デジタル広告市場規模、シェア、動向分析レポート:プラットフォーム別(コンピュータ、スマートフォン)、フォーマット別(テキスト、画像、動画)、オファリング別、タイプ別、エンドユーザー別、地域別、セグメント別予測、2023年~2030年Digital Advertising Market Size, Share & Trends Analysis Report By Platform (Computer, Smartphone), By Format (Text, Image, Video), By Offering, By Type, By End-user, By Region, And Segment Forecasts, 2023 - 2030 デジタル広告市場の成長と動向 Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、世界のデジタル広告市場規模は、2023年から2030年までの推定CAGRが15.5%を記録し、2030年までに1兆1,544億3,000万米ドルに... もっと見る
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サマリーデジタル広告市場の成長と動向Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、世界のデジタル広告市場規模は、2023年から2030年までの推定CAGRが15.5%を記録し、2030年までに1兆1,544億3,000万米ドルに達すると推定される。市場成長の背景には、インターネットとスマートフォンの普及が世界的に、特に新興経済圏で進んでいることがある。さらに、ソーシャルメディアプラットフォームの普及と、製品やサービスの広告への応用も、市場の成長を後押ししている。 さらに、有料オンライン・チャネルを通じたeコマース製品やウェブサイトの販売促進のためのデジタル広告の採用が増加していることも、市場に有利な機会をもたらしている。特定のオーディエンスをターゲットとし、デジタル広告キャンペーンのパフォーマンスをリアルタイムで追跡できるため、投資収益率を高めたい広告主の間で需要が高まっている。 動画広告の台頭の高まりは、デジタル広告市場にプラスの影響を与えている。ソーシャルメディアやストリーミングプラットフォームは、企業が高品質のビデオに投資し、ターゲットとする視聴者を引き付けるために奨励し、ビデオコンテンツが絶大な人気を作っている。拡張現実(AR)広告や360度動画など、没入型のインタラクティブなフォーマットは、ユーザーにユニークで魅力的な体験を提供し、大きな支持を集めている。 市場の成長は、成長するeコマース業界によってさらに加速しており、eコマース業界は主にデジタル広告キャンペーンを利用してターゲット層にリーチし、ブランドの認知度を高めている。いくつかのeコマース企業は、デジタル広告市場のさらなる成長の原動力となる広告セグメントにおける彼らの提供物を改善するために深い措置を講じている。例えば、2023年10月、Amazon.com, Inc.は、広告主が商品を選択し、Generateをクリックするだけで、商品詳細に基づいてライフスタイルやブランドをテーマにした画像をわずか数秒で配信できるジェネレーティブAIベースのソリューションを発表した。 デジタル広告市場レポートハイライト - プラットフォーム別では、スマートフォン分野が2023年から2030年にかけて年平均成長率19.2%近くを記録すると予測される。これは、世界中でインターネットとスマートフォンの普及が進んでいるためである。 - フォーマット別では、ソーシャルメディアやストリーミングサービスを通じた動画コンテンツの利用が増加していることから、動画セグメントが予測期間を通じて17.0%を超える成長率を記録すると予測される。 - オファリングの面では、ソリューションセグメントが2022年に最大の収益を占めた。ターゲティング機能、分析機能、広告最適化機能、パフォーマンスレポート機能を強化するため、広告サービスに対する企業の信頼性が高まっている。 - タイプ別では、検索広告セグメントが2022年に35.0%以上の売上シェアを占めた。これは、広告テキストの作成、デモグラフィックに応じた顧客ターゲティング、予算設定、適切な支払いモデルの選択といった柔軟性を提供できるためである。 - エンドユーザーカテゴリー別では、電子メール、ウェブサイト、検索エンジン、ソーシャルメディアなどのデジタルチャネルの利用が増加し、商品やサービスの販売促進を目的とする小売セグメントが2022年の売上シェアの17.0%近くを占めた。 - アジア太平洋地域は、スマートフォンやインターネットの普及が進んでいることから、2023年から2030年にかけて17.0%以上の成長率が見込まれる。 目次Table of ContentsChapter 1. Methodology and Scope 1.1. Market Segmentation & Scope 1.2. Market Definition 1.3. Information Procurement 1.3.1. Purchased Database 1.3.2. GVR’s Internal Database 1.3.3. Secondary Sources & Third-Party Perspectives 1.3.4. Primary Research 1.4. Information Analysis 1.4.1. Data Analysis Models 1.5. Market Formulation & Data Visualization 1.6. Data Validation & Publishing Chapter 2. Executive Summary 2.1. Digital Advertising Market Snapshot 2.2. Digital Advertising Market - Segment Snapshot (1/2) 2.3. Digital Advertising Market Segment Snapshot (2/2) 2.4. Digital Advertising Market - Competitive Landscape Snapshot Chapter 3. Industry Outlook 3.1. Market Lineage Outlook 3.2. Industry Value Chain Analysis 3.3. Market Dynamics 3.3.1. Market Driver Analysis 3.3.2. Market Restraint Analysis 3.3.3. Market Opportunity Analysis 3.3.4. Market Challenges Analysis 3.4. Industry Analysis Tools 3.4.1. Porter’s Analysis 3.4.2. Macroeconomic Analysis 3.5. Digital Advertising Market Trends 3.5.1. SEO and Realist Influencer Marketing 3.5.2. Integration of AI 3.5.3. Audio Marketing 3.5.4. Integration of AR and VR 3.6. Digital Advertising - Pricing Models 3.6.1. Cost-per-Mille (CPM) 3.6.2. Cost-per-Click (CPC) 3.6.3. Cost-per-Action (CPA) 3.6.4. Flat Fee 3.7. Digital Advertising Market- COVID-19 Impact Analysis Chapter 4. Digital Advertising Market: Platform Estimates & Trend Analysis 4.1. Platform Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030 4.2. Digital Advertising Market Estimates & Forecast, By Platform (USD Billion) 4.2.1. Computer 4.2.2. Smartphone 4.2.3. Others Chapter 5. Digital Advertising Market: Format Estimates & Trend Analysis 5.1. Format Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030 5.2. Digital Advertising Market Estimates & Forecast, By Format (USD Billion) 5.2.1. Text 5.2.2. Image 5.2.3. Video 5.2.4. Others Chapter 6. Digital Advertising Market: Offering Estimates & Trend Analysis 6.1. Offering Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030 6.2. Digital Advertising Market Estimates & Forecast, By Offering (USD Billion) 6.2.1. Solution 6.2.2. Services Chapter 7. Digital Advertising Market: Type Estimates & Trend Analysis 7.1. Type Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030 7.2. Digital Advertising Market Estimates & Forecast, By Type (USD Billion) 7.2.1. Search Advertising 7.2.2. Banner Advertising 7.2.3. Video Advertising 7.2.4. Social Media Advertising 7.2.5. Native Advertising 7.2.6. Interstitial Advertising Chapter 8. Digital Advertising Market: End-User Estimates & Trend Analysis 8.1. End-User Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030 8.2. Digital Advertising Market Estimates & Forecast, By End-User (USD Billion) 8.2.1. BFSI 8.2.2. Automotive 8.2.3. IT & Telecommunication 8.2.4. Healthcare 8.2.5. Consumer Electronics 8.2.6. Retail 8.2.7. Media & Entertainment 8.2.8. Education 8.2.9. Others Chapter 9. Digital Advertising Market: Regional Estimates & Trend Analysis 9.1. Digital Advertising Market: Regional Outlook 9.2 North America 9.2.1 North America Digital Advertising Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion) 9.2.2 U.S. 9.2.2.1 U.S. Digital Advertising Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion) 9.2.3 Canada 9.2.3.1 Canada Digital Advertising Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion) 9.3 Europe 9.3.1 Europe Digital Advertising Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion) 9.3.2 U.K. 9.3.2.1 U.K. Digital Advertising Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion) 9.3.3 Germany 9.3.3.1 Germany Digital Advertising Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion) 9.3.4 France 9.3.4.1 France Digital Advertising Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion) 9.3.5 Italy 9.3.5.1 Italy Digital Advertising Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion) 9.3.6 Spain 9.3.6.1 Spain Digital Advertising Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion) 9.4 Asia Pacific 9.4.1 Asia Pacific Digital Advertising Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion) 9.4.2 China 9.4.2.1 China Digital Advertising Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion) 9.4.3 India 9.4.3.1 India Digital Advertising Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion) 9.4.4 Japan 9.4.4.1 Japan Digital Advertising Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion) 9.4.5 South Korea 9.4.5.1 South Korea Digital Advertising Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion) 9.4.6 Australia 9.4.6.1 Australia Digital Advertising Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion) 9.5 Latin America 9.5.1 Latin America Digital Advertising Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion) 9.5.2 Brazil 9.5.2.1 Brazil Digital Advertising Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion) 9.5.3 Mexico 9.5.3.1 Mexico Digital Advertising Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion) 9.6 Middle East and Africa (MEA) 9.6.1 Middle East And Africa Digital Advertising Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion) 9.6.2 Saudi Arabia 9.6.2.1 Saudi Arabia Digital