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リチウムイオン電池のリサイクル市場 2023-2043


Li-ion Battery Recycling Market 2023-2043

IDTechExは、2043年までに約2380万トンのリチウムイオン電池がリサイクルされ、1億100万米ドルの有価金属に相当すると予測しています。リチウムイオン電池は、電気自動車(EV)や家電製品市場を支配しており、... もっと見る

 

 

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IDTechEx
アイディーテックエックス
2023年5月31日 US$7,000
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サマリー

IDTechExは、2043年までに約2380万トンのリチウムイオン電池がリサイクルされ、1億100万米ドルの有価金属に相当すると予測しています。リチウムイオン電池は、電気自動車(EV)や家電製品市場を支配しており、定置用エネルギー貯蔵に使用される主要な電池技術になると予想されます。しかし、リチウムイオン電池の持続可能性は、耐用年数終了時(EOL)を含むライフサイクル全体の管理に依存しています。さらに、コバルトなどの原材料の入手が懸念されるようになってきています。リチウムイオン電池をリサイクルすることで、電池金属の組み込み価値を回収し、循環型サプライチェーンを構築することができ、収益を生み出し、電池メーカーが電池材料の商品価格の変動から身を守ることができます。リチウムイオン電池のサプライチェーンに関わる関係者は、リサイクルの可能性を認識しており、リチウムイオン電池のリサイクル市場は、今後20年間で大きく成長すると予測されます。
 
 
各社は、廃リチウムイオン電池の利用拡大に備えています。昨年は、リチウムイオン電池のリサイクル企業への投資や、リサイクル企業と電池メーカーとの新たなジョイントベンチャー(JV)の設立が相次いだ年でした。これらの戦略的パートナーシップの中には、電池メーカーがリサイクル業者にリサイクル原料を提供するものもあります。これにより、リサイクル業者に直接供給される原料の安定供給が促進されるとともに、電池メーカーは貴重な電池原料の一部をクローズドループの循環型サプライチェーン内に留めることができます。これにより、原料の採掘への依存度を下げることができ、環境面でもメリットがあります。また、他のJVでは、新しいリサイクル施設の建設計画を立てています。本レポートでは、地域、企業、リサイクル技術ごとに新規施設のロードマップを詳細に分析しています。
 
現在、リサイクル原料の大半は電池製造時のスクラップであり、その大半は中国に存在する。家電用バッテリーは、回収が困難なため、ほとんどがリサイクルされていません。しかし、EOL EVバッテリーの回収ネットワークを構築することは容易である。いくつかの国の拡大生産者責任(EPR)では、OEM(相手先商標製品製造者)が使用済みEVバッテリーを回収し、リサイクルする責任を負うことが義務付けられている。今後20年間は、EVの需要が急激に増加するため、EVバッテリーがリチウムイオン電池のリサイクル市場を支配することになりますが、製造スクラップは依然としてそれなりの規模の原料供給源となります。リサイクル業者は、原料の輸送コストを削減するために、電池製造施設の近くに施設を戦略的に併設するようになりました。
 
本レポートでは、リチウムイオン電池リサイクル市場の現状を、世界的な技術や政策の深堀りを含めて詳細に分析しています。現在、中国が最も広範な政策を実施していますが、EUやインドなど他の地域も独自の政策の実施を始めています。EUのBattey RegulationとインドのBattery Waste Management Rules 2022は、リチウムイオン電池の回収率、材料回収効率、新品の電池の最低リサイクル率に関する目標を示しており、時間の経過とともにその目標値は上昇します。これらの政策は、これらの地域におけるバッテリーリサイクルの需要を促進すると考えられます。米国政府はインフレ削減法(IRA)を通じて、電池部品生産と重要な電池鉱物の両方に適用される先進製造業生産クレジット(PTC)を提供しています。重要な電池用鉱物の40%(金額ベース)を北米のリサイクル業者から調達した場合、EV電池メーカーは税額控除の対象となる。厳密にはリサイクルに特化した政策ではないが、これはリサイクルを奨励し、米国内の電池メーカーとリサイクル業者との戦略的関係を形成することになる。
 
しかし、他の地域と比較して、米国には主要なバッテリーリサイクル企業が少なく、そのほとんどが主に黒色マスの生産に注力しています。このため、湿式冶金処理によって金属塩にさらに精製する必要があります。塩をさらに加工して、新しい正極前駆体材料を生産することができます。米国の一部の企業は、商業規模の湿式冶金リサイクルプラントを計画し始めたばかりである。したがって、米国で国産リサイクル鉱物を新型EV電池に広く導入することは、短期的には考えにくい。IDTechExは、世界のリチウムイオン電池リサイクル業者80社のデータ分析から、今後数年間に主要地域で計画されている複数の商業規模のリサイクルプラントと、最新の機械的、湿式冶金的、高温冶金的プロセス説明、直接リサイクル技術の開発について報告しています。
 
リチウムイオン電池の効率的なリサイクルに関する重要な問題のいくつかは、電池の回収と分解に起因しています。効率的な電池回収ネットワークがなければ、リサイクルされる電池の量が少なかったり、回収コストが高かったりして、経済的な電池リサイクルの妨げになる可能性があります。EV用バッテリーはOEM間で設計が標準化されていないため、バッテリーパックの分解は複雑で、これを安全に行うには熟練工が必要です。また、EV用バッテリーの$/kWhの価値は、家電用バッテリーと比較して低いと予想されることも問題です。このことは、リサイクル業者がリサイクルプロセスを経済的に成立させるためには、より多くの材料をより高いレベルの純度と効率で抽出する必要があることを意味しています。
 
もう一つの重要な論点は、引退したEV用バッテリーをリサイクルするか、セカンドライフ用途に再利用するかということです。電池を再利用しないことで、定置用エネルギー貯蔵などの用途に利用できる電池の価値が失われる可能性があります。しかし、再利用には多くの技術的な考慮が必要であり、そのうちの1つは、寿命が尽きたときの電池の健康状態(SOH)に依存する。使用履歴の異なる大量のEV用バッテリーを管理することは、困難な要因の一つです。再利用は、リサイクルプロセスを遅らせるが、電池の価値を最大化することができる。貴重な電池金属を再取得するためには、最終的にリサイクルが必要になる。本レポートでは、リチウムイオン電池のリサイクルの経済性と、その価値に影響を与える可能性のある主要な要因について説明します。
 
この調査レポートは、リチウムイオン電池のリサイクル市場について、2020年から2043年までの20年間の市場予測を、数量と市場金額の両方で掲載しています。予測の内訳は、地域、カソード化学、リチウムイオン電池分野(製造スクラップ、EV、定置用エネルギー貯蔵、家電)、回収された主要金属(リチウム、コバルト、ニッケル、マンガン、銅、アルミニウム)ごとに提供されます。EVは、電気自動車、小型商用車、トラック、バス、二輪車(スクーター、オートバイ)に分けられる。データはGWh、ktonnes、US$Bで提供されます。
 
