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メディア&エンターテインメント分野のAI市場規模、シェア、動向分析レポート:ソリューション別(ハードウェア/機器、サービス)、用途別(ゲーム、フェイクストーリー検出)、地域別、セグメント別予測、2025年~2030年


AI In Media & Entertainment Market Size, Share & Trends Analysis Report By Solution (Hardware/ Equipment, Services), By Application (Gaming, Fake Story Detection), By Region, And Segment Forecasts, 2025 - 2030

メディア&エンターテインメントにおけるAI市場の成長と動向 Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、メディア&エンターテイメントにおけるAIの世界市場規模は、2025年から2030年にかけて年平均成... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Grand View Research
グランドビューリサーチ
2024年11月26日 US$4,950
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サマリー

メディア&エンターテインメントにおけるAI市場の成長と動向

Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、メディア&エンターテイメントにおけるAIの世界市場規模は、2025年から2030年にかけて年平均成長率24.2%を記録し、2030年までに994億8000万米ドルに達すると予測されている。メディア&エンターテイメントビジネスにおけるバーチャルクリエーションの人気の高まりと、高精細グラフィックとリアルタイムの仮想世界を作成する能力が、市場を前進させている。

人工知能は、スマートなコンテンツ分析と分類、自動画像タグ付け、スケーラブルなパーソナライゼーションと予測、時間節約型のコンテンツ作成支援、テキストインテリジェンスと分析、音声制御プラットフォームなど、コンテンツプロセスのワークフローにおける様々なフェーズでコンテンツ管理を強化することで、メディア企業がこれらの利点を活用するのに役立っている。AI技術プロバイダーは、放送会社と協力してAIを組み込み、番組タイムテーブルを最適化している。例えば、BBCはコンテンツ管理の最適化と自動化のためにAI/MLを適用する多くの取り組みを始めている。これらの活動は生放送で実施され、後のセグメントでさらに検討されている。これらのプロジェクトは、制作と配信における時間とコストの節約を目的としたワークフローの強化に的を絞っている。

映画スタジオやテレビ番組におけるAIベースのバーチャル制作インフラの利用拡大により、モーションキャプチャワークステーション、バーチャルカメラ、シミュレーションカメラ、その他のバーチャル制作ハードウェアの需要が今後数年で急増すると予想される。映画やビデオゲームにおけるリアルな仮想要素や3次元デザインの人気の高まりは、コンピュータグラフィックスカードの需要を促進すると予想される。

人工知能は、デザイン、広告、映画宣伝など、取引やマーケティングのためにメディア&エンターテインメント産業で実装されている。スマートなAIフレームワークは、広範なマーケティングおよび広告ソリューションを生み出すことができる。人工知能を使用することで、予測分析はマーケティング手続きをより迅速に行うことができる。AIによって駆動されるマーケティング・ソフトウェアは、プロモーション・アプローチを作成し、視聴者の目標に対処し、効果的な顧客ソリューションを作るのに役立つ。例えば、「Alibaba Luban」はAIベースのグラフィック・デザイン・ソフトウェアである。これは人間の100倍の速さでビジュアルデザインを作成する驚異的なもので、わずか1秒で8000のバナーを作成することを意味する。

メディア&エンターテインメント市場のAIレポートハイライト

- 2024年の市場シェアはサービス部門が60.2%で独占。サービス分野は、メディア&エンターテインメント・ワークフローにおけるAI統合とカスタマイズの需要の高まりにより、市場で主導的な地位を占めた。

- 営業とマーケティングは、ターゲットを絞ったキャンペーンと視聴者エンゲージメントのためにAIツールを活用することで、2024年に支配的な地位を獲得した。予測分析は、企業が潜在顧客を特定し、それに応じて戦略をカスタマイズし、コンバージョン率を高めることを可能にする。

