中国・香港のコンピューターと周辺機器Computers and Peripherals in Hong Kong, China 香港におけるコンピューターと周辺機器の小売・企業向け販売台数は、景気に対する信頼感の低下により2024年も引き続き減少し、多くの地元消費者は支出を優先せざるを得なくなる。加えて、従業員が自宅でもオフィ... もっと見る
※当ページの内容はウェブ更新時の情報です。
サマリー香港におけるコンピューターと周辺機器の小売・企業向け販売台数は、景気に対する信頼感の低下により2024年も引き続き減少し、多くの地元消費者は支出を優先せざるを得なくなる。加えて、従業員が自宅でもオフィスでも持ち運び可能なコンピュータを使用するハイブリッド・ワーキング・モデルが進行しているため、企業は新しいコンピュータ、特にデスクトップへの全体的な需要を引き続き減らしている。オフィス不動産の賃貸件数が減少していることも、オフィス需要が減少している要因のひとつである。この調査レポートは香港のコンピュータと周辺機器市場を分析・予測したEuromonitor Internationalの市場調査報告書です。最新の小売販売データを提供しており、成長を牽引する分野を特定することができます。主要企業、主要ブランドを特定し、新製品開発、流通、価格問題など、市場に影響を与える主要要因の戦略的分析を提供します。予測は、市場がどのように変化するかを示しています。 対象製品コンピュータ、周辺機器 データカバレッジ:市場規模(過去および予測)、企業シェア、ブランドシェア、流通データ。 このレポートを購入する理由 * コンピュータおよび周辺機器市場の詳細な把握; * 成長分野を特定し、変化を促す要因を特定する; * 競争環境、市場の主要プレーヤー、主要ブランドを理解する; * 5年間の予測を用いて、市場がどのように発展すると予測されるかを評価する。 ユーロモニター・インターナショナルは、市場調査レポート、ビジネス参考書、オンライン情報システムの出版において40年以上の経験を有しています。ロンドン、シカゴ、シンガポール、上海、ヴィリニュス、ドバイ、ケープタウン、サンティアゴ、シドニー、東京、バンガロールにオフィスを構え、世界中に800人以上のアナリストのネットワークを持つユーロモニター・インターナショナルは、情報に基づいた戦略立案を支援する信頼性の高い情報資源を開発する独自の能力を有しています。 目次Computers and Peripherals in Hong Kong, ChinaEuromonitor International August 2024 List Of Contents And Tables COMPUTERS AND PERIPHERALS IN HONG KONG, CHINA KEY DATA FINDINGS 2024 DEVELOPMENTS Challenging economic headwinds lead to shrinking demand for computers and peripherals Demand for peripherals continues to decline following 2020’s surge Major players retain their strength due to brand trust PROSPECTS AND OPPORTUNITIES Laptops to remain stronger performer, while retail volume sales of overall computers will remain under pressure Printer sales to continue declining as sustainability concerns increase with a greater shift towards digitalisation Distribution to shift back to online platforms as physical showrooms close CATEGORY DATA Table 1 Sales of Computers and Peripherals by Category: Volume 2019-2024 Table 2 Sales of Computers and Peripherals by Category: Value 2019-2024 Table 3 Sales of Computers and Peripherals by Category: % Volume Growth 2019-2024 Table 4 Sales of Computers and Peripherals by Category: % Value Growth 2019-2024 Table 5 Sales of Computers by Category: Business Volume 2019-2024 Table 6 Sales of Computers by Category: Business Value MSP 2019-2024 Table 7 Sales of Computers by Category: Business Volume Growth 2019-2024 Table 8 Sales of Computers by Category: Business Value MSP Growth 2019-2024 Table 9 NBO Company Shares of Computers and Peripherals: % Volume 2020-2024 Table 10 LBN Brand Shares of Computers and Peripherals: % Volume 2021-2024 Table 11 Distribution of Computers and Peripherals by Channel: % Volume 2019-2024 Table 12 Forecast Sales of Computers and Peripherals by Category: Volume 2024-2029 Table 13 Forecast Sales of Computers and Peripherals by Category: Value 2024-2029 Table 14 Forecast Sales of Computers and Peripherals by Category: % Volume Growth 2024-2029 Table 15 Forecast Sales of Computers and Peripherals by Category: % Value Growth 2024-2029 Table 16 Forecast Sales of Computers by Category: Business Volume 2024-2029 Table 17 Forecast Sales of Computers by Category: Business Value MSP 2024-2029 Table 18 Forecast Sales of Computers by Category: Business Volume Growth 2024-2029 Table 19 Forecast Sales of Computers by Category: Business Value MSP Growth 2024-2029 CONSUMER ELECTRONICS IN HONG KONG, CHINA EXECUTIVE SUMMARY Consumer electronics in 2024: The big picture 2024 key trends Competitive landscape Retailing developments What next for consumer electronics? MARKET DATA Table 20 Sales of Consumer Electronics by Category: Volume 2019-2024 Table 21 Sales of Consumer Electronics by Category: Value 2019-2024 Table 22 Sales of Consumer Electronics by Category: % Volume Growth 2019-2024 Table 23 Sales of Consumer Electronics by Category: % Value Growth 2019-2024 Table 24 NBO Company Shares of Consumer Electronics: % Volume 2020-2024 Table 25 LBN Brand Shares of Consumer Electronics: % Volume 2021-2024 Table 26 Distribution of Consumer Electronics by Channel: % Volume 2019-2024 Table 27 Forecast Sales of Consumer Electronics by Category: Volume 2024-2029 Table 28 Forecast Sales of Consumer Electronics by Category: Value 2024-2029 Table 29 Forecast Sales of Consumer Electronics by Category: % Volume Growth 2024-2029 Table 30 Forecast Sales of Consumer Electronics by Category: % Value Growth 2024-2029 DISCLAIMER SOURCES Summary 1 Research Sources
