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欧州アニメマーチャンダイジング市場規模、シェア、動向分析レポート:タイプ別(フィギュア、衣類、書籍、ボードゲーム&玩具、ポスター)、流通チャネル別(Eコマース、実店舗)、地域別、セグメント別予測、2023年~2030年


Europe Anime Merchandising Market Size, Share & Trends Analysis Report By Type (Figurine, Clothing, Books, Board Games & Toys, Posters), By Distribution Channel (E-commerce, Brick & Mortar), By Region, And Segment Forecasts, 2023 - 2030

欧州アニメマーチャンダイジング市場の成長と動向 Grand View Research, Inc.の新しいレポートによると、ヨーロッパのアニメマーチャンダイジング市場規模は2030年までに20.7億米ドルに達すると予測され、2023... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Grand View Research
グランドビューリサーチ
2023年12月14日 US$4,950
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1~3営業日


 

サマリー

欧州アニメマーチャンダイジング市場の成長と動向

Grand View Research, Inc.の新しいレポートによると、ヨーロッパのアニメマーチャンダイジング市場規模は2030年までに20.7億米ドルに達すると予測され、2023年から2030年までの年平均成長率は10.3%と予測されている。この成長は、ヨーロッパの人々の間でアニメコンテンツの人気が高まっていることに起因している。ドイツ、フランス、英国を含む国々は、ヨーロッパでアニメシリーズの視聴者が多い上位の国の一つである。好きなアニメシリーズに関連したお土産やその他のグッズの収集に興味を持つファンが、市場拡大を後押ししている。

加えて、パリのJapan Expo、ドイツのDoKomi、イギリスのSunnyCon Anime Expoなど、ヨーロッパ各国で開催されるアニメコンベンションの数が増加していることも、アニメグッズ市場にチャンスをもたらしている。これらのコンベンションやイベントでは、ファンがお気に入りのキャラクターに会ったり、ライセンス商品を購入したりすることができる。ソーシャルメディアの台頭は、世界中のアニメファンやアニメ愛好家が、お気に入りのアニメフランチャイズやキャラクターとつながりやすくするのに役立っている。アニメファンによるソーシャルメディアの利用は、トレンドに沿ったクリエイティブでユニークなグッズの需要を生み出している。

アニメ文化は近年、若い世代を中心に人気が高まっている。この成長市場への参入を目指す企業にとって、アニメはまたとない機会を提供している。日本発祥のアニメは世界的な現象となり、世界中に何百万人ものファンがいる。その魅力は、独特のストーリーテリングスタイル、鮮やかなビジュアル、親しみやすいキャラクターにある。若い世代はアニメに強い関心を寄せており、多くの人がアニメを現実世界からの逃避の一形態と考えている。企業は、アニメを愛する人々に向けた商品やサービスを提供することで、顧客を引き付けることができる。商品には、Tシャツ、ポスター、フィギュアなどのグッズ、アニメファン向けのイベントや体験などがある。

Netflix、Hulu、Crunchyrollのようなプラットフォームは、幅広いアニメ番組や映画を提供しており、ファンは好きな番組にどこからでも簡単にアクセスできる。この利便性により、若い世代が新しいアニメ作品を発見し、アニメの世界を探求することが容易になった。アニメ文化の盛り上がりに貢献したもうひとつの要因は、ソーシャルメディアの影響だ。Twitter、Instagram、TikTokなどのプラットフォームは、ファンがアニメへの愛を共有し、同じ志を持つ人々とつながることを容易にした。ソーシャルメディアはアニメファンの間に共同体意識を生み出し、ファンアートやコスプレ、その他のファンコンテンツを通じて創造性を表現する場を与えた。アニメの多様なストーリーテリングやアニメーションのスタイルも、その人気に大きな役割を果たしている。アニメには、アクション、ロマンス、コメディ、ホラーなど、さまざまなジャンルがある。各ジャンルには独自のストーリーテリングスタイルがあり、それが幅広い視聴者を惹きつけている。

