バーチャルプロダクション市場規模、シェア、分析、コンポーネント別(ハードウェア、ソフトウェア、サービス)、タイプ別(プリプロダクション、プロダクション、ポストプロダクション)、エンドユーザー別(映画、テレビシリーズ、CM、オンラインビデオ、その他)、地域別(北米、欧州、アジア太平洋地域、その他地域)、地域別予測 2024-2034Virtual Production Market Size, Share, and Analysis, By Component (Hardware, Software, Services), By Type (Pre-Production, Production, Post-Production), By End-User (Movies, Television Series, Commercial Advertisement, Online Videos, and Others), and By Region (North America, Europe, Asia-Pacific, And Rest of the World) And Regional Forecast 2024-2034 バーチャルプロダクション市場規模、シェア、分析、コンポーネント別(ハードウェア、ソフトウェア、サービス)、タイプ別(プリプロダクション、プロダクション、ポストプロダクション)、エンドユーザー別(映... もっと見る
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サマリーバーチャルプロダクション市場規模、シェア、分析、コンポーネント別(ハードウェア、ソフトウェア、サービス)、タイプ別(プリプロダクション、プロダクション、ポストプロダクション)、エンドユーザー別(映画、テレビシリーズ、CM、オンラインビデオ、その他)、地域別(北米、欧州、アジア太平洋地域、その他地域)、地域別予測 2024-2034製品概要 バーチャルプロダクション市場は、2024年から2034年の予測期間中に16.2%の年間平均成長率(CAGR)を示すと予測される。2023年の市場規模は25億米ドルと評価され、2034年には129億米ドルに達すると予測されている。 バーチャル・プロダクションとは、物理的なセットとCGIを実時間で組み合わせる最新の映画撮影手法のことである。この手法により、映画制作者はシーンを即座に視覚化して記録することができ、ポストプロダクションのタイムラインを短縮することができる。さらに、バーチャル・プロダクションでは、LEDウォール、モーション・センサー、強力なゲーム・エンジンなどの先端技術を駆使して、俳優をデジタル環境に完全に没入させ、現実的な設定に置くことで演技を向上させる。この技術は、監督が実写シーン中に背景、照明、音響効果を操作できるようにすることで、インタラクティブなストーリーテリングを提供し、独自の創造的柔軟性とコスト効率を提供する。したがって、物理的な世界とデジタルの世界の違いをなくすことができるため、映画制作プロセスが簡素化され、その結果、没入感のある視覚的に魅力的なストーリーテリング体験が可能になる。 市場ハイライト バーチャルプロダクション市場は、リアルタイムレンダリング、モーションキャプチャシステム、高解像度LEDスクリーンなどの最新技術の組み合わせにより、予測期間中に129億米ドルを達成すると予測されている。これらの技術革新は、物理的セットとCGIのシームレスな統合を実現し、映画やテレビ制作のプロセスを変革する。さらに、スタジオやプロダクションは、リアルな環境を生成する有効性からバーチャル制作手法を採用するようになっており、高価な物理的セットへの依存を大幅に減らし、制作プロセス全体を加速することができる。その上、この市場は広告、ゲーム、ライブイベント、建築の視覚化など他の側面もカバーしており、映画製作以外にもバーチャル・プロダクションの応用を広げている。したがって、テクノロジー企業、スタジオ、クリエイターの努力の結集がバーチャル・プロダクション市場の成長に貢献し、複数の領域にわたって創造的で没入感のあるストーリーテリングを提供することになる。 バーチャルプロダクション市場のセグメント - コンポーネント別 o ハードウェア o ソフトウェア o サービス - タイプ別 o プリプロダクション プロダクション ポストプロダクション - エンドユーザー別 o 映画 o テレビシリーズ o 商業広告 o オンラインビデオ o その他 市場ダイナミクス 成長促進要因 各業界におけるバーチャルプロダクション導入の増加が市場拡大を牽引 リアリズムとエンゲージメントの向上が成長機会をもたらす 阻害要因 バーチャルプロダクションにおける技術インフラの問題が市場成長の妨げになる 主要プレイヤー - エヌビディア・コーポレーション - ユニティ・テクノロジーズ - オートデスク - The Foundry Visionmongers Ltd. - アンリアルエンジン - アドビ株式会社 - Blackmagic Design Pty.Ltd. - モーシス・エンジニアリング - エピック・ゲームズ - ファウンドリ - ラックス・マキナ - ARRIグループ - DNEG - テクニカラーSA - フレームストア - その他の著名なプレーヤー(会社概要、事業戦略、主要製品、財務実績、主要業績指標、リスク分析、最近の開発、地域プレゼンス、SWOT分析) 研究室用温度制御ユニットの世界市場はさらに地域別に分類されます: - 北米市場規模、シェア、動向、機会、前年比成長率、CAG.R - 米国、カナダ - 中南米市場規模、シェア、動向、機会、YoY成長率、CAGR - メキシコ、アルゼンチン、ブラジル、中南米の残りの地域 - ヨーロッパ市場規模、シェア、動向、機会、前年比成長率、CAGR - イギリス、フランス、ドイツ、イタリア、スペイン、ベルギー、ハンガリー、ルクセンブルク、オランダ、ポーランド、ノルディック、ロシア、トルコ、その他のヨーロッパ地域 - アジア太平洋地域の市場規模、シェア、動向、機会、前年比成長率、CAGR - インド, 中国, 韓国, 日本, マレーシア, インドネシア, ニュージーランド, オーストラリア, その他の地域 - 中東・アフリカ市場規模、シェア、動向、機会、前年比成長率、CAGR - 北アフリカ、イスラエル、GCC、南アフリカ、その他の地域 本レポートを購入する理由 - 経済的要因および非経済的要因の両方を含むセグメンテーションに基づく市場の定性的および定量的分析 - 各セグメントおよびサブセグメントの市場価値(10億米ドル)データの提供 - 市場の最速成長と支配が期待される地域とセグメントを表示 - 各地域における製品/サービスの消費を強調し、各地域の市場に影響を与えている要因を示す地域別分析 - 主要プレイヤーの市場ランキング、プロファイリングされた企業の過去5年間の新サービス/製品発売、提携、事業拡大、買収を盛り込んだ競争状況 - 主要市場プレイヤーの会社概要、企業洞察、製品ベンチマーク、SWOT分析からなる広範な企業プロフィール - 新興地域と先進地域の両方の成長機会と促進要因、課題と阻害要因を含む最近の動向に関する業界の現在と将来の市場展望 - ポーターのファイブフォース分析による様々な観点からの市場の詳細分析 - バリューチェーンによる市場洞察の提供 - 市場ダイナミクスのシナリオと、今後数年間の市場の成長機会 - 販売後3ヶ月間のアナリストサポート 目次1.Executive Summary1.1. Regional Market Share 1.2.Business Trends 1.3. Virtual Production Market: COVID-19 Outbreak 1.4. Regional Trends 1.5. Segmentation Snapshot 2. Research Methodology 2.1.Research Objective 2.2. Research Approach 2.3. Data Sourcing and Methodology 2.4.Primary Research 2.5.Secondary Research 2.5.1.Paid Sources 2.5.2. Public Sources 2.6. Market Size Estimation and Data Triangulation 3. Market Characteristics 3.1.Market Definition 3.2.Virtual Production Market: COVID-19 Impact 3.3. Key Segmentations 3.4.Key Developments 3.5.Allied Industry Data 4.Virtual Production Market – Industry Insights 4.1. Industry Segmentation 4.2.COVID-19 overview on world economy 4.3.Industry ecosystem Channel analysis 4.4.Innovation & Sustainability 5. Macroeconomic Indicators 6. Recent Developments 7. Market Dynamics 7.1.Introduction 7.2. Growth Drivers 7.3. Market Opportunities 7.4.Market Restraints 7.5. Market Trends 8.Risk Analysis 9. Market Analysis 9.1.Porters Five Forces 9.2. PEST Analysis 9.2.1.Political 9.2.2. Economic 9.2.3. Social 9.2.4. Technological 10.Virtual Production Market 10.1.Overview 10.2. Historical Analysis (2019-2022) 10.2.1. Market Size, Y-o-Y Growth (%) and Market Forecast 11. Virtual Production Market Size & Forecast 2024A-2034F 11.1. Overview 11.2.Key Findings 11.3.Market Segmentation 11.3.1.By Component 11.3.1.1. Hardware 11.3.1.1.1.By Value (USD Million) 2024-2034F 11.3.1.1.2. Market Share (%) 2024-2034F 11.3.1.1.3. Y-o-Y Growth (%) 2024-2034F 11.3.1.2.Software 11.3.1.2.1. By Value (USD Million) 2024-2034F 11.3.1.2.2.Market Share (%) 2024-2034F 11.3.1.2.3.Y-o-Y Growth (%) 2024-2034F 11.3.1.3.Services 11.3.1.3.1. By Value (USD Million) 2024-2034F 11.3.1.3.2.Market Share (%) 2024-2034F 11.3.1.3.3.Y-o-Y Growth (%) 2024-2034F 11.3.2. By Type 11.3.2.1.Pre-Production 11.3.2.1.1. By Value (USD Million) 2024-2034F 11.3.2.1.2.Market Share (%) 2024-2034F 11.3.2.1.3.Y-o-Y Growth (%) 2024-2034F 11.3.2.2. Production 11.3.2.2.1.By Value (USD Million) 2024-2034F 11.3.2.2.2. Market Share (%) 2024-2034F 11.3.2.2.3. Y-o-Y Growth (%) 2024-2034F 11.3.2.3. Post-Production 11.3.2.3.1.By Value (USD Million) 2024-2034F 11.3.2.3.2. Market Share (%) 2024-2034F 11.3.2.3.3. Y-o-Y Growth (%) 2024-2034F 11.3.3.By End User 11.3.3.1.Movies 11.3.3.1.1. By Value (USD Million) 2024-2034F 11.3.3.1.2.Market Share (%) 2024-2034F 11.3.3.1.3.Y-o-Y Growth (%) 2024-2034F 