- 北米は、2024年に33.6%の主要シェアを占め、世界のメディア&エンターテイメントAI市場をリードしている。

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目次

目次

第1章.方法論とスコープ
1.1.市場セグメンテーションとスコープ
1.2.市場の定義
1.3.情報調達
1.3.1.購入データベース
1.3.2.GVRの内部データベース
1.3.3.二次情報源と第三者の視点
1.3.4.一次調査
1.4.情報分析
1.4.1.データ分析モデル
1.5.市場形成とデータの可視化
1.6.データの検証と公開
第2章.エグゼクティブ・サマリー
2.1.市場インサイト
2.2.セグメント別の展望
2.3.競合他社の見通し
第3章.メディア&エンターテインメントにおけるAI市場の変数、動向、スコープ
3.1.メディア&エンターテインメント分野のAI世界市場展望
3.2.産業バリューチェーン分析
3.3.市場ダイナミクス
3.3.1.市場促進要因分析
3.3.2.市場阻害要因分析
3.3.3.業界の課題
3.4.ポーターのファイブフォース分析
3.4.1.サプライヤーパワー
3.4.2.バイヤーパワー
3.4.3.代替の脅威
3.4.4.新規参入の脅威
3.4.5.競合ライバル
3.5.PESTEL分析
3.5.1.政治情勢
3.5.2.経済情勢
3.5.3.社会情勢
3.5.4.技術的景観
3.5.5.環境的景観
3.5.6.法的環境
第4章.メディア&エンターテインメントにおけるAI市場ソリューションの推定と予測
4.1.メディア&エンターテインメントにおけるAI市場ソリューション動向分析、2024年・2030年
4.1.1.ハードウェア/機器
4.1.1.1.ハードウェア/機器市場の推計と予測、2018年~2030年(USD Million)
4.1.2.サービス
4.1.2.1.サービス市場の推定と予測、2018年~2030年(USD Million)
第5章.メディア&エンターテインメントにおけるAI市場アプリケーション展望の推定と予測
5.1.メディア&エンターテインメントにおけるAI市場アプリケーション動向分析、2024年・2030年
5.1.1.ゲーム
5.1.1.1.ゲーム市場の推計と予測、2018年~2030年(百万米ドル)
5.1.2.フェイクストーリー検出
5.1.2.1.フェイクストーリー検出市場の推定と予測、2018年~2030年(USD Million)
5.1.3.盗作検出
5.1.3.1.盗作検出市場の予測および予測、2018年~2030年(USD Million)
5.1.4.パーソナライゼーション
5.1.4.1.パーソナライゼーション市場の推定と予測、2018年~2030年(USD Million)
5.1.5.生産計画と管理
5.1.5.1.生産計画・管理市場の推定と予測、2018年~2030年(USD Million)
5.1.6.販売とマーケティング
5.1.6.1.販売・マーケティング市場の推定と予測、2018年~2030年(USD Million)
5.1.7.人材発掘
5.1.7.1.人材発掘市場の推定と予測、2018年~2030年(USD Million)
5.1.8.コンテンツキャプチャ
5.1.8.1.コンテンツキャプチャ市場の推定と予測、2018年~2030年(百万米ドル)
5.1.9.スポーツ自動制作
5.1.9.1.スポーツ自動制作市場の推定と予測、2018年~2030年(USD Million)
第6章.メディア&エンターテインメントにおけるAI市場地域別推計と動向分析
6.1.メディア&エンターテインメントにおけるAI市場シェア、地域別、2024年・2030年(USD Million)
6.2.北米
6.2.1.北米のメディア&エンターテイメントにおけるAI市場の推定と予測、2018年~2030年(USD Million)
6.2.1.1.北米のメディア&エンターテインメント向けAI市場の国別推定と予測:2018年~2030年(USD Million)
6.2.1.2.北米のメディア&エンターテインメントにおけるAI市場の推定と予測:ソリューション別、2018年~2030年(USD Million)
6.2.1.3.北米のメディア&エンターテインメントにおけるAI市場の推定と予測:用途別、2018年~2030年(USD Million)
6.2.2.米国
6.2.2.1.米国のメディア・エンターテインメント向けAI市場の予測・推移、2018年~2030年(百万米ドル)
6.2.2.2.米国のメディア&エンターテインメント向けAI市場の予測および予測:ソリューション別、2018年~2030年(USD Million)
6.2.2.3.米国のメディア・エンターテインメント分野のAI市場の推定と予測:用途別、2018年~2030年(USD Million)
6.2.3.カナダ
6.2.3.1.カナダのメディア&エンターテインメント向けAI市場の推定と予測、2018年~2030年(USD Million)
6.2.3.2.カナダのメディア&エンターテインメントにおけるAI市場の推定と予測:ソリューション別、2018年~2030年(USD Million)
6.2.3.3.カナダのメディア&エンターテインメントにおけるAI市場の推定と予測:用途別、2018年~2030年(USD Million)
6.2.4.メキシコ
6.2.4.1.メキシコのメディア&エンターテインメント向けAI市場の推定と予測、2018年~2030年(USD Million)
6.2.4.2.メキシコのメディア・エンターテインメント向けAI市場の予測・推移:ソリューション別、2018年~2030年(USD Million)
6.2.4.3.メキシコのメディア&エンターテインメントにおけるAI市場の推定と予測:用途別、2018年~2030年(USD Million)
6.3.欧州
6.3.1.欧州のメディア&エンターテインメント向けAI市場の推定と予測、2018年~2030年(USD Million)
6.3.1.1.欧州のメディア&エンターテインメント向けAI市場の国別推定と予測:2018年~2030年(USD Million)
6.3.1.2.欧州のメディア&エンターテインメント向けAI市場の推定と予測:ソリューション別、2018年~2030年(USD Million)
6.3.1.3.欧州のメディア&エンターテインメントにおけるAI市場の推定と予測:用途別、2018年~2030年(USD Million)
6.3.2.英国
6.3.2.1.イギリスのメディア&エンターテインメント向けAI市場の推定と予測、2018年~2030年(USD Million)
