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オーストラリアのパーソナル・ラグジュアリー


Personal Luxury in Australia

オーストラリアにおけるデザイナーズ・アパレル(既製服)の小売売上高は2024年も増加を続けるが(27億豪ドルに達する)、小売数量はほぼ横ばいである。メンズ・デザイナー・アパレルの小売売上高成長率(7%)は... もっと見る

 

 

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Euromonitor International
ユーロモニターインターナショナル
2024年11月6日 US$1,075
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サマリー

オーストラリアにおけるデザイナーズ・アパレル(既製服)の小売売上高は2024年も増加を続けるが(27億豪ドルに達する)、小売数量はほぼ横ばいである。メンズ・デザイナー・アパレルの小売売上高成長率(7%)は、ベースが小さいとはいえ、レディス・セグメント(3%)を上回っている。デザイナーフットウェアの需要は回復を続けており、小売販売額の伸び(7%)は、メンズとレディースの両セグメントの好調に支えられている。

ユーロモニター・インターナショナルの調査レポート「オーストラリアのパーソナルラグジュアリー」は、国レベルでのパーソナルラグジュアリー市場の規模や形態に関する包括的なガイドを提供している。最新の小売販売データを提供しており、成長を牽引するセクターを特定することができます。主要企業、主要ブランドを特定し、市場に影響を与える主要要因と、消費者のショッピングパターンの発展とともにパーソナルラグジュアリーの小売業に与える影響について戦略的な分析を提供しています。2028年までの予測は、市場がどのように変化するかを示しています。

対象製品デザイナーアパレルとフットウェア(既製服)、ラグジュアリーアイウェア、ラグジュアリージュエリー、ラグジュアリーレザーグッズ、ラグジュアリータイムピース、ラグジュアリーウェアラブルエレクトロニクス、ラグジュアリー筆記具とステーショナリー、スーパープレミアムビューティーとパーソナルケア。

データ範囲:市場規模(過去と予測)、企業シェア、ブランドシェア、流通データ。

このレポートを購入する理由
* パーソナルラグジュアリー市場の詳細な把握;
* 成長分野を特定し、変化を促す要因を特定する;
* 競争環境、市場の主要プレーヤー、主要ブランドを理解する;
* 5年間の予測を用いて、市場がどのように発展するかを評価する。

ユーロモニター・インターナショナルは、市場調査レポート、ビジネス参考書、オンライン情報システムの出版において40年以上の経験を有しています。ロンドン、シカゴ、シンガポール、上海、ヴィリニュス、ドバイ、ケープタウン、サンティアゴ、シドニー、東京、バンガロールにオフィスを構え、世界中に800人以上のアナリストのネットワークを持つユーロモニター・インターナショナルは、情報に基づいた戦略立案を支援する信頼性の高い情報資源を開発する独自の能力を有しています。


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目次

Personal Luxury in Australia
Euromonitor International
November 2024

List Of Contents And Tables

PERSONAL LUXURY IN AUSTRALIA
KEY DATA FINDINGS
2024 DEVELOPMENTS
Designer apparel and footwear (ready-to-wear) focuses on digital transformation to enhance sizing, manufacturing and accessibility
No longer just functional and fashionable, luxury eyewear is set to leverage AI innovation
Lab-grown diamonds capture inspired storytelling angle to uniquely make their mark on luxury jewellery in Australia
Contemporary “quiet luxury” offers understated alternative to rising prices of luxury leather goods from established brands
Tech advances within luxury wearables aligned with biohacking and wellness trends
Global economic headwinds lead to slowdown in luxury timepieces, with decline in export volumes of Swiss luxury watches
Sophisticated gifting remains a key driver of luxury writing instruments
Australian luxury shoppers feel under increasing financial pressure in their beauty and personal care purchases
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Post-pandemic performance hampered by global slowdown, but optimism offered by domestic spend and return of international tourists
Second-hand market viewed as more sustainable, both for the environment and household budgets
The role of e-commerce within personal luxury is constantly evolving
CATEGORY DATA
Table 1 Sales of Personal Luxury by Category: Value 2019-2024
Table 2 Sales of Personal Luxury by Category: % Value Growth 2019-2024
Table 3 NBO Company Shares of Personal Luxury: % Value 2019-2023
Table 4 LBN Brand Shares of Personal Luxury: % Value 2020-2023
Table 5 Distribution of Personal Luxury by Format: % Value 2019-2024
Table 6 Forecast Sales of Personal Luxury by Category: Value 2024-2029
Table 7 Forecast Sales of Personal Luxury by Category: % Value Growth 2024-2029
LUXURY GOODS IN AUSTRALIA
EXECUTIVE SUMMARY
Luxury shoppers become increasingly discerning as economic pressures impact demand
Surging inflation, high interest rates and increased living expenses are among the economic headwinds impacting luxury goods
Multinational automotive groups and French luxury conglomerates dominate competitive landscape of luxury goods in Australia
Successful omnichannel approach to luxury facilitates consumer dialogue in the digital realm, while simultaneously rejuvenating city streets and retail precincts
Improved outlook for premium and luxury cars, experiential luxury and fine wines/champagne and spirits
MARKET DATA
Table 8 Sales of Luxury Goods by Category: Value 2019-2024
Table 9 Sales of Luxury Goods by Category: % Value Growth 2019-2024
Table 10 Inbound Receipts for Luxury Goods by Country of Origin: Value 2019-2024
Table 11 NBO Company Shares of Luxury Goods: % Value 2019-2023
Table 12 LBN Brand Shares of Luxury Goods: % Value 2020-2023
Table 13 Distribution of Luxury Goods by Format and Category: % Value 2024
Table 14 Forecast Sales of Luxury Goods by Category: Value 2024-2029
Table 15 Forecast Sales of Luxury Goods by Category: % Value Growth 2024-2029
DISCLAIMER
SOURCES
Summary 1 Research Sources

