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ナイジェリアの咳、風邪、アレルギー(花粉症)治療薬


Cough, Cold and Allergy (Hay Fever) Remedies in Nigeria

咳・風邪・アレルギー(花粉症)治療薬は、レビュー期間中、ナイジェリアで顕著な成長を記録しました。このカテゴリーの主な促進要因は、季節性アレルギーの増加、気候変動や公害による大気環境の悪化、消費者の... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Euromonitor International
ユーロモニターインターナショナル
2022年2月7日 US$650
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24 英語

 

サマリー

咳・風邪・アレルギー(花粉症)治療薬は、レビュー期間中、ナイジェリアで顕著な成長を記録しました。このカテゴリーの主な促進要因は、季節性アレルギーの増加、気候変動や公害による大気環境の悪化、消費者の健康への関心やセルフメディケーションへの意欲の高まりによる季節性疾患の一貫した高い有病率などです。また、現代生活の多忙化などライフスタイルの変化も、このカテゴリーの需要を押し上げています。

Euromonitor Internationalの調査レポート「ナイジェリアの咳、風邪、アレルギー(花粉症)治療薬」は、国レベルの市場規模と形状に関する包括的なガイドを提供しています。2017-2021年の最新小売販売データを提供し、成長を促進する部門を特定することが可能です。2026年までの予測では、市場がどのように変化していくかを説明しています。

製品のカバー範囲抗ヒスタミン薬/アレルギー治療薬(全身)、配合剤 - 咳・風邪・アレルギー(花粉症)治療薬、咳止め薬、充血除去薬、薬用菓子、小児用咳・風邪・アレルギー治療薬、咽頭清涼剤。

データ範囲:市場規模(過去および予測)、企業シェア、ブランドシェア、流通データ。

本レポートを購入する理由
* 咳、風邪、アレルギー(花粉症)治療薬市場の詳細なイメージを得ることができます。
* 成長分野をピンポイントで特定し、変化を促す要因を特定する。
* 競争環境、市場の主要プレーヤーと主要ブランドの理解。
* 5年後の市場予測を行い、今後の市場発展を予測する。

ユーロモニター・インターナショナルは、市場調査レポート、ビジネス参考書、オンライン情報システムの出版で40年以上の経験を有しています。ロンドン、シカゴ、シンガポール、上海、ビリニュス、ドバイ、ケープタウン、サンティアゴ、シドニー、東京、バンガロールにオフィスを構え、世界中に800人を超えるアナリストのネットワークを持つユーロモニター・インターナショナルは、情報に基づいた戦略立案を支援する信頼できる情報資源を開発する独自の能力を有しています。


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目次

Cough, Cold and Allergy (Hay Fever) Remedies in Nigeria
Euromonitor International
February 2022

List Of Contents And Tables

COUGH, COLD AND ALLERGY (HAY FEVER) REMEDIES IN NIGERIA
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
Lifestyles changes and self-medication trend boosting demand
Chemists/pharmacies remains the most popular channel for cough, cold and allergy (hay fever) remedies
Industry players introduce new products to remain competitive
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Revival of socialising to lead to spread of colds and flu
High birth rate set to support demand for paediatric cough/cold remedies
Growing population and environmental factors to drive sales
CATEGORY DATA
Table 1 Sales of Cough, Cold and Allergy (Hay Fever) Remedies by Category: Value 2016-2021
Table 2 Sales of Cough, Cold and Allergy (Hay Fever) Remedies by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 3 NBO Company Shares of Cough, Cold and Allergy (Hay Fever) Remedies: % Value 2017-2021
Table 4 LBN Brand Shares of Cough, Cold and Allergy (Hay Fever) Remedies: % Value 2018-2021
Table 5 Forecast Sales of Cough, Cold and Allergy (Hay Fever) Remedies by Category: Value 2021-2026
Table 6 Forecast Sales of Cough, Cold and Allergy (Hay Fever) Remedies by Category: % Value Growth 2021-2026
CONSUMER HEALTH IN NIGERIA
EXECUTIVE SUMMARY
Consumer health in 2021: The big picture
2021 key trends
Competitive landscape
Retailing developments
What next for consumer health?
MARKET INDICATORS
Table 7 Consumer Expenditure on Health Goods and Medical Services: Value 2016-2021
Table 8 Life Expectancy at Birth 2016-2021
MARKET DATA
Table 9 Sales of Consumer Health by Category: Value 2016-2021
Table 10 Sales of Consumer Health by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 11 NBO Company Shares of Consumer Health: % Value 2017-2021
Table 12 LBN Brand Shares of Consumer Health: % Value 2018-2021
Table 13 Penetration of Private Label in Consumer Health by Category: % Value 2016-2021
Table 14 Distribution of Consumer Health by Format: % Value 2016-2021
Table 15 Distribution of Consumer Health by Format and Category: % Value 2021
Table 16 Forecast Sales of Consumer Health by Category: Value 2021-2026
Table 17 Forecast Sales of Consumer Health by Category: % Value Growth 2021-2026
APPENDIX
OTC registration and classification
NAFDAC specifies minimum labelling requirements that must be met prior to full registration. These are summarised as follows:
Vitamins and dietary supplements registration and classification
Self-medication/self-care and preventative medicine
Switches
DISCLAIMER
DEFINITIONS
SOURCES
Summary 1 Research Sources

