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スターターカルチャー市場 - 世界の産業分析、規模、シェア、成長、動向、2031年予測 - 製品別、技術別、グレード別、用途別、エンドユーザー別、地域別:(北米、欧州、アジア太平洋、中南米、中東アフリカ)


Starter Culture Market - Global Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends, and Forecast 2031 - By Product, Technology, Grade, Application, End-user, Region: (North America, Europe, Asia Pacific, Latin America and Middle East and Africa)

2024年の市場規模は14億3,587万ドル、2031年には18億8,400万ドルに達すると予測され、この分野の年間平均成長率(CAGR)は4.00%になると予想されている。スターターカルチャーは、液体、乾燥、冷凍の微生物の集... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Fairfield Market Research
フェアフィールドマーケットリサーチ
2024年8月5日 US$4,995
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サマリー

2024年の市場規模は14億3,587万ドル、2031年には18億8,400万ドルに達すると予測され、この分野の年間平均成長率(CAGR)は4.00%になると予想されている。スターターカルチャーは、液体、乾燥、冷凍の微生物の集合体で構成され、発酵プロセスにおいて製品の物理的・化学的特性を向上させる上で極めて重要な役割を果たす。これらの培養物は、二酸化炭素を放出し、炭水化物を代謝するために不可欠であり、食品・飲料業界に不可欠なものとなっている。

消費分析対市場予測

世界のスターターカルチャー市場は近年かなりの成長を見せている。この成長は、スターター培養物の用途と利点に関する意識の高まりに起因している。食品加工と保存のための最も一般的で経済的な方法の1つである発酵プロセスは、様々な食品や飲料の食感、色、風味、品質を改善するためにスターター培養物に大きく依存している。

市場の主要動向

食品・飲料業界からの需要の高まり

食品・飲料業界におけるスターター培養物の需要は、パッケージ食品の人気の高まりによって高まっている。ライフスタイルや食習慣の変化がパッケージ食品にスポットライトを当て、スターターカルチャー市場の収益蓄積を進行させている。

ベーカリー製品に対する需要の増加

ベーカリー産業は、世界の食品・飲料セクターの中でも重要なセグメントである。スターターカルチャーは、ベーカリー製品の調製に不可欠であり、酸味を確実にし、味、食感、風味、鮮度、腐敗防止を強化する。北米、欧州、アジア太平洋地域など、ベーカリー製品が消費者の主食または主要食品である地域は、これらの製品の消費をリードしている。

革新的製品を導入するメーカー

メーカー各社は、革新的なスターターカルチャー製品を発売するため、研究開発に多額の投資を行っている。こうした技術革新は、カスタマイズされた風味や食感を持つ製品の生産に役立ち、大量生産を支えている。このような新製品の継続的な導入は、スターター培養物の需要にプラスの影響を与える。

発酵乳製品と肉製品に対する需要の増加

特に発展途上国では、意識の高まり、ライフスタイルの変化、可処分所得の増加により、発酵製品に対する需要が拡大している。発酵乳製品や肉製品の人気は高まっており、スターターカルチャー市場の成長を牽引している。スターターカルチャーは発酵プロセスを助け、様々な製品の香りと風味を保持する。

合成発酵剤の代替

消費者は、化学物質を含まない健康的で自然な食品をますます求めるようになっている。このシフトは、合成発酵剤の代替品として、スターターカルチャーを含む天然成分の使用をメーカーに促している。この傾向は、スターターカルチャー市場に大きなビジネスチャンスをもたらすと予想される。

微生物の使用に対する厳しい規制

食品・飲料製品に微生物を使用するための厳しい規制が、市場成長の課題となっている。こうした規制は、微生物に関連する様々なリスク要因のために、新興市場でも既存市場でもその適用を制限している。

地域別インサイト

スターターカルチャー市場の主要地域

欧州と北米が世界のスターターカルチャー市場で大きなシェアを占めている。サワーミルク、チーズ、クリーム、ヨーグルトなどの乳製品の主要消費国である欧州は、スターター培養物の大きな需要を生み出している。食肉および食肉をベースとした製品の主要消費者である北米も、乳製品やベーカリー製品とともに、加工、包装、発酵させた食肉の消費が多いため、スターターカルチャー市場を大幅に押し上げている。

有望な成長地域

南アジアと太平洋地域は、人口と経済の面で最も急成長している地域のひとつである。この地域は乳製品と肉製品の消費者が多く、パッケージ食品と飲料製品の需要が増加している。この傾向は、同地域のスターターカルチャー市場の成長を促進すると予想される。世界の乳製品市場のプレーヤーは、買収、合併、現地プレーヤーとの提携を通じてアジア太平洋地域での事業を拡大している。

カテゴリー別インサイト

スターターカルチャー乳製品セグメント

欧州は乳製品セグメントのスターターカルチャー市場で最大のシェアを占めている。同地域の乳製品に対する大きな需要が、このセグメントにおける大きな収益創出の原動力となっている。

スターターカルチャーの主要セグメント

ベーカリー産業はスターターカルチャーの主要な消費者であり、北米、欧州、中東・アフリカなどの地域がベーカリー製品の消費でリードしている。スターターカルチャーは焼き菓子の調製に欠かせないもので、酸味を確実にし、味、食感、風味、鮮度、腐敗防止を改善する。このようなベーカリー業界からの需要は、スターターカルチャー市場の成長を大きく後押ししている。

競争状況

世界のスターターカルチャー市場は、多数の地域企業や多国籍企業によって特徴付けられている。市場シェアの約60%は、多種多様なスターター培養ベースの製品を提供する多国籍企業が占めている。主な生産地域には北米、欧州、アジア太平洋地域があり、各メーカーは消費者を惹きつける持続可能なイノベーションに注力している。

主要プレーヤーとイノベーション

- Chr.ハンセン:マイルドな風味とクリーミーな口当たりのソフトチーズを製造するために設計されたDVS® SSCシリーズと呼ばれるスターターカルチャー製品群を発売。T-SPX BactofermとLHP-DRYスターターカルチャーは、伝統的なドライソーセージを含む発酵ソーセージに適している。

- DSM:消費者志向の革新的な製品を投入するため、研究開発に多額の投資を行っている。同社の絶え間ないイノベーションは、常に話題となり、製品ポートフォリオを拡大している。

- ケリー・グループすべての事業部門において技術革新に注力。世界各地に研究開発センターを持ち、研究開発プロジェクトに多額の投資を行い、製品ラインナップを充実させている。

- Meat Cracks Technologie GmbH:高品質な規格と安全性で知られる同社は、広範な研究開発努力により、エコロジーと経済性に適合した一流製品を提供している。

市場の主要企業

- Chr.ハンセン

- Koninklijke DSM N.V.

