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韓国のメガトレンド


Megatrends in South Korea

本レポートでは、消費者の価値観や行動の変化から生じる長期的なトレンドに焦点を当てています。ユーロモニターインターナショナルが注目する8つのメガトレンドの各要約と、各トレンドが韓国でどのように顕在化し... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Euromonitor International
ユーロモニターインターナショナル
2023年7月18日 US$1,325
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サマリー

本レポートでは、消費者の価値観や行動の変化から生じる長期的なトレンドに焦点を当てています。ユーロモニターインターナショナルが注目する8つのメガトレンドの各要約と、各トレンドが韓国でどのように顕在化したかについての洞察を提供している。

ユーロモニターの「韓国のメガトレンド」レポートは、韓国の消費者支出に影響を与える要因を分析している。消費者のライフスタイルに関するレポートには、人口、都市開発、住宅所有、世帯プロファイル、労働、所得、消費支出と家族支出、健康、教育、食習慣、飲酒習慣、買い物習慣、身だしなみ、衣服、レジャー習慣、貯蓄と投資、メディア、コミュニケーション、交通、旅行と観光が含まれています。このレポートを利用して、国民のライフスタイルの選択に影響を与える要因を理解してください。

データ範囲:市場規模(過去および予測)、企業シェア、ブランドシェア、流通データ。

本レポートを購入する理由
* メガトレンド市場を詳細に把握;
* 成長分野を特定し、変化を促す要因を特定する;
* 競争環境、市場の主要プレーヤー、主要ブランドを理解する;
* 5年間の予測を用いて、市場がどのように発展すると予測されるかを評価する。

ユーロモニター・インターナショナルは、市場調査レポート、ビジネス参考書、オンライン情報システムの出版において40年以上の経験を有しています。ロンドン、シカゴ、シンガポール、上海、ヴィリニュス、ドバイ、ケープタウン、サンティアゴ、シドニー、東京、バンガロールにオフィスを構え、世界中に800人以上のアナリストのネットワークを持つユーロモニター・インターナショナルは、情報に基づいた戦略立案を支援する信頼性の高い情報資源を開発する独自の能力を有しています。


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目次

Scope
The drivers shaping consumer behaviour
Megatrends framework
Businesses harness megatrends to renovate, innovate and disrupt
Convenience
Woowa Brothers launches indoor delivery robot at Seoul’s Trade Tower
Millennials most likely to use tech to make life easier
Consumers are staying closer to home
Shoppers want to see what they are buying
Convenience drives demand for e-commerce
Consumers prefer convenient food options
Digital living
Woori Bank offers exclusive in-game rewards targeting the esports community
Millennials make the greatest use of VR
Half of consumers actively manage their data settings
Gen X are least comfortable with sharing data
Consumer reviews hold the most sway
Consumers expect more face-to-face activity post-pandemic
Diversity and inclusion
Yuhan-Kimberly empowering women leaders in South Korea
Baby Boomers are the most vocal in sharing opinions online
Millennials want to make a difference to the world
Koreans show an interest in other cultures
Millennials are the most wary of companies’ intentions
Experience more
Virtual K-pop band MAVE enjoys success in the metaverse
Shopping is the top leisure activity
Koreans pay heed to food quality when travelling
Consumers prefer real world to online experiences
Personalisation
Amway Korea offers precision probiotics using customers’ faecal samples
Gen Z are the most enthusiastic about virtual experiences
Tailor-made activities are gaining traction
Premiumisation
Nutriplan expands its Holic range of premium dog foods
Millennials are the most individualistic cohort
Gen X are the most confident in their long-term investments
Consumers prioritise nutrition, quality and comfort
Pursuit of value
Traders Wholesale Club launches paid membership programme and new store brand
Koreans are fond of a good deal
Consumers are worried about rising costs
Most consumers are still averse to renting
Young people expect to save more in the short term
Shopper reinvented
Nike opens world’s first Nike Style concept store in Seoul
Gen X most likely to seek bespoke experiences
Many products now purchased more frequently online
Koreans are reluctant to interact with brands
Millennials are the most interested in s-commerce
Sustainable living
Most are concerned about the impact of global warming
Koreans take recycling seriously
Reducing food waste is top of the agenda
Consumers are keen to make their votes count
Compostable packaging is considered the most sustainable
Wellness
One Day Chocolate tablet offers snack alternative for health-conscious Koreans
Consumers turn to sleep aids in times of stress
Koreans are enthusiastic about health supplements
People continue to be concerned about personal safety
Leverage the power of megatrends to shape your strategy today

