欧州アニメマーチャンダイジング市場規模、シェア、動向分析レポート:タイプ別(フィギュア、衣類、書籍、ボードゲーム&玩具、ポスター)、流通チャネル別(Eコマース、実店舗)、地域別、セグメント別予測、2023年~2030年Europe Anime Merchandising Market Size, Share & Trends Analysis Report By Type (Figurine, Clothing, Books, Board Games & Toys, Posters), By Distribution Channel (E-commerce, Brick & Mortar), By Region, And Segment Forecasts, 2023 - 2030 欧州アニメマーチャンダイジング市場の成長と動向 Grand View Research, Inc.の新しいレポートによると、ヨーロッパのアニメマーチャンダイジング市場規模は2030年までに20.7億米ドルに達すると予測され、2023... もっと見る
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サマリー欧州アニメマーチャンダイジング市場の成長と動向Grand View Research, Inc.の新しいレポートによると、ヨーロッパのアニメマーチャンダイジング市場規模は2030年までに20.7億米ドルに達すると予測され、2023年から2030年までの年平均成長率は10.3%と予測されている。この成長は、ヨーロッパの人々の間でアニメコンテンツの人気が高まっていることに起因している。ドイツ、フランス、英国を含む国々は、ヨーロッパでアニメシリーズの視聴者が多い上位の国の一つである。好きなアニメシリーズに関連したお土産やその他のグッズの収集に興味を持つファンが、市場拡大を後押ししている。 加えて、パリのJapan Expo、ドイツのDoKomi、イギリスのSunnyCon Anime Expoなど、ヨーロッパ各国で開催されるアニメコンベンションの数が増加していることも、アニメグッズ市場にチャンスをもたらしている。これらのコンベンションやイベントでは、ファンがお気に入りのキャラクターに会ったり、ライセンス商品を購入したりすることができる。ソーシャルメディアの台頭は、世界中のアニメファンやアニメ愛好家が、お気に入りのアニメフランチャイズやキャラクターとつながりやすくするのに役立っている。アニメファンによるソーシャルメディアの利用は、トレンドに沿ったクリエイティブでユニークなグッズの需要を生み出している。 アニメ文化は近年、若い世代を中心に人気が高まっている。この成長市場への参入を目指す企業にとって、アニメはまたとない機会を提供している。日本発祥のアニメは世界的な現象となり、世界中に何百万人ものファンがいる。その魅力は、独特のストーリーテリングスタイル、鮮やかなビジュアル、親しみやすいキャラクターにある。若い世代はアニメに強い関心を寄せており、多くの人がアニメを現実世界からの逃避の一形態と考えている。企業は、アニメを愛する人々に向けた商品やサービスを提供することで、顧客を引き付けることができる。商品には、Tシャツ、ポスター、フィギュアなどのグッズ、アニメファン向けのイベントや体験などがある。 Netflix、Hulu、Crunchyrollのようなプラットフォームは、幅広いアニメ番組や映画を提供しており、ファンは好きな番組にどこからでも簡単にアクセスできる。この利便性により、若い世代が新しいアニメ作品を発見し、アニメの世界を探求することが容易になった。アニメ文化の盛り上がりに貢献したもうひとつの要因は、ソーシャルメディアの影響だ。Twitter、Instagram、TikTokなどのプラットフォームは、ファンがアニメへの愛を共有し、同じ志を持つ人々とつながることを容易にした。ソーシャルメディアはアニメファンの間に共同体意識を生み出し、ファンアートやコスプレ、その他のファンコンテンツを通じて創造性を表現する場を与えた。アニメの多様なストーリーテリングやアニメーションのスタイルも、その人気に大きな役割を果たしている。アニメには、アクション、ロマンス、コメディ、ホラーなど、さまざまなジャンルがある。各ジャンルには独自のストーリーテリングスタイルがあり、それが幅広い視聴者を惹きつけている。 欧州アニメマーチャンダイジング市場レポートハイライト - 2022年には、アニメが娯楽の主流として採用されるようになったため、フィギュア分野が大きな市場シェアを占めた。また、フィギュリンはアニメのキャラクターを立体化したもので、樹脂やプラスチックなどの素材から作られるオリジナル商品である。 - 予測期間中、電子商取引の流通チャネルが大きな成長を占めた。この成長の主な要因は、欧州各国で日本のポップカルチャーの受容と評価が高まっていることである。 - フランスのアニメ・マーチャンダイジング市場は近年著しい成長を遂げており、日本のアニメや漫画のファンが増えていることが関連商品の需要を後押ししている。市場成長の主な要因のひとつは、フランスにおけるアニメや漫画コンテンツの人気の高まりである。 目次Table of ContentsChapter 1 Methodology and Scope 1.1 Market Segmentation & Scope 1.2 Market Definitions 1.3 Information Procurement 1.3.1 Information Analysis 1.3.2 Market Formulation & Data Visualization 1.3.3 Data Validation & Publishing 1.4 Research Scope And Assumptions 1.4.1 List To Data Sources Chapter 2 Executive Summary 2.1 Europe Anime Merchandising Market Snapshot 2.2 Europe Anime Merchandising - Segment Snapshot 2.3 Europe Anime Merchandising - Competitive Landscape Snapshot Chapter 3 Europe Anime Merchandising Market - Industry Outlook 3.1 Market Lineage Outlook 3.2 Industry Value Chain Analysis 3.3 Market Dynamics 3.3.1 Market Driver Analysis 3.3.1.1 Globalization Of Anime Content 3.3.1.2 Easy Accessibility To Anime Content And Merchandise 3.3.1.3 