- デュポン

- サッコシステム

- BSGi NZ Ltd.

- THT s.a.

- CSKフードエンリッチメントB.V.

- ダルトン・バイオテクノロジーS.r.l.

- ケリーPLC

- ミートクラックス・テクノロジーズ社

スターターカルチャー業界のセグメンテーション

形態別

- 粉末

- 液体

スターターカルチャータイプ別

- バクテリア

- 酵母

- カビ

最終用途別

- 乳製品

- 肉・ソーセージ

- アルコール飲料

- ベーカリー製品

- 飼料

- その他

地域別

- 北米

- 中南米

- ヨーロッパ

- 南アジア・太平洋

- 東アジア

- 中東・アフリカ

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目次

1.要旨
1.1.世界のスターターカルチャー市場のスナップショット
1.2.将来予測
1.3.主な市場動向
1.4.地域別スナップショット(金額別、2023年
1.5.アナリストの推奨
2.市場概要
2.1.市場の定義とセグメント
2.2.市場ダイナミクス
2.2.1.促進要因
2.2.2.阻害要因
2.2.3.市場機会
2.3.バリューチェーン分析
2.4.ポーターのファイブフォース分析
2.5.COVID-19インパクト分析
2.5.1.供給
2.5.2.需要
2.6.ウクライナ・ロシア紛争の影響
2.7.経済概況
2.7.1.世界経済予測
2.8.PESTLE分析
3.スターターカルチャーの世界市場展望、2019-2031年
3.1.スターターカルチャーの世界市場展望、形態別、金額(US$ Mn)、2019-2031年
3.1.1.主なハイライト
3.1.1.1.粉末
3.1.1.2.液体
3.2.スターター培養の世界市場展望、スターター培養タイプ別、金額(US$ Mn)、2019年~2031年
3.2.1.主なハイライト
3.2.1.1.バクテリア
3.2.1.2.酵母
3.2.1.3.カビ
3.3.スターター培養の世界市場展望、エンドユーザー別、金額(US$ Mn)、2019~2031年
3.3.1.主要ハイライト
3.3.1.1.乳製品
3.3.1.2.食肉・ソーセージ
3.3.1.3.アルコール飲料
3.3.1.4.ベーカリー製品
3.3.1.5.飼料
3.3.1.6.その他
3.4.スターターカルチャーの世界市場展望、地域別、金額(US$ Mn)、2019-2031年
3.4.1.主要ハイライト
3.4.1.1.北米
3.4.1.2.欧州
3.4.1.3.アジア太平洋
3.4.1.4.ラテンアメリカ
3.4.1.5.中東・アフリカ
4.北米スターターカルチャー市場の展望、2019-2031年
4.1.北米のスターターカルチャー市場の展望、形態別、金額(US$ Mn)、2019-2031年
4.1.1.主なハイライト
4.1.1.1.粉末
4.1.1.2.液体
4.2.北米のスターターカルチャー市場の展望、スターターカルチャータイプ別、金額(US$ Mn)、2019年~2031年
4.2.1.主なハイライト
4.2.1.1.細菌
4.2.1.2.酵母
4.2.1.3.カビ
4.3.北米のスターターカルチャー市場の展望、エンドユーザー別、金額(US$ Mn)、2019年~2031年
4.3.1.主要ハイライト
4.3.1.1.乳製品
4.3.1.2.食肉・ソーセージ
4.3.1.3.アルコール飲料
4.3.1.4.ベーカリー製品
4.3.1.5.飼料
4.3.1.6.その他
4.4.北米のスターターカルチャー市場の展望、国別、金額(US$ Mn)、2019-2031年
4.4.1.主要ハイライト
4.4.1.1.米国のスターターカルチャー市場:形態別、金額(US$ Mn)、2019-2031年
4.4.1.2.米国のスターターカルチャー市場:スターターカルチャー種類別、金額(US$ Mn)、2019-2031年
4.4.1.3.米国のスターターカルチャー市場:エンドユーザー別、金額(US$ Mn)、2019-2031年
4.4.1.4.カナダのスターターカルチャー市場:形態別、金額(US$ Mn)、2019-2031年
4.4.1.5.カナダのスターターカルチャー市場:スターターカルチャータイプ別、金額(US$ Mn)、2019-2031年
4.4.1.6.カナダのスターターカルチャー市場:エンドユーザー別、金額(US$ Mn)、2019-2031年
5.ヨーロッパのスターターカルチャー市場展望、2019-2031年
5.1.欧州のスターターカルチャー市場の展望、形態別、金額(US$ Mn)、2019-2031年
5.1.1.主なハイライト
5.1.1.1.粉末
5.1.1.2.液体
5.2.欧州のスターターカルチャー市場の展望、スターターカルチャータイプ別、金額(US$ Mn)、2019~2031年
5.2.1.主なハイライト
5.2.1.1.細菌
5.2.1.2.酵母
5.2.1.3.カビ
5.3.欧州のスターターカルチャー市場の展望、エンドユーザー別、金額(US$ Mn)、2019~2031年
5.3.1.主要ハイライト
5.3.1.1.乳製品
5.3.1.2.食肉・ソーセージ
5.3.1.3.アルコール飲料
5.3.1.4.ベーカリー製品
5.3.1.5.飼料
5.3.1.6.その他
5.4.欧州のスターターカルチャー市場の展望、国別、金額(US$ Mn)、2019-2031年
5.4.1.主なハイライト
5.4.1.1.ドイツのスターターカルチャー市場:形態別、金額(US$ Mn)、2019-2031年
5.4.1.2.ドイツのスターターカルチャー市場:スターターカルチャータイプ別、金額(US$ Mn)、2019-2031年
5.4.1.3.ドイツのスターターカルチャー市場:エンドユーザー別、金額(US$ Mn)、2019-2031年
5.4.1.4.イギリスのスターターカルチャー市場:形態別、金額(US$ Mn)、2019-2031年
5.4.1.5.イギリスのスターターカルチャー市場:スターターカルチャー種類別、金額(US$ Mn)、2019-2031年
5.4.1.6.イギリスのスターターカルチャー市場:エンドユーザー別、金額(US$ Mn)、2019-2031年
5.4.1.7.フランスのスターターカルチャー市場:形態別、金額(US$ Mn)、2019-2031年
5.4.1.8.フランスのスターターカルチャー市場:スターターカルチャータイプ別、金額(US$ Mn)、2019-2031年
5.4.1.9.フランスのスターターカルチャー市場:エンドユーザー別、金額(US$ Mn)、2019-2031年