6.3.2.2.イギリスのメディア&エンターテインメントにおけるAI市場の予測および予測:ソリューション別、2018年~2030年(USD Million)
6.3.2.3.イギリスのメディア&エンターテインメントにおけるAI市場の推定と予測:用途別、2018年~2030年(USD Million)
6.3.3.ドイツ
6.3.3.1.ドイツのメディア&エンターテインメントにおけるAI市場の推定と予測、2018年~2030年(USD Million)
6.3.3.2.ドイツのメディア&エンターテインメントにおけるAI市場の推定と予測:ソリューション別、2018年~2030年(USD Million)
6.3.3.3.ドイツのメディア&エンターテインメントにおけるAI市場の推定と予測:用途別、2018年~2030年(USD Million)
6.3.4.フランス
6.3.4.1.フランスのメディア&エンターテインメントにおけるAI市場の推定と予測、2018年~2030年(USD Million)
6.3.4.2.フランスのメディア&エンターテインメントにおけるAI市場の予測および予測:ソリューション別、2018年~2030年(USD Million)
6.3.4.3.フランスのメディア&エンターテインメントにおけるAI市場の推定と予測:用途別、2018年~2030年(USD Million)
6.4.アジア太平洋地域
6.4.1.アジア太平洋地域のメディア&エンターテインメント向けAI市場の推定と予測、2018年~2030年(USD Million)
6.4.1.1.アジア太平洋地域のメディア&エンターテイメントにおけるAI市場の国別推定と予測、2018年~2030年(USD Million)
6.4.1.2.アジア太平洋地域のメディア&エンターテインメントにおけるAI市場の推定と予測:ソリューション別、2018年~2030年(USD Million)
6.4.1.3.アジア太平洋地域のメディア&エンターテインメントにおけるAI市場の推定と予測:用途別、2018年~2030年(USD Million)
6.4.2.中国
6.4.2.1.中国 メディア&エンターテインメント分野のAI市場の推定と予測、2018年~2030年(USD Million)
6.4.2.2.中国のメディア&エンターテインメント向けAI市場の推定と予測:ソリューション別、2018年~2030年(USD Million)
6.4.2.3.中国のメディア&エンターテインメントにおけるAI市場の推定と予測:用途別、2018年~2030年(USD Million)
6.4.3.日本
6.4.3.1.日本のメディア&エンターテインメント向けAI市場の推定と予測、2018年~2030年(USD Million)
6.4.3.2.日本のメディア&エンターテインメントにおけるAI市場の推定と予測、ソリューション別、2018年~2030年(USD Million)
6.4.3.3.日本のメディア&エンターテインメントにおけるAI市場の推定と予測:用途別、2018年~2030年(USD Million)
6.4.4.インド
6.4.4.1.メディア&エンターテインメントにおけるインドAI市場の推定と予測、2018年~2030年(USD Million)
6.4.4.2.インドのメディア&エンターテインメントにおけるAI市場の予測および予測:ソリューション別、2018年~2030年(USD Million)
6.4.4.3.メディア&エンターテインメントにおけるインドAI市場の推定と予測:用途別、2018年~2030年(USD Million)
6.4.5.韓国
6.4.5.1.韓国のAIインメディア&エンターテインメント市場の推定と予測、2018年~2030年(USD Million)
6.4.5.2.ソリューション別市場推定と予測、2018年~2030年(USD Million)
6.4.5.3.韓国メディア&エンターテインメント分野のAI市場予測:用途別、2018年~2030年(USD Million)
6.4.6.オーストラリア
6.4.6.1.オーストラリア メディア&エンターテインメント分野のAI市場の推定と予測、2018年~2030年(USD Million)
6.4.6.2.オーストラリアのメディア&エンターテインメント向けAI市場の推定と予測:ソリューション別、2018年~2030年(USD Million)
6.4.6.3.オーストラリアのメディア&エンターテインメント向けAI市場の推定と予測:用途別、2018年~2030年(USD Million)
6.5.ラテンアメリカ
6.5.1.ラテンアメリカのメディア&エンターテインメント向けAI市場の推定と予測、2018年~2030年(USD Million)
6.5.1.1.中南米のメディア&エンターテインメントにおけるAI市場の国別推定と予測、2018年~2030年(USD Million)
6.5.1.2.ラテンアメリカのメディア&エンターテイメントにおけるAI市場の推定と予測:ソリューション別、2018年~2030年(USD Million)
6.5.1.3.ラテンアメリカのメディア&エンターテインメントにおけるAI市場の推定と予測:用途別、2018年~2030年(USD Million)
6.5.2.ブラジル
6.5.2.1.ブラジルのメディア&エンターテインメント向けAI市場の推定と予測、2018年~2030年 (USD百万ドル)
6.5.2.2.ブラジルのメディア&エンターテインメント向けAI市場の予測および予測:ソリューション別、2018年~2030年(USD百万ドル)
6.5.2.3.ブラジルのメディア&エンターテインメントにおけるAI市場の推定と予測:用途別、2018年~2030年(USD Million)
6.6.中東・アフリカ
6.6.1.中東・アフリカのメディア&エンターテインメント向けAI市場の推定と予測、2018年~2030年(USD Million)
6.6.1.1.中東・アフリカのメディア&エンターテイメントにおけるAI市場の国別推定と予測:2018年~2030年(USD Million)
6.6.1.2.中東およびアフリカのメディア&エンターテインメントにおけるAI市場の推定と予測:ソリューション別、2018年~2030年(USD Million)
6.6.1.3.中東およびアフリカのメディア&エンターテインメントにおけるAI市場の推定と予測:用途別、2018年~2030年(USD Million)
6.6.2.アラブ首長国連邦
6.6.2.1.UAEのメディア&エンターテインメント向けAI市場の推定と予測、2018年~2030年(USD Million)