本レポートでは、以下の情報を提供しています:
  •  リチウムイオン電池の市場概要
  •  地域別能力、新規合弁事業、投資、地域別およびリサイクル技術別の新規リサイクル施設のロードマップなど、リチウムイオン電池リサイクルの現在の市場環境。
  •  リサイクルプロセスと技術の包括的な分析と事例。
  •  地域別のリチウムイオン電池のリサイクル規制と政策。
  •  リチウムイオン電池のリサイクルのバリューチェーンと経済性の分析。
  •  20年間のリチウムイオン電池リサイクル市場を数量と市場価値の両方で詳細に予測。主要地域、セクター、正極化学物質、主要回収金属ごとにきめ細かい市場予測を提供。電池パックから得られる金属についての予測も含まれています。

 



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目次

1. エグゼクティブサマリー
1.1. リチウムイオン電池のリサイクルを推進するドライバー
1.2. LIBリサイクルアプローチの概要
1.3. パイロメタルリサイクル
1.4. 湿式製錬のリサイクル
1.5. ダイレクトリサイクル
1.6. リサイクル技術の比較
1.7. EVバッテリーリサイクルバリューチェーン
1.8. リチウムイオン電池はいつリサイクルされるのですか?
1.9. リサイクルか、セカンドライフか。
1.10. リチウムイオン電池のリサイクルは経済的か?
1.11. リチウムイオン電池のリサイクルに関する経済分析
1.12. カソードケミストリーがリサイクル経済性に与える影響
1.13. 金属価格がリサイクル経済性に与える影響
1.14. リサイクル規制・政策
1.15. リサイクル政策・規制マップ
1.16. セクターの関与
1.17. リサイクル技術と商業活動
1.18. リチウムイオン電池リサイクルの世界市場 2020-2043年:地域別(GWh)
1.19. リチウムイオン電池リサイクルの世界市場 2020-2043年:地域別(GWh) - 概要
1.20. リチウムイオン電池リサイクルの世界市場 2020-2043年:地域別(ktn)
1.21. リチウムイオン電池リサイクルの世界市場 2020-2043年:地域別(ktn) - 概要
1.22. リチウムイオン電池リサイクルの世界市場 2020-2043年:化学物質別(ktonnes)
1.23. リチウムイオン電池リサイクルの世界市場 2020-2043年:化学物質別(ktonnes) - 概要
1.24. リチウムイオン電池からのグローバルリサイクル金属 2020-2043 (ktonnes)年
1.25. リチウムイオン電池からのグローバルリサイクル金属 2020-2043 (ktonnes)年 - 概要
1.26. 価格の前提
1.27. 世界のリチウムイオン電池リサイクル市場規模 2020-2043 - (億米ドル)
1.28. 世界のリチウムイオン電池リサイクル市場規模 2020-2043 - (億米ドル) - 概要
2. はじめに・リチウムイオン電池の市場概要
2.1. リチウムイオン電池とは?
2.2. リチウムイオン正極の概要
2.3. リチウムイオン二次電池の概要
2.4. サイクルライフとエンドオブライフ
2.5. 電池はなぜ故障するのか?
2.6. リチウムイオン劣化の複雑さ
2.7. 使用済みリチウムイオン電池はどうなる?
2.8. リチウムイオン電池はいつリサイクルされるのですか?
2.9. リチウムイオンのサプライチェーン
2.10. リチウムイオンシフト需要
2.11. 市場概況
2.12. 高ニッケル正極の駆動装置
2.13. 電池正極の技術動向
2.14. 負極とその先のLi-ionにおける電池技術動向
2.15. リチウムイオン電池に使用されている元素
2.16. 需要と供給の概要
2.17. 原料不足の可能性
2.18. 電気自動車による二酸化炭素排出量
2.19. リチウムイオン材料の持続可能性
2.20. 疑問の残る採掘方法
2.21. 推進力と抑制力
3. リサイクル規制・政策
3.1.1. エグゼクティブサマリー(1)
3.1.2. エグゼクティブサマリー(2)
3.1.3. サーキュラーエコノミー
3.1.4. リサイクル規制のメリット
3.2. 中国
3.2.1. 拡大生産者責任(Extended Producer Responsibility
3.2.2. 中国's 仕様
3.2.3. 中国規制の概要
3.2.4. 中国's ポリシーフレームワーク
3.2.5. のEVバッテリートレーサビリティ管理システム。中国
3.2.6. 中国トレーサビリティ・マネジメント・プラットフォーム
3.2.7. Drawbacks of中国s policy framework
3.3. EU
3.3.1. EU重要原料
3.3.2. 欧州バッテリーアライアンス
3.3.3. EU Battery Directive2006/66/EC
3.3.4. ProposedEU regulation concerning batteries and waste batteries
3.3.5. EUバッテリーレギュレーション解説
3.4.
3.4.1. 米重要鉱物資源法
3.4.2. インフレ抑制法
3.4.3. 米リチウムイオン電池のリサイクル優遇措置と減税措置(IRA以前の例)
3.4.4. 米ポリシー
3.4.5. リチウム電池のための国家計画(アメリカ)
3.5. インド
3.5.1. インド電池廃棄物管理規定
3.6. 連邦王国
3.6.1. で政策的な枠組みを構築する。連邦王国
3.6.2. 連邦王国バッテリリリサイクルインダストリー
3.7. 韓国・日本
3.7.1. 韓国・日本
3.8. オーストラリア
3.8.1. オーストラリア
3.8.2. バッテリー・スチュワードシップ・スキームとABRI
3.9. その他考慮事項
3.9.1. 交通機関
3.10. ポリシーの概要
3.10.1. リサイクル政策・規制マップ
3.10.2. ポリシー略述
3.10.3. 具体的な政策目標や資金調達略述
4. Li-ionリサイクルプロセス・技術
4.1.1. リサイクルの歴史 - 酸 化 パブ
4.1.2. 鉛蓄電池(Pb-Acid Battery
4.1.3. 鉛蓄電池とリチウムイオン電池のコスト比較
4.1.4. 学ぶべき教訓
4.1.5. アルカリ電池のリサイクル
4.1.6. リチウムイオン電池のリサイクルを推進するドライバー1
4.1.7. リチウムイオン電池のリサイクルを推進するドライバー2
4.1.8. リチウムイオン電池のリサイクルに関する制約
4.1.9. LIBリサイクルプロセスの概要
4.1.10. リサイクル原料の流れ
4.1.11. LIBリサイクルアプローチの概要
4.1.12. LIBリサイクルアプローチの概要
4.1.13. リサイクラーの機能
4.1.14. 世界的な資源は足りているのか?
4.1.15. 素材内容
4.1.16. BEVリチウムイオンリサイクルマスフロー
4.2. 機械加工
4.2.1. 異なるリチウムイオン電池のリサイクル
4.2.2. 異なるリチウムイオン電池のリサイクル
4.2.3. パックの標準化の欠如
4.2.4. EV LIBの放電と分解
4.2.5. LIBの分解
4.2.6. 機械加工と分離
4.2.7. 機械加工と分離プロセス例
4.2.8. リサイクルの前処理と処理
4.2.9. ふるい分け
4.2.10. 重力分離/渦電流分離
4.2.11. フロス・フローテーション
4.2.12. 機械分離フロー図
4.2.13. レキュピル機械分離フロー図
4.2.14. TES-AMM ブラックマスプロセス
4.3. パイロメトルギー
4.3.1. パイロメタルリサイクル
4.3.2. パイロメタルリサイクル
4.3.3. パイロメタルリサイクル得手不得手
4.3.4. ユミコアリサイクルフロー図
4.4. 湿式製錬と材料回収
4.4.1. 湿式製錬のリサイクル
4.4.2. 湿式製錬のリサイクル得手不得手
4.4.3. 湿式製錬によるリサイクル例
4.4.4. リクピルリサイクルフロー図
4.4.5. TES-AMM湿式製錬プロセスフロー図
4.4.6. 電気冶金
4.4.7. 溶媒抽出
4.4.8. 降水量
4.4.9. リチウムイオンリサイクルにおけるビジネスチャンス
4.5. ダイレクトリサイクル
4.5.1. ダイレクトリサイクル
4.5.2. ダイレクトリサイクルプロセス開発
4.5.3. ダイレクトリサイクル得手不得手
4.5.4. 湿式製錬-ダイレクトハイブリッドリサイクル
4.5.5. ReCellセンター
4.5.6. プリプロセッシング
4.5.7. 電解液の分離
4.5.8. 陰極-陰極、陰極-陽極の分離。
4.5.9. バインダーの取り外し
4.5.10. リリシゼーション
4.5.11. 固体および電気化学的な再リチウム化