Growing Number Of Anime Conventions In Europe 3.3.2 Market Restraint Analysis 3.3.2.1 Unlicensed Anime Merchandise 3.3.2.2 High Production Costs 3.3.3 Industry Opportunities 3.3.4 Industry Challenges 3.4 Industry Analysis Tools 3.4.1 Porter’s Analysis 3.4.2 Macroeconomic Analysis 3.4.3 Swot Analysis 3.5 Anime Merchandising In Europe - Trends 3.5.1 Merchandising Trends 3.5.2 List Of Most Popular Anime In U.K. 3.6 Europe Anime Market Trends 3.6.1 Europe Anime Market, 2018 - 2030, Revenue (USD Million) 3.6.2 List Of Popular Anime Titles, By Country, 2022 3.6.3 List Of Popular Anime Characters 3.6.4 Anime Viewer Trend, 2022 3.6.5 Europe Anime Market, By Gender, 2022 3.6.6 Europe Anime Market, By Audience, 2022 3.7 Europe Manga Market Trends 3.7.1 Europe Manga Market, 2018 - 2030, Revenue (USD Million) 3.7.2 List Of Popular Manga Titles In 2022 3.7.3 Europe Manga Market Content Type, By Country, 2022 3.7.3.1 Germany 3.7.3.2 U.K. 3.7.3.3 France 3.7.3.4 Italy 3.7.3.5 Spain 3.7.4 Europe Manga Market, By Gender, 2022 3.7.5 Europe Manga Market, By Audience, 2022 3.8 Popular Anime And Figurine - Outlook 3.8.1 Popular Anime By Genre 3.8.2 Popular Anime Figurine, By Country 3.9 Europe Anime Merchandising Market - Key Player Analysis 3.9.1 Challenges Faced By Key Players In Value Chain 3.9.2 Opportunites For Market Players 3.9.2.1 Increasing Popularity Of Anime Culture Among The Younger Generation 3.9.2.2 Expand Online Presence Via E-commerce Platforms And Social Media Marketing 3.9.3 Comparative Analysis For Products 3.10 List Of Licensed Anime Merchandising Manufacturers/sales Agencies 3.11 List Of Companies Operate Anime And Manga Events And Exhibitions Chapter 4 Europe Anime Merchandising Market: Type Estimates & Trend Analysis 4.1 Type Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030 4.2 Europe Anime Merchandising Market Estimates & Forecast, By Type (USD Million) 4.2.1 Figurine 4.2.2 Clothing 4.2.3 Books 4.2.4 Board Games & Toys 4.2.5 Posters 4.2.6 Others Chapter 5 Europe Anime Merchandising Market: Distribution Channel Estimates & Trend Analysis 5.1 Distribution Channel Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030 5.2 Europe Anime Merchandising Market Estimates & Forecast, By Distribution Channel (USD Million) 5.2.1 E-commerce 5.2.2 Brick & Mortar Chapter 6 Country Estimates & Trend Analysis 6.1 Europe Anime Merchandising Market: Country Outlook 6.2 Europe 6.2.1 Europe Anime Merchandising Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million) 6.2.2 Germany 6.2.2.1 Germany Anime Merchandising Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million) 6.2.3 U.K. 6.2.3.1 U.K. Anime Merchandising Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million) 6.2.4 France 6.2.4.1 France Anime Merchandising Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million) 6.2.5 Italy 6.2.5.1 Italy Anime Merchandising Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million) 6.2.6 Spain 6.2.6.1 Spain Anime Merchandising Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million) 