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フィリピンのメガトレンド


Megatrends in the Philippines

本レポートでは、消費者の価値観や行動の変化から生じる長期的なトレンドに焦点を当てています。ユーロモニターインターナショナルが注目する10のメガトレンドの各要約と、各トレンドがフィリピンでどのように顕... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Euromonitor International
ユーロモニターインターナショナル
2023年10月9日 US$1,325
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サマリー

本レポートでは、消費者の価値観や行動の変化から生じる長期的なトレンドに焦点を当てています。ユーロモニターインターナショナルが注目する10のメガトレンドの各要約と、各トレンドがフィリピンでどのように顕在化したかについての洞察を提供しています。

EuromonitorのMegatrends in the Philippines(フィリピンのメガトレンド)レポートは国内の消費者支出に影響を与える要因を分析しています。消費者のライフスタイルに関するレポートには、人口、都市開発、住宅所有、世帯プロファイル、労働、所得、消費支出と家族支出、健康、教育、食習慣、飲酒習慣、買い物習慣、身だしなみ、衣服、レジャー習慣、貯蓄と投資、メディア、コミュニケーション、交通、旅行と観光が含まれています。このレポートを利用して、国民のライフスタイルの選択に影響を与える要因を理解してください。

データ範囲:市場規模(過去および予測)、企業シェア、ブランドシェア、流通データ。

本レポートを購入する理由
* メガトレンド市場を詳細に把握;
* 成長分野を特定し、変化を促す要因を特定する;
* 競争環境、市場の主要プレーヤー、主要ブランドを理解する;
* 5年間の予測を用いて、市場がどのように発展すると予測されるかを評価する。

ユーロモニター・インターナショナルは、市場調査レポート、ビジネス参考書、オンライン情報システムの出版において40年以上の経験を有しています。ロンドン、シカゴ、シンガポール、上海、ヴィリニュス、ドバイ、ケープタウン、サンティアゴ、シドニー、東京、バンガロールにオフィスを構え、世界中に800人以上のアナリストのネットワークを持つユーロモニター・インターナショナルは、情報に基づいた戦略立案を支援する信頼性の高い情報資源を開発する独自の能力を有しています。


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目次

Scope
The drivers shaping consumer behaviour
Megatrends framework
Businesses harness megatrends to renovate, innovate and disrupt
Convenience
Foodpanda launches pandago, its on-demand express delivery service
Tech is being used to simplify everyday tasks
Consumers seek more flexibility in all areas of life
Filipinos want easy access to stores
Lack of time to cook is driving growth in food deliveries
Digital living
City of Pearl to become the world’s biggest smart city
Video gaming is a favourite pastime among young Filipinos
Most consumers are protective of their personal data
Younger generations prefer to stay anonymous online
Friends and family remain the most trusted information source
Consumers expect more real-life activity
Diversity and inclusion
McDonald’s releases heartwarming sapphic commercial for Pride Month
Filipinos show strong support for charitable causes
Most Filipinos feel comfortable expressing their identity
Brand trust is important to shoppers
Experience more
Michael Cinco stages the Philippines’ first Metaverse Fashion Gala
Filipinos enjoy socialising both on- and offline
Relaxation and safety are the key priorities when travelling
Consumers are still more likely to enjoy real world than online experiences
Personalisation
AS Watson introduces AI-powered skin analysis tool at new flagship store
Younger generations are the most enthusiastic about virtual activities
Most Filipinos enjoy tailored experiences
Premiumisation
Premium dog treat brand Zert continues to innovate
Most Filipinos desire a simpler lifestyle
Millennials are the most confident in their long-term investments
Health, quality and comfort are prized attributes
Pursuit of value
Digital finance app Lista PH helps consumers to budget and save
Baby Boomers are the most frugal cohort
Shoppers are worried about the rising cost of living
Filipinos are embracing the circular economy
Consumers seek ways to make their money go further
Shopper reinvented
Filipinos enjoy the shopping experience
S-commerce gains traction as part of the omnichannel experience
Generation X interact most with brands online
Sustainable living
BAMBUHAY develops t he first bamboo toothbrush that can be planted
Filipinos are highly concerned about global warming
Mindful consumption is on the rise
Reducing plastic use and food waste are top of mind for eco-conscious consumers
Wellness
WTH Foods rolls out Umani, a new brand of frozen meat alternatives
Massage remains the principal antidote to stress
Filipinos take a keen interest in healthy eating
Consumers remain wary of health and safety in post-pandemic era
Leverage the power of megatrends to shape your strategy today