4.5.12. オン・トゥー・テクノロジー
4.5.13. カソードヒーリングTM(ハイドロサーマル)
4.5.14. カソード回収・若返り
4.5.15. ソリッドステートとカソードヒーリングの比較
4.5.16. アップサイクル
4.5.17. ダイレクトリサイクル屑鉄
4.5.18. ライフサイクル解析【1/2
4.5.19. ライフサイクル分析【2/2
4.6. リサイクル技術の結論
4.6.1. リチウムイオンリサイクルの動向
4.6.2. リチウムイオンリサイクルの動向
4.6.3. リサイクル方法マップ
4.6.4. リチウムイオン製造チェーン/ループ
4.6.5. リサイクルに配慮した設計
4.6.6. リサイクル技術の結論
4.6.7. リサイクル技術の比較
4.6.8. 学術研究
4.6.9. 学術研究地域別
5. リチウムイオン電池リサイクルのバリューチェーンとビジネスモデル
5.1. リチウムイオン電池が故障する理由
5.2. 使用済みリチウムイオン電池はどうなる?
5.3. リチウムイオン電池のリサイクルバリューチェーンの概要
5.4. 電気自動車用電池のクローズドループバリューチェーン
5.5. EVバッテリーリサイクルバリューチェーン
5.6. のライフサイクルビューです。EVバッテリーリサイクルバリューチェーン
5.7. リチウムイオン電池はいつリサイクルされるのですか?
5.8. リチウムイオン電池のリサイクルは経済的か?
5.9. 電池リサイクルの経済分析
5.10. 電池のケミストリーがリサイクル経済性に与える影響
5.11. カソードケミストリーによるリサイクル価値
5.12. 金属価格がリサイクル経済性に与える影響
5.13. リサイクルか、セカンドライフか。
5.14. リサイクルかセカンドライフか:技術経済分析(1)
5.15. リサイクルかセカンドライフか:技術経済分析(2)
5.16. LFP電池のリサイクル
5.17. 他の部品や素材のリサイクルが難しい
5.18. リサイクルか、セカンドライフか:関連レポート
5.19. リチウムイオン電池のコストダウンに与えるリサイクルの影響
5.20. 引退したリチウムイオン電池はどこへ?
5.21. リバースロジスティクスリチウムイオン電池の回収
5.22. のEVバッテリー回収ネットワークのケーススタディ。中国
5.23. 電池の選別・分解
5.24. リサイクルのためのデザイン
5.25. まとめ
6. リサイクル市場の概要
6.1. エグゼクティブ略述
6.2. バリューチェーン全体でのリサイクルへの関心
6.3. リチウムイオンリサイクル事業者の所在地
6.4. ヨーロッパのリサイクル
6.5. ヨーロッパのリサイクル
6.6. 亜細亜-Pacific (excl.中国)リサイクル
6.7. 亜細亜-Pacific (excl.中国)リサイクル
6.8. 中国リサイクル
6.9. 中国リサイクル
6.10. 北アメリカリサイクル
6.11. 北アメリカリサイクル
6.12. セクターの関与
6.13. リサイクルの商品化ステージ
6.14. リサイクル技術のブレークダウン
6.15. State ofリサイクル players
6.16. Globalリサイクル capacity
6.17. まとめ
7. 2022-2023 マーケットアップデート
7.1.1. エグゼクティブ概要
7.2. Li-ion batteryリサイクル timeline Q42021-Q32022
7.2.1. Li-ion batteryリサイクル timeline Q42022-Q12023
7.2.2. November2021-January2022
7.2.3. January2022-April2022
7.2.4. May2022-June2022
7.2.5. August2022-September2022
7.2.6. October2022
7.2.7. November2022-December2022
7.2.8. December2022-February2023
7.2.9. February2023-March2023
7.3. 供給関係、ジョイントベンチャー、施設のタイムライン
7.3.1. 韓国企業関係
7.3.2. Li-CycleとGlencoreの会社関係
7.3.3. Cirba Solutionsの会社地図
7.3.4. Li-ion batteryリサイクル capacity roadmap
7.3.5. Li-ion batteryリサイクル capacity roadmap
7.3.6. Li-ion batteryリサイクル capacity roadmap
7.3.7. Globalリサイクル future capacity expansions (simplified)
7.3.8. まとめ
8. 市場予測
8.1.1. メソドロジーの説明
8.1.2. LFPと素材への配慮
8.1.3. 前提条件
8.1.4. リチウムイオン電池リサイクルの世界市場 2020-2043年:地域別(GWh)
8.1.5. リチウムイオン電池リサイクルの世界市場 2020-2043年:地域別(GWh) - 概要
8.1.6. リチウムイオン電池リサイクルの世界市場 2020-2043年:地域別(ktn)
8.1.7. リチウムイオン電池リサイクルの世界市場 2020-2043年:地域別(ktn) - 概要
8.1.8. リチウムイオン電池リサイクルの世界市場 2020-2043年:化学物質別(ktonnes)
8.1.9. リチウムイオン電池リサイクルの世界市場 2020-2043年:化学物質別(ktonnes) - 概要
8.1.10. Global Li-ion batteryリサイクル market by chemistry in major regions
8.1.11. リチウムイオン電池からのグローバルリサイクル金属 2020-2043 (ktonnes)年
8.1.12. リチウムイオン電池からのグローバルリサイクル金属 2020-2043 (ktonnes)年 - 概要
8.1.13. 価格前提
8.1.14. 世界のリチウムイオン電池リサイクル市場規模 2020-2043 - (億米ドル)
8.1.15. 世界のリチウムイオン電池リサイクル市場規模 2020-2043 - (億米ドル) - 概要
8.1.16. Global Li-ion batteryリサイクル market value share
8.2. 中国
8.2.1. Li-ion batteryリサイクル market2020-2043 in中国: By sector (GWh)
8.2.2. Li-ion batteryリサイクル market2020-2043 in中国: By sector (GWh) - 概要
8.2.3. Li-ion batteryリサイクル market2020-2043 in中国: By sector (ktonnes)
8.2.4. Li-ion batteryリサイクル market2020-2043 in中国: By sector (ktonnes) - 概要
8.2.5. Li-ion batteryリサイクル market share by sector in中国
8.2.6. Li-ion batteryリサイクル market2020-2043 in中国: By chemistry (GWh)
8.2.7. Li-ion batteryリサイクル market2020-2043 in中国: By chemistry (GWh) - 概要
8.2.8. Li-ion batteryリサイクル market2020-2043 in中国: By chemistry (ktonnes)
8.2.9. Li-ion batteryリサイクル market2020-2043 in中国: By chemistry (ktonnes) - 概要
8.2.10. Li-ion batteryリサイクル market share by cathode in中国
8.2.11. Recycled metals from Li-ion batteries2020-2043 in中国 (ktonnes)
8.2.12. Recycled metals from Li-ion batteries2020-2043 in中国 (ktonnes) - 概要
8.3. ヨーロッパ
8.3.1. Li-ion batteryリサイクル market2020-2043 inヨーロッパ: By sector (GWh)
8.3.2. Li-ion batteryリサイクル market2020-2043 inヨーロッパ: By sector (GWh) - 概要
8.3.3. Li-ion batteryリサイクル market2020-2043 inヨーロッパ: By sector (ktonnes)