11.3.3.2. Television Series 11.3.3.2.1.By Value (USD Million) 2024-2034F 11.3.3.2.2. Market Share (%) 2024-2034F 11.3.3.2.3. Y-o-Y Growth (%) 2024-2034F 11.3.3.3. Commercial Advertisement 11.3.3.3.1.By Value (USD Million) 2024-2034F 11.3.3.3.2. Market Share (%) 2024-2034F 11.3.3.3.3. Y-o-Y Growth (%) 2024-2034F 11.3.3.4. Online Videos 11.3.3.4.1.By Value (USD Million) 2024-2034F 11.3.3.4.2. Market Share (%) 2024-2034F 11.3.3.4.3. Y-o-Y Growth (%) 2024-2034F 11.3.3.5. Others 11.3.3.5.1.By Value (USD Million) 2024-2034F 11.3.3.5.2. Market Share (%) 2024-2034F 11.3.3.5.3. Y-o-Y Growth (%) 2024-2034F 12.North America Virtual Production Market Size & Forecast 2024A-2034F 12.1.Overview 12.2. Key Findings 12.3. Market Segmentation 12.3.1.By Component 12.3.2. By Type 12.3.3. By End-User 12.4. Country 12.4.1. United States 12.4.2. Canada 13.Europe Virtual Production Market Size & Forecast 2024A-2034F 13.1.Overview 13.2. Key Findings 13.3. Market Segmentation 13.3.1.By Component 13.3.2. By Type 13.3.3. By End-User 13.4.Country 13.4.1.Germany 13.4.2. United Kingdom 13.4.3. France 13.4.4. Italy 13.4.5. Spain 13.4.6. Russia 13.4.7. Rest of Europe (BENELUX, NORDIC, Hungary, Turkey & Poland) 14.Asia-Pacific Virtual Production Market Size & Forecast 2024A-2034F 14.1. Overview 14.2. Key Findings 14.3.Market Segmentation 14.3.1.By Component 14.3.2. By Type 14.3.3. By End-User 14.4. Country 14.4.1.India 14.4.2. China 14.4.3. South Korea 14.4.4.Japan 14.4.5.Rest of APAC 15.Middle East and Africa Virtual Production Market Size & Forecast 2024A-2034F 15.1.Overview 15.2. Key Findings 15.3. Market Segmentation 15.3.1.By Component 15.3.2. By Type 15.3.3. By End-User 15.4.Country 15.4.1. Israel 15.4.2. GCC 15.4.3. North Africa 15.4.4.South Africa 15.4.5. Rest of Middle East and Africa 16. Latin America Virtual Production Market Size & Forecast 2024A-2034F 16.1.Overview 16.2. Key Findings 16.3. Market Segmentation 16.3.1.By Component 16.3.2. By Type 16.3.3. By End-User 16.4.Country 16.4.1. Mexico 16.4.2. Brazil 16.4.3. Rest of Latin America 17. Competitive Landscape 17.1.Company market share, 2023 17.2. Key player overview 17.3. Key stakeholders 18. Company Profiles 18.1. NVIDIA Corporation 18.1.1.Company Overview 18.1.2.Financial Overview 18.1.3.Key Product; Analysis 18.1.4.Company Assessment 18.1.4.1.Product Portfolio 18.1.4.2.Key Clients 18.1.4.3. Market Share 18.1.4.4. Recent News & Development (Last 3 Yrs.) 18.1.4.5. Executive Team 18.2.Unity Technologies 18.3.Autodesk, Inc. 18.4.The Foundry Visionmongers Ltd. 18.5.Unreal Engine 18.6.Epic Games 18.7.Adobe Inc. 18.8.Blackmagic Design Pty. Ltd. 18.9.Mo-Sys Engineering Ltd. 18.10.Foundry 18.11. Lux Machina 18.12.ARRI Group 18.13.DNEG 18.14.Technicolor SA 18.15.Framestore 18.16.Other Prominent Players 19. Appendix 20.Consultant Recommendation