5.4.1.10.イタリアのスターターカルチャー市場:形態別、金額(US$ Mn)、2019-2031年
5.4.1.11.イタリアのスターターカルチャー市場:スターターカルチャータイプ別、金額(US$ Mn)、2019-2031年
5.4.1.12.イタリアのスターターカルチャー市場:エンドユーザー別、金額(US$ Mn)、2019-2031年
5.4.1.13.トルコのスターターカルチャー市場:形態別、金額(US$ Mn)、2019-2031年
5.4.1.14.トルコのスターターカルチャー市場:スターターカルチャータイプ別、金額(US$ Mn)、2019-2031年
5.4.1.15.トルコのスターターカルチャー市場:エンドユーザー別、金額(US$ Mn)、2019-2031年
5.4.1.16.ロシアのスターターカルチャー市場:形態別、金額(US$ Mn)、2019-2031年
5.4.1.17.ロシアのスターターカルチャー市場:スターターカルチャータイプ別、金額(US$ Mn), 2019-2031
5.4.1.18.ロシアのスターターカルチャー市場:エンドユーザー別、金額(US$ Mn), 2019-2031
5.4.1.19.その他のヨーロッパのスターターカルチャー市場:形態別、金額(US$ Mn)、2019-2031年
5.4.1.20.その他のヨーロッパのスターターカルチャー市場:スターターカルチャータイプ別、金額(US$ Mn)、2019-2031年
5.4.1.21.欧州のその他の地域のスターターカルチャー市場:エンドユーザー別、金額(US$ Mn)、2019-2031年
6.アジア太平洋地域のスターターカルチャー市場展望、2019-2031年
6.1.アジア太平洋地域のスターターカルチャー市場の展望、形態別、金額(US$ Mn)、2019-2031年
6.1.1.主なハイライト
6.1.1.1.粉末
6.1.1.2.液体
6.2.アジア太平洋地域のスターターカルチャー市場の展望、スターターカルチャータイプ別、金額(US$ Mn)、2019~2031年
6.2.1.主なハイライト
6.2.1.1.細菌
6.2.1.2.酵母
6.2.1.3.カビ
6.3.アジア太平洋地域のスターターカルチャー市場の展望、エンドユーザー別、金額(US$ Mn)、2019年~2031年
6.3.1.主要ハイライト
6.3.1.1.乳製品
6.3.1.2.食肉・ソーセージ
6.3.1.3.アルコール飲料
6.3.1.4.ベーカリー製品
6.3.1.5.飼料
6.3.1.6.その他
6.4.アジア太平洋地域のスターターカルチャー市場の展望、国別、金額(US$ Mn)、2019年~2031年
6.4.1.主要ハイライト
6.4.1.1.中国のスターターカルチャー市場:形態別、金額(US$ Mn)、2019-2031年
6.4.1.2.中国のスターターカルチャー市場:スターターカルチャータイプ別、金額(US$ Mn)、2019-2031年
6.4.1.3.中国のスターターカルチャー市場:エンドユーザー別、金額(US$ Mn)、2019-2031年
6.4.1.4.日本のスターターカルチャー市場:形態別、金額(US$ Mn)、2019-2031年
6.4.1.5.日本のスターターカルチャー市場:スターターカルチャー種類別、金額(US$ Mn)、2019-2031年
6.4.1.6.日本のスターターカルチャー市場:エンドユーザー別、金額(US$ Mn)、2019-2031年
6.4.1.7.韓国のスターターカルチャー市場:形態別、金額(US$ Mn)、2019-2031年
6.4.1.8.韓国のスターターカルチャー市場:スターターカルチャータイプ別、金額(US$ Mn)、2019-2031年
6.4.1.9.韓国のスターターカルチャー市場:エンドユーザー別、金額(US$ Mn)、2019-2031年
6.4.1.10.インドのスターターカルチャー市場:形態別、金額(US$ Mn)、2019-2031年
6.4.1.11.インドのスターターカルチャー市場:スターターカルチャータイプ別、金額(US$ Mn)、2019-2031年
6.4.1.12.インドのスターターカルチャー市場:エンドユーザー別、金額(US$ Mn)、2019-2031年
6.4.1.13.東南アジアのスターターカルチャー市場:形態別、金額(US$ Mn)、2019-2031年
6.4.1.14.東南アジアのスターターカルチャー市場:スターターカルチャー種類別、金額(US$ Mn)、2019-2031年
6.4.1.15.東南アジアのスターターカルチャー市場:エンドユーザー別、金額(US$ Mn)、2019-2031年
6.4.1.16.その他のアジア太平洋地域のスターターカルチャー市場:形態別、金額(US$ Mn)、2019-2031年
6.4.1.17.アジア太平洋地域のその他の地域のスターターカルチャー市場:スターターカルチャー種類別、金額(US$ Mn)、2019-2031年
6.4.1.18.アジア太平洋地域のその他の地域のスターターカルチャー市場:エンドユーザー別、金額(US$ Mn)、2019-2031年
7.ラテンアメリカのスターターカルチャー市場展望、2019-2031年
7.1.ラテンアメリカのスターターカルチャー市場の展望、形態別、金額(US$ Mn)、2019-2031年
7.1.1.主要ハイライト
7.1.1.1.粉末
7.1.1.2.液体
7.2.ラテンアメリカのスターターカルチャー市場の展望、スターターカルチャータイプ別、金額(US$ Mn)、2019~2031年
7.2.1.主要ハイライト
7.2.1.1.細菌
7.2.1.2.酵母
7.2.1.3.カビ
7.3.ラテンアメリカのスターターカルチャー市場の展望、エンドユーザー別、金額(US$ Mn)、2019-2031年
7.3.1.主要ハイライト
7.3.1.1.乳製品
7.3.1.2.食肉・ソーセージ
7.3.1.3.アルコール飲料
7.3.1.4.ベーカリー製品
7.3.1.5.飼料
7.3.1.6.その他
7.4.ラテンアメリカのスターターカルチャー市場の展望、国別、金額(US$ Mn)、2019-2031年
7.4.1.主要ハイライト
7.4.1.1.ブラジルのスターターカルチャー市場:形態別、金額(US$ Mn)、2019-2031年
7.4.1.2.ブラジルのスターターカルチャー市場:スターターカルチャータイプ別、金額(US$ Mn)、2019-2031年
7.4.1.3.ブラジルのスターターカルチャー市場:エンドユーザー別、金額(US$ Mn)、2019-2031年