8.3.4. Li-ion batteryリサイクル market2020-2043 inヨーロッパ: By sector (ktonnes) - 概要
8.3.5. Li-ion batteryリサイクル market share by sector inヨーロッパ
8.3.6. Li-ion batteryリサイクル market2020-2043 inヨーロッパ: By chemistry (GWh)
8.3.7. Li-ion batteryリサイクル market2020-2043 inヨーロッパ: By chemistry (GWh) - 概要
8.3.8. Li-ion batteryリサイクル market2020-2043 inヨーロッパ: By chemistry (ktonnes)
8.3.9. Li-ion batteryリサイクル market2020-2043 inヨーロッパ: By chemistry (ktonnes) - 概要
8.3.10. Recycled metals from Li-ion batteries2020-2043 inヨーロッパ (ktonnes)
8.3.11. Recycled metals from Li-ion batteries2020-2043 inヨーロッパ (ktonnes) - 概要
8.4. 北アメリカ
8.4.1. Li-ion batteryリサイクル market2020-2043 in北アメリカ: By sector (GWh)
8.4.2. Li-ion batteryリサイクル market2020-2043 in北アメリカ: By sector (GWh) - 概要
8.4.3. Li-ion batteryリサイクル market2020-2043 in北アメリカ: By sector (ktonnes)
8.4.4. Li-ion batteryリサイクル market2020-2043 in北アメリカ: By sector (ktonnes) - 概要
8.4.5. Li-ion batteryリサイクル market share by sector in北アメリカ
8.4.6. Li-ion batteryリサイクル market2020-2043 in北アメリカ: By chemistry (GWh)
8.4.7. Li-ion batteryリサイクル market2020-2043 in北アメリカ: By chemistry (GWh) - 概要
8.4.8. Li-ion batteryリサイクル market2020-2043 in北アメリカ: By chemistry (ktonnes)
8.4.9. Li-ion batteryリサイクル market2020-2043 in北アメリカ: By chemistry (ktonnes) - 概要
8.4.10. Recycled metals from Li-ion batteries in北アメリカ2020-2043 (ktonnes)
8.4.11. Recycled metals from Li-ion batteries in北アメリカ2020-2043 (ktonnes) - 概要
8.5. セクター別内訳と方法論
8.5.1. Global Li-ion batteryリサイクル market2020-2043: By sector (GWh)
8.5.2. Global Li-ion batteryリサイクル market2020-2043 for consumer electronics: By product (GWh)
8.5.3. コンシューマーエレクトロニクス - 回収率
8.5.4. Global Li-ion batteryリサイクル market2028-2043 for stationary energy storage (GWh)
8.5.5. Global Li-ion batteryリサイクル market2028-2043 for stationary energy storage: By chemistry (GWh)
8.5.6. Global Li-ion batteryリサイクル market2020-2043 for manufacturing scrap
8.5.7. Global Li-ion batteryリサイクル market2020-2043 for car BEVs (GWh)
8.5.8. Global Li-ion batteryリサイクル market2020-2043 for car BEVs: By chemistry (GWh)
8.5.9. Global Li-ion batteryリサイクル market2020-2043 for non-car electric vehicles: By vehicle type (GWh)
8.6. バッテリーパック
8.6.1. Global Li-ion battery packリサイクル market2020-2043: By region (thousand units)
8.6.2. Global Li-ion battery packリサイクル market2020-2043: By region (thousand units) - 概要
8.6.3. Global Li-ion battery packリサイクル market2020-2043: By region (ktonnes)
8.6.4. Global Li-ion battery packリサイクル market2020-2043: By region (ktonnes) - 概要
8.6.5. Global Li-ion battery packリサイクル market2020-2043: By metal (ktonnes)
8.6.6. Global Li-ion battery packリサイクル market2020-2043: By metal (ktonnes) - 概要
8.6.7. Global Li-ion battery pack market value2020-2043: By region (US$ million)
8.6.8. Global Li-ion battery pack market value2020-2043: By metal (US$ million)
9. 会社概要
9.1.1. 収録されている会社概要の一覧
9.1.2. 主要な会社概要へのポータルリンク
9.2. リサイクル企業の概要
9.2.1. 会社概要です:中国
9.2.2. 会社概要です:にっかん
9.2.3. 会社概要です:インドを、シンガポールとオーストラリア
9.2.4. 会社概要です:ヨーロッパ[1/3]
9.2.5. 会社概要です:ヨーロッパ[2/3]
9.2.6. 会社概要です:ヨーロッパ[3/3]
9.2.7. 会社概要です:北アメリカ
9.3. 自動車用OEM
9.3.1. BMWのEV用バッテリーに関する戦略的提携についてリサイクル
9.3.2. ルノーのリチウムイオン電池における循環型経済への取り組み
9.3.3. フォルクスワーゲン、引退したEV用バッテリーの計画
9.3.4. Volkswagen's in-house Li-ion batteryリサイクル plant
9.3.5. テスラ'の 'circular Gigafactory';
9.4. ヨーロッパ
9.4.1. アクセサーオイ
9.4.2. バトレック
9.4.3. BASF
9.4.4. デューセンフェルト
9.4.5. デューセンフェルトプロセス概要
9.4.6. グレンコア・ニッケルバーク
9.4.7. Inobat - Combiningリサイクル and mining with Rio Tinto
9.4.8. ニッケルとウムルの融合
9.4.9. ReLieVe Project (Suez, Eramet andBASF)
9.4.10. ステナ・リサイクリングAB
9.5. 亜細亜
9.5.1. 4Rエネルギー
9.5.2. 4Rエネルギー浪江工場
9.5.3. アンファー・タイセン
9.5.4. CATLとBrunpのリサイクル
9.5.5. ブルンプリサイクルの工場で爆発事故が発生
9.5.6. DOWAエコシステム(株)
9.5.7. エコプロ
9.5.8. 甘峰リチウム
9.5.9. ジェム
9.5.10. GS E&C - Hyundai、SungEel HiTech、POSCOとの関わりについて
9.5.11. 広東省広華科技有限公司(Guangdong Guanghua Sci-Tech
9.5.12. JX日鉱日石金属
9.5.13. コバール
9.5.14. 共栄精工
9.5.15. 住友
9.5.16. 住友過程
9.6. 北アメリカ
9.6.1. ファラシス
9.6.2. ファラシスリサイクルプロセス特許