6.6.2.2.UAEのメディア&エンターテインメント向けAI市場の予測及び予測:ソリューション別、2018年~2030年(USD Million)
6.6.2.3.UAEのメディア&エンターテインメント向けAI市場の推定と予測:用途別、2018年~2030年(USD Million)
6.6.3.KSA
6.6.3.1.メディア&エンターテインメントにおけるKSAのAI市場の推定と予測、2018年~2030年(USD百万ドル)
6.6.3.2.メディア&エンターテインメントにおけるKSAのAI市場の予測及び予測:ソリューション別、2018年~2030年(USD百万ドル)
6.6.3.3.メディア&エンターテインメントにおけるKSAのAI市場の推定と予測:用途別、2018年~2030年(USD Million)
6.6.4.南アフリカ
6.6.4.1.南アフリカのメディア&エンターテインメント分野のAI市場の推定と予測、2018年~2030年 (USD百万ドル)
6.6.4.2.南アフリカのメディア&エンターテインメントにおけるAI市場の予測および予測:ソリューション別、2018年~2030年(USD Million)
6.6.4.3.南アフリカのメディア&エンターテインメントにおけるAI市場の推定と予測:用途別、2018年~2030年(USD Million)
第7章 競争環境競争環境
7.1.主要市場参入企業別の最新動向と影響分析
7.2.ベンダーランドスケープ
7.2.1.企業分類
7.2.2.主要ディストリビューターとチャネルパートナーのリスト
7.2.3.潜在顧客リスト/リストアップ
7.3.競争力学
7.3.1.競合ベンチマーキング
7.3.2.戦略マッピング
7.3.3.ヒートマップ分析
7.4.企業プロフィール/リストアップ
7.4.1.ザ・マスワークス
7.4.1.1.参加企業の概要
7.4.1.2.財務実績
7.4.1.3.ソリューション・ベンチマーク
7.4.1.4.戦略的イニシアティブ
7.4.2.アマゾン・ウェブ・サービス
7.4.2.1.参加企業の概要
7.4.2.2.業績
7.4.2.3.ソリューション・ベンチマーク
7.4.2.4.戦略的イニシアティブ
7.4.3.EMGについて
7.4.3.1.参加者の概要
7.4.3.2.業績
7.4.3.3.ソリューション・ベンチマーク
7.4.3.4.戦略的イニシアティブ
7.4.4.ギアハウスサウスアフリカPTYリミテッド
7.4.4.1.参加企業の概要
7.4.4.2.業績
7.4.4.3.ソリューション・ベンチマーク
7.4.4.4.戦略的イニシアティブ
7.4.5.グラビティ・メディア
7.4.5.1.参加者の概要
7.4.5.2.業績
7.4.5.3.ソリューション・ベンチマーク
7.4.5.4.戦略的イニシアティブ
7.4.6.グレイメタ
7.4.6.1.参加者の概要
7.4.6.2.財務パフォーマンス
7.4.6.3.ソリューション・ベンチマーク
7.4.6.4.戦略的イニシアティブ
7.4.7.インターナショナル・ビジネス・マシーンズ・コーポレーション
7.4.7.1.参加企業の概要
7.4.7.2.業績
7.4.7.3.ソリューション・ベンチマーク
7.4.7.4.戦略的イニシアティブ
7.4.8.LMG, LLC
7.4.8.1.参加者の概要
7.4.8.2.財務実績
7.4.8.3.ソリューション・ベンチマーク
7.4.8.4.戦略的イニシアティブ
7.4.9.マッチルーム・スポーツ社
7.4.9.1.参加者の概要
7.4.9.2.業績
7.4.9.3.ソリューション・ベンチマーク
7.4.9.4.戦略的イニシアティブ
7.4.10.プロダクション・リソース・グループL.L.C.
7.4.10.1.参加企業の概要
7.4.10.2.業績
7.4.10.3.ソリューション・ベンチマーク
7.4.10.4.戦略的イニシアティブ
7.4.11.シンセシア
7.4.11.1.参加企業の概要
7.4.11.2.業績
7.4.11.3.ソリューション・ベンチマーク
7.4.11.4.戦略的イニシアティブ
7.4.12.TAIT
7.4.12.1.参加者の概要
7.4.12.2.業績
7.4.12.3.ソリューション・ベンチマーク
7.4.12.4.戦略的イニシアティブ
7.4.13.ヴァロッサ研究所
7.4.13.1.会社概要
7.4.13.2.業績
7.4.13.3.ソリューション・ベンチマーク
7.4.13.4.戦略的イニシアティブ
7.4.14.ベリトーン社
7.4.14.1.参加企業の概要
7.4.14.2.業績
7.4.14.3.ソリューション・ベンチマーク
7.4.14.4.戦略的イニシアティブ
7.4.15.ピクセロット
7.4.15.1.参加者の概要
7.4.15.2.業績
7.4.15.3.ソリューション・ベンチマーク
7.4.15.4.戦略的イニシアティブ
7.4.16.プレイサイト・インタラクティブLTD
7.4.16.1.参加企業の概要
7.4.16.2.業績
7.4.16.3.ソリューションベンチマーク
7.4.16.4.戦略的イニシアティブ
7.4.17.AISportsWatch GmbH
7.4.17.1.参加者の概要
7.4.17.2.財務実績
7.4.17.3.ソリューションのベンチマーク
7.4.17.4.戦略的イニシアティブ
7.4.18.スパイビデオ
7.4.18.1.参加者の概要
7.4.18.2.業績
7.4.18.3.ソリューションベンチマーク
7.4.18.4.戦略的イニシアティブ
7.4.19.スポーツウェイAB
7.4.19.1.参加者の概要
7.4.19.2.業績
7.4.19.3.ソリューション・ベンチマーク
7.4.19.4.戦略的イニシアティブ
7.4.20.EVS Broadcast Equipment S.A.
7.4.20.1.参加企業の概要
7.4.20.2.業績
7.4.20.3.ソリューション・ベンチマーク
7.4.20.4.戦略的イニシアティブ
7.4.21.ハドル
7.4.21.1.参加者の概要
7.4.21.2.財務パフォーマンス
7.4.21.3.ソリューションのベンチマーク
7.4.21.4.戦略的イニシアティブ
7.4.22.ムーブアイ
7.4.22.1.参加者の概要
7.4.22.2.財務パフォーマンス
7.4.22.3.ソリューションのベンチマーク
7.4.22.4.戦略的イニシアティブ
7.4.23.オートマチックTV
7.4.23.1.参加者の概要
7.4.23.2.業績
7.4.23.3.ソリューションのベンチマーク
7.4.23.4.戦略的イニシアティブ

