タイの小児消費者医療Paediatric Consumer Health in Thailand 小児用ビタミン剤と栄養補助食品は、2023年の現在価値ベースでも最大かつ最もダイナミックな製品分野である。需要が拡大するにつれて、製品のバリエーションもブランドも細分化され、競争環境も多様化した。様々... もっと見る
※当ページの内容はウェブ更新時の情報です。
サマリー小児用ビタミン剤と栄養補助食品は、2023年の現在価値ベースでも最大かつ最もダイナミックな製品分野である。需要が拡大するにつれて、製品のバリエーションもブランドも細分化され、競争環境も多様化した。様々なフォーマット、フレーバー、新しい追加成分が、より教育熱心な親たちの関心を引くために宣伝・広告された。Euromonitor Internationalの調査レポート「タイの小児用コンシューマーヘルス」は、国レベルの市場規模と形状に関する包括的なガイドを提供しています。2019年から2023年までの最新の小売販売データを提供し、成長を促進する分野を特定することができます。2028年までの予測は市場がどのように変化するかを示しています。 対象製品おむつ(オムツ)かぶれ治療薬、小児用鎮痛薬、小児用咳・風邪・アレルギー治療薬、小児用皮膚科治療薬、小児用消化器治療薬、小児用ビタミン・栄養補助食品。 データ範囲:市場規模(過去と予測)、企業シェア、ブランドシェア、流通データ。 本レポートを購入する理由 * 小児用コンシューマーヘルス市場の詳細な把握; * 成長分野を特定し、変化を促す要因を特定する; * 競争環境、市場の主要プレーヤー、主要ブランドを理解する; * 5年間の予測を用いて、市場がどのように発展するかを評価する。 ユーロモニター・インターナショナルは、市場調査レポート、ビジネス参考書、オンライン情報システムの出版において40年以上の経験を有しています。ロンドン、シカゴ、シンガポール、上海、ヴィリニュス、ドバイ、ケープタウン、サンティアゴ、シドニー、東京、バンガロールにオフィスを構え、世界中に800人以上のアナリストのネットワークを持つユーロモニター・インターナショナルは、情報に基づいた戦略立案を支援する信頼性の高い情報資源を開発する独自の能力を有しています。 目次Paediatric Consumer Health in ThailandEuromonitor International January 2024 List Of Contents And Tables PAEDIATRIC CONSUMER HEALTH IN THAILAND KEY DATA FINDINGS 2023 DEVELOPMENTS Paediatric vitamins and dietary supplements leads growth, as competitive landscape becomes increasingly fragmented Herbal natural ingredients remain popular Increased focus on healthier alternatives within packaged food industry PROSPECTS AND OPPORTUNITIES Growth will likely impacted by declining birth rate but this is likely to be offset by rising demand for premium products, alongside education of the consumer base Increased focus on healthy eating could limit demand for some paediatric consumer health products Companies will expand their online presence CATEGORY DATA Table 1 Sales of Paediatric Consumer Health by Category: Value 2018-2023 Table 2 Sales of Paediatric Consumer Health by Category: % Value Growth 2018-2023 Table 3 NBO Company Shares of Paediatric Consumer Health: % Value 2019-2023 Table 4 LBN Brand Shares of Paediatric Consumer Health: % Value 2020-2023 Table 5 Forecast Sales of Paediatric Consumer Health by Category: Value 2023-2028 Table 6 Forecast Sales of Paediatric Consumer Health by Category: % Value Growth 2023-2028 CONSUMER HEALTH IN THAILAND EXECUTIVE SUMMARY Consumer health in 2023: The big picture 2023 key trends Competitive landscape Retailing developments What next for consumer health? MARKET INDICATORS Table 7 Consumer Expenditure on Health Goods and Medical Services: Value 2018-2023 Table 8 Life Expectancy at Birth 2018-2023 MARKET DATA Table 9 Sales of Consumer Health by Category: Value 2018-2023 Table 10 Sales of Consumer Health by Category: % Value Growth 2018-2023 Table 11 NBO Company Shares of Consumer Health: % Value 2019-2023 Table 12 LBN Brand Shares of Consumer Health: % Value 2020-2023 Table 13 Penetration of Private Label in Consumer Health by Category: % Value 2018-2023 Table 14 Distribution of Consumer Health by Format: % Value 2018-2023 Table 15 Distribution of Consumer Health by Format and Category: % Value 2023 Table 16 Forecast Sales of Consumer Health by Category: Value 2023-2028 Table 17 Forecast Sales of Consumer Health by Category: % Value Growth 2023-2028 APPENDIX OTC registration and classification Vitamins and dietary supplements registration and classification Self-medication/self-care and preventive medicine Switches DISCLAIMER DEFINITIONS SOURCES Summary 1 Research Sources