 

 

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Summary

本レポートでは、リチウムイオン電池リサイクル市場の現状を、世界的な技術や政策の深堀りを含めて詳細に分析しています。
この調査レポートは、リチウムイオン電池のリサイクル市場について、2020年から2043年までの20年間の市場予測を、数量と市場金額の両方で掲載しています。
リチウムイオン電池のリサイクル市場 2023-2043
 
主な掲載内容(目次より抜粋)
 
 
Report Summary
IDTechEx forecasts that by 2043, approximately 23.8 million tonnes of Li-ion batteries will be recycled, equivalent to US$101B in valuable metals. Li-ion batteries dominate electric vehicles (EV) and consumer electronics markets and are expected to be the main battery technology used in stationary energy storage. However, the sustainability of Li-ion batteries relies on their entire lifecycle management, including at end-of-life (EOL). Furthermore, the availability of raw materials such as cobalt is becoming a growing concern. By recycling Li-ion batteries, it is possible to recover the embedded value of battery metals and establish a circular supply chain, creating revenues and allowing battery manufacturers to shield themselves against volatile commodity prices of battery materials. Stakeholders involved in the Li-ion battery supply chain are recognizing the potential of recycling, and the Li-ion battery recycling market is projected to grow significantly over the next twenty years.
 
 
Companies are preparing for the growing availability of waste Li-ion batteries. The past year has seen a growing number of investments in Li-ion battery recycling companies, as well as the forming of new joint ventures (JVs) between recyclers and battery manufacturers. Some of these strategic partnerships will see battery manufacturers providing recyclers with recycling feedstock. This will promote a more consistent and stable supply of feedstock directly to recyclers, while allowing battery manufacturers to keep some of their valuable battery materials within a closed loop circular supply chain. This will start to reduce reliance on mining for raw materials, which also brings environmental benefits. Other JVs establish plans for constructing new recycling facilities. Detailed analysis is provided in the report, detailing new facility roadmaps by region, company and recycling technique.
 
The majority of recycling feedstock currently comes from cell manufacturing scrap, with most of this residing in China. Most consumer electronics batteries are not recycled, due to the difficulty in collecting these. However, it will be easier to establish collection networks for EOL EV batteries. Extended producer responsibility (EPR) in several countries mandates that the original equipment manufacturer (OEM) is responsible for the collection of retired EV batteries for recycling. Over the coming two decades, the exponential growth in demand for EVs will see EV batteries dominating the Li-ion battery recycling market, while manufacturing scrap will still form a reasonably sized source of feedstock. Recyclers have started to strategically co-locate their facilities near cell manufacturing facilities to reduce feedstock transportation costs.
 
The report provides an in-depth analysis of the current state of the Li-ion battery recycling market, including a global technology and policy deep-dive. While China currently has the most extensive policies, other regions such as the EU and India have started to implement their own policies. The EU Battey Regulation and India 'Battery Waste Management Rules 2022' outline targets, which increase over time, for Li-ion battery collection rates, material recovery efficiencies and minimum recycled contents in new batteries. These policies will drive demand for battery recycling in these regions. Through the Inflation Reduction Act (IRA), the US government is offering an Advanced Manufacturing Production Credit (PTC), applying to both battery component production and critical battery minerals. If 40% (by value) of critical battery minerals are sourced from recyclers in North America, EV battery manufacturers will be eligible for the tax credit. While not strictly a recycling-specific policy, this will incentivize recycling and the forming of strategic relationships between battery manufacturers and recyclers in the US.
 
However, compared to other regions, the US has fewer major battery recycling companies, most of which primarily focus on the production of black mass. This requires further refining into metal salts via hydrometallurgical processing. Salts can be further processed to produce new cathode precursor material. Some US companies are only starting to plan commercial-scale hydrometallurgical recycling plants. Therefore, wide-scale implementation of domestically sourced recycled minerals in new EV batteries in the US is unlikely in the short-term. From analysis on data on 80 Li-ion battery recyclers worldwide, IDTechEx report on multiple commercial-scale recycling plants planned across key regions over the next few years, as well as up-to-date mechanical, hydrometallurgical and pyrometallurgical process descriptions, and developments in direct recycling techniques.
 
Some of the key issues regarding efficient Li-ion battery recycling stem from battery collection and disassembly. Without an efficient battery collection network, the current lower volume of batteries to be recycled or high cost of collection could hinder economical battery recycling. Due to EV batteries lacking design standardization across OEMs, battery pack disassembly is a complex procedure which requires a skilled workforce to perform this safely. Another issue is that the value of $/kWh within EV batteries is expected to be lower in comparison to consumer electronics batteries. This implies that recyclers will need to extract a greater amount of material at higher levels of purity and efficiency to make their recycling process economically viable.
 
Another key topic of discussion is whether to recycle or repurpose retired EV batteries for second-life applications. By choosing not to repurpose batteries, this potentially wastes some of the remaining value that these batteries could have in applications such as stationary energy storage. However, repurposing comes with many technical considerations, one of which depends on the State of Health (SOH) of the battery at EOL. Accounting for this across a large volume of retired EV batteries with different use histories is but one difficult factor to manage. Repurposing delays the recycling process but offers to maximize the value of the battery. Recycling will eventually be necessary to re-obtain valuable battery metals. The report discusses the economics of Li-ion battery recycling and the key factors that might impact its value.
 