7.4.1.4.メキシコのスターターカルチャー市場:形態別、金額(US$ Mn)、2019-2031年
7.4.1.5.メキシコのスターターカルチャー市場:スターターカルチャータイプ別、金額(US$ Mn)、2019-2031年
7.4.1.6.メキシコのスターターカルチャー市場:エンドユーザー別、金額(US$ Mn)、2019-2031年
7.4.1.7.アルゼンチンのスターターカルチャー市場:形態別、金額(US$ Mn)、2019-2031年
7.4.1.8.アルゼンチンのスターターカルチャー市場:スターターカルチャータイプ別、金額(US$ Mn), 2019-2031
7.4.1.9.アルゼンチンのスターターカルチャー市場:エンドユーザー別、金額(US$ Mn), 2019-2031
7.4.1.10.ラテンアメリカのその他の地域のスターターカルチャー市場:形態別、金額(US$ Mn)、2019-2031年
7.4.1.11.ラテンアメリカのその他の地域のスターターカルチャー市場:スターターカルチャータイプ別、金額(US$ Mn)、2019-2031年
7.4.1.12.ラテンアメリカのその他の地域のスターターカルチャー市場:エンドユーザー別、金額(US$ Mn)、2019-2031年
8.中東・アフリカのスターターカルチャー市場展望、2019-2031年
8.1.中東・アフリカのスターターカルチャー市場の展望、形態別、金額(US$ Mn)、2019-2031年
8.1.1.主なハイライト
8.1.1.1.粉末
8.1.1.2.液体
8.2.中東・アフリカのスターターカルチャー市場の展望、スターターカルチャータイプ別、金額(US$ Mn)、2019年~2031年
8.2.1.主要ハイライト
8.2.1.1.細菌
8.2.1.2.酵母
8.2.1.3.カビ
8.3.中東・アフリカのスターターカルチャー市場の展望、エンドユーザー別、金額(US$ Mn)、2019年~2031年
8.3.1.主要ハイライト
8.3.1.1.乳製品
8.3.1.2.食肉・ソーセージ
8.3.1.3.アルコール飲料
8.3.1.4.ベーカリー製品
8.3.1.5.飼料
8.3.1.6.その他
8.4.中東・アフリカのスターターカルチャー市場の展望、国別、金額(US$ Mn)、2019-2031年
8.4.1.主要ハイライト
8.4.1.1.GCCのスターターカルチャー市場:形態別、金額(US$ Mn)、2019-2031年
8.4.1.2.GCCのスターターカルチャー市場:スターターカルチャータイプ別、金額(US$ Mn)、2019-2031年
8.4.1.3.GCCのスターターカルチャー市場:エンドユーザー別、金額(US$ Mn)、2019-2031年
8.4.1.4.南アフリカのスターターカルチャー市場:形態別、金額(US$ Mn)、2019-2031年
8.4.1.5.南アフリカのスターターカルチャー市場:スターターカルチャータイプ別、金額(US$ Mn)、2019-2031年
8.4.1.6.南アフリカのスターターカルチャー市場:エンドユーザー別、金額(US$ Mn), 2019-2031
8.4.1.7.エジプトのスターターカルチャー市場:形態別、金額(US$ Mn)、2019-2031年
8.4.1.8.エジプトのスターターカルチャー市場:スターターカルチャータイプ別、金額(US$ Mn)、2019-2031年
8.4.1.9.エジプトのスターターカルチャー市場:エンドユーザー別、金額(US$ Mn)、2019-2031年
8.4.1.10.ナイジェリアのスターターカルチャー市場:形態別、金額(US$ Mn)、2019-2031年
8.4.1.11.ナイジェリアのスターターカルチャー市場:スターターカルチャータイプ別、金額(US$ Mn)、2019-2031年
8.4.1.12.ナイジェリアのスターターカルチャー市場:エンドユーザー別、金額(US$ Mn), 2019-2031
8.4.1.13.その他の中東・アフリカのスターターカルチャー市場:形態別、金額(US$ Mn)、2019-2031年
8.4.1.14.その他の中東・アフリカのスターターカルチャー市場:スターターカルチャータイプ別、金額(US$ Mn)、2019-2031年
8.4.1.15.中東・アフリカのその他の地域のスターターカルチャー市場:エンドユーザー別、金額(US$ Mn), 2019-2031
9.競争環境
9.1.エンドユーザー別 vs スターター培養タイプ別 ヒートマップ
9.2.企業市場シェア分析、2023年
9.3.競合ダッシュボード
9.4.企業プロフィール
9.4.1.Koninklijke DSM N.V.
9.4.1.1.会社概要
9.4.1.2.製品ポートフォリオ
9.4.1.3.財務概要
9.4.1.4.事業戦略と展開
9.4.2.Chr.ハンセン
9.4.2.1.会社概要
9.4.2.2.製品ポートフォリオ
9.4.2.3.財務概要
9.4.2.4.事業戦略と展開
9.4.3.デュポン103
9.4.3.1.会社概要
9.4.3.2.製品ポートフォリオ
9.4.3.3.財務概要
9.4.3.4.事業戦略と展開
9.4.4.サッコシステム
9.4.4.1.会社概要
9.4.4.2.製品ポートフォリオ
9.4.4.3.財務概要
9.4.4.4.事業戦略と展開
9.4.5.BSGi NZ Ltd.
9.4.5.1.会社概要
9.4.5.2.製品ポートフォリオ
9.4.5.3.財務概要
9.4.5.4.事業戦略と展開
9.4.6.THT s.a.
9.4.6.1.会社概要
9.4.6.2.製品ポートフォリオ
9.4.6.3.財務概要
9.4.6.4.事業戦略と展開
9.4.7.CSKフードエンリッチメントB.V.
9.4.7.1.会社概要
9.4.7.2.製品ポートフォリオ
9.4.7.3.財務概要
9.4.7.4.事業戦略と展開
9.4.8.ダルトン・バイオテクノロジー社
9.4.8.1.会社概要
9.4.8.2.製品ポートフォリオ
9.4.8.3.財務概要
9.4.8.4.事業戦略と展開
9.4.9.ケリーPLC
9.4.9.1.会社概要
9.4.9.2.製品ポートフォリオ
9.4.9.3.財務概要
9.4.9.4.事業戦略と展開
9.4.10.ミート・クラックス・テクノロギー社
9.4.10.1.会社概要
9.4.10.2.製品ポートフォリオ
9.4.10.3.財務概要
9.4.10.4.事業戦略と展開
10.付録
10.1.調査方法
10.2.報告書の前提条件
10.3.頭字語および略語