 

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Summary

While retail value sales of designer apparel (ready-to-wear) in Australia continue to rise in 2024 (to reach AUD2.7 billion), retail volumes are fairly flat. Men’s designer apparel retail value sales growth (7%) is outpacing that of the women’s segment (3%), albeit from a smaller base. Demand for designer footwear continues to recover, while retail sales value growth (7%) is being supported by a strong performance in both the men’s and women’s segments.

Euromonitor International's Personal Luxury in Australia report offers a comprehensive guide to the size and shape of the Personal Luxury market at a national level. It provides the latest retail sales data, allowing you to identify the sectors driving growth. It identifies the leading companies, the leading brands and offers strategic analysis of key factors influencing the market and their effects on Personal Luxury retailing along with the development of consumers’ shopping patterns. Forecasts to 2028 illustrate how the market is set to change

Product coverage: Designer Apparel and Footwear (Ready-to-Wear), Luxury Eyewear, Luxury Jewellery, Luxury Leather Goods, Luxury Timepieces, Luxury Wearables Electronics, Luxury Writing Instruments and Stationery, Super Premium Beauty and Personal Care.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?
* Get a detailed picture of the Personal Luxury market;
* Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
* Understand the competitive environment, the market’s major players and leading brands;
* Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

Euromonitor International has over 40 years' experience of publishing market research reports, business reference books and online information systems. With offices in London, Chicago, Singapore, Shanghai, Vilnius, Dubai, Cape Town, Santiago, Sydney, Tokyo and Bangalore and a network of over 800 analysts worldwide, Euromonitor International has a unique capability to develop reliable information resources to help drive informed strategic planning.



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Table of Contents

Personal Luxury in Australia
Euromonitor International
November 2024

List Of Contents And Tables

PERSONAL LUXURY IN AUSTRALIA
KEY DATA FINDINGS
2024 DEVELOPMENTS
Designer apparel and footwear (ready-to-wear) focuses on digital transformation to enhance sizing, manufacturing and accessibility
No longer just functional and fashionable, luxury eyewear is set to leverage AI innovation
Lab-grown diamonds capture inspired storytelling angle to uniquely make their mark on luxury jewellery in Australia
Contemporary “quiet luxury” offers understated alternative to rising prices of luxury leather goods from established brands
Tech advances within luxury wearables aligned with biohacking and wellness trends
Global economic headwinds lead to slowdown in luxury timepieces, with decline in export volumes of Swiss luxury watches
Sophisticated gifting remains a key driver of luxury writing instruments
Australian luxury shoppers feel under increasing financial pressure in their beauty and personal care purchases
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Post-pandemic performance hampered by global slowdown, but optimism offered by domestic spend and return of international tourists
Second-hand market viewed as more sustainable, both for the environment and household budgets
The role of e-commerce within personal luxury is constantly evolving
CATEGORY DATA
Table 1 Sales of Personal Luxury by Category: Value 2019-2024
Table 2 Sales of Personal Luxury by Category: % Value Growth 2019-2024
Table 3 NBO Company Shares of Personal Luxury: % Value 2019-2023
Table 4 LBN Brand Shares of Personal Luxury: % Value 2020-2023
Table 5 Distribution of Personal Luxury by Format: % Value 2019-2024
Table 6 Forecast Sales of Personal Luxury by Category: Value 2024-2029
Table 7 Forecast Sales of Personal Luxury by Category: % Value Growth 2024-2029
LUXURY GOODS IN AUSTRALIA
EXECUTIVE SUMMARY
Luxury shoppers become increasingly discerning as economic pressures impact demand
Surging inflation, high interest rates and increased living expenses are among the economic headwinds impacting luxury goods
Multinational automotive groups and French luxury conglomerates dominate competitive landscape of luxury goods in Australia
Successful omnichannel approach to luxury facilitates consumer dialogue in the digital realm, while simultaneously rejuvenating city streets and retail precincts
Improved outlook for premium and luxury cars, experiential luxury and fine wines/champagne and spirits
MARKET DATA
Table 8 Sales of Luxury Goods by Category: Value 2019-2024
Table 9 Sales of Luxury Goods by Category: % Value Growth 2019-2024
Table 10 Inbound Receipts for Luxury Goods by Country of Origin: Value 2019-2024
Table 11 NBO Company Shares of Luxury Goods: % Value 2019-2023
Table 12 LBN Brand Shares of Luxury Goods: % Value 2020-2023
Table 13 Distribution of Luxury Goods by Format and Category: % Value 2024
Table 14 Forecast Sales of Luxury Goods by Category: Value 2024-2029
Table 15 Forecast Sales of Luxury Goods by Category: % Value Growth 2024-2029
DISCLAIMER
SOURCES
Summary 1 Research Sources

 

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