This IDTechEx report provides twenty-year market forecasts on the Li-ion battery recycling market for the period 2020-2043, in both volume and market value. Forecast breakdowns are provided by region, cathode chemistry, Li-ion battery sector (manufacturing scrap, EVs, stationary energy storage and consumer electronics), and key metals (lithium, cobalt, nickel, manganese, copper and aluminum) recovered. EVs are split into electric cars, light-commercial vehicles, trucks, buses and two-wheelers (scooters and motorcycles). Data is provided in GWh, ktonnes, and US$B.
 
This report provides the following information:
  •  Overview of Li-ion battery market.
  •  Current market landscape of Li-ion battery recycling, including regional capacities, new joint ventures, investments, and new recycling facility roadmaps by region and recycling technology.
  •  Comprehensive analysis and examples of recycling processes and technologies.
  •  Li-ion battery recycling regulations and policies by region.
  •  Analysis of Li-ion battery recycling value chain and economics.
  •  Detailed 20-year Li-ion battery recycling market forecast in both volume and market value; granular market forecasts are provided by major regions, sectors, cathode chemistries and key metals recovered. Forecasts for metals obtained from battery packs are also included.
 
Report Metrics Details
Historic Data 2011 - 2022
CAGR The Li-ion battery recycling market will reach US$101B by 2043. This represents a CAGR of 20% over the 2023-2043 period.
Forecast Period 2023 - 2043
Forecast Units GWh, ktonnes, US$
Regions Covered China, Europe, North America (USA + Canada), Worldwide
Segments Covered - Overview of Li-ion battery market - Regulation, policy and economics of Li-ion battery recycling - Market landscape, player activity and new facility roadmaps - Recycling technologies and processes - Li-ion battery recycling value chain and economics
 


