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メガトレンド:価値の追求 消費財・サービスカテゴリーへの影響


Megatrends: Pursuit of Value Impact on Consumer Goods and Services Categories

消費者は、生活費危機の中で限られた資源を引き伸ばす必要性からだけでなく、意識的消費への価値転換や環境問題への関心の高まりから、積極的に価値を求め、節約や貯蓄に励んでいる。本レポートでは、「価値の追... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Euromonitor International
ユーロモニターインターナショナル
2023年10月20日 US$1,325
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サマリー

消費者は、生活費危機の中で限られた資源を引き伸ばす必要性からだけでなく、意識的消費への価値転換や環境問題への関心の高まりから、積極的に価値を求め、節約や貯蓄に励んでいる。本レポートでは、「価値の追求」というメガトレンドの中で、さまざまな消費者グループを特定し、その動機、行動、嗜好を探るとともに、関連性を維持するために企業がどのように適応し、イノベーションを起こせばよいかを明らかにする。

ユーロモニター・インターナショナルのメガトレンド:消費財・サービスカテゴリーへの価値追求の影響 メガトレンドに関するブリーフィングは、世界のビジネスに影響を与える消費者ベースの長期トレンドに関する最新の洞察を提供している。消費者の価値観や行動における重要なシフトを浮き彫りにし、それらがトレンドの進化にどのような影響を及ぼしているのか、またカテゴリーや地域を超えた企業への影響について戦略的な分析を提供しています。また、ビジネスチャンスがどこにあるかを特定し、トレンドと消費者ニーズの変化に対応した関連製品やサービスを紹介しています。

対象製品メガトレンド牽引要因としての価値観の変化、利便性、デジタル生活、多様性と包摂、メガトレンド牽引要因としての環境の変化と圧力、エクスペリエンス・モア、パーソナライゼーション、メガトレンド牽引要因としての人口変化、プレミアム化、価値の追求、メガトレンド牽引要因としての経済力の変化、市場のフロンティアの変化、ショッパーの再発明、持続可能な生活、メガトレンド牽引要因としてのテクノロジー、ウェルネス。

データ範囲:市場規模(過去および予測)、企業シェア、ブランドシェア、流通データ。

本レポートを購入する理由
* メガトレンド市場の詳細な把握;
* 成長分野を特定し、変化を促す要因を特定する;
* 競争環境、市場の主要プレーヤー、主要ブランドを理解する;
* 5年間の予測を用いて、市場がどのように発展すると予測されるかを評価する。

ユーロモニター・インターナショナルは、市場調査レポート、ビジネス参考書、オンライン情報システムの出版において40年以上の経験を有しています。ロンドン、シカゴ、シンガポール、上海、ヴィリニュス、ドバイ、ケープタウン、サンティアゴ、シドニー、東京、バンガロールにオフィスを構え、世界中に800人以上のアナリストのネットワークを持つユーロモニター・インターナショナルは、情報に基づいた戦略立案を支援する信頼性の高い情報資源を開発する独自の能力を有しています。


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目次

Introduction
introduction
Pursuit of value among fickle consumers
Pursuit of Value among fickle consumers
Pursuit of value among cautious consumers
Pursuit of Value among cautious consumers
Pursuit of value among conscious consumers
Implications for future growth

 

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Summary

Consumers are actively searching for value, economising and saving money not only out of the need to stretch limited resources amid the cost-of-living crisis, but also as a result of the value shift towards conscious consumption and rising concerns about environmental issues. This report identifies the different consumer groups within the Pursuit of Value megatrend, explores their motivations, behaviours and preferences, and highlights how businesses can adapt and innovate to stay relevant.

Euromonitor International's Megatrends: Pursuit of Value Impact on Consumer Goods and Services Categories Megatrend briefing offers latest insights into long-term consumer-based trends impacting businesses globally. It highlights important shifts in consumer values and behaviour, how these are affecting the evolution of the trend and offers strategic analysis into the implications for companies across categories and geographies. It identifies where opportunities lie for business and showcases relevant product and service manifestations responding to the trend(s) and the changing consumer need.

Product coverage: Changing Values as a Megatrend Driver, Convenience, Digital Living, Diversity and Inclusion, Environmental Shifts and Pressures as a Megatrend Driver, Experience More, Personalisation, Population Change as a Megatrend Driver, Premiumisation, Pursuit of Value, Shifting Economic Power as a Megatrend Driver, Shifting Market Frontiers, Shopper Reinvented, Sustainable Living, Technology as a Megatrend Driver, Wellness.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?
* Get a detailed picture of the Megatrends market;
* Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
* Understand the competitive environment, the market’s major players and leading brands;
* Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

Euromonitor International has over 40 years' experience of publishing market research reports, business reference books and online information systems. With offices in London, Chicago, Singapore, Shanghai, Vilnius, Dubai, Cape Town, Santiago, Sydney, Tokyo and Bangalore and a network of over 800 analysts worldwide, Euromonitor International has a unique capability to develop reliable information resources to help drive informed strategic planning.



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Table of Contents

Introduction
introduction
Pursuit of value among fickle consumers
Pursuit of Value among fickle consumers
Pursuit of value among cautious consumers
Pursuit of Value among cautious consumers
Pursuit of value among conscious consumers
Implications for future growth

 

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