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オフロード車の市場規模、シェア、動向分析レポート:製品タイプ別(ATV、UTV、スノーモービル)、地域別(北米、欧州、アジア太平洋地域)、セグメント別予測、2023年~2030年


Off-road Vehicle Market Size, Share & Trends Analysis Report By Product Type (ATVs, UTVs, Snowmobile), By Region (North America, Europe, Asia Pacific), And Segment Forecasts, 2023 - 2030

オフロード車市場の成長と動向 Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、世界のオフロード車市場規模は2023年から2030年にかけて年平均成長率5.3%を記録し、2030年までに329億4000万米ドルに達する... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Grand View Research
グランドビューリサーチ
2023年7月13日 US$5,950
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サマリー

オフロード車市場の成長と動向

Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、世界のオフロード車市場規模は2023年から2030年にかけて年平均成長率5.3%を記録し、2030年までに329億4000万米ドルに達すると予測されている。この市場は、COVID-19パンデミックの発生以来、アウトドアレクリエーション活動に対する消費者の関心が高まっていること、観光関連活動を強化するための政府機関の重点が高まっていること、ATV(All-Terrain Vehicle)、UTV(Utility Terrain Vehicle)、スノーモービルなどのオフロードビークルの人気が上昇し、大半の国で地元の店舗で購入できるようになったことなどの要因により、大幅な成長を遂げている。さらに、メンテナンスコストの低いバッテリー駆動車の開発に注力するメーカーの増加や、電動モビリティに対する消費者の嗜好の高まりが、予測期間中の市場成長を促進すると予想される。

しかし、初期総所有コストの高さは、依然として市場成長をある程度制限する困難な要因の一つである。炭素排出量と温室効果ガス(GHG)の大幅な増加に関する懸念の高まりにより、さまざまな政府当局が電気自動車(EV)に関する必要な政策を開始するようになった。例えばフィンランドでは、EV充電ステーションを設置する企業や、個人利用のための充電設備を提供する住宅団体に対し、政府から最大35%の還付金が支給される。こうした取り組みにより、同国ではオフロード車を含むEVの販売が大幅に伸びている。さらに、低メンテナンスで長距離走行が可能なEVに対する消費者の嗜好が高まっていることから、OEM各社は電気自動車やバッテリー駆動車のポートフォリオを開発・拡大し、予測期間中に関係者にいくつかの成長機会を創出する構えだ。

スポーツ、農業、旅行などのレクリエーション活動に対する消費者の関心の高まりは、世界市場におけるオフロード車の需要を促進する主な要因の1つとして観察されている。2023年3月、Polaris Inc.は、オックスフォードシャー、ウォリックシャー、バッキンガムシャーをカバーするディーラーネットワークに、新たなディーラーBruce Hopkins Ltd.を追加した。Bruce Hopkinsは,完全なサービスとともに,ポラリスの各種部品を提供している。Ranger DieselとSportsman 570モデルは現在ディーラーに展示されており、潜在的な顧客にポラリス製品の適応性を示している。この新しいポラリスディーラーは、ユースモデルのレンジャー150やアウトロー70 EFI ATV、スポーツマンATV、レンジャーUTVなど、ユーティリティーの全ラインナップを提供する。このように、アーチ型デュアルAアーム、堅牢なフロント&リアサスペンション、幅広タイヤなどの特徴を持つ前述の製品に対する需要の高まりにより、メーカーはレクリエーション活動をサポートする製品を発売し、宣伝する必要に迫られている。

これらの業界参加者は、製品ポートフォリオを改善し、さまざまな地域にわたって市場リーチを拡大するための成長戦略の一環として、新製品の導入、戦略的パートナーシップ、およびコラボレーションを優先している。例えば、2022年10月、オフハイウェイ自動車メーカーのBRPは、メカトロニクス&エレクトロニクス製品を開発・製造するKongsberg Automotiveの子会社であり、BRPのサプライヤーでもあるKongsberg Inc.のシャウィニガン事業の買収を発表した。BRPは、約300人の熟練した従業員を擁し、製品ラインの部品の開発・製造に特化している。このように、製品の発売と必要なリソースの強化に多額の投資を行っている同社は、予測期間中、市場を支配すると予想される。

