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4Kテレビの市場規模、シェア、動向分析レポート:画面サイズ別(52インチ未満、52~65インチ、65インチ以上)、地域別(北米、欧州、アジア太平洋地域、中南米、中東・アフリカ)、セグメント別予測、2024~2030年


4K TV Market Size, Share & Trends Analysis Report By Screen Size (Below 52 Inches, 52 To 65 Inches, Greater Than 65 Inches), By Region (North America, Europe, Asia Pacific, Latin America, Middle East & Africa), And Segment Forecasts, 2024 - 2030

4Kテレビ市場の成長と動向 Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、世界の4Kテレビ市場規模は2024年から2030年にかけて年平均成長率6.4%を記録し、2030年には4,416億3,000万米ドルに達すると予測さ... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Grand View Research
グランドビューリサーチ
2024年8月23日 US$4,950
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サマリー

4Kテレビ市場の成長と動向

Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、世界の4Kテレビ市場規模は2024年から2030年にかけて年平均成長率6.4%を記録し、2030年には4,416億3,000万米ドルに達すると予測されている。コンシューマー・エレクトロニクス産業の進化、テレビのグラフィックエンジンの進歩、メーカーに対する値下げ圧力の高まり、超高精細技術とその利点の人気などが、ここ数年のUHDテレビの需要に拍車をかけている。最新のグラフィック・プロセッサーは高度な技術的画像フォーマットを可能にし、コンテンツの品質を大幅に向上させたため、UHDコンテンツの制作と配信に広く使用されている。顧客はこうしたコンテンツの利用に慣れてきており、市場の成長に拍車がかかると予想される。

2016年の世界の4Kテレビ市場は、52~65インチセグメントが支配的であった。さらに、量子ドットLED(QLED)やスーパーUHD(SUHD)などの新技術の採用や4Kテレビの低価格化が、予測期間中に同分野の需要を急増させると予想される。このレンジに属するテレビは、他と比較して普及率が高い。しかし、画面サイズ62インチ以上のセグメントは、世界的な個人の可処分所得の増加と4Kテレビの価格下落傾向により、予測期間中に最も高い成長が見込まれる。

中国は、テレビ用LCDパネルの最大メーカーの1つである。同国は2016年の市場シェア全体の70%以上を占めている。さらに、北米は個人の可処分所得の増加とUHDセットトップボックスの普及拡大により、最も成長率の高い地域になると予測されている。

4K TV市場レポートハイライト

- 2023年には52~65インチセグメントが最大シェアを占めたが、これはより高い経済階層で4Kテレビの普及が進んでいるためである。しかし、テレビ価格の下落に伴い、65インチ以上の画面サイズセグメントは高い成長機会をもたらす。

- 北米は、2023年に36.8%と最も高い売上シェアを占めた。この大きなシェアは、ハイエンド電子機器を購入できる可処分所得の高い消費者層がこの地域に多いためである。

- さらに、4Kストリーミングには安定した高速インターネット接続が必要である。高速インターネットとデジタルメディア配信のためのインフラが発達していれば、4Kコンテンツのシームレスなストリーミングが容易になり、4Kテレビの利点を最大化するための重要な要素となる。