SummaryRetail and business volume sales of computers and peripherals in Hong Kong continue to fall in 2024 due to weakening confidence in the economy, forcing many local consumers to prioritise their expenditure. In addition, businesses continue to reduce their overall demand for new computers, specifically desktops, due to ongoing hybrid working models, where employees are using portable computers at home and in the office. The reduced number of office real estate rental is another factor for the decr... Table of ContentsComputers and Peripherals in Hong Kong, ChinaEuromonitor International August 2024 List Of Contents And Tables COMPUTERS AND PERIPHERALS IN HONG KONG, CHINA KEY DATA FINDINGS 2024 DEVELOPMENTS Challenging economic headwinds lead to shrinking demand for computers and peripherals Demand for peripherals continues to decline following 2020’s surge Major players retain their strength due to brand trust PROSPECTS AND OPPORTUNITIES Laptops to remain stronger performer, while retail volume sales of overall computers will remain under pressure Printer sales to continue declining as sustainability concerns increase with a greater shift towards digitalisation Distribution to shift back to online platforms as physical showrooms close CATEGORY DATA Table 1 Sales of Computers and Peripherals by Category: Volume 2019-2024 Table 2 Sales of Computers and Peripherals by Category: Value 2019-2024 Table 3 Sales of Computers and Peripherals by Category: % Volume Growth 2019-2024 Table 4 Sales of Computers and Peripherals by Category: % Value Growth 2019-2024 Table 5 Sales of Computers by Category: Business Volume 2019-2024 Table 6 Sales of Computers by Category: Business Value MSP 2019-2024 Table 7 Sales of Computers by Category: Business Volume Growth 2019-2024 Table 8 Sales of Computers by Category: Business Value MSP Growth 2019-2024 Table 9 NBO Company Shares of Computers and Peripherals: % Volume 2020-2024 Table 10 LBN Brand Shares of Computers and Peripherals: % Volume 2021-2024 Table 11 Distribution of Computers and Peripherals by Channel: % Volume 2019-2024 Table 12 Forecast Sales of Computers and Peripherals by Category: Volume 2024-2029 Table 13 Forecast Sales of Computers and Peripherals by Category: Value 2024-2029 Table 14 Forecast Sales of Computers and Peripherals by Category: % Volume Growth 2024-2029 Table 15 Forecast Sales of Computers and Peripherals by Category: % Value Growth 2024-2029 Table 16 Forecast Sales of Computers by Category: Business Volume 2024-2029 Table 17 Forecast Sales of Computers by Category: Business Value MSP 2024-2029 Table 18 Forecast Sales of Computers by Category: Business Volume Growth 2024-2029 Table 19 Forecast Sales of Computers by Category: Business Value MSP Growth 2024-2029 CONSUMER ELECTRONICS IN HONG KONG, CHINA EXECUTIVE SUMMARY Consumer electronics in 2024: The big picture 2024 key trends Competitive landscape Retailing developments What next for consumer electronics? MARKET DATA Table 20 Sales of Consumer Electronics by Category: Volume 2019-2024 Table 21 Sales of Consumer Electronics by Category: Value 2019-2024 Table 22 Sales of Consumer Electronics by Category: % Volume Growth 2019-2024 Table 23 Sales of Consumer Electronics by Category: % Value Growth 2019-2024 Table 24 NBO Company Shares of Consumer Electronics: % Volume 2020-2024 Table 25 LBN Brand Shares of Consumer Electronics: % Volume 2021-2024 Table 26 Distribution of Consumer Electronics by Channel: % Volume 2019-2024 Table 27 Forecast Sales of Consumer Electronics by Category: Volume 2024-2029 Table 28 Forecast Sales of Consumer Electronics by Category: Value 2024-2029 Table 29 Forecast Sales of Consumer Electronics by Category: % Volume Growth 2024-2029 Table 30 Forecast Sales of Consumer Electronics by Category: % Value Growth 2024-2029 DISCLAIMER SOURCES Summary 1 Research Sources
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(消費財)の最新刊レポート
Euromonitor International社の消費者向け電子機器分野での最新刊レポート本レポートと同じKEY WORD(computers)の最新刊レポート
よくあるご質問Euromonitor International社はどのような調査会社ですか?Euromonitor International(ユーロモニターインターナショナル)は年17,000以上の市場調査レポートを発行しています。あらゆる国や産業のトレンド、消費者動向を分析し、詳細カテゴ... もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
|