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インドのウッド&ラミネートフローリング市場規模、シェア&動向分析レポート:製品別(ウッド、ラミネート)、用途別(商業、住宅)、セグメント別予測、2022年~2030年


India Wood And Laminate Flooring Market Size, Share & Trends Analysis Report By Product (Wood, Laminate), By Application (Commercial, Residential), And Segment Forecasts, 2022 - 2030

インド・ウッド&ラミネートフローリング市場の成長と傾向 Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、インドの木材とラミネートフローリングの市場規模は2030年までに1億1310万米ドルに達すると予測... もっと見る

 

 

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Grand View Research
グランドビューリサーチ
2022年8月11日 US$5,950
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サマリー

インド・ウッド&ラミネートフローリング市場の成長と傾向

Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、インドの木材とラミネートフローリングの市場規模は2030年までに1億1310万米ドルに達すると予測されています。同市場は2022年から2030年にかけてCAGR4.4%で拡大すると予測されている。都市化、人々の可処分所得の増加、特に住宅や商業分野での装飾目的の高級建材の需要などが要因であると予測されています。

インドの木材・ラミネートフローリング業界は、新しい技術や素材、革新的な製品によって特徴づけられており、非常に有利な産業である。商業施設や住宅建設におけるプロジェクト規模が劇的に増加しているため、木材やラミネートフローリングの需要は増加すると思われます。さらに、中産階級の増加や所得水準の向上、IT・通信・金融などのサービス産業の成長に伴う大都市圏の住宅部門の拡大が、この市場の需要を支えていると思われます。

技術開発は、デザイン性と性能の可能性を高めた木質・ラミネートフローリング市場の成長に寄与しています。木質フローリングの製造企業は、美観を兼ね備えた耐水性を実現する代替コア材や先進技術の開発を進めています。ラミネートフローリングでは、繊維板コアの進歩がフローリング用途での耐久性、安定性、高耐性に恩恵を与えています。

インドの木質・ラミネートフローリング市場で活動するプレーヤーは、主に製品の品質、顧客サービス、製品価格に基づいて競争している。しかし、製品品質が基本的な競争要素であると考えられている。顧客サービスは、プレーヤーが競争を維持するために最も影響力のある側面であると見られている。木材とラミネートフローリングの需要の増加に対応するために、国内の著名企業は強固な流通網の構築に取り組んでいます。

これらの製品の普及率の上昇とグローバル企業の参入により、木材・ラミネート床材市場は今後数年にわたり激しい競争を目撃することになりそうです。タイル、セラミック、石材の市場における既存の競合他社は、幅広い販売チャネルと消費者の嗜好に対する徹底的な認識を持っています。これらの企業は、主要な国際的競合企業とともに、インド市場に参入することが可能である。

インドのウッド&ラミネートフローリング市場のレポートハイライト

- ラミネートフローリングは2021年に63.2%の最大の収益シェアを占めた。予測期間にはCAGR4.6%を記録するよう拡大すると予想される。ラミネートフローリングは汚れに強く、木材と比較して安価で、耐久性に優れ、傷や磨耗に強く、掃除がしやすいという特徴があります。インドでは、経済的なコストと木材に似た外観から、ラミネートフローリングへの嗜好が高まっています。

- COVID-19の流行により、フローリングとラミネートフローリングの需要は減少した。COVID-19の発生により、木材とラミネートフローリングの需要は減少した。また、労働人口がオフィスセットアップに戻りつつあるため、企業はCovid後の商業スペースに高度なデザインソリューションを提供し始めました。

- この業界は未組織であり、市場全体に占める割合は小さい。しかし、これらの製品の普及率の上昇とグローバル企業の参入により、この業界は今後1年間で激しい競争を経験することになると思われます。需要の増加に対応するため、国内の有力企業は強固な流通網の構築に取り組んでいる

- 2021年には住宅用アプリケーションが市場を支配し、2030年には売上高で18億米ドルに達すると予想されています。都市化率の上昇により住宅建設産業が拡大し、それが市場の需要を促進すると考えられています。ムンバイ、バンガロール、デリー、チェンナイ、プネー、ハイデラバードなどの都市における住宅建設は、今後ますます需要が高まることが予想されます。