 

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Summary

The market for starter cultures is anticipated to experience substantial growth, driven by various factors that are shaping its expansion and development.With a market size projected to reach $1,435.87 million in 2024 and $1,884 million by 2031, the sector is expected to experience a compound annual growth rate (CAGR) of 4.00%. Starter cultures, comprising collections of microorganisms that can be liquid, dried, or frozen, play a pivotal role in enhancing the physical and chemical properties of products during fermentation processes. These cultures are essential for releasing carbon dioxide and metabolizing carbohydrates, making them integral to the food and beverage industry.

Consumption Analysis Vs. Market Estimations

The global starter cultures market has shown considerable growth in recent years. This growth is attributed to increasing awareness about the applications and benefits of starter cultures. The fermentation process, one of the most prevalent and economical methods for food processing and preservation, heavily relies on starter cultures to improve the texture, color, flavor, and quality of various foods and beverages.

Key Trends in the Market

Escalating Demand from Food and Beverage Industry

The demand for starter cultures in the food and beverage industry is rising, driven by the growing popularity of packaged food. Changes in lifestyles and eating habits have spotlighted packaged food, leading to a progressive accumulation of revenues in the market for starter cultures.

Increasing Demand for Bakery Products

The bakery industry is a significant segment within the global food and beverage sector. Starter cultures are vital in the preparation of baked goods, ensuring their acidification and enhancing taste, texture, flavor, freshness, and spoilage control. Regions like North America, Europe, and Asia Pacific, where baked products are a staple or main food for consumers, are leading in the consumption of these products.

Manufacturers Introducing Innovative Products

Manufacturers are heavily investing in research and development to launch innovative starter culture products. These innovations help produce products with customized flavors and textures, supporting high-volume production. This continuous introduction of new products positively impacts the demand for starter cultures.

Increasing Demand for Fermented Dairy & Meat Products

There is a growing demand for fermented products, especially in developing countries, due to rising awareness, changing lifestyles, and increasing disposable incomes. Fermented dairy and meat products are becoming more popular, driving the growth of the starter cultures market. Starter cultures aid in the fermentation process, retaining the aroma and flavor of various products.

Replacement of Synthetic Fermenting Agents

Consumers are increasingly seeking healthy and natural food products free from chemicals. This shift is pushing manufacturers to use natural ingredients, including starter cultures, as replacements for synthetic fermenting agents. This trend is expected to create significant opportunities in the starter cultures market.

Stringent Regulation for Use of Microorganisms

Strict regulations for using microorganisms in food and beverage products pose a challenge to market growth. These regulations, due to various risk factors associated with microorganisms, limit their application in both emerging and established markets.

Regional Insights

Leading Regions in the Starter Cultures Market

Europe and North America hold significant shares in the global starter cultures market. Europe, a major consumer of dairy products such as sour milk, cheese, cream, and yogurt, generates substantial demand for starter cultures. North America, the leading consumer of meat and meat-based products, also significantly boosts the starter cultures market due to high consumption of processed, packaged, and fermented meat, along with dairy and bakery products.

Promising Growth Regions

South Asia and the Pacific region are among the fastest-growing in terms of population and economy. The region has a high number of consumers of dairy and meat products, with increasing demand for packaged food and beverage products. This trend is expected to fuel the growth of the starter cultures market in the region. Global dairy market players are expanding their businesses in Asia Pacific through acquisitions, mergers, and partnerships with local players.

Category-wise Insights

Starter Cultures Dairy Product Segment

Europe contributes the largest share to the starter cultures market in the dairy products segment. The region's substantial demand for dairy products drives significant revenue generation in this segment.

Leading Segment in Starter Cultures

The bakery industry is a major consumer of starter cultures, with regions like North America, Europe, and the Middle East and Africa leading in baked goods consumption. Starter cultures are crucial for the preparation of baked goods, ensuring their acidification and improving their taste, texture, flavor, freshness, and spoilage control. This demand from the bakery industry significantly drives the growth of the starter cultures market.

Competitive Landscape

The global starter cultures market is characterized by a large number of regional and multinational companies. Approximately 60% of the market share is held by multinational players offering a wide variety of starter culture-based products. Major regions of production include North America, Europe, and Asia Pacific, with manufacturers focusing on sustainable innovation to attract consumers.

Key Players and Innovations

• Chr. Hansen: Launched a range of starter cultures called the DVS® SSC series, designed for creating soft cheese with a mild flavor and creamy mouthfeel. The T-SPX Bactoferm and LHP-DRY starter cultures are suited for fermented sausages, including traditional dry sausages.