SummaryPaediatric vitamins and dietary supplements remained the largest and most dynamic product area in current value terms in 2023, with parents remaining keen to protect their children’s health. As demand grew, so too did the variety of offerings, with the competitive landscape becoming more fragmented both in terms of product variations and brands. Various formats, flavours and new additional ingredients were promoted and advertised to attract the attention of more educated parents who were willing... Table of ContentsPaediatric Consumer Health in ThailandEuromonitor International January 2024 List Of Contents And Tables PAEDIATRIC CONSUMER HEALTH IN THAILAND KEY DATA FINDINGS 2023 DEVELOPMENTS Paediatric vitamins and dietary supplements leads growth, as competitive landscape becomes increasingly fragmented Herbal natural ingredients remain popular Increased focus on healthier alternatives within packaged food industry PROSPECTS AND OPPORTUNITIES Growth will likely impacted by declining birth rate but this is likely to be offset by rising demand for premium products, alongside education of the consumer base Increased focus on healthy eating could limit demand for some paediatric consumer health products Companies will expand their online presence CATEGORY DATA Table 1 Sales of Paediatric Consumer Health by Category: Value 2018-2023 Table 2 Sales of Paediatric Consumer Health by Category: % Value Growth 2018-2023 Table 3 NBO Company Shares of Paediatric Consumer Health: % Value 2019-2023 Table 4 LBN Brand Shares of Paediatric Consumer Health: % Value 2020-2023 Table 5 Forecast Sales of Paediatric Consumer Health by Category: Value 2023-2028 Table 6 Forecast Sales of Paediatric Consumer Health by Category: % Value Growth 2023-2028 CONSUMER HEALTH IN THAILAND EXECUTIVE SUMMARY Consumer health in 2023: The big picture 2023 key trends Competitive landscape Retailing developments What next for consumer health? MARKET INDICATORS Table 7 Consumer Expenditure on Health Goods and Medical Services: Value 2018-2023 Table 8 Life Expectancy at Birth 2018-2023 MARKET DATA Table 9 Sales of Consumer Health by Category: Value 2018-2023 Table 10 Sales of Consumer Health by Category: % Value Growth 2018-2023 Table 11 NBO Company Shares of Consumer Health: % Value 2019-2023 Table 12 LBN Brand Shares of Consumer Health: % Value 2020-2023 Table 13 Penetration of Private Label in Consumer Health by Category: % Value 2018-2023 Table 14 Distribution of Consumer Health by Format: % Value 2018-2023 Table 15 Distribution of Consumer Health by Format and Category: % Value 2023 Table 16 Forecast Sales of Consumer Health by Category: Value 2023-2028 Table 17 Forecast Sales of Consumer Health by Category: % Value Growth 2023-2028 APPENDIX OTC registration and classification Vitamins and dietary supplements registration and classification Self-medication/self-care and preventive medicine Switches DISCLAIMER DEFINITIONS SOURCES Summary 1 Research Sources
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(医療/ヘルスケア)の最新刊レポート
Euromonitor International社の消費者向け医療分野での最新刊レポート本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート
よくあるご質問Euromonitor International社はどのような調査会社ですか?Euromonitor International(ユーロモニターインターナショナル)は年17,000以上の市場調査レポートを発行しています。あらゆる国や産業のトレンド、消費者動向を分析し、詳細カテゴ... もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|