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メディア&エンターテインメント分野のAI市場規模、シェア、動向分析レポート:ソリューション別(ハードウェア/機器、サービス)、用途別(ゲーム、パーソナライゼーション)、地域別、セグメント別予測、2023年~2030年


AI In Media & Entertainment Market Size, Share & Trends Analysis Report By Solution (Hardware/Equipment, Services), By Application (Gaming, Personalization), By Region, And Segment Forecasts, 2023 - 2030

メディア&エンターテインメントにおけるAI市場の成長と動向 Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、メディア&エンターテイメントにおけるAIの世界市場規模は、2023年から2030年にかけて年平均成... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Grand View Research
グランドビューリサーチ
2023年12月5日 US$4,950
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1~3営業日


 

サマリー

メディア&エンターテインメントにおけるAI市場の成長と動向

Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、メディア&エンターテイメントにおけるAIの世界市場規模は、2023年から2030年にかけて年平均成長率26%を記録し、2030年には994億8000万米ドルに達すると予測されている。メディア&エンターテイメントビジネスにおけるバーチャルクリエーションの人気の高まりと、高精細グラフィックとリアルタイムの仮想世界を作成する能力が、市場を前進させている。

人工知能は、スマートなコンテンツ分析と分類、自動画像タグ付け、スケーラブルなパーソナライゼーションと予測、時間節約型コンテンツ作成支援、テキストインテリジェンスと分析、音声制御プラットフォームなど、コンテンツプロセスのワークフローにおける様々なフェーズでコンテンツ管理を強化することで、メディア企業がこれらの利点を活用するのに役立っている。AI技術プロバイダーは、放送会社と協力してAIを組み込み、番組タイムテーブルを最適化している。例えば、BBCはコンテンツ管理の最適化と自動化のためにAI/MLを適用する多くの取り組みを始めている。これらの活動は生放送で実施され、後のセグメントでさらに検討されている。これらのプロジェクトは、制作と配信における時間とコストの節約を目的としたワークフローの強化に的を絞っている。

映画スタジオやテレビ番組におけるAIベースのバーチャル制作インフラの利用拡大により、モーションキャプチャワークステーション、バーチャルカメラ、シミュレーションカメラ、その他のバーチャル制作ハードウェアの需要が今後数年で急増すると予想される。映画やビデオゲームにおけるリアルな仮想要素や3次元デザインの人気の高まりは、コンピュータグラフィックスカードの需要を促進すると予想される。

人工知能は、デザイン、広告、映画宣伝など、取引やマーケティングのためにメディア&エンターテインメント産業で実装されている。スマートなAIフレームワークは、広範なマーケティングおよび広告ソリューションを生み出すことができる。人工知能を使用することで、予測分析はマーケティング手続きをより迅速に行うことができる。AIによって駆動されるマーケティング・ソフトウェアは、プロモーション・アプローチを作成し、視聴者の目標に対処し、効果的な顧客ソリューションを作るのに役立つ。例えば、「Alibaba Luban」はAIベースのグラフィック・デザイン・ソフトウェアである。これは人間の100倍の速さでビジュアルデザインを作成する驚異的なもので、わずか1秒で8000のバナーを作成することを意味する。

メディア&エンターテインメント市場のAIレポートハイライト

- ソリューション別では、サービス分野が予測期間中に大きな収益シェアを占めると予想される。この成長は、バーチャルプロダクションとVFX技術の訓練を受けた専門家が不足していることに起因している。映画スタジオや映画製作者は、ビデオ作品にVFXを実装するために、資格のある代理店やそのサービスを雇うことが多い。

- 用途別では、販売・マーケティング分野が2022年の収益シェアでトップを占めた。AIは、メディア&エンターテインメント分野におけるデザイン、広告、プロモーションを含む取引やマーケティングの局面で使用される。スマートAIワークフレームは、創造的なマーケティングや広告ソリューションを開発することができる。