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目次

目次

第1章.方法論とスコープ
1.1.市場セグメンテーションとスコープ
1.2.市場の定義
1.3.調査方法
1.3.1.情報収集
1.3.2.情報またはデータの分析
1.3.3.市場形成とデータの可視化
1.3.4.データの検証・公開
1.4.調査範囲と前提条件
1.4.1.データソース一覧
第2章.エグゼクティブ・サマリー
2.1.市場の展望
2.2.セグメントの展望
2.3.競合他社の洞察
第3章.4Kテレビ市場の変数、トレンド、スコープ
3.1.市場紹介/ライン展望
3.2.市場規模と成長見通し(10億米ドル)
3.3.市場ダイナミクス
3.3.1.市場促進要因分析
3.3.2.市場阻害要因分析
3.4.4Kテレビ市場分析ツール
3.4.1.ポーター分析
3.4.1.1.サプライヤーの交渉力
3.4.1.2.買い手の交渉力
3.4.1.3.代替の脅威
3.4.1.4.新規参入による脅威
3.4.1.5.競争上のライバル
3.4.2.PESTEL分析
3.4.2.1.政治情勢
3.4.2.2.経済・社会情勢
3.4.2.3.技術的ランドスケープ
3.4.2.4.環境的景観
3.4.2.5.法的側面
第4章.4Kテレビ市場:画面サイズの推定とトレンド分析
4.1.セグメントダッシュボード
4.2.4K TV市場:画面サイズの動向分析、2023年および2030年(億米ドル)
4.3.52インチ以下
4.3.1.52インチ未満市場の2018~2030年の収益予測(億米ドル)
4.4. 52~65インチ
4.4.1.52~65インチ市場の売上高推計と予測、2018~2030年(億米ドル)
4.5.65インチ以上
4.5.1.65インチ以上市場の売上高推計と予測、2018~2030年(USD Billion)
第5章.4Kテレビ市場:地域別推定と動向分析
5.1.4Kテレビ市場シェア、地域別、2023年~2030年(10億米ドル)
5.2.北米
5.2.1.北米の4Kテレビ市場の推定と予測、2018~2030年 (億米ドル)
5.2.2.米国
5.2.2.1.米国の4Kテレビ市場の推定と予測、2018~2030年(USD Billion)
5.2.3.カナダ
5.2.3.1.カナダの4Kテレビ市場の推定と予測、2018~2030年(USD Billion)
5.2.4.メキシコ
5.2.4.1.メキシコの4Kテレビ市場の推定と予測、2018~2030年 (億米ドル)
5.3.欧州
5.3.1.欧州の4Kテレビ市場の推定と予測、2018~2030年 (億米ドル)
5.3.2.英国
5.3.2.1.英国の4Kテレビ市場の推定と予測、2018~2030年(USD Billion)
5.3.3.ドイツ
5.3.3.1.ドイツの4Kテレビ市場の推定と予測、2018~2030年(USD Billion)
5.3.4.フランス
5.3.4.1.フランス4Kテレビ市場の推定と予測、2018~2030年(USD Billion)
5.3.5.スペイン
5.3.5.1.スペインの4Kテレビ市場の推定と予測、2018~2030年(USD Billion)
5.4.アジア太平洋地域
5.4.1.アジア太平洋地域の4Kテレビ市場の推定と予測、2018~2030年 (億米ドル)
5.4.2.中国
5.4.2.1.中国4Kテレビ市場の推定と予測、2018~2030年(USD Billion)
5.4.3.日本
5.4.3.1.日本の4Kテレビ市場の推定と予測、2018〜2030年(USD Billion)
5.4.4.インド
5.4.4.1.インドの4Kテレビ市場の推定と予測、2018~2030年(USD Billion)
5.4.5.韓国
5.4.5.1.韓国の4Kテレビ市場の推定と予測、2018~2030年 (億米ドル)
5.5.中南米
5.5.1.中南米の4Kテレビ市場の推定と予測、2018年~2030年(億米ドル)
5.5.2.ブラジル
5.5.2.1.ブラジルの4Kテレビ市場の推定と予測、2018~2030年 (億米ドル)
5.6.中東・アフリカ
5.6.1.中東・アフリカの4Kテレビ市場の推定と予測、2018年~2030年(億米ドル)
第6章 競争環境競争環境
6.1.主要市場参入企業の最新動向と影響分析
6.2.企業の分類
6.3.企業ヒートマップ分析
6.4.企業プロフィール
6.4.1.チャンホン
6.4.1.1.参加企業の概要
6.4.1.2.業績
6.4.1.3.製品ベンチマーク
6.4.1.4.最近の動向/戦略的イニシアティブ
6.4.2.ハイセンスUSA(ハイセンスインターナショナル)
6.4.2.1.参入企業の概要
6.4.2.2.業績
6.4.2.3.製品ベンチマーク
6.4.2.4.最近の開発/戦略的イニシアティブ
6.4.3.LGエレクトロニクス
6.4.3.1.参加企業の概要
6.4.3.2.業績
6.4.3.3.製品ベンチマーク
6.4.3.4.最近の動向/戦略的イニシアティブ
6.4.4.パナソニック株式会社
6.4.4.1.パナソニックの概要
6.4.4.2.業績
6.4.4.3.製品ベンチマーク
6.4.4.4.最近の開発/戦略的イニシアティブ
6.4.5.サムスン電子
6.4.5.1.参加企業の概要
6.4.5.2.業績
6.4.5.3.製品ベンチマーク
6.4.5.4.最近の開発/戦略的イニシアティブ
6.4.6.シャープ株式会社
6.4.6.1.参加企業の概要
6.4.6.2.業績
6.4.6.3.製品ベンチマーク
6.4.6.4.最近の開発/戦略的イニシアティブ
6.4.7.スカイワース・デジタル・ホールディングス
6.4.7.1.参加企業の概要
6.4.7.2.業績
6.4.7.3.製品ベンチマーク
6.4.7.4.最近の開発/戦略的イニシアティブ
6.4.8.ソニー株式会社
6.4.8.1.参加企業の概要
6.4.8.2.業績
6.4.8.3.製品ベンチマーク
6.4.8.4.最近の開発/戦略的イニシアティブ
6.4.9.VIZIO, Inc.
6.4.9.1.参加企業の概要
6.4.9.2.業績
6.4.9.3.製品ベンチマーク
6.4.9.4.最近の開発/戦略的イニシアティブ
6.4.10.ヴー・テクノロジーズ
6.4.10.1.参加企業の概要
6.4.10.2.業績
6.4.10.3.製品ベンチマーク
6.4.10.4.最近の動向/戦略的イニシアティブ