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目次

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Scope & Assumption
1.3. Information Procurement
1.3.1. Purchased Database
1.3.2. GVR’s Internal Database
1.3.3. Secondary Sources
1.3.4. Third - Party Perspectives
1.3.5. Primary Research
1.4. Information Analysis
1.4.1. Data Analysis Models
1.5. Market Formulation & Data Visualization
1.6. List of data sources
Chapter 2. Executive Summary
2.1. Segmental Outlook
2.2. Competitive Insights
Chapter 3. India Wood and Laminate Flooring Market Variables, Trends & Scope
3.1. Market Segmentation & Scope
3.2. Value Chain Analysis
3.3. Technology Overview
3.4. Regulatory Framework
3.5. Market Dynamics
3.5.1. Market Driver Analysis
3.5.1.1. Growth In Construction Of Premium Building Spaces
3.5.1.2. Low Maintenance, Easy Installation, And Appealing Interiors
3.5.2. Market Restraint Analysis
3.5.2.1. Rising environmental concerns
3.5.3. Market Opportunities
3.5.4. Market Challenges
3.6. PESTEL Analysis
3.6.1. Political
3.6.2. Economic
3.6.3. Social
3.6.4. Technological
3.6.5. Environmental
3.6.6. Legal
3.7. Porter’s Analysis
3.7.1. Competitive Rivalry
3.7.2. Supplier Power
3.7.3. Buyer Power
3.7.4. Threat of Substitute
3.7.5. Threat of New Entrants
3.8. Case studies
3.8.1. Installation of engineered wood flooring at Appaswamy Real Estates Ltd
3.8.2. Installation of laminate flooring at Ashok Leyland’s office
Chapter 4. India Wood and Laminate Flooring Market: Product Estimates & Trend Analysis
4.1. India Wood and Laminate Flooring Market: Product Movement Analysis, 2021 & 2030
4.2. Wood Floor
4.2.1. India wood flooring market estimates and forecasts, 2017 - 2030 (Million Square Meters) (USD Million)
4.3. Laminate Floor
4.3.1. India laminate flooring market estimates and forecasts, 2017 - 2030 (Million Square Meters) (USD Million)
Chapter 5. India Wood and Laminate Flooring Market: Application Estimates & Trend Analysis
5.1. India Wood and Laminate Market: Application Movement Analysis, 2021 & 2030
5.2. Residential
5.2.1. Market estimates and forecasts, in Residential application, 2017 - 2030 (Million Square Meters) (USD Million)
5.3. Commercial
5.3.1. Market estimates and forecasts, in Commercial application, 2017 - 2030 (Million Square Meters) (USD Million)
5.4. Industrial
5.4.1. Market estimates and forecasts, in Industrial application, 2017 - 2030 (Million Square Meters) (USD Million)
Chapter 6. Competitive Landscape
6.1. Recent developments & impact analysis, by key market participants
6.2. Company/Competition Categorization (Key innovators, Market leaders, Emerging players)
6.3. Vendor Landscape
6.3.1. Company Market Positioning
6.3.2. List of Key emerging companies’/technology disruptors/innovators
Chapter 7. Company Profiles
7.1. Armstrong World Industries Inc.
7.1.1. Company Overview
7.1.2. Financial Performance
7.1.3. Product Benchmarking
7.2. Greenlam Industries Ltd.
7.2.1. Company Overview
7.2.2. Financial Performance
7.2.3. Product Benchmarking
7.3. Notion Flooring
7.3.1. Company Overview
7.3.2. Product Benchmarking
7.4. Quick - Step Flooring
7.4.1. Company Overview
7.4.2. Product Benchmarking
7.5. Surfaces India Flooring Pvt. Ltd.
7.5.1. Company Overview
7.5.2. Product Benchmarking
7.6. Westwood Flooring
7.6.1. Company Overview
7.6.2. Product Benchmarking
7.7. Avant Flooring
7.7.1. Company Overview
7.8. Parkay Floors
7.8.1. Company Overview
7.8.2. Product Benchmarking
7.9. EGO Flooring Private Limited
7.9.1. Company Overview
7.9.2. Product Benchmarking
7.10. Accord Floors
7.10.1. Company Overview
7.10.2. Product Benchmarking
7.11. Eurotex Wood Pvt. Ltd.
7.11.1. Company Overview
7.11.2. Product Benchmarking
7.12. Pergo
7.12.1. Company Overview
7.12.2. Product Benchmarking
7.13. WoodFloorsIndia
7.13.1. Company Overview
7.13.2. Product Benchmarking
7.14. Red Floor India
7.14.1. Company Overview
7.14.2. Product Benchmarking
7.15. EGGER Group
7.15.1. Company Overview
7.15.2. Product Benchmarking