 

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Summary

AI In Media & Entertainment Market Growth & Trends

The global AI in media & entertainment market size is expected to reach USD 99.48 billion by 2030, registering a CAGR of 24.2% from 2025 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. The increasing popularity of virtual creation in the media & entertainment business, and its ability to create high-definition graphics and real-time virtual worlds, are driving the market forward.

Artificial intelligence is helping media companies to leverage these benefits by enhancing content management across various phases in the workflow of content processes, including smart content analysis and categorization, automatic image tagging, scalable personalization and predictions, time-saving content creation assistance, text intelligence and analysis, and voice-controlled platforms. AI technology providers work with broadcast companies to incorporate AI to optimize programming timetables. For Instance, the BBC has started many efforts to apply AI/ML to optimize and automate content management. These activities have been implemented in a live telecast and deliberated further in later segments. These projects precisely target workflow enhancements aiming at time and cost savings in creation and distribution.

The growing use of AI-based virtual production infrastructure in movie studios and TV shows is anticipated to upsurge the demand for motion capture workstations, virtual cameras, simulation cameras, and other virtual production hardware in the coming years. The rising popularity of realistic virtual elements and three-dimensional designs for movies and video games is expected to drive the demand for computer graphics cards.

Artificial Intelligence is implemented in the Media & Entertainment industry for trading or marketing, including design, advertisements, and film promotion. Smart AI frameworks can create extensive marketing and advertising solutions. Using Artificial Intelligence, predictive analytics can perform marketing procedures faster. Marketing software driven by AI helps create promotional approaches, address audience goals, and make effective customer solutions. For Instance, ‘Alibaba Luban’ is an AI-based graphic design software available. It is a marvel that produces visual designs a hundred times faster than humans, which means it will create 8000 banners in just a second.

AI In Media & Entertainment Market Report Highlights

• The services segment dominated the market in 2024 with a market share of 60.2%. The services category held a leading position in the market, driven by the rising demand for AI integration and customization in Media & entertainment workflows.

• Sales and marketing have achieved a dominant position in 2024 by utilizing AI tools for targeted campaigns and audience engagement. Predictive analytics enables businesses to identify potential customers and customize their strategies, accordingly, increasing conversion rates.

• North America leads the global AI in media & entertainment market accounting for leading share of 33.6% in 2024.