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Table of Contents

1. EXECUTIVE SUMMARY
1.1. Drivers for recycling Li-ion batteries
1.2. LIB recycling approaches overview
1.3. Pyrometallurgical recycling
1.4. Hydrometallurgical recycling
1.5. Direct recycling
1.6. Recycling techniques compared
1.7. EV battery recycling value chain
1.8. When will Li-ion batteries be recycled?
1.9. Recycling or second life?
1.10. Is recycling Li-ion batteries economic?
1.11. Economic analysis of Li-ion battery recycling
1.12. Impact of cathode chemistries on recycling economics
1.13. Impact of metal prices on recycling economics
1.14. Recycling regulations and policies
1.15. Recycling policies and regulations map
1.16. Sector involvement
1.17. Recycling techniques and commercial activity
1.18. Global Li-ion battery recycling market 2020-2043: By region (GWh)
1.19. Global Li-ion battery recycling market 2020-2043: By region (GWh) - Summary
1.20. Global Li-ion battery recycling market 2020-2043: By region (ktonnes)
1.21. Global Li-ion battery recycling market 2020-2043: By region (ktonnes) - Summary
1.22. Global Li-ion battery recycling market 2020-2043: By chemistry (ktonnes)
1.23. Global Li-ion battery recycling market 2020-2043: By chemistry (ktonnes) - Summary
1.24. Global recycled metals from Li-ion batteries 2020-2043 (ktonnes)
1.25. Global recycled metals from Li-ion batteries 2020-2043 (ktonnes) - Summary
1.26. Price Assumptions
1.27. Global Li-ion battery recycling market value 2020-2043 - (US$ billion)
1.28. Global Li-ion battery recycling market value 2020-2043 - (US$ billion) - Summary
2. INTRODUCTION AND LI-ION BATTERY MARKET OVERVIEW
2.1. What is a Li-ion battery?
2.2. Li-ion cathode overview
2.3. Li-ion anode overview
2.4. Cycle life and end-of-life
2.5. Why batteries fail?
2.6. Li-ion degradation complexity
2.7. What happens to end-of-life Li-ion batteries
2.8. When will Li-ion batteries be recycled?
2.9. The Li-ion supply chain
2.10. Demand for Li-ion shifting
2.11. Market overview
2.12. Drivers for high-nickel cathode
2.13. Battery cathode technology trends
2.14. Battery technology trends in anode and beyond Li-ion
2.15. The elements used in Li-ion batteries
2.16. Supply and demand overview
2.17. Potential for raw material shortage
2.18. Carbon emissions from electric vehicles
2.19. Sustainability of Li-ion materials
2.20. Questionable mining practice
2.21. Drivers and restraints
3. RECYCLING REGULATION AND POLICY
3.1.1. Executive Summary (1)
3.1.2. Executive Summary (2)
3.1.3. Circular economy
3.1.4. Benefits of recycling regulation
3.2. China
3.2.1. Extended Producer Responsibility
3.2.2. China's specifications
3.2.3. Overview of Chinese Regulations
3.2.4. China's Policy Framework
3.2.5. The EV battery traceability management system in China
3.2.6. China's Traceability Management Platform
3.2.7. Drawbacks of Chinas policy framework
3.3. EU
3.3.1. EU critical raw materials
3.3.2. European batteries Alliance
3.3.3. EU Battery Directive 2006/66/EC
3.3.4. Proposed EU regulation concerning batteries and waste batteries
3.3.5. EU Battery Regulation commentary
3.4. US
3.4.1. US Critical Minerals Act
3.4.2. Inflation Reduction Act
3.4.3. US Li-ion battery recycling incentives and tax breaks (examples pre-IRA)
3.4.4. US Policy
3.4.5. National Blueprint for Lithium Batteries (US)
3.5. India
3.5.1. India's Battery Waste Management Rules
3.6. UK
3.6.1. Building a policy framework in the UK
3.6.2. UK battery recycling industry
3.7. South Korea and Japan
3.7.1. South Korea and Japan
3.8. Australia
3.8.1. Australia
3.8.2. Battery Stewardship Scheme and ABRI
3.9. Other considerations
3.9.1. Transportation
3.10. Policies summary
3.10.1. Recycling policies and regulations map
3.10.2. Policy summary
3.10.3. Specific policy targets and funding summary
4. LI-ION RECYCLING PROCESSES AND TECHNOLOGIES
4.1.1. Recycling history - Pb-acid
4.1.2. Pb-acid batteries
4.1.3. Pb-acid vs Li-ion cost breakdown
4.1.4. Lessons to be learned
4.1.5. Recycling alkaline cells
4.1.6. Drivers for recycling Li-ion batteries 1
4.1.7. Drivers for recycling Li-ion batteries 2
4.1.8. Constraints on recycling Li-ion batteries
4.1.9. LIB recycling process overview
4.1.10. Recycling feedstock streams
4.1.11. LIB recycling approaches overview
4.1.12. LIB recycling approaches overview
4.1.13. Recycler capabilities
4.1.14. Is there enough global resource?
4.1.15. Material content
4.1.16. BEV Li-ion recycling mass flow
4.2. Mechanical processing
4.2.1. Recycling different Li-ion batteries
4.2.2. Recycling different Li-ion batteries
4.2.3. Lack of pack standardisation
4.2.4. EV LIB discharge and disassembly
4.2.5. LIB disassembly
4.2.6. Mechanical processing and separation
4.2.7. Mechanical processing and separation process example
4.2.8. Recycling pre-treatments and processing
4.2.9. Sieving
4.2.10. Gravity separation/Eddy current separation
4.2.11. Froth flotation
4.2.12. Mechanical separation flow diagram
4.2.13. Recupyl mechanical separation flow diagram
4.2.14. TES-AMM black mass process
4.3. Pyrometallurgy
4.3.1. Pyrometallurgical recycling
4.3.2. Pyrometallurgical recycling
4.3.3. Pyrometallurgical recycling strengths/weaknesses
4.3.4. Umicore recycling flow diagram
4.4. Hydrometallurgy and material recovery
4.4.1. Hydrometallurgical recycling
4.4.2. Hydrometallurgical recycling strengths/weaknesses
4.4.3. Recycling example via hydrometallurgy
4.4.4. Recupyl recycling flow diagram
4.4.5. TES-AMM hydrometallurgical process flow diagram
4.4.6. Electrometallurgy
4.4.7. Solvent extraction
4.4.8. Precipitation
4.4.9. Opportunities in Li-ion recycling
4.5. Direct recycling
4.5.1. Direct recycling
4.5.2. Direct recycling process development
4.5.3. Direct recycling strengths/weaknesses
4.5.4. Hydrometallurgical-direct hybrid recycling
4.5.5. ReCell Center
4.5.6. Pre-processing
4.5.7. Electrolyte separation
4.5.8. Cathode-cathode and cathode-anode separation
4.5.9. Binder removal
4.5.10. Relithiation
4.5.11. Solid-state and electrochemical relithiation
4.5.12. OnTo Technology
4.5.13. Cathode healingTM (Hydrothermal)
4.5.14. Cathode recovery and rejuvenation
4.5.15. Solid state vs cathode healing
4.5.16. Upcycling
4.5.17. Direct recycling of manufacturing scrap
4.5.18. Life-cycle analysis [1/2]
4.5.19. Life cycle analysis [2/2]
4.6. Recycling technology conclusions
4.6.1. Trends in Li-ion recycling
4.6.2. Trends in Li-ion recycling
4.6.3. Recycling methods map
4.6.4. Li-ion production chain/loop
4.6.5. Designed for recycling
4.6.6. Recycling technology conclusions
4.6.7. Recycling techniques compared
4.6.8. Academic research
4.6.9. Academic research by region
5. VALUE CHAIN AND BUSINESS MODELS FOR LI-ION BATTERY RECYCLING
5.1. Why Li-ion batteries fail
5.2. What happens to end-of-life Li-ion batteries
5.3. Overview of the Li-ion battery recycling value chain
5.4. Closed-loop value chain of electric vehicle batteries
5.5. EV battery recycling value chain
5.6. The lifecycle view of EV battery recycling value chain
5.7. When will Li-ion batteries be recycled?
5.8. Is recycling Li-ion batteries economic?
5.9. Economic analysis of battery recycling
5.10. Impact of battery chemistries on recycling economics
5.11. Recycling value by cathode chemistry
5.12. Impact of metal prices on recycling economics
5.13. Recycling or second life?
5.14. Recycling or second life: Techno-economic analysis (1)
5.15. Recycling or second life: Techno-economic analysis (2)
5.16. Recycling LFP batteries
5.17. Difficulty of recycling other components and materials
5.18. Recycling or second life: Related report
5.19. Impact of recycling on Li-ion battery cost reduction
5.20. Where are the retired Li-ion batteries?
5.21. Reverse logistics: Li-ion battery collection
5.22. Case study of a EV battery collection network in China
5.23. Battery sorting and disassembling
5.24. Design for recycling
5.25. Concluding remarks
6. RECYCLING MARKET OVERVIEW
6.1. Executive summary
6.2. Interest in recycling across the value chain
6.3. Location of Li-ion recycling companies
6.4. European recycling
6.5. European recycling
6.6. Asia-Pacific (excl. China) recycling
6.7. Asia-Pacific (excl. China) recycling
6.8. China recycling