Advertising Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion) 9.6.3 South Africa 9.6.3.1 South Africa Digital Advertising Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion) Chapter 10. Competitive Landscape 10.1 Key Participants 10.1.1. Amazon.com Inc. 10.1.2. Microsoft Corporation 10.1.3. Meta 10.1.4. Adobe 10.1.5. Baidu 10.1.6. AOL (Yahoo) 10.1.7. Tencent Holdings Ltd. 10.1.8. ByteDance 10.1.9. Verizon 10.1.10. IAC 10.1.11. WebFX 10.1.12. Disruptive Advertising 10.1.13. Dentsu Inc. 10.1.14. Globo 10.1.15. X Corp. (formerly Twitter Inc.) 10.2 Recent Development & Impact, By Key Market Participants 10.3 Company Categorization 10.4 Participant’s Overview 10.5 Financial Performance 10.6 Product Benchmarking 10.7 Company Heat Map Analysis 10.8 Company Market Positioning 10.9 Company Market Share Analysis, 2022 10.10 Company Heat Map Analysis 10.11 Strategy Mapping 10.11.1 Expansion 10.11.2 Mergers & acquisition 10.11.3 Collaborations 10.11.4 New product launches 10.11.5 Research & Development
SummaryDigital Advertising Market Growth & Trends Table of ContentsTable of ContentsChapter 1. Methodology and Scope 1.1. Market Segmentation & Scope 1.2. Market Definition 1.3. Information Procurement 1.3.1. Purchased Database 1.3.2. GVR’s Internal Database 1.3.3. Secondary Sources & Third-Party Perspectives 1.3.4. Primary Research 1.4. Information Analysis 1.4.1. Data Analysis Models 1.5. Market Formulation & Data Visualization 1.6. Data Validation & Publishing Chapter 2. Executive Summary 2.1. Digital Advertising Market Snapshot 2.2. Digital Advertising Market - Segment Snapshot (1/2) 2.3. Digital Advertising Market Segment Snapshot (2/2) 2.4. Digital Advertising Market - Competitive Landscape Snapshot Chapter 3. Industry Outlook 3.1. Market Lineage Outlook 3.2. Industry Value Chain Analysis 3.3. Market Dynamics 3.3.1. Market Driver Analysis 3.3.2. Market Restraint Analysis 3.3.3. Market Opportunity Analysis 3.3.4. Market Challenges Analysis 3.4. Industry Analysis Tools 3.4.1. Porter’s Analysis 3.4.2. Macroeconomic Analysis 3.5. Digital Advertising Market Trends 3.5.1. SEO and Realist Influencer Marketing 3.5.2. Integration of AI 3.5.3. Audio Marketing 3.5.4. Integration of AR and VR 3.6. Digital Advertising - Pricing Models 3.6.1. Cost-per-Mille (CPM) 3.6.2. Cost-per-Click (CPC) 3.6.3. Cost-per-Action (CPA) 3.6.4. Flat Fee 3.7. Digital Advertising Market- COVID-19 Impact Analysis Chapter 4. Digital Advertising Market: Platform Estimates & Trend Analysis 4.1. Platform Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030 4.2. Digital Advertising Market Estimates & Forecast, By Platform (USD Billion) 4.2.1. Computer 4.2.2. Smartphone 4.2.3. Others Chapter 5. Digital Advertising Market: Format Estimates & Trend Analysis 5.1. Format Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030 5.2. Digital Advertising Market Estimates & Forecast, By Format (USD Billion) 5.2.1. Text 5.2.2. Image 5.2.3. Video 5.2.4. Others Chapter 6. Digital Advertising Market: Offering Estimates & Trend Analysis 6.1. Offering Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030 6.2. Digital Advertising Market Estimates & Forecast, By Offering (USD Billion) 6.2.1. Solution 6.2.2. Services Chapter 7. Digital Advertising Market: Type Estimates & Trend Analysis 7.1. Type Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030 7.2. Digital Advertising Market Estimates & Forecast, By Type (USD Billion) 7.2.1. Search Advertising 7.2.2. Banner Advertising 7.2.3. Video Advertising 7.2.4. Social Media Advertising 7.2.5. Native Advertising 7.2.6. Interstitial Advertising Chapter 8. Digital Advertising Market: End-User Estimates & Trend