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マレーシアのアジアン・スペシャル・ドリンク


Asian Speciality Drinks in Malaysia

アジアのスペシャリティドリンクは、単価引き上げに関連したカテゴリーの業績により、オフトレードの数量成長は横ばいとなっている。アジアの特殊飲料は、RTD紅茶、ココナッツなどの植物性飲料水、ボトル入り飲料... もっと見る

 

 

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Euromonitor International
ユーロモニターインターナショナル
2024年2月21日 US$990
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サマリー

アジアのスペシャリティドリンクは、単価引き上げに関連したカテゴリーの業績により、オフトレードの数量成長は横ばいとなっている。アジアの特殊飲料は、RTD紅茶、ココナッツなどの植物性飲料水、ボトル入り飲料水など、他のカテゴリーに容易に取って代わられるため、需要は概して不安定である。加えて、消費者は通常、アジア特産飲料の購入を祝祭シーズン(ハリラヤや旧正月)に限定する傾向があり、その時期はより強く販売され、...

ユーロモニター・インターナショナルの調査レポート「マレーシアのアジア特産飲料」は、国レベルの市場規模と形状に関する包括的なガイドを提供しています。最新の小売販売データ(2019-2023年)を提供しており、成長を牽引する分野を特定することができます。主要企業、主要ブランドを特定し、市場に影響を与える主要要因(法規制、流通、パッケージング、価格設定など)の戦略的分析を提供しています。2028年までの予測は、市場がどのように変化するかを示しています。

データ範囲:市場規模(過去と予測)、企業シェア、ブランドシェア、流通データ。

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* 成長分野を特定し、変化を促す要因を特定する;
* 競争環境、市場の主要プレーヤー、主要ブランドを理解する;
* 5年間の予測を用いて、市場がどのように発展するかを評価する。

ユーロモニター・インターナショナルは、市場調査レポート、ビジネス参考書、オンライン情報システムの出版において40年以上の実績があります。ロンドン、シカゴ、シンガポール、上海、ヴィリニュス、ドバイ、ケープタウン、サンティアゴ、シドニー、東京、バンガロールにオフィスを構え、世界中に800人以上のアナリストのネットワークを持つユーロモニター・インターナショナルは、情報に基づいた戦略立案を支援する信頼性の高い情報資源を開発する独自の能力を有しています。