SummaryVirtual Production Market Size, Share, and Analysis, By Component (Hardware, Software, Services), By Type (Pre-Production, Production, Post-Production), By End-User (Movies, Television Series, Commercial Advertisement, Online Videos, and Others), and By Region (North America, Europe, Asia-Pacific, And Rest of the World) And Regional Forecast 2024-2034 Table of Contents1.Executive Summary1.1. Regional Market Share 1.2.Business Trends 1.3. Virtual Production Market: COVID-19 Outbreak 1.4. Regional Trends 1.5. Segmentation Snapshot 2. Research Methodology 2.1.Research Objective 2.2. Research Approach 2.3. Data Sourcing and Methodology 2.4.Primary Research 2.5.Secondary Research 2.5.1.Paid Sources 2.5.2. Public Sources 2.6. Market Size Estimation and Data Triangulation 3. Market Characteristics 3.1.Market Definition 3.2.Virtual Production Market: COVID-19 Impact 3.3. Key Segmentations 3.4.Key Developments 3.5.Allied Industry Data 4.Virtual Production Market – Industry Insights 4.1. Industry Segmentation 4.2.COVID-19 overview on world economy 4.3.Industry ecosystem Channel analysis 4.4.Innovation & Sustainability 5. Macroeconomic Indicators 6. Recent Developments 7. Market Dynamics 7.1.Introduction 7.2. Growth Drivers 7.3. Market Opportunities 7.4.Market Restraints 7.5. Market Trends 8.Risk Analysis 9. Market Analysis 9.1.Porters Five Forces 9.2. PEST Analysis 9.2.1.Political 9.2.2. Economic 9.2.3. Social 9.2.4. Technological 10.Virtual Production Market 10.1.Overview 10.2. Historical Analysis (2019-2022) 10.2.1. Market Size, Y-o-Y Growth (%) and Market Forecast 11. Virtual Production Market Size & Forecast 2024A-2034F 11.1. Overview 11.2.Key Findings 11.3.Market Segmentation 11.3.1.By Component 11.3.1.1. Hardware 11.3.1.1.1.By Value (USD Million) 2024-2034F 11.3.1.1.2. Market Share (%) 2024-2034F 11.3.1.1.3. Y-o-Y Growth (%) 2024-2034F 11.3.1.2.Software 11.3.1.2.1. By Value (USD Million) 2024-2034F 11.3.1.2.2.Market Share (%) 2024-2034F 11.3.1.2.3.Y-o-Y Growth (%) 2024-2034F 11.3.1.3.Services 11.3.1.3.1. By Value (USD Million) 2024-2034F 11.3.1.3.2.Market Share (%) 2024-2034F 11.3.1.3.3.Y-o-Y Growth (%) 2024-2034F 11.3.2. By Type 11.3.2.1.Pre-Production 11.3.2.1.1. By Value (USD Million) 2024-2034F 11.3.2.1.2.Market Share (%) 2024-2034F 11.3.2.1.3.Y-o-Y Growth (%) 2024-2034F 11.3.2.2. Production 11.3.2.2.1.By Value (USD Million) 2024-2034F 11.3.2.2.2. Market Share (%) 2024-2034F 11.3.2.2.3. Y-o-Y Growth (%) 2024-2034F 11.3.2.3. Post-Production 11.3.2.3.1.By Value (USD Million) 2024-2034F 11.3.2.3.2. Market Share (%) 2024-2034F 11.3.2.3.3. Y-o-Y Growth (%) 2024-2034F 11.3.3.By End User 11.3.3.1.Movies 11.3.3.1.1. By Value (USD Million) 2024-2034F 11.3.3.1.2.Market Share (%) 2024-2034F 11.3.3.1.3.Y-o-Y Growth (%) 2024-2034F 11.3.3.2. Television Series 11.3.3.2.1.By Value (USD Million) 2024-2034F 11.3.3.2.2. Market Share (%) 2024-2034F 11.3.3.2.3. Y-o-Y Growth (%) 2024-2034F 11.3.3.3. Commercial Advertisement 11.3.3.3.1.By Value (USD Million) 2024-2034F 11.3.3.3.2. Market Share (%) 2024-2034F 11.3.3.3.3. Y-o-Y Growth (%) 2024-2034F 11.3.3.4. Online Videos 11.3.3.4.1.By Value (USD Million) 2024-2034F 11.3.3.4.2. Market Share (%) 2024-2034F 11.3.3.4.3. Y-o-Y Growth (%) 2024-2034F 11.3.3.5. Others 11.3.3.5.1.By Value (USD Million) 2024-2034F 11.3.3.5.2. Market Share (%) 2024-2034F 11.3.3.5.3. Y-o-Y Growth (%) 2024-2034F 12.North America Virtual Production Market Size & Forecast 2024A-2034F 12.1.Overview 12.2. Key Findings 12.3. Market Segmentation 12.3.1.By Component 12.3.2. By Type 12.3.3. By End-User 12.4. Country 12.4.1. United States 12.4.2. Canada 13.Europe Virtual Production Market Size & Forecast 2024A-2034F 13.1.Overview 13.2. Key Findings 13.3. Market Segmentation 13.3.1.By Component 13.3.2. By Type 13.3.3. By End-User 13.4.Country 13.4.1.Germany 13.4.2. United Kingdom 13.4.3. France 13.4.4. Italy 13.4.5. Spain 13.4.6. Russia 13.4.7. Rest of Europe (BENELUX, NORDIC, Hungary, Turkey & Poland) 14.Asia-Pacific Virtual Production Market Size & Forecast 2024A-2034F 14.1. Overview 14.2. Key Findings 14.3.Market Segmentation 14.3.1.By Component 14.3.2. By Type 14.3.3. By End-User 14.4. Country 14.4.1.India 14.4.2. China 14.4.3. South Korea 14.4.4.Japan 14.4.5.Rest of APAC 15.Middle East and Africa Virtual Production Market Size & Forecast 2024A-2034F 15.1.Overview 15.2. Key Findings 15.3. Market Segmentation 15.3.1.By Component 15.3.2. By Type 15.3.3. By End-User 15.4.Country 15.4.1. Israel 15.4.2. GCC 15.4.3. North Africa 15.4.4.South Africa 15.4.5. Rest of Middle East and Africa 16. Latin America Virtual Production Market Size & Forecast 2024A-2034F 16.1.Overview 16.2. Key Findings 16.3. Market Segmentation 16.3.1.By Component 16.3.2. By Type 16.3.3. By End-User 16.4.Country 16.4.1. Mexico 16.4.2. Brazil 16.4.3. Rest of Latin America 17. Competitive Landscape 17.1.Company market share, 2023 17.2. Key player overview 17.3. Key stakeholders 18. Company Profiles 18.1. NVIDIA Corporation 18.1.1.Company Overview 18.1.2.Financial Overview 18.1.3.Key Product; Analysis 18.1.4.Company Assessment 18.1.4.1.Product Portfolio 18.1.4.2.Key Clients 18.1.4.3. Market Share 18.1.4.4. Recent News & Development (Last 3 Yrs.) 18.1.4.5. Executive Team 18.2.Unity Technologies 18.3.Autodesk, Inc. 18.4.The Foundry Visionmongers Ltd. 18.5.Unreal Engine 18.6.Epic Games 18.7.Adobe Inc. 18.8.Blackmagic Design Pty. Ltd. 18.9.Mo-Sys Engineering Ltd. 18.10.Foundry 18.11. Lux Machina 18.12.ARRI Group 18.13.DNEG 18.14.Technicolor SA 18.15.Framestore 18.16.Other Prominent Players 19. Appendix 20.Consultant Recommendation
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