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米国自動車アフターマーケット産業規模・シェア・動向分析レポート:交換部品別、サービスチャネル別、認証別、製品価格別、流通チャネル別、セグメント別予測、2023年~2030年


U.S. Automotive Aftermarket Industry Size, Share & Trends Analysis Report By Replacement Parts, By Service Channel, By Certification, By Product Pricing, By Distribution Channel, And Segment Forecasts, 2023 - 2030

米国の自動車アフターマーケット産業の成長と動向 Grand View Research社の最新レポートによると、米国の自動車アフターマーケット産業規模は2030年までに2819億8000万米ドルに達する見込みである。同市場は、... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Grand View Research
グランドビューリサーチ
2023年7月24日 US$2,950
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サマリー

米国の自動車アフターマーケット産業の成長と動向

Grand View Research社の最新レポートによると、米国の自動車アフターマーケット産業規模は2030年までに2819億8000万米ドルに達する見込みである。同市場は、排気ガスや安全性など、自動車の性能に影響を与える自動車技術の採用が増加していることから、2023年から2030年にかけて年平均成長率4.1%で拡大すると予測されている。同市場は、自動車にコスト効率と軽量化をもたらす新しい化学物質や金属を導入することで、引き続きイノベーション主導で推移すると推定される。加えて、米国では自動車保有台数と車齢の増加が補修部品需要の拡大に寄与し、同国の市場成長を牽引すると予想される。米国における可処分所得の増加は、乗用車の販売に前向きな成長見通しを生み出している。

補修用部品の需要増は、乗用車の販売増と正比例している。さらに、インフラ整備や近代的なライフスタイルの普及といった要因も、自動車アフターマーケットの成長に寄与している。技術の普及と自動車メーカーによる研究開発への高額の投資は、予測期間中、自動車アフターマーケット部品の需要をさらに押し上げると予想される。アフターマーケット製品を十分な量入手できるようにし、リサイクル製品の品質を向上させるためにベンダーが行っている努力が、エンジン、ドアアセンブリー、トランスミッション、フェンダー、トランクリッド、ボンネットなどの板金製品、バンパー、ライトアセンブリーなどの代替部品に対する高い需要に寄与している。

加えて、高い在庫水準と幅広い流通網を維持することで、より高い充足率を実現し、代替部品の売上を押し上げている。しかし、ハイブリッド車や電気自動車の普及が、排気部品を中心とする自動車アフターマーケット部品の成長機会を妨げている。その結果、アフターマーケット部品の代替品の脅威は、予測期間中も高止まりすると予想される。最近の自動車には、ADAS、インフォテインメント・システム、コネクティビティ機能などの先進技術が搭載されていることが多い。こうした技術の自動車への統合が進むにつれて、専門的なアフターマーケット・サービスやソリューションの必要性が高まっている。このような先進システムのサービスに適応し、専門知識を提供できるアフターマーケット・プロバイダーは、成長にとって有利な立場にある。デジタル・チャンネルやソーシャルメディアの影響力の高まりも、米国における自動車アフターパーツの販売に拍車をかけている。