- 北米地域が市場を支配すると予測され、AIプロジェクトと関連研究開発活動に多額の投資が行われているため、産業拡大の大きな機会を提供する。

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目次

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope
1.1. Market Segmentation and Scope
1.2. Research Methodology
1.2.1. Information Procurement
1.3. Information or Data Analysis
1.4. Methodology
1.5. Research Scope and Assumptions
1.6. Market Formulation & Validation
1.7. Country Based Segment Share Calculation
1.8. List of Data Sources
Chapter 2. Executive Summary
2.1. Market Outlook
2.2. Segment Outlook
2.3. Competitive Insights
Chapter 3. AI in Media & entertainment market Variables, Trends, & Scope
3.1. Market Lineage Outlook
3.2. Market Dynamics
3.2.1. Market Driver Analysis
3.2.2. Market Restraint Analysis
3.2.3. Industry Challenge
3.3. AI in Media & entertainment market Analysis Tools
3.3.1. Industry Analysis - Porter’s
3.3.1.1. Bargaining power of the suppliers
3.3.1.2. Bargaining power of the buyers
3.3.1.3. Threats of substitution
3.3.1.4. Threats from new entrants
3.3.1.5. Competitive rivalry
3.3.2. PESTEL Analysis
3.3.2.1. Political landscape
3.3.2.2. Economic and Social landscape
3.3.2.3. Technological landscape
3.4. Pain Point Analysis
Chapter 4. Artificial Intelligence (AI) in Video Production, Broadcasting and Streaming
4.1. Artificial Intelligence Deployments in Broadcast & Media
4.1.1. Content management
4.1.2. Content distribution & delivery
4.1.3. Production
4.1.4. Monetization
4.1.5. Post-production
4.2. Artificial Intelligence in Video Production
4.3. Artificial Intelligence in Video Encoding and Delivery Optimization
4.4. Machine Learning Applications in Streaming Technology
Chapter 5. AI in Media & entertainment market: Solution Estimates & Trend Analysis
5.1. Segment Dashboard
5.2. AI in Media & entertainment market: Solution Movement Analysis, USD Million, 2022 & 2030
5.3. Hardware/Equipment
5.3.1. Hardware/Equipment AI in Media & entertainment market Revenue Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
5.4. Services
5.4.1. Services AI in Media & entertainment market Revenue Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
Chapter 6. AI in Media & entertainment market: Application Estimates & Trend Analysis
6.1. Segment Dashboard
6.2. AI in Media & entertainment market: Application Movement Analysis, USD Million, 2022 & 2030
6.3. Gaming
6.3.1. Gaming Market Revenue Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
6.4. Fake Story Detection
6.4.1. Fake Story Detection Market Revenue Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
6.5. Plagiarism Detection
6.5.1. Plagiarism Detection Market Revenue Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
6.6. Personalization
6.6.1. Personalization Market Revenue Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
6.7. Production Planning and Management
6.7.1. Production Planning and Management Market Revenue Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
6.8. Talent Identification
6.8.1. Talent Identification Market Revenue Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
6.9. Content Capture
6.9.1. Content Capture Market Revenue Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
6.9.1.1. Sports Automatic Productions
6.9.1.2. Video production
6.9.1.3. Broadcasting & live streaming
6.9.1.4. Analytics
6.9.2. Content Capture Market Revenue Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
Chapter 7. AI in Media & entertainment market: Regional Estimates & Trend Analysis
7.1. AI in Media & entertainment market Share, By Region, 2022 & 2030, USD Million
7.2. North America
7.2.1. North America AI in Media & entertainment market Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
7.2.2. U.S.
7.2.2.1. U.S. AI in Media & entertainment market Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
7.2.3. Canada
7.2.3.1. Canada AI in Media & entertainment market Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
7.3. Europe
7.3.1. Europe AI in Media & entertainment market Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
7.3.2. UK
7.3.2.1. UK AI in Media & entertainment market Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
7.3.3. Germany
7.3.3.1. Germany AI in Media & entertainment market Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
7.3.4. France
7.3.4.1. France AI in Media & entertainment market Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
7.4. Asia Pacific
7.4.1. Asia Pacific AI in Media & entertainment market Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
7.4.2. China
7.4.2.1. China AI in Media & entertainment market Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
7.4.3. Japan
7.4.3.1. Japan AI in Media & entertainment market Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
7.4.4. India
7.4.4.1. India AI in Media & entertainment market Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
7.4.5. South Korea
7.4.5.1. South Korea AI in Media & entertainment market Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
7.4.6. Australia
7.4.6.1. Australia AI in Media & entertainment market Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
7.5. Latin America
7.5.1. Latin America AI in Media & entertainment market Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
7.5.2. Brazil
7.5.2.1. Brazil AI in Media & entertainment market Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
7.5.3. Mexico
7.5.3.1. Mexico AI in Media & entertainment market Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
7.6. Middle East and Africa
7.6.1. Middle East and Africa AI in Media & entertainment market Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
7.6.2. South Africa
7.6.2.1. South Africa AI in Media & entertainment market Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
7.6.3. Saudi Arabia
7.6.3.1. Saudi Arabia AI in Media & entertainment market Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
7.6.4. UAE
7.6.4.1. UAE AI in Media & entertainment market Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
Chapter 8. Competitive Landscape
8.1. Company Categorization
8.2. Company Market Positioning
8.3. Participant’s Overview
8.4. Financial Performance
8.5. Product Benchmarking
8.6. Company Heat Map Analysis
8.7. Strategy Mapping
8.8. Company Profiles/Listing
8.8.1. Amazon Web Services, Inc.
8.8.2. EMG
8.8.3. Gearhouse South Africa PTY Limited
8.8.4. Gravity Media
8.8.5. GrayMeta
8.8.6. International Business Machines Corporation
8.8.7. LMG, LLC
8.8.8. Matchroom Sport Ltd
8.8.9. Microsoft Corporation
8.8.10. Production Resource Group, L.L.C. (PRG)
8.8.11. Synthesia Ltd
8.8.12. TAIT
8.8.13. Valossa Labs Ltd.
8.8.14. Veritone, Inc.
8.8.15. Pixellot
8.8.16. PlaySight Interactive LTD.
8.8.17. AISportsWatch GmbH
8.8.18. Spiideo
8.8.19. Sportway AB
8.8.20. EVS Broadcast Equipment S.A.
8.8.21. Hudl
8.8.22. Move.ai 