6.9. China recycling
6.10. North America recycling
6.11. North America recycling
6.12. Sector involvement
6.13. Recycling commercialization stages
6.14. Recycling technology breakdown
6.15. State of recycling players
6.16. Global recycling capacity
6.17. Concluding remarks
7. 2022-2023 MARKET UPDATES
7.1.1. Executive Summary
7.2. Li-ion battery recycling timeline Q4 2021-Q3 2022
7.2.1. Li-ion battery recycling timeline Q4 2022-Q1 2023
7.2.2. November 2021-January 2022
7.2.3. January 2022-April 2022
7.2.4. May 2022-June 2022
7.2.5. August 2022-September 2022
7.2.6. October 2022
7.2.7. November 2022-December 2022
7.2.8. December 2022-February 2023
7.2.9. February 2023-March 2023
7.3. Supply relationships, joint ventures, and facility timelines
7.3.1. South Korean company relationships
7.3.2. Li-Cycle and Glencore company relationships
7.3.3. Cirba Solutions company map
7.3.4. Li-ion battery recycling capacity roadmap
7.3.5. Li-ion battery recycling capacity roadmap
7.3.6. Li-ion battery recycling capacity roadmap
7.3.7. Global recycling future capacity expansions (simplified)
7.3.8. Concluding remarks
8. MARKET FORECASTS
8.1.1. Methodology explained
8.1.2. LFP and material considerations
8.1.3. Assumptions
8.1.4. Global Li-ion battery recycling market 2020-2043: By region (GWh)
8.1.5. Global Li-ion battery recycling market 2020-2043: By region (GWh) - Summary
8.1.6. Global Li-ion battery recycling market 2020-2043: By region (ktonnes)
8.1.7. Global Li-ion battery recycling market 2020-2043: By region (ktonnes) - Summary
8.1.8. Global Li-ion battery recycling market 2020-2043: By chemistry (ktonnes)
8.1.9. Global Li-ion battery recycling market 2020-2043: By chemistry (ktonnes) - Summary
8.1.10. Global Li-ion battery recycling market by chemistry in major regions
8.1.11. Global recycled metals from Li-ion batteries 2020-2043 (ktonnes)
8.1.12. Global recycled metals from Li-ion batteries 2020-2043 (ktonnes) - Summary
8.1.13. Price assumptions
8.1.14. Global Li-ion battery recycling market value 2020-2043 - (US$ billion)
8.1.15. Global Li-ion battery recycling market value 2020-2043 - (US$ billion) - Summary
8.1.16. Global Li-ion battery recycling market value share
8.2. China
8.2.1. Li-ion battery recycling market 2020-2043 in China: By sector (GWh)
8.2.2. Li-ion battery recycling market 2020-2043 in China: By sector (GWh) - Summary
8.2.3. Li-ion battery recycling market 2020-2043 in China: By sector (ktonnes)
8.2.4. Li-ion battery recycling market 2020-2043 in China: By sector (ktonnes) - Summary
8.2.5. Li-ion battery recycling market share by sector in China
8.2.6. Li-ion battery recycling market 2020-2043 in China: By chemistry (GWh)
8.2.7. Li-ion battery recycling market 2020-2043 in China: By chemistry (GWh) - Summary
8.2.8. Li-ion battery recycling market 2020-2043 in China: By chemistry (ktonnes)
8.2.9. Li-ion battery recycling market 2020-2043 in China: By chemistry (ktonnes) - Summary
8.2.10. Li-ion battery recycling market share by cathode in China
8.2.11. Recycled metals from Li-ion batteries 2020-2043 in China (ktonnes)
8.2.12. Recycled metals from Li-ion batteries 2020-2043 in China (ktonnes) - Summary
8.3. Europe
8.3.1. Li-ion battery recycling market 2020-2043 in Europe: By sector (GWh)
8.3.2. Li-ion battery recycling market 2020-2043 in Europe: By sector (GWh) - Summary
8.3.3. Li-ion battery recycling market 2020-2043 in Europe: By sector (ktonnes)
8.3.4. Li-ion battery recycling market 2020-2043 in Europe: By sector (ktonnes) - Summary
8.3.5. Li-ion battery recycling market share by sector in Europe
8.3.6. Li-ion battery recycling market 2020-2043 in Europe: By chemistry (GWh)
8.3.7. Li-ion battery recycling market 2020-2043 in Europe: By chemistry (GWh) - Summary
8.3.8. Li-ion battery recycling market 2020-2043 in Europe: By chemistry (ktonnes)
8.3.9. Li-ion battery recycling market 2020-2043 in Europe: By chemistry (ktonnes) - Summary
8.3.10. Recycled metals from Li-ion batteries 2020-2043 in Europe (ktonnes)
8.3.11. Recycled metals from Li-ion batteries 2020-2043 in Europe (ktonnes) - Summary
8.4. North America
8.4.1. Li-ion battery recycling market 2020-2043 in North America: By sector (GWh)
8.4.2. Li-ion battery recycling market 2020-2043 in North America: By sector (GWh) - Summary
8.4.3. Li-ion battery recycling market 2020-2043 in North America: By sector (ktonnes)
8.4.4. Li-ion battery recycling market 2020-2043 in North America: By sector (ktonnes) - Summary
8.4.5. Li-ion battery recycling market share by sector in North America
8.4.6. Li-ion battery recycling market 2020-2043 in North America: By chemistry (GWh)
8.4.7. Li-ion battery recycling market 2020-2043 in North America: By chemistry (GWh) - Summary
8.4.8. Li-ion battery recycling market 2020-2043 in North America: By chemistry (ktonnes)
8.4.9. Li-ion battery recycling market 2020-2043 in North America: By chemistry (ktonnes) - Summary
8.4.10. Recycled metals from Li-ion batteries in North America 2020-2043 (ktonnes)
8.4.11. Recycled metals from Li-ion batteries in North America 2020-2043 (ktonnes) - Summary
8.5. Sector breakdown and methodology
8.5.1. Global Li-ion battery recycling market 2020-2043: By sector (GWh)
8.5.2. Global Li-ion battery recycling market 2020-2043 for consumer electronics: By product (GWh)
8.5.3. Consumer electronics - Collection rates
8.5.4. Global Li-ion battery recycling market 2028-2043 for stationary energy storage (GWh)
8.5.5. Global Li-ion battery recycling market 2028-2043 for stationary energy storage: By chemistry (GWh)
8.5.6. Global Li-ion battery recycling market 2020-2043 for manufacturing scrap
8.5.7. Global Li-ion battery recycling market 2020-2043 for car BEVs (GWh)
8.5.8. Global Li-ion battery recycling market 2020-2043 for car BEVs: By chemistry (GWh)
8.5.9. Global Li-ion battery recycling market 2020-2043 for non-car electric vehicles: By vehicle type (GWh)
8.6. Battery packs
8.6.1. Global Li-ion battery pack recycling market 2020-2043: By region (thousand units)
8.6.2. Global Li-ion battery pack recycling market 2020-2043: By region (thousand units) - Summary
8.6.3. Global Li-ion battery pack recycling market 2020-2043: By region (ktonnes)
8.6.4. Global Li-ion battery pack recycling market 2020-2043: By region (ktonnes) - Summary
8.6.5. Global Li-ion battery pack recycling market 2020-2043: By metal (ktonnes)
8.6.6. Global Li-ion battery pack recycling market 2020-2043: By metal (ktonnes) - Summary
8.6.7. Global Li-ion battery pack market value 2020-2043: By region (US$ million)
8.6.8. Global Li-ion battery pack market value 2020-2043: By metal (US$ million)
9. COMPANY PROFILES
9.1.1. List of company profiles included
9.1.2. Portal links to key company profiles
9.2. Recycling company overviews
9.2.1. Company overviews: China
9.2.2. Company overviews: Japan and South Korea
9.2.3. Company overviews: India, Singapore and Australia
9.2.4. Company overviews: Europe [1/3]
9.2.5. Company overviews: Europe [2/3]
9.2.6. Company overviews: Europe [3/3]
9.2.7. Company overviews: North America
9.3. Automotive OEMs
9.3.1. BMW's strategic partnerships for EV battery recycling
9.3.2. Renault's circular economy efforts for Li-ion batteries
9.3.3. Volkswagen plans for retired EV batteries
9.3.4. Volkswagen's in-house Li-ion battery recycling plant
9.3.5. Tesla's 'circular Gigafactory'
9.4. Europe
9.4.1. Akkuser Oy
9.4.2. Batrec
9.4.3. BASF
9.4.4. Duesenfeld
9.4.5. Duesenfeld process overview
9.4.6. Glencore Nikkelverk
9.4.7. Inobat - Combining recycling and mining with Rio Tinto
9.4.8. Nickelhütte Aue
9.4.9. ReLieVe Project (Suez, Eramet and BASF)
9.4.10. Stena Recycling AB
9.5. Asia
9.5.1. 4R Energy
9.5.2. 4R Energy's Namie plant
9.5.3. Anhua Taisen
9.5.4. CATL and Brunp Recycling
9.5.5. Blast at Brunp Recycling factory
9.5.6. Dowa Eco-System Co.
9.5.7. EcoPro
9.5.8. Ganfeng Lithium
9.5.9. GEM
9.5.10. GS E&C - Involvement with Hyundai, SungEel HiTech and POSCO
9.5.11. Guangdong Guanghua Sci-Tech
9.5.12. JX Nippon Metal Mining
9.5.13. Kobar
9.5.14. Kyoei Seiko
9.5.15. Sumitomo
9.5.16. Sumitomo processes
9.6. North America
9.6.1. Farasis
9.6.2. Farasis recycling process patent

 

 

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