 

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Summary

4K TV Market Growth & Trends

The global 4K TV market size is expected to reach USD 441.63 billion by 2030, registering a CAGR of 6.4% from 2024 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. The evolving nature of the consumer electronic industry, advancements in graphic engines of televisions, increased pressure on manufacturers to reduce prices, and popularity of the ultra-high definition technology & its advantages have fueled the demand for UHD televisions in the past few years. Latest graphic processors permit advanced technical image formats and have improved the content quality significantly hence, they are widely used in production and distribution of UHD content. Customers are getting accustomed to using such contents, which is further anticipated to spur the market growth.

The 52-65 inches’ segment dominated the global 4K TV market in 2016 since this segment has a wide range of product offering at different price points. Moreover, the adoption of novel technologies, such as Quantum dot LEDs (QLEDs) and Super UHD (SUHD) and decreasing prices of 4K TVs are expected to catapult the segment demand over the forecast period. Televisions belonging to this range have high penetration rates as compared to the others. However, the above 62 inches’ screen size segment is expected to witness the highest growth over the forecast period owing to the declining price trend of 4K TVs coupled with increasing disposable incomes of individuals globally.

China is one of the biggest manufacturers of LCD panels for televisions. The country accounted for more than 70% of the total market share in 2016. Furthermore, North America is projected to be the highest growing region owing to the rising disposable income of the individuals and the increasing penetration of UHD set top boxes in the region.

4K TV Market Report Highlights

• The 52 - 65 inches’ segment accounted for the largest share in 2023, which is accredited to increasing penetration of 4K TVs in the higher economic class; however, with decline in TV prices the above 65-inch screen size segment pose high growth opportunities.

• North America held the highest revenue share of 36.8% in 2023. This sizeable share is due to a large consumer base in the region with high disposable income that can afford high-end electronics.

• Moreover, 4K streaming requires a stable and high-speed internet connection. A well-developed infrastructure for high-speed internet and digital media delivery facilitates seamless streaming of 4K content, a crucial element for maximizing the benefits of 4K TVs.