 

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Summary

AI In Media & Entertainment Market Growth & Trends

The global AI in media & entertainment market size is expected to reach USD 99.48 billion by 2030, registering a CAGR of 26% from 2023 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. The increasing popularity of virtual creation in the media & entertainment business, and its ability to create high-definition graphics and real-time virtual worlds, are driving the market forward.

Artificial intelligence is helping media companies to leverage these benefits by enhancing content management across various phases in the workflow of content processes, including smart content analysis and categorization, automatic image tagging, scalable personalization and predictions, time-saving content creation assistance, text intelligence and analysis, and voice-controlled platforms. AI technology providers work with broadcast companies to incorporate AI to optimize programming timetables. For Instance, the BBC has started many efforts to apply AI/ML to optimize and automate content management. These activities have been implemented in a live telecast and deliberated further in later segments. These projects precisely target workflow enhancements aiming at time and cost savings in creation and distribution.

The growing use of AI-based virtual production infrastructure in movie studios and TV shows is anticipated to upsurge the demand for motion capture workstations, virtual cameras, simulation cameras, and other virtual production hardware in the coming years. The rising popularity of realistic virtual elements and three-dimensional designs for movies and video games is expected to drive the demand for computer graphics cards.

Artificial Intelligence is implemented in the Media & Entertainment industry for trading or marketing, including design, advertisements, and film promotion. Smart AI frameworks can create extensive marketing and advertising solutions. Using Artificial Intelligence, predictive analytics can perform marketing procedures faster. Marketing software driven by AI helps create promotional approaches, address audience goals, and make effective customer solutions. For Instance, ‘Alibaba Luban’ is an AI-based graphic design software available. It is a marvel that produces visual designs a hundred times faster than humans, which means it will create 8000 banners in just a second.

AI In Media & Entertainment Market Report Highlights

• Based on solution, the services segment is expected to contribute a significant revenue share over the forecast period. This growth is attributed to the lack of trained professionals in virtual production and VFX technology; film studios or moviemakers often hire qualified agencies and their services to implement VFX in their video productions

• Based on application, the sales and marketing segment accounted for the leading revenue share in 2022. AI is used for trading or marketing aspects, including design, advertising, and promotions in the media & entertainment fields. Smart AI work-frames can develop creative marketing and advertising solutions

• The North American region is projected to dominate the market and offers significant opportunities for industry expansion as substantial investments are being made in AI projects and related R&D activities