 

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Summary

Cough, cold and allergy (hay fever) remedies recorded notable growth in Nigeria over the review period. Major drivers of the category include increases in seasonal allergies, declining air quality from climate change and pollution, and the consistently high prevalence of seasonal illnesses as consumers are more concerned about their health and increasingly keen on self-medication. Lifestyle changes, including the increasingly hectic character of modern life, are driving up demand in categories s...

Euromonitor International's Cough, Cold and Allergy (Hay Fever) Remedies in Nigeria report offers a comprehensive guide to the size and shape of the market at a national level. It provides the latest retail sales data 2017-2021, allowing you to identify the sectors driving growth. Forecasts to 2026 illustrate how the market is set to change.

Product coverage: Antihistamines/Allergy Remedies (Systemic), Combination Products - Cough, Cold and Allergy (Hay Fever) Remedies, Cough Remedies, Decongestants, Medicated Confectionery, Paediatric Cough, Cold and Allergy Remedies, Pharyngeal Preparations.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?
* Get a detailed picture of the Cough, Cold and Allergy (Hay Fever) Remedies market;
* Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
* Understand the competitive environment, the market’s major players and leading brands;
* Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

Euromonitor International has over 40 years' experience of publishing market research reports, business reference books and online information systems. With offices in London, Chicago, Singapore, Shanghai, Vilnius, Dubai, Cape Town, Santiago, Sydney, Tokyo and Bangalore and a network of over 800 analysts worldwide, Euromonitor International has a unique capability to develop reliable information resources to help drive informed strategic planning.



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Table of Contents

Cough, Cold and Allergy (Hay Fever) Remedies in Nigeria
Euromonitor International
February 2022

List Of Contents And Tables

COUGH, COLD AND ALLERGY (HAY FEVER) REMEDIES IN NIGERIA
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
Lifestyles changes and self-medication trend boosting demand
Chemists/pharmacies remains the most popular channel for cough, cold and allergy (hay fever) remedies
Industry players introduce new products to remain competitive
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Revival of socialising to lead to spread of colds and flu
High birth rate set to support demand for paediatric cough/cold remedies
Growing population and environmental factors to drive sales
CATEGORY DATA
Table 1 Sales of Cough, Cold and Allergy (Hay Fever) Remedies by Category: Value 2016-2021
Table 2 Sales of Cough, Cold and Allergy (Hay Fever) Remedies by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 3 NBO Company Shares of Cough, Cold and Allergy (Hay Fever) Remedies: % Value 2017-2021
Table 4 LBN Brand Shares of Cough, Cold and Allergy (Hay Fever) Remedies: % Value 2018-2021
Table 5 Forecast Sales of Cough, Cold and Allergy (Hay Fever) Remedies by Category: Value 2021-2026
Table 6 Forecast Sales of Cough, Cold and Allergy (Hay Fever) Remedies by Category: % Value Growth 2021-2026
CONSUMER HEALTH IN NIGERIA
EXECUTIVE SUMMARY
Consumer health in 2021: The big picture
2021 key trends
Competitive landscape
Retailing developments
What next for consumer health?
MARKET INDICATORS
Table 7 Consumer Expenditure on Health Goods and Medical Services: Value 2016-2021
Table 8 Life Expectancy at Birth 2016-2021
MARKET DATA
Table 9 Sales of Consumer Health by Category: Value 2016-2021
Table 10 Sales of Consumer Health by Category: % Value Growth 2016-2021
Table 11 NBO Company Shares of Consumer Health: % Value 2017-2021
Table 12 LBN Brand Shares of Consumer Health: % Value 2018-2021
Table 13 Penetration of Private Label in Consumer Health by Category: % Value 2016-2021
Table 14 Distribution of Consumer Health by Format: % Value 2016-2021
Table 15 Distribution of Consumer Health by Format and Category: % Value 2021
Table 16 Forecast Sales of Consumer Health by Category: Value 2021-2026
Table 17 Forecast Sales of Consumer Health by Category: % Value Growth 2021-2026
APPENDIX
OTC registration and classification
NAFDAC specifies minimum labelling requirements that must be met prior to full registration. These are summarised as follows:
Vitamins and dietary supplements registration and classification
Self-medication/self-care and preventative medicine
Switches
DISCLAIMER
DEFINITIONS
SOURCES
Summary 1 Research Sources

 

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