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Table of Contents

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope
1.1. Market Segmentation & Scope
1.2. Market Definition
1.3. Information Procurement
1.3.1. Purchased Database
1.3.2. GVR’s Internal Database
1.3.3. Secondary Sources & Third-Party Perspectives
1.3.4. Primary Research
1.4. Information Analysis
1.4.1. Data Analysis Models
1.5. Market Formulation & Data Visualization
1.6. Data Validation & Publishing
Chapter 2. Executive Summary
2.1. Market Insights
2.2. Segmental Outlook
2.3. Competitive Outlook
Chapter 3. AI In Media & Entertainment Market Variables, Trends & Scope
3.1. Global AI In Media & Entertainment Market Outlook
3.2. Industry Value Chain Analysis
3.3. Market Dynamics
3.3.1. Market Driver Analysis
3.3.2. Market Restraint Analysis
3.3.3. Industry Challenges
3.4. Porter’s Five Forces Analysis
3.4.1. Supplier Power
3.4.2. Buyer Power
3.4.3. Substitution Threat
3.4.4. Threat from New Entrant
3.4.5. Competitive Rivalry
3.5. PESTEL Analysis
3.5.1. Political Landscape
3.5.2. Economic Landscape
3.5.3. Social Landscape
3.5.4. Technological Landscape
3.5.5. Environmental Landscape
3.5.6. Legal Landscape
Chapter 4. AI In Media & Entertainment Market: Solution Estimates & Forecasts
4.1. AI In Media & Entertainment Market: Solution Movement Analysis, 2024 & 2030
4.1.1. Hardware/ Equipment
4.1.1.1. Hardware/ Equipment Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
4.1.2. Services
4.1.2.1. Services Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
Chapter 5. AI In Media & Entertainment Market: Application Outlook Estimates & Forecasts
5.1. AI In Media & Entertainment Market: Application Movement Analysis, 2024 & 2030
5.1.1. Gaming
5.1.1.1. Gaming Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
5.1.2. Fake Story Detection
5.1.2.1. Fake Story Detection Market estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
5.1.3. Plagiarism Detection
5.1.3.1. Plagiarism Detection Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
5.1.4. Personalization
5.1.4.1. Personalization Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
5.1.5. Production Planning and Management
5.1.5.1. Production Planning and Management Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
5.1.6. Sales and Marketing
5.1.6.1. Sales and Marketing Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
5.1.7. Talent Identification
5.1.7.1. Talent Identification Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
5.1.8. Content Capture
5.1.8.1. Content Capture Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
5.1.9. Sports Automatic Productions
5.1.9.1. Sports Automatic Productions Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
Chapter 6. AI In Media & Entertainment Market: Regional Estimates & Trend Analysis
6.1. AI In Media & Entertainment Market Share, By Region, 2024 & 2030 (USD Million)
6.2. North America
6.2.1. North America AI In Media & Entertainment Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
6.2.1.1. North America AI In Media & Entertainment Market Estimates and Forecasts, by Country, 2018 - 2030 (USD Million)
6.2.1.2. North America AI In Media & Entertainment Market Estimates and Forecasts, by Solution, 2018 - 2030 (USD Million)
6.2.1.3. North America AI In Media & Entertainment Market Estimates and Forecasts, by Application, 2018 - 2030 (USD Million)
6.2.2. U.S.
6.2.2.1. U.S. AI In Media & Entertainment Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
6.2.2.2. U.S. AI In Media & Entertainment Market Estimates and Forecasts, by Solution, 2018 - 2030 (USD Million)
6.2.2.3. U.S. AI In Media & Entertainment Market Estimates and Forecasts, by Application, 2018 - 2030 (USD Million)
6.2.3. Canada
6.2.3.1. Canada AI In Media & Entertainment Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
6.2.3.2. Canada AI In Media & Entertainment Market Estimates and Forecasts, by Solution, 2018 - 2030 (USD Million)
6.2.3.3. Canada AI In Media & Entertainment Market Estimates and Forecasts, by Application, 2018 - 2030 (USD Million)
6.2.4. Mexico
6.2.4.1. Mexico AI In Media & Entertainment Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
6.2.4.2. Mexico AI In Media & Entertainment Market Estimates and Forecasts, by Solution, 2018 - 2030 (USD Million)
6.2.4.3. Mexico AI In Media & Entertainment Market Estimates and Forecasts, by Application, 2018 - 2030 (USD Million)
6.3. Europe
6.3.1. Europe AI In Media & Entertainment Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
6.3.1.1. Europe AI In Media & Entertainment Market Estimates and Forecasts, by Country, 2018 - 2030 (USD Million)
6.3.1.2. Europe AI In Media & Entertainment Market Estimates and Forecasts, by Solution, 2018 - 2030 (USD Million)
6.3.1.3. Europe AI In Media & Entertainment Market Estimates and Forecasts, by Application, 2018 - 2030 (USD Million)