米国自動車アフターマーケット産業レポート ハイライト

- タイヤ交換部品セグメントは、自動車部品に比べてタイヤの交換頻度が高いなどの要因から、2022年に22.52%のシェアで市場を支配した。

- OEサービスチャネルは、その高い品質と信頼性により、2022年に55.91%のシェアを占めた。

- 自動車販売台数の増加、購買力の向上、生活水準の向上が業界の成長を牽引すると予想される。

- 効率性と正確性を高め、職場の安全性を向上させ、人的ミスを減らすことから、市場はさまざまな機能やプロセスの自動化へとシフトしている。

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目次

Table of Contents

Chapter 1 Methodology And Scope
1.1 Market Segmentation & Scope
1.2 Market Definitions
1.3 Information Procurement
1.3.1 Information Analysis
1.3.2 Market Formulation & Data Visualization
1.3.3 Data Validation & Publishing
1.4 Research Methodology
1.5 Research Scope And Assumptions
1.6 List Of Data Sources
1.6.1 Secondary Sources
1.6.2 Primary Sources
Chapter 2 Executive Summary
2.1 Market Snapshot
2.2 Segment Snapshot
2.3 Competitive Landscape Snapshot
Chapter 3 U.S. Automotive Aftermarket Industry Market Variables And Trends
3.1 Market Lineage Outlook
3.2 Industry Value Chain Analysis
3.2.1 U.S Automotive Aftermarket - Supply Chain Analysis
3.2.1.1 Components Of U.S. Automotive Aftermarket Industry
3.2.1.2 Manufacturing & Technology Trends
3.3 Market Dynamics
3.3.1 Market Driver Impact Analysis
3.3.1.1 Use Of Advanced Technology For Auto Parts Fabrication
3.3.1.2 Stringent Emission & Fuel Efficiency Regulations And Engine Downsizing
3.3.1.3 Digitization Of Automotive Repair & Maintenance Services
3.3.2 Market Restraint Impact Analysis
3.3.2.1 Counterfeiting Of Auto Components
3.3.2.2 Implementation Of Various Safety Systems For Motor Vehicles
3.3.3 Industry Challenges
3.3.4 Industry Opportunities
3.4 Impact Of The COVID-19 Pandemic
3.5 COVID-19 Impact - Trends
3.5.1 Sales Of New Cars In 2020
3.5.2 Sales Of Used Cars In 2020
3.5.3 Average Age Of The Car
3.5.4 A Rise In The Diy And Difm Trends
3.6 Automotive Aftermarket Consumer Behavior Trends In U.S.
3.7 Analyst Recommendations - U.S. Automotive Aftermarket Industry
3.7.1 Digitalization In Retail Industry
3.7.2 Access To Vehicle-Generated Data
3.7.3 Enhancement In Value Chain By Influence Of Digital Intermediaries:
3.8 Industry Analysis Tools
3.8.1 Porter’s Analysis
3.8.2 Macroeconomic Analysis
Chapter 4 U.S. Automotive Aftermarket Industry: Replacement Parts Estimates & Trend Analysis
4.1 Replacement Parts Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
4.2 U.S. Automotive Aftermarket Industry Estimates & Forecast, By Replacement Parts
4.2.1 Tire
4.2.2 Battery
4.2.3 Air Conditioning Parts
4.2.4 Alternator/Starter
4.2.5 Brake Disc/Drum
4.2.6 Brake Pads
4.2.7 Air Filters
4.2.8 Fuel Filter
4.2.9 Oil Filter
4.2.10 Fuel Pumps
4.2.11 Water Pumps
4.2.12 Steering Pumps
4.2.13 Spark Plugs
4.2.14 Shock Absorbers
4.2.15 Body Parts
4.2.16 Lighting & Electronic Components
4.2.17 Wheels
4.2.18 Exhaust Components
4.2.19 Turbochargers
4.2.20 Wiper Components
4.2.21 Others
Chapter 5 U.S. Automotive Aftermarket Industry: Distribution Channel Estimates & Trend Analysis
5.1 Distribution Channel Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
5.2 U.S. Automotive Aftermarket Industry Estimates & Forecast, By Distribution Channel
5.2.1 Retailers
5.2.2 Wholesalers And Distributors (W&D)
Chapter 6 U.S. Automotive Aftermarket Industry: Service Channel Estimates & Trend Analysis
6.1 Service Channel Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
6.2 U.S. Automotive Aftermarket Industry Estimates & Forecast, By Service Channel
6.2.1 DIY (Do It Yourself)
6.2.2 DIFM (Do It For Me)
6.2.3 OE (Original Equipment)
Chapter 7 U.S. Automotive Aftermarket Industry: Certification Estimates & Trend Analysis
7.1 Certification Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
7.2 U.S. Automotive Aftermarket Industry Estimates & Forecast, By Certification
7.2.1 Genuine
7.2.2 Certified Parts
7.2.3 Uncertified Parts
Chapter 8 U.S. Automotive Aftermarket Industry: Product Pricing Estimates & Trend Analysis
8.1 Product Pricing Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
8.2 U.S. Automotive Aftermarket Industry Estimates & Forecast, By Product Pricing
8.2.1 Low-Cost Parts
8.2.2 Medium-Cost Parts
8.2.3 High-Cost Parts
Chapter 9 U.S. Automotive Aftermarket Industry Analysis, By Replacement Parts, By Product Pricing
9.1 Tires
9.2 Battery
9.3 Air Conditioning Parts
9.4 Alternator/Starter
9.5 Brake Disc/Drum
9.6 Brake Pads
9.7 Air Filters (Including Both Engine And Cabin Filters)
9.8 Fuel Filter
9.9 Oil Filter
9.10 Fuel Pumps
9.11 Water Pumps
9.12 Steering Pumps
9.13 Spark Plugs
9.14 Shock Absorbers
9.15 Body Parts
9.16 Lighting & Electronic Components (Excluding Alternator/Starter)
9.17 Wheels
9.18 Exhaust Components
9.19 Turbochargers
9.20 Wiper Components (Including Blades, Motor)
9.21 Others
Chapter 10 U.S. Automotive Aftermarket Industry - Competitive Landscape
10.1 Recent Developments & Impact Analysis, By Key Market Participants
10.2 Company Categorization
10.3 Participant’s Overview
10.4 Financial Performance
10.5 Product Benchmarking
10.6 Company Market Positioning
10.7 Strategy Mapping
10.7.1 Expansion
10.7.2 Mergers & Acquisition
10.7.3 Partenerships & Collaborations
10.7.4 New Product Launches
10.7.5 Other