6.2.7 Rest Of Europe 6.2.7.1 Rest Of Europe Anime Merchandising Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million) Chapter 7 Europe Anime Merchandising Market - Competitive Landscape 7.2 Key Market Players 7.2.1 Kotobukiya Co., Ltd. 7.2.2 Bandai Namco 7.2.3 Good Smile Company, Inc. 7.2.4 The Walt Disney Company 7.2.5 Toei Animation Co. Ltd. 7.2.6 Tokyopop 7.2.7 Dekai Ltd. 7.2.8 Yokaiju Ltd 7.2.9 Threadheads 7.2.10 Crunchyroll (Sony Music Entertainment) 7.2.11 Etsy, Inc. 7.2.12 Anime Limited 7.2.13 Anime Bluray 7.2.14 Otakuhype 7.2.15 Otaku World Ltd 7.2.16 Akibashi 7.2.17 Curibo 7.2.18 Anime Republic 7.2.19 Max Factory, Inc. 7.2 Recent Developments & Impact Analysis, By Key Market Participants 7.3 Company Categorization 7.4 Participant’s Overview 7.5 Financial Performance 7.6 Product Benchmarking 7.7 Company Market Share Analysis, 2022 7.8 Company Heat Map Analysis 7.9 Strategy Mapping 7.9.1 Expansion/divestiture 7.9.2 Mergers & Acquisition 7.9.3 Collaborations/partnerships 7.9.4 New Product Launches
SummaryEurope Anime Merchandising Market Growth & Trends Table of ContentsTable of ContentsChapter 1 Methodology and Scope 1.1 Market Segmentation & Scope 1.2 Market Definitions 1.3 Information Procurement 1.3.1 Information Analysis 1.3.2 Market Formulation & Data Visualization 1.3.3 Data Validation & Publishing 1.4 Research Scope And Assumptions 1.4.1 List To Data Sources Chapter 2 Executive Summary 2.1 Europe Anime Merchandising Market Snapshot 2.2 Europe Anime Merchandising - Segment Snapshot 2.3 Europe Anime Merchandising - Competitive Landscape Snapshot Chapter 3 Europe Anime Merchandising Market - Industry Outlook 3.1 Market Lineage Outlook 3.2 Industry Value Chain Analysis 3.3 Market Dynamics 3.3.1 Market Driver Analysis 3.3.1.1 Globalization Of Anime Content 3.3.1.2 Easy Accessibility To Anime Content And Merchandise 3.3.1.3 Growing Number Of Anime Conventions In Europe 3.3.2 Market Restraint Analysis 3.3.2.1 Unlicensed Anime Merchandise 3.3.2.2 High Production Costs 3.3.3 Industry Opportunities 3.3.4 Industry Challenges 3.4 Industry Analysis Tools 3.4.1 Porter’s Analysis 3.4.2 Macroeconomic Analysis 3.4.3 Swot Analysis 3.5 Anime Merchandising In Europe - Trends 3.5.1 Merchandising Trends 3.5.2 List Of Most Popular Anime In U.K. 3.6 Europe Anime Market Trends 3.6.1 Europe Anime Market, 2018 - 2030, Revenue (USD Million) 3.6.2 List Of Popular Anime Titles, By Country, 2022 3.6.3 List Of Popular Anime Characters 3.6.4 Anime Viewer Trend, 2022 3.6.5 Europe Anime Market, By Gender, 2022 3.6.6 Europe Anime Market, By Audience, 2022 3.7 Europe Manga Market Trends 3.7.1 Europe Manga Market, 2018 - 2030, Revenue (USD Million) 3.7.2 List Of Popular Manga Titles In 2022 3.7.3 Europe Manga Market Content Type, By Country, 2022 3.7.3.1 Germany 3.7.3.2 U.K. 3.7.3.3 France 3.7.3.4 Italy 3.7.3.5 Spain 3.7.4 Europe Manga Market, By Gender, 2022 3.7.5 Europe Manga Market, By Audience, 2022 3.8 Popular Anime And Figurine - Outlook 