欧州アニメマーチャンダイジング市場レポートハイライト

- 2022年には、アニメが娯楽の主流として採用されるようになったため、フィギュア分野が大きな市場シェアを占めた。また、フィギュリンはアニメのキャラクターを立体化したもので、樹脂やプラスチックなどの素材から作られるオリジナル商品である。

- 予測期間中、電子商取引の流通チャネルが大きな成長を占めた。この成長の主な要因は、欧州各国で日本のポップカルチャーの受容と評価が高まっていることである。

- フランスのアニメ・マーチャンダイジング市場は近年著しい成長を遂げており、日本のアニメや漫画のファンが増えていることが関連商品の需要を後押ししている。市場成長の主な要因のひとつは、フランスにおけるアニメや漫画コンテンツの人気の高まりである。

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目次

Table of Contents

Chapter 1 Methodology and Scope
1.1 Market Segmentation & Scope
1.2 Market Definitions
1.3 Information Procurement
1.3.1 Information Analysis
1.3.2 Market Formulation & Data Visualization
1.3.3 Data Validation & Publishing
1.4 Research Scope And Assumptions
1.4.1 List To Data Sources
Chapter 2 Executive Summary
2.1 Europe Anime Merchandising Market Snapshot
2.2 Europe Anime Merchandising - Segment Snapshot
2.3 Europe Anime Merchandising - Competitive Landscape Snapshot
Chapter 3 Europe Anime Merchandising Market - Industry Outlook
3.1 Market Lineage Outlook
3.2 Industry Value Chain Analysis
3.3 Market Dynamics
3.3.1 Market Driver Analysis
3.3.1.1 Globalization Of Anime Content
3.3.1.2 Easy Accessibility To Anime Content And Merchandise
3.3.1.3 Growing Number Of Anime Conventions In Europe
3.3.2 Market Restraint Analysis
3.3.2.1 Unlicensed Anime Merchandise
3.3.2.2 High Production Costs
3.3.3 Industry Opportunities
3.3.4 Industry Challenges
3.4 Industry Analysis Tools
3.4.1 Porter’s Analysis
3.4.2 Macroeconomic Analysis
3.4.3 Swot Analysis
3.5 Anime Merchandising In Europe - Trends
3.5.1 Merchandising Trends
3.5.2 List Of Most Popular Anime In U.K.
3.6 Europe Anime Market Trends
3.6.1 Europe Anime Market, 2018 - 2030, Revenue (USD Million)
3.6.2 List Of Popular Anime Titles, By Country, 2022
3.6.3 List Of Popular Anime Characters
3.6.4 Anime Viewer Trend, 2022
3.6.5 Europe Anime Market, By Gender, 2022
3.6.6 Europe Anime Market, By Audience, 2022
3.7 Europe Manga Market Trends
3.7.1 Europe Manga Market, 2018 - 2030, Revenue (USD Million)
3.7.2 List Of Popular Manga Titles In 2022
3.7.3 Europe Manga Market Content Type, By Country, 2022
3.7.3.1 Germany
3.7.3.2 U.K.
3.7.3.3 France
3.7.3.4 Italy
3.7.3.5 Spain
3.7.4 Europe Manga Market, By Gender, 2022
3.7.5 Europe Manga Market, By Audience, 2022
3.8 Popular Anime And Figurine - Outlook
3.8.1 Popular Anime By Genre
3.8.2 Popular Anime Figurine, By Country
3.9 Europe Anime Merchandising Market - Key Player Analysis
3.9.1 Challenges Faced By Key Players In Value Chain
3.9.2 Opportunites For Market Players
3.9.2.1 Increasing Popularity Of Anime Culture Among The Younger Generation