オフロード車市場レポートハイライト

- 予測期間中、UTV分野が最も速いCAGRを記録すると予測

- このセグメントの成長は、ロールケージ、シートベルト、その他の安全機能など、さまざまな進化を遂げたUTVが開発され、冒険活動に対する若い世代のニーズの高まりに応えていることに起因する

- 予測期間中、欧州地域が最も速い成長率を記録すると予測される。

- この地域の成長は、ATVとUTVモデルの新しいレンジの導入と、これらの車両の進歩や技術革新によるものである。

- オフロード車の需要増加は、スリリングな体験やアウトドア・アドベンチャーを求める個人の間で熱意が高まっていることに起因している。

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目次

able of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope
1.1. Market Segmentation & Scope
1.2. Market Definitions
1.3. Information Procurement
1.4. Information analysis
1.4.1. Market formulation & data visualization
1.4.2. Data validation & publishing
1.5. Research Scope and Assumptions
1.6. List of Data Sources
Chapter 2. Executive Summary
2.1. Market Snapshot
2.2. Product Type Segment Snapshot
Chapter 3. Off-Road Vehicle Industry Outlook
3.1. Market Lineage Outlook
3.2. Industry Value Chain Analysis
3.3. Market Dynamics
3.3.1. Market driver analysis
3.3.2. Market restraint analysis
3.3.3. Market opportunity analysis
3.4. Market Analysis Tools
3.4.1. Industry Analysis - Porter’s Five Forces Analysis
3.4.2. PESTEL Analysis
Chapter 4. Off-Road Vehicle Market: Product Type Outlook
4.1. Product Type Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030 (Revenue, USD Million; Volume, Units)
4.2. All-terrain Vehicle
4.2.1. All-terrain vehicle off-road vehicle market, 2018 - 2030
4.3. Utility Terrain Vehicle
4.3.1. Utility terrain vehicle off-road vehicle market, 2018 - 2030
4.4. Snowmobile
4.4.1. Snowmobile Off-road vehicle market, 2018 - 2030
4.5. Three-wheeler
4.5.1. Three-wheeler off-road vehicle market, 2018 - 2030
Chapter 5. Off-Road Vehicle Market: Regional Outlook
5.1. Off-Road Vehicle Market Share by Region, 2022 & 2030 (Revenue, USD Million; Volume, Units)
5.2. North America
5.2.1. North America off-road vehicle market, 2018 - 2030
5.2.2. North America off-road vehicle market, by product type, 2018 - 2030
5.2.3. U.S.
5.2.3.1. U.S. off-road vehicle market, 2018 - 2030
5.2.3.2. U.S. off-road vehicle, by product type, 2018 - 2030
5.2.4. Canada
5.2.4.1. Canada off-road vehicle market, 2018 - 2030
5.2.4.2. Canada off-road vehicle, by product type, 2018 - 2030
5.3. Europe
5.3.1. Europe off-road vehicle market, 2018 - 2030
5.3.2. Europe off-road vehicle market, by product type, 2018 - 2030
5.3.3. UK
5.3.3.1. UK off-road vehicle market, 2018 - 2030
5.3.3.2. UK off-road vehicle, by product type, 2018 - 2030
5.3.4. Germany
5.3.4.1. Germany off-road vehicle market, 2018 - 2030
5.3.4.2. Germany off-road vehicle, by product type, 2018 - 2030
5.3.5. Italy
5.3.5.1. Italy off-road vehicle market, 2018 - 2030
5.3.5.2. Germany off-road vehicle, by product type, 2018 - 2030
5.4. Asia Pacific
5.4.1. Asia Pacific off-road vehicle market, 2018 - 2030
5.4.2. Asia Pacific off-road vehicle market, by product type, 2018 - 2030
5.4.3. China
5.4.3.1. China off-road vehicle market, 2018 - 2030
5.4.3.2. China off-road vehicle, by product type, 2018 - 2030
5.4.4. India
5.4.4.1. India off-road vehicle market, 2018 - 2030
5.4.4.2. India off-road vehicle, by product type, 2018 - 2030
5.4.5. Japan
5.4.5.1. Japan off-road vehicle market, 2018 - 2030
5.4.5.2. Japan off-road vehicle, by product type, 2018 - 2030
5.4.6. South Korea
5.4.6.1. South Korea off-road vehicle market, 2018 - 2030
5.4.6.2. South Korea off-road vehicle, by product type, 2018 - 2030
5.5. Latin America
5.5.1. Latin America off-road vehicle market, 2018 - 2030
5.5.2. Latin America off-road vehicle market, by product type, 2018 - 2030
5.5.3. Brazil
5.5.3.1. Brazil off-road vehicle market, 2018 - 2030
5.5.3.2. Brazil off-road vehicle, by product type, 2018 - 2030
5.5.4. Mexico
5.5.4.1. Mexico off-road vehicle market, 2018 - 2030
5.5.4.2. Mexico off-road vehicle, by product type, 2018 - 2030
5.5.5. Chile
5.5.5.1. Chile off-road vehicle market, 2018 - 2030
5.5.5.2. Chile off-road vehicle, by product type, 2018 - 2030
5.5.6. Argentina
5.5.6.1. Argentina off-road vehicle market, 2018 - 2030
5.5.6.2. Argentina off-road vehicle, by product type, 2018 - 2030
5.5.7. Colombia
5.5.7.1. Colombia off-road vehicle market, 2018 - 2030
5.5.7.2. Colombia off-road vehicle, by product type, 2018 - 2030
Chapter 6. Competitive Landscape
6.1. Company Categorization (Mature Players, Emerging Players)
6.2. Company Market Share Analysis, 2022
6.3. Company Heat Map Analysis
6.4. Strategy Mapping
6.5. Company Profiles (Overview, Financial Performance, Product Overview, Strategic Initiatives)
6.5.1. Arcimoto
6.5.2. Arctic Cat Inc. (Textron Inc.)
6.5.3. ARGO
6.5.4. BRP
6.5.5. Deere & Company
6.5.6. DRR USA
6.5.7. Electra Meccanica
6.5.8. Harley-Davison, Inc.
6.5.9. HISUN
6.5.10. Honda Motor Co., Ltd.
6.5.11. Italika
6.5.12. Kawasaki Heavy Industries
6.5.13. Kymco
6.5.14. Moto Avanzada Sa de Cv
6.5.15. Polaris Inc.
6.5.16. Segway Technology Co., Ltd. (Ninebot Inc.)
6.5.17. SSR Motorsports
6.5.18. Taiga Motors Inc.
6.5.19. Yamaha Motor Co., Ltd.
6.5.20. Zhejiang Chunfeng Power Co., Ltd. (CFMOTO)