Analysis 8.1. End-User Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030 8.2. Digital Advertising Market Estimates & Forecast, By End-User (USD Billion) 8.2.1. BFSI 8.2.2. Automotive 8.2.3. IT & Telecommunication 8.2.4. Healthcare 8.2.5. Consumer Electronics 8.2.6. Retail 8.2.7. Media & Entertainment 8.2.8. Education 8.2.9. Others Chapter 9. Digital Advertising Market: Regional Estimates & Trend Analysis 9.1. Digital Advertising Market: Regional Outlook 9.2 North America 9.2.1 North America Digital Advertising Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion) 9.2.2 U.S. 9.2.2.1 U.S. Digital Advertising Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion) 9.2.3 Canada 9.2.3.1 Canada Digital Advertising Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion) 9.3 Europe 9.3.1 Europe Digital Advertising Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion) 9.3.2 U.K. 9.3.2.1 U.K. Digital Advertising Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion) 9.3.3 Germany 9.3.3.1 Germany Digital Advertising Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion) 9.3.4 France 9.3.4.1 France Digital Advertising Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion) 9.3.5 Italy 9.3.5.1 Italy Digital Advertising Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion) 9.3.6 Spain 9.3.6.1 Spain Digital Advertising Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion) 9.4 Asia Pacific 9.4.1 Asia Pacific Digital Advertising Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion) 9.4.2 China 9.4.2.1 China Digital Advertising Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion) 9.4.3 India 9.4.3.1 India Digital Advertising Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion) 9.4.4 Japan 9.4.4.1 Japan Digital Advertising Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion) 9.4.5 South Korea 9.4.5.1 South Korea Digital Advertising Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion) 9.4.6 Australia 9.4.6.1 Australia Digital Advertising Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion) 9.5 Latin America 9.5.1 Latin America Digital Advertising Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion) 9.5.2 Brazil 9.5.2.1 Brazil Digital Advertising Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion) 9.5.3 Mexico 9.5.3.1 Mexico Digital Advertising Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion) 9.6 Middle East and Africa (MEA) 9.6.1 Middle East And Africa Digital Advertising Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion) 9.6.2 Saudi Arabia 9.6.2.1 Saudi Arabia Digital Advertising Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion) 9.6.3 South Africa 9.6.3.1 South Africa Digital Advertising Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion) Chapter 10. Competitive Landscape 10.1 Key Participants 10.1.1. Amazon.com Inc. 10.1.2. Microsoft Corporation 10.1.3. Meta 10.1.4. Adobe 10.1.5. Baidu 10.1.6. AOL (Yahoo) 10.1.7. Tencent Holdings Ltd. 10.1.8. ByteDance 10.1.9. Verizon 10.1.10. IAC 10.1.11. WebFX 10.1.12. Disruptive Advertising 10.1.13. Dentsu Inc. 10.1.14. Globo 10.1.15. X Corp. (formerly Twitter Inc.) 10.2 Recent Development & Impact, By Key Market Participants 10.3 Company Categorization 10.4 Participant’s Overview 10.5 Financial Performance 10.6 Product Benchmarking 10.7 Company Heat Map Analysis 10.8 Company Market Positioning 10.9 Company Market Share Analysis, 2022 10.10 Company Heat Map Analysis 10.11 Strategy Mapping 10.11.1 Expansion 10.11.2 Mergers & acquisition 10.11.3 Collaborations 10.11.4 New product launches 10.11.5 Research & Development
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