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インドネシアのメガトレンド


Megatrends in Indonesia

本レポートでは、消費者の価値観や行動の変化から生じる長期的なトレンドに焦点を当てています。ユーロモニターインターナショナルが注目する8つのメガトレンドの各要約と、各トレンドがインドネシアでどのように... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Euromonitor International
ユーロモニターインターナショナル
2023年10月12日 US$1,325
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サマリー

本レポートでは、消費者の価値観や行動の変化から生じる長期的なトレンドに焦点を当てています。ユーロモニターインターナショナルが注目する8つのメガトレンドの各要約と、各トレンドがインドネシアでどのように顕在化しているかについての洞察を提供している。

EuromonitorのMegatrends in Indonesiaレポートは、インドネシアの消費者支出に影響を与える要因を分析しています。消費者のライフスタイルに関するレポートには、人口、都市開発、住宅所有、世帯プロファイル、労働、所得、消費支出と家族支出、健康、教育、食習慣、飲酒習慣、買い物習慣、身だしなみ、衣服、レジャー習慣、貯蓄と投資、メディア、コミュニケーション、交通、旅行と観光が含まれています。このレポートを利用して、国民のライフスタイルの選択に影響を与える要因を理解してください。

データ範囲:市場規模(過去および予測)、企業シェア、ブランドシェア、流通データ。

本レポートを購入する理由
* メガトレンド市場を詳細に把握;
* 成長分野を特定し、変化を促す要因を特定する;
* 競争環境、市場の主要プレーヤー、主要ブランドを理解する;
* 5年間の予測を用いて、市場がどのように発展すると予測されるかを評価する。

ユーロモニター・インターナショナルは、市場調査レポート、ビジネス参考書、オンライン情報システムの出版において40年以上の経験を有しています。ロンドン、シカゴ、シンガポール、上海、ヴィリニュス、ドバイ、ケープタウン、サンティアゴ、シドニー、東京、バンガロールにオフィスを構え、世界中に800人以上のアナリストのネットワークを持つユーロモニター・インターナショナルは、情報に基づいた戦略立案を支援する信頼性の高い情報資源を開発する独自の能力を有しています。


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目次

Scope
The drivers shaping consumer behaviour
Megatrends framework
Businesses harness megatrends to renovate, innovate and disrupt
Convenience
Legit Group set to scale up its cloud kitchen business
Tech is being used to simplify everyday tasks
Consumers seek more flexibility in all areas of life
Indonesians want to see things before buying
Lack of time to cook is driving the food delivery category
Digital living
Tokopedia enhances e-commerce offering with subscription plan
Millennials make the greatest use of tech
Most consumers are protective of their personal data
Gen Z prefer to stay anonymous online
Consumer reviews are the most trusted information source
Consumers expect more face-to-face activity post-pandemic
Diversity and inclusion
Starbucks Indonesia opens its first signing store staffed by the deaf and hard of hearing
Indonesians show strong support for charitable causes
Most people feel comfortable expressing their identity
Brand trust is important to shoppers
Experience more
Realme opens new experience store as part of its omnichannel strategy
Indonesians enjoy socialising both online and offline
Safety and nature are the key priorities when travelling
Consumers are still more likely to enjoy real world than online experiences
Personalisation
TikTok launches personalised subscription-only music streaming service
Younger generations are the most enthusiastic about virtual activities
Most Indonesians enjoy tailored experiences
Premiumisation
Bakery-cafés flourish on the back of expanding urban middle class consumer base
Most Indonesians desire a simpler lifestyle
Millennials are the most confident in their long-term investments
Health, quality and comfort are prized attributes
Pursuit of value
GoTo promotes financial inclusion by making GoPay app accessible to unbanked consumers
Most Indonesians lead a minimalist lifestyle
Shoppers are worried about the rising cost of living
Indonesians are embracing the circular economy
Consumers seek ways to make their money go further
Shopper reinvented
Quick-commerce platform Astro scales up and increases private label range
Indonesians enjoy the shopping experience
S-commerce gains traction as part of the omnichannel experience
Young people interact most with brands online
Sustainable living
The World Bank supports efforts to improve urban mobility in Indonesia
Indonesians want to make positive differences
Mindful consumption is on the rise
Reducing plastics use is top of mind for eco-conscious consumers
Wellness
Halodoc enhances healthcare accessibility for millions of Indonesians
Massage remains the principal antidote to stress
Indonesians take a keen interest in healthy eating
Consumers remain wary of health and safety in post-pandemic era
Leverage the power of megatrends to shape your strategy today