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目次

Asian Speciality Drinks in Malaysia
Euromonitor International
February 2024

List Of Contents And Tables

ASIAN SPECIALITY DRINKS IN MALAYSIA
KEY DATA FINDINGS
2023 DEVELOPMENTS
Limited appeal means sales in Asian speciality drinks are affected by price hikes
Small brands introduce new products to stimulate demand
Players develop strategies to boost their sales and gain share
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Off-trade volume growth expected to remain sluggish over the forecast period
Sugar tax set to influence sales in Asian speciality drinks
Players likely to offer frequent promotions over the forecast period
CATEGORY DATA
Table 1 Off-trade Sales of Asian Speciality Drinks: Volume 2018-2023
Table 2 Off-trade Sales of Asian Speciality Drinks: Value 2018-2023
Table 3 Off-trade Sales of Asian Speciality Drinks: % Volume Growth 2018-2023
Table 4 Off-trade Sales of Asian Speciality Drinks: % Value Growth 2018-2023
Table 5 NBO Company Shares of Off-trade Asian Speciality Drinks: % Volume 2019-2023
Table 6 LBN Brand Shares of Off-trade Asian Speciality Drinks: % Volume 2020-2023
Table 7 NBO Company Shares of Off-trade Asian Speciality Drinks: % Value 2019-2023
Table 8 LBN Brand Shares of Off-trade Asian Speciality Drinks: % Value 2020-2023
Table 9 Forecast Off-trade Sales of Asian Speciality Drinks: Volume 2023-2028
Table 10 Forecast Off-trade Sales of Asian Speciality Drinks: Value 2023-2028
Table 11 Forecast Off-trade Sales of Asian Speciality Drinks: % Volume Growth 2023-2028
Table 12 Forecast Off-trade Sales of Asian Speciality Drinks: % Value Growth 2023-2028
SOFT DRINKS IN MALAYSIA
EXECUTIVE SUMMARY
Soft drinks in 2023: The big picture
2023 key trends
Competitive landscape
Retailing developments
Foodservice vs retail split
What next for soft drinks?
MARKET DATA
Table 13 Off-trade vs On-trade Sales of Soft Drinks (RTD) by Channel: Volume 2018-2023
Table 14 Off-trade vs On-trade Sales of Soft Drinks (RTD) by Channel: % Volume Growth 2018-2023
Table 15 Off-trade vs On-trade Sales of Soft Drinks by Channel: Value 2018-2023
Table 16 Off-trade vs On-trade Sales of Soft Drinks by Channel: % Value Growth 2018-2023
Table 17 Off-trade vs On-trade Sales of Soft Drinks (as sold) by Category: Volume 2022
Table 18 Off-trade vs On-trade Sales of Soft Drinks (as sold) by Category: % Volume 2022
Table 19 Off-trade vs On-trade Sales of Soft Drinks by Category: Value 2022
Table 20 Off-trade vs On-trade Sales of Soft Drinks by Category: % Value 2022
Table 21 Off-trade Sales of Soft Drinks (RTD) by Category: Volume 2018-2023
Table 22 Off-trade Sales of Soft Drinks (RTD) by Category: % Volume Growth 2018-2023
Table 23 Off-trade Sales of Soft Drinks by Category: Value 2018-2023
Table 24 Off-trade Sales of Soft Drinks by Category: % Value Growth 2018-2023
Table 25 Sales of Soft Drinks by Total Fountain On-trade: Volume 2018-2023
Table 26 Sales of Soft Drinks by Total Fountain On-trade: % Volume Growth 2018-2023
Table 27 NBO Company Shares of Off-trade Soft Drinks (RTD): % Volume 2019-2023
Table 28 LBN Brand Shares of Off-trade Soft Drinks (RTD): % Volume 2020-2023
Table 29 NBO Company Shares of Off-trade Soft Drinks: % Value 2019-2023
Table 30 LBN Brand Shares of Off-trade Soft Drinks: % Value 2020-2023
Table 31 Distribution of Off-trade Soft Drinks (as sold) by Format: % Volume 2018-2023
Table 32 Distribution of Off-trade Soft Drinks (as sold) by Format and Category: % Volume 2023
Table 33 Forecast Off-trade vs On-trade Sales of Soft Drinks (RTD) by Channel: Volume 2023-2028
Table 34 Forecast Off-trade vs On-trade Sales of Soft Drinks (RTD) by Channel: % Volume Growth 2023-2028
Table 35 Forecast Off-trade vs On-trade Sales of Soft Drinks by Channel: Value 2023-2028
Table 36 Forecast Off-trade vs On-trade Sales of Soft Drinks by Channel: % Value Growth 2023-2028
Table 37 Forecast Off-trade Sales of Soft Drinks (RTD) by Category: Volume 2023-2028
Table 38 Forecast Off-trade Sales of Soft Drinks (RTD) by Category: % Volume Growth 2023-2028
Table 39 Forecast Off-trade Sales of Soft Drinks by Category: Value 2023-2028
Table 40 Forecast Off-trade Sales of Soft Drinks by Category: % Value Growth 2023-2028
Table 41 Forecast Sales of Soft Drinks by Total Fountain On-trade: Volume 2023-2028
Table 42 Forecast Sales of Soft Drinks by Total Fountain On-trade: % Volume Growth 2023-2028
APPENDIX
Fountain sales in Malaysia
DISCLAIMER
SOURCES
Summary 1 Research Sources

 

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Summary

Asian speciality drinks is seeing flat off-trade volume growth, due to the category’s performance in relation to unit price hikes. As Asian speciality drinks can be easily replaced by other categories, such as RTD tea, coconut and other plant waters, and still bottled water, demand is generally unstable. In addition, consumers typically tend to restrict their purchases of Asian speciality drinks to festive seasons (Hari Raya and Chinese New Year), during which they are more strongly marketed and...

Euromonitor International's Asian Speciality Drinks in Malaysia report offers a comprehensive guide to the size and shape of the market at a national level. It provides the latest retail sales data (2019-2023), allowing you to identify the sectors driving growth. It identifies the leading companies, the leading brands and offers strategic analysis of key factors influencing the market – be they legislative, distribution, packaging or pricing issues. Forecasts to 2028 illustrate how the market is set to change.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

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Euromonitor International has over 40 years' experience of publishing market research reports, business reference books and online information systems. With offices in London, Chicago, Singapore, Shanghai, Vilnius, Dubai, Cape Town, Santiago, Sydney, Tokyo and Bangalore and a network of over 800 analysts worldwide, Euromonitor International has a unique capability to develop reliable information resources to help drive informed strategic planning.