6.3.2. U.K.
6.3.2.1. U.K. AI In Media & Entertainment Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
6.3.2.2. U.K. AI In Media & Entertainment Market Estimates and Forecasts, by Solution, 2018 - 2030 (USD Million)
6.3.2.3. U.K. AI In Media & Entertainment Market Estimates and Forecasts, by Application, 2018 - 2030 (USD Million)
6.3.3. Germany
6.3.3.1. Germany AI In Media & Entertainment Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
6.3.3.2. Germany AI In Media & Entertainment Market Estimates and Forecasts, by Solution, 2018 - 2030 (USD Million)
6.3.3.3. Germany AI In Media & Entertainment Market Estimates and Forecasts, by Application, 2018 - 2030 (USD Million)
6.3.4. France
6.3.4.1. France AI In Media & Entertainment Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
6.3.4.2. France AI In Media & Entertainment Market Estimates and Forecasts, by Solution, 2018 - 2030 (USD Million)
6.3.4.3. France AI In Media & Entertainment Market Estimates and Forecasts, by Application, 2018 - 2030 (USD Million)
6.4. Asia Pacific
6.4.1. Asia Pacific AI In Media & Entertainment Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
6.4.1.1. Asia Pacific AI In Media & Entertainment Market Estimates and Forecasts, by Country, 2018 - 2030 (USD Million)
6.4.1.2. Asia Pacific AI In Media & Entertainment Market Estimates and Forecasts, by Solution, 2018 - 2030 (USD Million)
6.4.1.3. Asia Pacific AI In Media & Entertainment Market Estimates and Forecasts, by Application, 2018 - 2030 (USD Million)
6.4.2. China
6.4.2.1. China AI In Media & Entertainment Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
6.4.2.2. China AI In Media & Entertainment Market Estimates and Forecasts, by Solution, 2018 - 2030 (USD Million)
6.4.2.3. China AI In Media & Entertainment Market Estimates and Forecasts, by Application, 2018 - 2030 (USD Million)
6.4.3. Japan
6.4.3.1. Japan AI In Media & Entertainment Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
6.4.3.2. Japan AI In Media & Entertainment Market Estimates and Forecasts, by Solution, 2018 - 2030 (USD Million)
6.4.3.3. Japan AI In Media & Entertainment Market Estimates and Forecasts, by Application, 2018 - 2030 (USD Million)
6.4.4. India
6.4.4.1. India AI In Media & Entertainment Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
6.4.4.2. India AI In Media & Entertainment Market Estimates and Forecasts, by Solution, 2018 - 2030 (USD Million)
6.4.4.3. India AI In Media & Entertainment Market Estimates and Forecasts, by Application, 2018 - 2030 (USD Million)
6.4.5. South Korea
6.4.5.1. South Korea AI In Media & Entertainment Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
6.4.5.2. Market Estimates and Forecasts, by Solution, 2018 - 2030 (USD Million)
6.4.5.3. South Korea AI In Media & Entertainment Market Estimates and Forecasts, by Application, 2018 - 2030 (USD Million)
6.4.6. Australia
6.4.6.1. Australia AI In Media & Entertainment Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
6.4.6.2. Australia AI In Media & Entertainment Market Estimates and Forecasts, by Solution, 2018 - 2030 (USD Million)
6.4.6.3. Australia AI In Media & Entertainment Market Estimates and Forecasts, by Application, 2018 - 2030 (USD Million)
6.5. Latin America
6.5.1. Latin America AI In Media & Entertainment Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
6.5.1.1. Latin America AI In Media & Entertainment Market Estimates and Forecasts, by Country, 2018 - 2030 (USD Million)
6.5.1.2. Latin America AI In Media & Entertainment Market Estimates and Forecasts, by Solution, 2018 - 2030 (USD Million)
6.5.1.3. Latin America AI In Media & Entertainment Market Estimates and Forecasts, by Application, 2018 - 2030 (USD Million)
6.5.2. Brazil
6.5.2.1. Brazil AI In Media & Entertainment Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
6.5.2.2. Brazil AI In Media & Entertainment Market Estimates and Forecasts, by Solution, 2018 - 2030 (USD Million)
6.5.2.3. Brazil AI In Media & Entertainment Market Estimates and Forecasts, by Application, 2018 - 2030 (USD Million)
6.6. Middle East and Africa
6.6.1. Middle East and Africa AI In Media & Entertainment Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
6.6.1.1. Middle East and Africa AI In Media & Entertainment Market Estimates and Forecasts, by Country, 2018 - 2030 (USD Million)
6.6.1.2. Middle East and Africa AI In Media & Entertainment Market Estimates and Forecasts, by Solution, 2018 - 2030 (USD Million)
6.6.1.3. Middle East and Africa AI In Media & Entertainment Market Estimates and Forecasts, by Application, 2018 - 2030 (USD Million)
6.6.2. UAE
6.6.2.1. UAE AI In Media & Entertainment Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
6.6.2.2. UAE AI In Media & Entertainment Market Estimates and Forecasts, by Solution, 2018 - 2030 (USD Million)