 

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Summary

U.S. Automotive Aftermarket Industry Growth & Trends

The U.S. automotive aftermarket industry size is expected to reach USD 281.98 billion by 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. The market is anticipated to expand at a CAGR of 4.1% from 2023 to 2030 owing to the rising adoption of automotive technologies, such as exhaust and safety and other aspects influencing vehicular performance. The market is estimated to remain innovation-led by introducing new chemicals and metals that provide cost-efficiency and weight reduction in automobiles. In addition, the increasing vehicle parc and vehicle age in the U.S. is expected to contribute to the growing demand for replacement parts, thus driving market growth in the country. Rising disposable income in the U.S. is creating a positive growth outlook for the sales of passenger cars.

The increasing demand for aftermarket parts is directly proportional to the growing sales of passenger cars. Moreover, factors, such as developing infrastructure and increasing adoption of modern lifestyle across the country contribute to the growth of automotive aftermarket. Technological proliferation and high investments in R&D by automakers are expected to further drive demand for automotive aftermarket components over the forecast period. Efforts taken by vendors to make aftermarket products available in adequate quantities and improve the quality of recycled products have contributed to the high demand for alternative parts, such as engines; door assemblies; transmissions; sheet metal products, such as fenders, trunk lids, and hoods; bumpers; and lights assemblies.

In addition, maintaining a high inventory level and wide distribution network allows higher fulfillment rates, boosting the sales of alternative parts. However, the increasing adoption of hybrid and electric vehicles is hampering the growth opportunities for automotive aftermarket components, mainly exhaust components. As a result, the threat of substitutes for aftermarket parts is expected to remain high over the forecast period. Modern vehicles often have advanced technologies, such as ADAS, infotainment systems, and connectivity features. The rising integration of these technologies in vehicles creates the need for specialized aftermarket services and solutions. Aftermarket providers that can adapt and provide expertise in servicing these advanced systems are well-positioned for growth. The rise of digital channels or social media influence is also fueling the sale of automotive afterparts in the U.S.

U.S. Automotive Aftermarket Industry Report Highlights

• The tire replacement part segment dominated the market with a share of 22.52% in 2022 due to the factors, such as frequent replacements of tires compared to their automotive component counterparts

• The OE service channel segment dominated the market with a share of 55.91% in 2022 on account of their high quality and reliability

• The rise in sales of automobiles, increased purchasing power, and improved standard of living are expected to drive the industry growth

• The market is shifting toward the automation of various functions and processes as it enhances efficiency & accuracy, improves workplace safety, and reduces human errors