 

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Summary

This Megatrends report highlights long-term trends resulting from shifts in consumer values and behaviour. It provides a summary of each of Euromonitor International’s 10 focus megatrends and insights as to how each trend has manifested in the Philippines.

Euromonitor's Megatrends in the Philippines report analyses factors influencing national consumer expenditure. Consumer lifestyles reports include coverage of: population, urban development, home ownership, household profiles, labour, income, consumer and family expenditure, health, education, eating habits, drinking habits, shopping habits, personal grooming, clothing, leisure habits, savings and investments, media, communication, transport and travel and tourism. Use this report to understand the factors influencing a nation's lifestyle choices.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?
* Get a detailed picture of the Megatrends market;
* Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
* Understand the competitive environment, the market’s major players and leading brands;
* Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

Euromonitor International has over 40 years' experience of publishing market research reports, business reference books and online information systems. With offices in London, Chicago, Singapore, Shanghai, Vilnius, Dubai, Cape Town, Santiago, Sydney, Tokyo and Bangalore and a network of over 800 analysts worldwide, Euromonitor International has a unique capability to develop reliable information resources to help drive informed strategic planning.



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Table of Contents

Scope
The drivers shaping consumer behaviour
Megatrends framework
Businesses harness megatrends to renovate, innovate and disrupt
Convenience
Foodpanda launches pandago, its on-demand express delivery service
Tech is being used to simplify everyday tasks
Consumers seek more flexibility in all areas of life
Filipinos want easy access to stores
Lack of time to cook is driving growth in food deliveries
Digital living
City of Pearl to become the world’s biggest smart city
Video gaming is a favourite pastime among young Filipinos
Most consumers are protective of their personal data
Younger generations prefer to stay anonymous online
Friends and family remain the most trusted information source
Consumers expect more real-life activity
Diversity and inclusion
McDonald’s releases heartwarming sapphic commercial for Pride Month
Filipinos show strong support for charitable causes
Most Filipinos feel comfortable expressing their identity
Brand trust is important to shoppers
Experience more
Michael Cinco stages the Philippines’ first Metaverse Fashion Gala
Filipinos enjoy socialising both on- and offline
Relaxation and safety are the key priorities when travelling
Consumers are still more likely to enjoy real world than online experiences
Personalisation
AS Watson introduces AI-powered skin analysis tool at new flagship store
Younger generations are the most enthusiastic about virtual activities
Most Filipinos enjoy tailored experiences
Premiumisation
Premium dog treat brand Zert continues to innovate
Most Filipinos desire a simpler lifestyle
Millennials are the most confident in their long-term investments
Health, quality and comfort are prized attributes
Pursuit of value
Digital finance app Lista PH helps consumers to budget and save
Baby Boomers are the most frugal cohort
Shoppers are worried about the rising cost of living
Filipinos are embracing the circular economy
Consumers seek ways to make their money go further
Shopper reinvented
Filipinos enjoy the shopping experience
S-commerce gains traction as part of the omnichannel experience
Generation X interact most with brands online
Sustainable living
BAMBUHAY develops t he first bamboo toothbrush that can be planted
Filipinos are highly concerned about global warming
Mindful consumption is on the rise
Reducing plastic use and food waste are top of mind for eco-conscious consumers
Wellness
WTH Foods rolls out Umani, a new brand of frozen meat alternatives
Massage remains the principal antidote to stress
Filipinos take a keen interest in healthy eating
Consumers remain wary of health and safety in post-pandemic era
Leverage the power of megatrends to shape your strategy today

 

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当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
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2024/11/21 10:26

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