 

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Summary

Off-road Vehicle Market Growth & Trends

The global off-road vehicle market size is expected to reach USD 32.94 billion by 2030, registering a CAGR of 5.3% from 2023 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc.The market is experiencing substantial growth owing to the factors, such as growing consumer interest in outdoor recreational activities since the outbreak of the COVID-19 pandemic, increasing focus of government agencies to enhance tourism-related activities, and rising popularity & availability of off-road vehicles, such as All-Terrain Vehicles (ATVs), Utility Terrain Vehicles (UTVs), and snowmobiles, at local stores in the majority of the countries. Moreover, the increasing focus of manufacturers to develop battery-powered vehicles that require low maintenance costs, and rising consumer preference for electric mobility options are anticipated to drive the market growth over the forecast period.

However, the high upfront total cost of ownership remains one of the challenging factors limiting the market growth to some extent. The growing concern regarding the substantial rise in carbon emissions and Greenhouse Gases (GHG) has enabled various government officials to initiate necessary policies regarding Electric Vehicles (EVs). For instance, in Finland, a refund of up to 35% is provided by the government to the companies that install EV charging stations, and housing organizations that provide charging facilities for private utilization. Subjected to such initiatives, the country is witnessing considerable growth in sales of EVs including off-road vehicles. Moreover, the increasing consumer preference for EVs that travel longer distances while requiring low maintenance is poised to engage OEMs in developing & broadening their electric or battery-powered vehicle portfolio thereby, creating several growth opportunities for the stakeholders over the forecast period.