 

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Summary

India Wood And Laminate Flooring Market Growth & Trends

The India wood and laminate flooring market size is expected to reach USD 113.1 million by 2030 according to a new report by Grand View Research, Inc. The market is anticipated to expand at a CAGR of 4.4% from 2022 to 2030. It is anticipated to be driven on account of urbanization, rising disposable income of people, and demand for premium construction materials for décor purposes, especially in the residential and commercial sectors.

India’s wood and laminate flooring industry is very lucrative, as the industry is characterized by new technologies, materials, and innovative products. Wood and laminate flooring are likely to observe growing demand as project scales in commercial and residential construction have increased dramatically. The demand for the market is further likely to be supported by the growing middle class and rising income levels, and expansion of the housing sector in metro cities on account of growth in service industries such as IT, telecom, and finance.

Technological developments have benefited the growth of the wood and laminate flooring market, which has enhanced design and performance potential. Wood flooring manufacturing companies are developing alternative core materials and advanced technologies that provide water resistance with a combination of aesthetics. In laminate flooring, advancements in fiberboard core have benefited in durability, stability, and higher resistance in a flooring application.

Players operating in the Indian wood and laminate flooring market compete largely based on product quality, customer service, and product pricing. However, product quality is considered the fundamental competing element by players. Customer service is seen to be the most influential aspect for the players to maintain the competition. To meet the growing demand for wood and laminate flooring, prominent companies in the country are working on creating a robust distribution network.

With the rising penetration of these products and the entry of global companies, the wood and laminate floor market is likely to witness fierce competition over the coming years. Existing competitors in the market of tiles, ceramics, and stones, have a broad sales channel and a thorough awareness of consumer preferences. These companies, together with major international competitors, can penetrate the market in India.

India Wood And Laminate Flooring Market Report Highlights

• Laminate flooring held the largest revenue share of 63.2% in 2021. It is expected to expand to register a CAGR of 4.6% over the forecast period. Laminate flooring is stain resistant and is less expensive, more durable, offers better resistance to scratches and wear & tear, and is easier to clean compared to wood. The preference for laminate flooring is growing in India on account of its economic cost and appearance similar to wood

• The demand for wood and laminate flooring was hampered owing to the outbreak of COVID-19. During the pandemic, several players employed new and innovative ideas to steer consumer demand amid the economic slowdown. Companies have also started offering advanced design solutions for commercial spaces post-covid as the workforce is returning to the office setup

• The industry is unorganized and accounts for a small portion of the overall market. However, with the rising penetration of these products and the entry of global companies, the industry is likely to witness fierce competition over the coming year. To meet the growing demand, prominent companies in the country are working on creating a robust distribution network

• Residential application has dominated the market in 2021 and is expected to reach USD 1.8 billion by 2030 in terms of revenue owing to an increasing rate of urbanization is likely to expand the residential construction industry, which, in turn, is expected to drive the demand for the market. Residential construction in cities such as Mumbai, Bangalore, Delhi, Chennai, Pune, and Hyderabad is likely to observe a growing demand



