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中国定置用鉛蓄電池の市場規模、シェア、動向分析レポート 用途別(通信、交通インフラ、建築、公益事業、石油・ガス、オフグリッド再生可能)、セグメント別予測、2023~2030年


China Stationary Lead Acid Battery Market Size, Share & Trends Analysis Report By Applications (Telecommunication, Transportation Infrastructure, Building, Utilities, Oil & Gas, Off-grid Renewable), And Segment Forecasts, 2023 - 2030

中国定置用鉛蓄電池市場の成長・トレンド Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、中国の定置用鉛蓄電池の市場規模は、予測期間中に2.9%のCAGRを記録し、2030年までに43億7000万米ドルに達すると予... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Grand View Research
グランドビューリサーチ
2023年1月27日 US$3,950
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サマリー

中国定置用鉛蓄電池市場の成長・トレンド

Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、中国の定置用鉛蓄電池の市場規模は、予測期間中に2.9%のCAGRを記録し、2030年までに43億7000万米ドルに達すると予想されています。中国の電力・電気消費の多さ、UPSやテレコムを含む様々な設備による鉛蓄電池の需要増が、定置用鉛蓄電池市場の主要な成長要因となっています。中国の自動車市場は、他の先進地域よりも速い速度で成長しており、鉛蓄電池の使用に向かっている。この傾向は、中国における自動車部門の成長により、今後も続くと予想されます。さらに、この地域では大手電池メーカーが普及しており、市場の拡大を後押しする。

工業化、都市化、発展途上国の可処分所得の増加など様々な要因に加え、投資誘致のための有利な規制が、予測期間中の市場成長を促進すると予想されるため、ビルディングとグリッドストレージは大きな成長を遂げる見込みです。

中国の定置用鉛蓄電池市場には、国内外から評判の高いプレーヤーが参入しています。これらのプレイヤーの中には、この市場で長い歴史を持つ者もいます。市場競争が激しいため、大半のプレーヤーは、いかにして競争相手と差をつけるかに注力しています。製品メーカーにとっては、極めて効果的な販売チャネルを構築することが、もう一つの重要な要素となっています。

中国定置用鉛蓄電池市場レポートハイライト

- 2022年、通信は最大のアプリケーションセグメントとして浮上し、中国の通信セクターの成長により52.18%の収益シェアを占める。

- 市場成長を促進する主な要因の1つは、自動車産業における定置用鉛蓄電池の需要増加です。また、住宅やビル、建設現場の機械・設備に電力を供給する産業用電池の需要が高まっていることも、市場成長を後押しする要因の一つです。

- 中国の定置用鉛蓄電池は成熟した市場であり、予測期間中の年平均成長率は2.9%と予想されます。今後数年間は、急速な工業化と製造施設数の増加が成長を牽引すると予想されます。今後数年間は、倉庫スペースの増加、電子商取引部門の活況、フォークリフト交換需要の高さ、中国企業による投資の増加など、いくつかの要因が見込まれます。