The rising interest of consumers in recreational activities, such as sports, farming, and travel, is observed as one of the major factors driving the demand for off-road vehicles in the global market. In March 2023, Polaris Inc. added a new dealer, Bruce Hopkins Ltd., to its dealer network covering Oxfordshire, Warwickshire, and Buckinghamshire. Bruce Hopkins provides various Polaris parts along with full servicing. Ranger Diesel and Sportsman 570 models are now on display at the dealership to show potential customers what makes Polaris products adaptable. The new Polaris dealer will provide the entire utility lineup, such as Youth models including Ranger 150 and Outlaw 70 EFI ATVs, Sportsman ATVs, and RANGER UTVs. Thus, increasing demand for aforementioned products possessing features, such as arched dual A-arms, robust front & rear suspension, and wider tires, has compelled manufacturers to launch and promote their offerings that support recreational activities.

These industry participants prioritize new product introductions, strategic partnerships, and collaborations as part of their growth strategy to improve their product portfolio and expand their market reach across different regions. For instance, in October 2022, BRP, an off-highway automaker, announced the acquisition of Shawinigan operations of Kongsberg Inc., the subsidiary of Kongsberg Automotive that develops & manufactures mechatronic & electronic products as well as a supplier of BRP. BRP has included around 300 skilled and trained employees, specializing in developing and manufacturing components for its product lines. Thus, with substantial investments in launching products and enhancing necessary resources, the company is expected to dominate the market over the forecast period.

Off-road Vehicle Market Report Highlights

• The UTV segment is projected to register the fastest CAGR over the forecast period

• The growth of this segment is attributed to the development of UTV with a wide variety of advancements, such as roll cages, seat belts, and other safety features, to meet the growing need of the young generation for adventure activities

• The Europe region is projected to register the fastest growth rate over the forecast period

• The growth of this region is attributed to the introduction of new ranges of ATV and UTV models, coupled with advancements and innovations in these vehicles

• A rise in demand for off-road vehicles can be attributed to the rising enthusiasm among individuals seeking thrilling experiences and outdoor adventures