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Table of Contents

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Scope & Assumption
1.3. Information Procurement
1.3.1. Purchased Database
1.3.2. GVR’s Internal Database
1.3.3. Secondary Sources
1.3.4. Third - Party Perspectives
1.3.5. Primary Research
1.4. Information Analysis
1.4.1. Data Analysis Models
1.5. Market Formulation & Data Visualization
1.6. List of data sources
Chapter 2. Executive Summary
2.1. Segmental Outlook
2.2. Competitive Insights
Chapter 3. India Wood and Laminate Flooring Market Variables, Trends & Scope
3.1. Market Segmentation & Scope
3.2. Value Chain Analysis
3.3. Technology Overview
3.4. Regulatory Framework
3.5. Market Dynamics
3.5.1. Market Driver Analysis
3.5.1.1. Growth In Construction Of Premium Building Spaces
3.5.1.2. Low Maintenance, Easy Installation, And Appealing Interiors
3.5.2. Market Restraint Analysis
3.5.2.1. Rising environmental concerns
3.5.3. Market Opportunities
3.5.4. Market Challenges
3.6. PESTEL Analysis
3.6.1. Political
3.6.2. Economic
3.6.3. Social
3.6.4. Technological
3.6.5. Environmental
3.6.6. Legal
3.7. Porter’s Analysis
3.7.1. Competitive Rivalry
3.7.2. Supplier Power
3.7.3. Buyer Power
3.7.4. Threat of Substitute
3.7.5. Threat of New Entrants
3.8. Case studies
3.8.1. Installation of engineered wood flooring at Appaswamy Real Estates Ltd
3.8.2. Installation of laminate flooring at Ashok Leyland’s office
Chapter 4. India Wood and Laminate Flooring Market: Product Estimates & Trend Analysis
4.1. India Wood and Laminate Flooring Market: Product Movement Analysis, 2021 & 2030
4.2. Wood Floor
4.2.1. India wood flooring market estimates and forecasts, 2017 - 2030 (Million Square Meters) (USD Million)
4.3. Laminate Floor
4.3.1. India laminate flooring market estimates and forecasts, 2017 - 2030 (Million Square Meters) (USD Million)
Chapter 5. India Wood and Laminate Flooring Market: Application Estimates & Trend Analysis
5.1. India Wood and Laminate Market: Application Movement Analysis, 2021 & 2030
5.2. Residential
5.2.1. Market estimates and forecasts, in Residential application, 2017 - 2030 (Million Square Meters) (USD Million)
5.3. Commercial
5.3.1. Market estimates and forecasts, in Commercial application, 2017 - 2030 (Million Square Meters) (USD Million)
5.4. Industrial
5.4.1. Market estimates and forecasts, in Industrial application, 2017 - 2030 (Million Square Meters) (USD Million)
Chapter 6. Competitive Landscape
6.1. Recent developments & impact analysis, by key market participants
6.2. Company/Competition Categorization (Key innovators, Market leaders, Emerging players)
6.3. Vendor Landscape
6.3.1. Company Market Positioning
6.3.2. List of Key emerging companies’/technology disruptors/innovators
Chapter 7. Company Profiles
7.1. Armstrong World Industries Inc.
7.1.1. Company Overview
7.1.2. Financial Performance
7.1.3. Product Benchmarking
7.2. Greenlam Industries Ltd.
7.2.1. Company Overview
7.2.2. Financial Performance
7.2.3. Product Benchmarking
7.3. Notion Flooring
7.3.1. Company Overview
7.3.2. Product Benchmarking
7.4. Quick - Step Flooring
7.4.1. Company Overview
7.4.2. Product Benchmarking
7.5. Surfaces India Flooring Pvt. Ltd.
7.5.1. Company Overview
7.5.2. Product Benchmarking
7.6. Westwood Flooring
7.6.1. Company Overview
7.6.2. Product Benchmarking
7.7. Avant Flooring
7.7.1. Company Overview
7.8. Parkay Floors
7.8.1. Company Overview
7.8.2. Product Benchmarking
7.9. EGO Flooring Private Limited
7.9.1. Company Overview
7.9.2. Product Benchmarking
7.10. Accord Floors
7.10.1. Company Overview
7.10.2. Product Benchmarking
7.11. Eurotex Wood Pvt. Ltd.
7.11.1. Company Overview
7.11.2. Product Benchmarking
7.12. Pergo
7.12.1. Company Overview
7.12.2. Product Benchmarking
7.13. WoodFloorsIndia
7.13.1. Company Overview
7.13.2. Product Benchmarking
7.14. Red Floor India
7.14.1. Company Overview
7.14.2. Product Benchmarking
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7.15.1. Company Overview
7.15.2. Product Benchmarking

 

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