3.9.2.2 Expand Online Presence Via E-commerce Platforms And Social Media Marketing
3.9.3 Comparative Analysis For Products
3.10 List Of Licensed Anime Merchandising Manufacturers/sales Agencies
3.11 List Of Companies Operate Anime And Manga Events And Exhibitions
Chapter 4 Europe Anime Merchandising Market: Type Estimates & Trend Analysis
4.1 Type Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
4.2 Europe Anime Merchandising Market Estimates & Forecast, By Type (USD Million)
4.2.1 Figurine
4.2.2 Clothing
4.2.3 Books
4.2.4 Board Games & Toys
4.2.5 Posters
4.2.6 Others
Chapter 5 Europe Anime Merchandising Market: Distribution Channel Estimates & Trend Analysis
5.1 Distribution Channel Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
5.2 Europe Anime Merchandising Market Estimates & Forecast, By Distribution Channel (USD Million)
5.2.1 E-commerce
5.2.2 Brick & Mortar
Chapter 6 Country Estimates & Trend Analysis
6.1 Europe Anime Merchandising Market: Country Outlook
6.2 Europe
6.2.1 Europe Anime Merchandising Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
6.2.2 Germany
6.2.2.1 Germany Anime Merchandising Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
6.2.3 U.K.
6.2.3.1 U.K. Anime Merchandising Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
6.2.4 France
6.2.4.1 France Anime Merchandising Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
6.2.5 Italy
6.2.5.1 Italy Anime Merchandising Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
6.2.6 Spain
6.2.6.1 Spain Anime Merchandising Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
6.2.7 Rest Of Europe
6.2.7.1 Rest Of Europe Anime Merchandising Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
Chapter 7 Europe Anime Merchandising Market - Competitive Landscape
7.2 Key Market Players
7.2.1 Kotobukiya Co., Ltd.
7.2.2 Bandai Namco
7.2.3 Good Smile Company, Inc.
7.2.4 The Walt Disney Company
7.2.5 Toei Animation Co. Ltd.
7.2.6 Tokyopop
7.2.7 Dekai Ltd.
7.2.8 Yokaiju Ltd
7.2.9 Threadheads
7.2.10 Crunchyroll (Sony Music Entertainment)
7.2.11 Etsy, Inc.
7.2.12 Anime Limited
7.2.13 Anime Bluray
7.2.14 Otakuhype
7.2.15 Otaku World Ltd
7.2.16 Akibashi
7.2.17 Curibo
7.2.18 Anime Republic
7.2.19 Max Factory, Inc.
7.2 Recent Developments & Impact Analysis, By Key Market Participants
7.3 Company Categorization
7.4 Participant’s Overview
7.5 Financial Performance
7.6 Product Benchmarking
7.7 Company Market Share Analysis, 2022
7.8 Company Heat Map Analysis
7.9 Strategy Mapping
7.9.1 Expansion/divestiture
7.9.2 Mergers & Acquisition
7.9.3 Collaborations/partnerships
7.9.4 New Product Launches