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目次

Table of Contents

Chapter 1 Methodology & Scope
1.1 Market Segmentation & Scope
1.1.1 Research Methodology and Assumptions
1.1.1.1 Bottom-Up Approach
1.1.1.2 Top-Down Approach
1.1.1.3 Cross-Validation
1.1.1.4 Market Forecasts
1.2 Information Procurement
1.2.1 Purchased Database
1.2.2 GVR’s Internal Database
1.2.3 Secondary Sources
1.2.4 Third-Party Perspective
1.2.5 Primary Research
1.3 Information Analysis
1.3.1 Data Analysis Models
1.4 Market Formulation and Data Visualization
1.5 Data Validation and Publishing
Chapter 2 Executive Summary
2.1 Market Snapshot
2.2 Segment Snapshot
2.3 Competitive Landscape Snapshot
Chapter 3 Market Variables, Trends & Scope
3.1 China stationary lead acid Market - Industry Outlook
3.1.1 Penetration & Growth Prospect Mapping
3.2 Industry Value Chain Analysis
3.3 Technology Outlook
3.4 Regulatory Framework
3.4.1 Policies and Plans by Major Countries
3.4.2 Standards & Compliances
3.4.3 Safety
3.5 Market Dynamics
3.5.1 Market Driver Analysis
3.5.2 Market Restraint Analysis
3.5.3 Market opportunities
3.6 Industry Analysis: China stationary lead acid Market
3.6.1 Industry Analysis - Porter’s
3.6.2 PESTEL analysis
3.7 Impact of COVID-19 on the China stationary lead acid Market
Chapter 4 China stationary lead acid Market: Application Estimates & Trend Analysis
4.1 Definition & Scope
4.2 China stationary lead acid market: Application Movement Analysis, 2022 & 2030
4.3 Market size & forecasts and trend analysis, 2019 to 2030 for the following:
4.3.1 Utilities
4.3.1.1 China stationary lead acid Market estimates and forecasts, By Utilities, 2018 - 2030 (USD Million)
4.3.2 Oil&Gas
4.3.2.1 China stationary lead acid Market estimates and forecasts, By oil&gas, 2018 - 2030 (USD Million)
4.3.3 Building
4.3.3.1 China stationary lead acid Market estimates and forecasts, By Building, 2018 - 2030 (USD Million)
4.3.4 Transportation infrastructure
4.3.4.1 China stationary lead acid Market estimates and forecasts, By Transportation infrastructure, 2018 - 2030 (USD Million)
4.3.5 Off-grid renewable
4.3.5.1 China stationary lead acid Market estimates and forecasts, By Off-grid renewable, 2018 - 2030 (USD Million)
4.3.6 Telecommunication
4.3.6.1 China stationary lead acid Market estimates and forecasts, By Telecommunication, 2018 - 2030 (USD Million)
Chapter 5 Competitive Landscape
5.1 Key Global Players & Recent Developments & Their Impact on the Industry
5.2 Vendor Landscape
5.2.1 List of Key Distributors and Channel Partners
5.3 Key Company Market Position Analysis, 2021
Chapter 6 Company Profiles
6.1 Tianneng Group
6.1.1 Company Overview
6.1.2 Product benchmarking
6.1.3 Financial performance
6.1.4 Strategic initiatives
6.1.4 Strategic initiatives
6.2 Chaowei Power Holdings Limited
6.2.1 Company Overview
6.2.2 Financial performance
6.2.3 Product benchmarking
6.2.4 Strategic initiatives
6.3 China Shipbuilding Industry Corporation
6.3.1 Company Overview
6.3.2 Financial performance
6.3.3 Product Benchmarking
6.3.4 Strategic initiatives
6.4 Desay Battery Co.
6.4.1 Company Overview
6.4.2 Product benchmarking
6.4.3 Financial performance
6.4.4 Strategic initiatives
6.5 Chilwee
6.5.1 Company Overview
6.5.2 Financial performance
6.5.3 Product benchmarking
6.5.4 Strategic initiatives
6.6 Camel Group
6.6.1 Company Overview
6.6.2 Financial performance
6.6.3 Product Benchmarking
6.6.4 Strategic initiatives
6.7 GS Battery
6.7.1 Company Overview
6.7.2 Product Benchmarking
6.7.3 Product Benchmarking
6.7.4 Strategic initiatives
6.8 Shuangdeng
6.8.1 Company Overview
6.8.2 Financial performance
6.8.3 Product benchmarking
6.8.4 Strategic initiatives
6.9 Narada
6.9.1 Company Overview
6.9.2 Product benchmarking
6.9.3 Financial performance
6.9.4 Strategic initiative
6.10 Leoch battery
6.10.1 Company Overview
6.10.2 Financial performance
6.10.3 Product benchmarking
6.10.4 Strategic initiatives
6.11 Xiongtao vision
6.11.1 Company Overview
6.11.2 Financial performance
6.11.3 Product Benchmarking
6.11.4 Strategic initiatives

 

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Summary

China Stationary Lead Acid Battery Market Growth & Trends

The China stationary lead acid battery market size is expected to reach USD 4.37 billion by 2030, registering a CAGR of 2.9% over the forecast period, according to a new report by Grand View Research, Inc. Increased demand for lead acid battery due to the high consumption of power & electricity and various amenities which includes UPS and telecom in China are major growth factors for the stationary lead acid battery market. Chinese automotive market is growing at a faster rate than other developed regions and is heading towards the use of lead-acid batteries. This trend is expected to continue on account of the growing automotive sector in China. Moreover, the prevalence of big battery manufacturers in the region will fuel market expansion.

Buildings and grid storage are expected to witness significant growth on account of various factors including industrialization, urbanization, and increased disposable income in the developing countries coupled with favorable regulations to attract investments is expected to augment the growth of the market during the forecast period.

There are reputable local and international players in the Chinese stationary lead acid battery market. Some of these players have a lengthy history on the market. Due to the intense competition in the market, the majority of players are concentrating on how to set themselves apart from the competition. For product manufacturers, creating extremely effective sales channels is yet another crucial element.