• DSM: Invests heavily in R&D to introduce innovative consumer-focused products. The company's continuous innovation keeps it in the news and expands its product portfolio.

• Kerry Group: Focuses on technological innovation across all business sectors. With R&D centers globally, the company invested significantly in R&D projects, enhancing its product offerings.

• Meat Cracks Technologie GmbH: Known for high-quality standards and safety, the company offers top-notch products compliant with ecological and economical aspects through extensive R&D efforts.

Major Companies in the Market

• Chr. Hansen

• Koninklijke DSM N.V.

• DuPont

• Sacco System

• BSGi NZ Ltd

• THT s.a.

• CSK Food Enrichment B.V.

• Dalton Biotecnologie S.r.l.

• Kerry PLC

• Meat Cracks Technologie GmbH

Starter Cultures Industry Segmentation

By Form

• Powder

• Liquid

By Starter Culture Type

• Bacteria

• Yeast

• Mould

By End Use

• Dairy Products

• Meat and Sausages

• Alcoholic Beverages

• Bakery Products

• Animal Feed

• Others

By Region

• North America

• Latin America

• Europe

• South Asia & Pacific

• East Asia

• Middle East & Africa



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Table of Contents

1. Executive Summary
1.1. Global Starter Culture Market Snapshot
1.2. Future Projections
1.3. Key Market Trends
1.4. Regional Snapshot, by Value, 2023
1.5. Analyst Recommendations
2. Market Overview
2.1. Market Definitions and Segmentations
2.2. Market Dynamics
2.2.1. Drivers
2.2.2. Restraints
2.2.3. Market Opportunities
2.3. Value Chain Analysis
2.4. Porter’s Five Forces Analysis
2.5. COVID-19 Impact Analysis
2.5.1. Supply
2.5.2. Demand
2.6. Impact of Ukraine-Russia Conflict
2.7. Economic Overview
2.7.1. World Economic Projections
2.8. PESTLE Analysis
3. Global Starter Culture Market Outlook, 2019-2031
3.1. Global Starter Culture Market Outlook, by Form, Value (US$ Mn), 2019-2031
3.1.1. Key Highlights
3.1.1.1. Powder
3.1.1.2. Liquid
3.2. Global Starter Culture Market Outlook, by Starter Culture Type, Value (US$ Mn), 2019-2031
3.2.1. Key Highlights
3.2.1.1. Bacteria
3.2.1.2. Yeast
3.2.1.3. Mould
3.3. Global Starter Culture Market Outlook, by End User, Value (US$ Mn), 2019-2031
3.3.1. Key Highlights
3.3.1.1. Dairy Products
3.3.1.2. Meat and Sausages
3.3.1.3. Alcoholic Beverages
3.3.1.4. Bakery Products
3.3.1.5. Animal Feed
3.3.1.6. Others
3.4. Global Starter Culture Market Outlook, by Region, Value (US$ Mn), 2019-2031
3.4.1. Key Highlights
3.4.1.1. North America
3.4.1.2. Europe
3.4.1.3. Asia Pacific
3.4.1.4. Latin America
3.4.1.5. Middle East & Africa
4. North America Starter Culture Market Outlook, 2019-2031
4.1. North America Starter Culture Market Outlook, by Form, Value (US$ Mn), 2019-2031
4.1.1. Key Highlights
4.1.1.1. Powder
4.1.1.2. Liquid
4.2. North America Starter Culture Market Outlook, by Starter Culture Type, Value (US$ Mn), 2019-2031
4.2.1. Key Highlights
4.2.1.1. Bacteria
4.2.1.2. Yeast
4.2.1.3. Mould
4.3. North America Starter Culture Market Outlook, by End User, Value (US$ Mn), 2019-2031
4.3.1. Key Highlights
4.3.1.1. Dairy Products
4.3.1.2. Meat and Sausages
4.3.1.3. Alcoholic Beverages
4.3.1.4. Bakery Products
4.3.1.5. Animal Feed
4.3.1.6. Others
4.4. North America Starter Culture Market Outlook, by Country, Value (US$ Mn), 2019-2031
4.4.1. Key Highlights
4.4.1.1. U.S. Starter Culture Market by Form, Value (US$ Mn), 2019-2031
4.4.1.2. U.S. Starter Culture Market by Starter Culture Type, Value (US$ Mn), 2019-2031
4.4.1.3. U.S. Starter Culture Market by End User, Value (US$ Mn), 2019-2031
4.4.1.4. Canada Starter Culture Market by Form, Value (US$ Mn), 2019-2031
4.4.1.5. Canada Starter Culture Market by Starter Culture Type, Value (US$ Mn), 2019-2031
4.4.1.6. Canada Starter Culture Market by End User, Value (US$ Mn), 2019-2031
5. Europe Starter Culture Market Outlook, 2019-2031
5.1. Europe Starter Culture Market Outlook, by Form, Value (US$ Mn), 2019-2031
5.1.1. Key Highlights
5.1.1.1. Powder
5.1.1.2. Liquid
5.2. Europe Starter Culture Market Outlook, by Starter Culture Type, Value (US$ Mn), 2019-2031
5.2.1. Key Highlights
5.2.1.1. Bacteria
5.2.1.2. Yeast
5.2.1.3. Mould
5.3. Europe Starter Culture Market Outlook, by End User, Value (US$ Mn), 2019-2031
5.3.1. Key Highlights
5.3.1.1. Dairy Products
5.3.1.2. Meat and Sausages
5.3.1.3. Alcoholic Beverages
5.3.1.4. Bakery Products
5.3.1.5. Animal Feed
5.3.1.6. Others
5.4. Europe Starter Culture Market Outlook, by Country, Value (US$ Mn), 2019-2031
5.4.1. Key Highlights
5.4.1.1. Germany Starter Culture Market by Form, Value (US$ Mn), 2019-2031
5.4.1.2. Germany Starter Culture Market by Starter Culture Type, Value (US$ Mn), 2019-2031
5.4.1.3. Germany Starter Culture Market by End User, Value (US$ Mn), 2019-2031
