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タイの小児消費者医療


Paediatric Consumer Health in Thailand

小児用ビタミン剤と栄養補助食品は、2023年の現在価値ベースでも最大かつ最もダイナミックな製品分野である。需要が拡大するにつれて、製品のバリエーションもブランドも細分化され、競争環境も多様化した。様々... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Euromonitor International
ユーロモニターインターナショナル
2024年1月25日 US$990
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サマリー

小児用ビタミン剤と栄養補助食品は、2023年の現在価値ベースでも最大かつ最もダイナミックな製品分野である。需要が拡大するにつれて、製品のバリエーションもブランドも細分化され、競争環境も多様化した。様々なフォーマット、フレーバー、新しい追加成分が、より教育熱心な親たちの関心を引くために宣伝・広告された。

Euromonitor Internationalの調査レポート「タイの小児用コンシューマーヘルス」は、国レベルの市場規模と形状に関する包括的なガイドを提供しています。2019年から2023年までの最新の小売販売データを提供し、成長を促進する分野を特定することができます。2028年までの予測は市場がどのように変化するかを示しています。

対象製品おむつ(オムツ)かぶれ治療薬、小児用鎮痛薬、小児用咳・風邪・アレルギー治療薬、小児用皮膚科治療薬、小児用消化器治療薬、小児用ビタミン・栄養補助食品。

データ範囲:市場規模(過去と予測)、企業シェア、ブランドシェア、流通データ。

本レポートを購入する理由
* 小児用コンシューマーヘルス市場の詳細な把握;
* 成長分野を特定し、変化を促す要因を特定する;
* 競争環境、市場の主要プレーヤー、主要ブランドを理解する;
* 5年間の予測を用いて、市場がどのように発展するかを評価する。

ユーロモニター・インターナショナルは、市場調査レポート、ビジネス参考書、オンライン情報システムの出版において40年以上の経験を有しています。ロンドン、シカゴ、シンガポール、上海、ヴィリニュス、ドバイ、ケープタウン、サンティアゴ、シドニー、東京、バンガロールにオフィスを構え、世界中に800人以上のアナリストのネットワークを持つユーロモニター・インターナショナルは、情報に基づいた戦略立案を支援する信頼性の高い情報資源を開発する独自の能力を有しています。


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目次

Paediatric Consumer Health in Thailand
Euromonitor International
January 2024

List Of Contents And Tables

PAEDIATRIC CONSUMER HEALTH IN THAILAND
KEY DATA FINDINGS
2023 DEVELOPMENTS
Paediatric vitamins and dietary supplements leads growth, as competitive landscape becomes increasingly fragmented
Herbal natural ingredients remain popular
Increased focus on healthier alternatives within packaged food industry
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Growth will likely impacted by declining birth rate but this is likely to be offset by rising demand for premium products, alongside education of the consumer base
Increased focus on healthy eating could limit demand for some paediatric consumer health products
Companies will expand their online presence
CATEGORY DATA
Table 1 Sales of Paediatric Consumer Health by Category: Value 2018-2023
Table 2 Sales of Paediatric Consumer Health by Category: % Value Growth 2018-2023
Table 3 NBO Company Shares of Paediatric Consumer Health: % Value 2019-2023
Table 4 LBN Brand Shares of Paediatric Consumer Health: % Value 2020-2023
Table 5 Forecast Sales of Paediatric Consumer Health by Category: Value 2023-2028
Table 6 Forecast Sales of Paediatric Consumer Health by Category: % Value Growth 2023-2028
CONSUMER HEALTH IN THAILAND
EXECUTIVE SUMMARY
Consumer health in 2023: The big picture
2023 key trends
Competitive landscape
Retailing developments
What next for consumer health?
MARKET INDICATORS
Table 7 Consumer Expenditure on Health Goods and Medical Services: Value 2018-2023
Table 8 Life Expectancy at Birth 2018-2023
MARKET DATA
Table 9 Sales of Consumer Health by Category: Value 2018-2023
Table 10 Sales of Consumer Health by Category: % Value Growth 2018-2023
Table 11 NBO Company Shares of Consumer Health: % Value 2019-2023
Table 12 LBN Brand Shares of Consumer Health: % Value 2020-2023
Table 13 Penetration of Private Label in Consumer Health by Category: % Value 2018-2023
Table 14 Distribution of Consumer Health by Format: % Value 2018-2023
Table 15 Distribution of Consumer Health by Format and Category: % Value 2023
Table 16 Forecast Sales of Consumer Health by Category: Value 2023-2028
Table 17 Forecast Sales of Consumer Health by Category: % Value Growth 2023-2028
APPENDIX
OTC registration and classification
Vitamins and dietary supplements registration and classification
Self-medication/self-care and preventive medicine
Switches
DISCLAIMER
DEFINITIONS
SOURCES
Summary 1 Research Sources