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Table of Contents

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope
1.1. Market Segmentation and Scope
1.2. Market Definitions
1.3. Research Methodology
1.3.1. Information Procurement
1.3.2. Information or Data Analysis
1.3.3. Market Formulation & Data Visualization
1.3.4. Data Validation & Publishing
1.4. Research Scope and Assumptions
1.4.1. List of Data Sources
Chapter 2. Executive Summary
2.1. Market Outlook
2.2. Segment Outlook
2.3. Competitive Insights
Chapter 3. 4K TV Market Variables, Trends, & Scope
3.1. Market Introduction/Lineage Outlook
3.2. Market Size and Growth Prospects (USD Billion)
3.3. Market Dynamics
3.3.1. Market Drivers Analysis
3.3.2. Market Restraints Analysis
3.4. 4K TV Market Analysis Tools
3.4.1. Porter’s Analysis
3.4.1.1. Bargaining power of the suppliers
3.4.1.2. Bargaining power of the buyers
3.4.1.3. Threats of substitution
3.4.1.4. Threats from new entrants
3.4.1.5. Competitive rivalry
3.4.2. PESTEL Analysis
3.4.2.1. Political Landscape
3.4.2.2. Economic and Social Landscape
3.4.2.3. Technological Landscape
3.4.2.4. Environmental Landscape
3.4.2.5. Legal Landscape
Chapter 4. 4K TV Market: Screen Size Estimates & Trend Analysis
4.1. Segment Dashboard
4.2. 4K TV Market: Screen Size Movement Analysis, 2023 & 2030 (USD Billion)
4.3. Below 52 Inches
4.3.1. Below 52 Inches Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
4.4. 52 to 65 Inches
4.4.1. 52 to 65 Inches Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
4.5. Greater than 65 inches
4.5.1. Greater than 65 inches Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
Chapter 5. 4K TV Market: Regional Estimates & Trend Analysis
5.1. 4K TV Market Share, By Region, 2023 & 2030 (USD Billion)
5.2. North America
5.2.1. North America 4K TV Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
5.2.2. U.S.
5.2.2.1. U.S. 4K TV Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
5.2.3. Canada
5.2.3.1. Canada 4K TV Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
5.2.4. Mexico
5.2.4.1. Mexico 4K TV Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
5.3. Europe
5.3.1. Europe 4K TV Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
5.3.2. U.K.
5.3.2.1. U.K. 4K TV Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
5.3.3. Germany
5.3.3.1. Germany 4K TV Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
5.3.4. France
5.3.4.1. France 4K TV Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
5.3.5. Spain
5.3.5.1. Spain 4K TV Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
5.4. Asia Pacific
5.4.1. Asia Pacific 4K TV Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
5.4.2. China
5.4.2.1. China 4K TV Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
5.4.3. Japan
5.4.3.1. Japan 4K TV Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
5.4.4. India
5.4.4.1. India 4K TV Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
5.4.5. South Korea
5.4.5.1. South Korea 4K TV Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
5.5. Latin America
5.5.1. Latin America 4K TV Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
5.5.2. Brazil
5.5.2.1. Brazil 4K TV Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
5.6. Middle East & Africa
5.6.1. Middle East & Africa 4K TV Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
Chapter 6. Competitive Landscape
6.1. Recent Developments & Impact Analysis by Key Market Participants
6.2. Company Categorization
6.3. Company Heat Map Analysis
6.4. Company Profiles
6.4.1. Changhong
6.4.1.1. Participant’s Overview
6.4.1.2. Financial Performance
6.4.1.3. Product Benchmarking
6.4.1.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
6.4.2. Hisense USA (Hisense International)
6.4.2.1. Participant’s Overview
6.4.2.2. Financial Performance
6.4.2.3. Product Benchmarking
6.4.2.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
6.4.3. LG Electronics, Inc.
6.4.3.1. Participant’s Overview
6.4.3.2. Financial Performance
6.4.3.3. Product Benchmarking
6.4.3.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
6.4.4. Panasonic Corporation
6.4.4.1. Participant’s Overview
6.4.4.2. Financial Performance
6.4.4.3. Product Benchmarking
6.4.4.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
6.4.5. Samsung Electronics Co., Ltd.
6.4.5.1. Participant’s Overview
6.4.5.2. Financial Performance
6.4.5.3. Product Benchmarking
6.4.5.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
6.4.6. Sharp Corporation
6.4.6.1. Participant’s Overview
6.4.6.2. Financial Performance
6.4.6.3. Product Benchmarking
6.4.6.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
6.4.7. Skyworth Digital Holdings Co., Ltd.
6.4.7.1. Participant’s Overview
6.4.7.2. Financial Performance
6.4.7.3. Product Benchmarking
6.4.7.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
6.4.8. Sony Corporation
6.4.8.1. Participant’s Overview
6.4.8.2. Financial Performance
6.4.8.3. Product Benchmarking
6.4.8.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
6.4.9. VIZIO, Inc.
6.4.9.1. Participant’s Overview
6.4.9.2. Financial Performance
6.4.9.3. Product Benchmarking
6.4.9.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
6.4.10. Vū Technologies
6.4.10.1. Participant’s Overview
6.4.10.2. Financial Performance
6.4.10.3. Product Benchmarking
6.4.10.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives

 

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