6.6.2.3. UAE AI In Media & Entertainment Market Estimates and Forecasts, by Application, 2018 - 2030 (USD Million)
6.6.3. KSA
6.6.3.1. KSA AI In Media & Entertainment Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
6.6.3.2. KSA AI In Media & Entertainment Market Estimates and Forecasts, by Solution, 2018 - 2030 (USD Million)
6.6.3.3. KSA AI In Media & Entertainment Market Estimates and Forecasts, by Application, 2018 - 2030 (USD Million)
6.6.4. South Africa
6.6.4.1. South Africa AI In Media & Entertainment Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
6.6.4.2. South Africa AI In Media & Entertainment Market Estimates and Forecasts, by Solution, 2018 - 2030 (USD Million)
6.6.4.3. South Africa AI In Media & Entertainment Market Estimates and Forecasts, by Application, 2018 - 2030 (USD Million)
Chapter 7. Competitive Landscape
7.1. Recent Developments & Impact Analysis, By Key Market Participants
7.2. Vendor Landscape
7.2.1. Company categorization
7.2.2. List of Key Distributors and channel Partners
7.2.3. List of Potential Customers/Listing
7.3. Competitive Dynamics
7.3.1. Competitive Benchmarking
7.3.2. Strategy Mapping
7.3.3. Heat Map Analysis
7.4. Company Profiles/Listing
7.4.1. The MathWorks, Inc
7.4.1.1. Participant’s overview
7.4.1.2. Financial performance
7.4.1.3. Solution benchmarking
7.4.1.4. Strategic initiatives
7.4.2. Amazon Web Services, Inc.
7.4.2.1. Participant’s overview
7.4.2.2. Financial performance
7.4.2.3. Solution benchmarking
7.4.2.4. Strategic initiatives
7.4.3. EMG
7.4.3.1. Participant’s overview
7.4.3.2. Financial performance
7.4.3.3. Solution benchmarking
7.4.3.4. Strategic initiatives
7.4.4. Gearhouse South Africa PTY Limited
7.4.4.1. Participant’s overview
7.4.4.2. Financial performance
7.4.4.3. Solution benchmarking
7.4.4.4. Strategic initiatives
7.4.5. Gravity Media
7.4.5.1. Participant’s overview
7.4.5.2. Financial performance
7.4.5.3. Solution benchmarking
7.4.5.4. Strategic initiatives
7.4.6. GrayMeta
7.4.6.1. Participant’s overview
7.4.6.2. Financial performance
7.4.6.3. Solution benchmarking
7.4.6.4. Strategic initiatives
7.4.7. International Business Machines Corporation
7.4.7.1. Participant’s overview
7.4.7.2. Financial performance
7.4.7.3. Solution benchmarking
7.4.7.4. Strategic initiatives
7.4.8. LMG, LLC
7.4.8.1. Participant’s overview
7.4.8.2. Financial performance
7.4.8.3. Solution benchmarking
7.4.8.4. Strategic initiatives
7.4.9. Matchroom Sport Ltd
7.4.9.1. Participant’s overview
7.4.9.2. Financial performance
7.4.9.3. Solution benchmarking
7.4.9.4. Strategic initiatives
7.4.10. Production Resource Group, L.L.C.
7.4.10.1. Participant’s overview
7.4.10.2. Financial performance
7.4.10.3. Solution benchmarking
7.4.10.4. Strategic initiatives
7.4.11. Synthesia Ltd
7.4.11.1. Participant’s overview
7.4.11.2. Financial performance
7.4.11.3. Solution benchmarking
7.4.11.4. Strategic initiatives
7.4.12. TAIT
7.4.12.1. Participant’s overview
7.4.12.2. Financial performance
7.4.12.3. Solution benchmarking
7.4.12.4. Strategic initiatives
7.4.13. Valossa Labs Ltd.
7.4.13.1. Participant’s overview
7.4.13.2. Financial performance
7.4.13.3. Solution benchmarking
7.4.13.4. Strategic initiatives
7.4.14. Veritone, Inc.
7.4.14.1. Participant’s overview
7.4.14.2. Financial performance
7.4.14.3. Solution benchmarking
7.4.14.4. Strategic initiatives
7.4.15. Pixellot
7.4.15.1. Participant’s overview
7.4.15.2. Financial performance
7.4.15.3. Solution benchmarking
7.4.15.4. Strategic initiatives
7.4.16. PlaySight Interactive LTD
7.4.16.1. Participant’s overview
7.4.16.2. Financial performance
7.4.16.3. Solution benchmarking
7.4.16.4. Strategic initiatives
7.4.17. AISportsWatch GmbH
7.4.17.1. Participant’s overview
7.4.17.2. Financial performance
7.4.17.3. Solution benchmarking
7.4.17.4. Strategic initiatives
7.4.18. Spiideo
7.4.18.1. Participant’s overview
7.4.18.2. Financial performance
7.4.18.3. Solution benchmarking
7.4.18.4. Strategic initiatives
7.4.19. Sportway AB
7.4.19.1. Participant’s overview
7.4.19.2. Financial performance
7.4.19.3. Solution benchmarking
7.4.19.4. Strategic initiatives
7.4.20. EVS Broadcast Equipment S.A.
7.4.20.1. Participant’s overview
7.4.20.2. Financial performance
7.4.20.3. Solution benchmarking
7.4.20.4. Strategic initiatives
7.4.21. Hudl
7.4.21.1. Participant’s overview
7.4.21.2. Financial performance
7.4.21.3. Solution benchmarking
7.4.21.4. Strategic initiatives
7.4.22. Move.ai
7.4.22.1. Participant’s overview
7.4.22.2. Financial performance
7.4.22.3. Solution benchmarking
7.4.22.4. Strategic initiatives
7.4.23. AutomaticTV
7.4.23.1. Participant’s overview
7.4.23.2. Financial performance
7.4.23.3. Solution benchmarking
7.4.23.4. Strategic initiatives

 

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