 

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Summary

Paediatric vitamins and dietary supplements remained the largest and most dynamic product area in current value terms in 2023, with parents remaining keen to protect their children’s health. As demand grew, so too did the variety of offerings, with the competitive landscape becoming more fragmented both in terms of product variations and brands. Various formats, flavours and new additional ingredients were promoted and advertised to attract the attention of more educated parents who were willing...

Euromonitor International's Paediatric Consumer Health in Thailand report offers a comprehensive guide to the size and shape of the market at a national level. It provides the latest retail sales data 2019-2023, allowing you to identify the sectors driving growth. Forecasts to 2028 illustrate how the market is set to change.

Product coverage: Nappy (Diaper) Rash Treatments, Paediatric Analgesics, Paediatric Cough, Cold and Allergy Remedies, Paediatric Dermatologicals, Paediatric Digestive Remedies, Paediatric Vitamins and Dietary Supplements.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?
* Get a detailed picture of the Paediatric Consumer Health market;
* Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
* Understand the competitive environment, the market’s major players and leading brands;
* Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

Euromonitor International has over 40 years' experience of publishing market research reports, business reference books and online information systems. With offices in London, Chicago, Singapore, Shanghai, Vilnius, Dubai, Cape Town, Santiago, Sydney, Tokyo and Bangalore and a network of over 800 analysts worldwide, Euromonitor International has a unique capability to develop reliable information resources to help drive informed strategic planning.



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Table of Contents

Paediatric Consumer Health in Thailand
Euromonitor International
January 2024

List Of Contents And Tables

PAEDIATRIC CONSUMER HEALTH IN THAILAND
KEY DATA FINDINGS
2023 DEVELOPMENTS
Paediatric vitamins and dietary supplements leads growth, as competitive landscape becomes increasingly fragmented
Herbal natural ingredients remain popular
Increased focus on healthier alternatives within packaged food industry
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Growth will likely impacted by declining birth rate but this is likely to be offset by rising demand for premium products, alongside education of the consumer base
Increased focus on healthy eating could limit demand for some paediatric consumer health products
Companies will expand their online presence
CATEGORY DATA
Table 1 Sales of Paediatric Consumer Health by Category: Value 2018-2023
Table 2 Sales of Paediatric Consumer Health by Category: % Value Growth 2018-2023
Table 3 NBO Company Shares of Paediatric Consumer Health: % Value 2019-2023
Table 4 LBN Brand Shares of Paediatric Consumer Health: % Value 2020-2023
Table 5 Forecast Sales of Paediatric Consumer Health by Category: Value 2023-2028
Table 6 Forecast Sales of Paediatric Consumer Health by Category: % Value Growth 2023-2028
CONSUMER HEALTH IN THAILAND
EXECUTIVE SUMMARY
Consumer health in 2023: The big picture
2023 key trends
Competitive landscape
Retailing developments
What next for consumer health?
MARKET INDICATORS
Table 7 Consumer Expenditure on Health Goods and Medical Services: Value 2018-2023
Table 8 Life Expectancy at Birth 2018-2023
MARKET DATA
Table 9 Sales of Consumer Health by Category: Value 2018-2023
Table 10 Sales of Consumer Health by Category: % Value Growth 2018-2023
Table 11 NBO Company Shares of Consumer Health: % Value 2019-2023
Table 12 LBN Brand Shares of Consumer Health: % Value 2020-2023
Table 13 Penetration of Private Label in Consumer Health by Category: % Value 2018-2023
Table 14 Distribution of Consumer Health by Format: % Value 2018-2023
Table 15 Distribution of Consumer Health by Format and Category: % Value 2023
Table 16 Forecast Sales of Consumer Health by Category: Value 2023-2028
Table 17 Forecast Sales of Consumer Health by Category: % Value Growth 2023-2028
APPENDIX
OTC registration and classification
Vitamins and dietary supplements registration and classification
Self-medication/self-care and preventive medicine
Switches
DISCLAIMER
DEFINITIONS
SOURCES
Summary 1 Research Sources

 

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