 

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Summary

Europe Anime Merchandising Market Growth & Trends

The Europe anime merchandising market size is expected to reach USD 2.07 billion by 2030 and is projected to grow at a CAGR of 10.3% from 2023 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. This growth is attributed to the rising popularity of anime content among the European population. Countries including Germany, France, and the U.K. are among the top countries in Europe with large audiences of anime series. Fans interested in collecting souvenirs and other collectibles related to their favorite anime series are favoring market expansion.

In addition, the rising number of anime conventions in European countries, such as the Japan Expo in Paris, DoKomi in Germany, and SunnyCon Anime Expo in the U.K., is creating opportunities for the anime merchandising market. These conventions/events allow fans to meet their favorite characters and purchase licensed merchandise. The rise of social media helps to make it easier for fans and anime enthusiasts around the globe to connect with their favorite anime franchises and characters. The usage of social media by anime fans creates demand for creative and unique merchandise according to the trend.

Anime culture has seen a significant increase in popularity among the younger generation in recent years. It presents a unique opportunity for businesses looking to tap into this growing market. Anime, originated in Japan, has become a global phenomenon, with millions of fans worldwide. Its appeal lies in its unique storytelling style, vibrant visuals, and relatable characters. The younger generation has taken a keen interest in anime, with many considering it a form of escapism from the real world. Businesses can attract customers by offering products and services that cater to the anime-loving crowd. Products can include merchandise such as t-shirts, posters, and figurines, and events and experiences catering to anime fandom.

Platforms like Netflix, Hulu, and Crunchyroll offer a wide range of anime shows and movies, making it easier for fans to access their favorite shows from anywhere. This convenience has made it easier for younger generations to discover new anime titles and explore the anime world. Another factor that has contributed to the rise of anime culture is the influence of social media. Platforms like Twitter, Instagram, and TikTok have made it easier for fans to share their love for anime and connect with like-minded individuals. Social media has created a sense of community among anime fans and has given them a platform to express their creativity through fan art, cosplay, and other forms of fan content. The diverse storytelling and animation styles of anime have also played a significant role in its popularity. Anime offers a range of genres, including action, romance, comedy, and horror. Each genre has its unique storytelling style, which makes it appealing to a broader audience.

Europe Anime Merchandising Market Report Highlights

• The figurine segment accounted for a significant market share in 2022, owing to the increased adoption of anime as the mainstream form of entertainment. Moreover, the figurines, which are 3D renditions of the anime characters, are an original category of merchandise created from materials like resin or plastic

• E-commerce distribution channel accounted for significant growth during the forecast period. The key factor contributing to this growth is the increasing acceptance and appreciation of Japanese pop culture across various European countries

• The anime merchandising market in France has seen significant growth in recent years, with a growing number of fans of Japanese anime and manga fueling demand for related products. One of the key factors driving the market growth is the increasing popularity of anime and manga content in France