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Table of Contents

Table of Contents

Chapter 1 Methodology And Scope
1.1 Market Segmentation & Scope
1.2 Market Definitions
1.3 Information Procurement
1.3.1 Information Analysis
1.3.2 Market Formulation & Data Visualization
1.3.3 Data Validation & Publishing
1.4 Research Methodology
1.5 Research Scope And Assumptions
1.6 List Of Data Sources
1.6.1 Secondary Sources
1.6.2 Primary Sources
Chapter 2 Executive Summary
2.1 Market Snapshot
2.2 Segment Snapshot
2.3 Competitive Landscape Snapshot
Chapter 3 U.S. Automotive Aftermarket Industry Market Variables And Trends
3.1 Market Lineage Outlook
3.2 Industry Value Chain Analysis
3.2.1 U.S Automotive Aftermarket - Supply Chain Analysis
3.2.1.1 Components Of U.S. Automotive Aftermarket Industry
3.2.1.2 Manufacturing & Technology Trends
3.3 Market Dynamics
3.3.1 Market Driver Impact Analysis
3.3.1.1 Use Of Advanced Technology For Auto Parts Fabrication
3.3.1.2 Stringent Emission & Fuel Efficiency Regulations And Engine Downsizing
3.3.1.3 Digitization Of Automotive Repair & Maintenance Services
3.3.2 Market Restraint Impact Analysis
3.3.2.1 Counterfeiting Of Auto Components
3.3.2.2 Implementation Of Various Safety Systems For Motor Vehicles
3.3.3 Industry Challenges
3.3.4 Industry Opportunities
3.4 Impact Of The COVID-19 Pandemic
3.5 COVID-19 Impact - Trends
3.5.1 Sales Of New Cars In 2020
3.5.2 Sales Of Used Cars In 2020
3.5.3 Average Age Of The Car
3.5.4 A Rise In The Diy And Difm Trends
3.6 Automotive Aftermarket Consumer Behavior Trends In U.S.
3.7 Analyst Recommendations - U.S. Automotive Aftermarket Industry
3.7.1 Digitalization In Retail Industry
3.7.2 Access To Vehicle-Generated Data
3.7.3 Enhancement In Value Chain By Influence Of Digital Intermediaries:
3.8 Industry Analysis Tools
3.8.1 Porter’s Analysis
3.8.2 Macroeconomic Analysis
Chapter 4 U.S. Automotive Aftermarket Industry: Replacement Parts Estimates & Trend Analysis
4.1 Replacement Parts Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
4.2 U.S. Automotive Aftermarket Industry Estimates & Forecast, By Replacement Parts
4.2.1 Tire
4.2.2 Battery
4.2.3 Air Conditioning Parts
4.2.4 Alternator/Starter
4.2.5 Brake Disc/Drum
4.2.6 Brake Pads
4.2.7 Air Filters
4.2.8 Fuel Filter
4.2.9 Oil Filter
4.2.10 Fuel Pumps
4.2.11 Water Pumps
4.2.12 Steering Pumps
4.2.13 Spark Plugs
4.2.14 Shock Absorbers
4.2.15 Body Parts
4.2.16 Lighting & Electronic Components
4.2.17 Wheels
4.2.18 Exhaust Components
4.2.19 Turbochargers
4.2.20 Wiper Components
4.2.21 Others
Chapter 5 U.S. Automotive Aftermarket Industry: Distribution Channel Estimates & Trend Analysis
5.1 Distribution Channel Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
5.2 U.S. Automotive Aftermarket Industry Estimates & Forecast, By Distribution Channel
5.2.1 Retailers
5.2.2 Wholesalers And Distributors (W&D)
Chapter 6 U.S. Automotive Aftermarket Industry: Service Channel Estimates & Trend Analysis
6.1 Service Channel Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
6.2 U.S. Automotive Aftermarket Industry Estimates & Forecast, By Service Channel
6.2.1 DIY (Do It Yourself)
6.2.2 DIFM (Do It For Me)
6.2.3 OE (Original Equipment)
Chapter 7 U.S. Automotive Aftermarket Industry: Certification Estimates & Trend Analysis
7.1 Certification Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
7.2 U.S. Automotive Aftermarket Industry Estimates & Forecast, By Certification
7.2.1 Genuine
7.2.2 Certified Parts
7.2.3 Uncertified Parts
Chapter 8 U.S. Automotive Aftermarket Industry: Product Pricing Estimates & Trend Analysis
8.1 Product Pricing Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
8.2 U.S. Automotive Aftermarket Industry Estimates & Forecast, By Product Pricing
8.2.1 Low-Cost Parts
8.2.2 Medium-Cost Parts
8.2.3 High-Cost Parts
Chapter 9 U.S. Automotive Aftermarket Industry Analysis, By Replacement Parts, By Product Pricing
9.1 Tires
9.2 Battery
9.3 Air Conditioning Parts
9.4 Alternator/Starter
9.5 Brake Disc/Drum
9.6 Brake Pads
9.7 Air Filters (Including Both Engine And Cabin Filters)
9.8 Fuel Filter
9.9 Oil Filter
9.10 Fuel Pumps
9.11 Water Pumps
9.12 Steering Pumps
9.13 Spark Plugs
9.14 Shock Absorbers
9.15 Body Parts
9.16 Lighting & Electronic Components (Excluding Alternator/Starter)
9.17 Wheels
9.18 Exhaust Components
9.19 Turbochargers
9.20 Wiper Components (Including Blades, Motor)
9.21 Others
Chapter 10 U.S. Automotive Aftermarket Industry - Competitive Landscape
10.1 Recent Developments & Impact Analysis, By Key Market Participants
10.2 Company Categorization
10.3 Participant’s Overview
10.4 Financial Performance
10.5 Product Benchmarking
10.6 Company Market Positioning
10.7 Strategy Mapping
10.7.1 Expansion
10.7.2 Mergers & Acquisition
10.7.3 Partenerships & Collaborations
10.7.4 New Product Launches
10.7.5 Other

 

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