5.4.1.4. U.K. Starter Culture Market by Form, Value (US$ Mn), 2019-2031
5.4.1.5. U.K. Starter Culture Market by Starter Culture Type, Value (US$ Mn), 2019-2031
5.4.1.6. U.K. Starter Culture Market by End User, Value (US$ Mn), 2019-2031
5.4.1.7. France Starter Culture Market by Form, Value (US$ Mn), 2019-2031
5.4.1.8. France Starter Culture Market by Starter Culture Type, Value (US$ Mn), 2019-2031
5.4.1.9. France Starter Culture Market by End User, Value (US$ Mn), 2019-2031
5.4.1.10. Italy Starter Culture Market by Form, Value (US$ Mn), 2019-2031
5.4.1.11. Italy Starter Culture Market by Starter Culture Type, Value (US$ Mn), 2019-2031
5.4.1.12. Italy Starter Culture Market by End User, Value (US$ Mn), 2019-2031
5.4.1.13. Turkey Starter Culture Market by Form, Value (US$ Mn), 2019-2031
5.4.1.14. Turkey Starter Culture Market by Starter Culture Type, Value (US$ Mn), 2019-2031
5.4.1.15. Turkey Starter Culture Market by End User, Value (US$ Mn), 2019-2031
5.4.1.16. Russia Starter Culture Market by Form, Value (US$ Mn), 2019-2031
5.4.1.17. Russia Starter Culture Market by Starter Culture Type, Value (US$ Mn), 2019-2031
5.4.1.18. Russia Starter Culture Market by End User, Value (US$ Mn), 2019-2031
5.4.1.19. Rest of Europe Starter Culture Market by Form, Value (US$ Mn), 2019-2031
5.4.1.20. Rest of Europe Starter Culture Market by Starter Culture Type, Value (US$ Mn), 2019-2031
5.4.1.21. Rest of Europe Starter Culture Market by End User, Value (US$ Mn), 2019-2031
6. Asia Pacific Starter Culture Market Outlook, 2019-2031
6.1. Asia Pacific Starter Culture Market Outlook, by Form, Value (US$ Mn), 2019-2031
6.1.1. Key Highlights
6.1.1.1. Powder
6.1.1.2. Liquid
6.2. Asia Pacific Starter Culture Market Outlook, by Starter Culture Type, Value (US$ Mn), 2019-2031
6.2.1. Key Highlights
6.2.1.1. Bacteria
6.2.1.2. Yeast
6.2.1.3. Mould
6.3. Asia Pacific Starter Culture Market Outlook, by End User, Value (US$ Mn), 2019-2031
6.3.1. Key Highlights
6.3.1.1. Dairy Products
6.3.1.2. Meat and Sausages
6.3.1.3. Alcoholic Beverages
6.3.1.4. Bakery Products
6.3.1.5. Animal Feed
6.3.1.6. Others
6.4. Asia Pacific Starter Culture Market Outlook, by Country, Value (US$ Mn), 2019-2031
6.4.1. Key Highlights
6.4.1.1. China Starter Culture Market by Form, Value (US$ Mn), 2019-2031
6.4.1.2. China Starter Culture Market by Starter Culture Type, Value (US$ Mn), 2019-2031
6.4.1.3. China Starter Culture Market by End User, Value (US$ Mn), 2019-2031
6.4.1.4. Japan Starter Culture Market by Form, Value (US$ Mn), 2019-2031
6.4.1.5. Japan Starter Culture Market by Starter Culture Type, Value (US$ Mn), 2019-2031
6.4.1.6. Japan Starter Culture Market by End User, Value (US$ Mn), 2019-2031
6.4.1.7. South Korea Starter Culture Market by Form, Value (US$ Mn), 2019-2031
6.4.1.8. South Korea Starter Culture Market by Starter Culture Type, Value (US$ Mn), 2019-2031
6.4.1.9. South Korea Starter Culture Market by End User, Value (US$ Mn), 2019-2031
6.4.1.10. India Starter Culture Market by Form, Value (US$ Mn), 2019-2031
6.4.1.11. India Starter Culture Market by Starter Culture Type, Value (US$ Mn), 2019-2031
6.4.1.12. India Starter Culture Market by End User, Value (US$ Mn), 2019-2031
6.4.1.13. Southeast Asia Starter Culture Market by Form, Value (US$ Mn), 2019-2031
6.4.1.14. Southeast Asia Starter Culture Market by Starter Culture Type, Value (US$ Mn), 2019-2031
6.4.1.15. Southeast Asia Starter Culture Market by End User, Value (US$ Mn), 2019-2031
6.4.1.16. Rest of Asia Pacific Starter Culture Market by Form, Value (US$ Mn), 2019-2031
6.4.1.17. Rest of Asia Pacific Starter Culture Market by Starter Culture Type, Value (US$ Mn), 2019-2031
6.4.1.18. Rest of Asia Pacific Starter Culture Market by End User, Value (US$ Mn), 2019-2031
7. Latin America Starter Culture Market Outlook, 2019-2031
7.1. Latin America Starter Culture Market Outlook, by Form, Value (US$ Mn), 2019-2031
7.1.1. Key Highlights
7.1.1.1. Powder
7.1.1.2. Liquid
7.2. Latin America Starter Culture Market Outlook, by Starter Culture Type, Value (US$ Mn), 2019-2031
7.2.1. Key Highlights
7.2.1.1. Bacteria
7.2.1.2. Yeast
7.2.1.3. Mould
7.3. Latin America Starter Culture Market Outlook, by End User, Value (US$ Mn), 2019-2031
7.3.1. Key Highlights
7.3.1.1. Dairy Products
7.3.1.2. Meat and Sausages
7.3.1.3. Alcoholic Beverages
7.3.1.4. Bakery Products
7.3.1.5. Animal Feed
7.3.1.6. Others
7.4. Latin America Starter Culture Market Outlook, by Country, Value (US$ Mn), 2019-2031
7.4.1. Key Highlights
7.4.1.1. Brazil Starter Culture Market by Form, Value (US$ Mn), 2019-2031
7.4.1.2. Brazil Starter Culture Market by Starter Culture Type, Value (US$ Mn), 2019-2031