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Table of Contents

Table of Contents

Chapter 1 Methodology and Scope
1.1 Market Segmentation & Scope
1.2 Market Definitions
1.3 Information Procurement
1.3.1 Information Analysis
1.3.2 Market Formulation & Data Visualization
1.3.3 Data Validation & Publishing
1.4 Research Scope And Assumptions
1.4.1 List To Data Sources
Chapter 2 Executive Summary
2.1 Europe Anime Merchandising Market Snapshot
2.2 Europe Anime Merchandising - Segment Snapshot
2.3 Europe Anime Merchandising - Competitive Landscape Snapshot
Chapter 3 Europe Anime Merchandising Market - Industry Outlook
3.1 Market Lineage Outlook
3.2 Industry Value Chain Analysis
3.3 Market Dynamics
3.3.1 Market Driver Analysis
3.3.1.1 Globalization Of Anime Content
3.3.1.2 Easy Accessibility To Anime Content And Merchandise
3.3.1.3 Growing Number Of Anime Conventions In Europe
3.3.2 Market Restraint Analysis
3.3.2.1 Unlicensed Anime Merchandise
3.3.2.2 High Production Costs
3.3.3 Industry Opportunities
3.3.4 Industry Challenges
3.4 Industry Analysis Tools
3.4.1 Porter’s Analysis
3.4.2 Macroeconomic Analysis
3.4.3 Swot Analysis
3.5 Anime Merchandising In Europe - Trends
3.5.1 Merchandising Trends
3.5.2 List Of Most Popular Anime In U.K.
3.6 Europe Anime Market Trends
3.6.1 Europe Anime Market, 2018 - 2030, Revenue (USD Million)
3.6.2 List Of Popular Anime Titles, By Country, 2022
3.6.3 List Of Popular Anime Characters
3.6.4 Anime Viewer Trend, 2022
3.6.5 Europe Anime Market, By Gender, 2022
3.6.6 Europe Anime Market, By Audience, 2022
3.7 Europe Manga Market Trends
3.7.1 Europe Manga Market, 2018 - 2030, Revenue (USD Million)
3.7.2 List Of Popular Manga Titles In 2022
3.7.3 Europe Manga Market Content Type, By Country, 2022
3.7.3.1 Germany
3.7.3.2 U.K.
3.7.3.3 France
3.7.3.4 Italy
3.7.3.5 Spain
3.7.4 Europe Manga Market, By Gender, 2022
3.7.5 Europe Manga Market, By Audience, 2022
3.8 Popular Anime And Figurine - Outlook
3.8.1 Popular Anime By Genre
3.8.2 Popular Anime Figurine, By Country
3.9 Europe Anime Merchandising Market - Key Player Analysis
3.9.1 Challenges Faced By Key Players In Value Chain
3.9.2 Opportunites For Market Players
3.9.2.1 Increasing Popularity Of Anime Culture Among The Younger Generation
3.9.2.2 Expand Online Presence Via E-commerce Platforms And Social Media Marketing
3.9.3 Comparative Analysis For Products
3.10 List Of Licensed Anime Merchandising Manufacturers/sales Agencies
3.11 List Of Companies Operate Anime And Manga Events And Exhibitions
Chapter 4 Europe Anime Merchandising Market: Type Estimates & Trend Analysis
4.1 Type Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
4.2 Europe Anime Merchandising Market Estimates & Forecast, By Type (USD Million)
4.2.1 Figurine
4.2.2 Clothing
4.2.3 Books
4.2.4 Board Games & Toys
4.2.5 Posters
4.2.6 Others
Chapter 5 Europe Anime Merchandising Market: Distribution Channel Estimates & Trend Analysis
5.1 Distribution Channel Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
5.2 Europe Anime Merchandising Market Estimates & Forecast, By Distribution Channel (USD Million)
5.2.1 E-commerce
5.2.2 Brick & Mortar
Chapter 6 Country Estimates & Trend Analysis
6.1 Europe Anime Merchandising Market: Country Outlook
6.2 Europe
6.2.1 Europe Anime Merchandising Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
6.2.2 Germany
6.2.2.1 Germany Anime Merchandising Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
6.2.3 U.K.
6.2.3.1 U.K. Anime Merchandising Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
6.2.4 France
6.2.4.1 France Anime Merchandising Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
6.2.5 Italy
6.2.5.1 Italy Anime Merchandising Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
6.2.6 Spain
6.2.6.1 Spain Anime Merchandising Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
6.2.7 Rest Of Europe
6.2.7.1 Rest Of Europe Anime Merchandising Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
Chapter 7 Europe Anime Merchandising Market - Competitive Landscape
7.2 Key Market Players
7.2.1 Kotobukiya Co., Ltd.
7.2.2 Bandai Namco
7.2.3 Good Smile Company, Inc.
7.2.4 The Walt Disney Company
7.2.5 Toei Animation Co. Ltd.
7.2.6 Tokyopop
7.2.7 Dekai Ltd.
7.2.8 Yokaiju Ltd
7.2.9 Threadheads
7.2.10 Crunchyroll (Sony Music Entertainment)
7.2.11 Etsy, Inc.
7.2.12 Anime Limited
7.2.13 Anime Bluray
7.2.14 Otakuhype
7.2.15 Otaku World Ltd
7.2.16 Akibashi
7.2.17 Curibo
7.2.18 Anime Republic
7.2.19 Max Factory, Inc.
7.2 Recent Developments & Impact Analysis, By Key Market Participants
7.3 Company Categorization
7.4 Participant’s Overview
7.5 Financial Performance
7.6 Product Benchmarking
7.7 Company Market Share Analysis, 2022
7.8 Company Heat Map Analysis
7.9 Strategy Mapping
7.9.1 Expansion/divestiture
7.9.2 Mergers & Acquisition
7.9.3 Collaborations/partnerships
7.9.4 New Product Launches

 

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