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Table of Contents

able of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope
1.1. Market Segmentation & Scope
1.2. Market Definitions
1.3. Information Procurement
1.4. Information analysis
1.4.1. Market formulation & data visualization
1.4.2. Data validation & publishing
1.5. Research Scope and Assumptions
1.6. List of Data Sources
Chapter 2. Executive Summary
2.1. Market Snapshot
2.2. Product Type Segment Snapshot
Chapter 3. Off-Road Vehicle Industry Outlook
3.1. Market Lineage Outlook
3.2. Industry Value Chain Analysis
3.3. Market Dynamics
3.3.1. Market driver analysis
3.3.2. Market restraint analysis
3.3.3. Market opportunity analysis
3.4. Market Analysis Tools
3.4.1. Industry Analysis - Porter’s Five Forces Analysis
3.4.2. PESTEL Analysis
Chapter 4. Off-Road Vehicle Market: Product Type Outlook
4.1. Product Type Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030 (Revenue, USD Million; Volume, Units)
4.2. All-terrain Vehicle
4.2.1. All-terrain vehicle off-road vehicle market, 2018 - 2030
4.3. Utility Terrain Vehicle
4.3.1. Utility terrain vehicle off-road vehicle market, 2018 - 2030
4.4. Snowmobile
4.4.1. Snowmobile Off-road vehicle market, 2018 - 2030
4.5. Three-wheeler
4.5.1. Three-wheeler off-road vehicle market, 2018 - 2030
Chapter 5. Off-Road Vehicle Market: Regional Outlook
5.1. Off-Road Vehicle Market Share by Region, 2022 & 2030 (Revenue, USD Million; Volume, Units)
5.2. North America
5.2.1. North America off-road vehicle market, 2018 - 2030
5.2.2. North America off-road vehicle market, by product type, 2018 - 2030
5.2.3. U.S.
5.2.3.1. U.S. off-road vehicle market, 2018 - 2030
5.2.3.2. U.S. off-road vehicle, by product type, 2018 - 2030
5.2.4. Canada
5.2.4.1. Canada off-road vehicle market, 2018 - 2030
5.2.4.2. Canada off-road vehicle, by product type, 2018 - 2030
5.3. Europe
5.3.1. Europe off-road vehicle market, 2018 - 2030
5.3.2. Europe off-road vehicle market, by product type, 2018 - 2030
5.3.3. UK
5.3.3.1. UK off-road vehicle market, 2018 - 2030
5.3.3.2. UK off-road vehicle, by product type, 2018 - 2030
5.3.4. Germany
5.3.4.1. Germany off-road vehicle market, 2018 - 2030
5.3.4.2. Germany off-road vehicle, by product type, 2018 - 2030
5.3.5. Italy
5.3.5.1. Italy off-road vehicle market, 2018 - 2030
5.3.5.2. Germany off-road vehicle, by product type, 2018 - 2030
5.4. Asia Pacific
5.4.1. Asia Pacific off-road vehicle market, 2018 - 2030
5.4.2. Asia Pacific off-road vehicle market, by product type, 2018 - 2030
5.4.3. China
5.4.3.1. China off-road vehicle market, 2018 - 2030
5.4.3.2. China off-road vehicle, by product type, 2018 - 2030
5.4.4. India
5.4.4.1. India off-road vehicle market, 2018 - 2030
5.4.4.2. India off-road vehicle, by product type, 2018 - 2030
5.4.5. Japan
5.4.5.1. Japan off-road vehicle market, 2018 - 2030
5.4.5.2. Japan off-road vehicle, by product type, 2018 - 2030
5.4.6. South Korea
5.4.6.1. South Korea off-road vehicle market, 2018 - 2030
5.4.6.2. South Korea off-road vehicle, by product type, 2018 - 2030
5.5. Latin America
5.5.1. Latin America off-road vehicle market, 2018 - 2030
5.5.2. Latin America off-road vehicle market, by product type, 2018 - 2030
5.5.3. Brazil
5.5.3.1. Brazil off-road vehicle market, 2018 - 2030
5.5.3.2. Brazil off-road vehicle, by product type, 2018 - 2030
5.5.4. Mexico
5.5.4.1. Mexico off-road vehicle market, 2018 - 2030
5.5.4.2. Mexico off-road vehicle, by product type, 2018 - 2030
5.5.5. Chile
5.5.5.1. Chile off-road vehicle market, 2018 - 2030
5.5.5.2. Chile off-road vehicle, by product type, 2018 - 2030
5.5.6. Argentina
5.5.6.1. Argentina off-road vehicle market, 2018 - 2030
5.5.6.2. Argentina off-road vehicle, by product type, 2018 - 2030
5.5.7. Colombia
5.5.7.1. Colombia off-road vehicle market, 2018 - 2030
5.5.7.2. Colombia off-road vehicle, by product type, 2018 - 2030
Chapter 6. Competitive Landscape
6.1. Company Categorization (Mature Players, Emerging Players)
6.2. Company Market Share Analysis, 2022
6.3. Company Heat Map Analysis
6.4. Strategy Mapping
6.5. Company Profiles (Overview, Financial Performance, Product Overview, Strategic Initiatives)
6.5.1. Arcimoto
6.5.2. Arctic Cat Inc. (Textron Inc.)
6.5.3. ARGO
6.5.4. BRP
6.5.5. Deere & Company
6.5.6. DRR USA
6.5.7. Electra Meccanica
6.5.8. Harley-Davison, Inc.
6.5.9. HISUN
6.5.10. Honda Motor Co., Ltd.
6.5.11. Italika
6.5.12. Kawasaki Heavy Industries
6.5.13. Kymco
6.5.14. Moto Avanzada Sa de Cv
6.5.15. Polaris Inc.
6.5.16. Segway Technology Co., Ltd. (Ninebot Inc.)
6.5.17. SSR Motorsports
6.5.18. Taiga Motors Inc.
6.5.19. Yamaha Motor Co., Ltd.
6.5.20. Zhejiang Chunfeng Power Co., Ltd. (CFMOTO)

 

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