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Table of Contents

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope
1.1. Market Segmentation and Scope
1.2. Research Methodology
1.2.1. Information Procurement
1.3. Information or Data Analysis
1.4. Methodology
1.5. Research Scope and Assumptions
1.6. Market Formulation & Validation
1.7. Country Based Segment Share Calculation
1.8. List of Data Sources
Chapter 2. Executive Summary
2.1. Market Outlook
2.2. Segment Outlook
2.3. Competitive Insights
Chapter 3. AI in Media & entertainment market Variables, Trends, & Scope
3.1. Market Lineage Outlook
3.2. Market Dynamics
3.2.1. Market Driver Analysis
3.2.2. Market Restraint Analysis
3.2.3. Industry Challenge
3.3. AI in Media & entertainment market Analysis Tools
3.3.1. Industry Analysis - Porter’s
3.3.1.1. Bargaining power of the suppliers
3.3.1.2. Bargaining power of the buyers
3.3.1.3. Threats of substitution
3.3.1.4. Threats from new entrants
3.3.1.5. Competitive rivalry
3.3.2. PESTEL Analysis
3.3.2.1. Political landscape
3.3.2.2. Economic and Social landscape
3.3.2.3. Technological landscape
3.4. Pain Point Analysis
Chapter 4. Artificial Intelligence (AI) in Video Production, Broadcasting and Streaming
4.1. Artificial Intelligence Deployments in Broadcast & Media
4.1.1. Content management
4.1.2. Content distribution & delivery
4.1.3. Production
4.1.4. Monetization
4.1.5. Post-production
4.2. Artificial Intelligence in Video Production
4.3. Artificial Intelligence in Video Encoding and Delivery Optimization
4.4. Machine Learning Applications in Streaming Technology
Chapter 5. AI in Media & entertainment market: Solution Estimates & Trend Analysis
5.1. Segment Dashboard
5.2. AI in Media & entertainment market: Solution Movement Analysis, USD Million, 2022 & 2030
5.3. Hardware/Equipment
5.3.1. Hardware/Equipment AI in Media & entertainment market Revenue Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
5.4. Services
5.4.1. Services AI in Media & entertainment market Revenue Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
Chapter 6. AI in Media & entertainment market: Application Estimates & Trend Analysis
6.1. Segment Dashboard
6.2. AI in Media & entertainment market: Application Movement Analysis, USD Million, 2022 & 2030
6.3. Gaming
6.3.1. Gaming Market Revenue Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
6.4. Fake Story Detection
6.4.1. Fake Story Detection Market Revenue Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
6.5. Plagiarism Detection
6.5.1. Plagiarism Detection Market Revenue Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
6.6. Personalization
6.6.1. Personalization Market Revenue Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
6.7. Production Planning and Management
6.7.1. Production Planning and Management Market Revenue Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
6.8. Talent Identification
6.8.1. Talent Identification Market Revenue Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
6.9. Content Capture
6.9.1. Content Capture Market Revenue Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
6.9.1.1. Sports Automatic Productions
6.9.1.2. Video production
6.9.1.3. Broadcasting & live streaming
6.9.1.4. Analytics
6.9.2. Content Capture Market Revenue Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
Chapter 7. AI in Media & entertainment market: Regional Estimates & Trend Analysis
7.1. AI in Media & entertainment market Share, By Region, 2022 & 2030, USD Million
7.2. North America
7.2.1. North America AI in Media & entertainment market Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
7.2.2. U.S.
7.2.2.1. U.S. AI in Media & entertainment market Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
7.2.3. Canada
7.2.3.1. Canada AI in Media & entertainment market Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
7.3. Europe
7.3.1. Europe AI in Media & entertainment market Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
7.3.2. UK
7.3.2.1. UK AI in Media & entertainment market Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
7.3.3. Germany
7.3.3.1. Germany AI in Media & entertainment market Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
7.3.4. France
7.3.4.1. France AI in Media & entertainment market Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
7.4. Asia Pacific
7.4.1. Asia Pacific AI in Media & entertainment market Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
7.4.2. China
7.4.2.1. China AI in Media & entertainment market Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
7.4.3. Japan
7.4.3.1. Japan AI in Media & entertainment market Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
7.4.4. India
7.4.4.1. India AI in Media & entertainment market Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
7.4.5. South Korea
7.4.5.1. South Korea AI in Media & entertainment market Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
7.4.6. Australia
7.4.6.1. Australia AI in Media & entertainment market Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
7.5. Latin America
7.5.1. Latin America AI in Media & entertainment market Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
7.5.2. Brazil
7.5.2.1. Brazil AI in Media & entertainment market Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
7.5.3. Mexico
7.5.3.1. Mexico AI in Media & entertainment market Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
7.6. Middle East and Africa
7.6.1. Middle East and Africa AI in Media & entertainment market Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
7.6.2. South Africa
7.6.2.1. South Africa AI in Media & entertainment market Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
7.6.3. Saudi Arabia
7.6.3.1. Saudi Arabia AI in Media & entertainment market Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
7.6.4. UAE
7.6.4.1. UAE AI in Media & entertainment market Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
Chapter 8. Competitive Landscape
8.1. Company Categorization
8.2. Company Market Positioning
8.3. Participant’s Overview
8.4. Financial Performance
8.5. Product Benchmarking
8.6. Company Heat Map Analysis
8.7. Strategy Mapping
8.8. Company Profiles/Listing
8.8.1. Amazon Web Services, Inc.
8.8.2. EMG
8.8.3. Gearhouse South Africa PTY Limited
8.8.4. Gravity Media
8.8.5. GrayMeta
8.8.6. International Business Machines Corporation
8.8.7. LMG, LLC
8.8.8. Matchroom Sport Ltd
8.8.9. Microsoft Corporation
8.8.10. Production Resource Group, L.L.C. (PRG)
8.8.11. Synthesia Ltd
8.8.12. TAIT
8.8.13. Valossa Labs Ltd.
8.8.14. Veritone, Inc.
8.8.15. Pixellot
8.8.16. PlaySight Interactive LTD.
8.8.17. AISportsWatch GmbH
8.8.18. Spiideo
8.8.19. Sportway AB
8.8.20. EVS Broadcast Equipment S.A.
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