7.4.1.3. Brazil Starter Culture Market by End User, Value (US$ Mn), 2019-2031
7.4.1.4. Mexico Starter Culture Market by Form, Value (US$ Mn), 2019-2031
7.4.1.5. Mexico Starter Culture Market by Starter Culture Type, Value (US$ Mn), 2019-2031
7.4.1.6. Mexico Starter Culture Market by End User, Value (US$ Mn), 2019-2031
7.4.1.7. Argentina Starter Culture Market by Form, Value (US$ Mn), 2019-2031
7.4.1.8. Argentina Starter Culture Market by Starter Culture Type, Value (US$ Mn), 2019-2031
7.4.1.9. Argentina Starter Culture Market by End User, Value (US$ Mn), 2019-2031
7.4.1.10. Rest of Latin America Starter Culture Market by Form, Value (US$ Mn), 2019-2031
7.4.1.11. Rest of Latin America Starter Culture Market by Starter Culture Type, Value (US$ Mn), 2019-2031
7.4.1.12. Rest of Latin America Starter Culture Market by End User, Value (US$ Mn), 2019-2031
8. Middle East & Africa Starter Culture Market Outlook, 2019-2031
8.1. Middle East & Africa Starter Culture Market Outlook, by Form, Value (US$ Mn), 2019-2031
8.1.1. Key Highlights
8.1.1.1. Powder
8.1.1.2. Liquid
8.2. Middle East & Africa Starter Culture Market Outlook, by Starter Culture Type, Value (US$ Mn), 2019-2031
8.2.1. Key Highlights
8.2.1.1. Bacteria
8.2.1.2. Yeast
8.2.1.3. Mould
8.3. Middle East & Africa Starter Culture Market Outlook, by End User, Value (US$ Mn), 2019-2031
8.3.1. Key Highlights
8.3.1.1. Dairy Products
8.3.1.2. Meat and Sausages
8.3.1.3. Alcoholic Beverages
8.3.1.4. Bakery Products
8.3.1.5. Animal Feed
8.3.1.6. Others
8.4. Middle East & Africa Starter Culture Market Outlook, by Country, Value (US$ Mn), 2019-2031
8.4.1. Key Highlights
8.4.1.1. GCC Starter Culture Market by Form, Value (US$ Mn), 2019-2031
8.4.1.2. GCC Starter Culture Market by Starter Culture Type, Value (US$ Mn), 2019-2031
8.4.1.3. GCC Starter Culture Market by End User, Value (US$ Mn), 2019-2031
8.4.1.4. South Africa Starter Culture Market by Form, Value (US$ Mn), 2019-2031
8.4.1.5. South Africa Starter Culture Market by Starter Culture Type, Value (US$ Mn), 2019-2031
8.4.1.6. South Africa Starter Culture Market by End User, Value (US$ Mn), 2019-2031
8.4.1.7. Egypt Starter Culture Market by Form, Value (US$ Mn), 2019-2031
8.4.1.8. Egypt Starter Culture Market by Starter Culture Type, Value (US$ Mn), 2019-2031
8.4.1.9. Egypt Starter Culture Market by End User, Value (US$ Mn), 2019-2031
8.4.1.10. Nigeria Starter Culture Market by Form, Value (US$ Mn), 2019-2031
8.4.1.11. Nigeria Starter Culture Market by Starter Culture Type, Value (US$ Mn), 2019-2031
8.4.1.12. Nigeria Starter Culture Market by End User, Value (US$ Mn), 2019-2031
8.4.1.13. Rest of Middle East & Africa Starter Culture Market by Form, Value (US$ Mn), 2019-2031
8.4.1.14. Rest of Middle East & Africa Starter Culture Market by Starter Culture Type, Value (US$ Mn), 2019-2031
8.4.1.15. Rest of Middle East & Africa Starter Culture Market by End User, Value (US$ Mn), 2019-2031
9. Competitive Landscape
9.1. By End User vs By Starter Culture Type Heat map
9.2. Company Market Share Analysis, 2023
9.3. Competitive Dashboard
9.4. Company Profiles
9.4.1. Koninklijke DSM N.V.
9.4.1.1. Company Overview
9.4.1.2. Product Portfolio
9.4.1.3. Financial Overview
9.4.1.4. Business Strategies and Development
9.4.2. Chr. Hansen
9.4.2.1. Company Overview
9.4.2.2. Product Portfolio
9.4.2.3. Financial Overview
9.4.2.4. Business Strategies and Development
9.4.3. DuPont 103
9.4.3.1. Company Overview
9.4.3.2. Product Portfolio
9.4.3.3. Financial Overview
9.4.3.4. Business Strategies and Development
9.4.4. Sacco System
9.4.4.1. Company Overview
9.4.4.2. Product Portfolio
9.4.4.3. Financial Overview
9.4.4.4. Business Strategies and Development
9.4.5. BSGi NZ Ltd
9.4.5.1. Company Overview
9.4.5.2. Product Portfolio
9.4.5.3. Financial Overview
9.4.5.4. Business Strategies and Development
9.4.6. THT s.a.
9.4.6.1. Company Overview
9.4.6.2. Product Portfolio
9.4.6.3. Financial Overview
9.4.6.4. Business Strategies and Development
9.4.7. CSK Food Enrichment B.V.
9.4.7.1. Company Overview
9.4.7.2. Product Portfolio
9.4.7.3. Financial Overview
9.4.7.4. Business Strategies and Development
9.4.8. Dalton Biotecnologie S.r.l.
9.4.8.1. Company Overview
9.4.8.2. Product Portfolio
9.4.8.3. Financial Overview
9.4.8.4. Business Strategies and Development
9.4.9. Kerry PLC
9.4.9.1. Company Overview
9.4.9.2. Product Portfolio
9.4.9.3. Financial Overview
9.4.9.4. Business Strategies and Development
9.4.10. Meat Cracks Technologie GmbH
9.4.10.1. Company Overview
9.4.10.2. Product Portfolio
9.4.10.3. Financial Overview
9.4.10.4. Business Strategies and Development
10. Appendix
10.1. Research Methodology
10.2. Report Assumptions
10.3. Acronyms and Abbreviations

 

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