3.8.1 Popular Anime By Genre 3.8.2 Popular Anime Figurine, By Country 3.9 Europe Anime Merchandising Market - Key Player Analysis 3.9.1 Challenges Faced By Key Players In Value Chain 3.9.2 Opportunites For Market Players 3.9.2.1 Increasing Popularity Of Anime Culture Among The Younger Generation 3.9.2.2 Expand Online Presence Via E-commerce Platforms And Social Media Marketing 3.9.3 Comparative Analysis For Products 3.10 List Of Licensed Anime Merchandising Manufacturers/sales Agencies 3.11 List Of Companies Operate Anime And Manga Events And Exhibitions Chapter 4 Europe Anime Merchandising Market: Type Estimates & Trend Analysis 4.1 Type Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030 4.2 Europe Anime Merchandising Market Estimates & Forecast, By Type (USD Million) 4.2.1 Figurine 4.2.2 Clothing 4.2.3 Books 4.2.4 Board Games & Toys 4.2.5 Posters 4.2.6 Others Chapter 5 Europe Anime Merchandising Market: Distribution Channel Estimates & Trend Analysis 5.1 Distribution Channel Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030 5.2 Europe Anime Merchandising Market Estimates & Forecast, By Distribution Channel (USD Million) 5.2.1 E-commerce 5.2.2 Brick & Mortar Chapter 6 Country Estimates & Trend Analysis 6.1 Europe Anime Merchandising Market: Country Outlook 6.2 Europe 6.2.1 Europe Anime Merchandising Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million) 6.2.2 Germany 6.2.2.1 Germany Anime Merchandising Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million) 6.2.3 U.K. 6.2.3.1 U.K. Anime Merchandising Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million) 6.2.4 France 6.2.4.1 France Anime Merchandising Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million) 6.2.5 Italy 6.2.5.1 Italy Anime Merchandising Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million) 6.2.6 Spain 6.2.6.1 Spain Anime Merchandising Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million) 6.2.7 Rest Of Europe 6.2.7.1 Rest Of Europe Anime Merchandising Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million) Chapter 7 Europe Anime Merchandising Market - Competitive Landscape 7.2 Key Market Players 7.2.1 Kotobukiya Co., Ltd. 7.2.2 Bandai Namco 7.2.3 Good Smile Company, Inc. 7.2.4 The Walt Disney Company 7.2.5 Toei Animation Co. Ltd. 7.2.6 Tokyopop 7.2.7 Dekai Ltd. 7.2.8 Yokaiju Ltd 7.2.9 Threadheads 7.2.10 Crunchyroll (Sony Music Entertainment) 7.2.11 Etsy, Inc. 7.2.12 Anime Limited 7.2.13 Anime Bluray 7.2.14 Otakuhype 7.2.15 Otaku World Ltd 7.2.16 Akibashi 7.2.17 Curibo 7.2.18 Anime Republic 7.2.19 Max Factory, Inc. 7.2 Recent Developments & Impact Analysis, By Key Market Participants 7.3 Company Categorization 7.4 Participant’s Overview 7.5 Financial Performance 7.6 Product Benchmarking 7.7 Company Market Share Analysis, 2022 7.8 Company Heat Map Analysis 7.9 Strategy Mapping 7.9.1 Expansion/divestiture 7.9.2 Mergers & Acquisition 7.9.3 Collaborations/partnerships 7.9.4 New Product Launches
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