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Table of Contents

Asian Speciality Drinks in Malaysia
Euromonitor International
February 2024

List Of Contents And Tables

ASIAN SPECIALITY DRINKS IN MALAYSIA
KEY DATA FINDINGS
2023 DEVELOPMENTS
Limited appeal means sales in Asian speciality drinks are affected by price hikes
Small brands introduce new products to stimulate demand
Players develop strategies to boost their sales and gain share
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Off-trade volume growth expected to remain sluggish over the forecast period
Sugar tax set to influence sales in Asian speciality drinks
Players likely to offer frequent promotions over the forecast period
CATEGORY DATA
Table 1 Off-trade Sales of Asian Speciality Drinks: Volume 2018-2023
Table 2 Off-trade Sales of Asian Speciality Drinks: Value 2018-2023
Table 3 Off-trade Sales of Asian Speciality Drinks: % Volume Growth 2018-2023
Table 4 Off-trade Sales of Asian Speciality Drinks: % Value Growth 2018-2023
Table 5 NBO Company Shares of Off-trade Asian Speciality Drinks: % Volume 2019-2023
Table 6 LBN Brand Shares of Off-trade Asian Speciality Drinks: % Volume 2020-2023
Table 7 NBO Company Shares of Off-trade Asian Speciality Drinks: % Value 2019-2023
Table 8 LBN Brand Shares of Off-trade Asian Speciality Drinks: % Value 2020-2023
Table 9 Forecast Off-trade Sales of Asian Speciality Drinks: Volume 2023-2028
Table 10 Forecast Off-trade Sales of Asian Speciality Drinks: Value 2023-2028
Table 11 Forecast Off-trade Sales of Asian Speciality Drinks: % Volume Growth 2023-2028
Table 12 Forecast Off-trade Sales of Asian Speciality Drinks: % Value Growth 2023-2028
SOFT DRINKS IN MALAYSIA
EXECUTIVE SUMMARY
Soft drinks in 2023: The big picture
2023 key trends
Competitive landscape
Retailing developments
Foodservice vs retail split
What next for soft drinks?
MARKET DATA
Table 13 Off-trade vs On-trade Sales of Soft Drinks (RTD) by Channel: Volume 2018-2023
Table 14 Off-trade vs On-trade Sales of Soft Drinks (RTD) by Channel: % Volume Growth 2018-2023
Table 15 Off-trade vs On-trade Sales of Soft Drinks by Channel: Value 2018-2023
Table 16 Off-trade vs On-trade Sales of Soft Drinks by Channel: % Value Growth 2018-2023
Table 17 Off-trade vs On-trade Sales of Soft Drinks (as sold) by Category: Volume 2022
Table 18 Off-trade vs On-trade Sales of Soft Drinks (as sold) by Category: % Volume 2022
Table 19 Off-trade vs On-trade Sales of Soft Drinks by Category: Value 2022
Table 20 Off-trade vs On-trade Sales of Soft Drinks by Category: % Value 2022
Table 21 Off-trade Sales of Soft Drinks (RTD) by Category: Volume 2018-2023
Table 22 Off-trade Sales of Soft Drinks (RTD) by Category: % Volume Growth 2018-2023
Table 23 Off-trade Sales of Soft Drinks by Category: Value 2018-2023
Table 24 Off-trade Sales of Soft Drinks by Category: % Value Growth 2018-2023
Table 25 Sales of Soft Drinks by Total Fountain On-trade: Volume 2018-2023
Table 26 Sales of Soft Drinks by Total Fountain On-trade: % Volume Growth 2018-2023
Table 27 NBO Company Shares of Off-trade Soft Drinks (RTD): % Volume 2019-2023
Table 28 LBN Brand Shares of Off-trade Soft Drinks (RTD): % Volume 2020-2023
Table 29 NBO Company Shares of Off-trade Soft Drinks: % Value 2019-2023
Table 30 LBN Brand Shares of Off-trade Soft Drinks: % Value 2020-2023
Table 31 Distribution of Off-trade Soft Drinks (as sold) by Format: % Volume 2018-2023
Table 32 Distribution of Off-trade Soft Drinks (as sold) by Format and Category: % Volume 2023
Table 33 Forecast Off-trade vs On-trade Sales of Soft Drinks (RTD) by Channel: Volume 2023-2028
Table 34 Forecast Off-trade vs On-trade Sales of Soft Drinks (RTD) by Channel: % Volume Growth 2023-2028
Table 35 Forecast Off-trade vs On-trade Sales of Soft Drinks by Channel: Value 2023-2028
Table 36 Forecast Off-trade vs On-trade Sales of Soft Drinks by Channel: % Value Growth 2023-2028
Table 37 Forecast Off-trade Sales of Soft Drinks (RTD) by Category: Volume 2023-2028
Table 38 Forecast Off-trade Sales of Soft Drinks (RTD) by Category: % Volume Growth 2023-2028
Table 39 Forecast Off-trade Sales of Soft Drinks by Category: Value 2023-2028
Table 40 Forecast Off-trade Sales of Soft Drinks by Category: % Value Growth 2023-2028
Table 41 Forecast Sales of Soft Drinks by Total Fountain On-trade: Volume 2023-2028
Table 42 Forecast Sales of Soft Drinks by Total Fountain On-trade: % Volume Growth 2023-2028
APPENDIX
Fountain sales in Malaysia
DISCLAIMER
SOURCES
Summary 1 Research Sources

 

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