China Stationary Lead Acid Battery Market Report Highlights

• In 2022, telecommunication emerged as the largest application segment and accounted for a revenue share of 52.18% owing to the growing telecom sector in China

• One of the main factors propelling market growth is the rising demand for stationary lead acid batteries from the automotive industry. Another factor boosting market growth is the rising demand for industrial batteries to power homes, buildings, and machinery & equipment at construction sites

• The stationary lead acid battery industry in China is a mature market and is anticipated to expand at a CAGR of 2.9% over the forecast period. Over the next few years, the growth is anticipated to be driven by rapid industrialization and an increase in the number of manufacturing facilities. Over the coming years, several factors such as increased warehouse space, booming e-commerce sector, high forklift truck replacement demand, and rising investment by companies in China



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Table of Contents

Table of Contents

Chapter 1 Methodology & Scope
1.1 Market Segmentation & Scope
1.1.1 Research Methodology and Assumptions
1.1.1.1 Bottom-Up Approach
1.1.1.2 Top-Down Approach
1.1.1.3 Cross-Validation
1.1.1.4 Market Forecasts
1.2 Information Procurement
1.2.1 Purchased Database
1.2.2 GVR’s Internal Database
1.2.3 Secondary Sources
1.2.4 Third-Party Perspective
1.2.5 Primary Research
1.3 Information Analysis
1.3.1 Data Analysis Models
1.4 Market Formulation and Data Visualization
1.5 Data Validation and Publishing
Chapter 2 Executive Summary
2.1 Market Snapshot
2.2 Segment Snapshot
2.3 Competitive Landscape Snapshot
Chapter 3 Market Variables, Trends & Scope
3.1 China stationary lead acid Market - Industry Outlook
3.1.1 Penetration & Growth Prospect Mapping
3.2 Industry Value Chain Analysis
3.3 Technology Outlook
3.4 Regulatory Framework
3.4.1 Policies and Plans by Major Countries
3.4.2 Standards & Compliances
3.4.3 Safety
3.5 Market Dynamics
3.5.1 Market Driver Analysis
3.5.2 Market Restraint Analysis
3.5.3 Market opportunities
3.6 Industry Analysis: China stationary lead acid Market
3.6.1 Industry Analysis - Porter’s
3.6.2 PESTEL analysis
3.7 Impact of COVID-19 on the China stationary lead acid Market
Chapter 4 China stationary lead acid Market: Application Estimates & Trend Analysis
4.1 Definition & Scope
4.2 China stationary lead acid market: Application Movement Analysis, 2022 & 2030
4.3 Market size & forecasts and trend analysis, 2019 to 2030 for the following:
4.3.1 Utilities
4.3.1.1 China stationary lead acid Market estimates and forecasts, By Utilities, 2018 - 2030 (USD Million)
4.3.2 Oil&Gas
4.3.2.1 China stationary lead acid Market estimates and forecasts, By oil&gas, 2018 - 2030 (USD Million)
4.3.3 Building
4.3.3.1 China stationary lead acid Market estimates and forecasts, By Building, 2018 - 2030 (USD Million)
4.3.4 Transportation infrastructure
4.3.4.1 China stationary lead acid Market estimates and forecasts, By Transportation infrastructure, 2018 - 2030 (USD Million)
4.3.5 Off-grid renewable
4.3.5.1 China stationary lead acid Market estimates and forecasts, By Off-grid renewable, 2018 - 2030 (USD Million)
4.3.6 Telecommunication
4.3.6.1 China stationary lead acid Market estimates and forecasts, By Telecommunication, 2018 - 2030 (USD Million)
Chapter 5 Competitive Landscape
5.1 Key Global Players & Recent Developments & Their Impact on the Industry
5.2 Vendor Landscape
5.2.1 List of Key Distributors and Channel Partners
5.3 Key Company Market Position Analysis, 2021
Chapter 6 Company Profiles
6.1 Tianneng Group
6.1.1 Company Overview
6.1.2 Product benchmarking
6.1.3 Financial performance
6.1.4 Strategic initiatives
6.1.4 Strategic initiatives
6.2 Chaowei Power Holdings Limited
6.2.1 Company Overview
6.2.2 Financial performance
6.2.3 Product benchmarking
6.2.4 Strategic initiatives
6.3 China Shipbuilding Industry Corporation
6.3.1 Company Overview
6.3.2 Financial performance
6.3.3 Product Benchmarking
6.3.4 Strategic initiatives
6.4 Desay Battery Co.
6.4.1 Company Overview
6.4.2 Product benchmarking
6.4.3 Financial performance
6.4.4 Strategic initiatives
6.5 Chilwee
6.5.1 Company Overview
6.5.2 Financial performance
6.5.3 Product benchmarking
6.5.4 Strategic initiatives
6.6 Camel Group
6.6.1 Company Overview
6.6.2 Financial performance
6.6.3 Product Benchmarking
6.6.4 Strategic initiatives
6.7 GS Battery
6.7.1 Company Overview
6.7.2 Product Benchmarking
6.7.3 Product Benchmarking
6.7.4 Strategic initiatives
6.8 Shuangdeng
6.8.1 Company Overview
6.8.2 Financial performance
6.8.3 Product benchmarking
6.8.4 Strategic initiatives
6.9 Narada
6.9.1 Company Overview
6.9.2 Product benchmarking
6.9.3 Financial performance
6.9.4 Strategic initiative
6.10 Leoch battery
6.10.1 Company Overview
6.10.2 Financial performance
6.10.3 Product benchmarking
6.10.4 Strategic initiatives
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