 

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Summary

This Megatrends report highlights long-term trends resulting from shifts in consumer values and behaviour. It provides a summary of each of Euromonitor International’s eight focus megatrends and insights as to how each trend has manifested in South Korea.

Euromonitor's Megatrends in South Korea report analyses factors influencing national consumer expenditure. Consumer lifestyles reports include coverage of: population, urban development, home ownership, household profiles, labour, income, consumer and family expenditure, health, education, eating habits, drinking habits, shopping habits, personal grooming, clothing, leisure habits, savings and investments, media, communication, transport and travel and tourism. Use this report to understand the factors influencing a nation's lifestyle choices.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?
* Get a detailed picture of the Megatrends market;
* Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
* Understand the competitive environment, the market’s major players and leading brands;
* Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

Euromonitor International has over 40 years' experience of publishing market research reports, business reference books and online information systems. With offices in London, Chicago, Singapore, Shanghai, Vilnius, Dubai, Cape Town, Santiago, Sydney, Tokyo and Bangalore and a network of over 800 analysts worldwide, Euromonitor International has a unique capability to develop reliable information resources to help drive informed strategic planning.



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Table of Contents

Scope
The drivers shaping consumer behaviour
Megatrends framework
Businesses harness megatrends to renovate, innovate and disrupt
Convenience
Woowa Brothers launches indoor delivery robot at Seoul’s Trade Tower
Millennials most likely to use tech to make life easier
Consumers are staying closer to home
Shoppers want to see what they are buying
Convenience drives demand for e-commerce
Consumers prefer convenient food options
Digital living
Woori Bank offers exclusive in-game rewards targeting the esports community
Millennials make the greatest use of VR
Half of consumers actively manage their data settings
Gen X are least comfortable with sharing data
Consumer reviews hold the most sway
Consumers expect more face-to-face activity post-pandemic
Diversity and inclusion
Yuhan-Kimberly empowering women leaders in South Korea
Baby Boomers are the most vocal in sharing opinions online
Millennials want to make a difference to the world
Koreans show an interest in other cultures
Millennials are the most wary of companies’ intentions
Experience more
Virtual K-pop band MAVE enjoys success in the metaverse
Shopping is the top leisure activity
Koreans pay heed to food quality when travelling
Consumers prefer real world to online experiences
Personalisation
Amway Korea offers precision probiotics using customers’ faecal samples
Gen Z are the most enthusiastic about virtual experiences
Tailor-made activities are gaining traction
Premiumisation
Nutriplan expands its Holic range of premium dog foods
Millennials are the most individualistic cohort
Gen X are the most confident in their long-term investments
Consumers prioritise nutrition, quality and comfort
Pursuit of value
Traders Wholesale Club launches paid membership programme and new store brand
Koreans are fond of a good deal
Consumers are worried about rising costs
Most consumers are still averse to renting
Young people expect to save more in the short term
Shopper reinvented
Nike opens world’s first Nike Style concept store in Seoul
Gen X most likely to seek bespoke experiences
Many products now purchased more frequently online
Koreans are reluctant to interact with brands
Millennials are the most interested in s-commerce
Sustainable living
Most are concerned about the impact of global warming
Koreans take recycling seriously
Reducing food waste is top of the agenda
Consumers are keen to make their votes count
Compostable packaging is considered the most sustainable
Wellness
One Day Chocolate tablet offers snack alternative for health-conscious Koreans
Consumers turn to sleep aids in times of stress
Koreans are enthusiastic about health supplements
People continue to be concerned about personal safety
Leverage the power of megatrends to shape your strategy today

 

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