 

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Summary

This Megatrends report highlights long-term trends resulting from shifts in consumer values and behaviour. It provides a summary of each of Euromonitor International’s eight focus megatrends, and insights as to how each trend has manifested in Indonesia.

Euromonitor's Megatrends in Indonesia report analyses factors influencing national consumer expenditure. Consumer lifestyles reports include coverage of: population, urban development, home ownership, household profiles, labour, income, consumer and family expenditure, health, education, eating habits, drinking habits, shopping habits, personal grooming, clothing, leisure habits, savings and investments, media, communication, transport and travel and tourism. Use this report to understand the factors influencing a nation's lifestyle choices.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?
* Get a detailed picture of the Megatrends market;
* Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
* Understand the competitive environment, the market’s major players and leading brands;
* Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

Euromonitor International has over 40 years' experience of publishing market research reports, business reference books and online information systems. With offices in London, Chicago, Singapore, Shanghai, Vilnius, Dubai, Cape Town, Santiago, Sydney, Tokyo and Bangalore and a network of over 800 analysts worldwide, Euromonitor International has a unique capability to develop reliable information resources to help drive informed strategic planning.



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Table of Contents

Scope
The drivers shaping consumer behaviour
Megatrends framework
Businesses harness megatrends to renovate, innovate and disrupt
Convenience
Legit Group set to scale up its cloud kitchen business
Tech is being used to simplify everyday tasks
Consumers seek more flexibility in all areas of life
Indonesians want to see things before buying
Lack of time to cook is driving the food delivery category
Digital living
Tokopedia enhances e-commerce offering with subscription plan
Millennials make the greatest use of tech
Most consumers are protective of their personal data
Gen Z prefer to stay anonymous online
Consumer reviews are the most trusted information source
Consumers expect more face-to-face activity post-pandemic
Diversity and inclusion
Starbucks Indonesia opens its first signing store staffed by the deaf and hard of hearing
Indonesians show strong support for charitable causes
Most people feel comfortable expressing their identity
Brand trust is important to shoppers
Experience more
Realme opens new experience store as part of its omnichannel strategy
Indonesians enjoy socialising both online and offline
Safety and nature are the key priorities when travelling
Consumers are still more likely to enjoy real world than online experiences
Personalisation
TikTok launches personalised subscription-only music streaming service
Younger generations are the most enthusiastic about virtual activities
Most Indonesians enjoy tailored experiences
Premiumisation
Bakery-cafés flourish on the back of expanding urban middle class consumer base
Most Indonesians desire a simpler lifestyle
Millennials are the most confident in their long-term investments
Health, quality and comfort are prized attributes
Pursuit of value
GoTo promotes financial inclusion by making GoPay app accessible to unbanked consumers
Most Indonesians lead a minimalist lifestyle
Shoppers are worried about the rising cost of living
Indonesians are embracing the circular economy
Consumers seek ways to make their money go further
Shopper reinvented
Quick-commerce platform Astro scales up and increases private label range
Indonesians enjoy the shopping experience
S-commerce gains traction as part of the omnichannel experience
Young people interact most with brands online
Sustainable living
The World Bank supports efforts to improve urban mobility in Indonesia
Indonesians want to make positive differences
Mindful consumption is on the rise
Reducing plastics use is top of mind for eco-conscious consumers
Wellness
Halodoc enhances healthcare accessibility for millions of Indonesians
Massage remains the principal antidote to stress
Indonesians take a keen interest in healthy eating
Consumers remain wary of health and safety in post-pandemic era
Leverage the power of megatrends to shape your strategy today

 

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