韓国のメガトレンドMegatrends in South Korea 本レポートでは、消費者の価値観や行動の変化から生じる長期的なトレンドに焦点を当てています。ユーロモニターインターナショナルが注目する8つのメガトレンドの各要約と、各トレンドが韓国でどのように顕在化し... もっと見る
※当ページの内容はウェブ更新時の情報です。
サマリー本レポートでは、消費者の価値観や行動の変化から生じる長期的なトレンドに焦点を当てています。ユーロモニターインターナショナルが注目する8つのメガトレンドの各要約と、各トレンドが韓国でどのように顕在化したかについての洞察を提供している。ユーロモニターの「韓国のメガトレンド」レポートは、韓国の消費者支出に影響を与える要因を分析している。消費者のライフスタイルに関するレポートには、人口、都市開発、住宅所有、世帯プロファイル、労働、所得、消費支出と家族支出、健康、教育、食習慣、飲酒習慣、買い物習慣、身だしなみ、衣服、レジャー習慣、貯蓄と投資、メディア、コミュニケーション、交通、旅行と観光が含まれています。このレポートを利用して、国民のライフスタイルの選択に影響を与える要因を理解してください。 データ範囲:市場規模(過去および予測)、企業シェア、ブランドシェア、流通データ。 本レポートを購入する理由 * メガトレンド市場を詳細に把握; * 成長分野を特定し、変化を促す要因を特定する; * 競争環境、市場の主要プレーヤー、主要ブランドを理解する; * 5年間の予測を用いて、市場がどのように発展すると予測されるかを評価する。 ユーロモニター・インターナショナルは、市場調査レポート、ビジネス参考書、オンライン情報システムの出版において40年以上の経験を有しています。ロンドン、シカゴ、シンガポール、上海、ヴィリニュス、ドバイ、ケープタウン、サンティアゴ、シドニー、東京、バンガロールにオフィスを構え、世界中に800人以上のアナリストのネットワークを持つユーロモニター・インターナショナルは、情報に基づいた戦略立案を支援する信頼性の高い情報資源を開発する独自の能力を有しています。 目次ScopeThe drivers shaping consumer behaviour Megatrends framework Businesses harness megatrends to renovate, innovate and disrupt Convenience Woowa Brothers launches indoor delivery robot at Seoul’s Trade Tower Millennials most likely to use tech to make life easier Consumers are staying closer to home Shoppers want to see what they are buying Convenience drives demand for e-commerce Consumers prefer convenient food options Digital living Woori Bank offers exclusive in-game rewards targeting the esports community Millennials make the greatest use of VR Half of consumers actively manage their data settings Gen X are least comfortable with sharing data Consumer reviews hold the most sway Consumers expect more face-to-face activity post-pandemic Diversity and inclusion Yuhan-Kimberly empowering women leaders in South Korea Baby Boomers are the most vocal in sharing opinions online Millennials want to make a difference to the world Koreans show an interest in other cultures Millennials are the most wary of companies’ intentions Experience more Virtual K-pop band MAVE enjoys success in the metaverse Shopping is the top leisure activity Koreans pay heed to food quality when travelling Consumers prefer real world to online experiences Personalisation Amway Korea offers precision probiotics using customers’ faecal samples Gen Z are the most enthusiastic about virtual experiences Tailor-made activities are gaining traction Premiumisation Nutriplan expands its Holic range of premium dog foods Millennials are the most individualistic cohort Gen X are the most confident in their long-term investments Consumers prioritise nutrition, quality and comfort Pursuit of value Traders Wholesale Club launches paid membership programme and new store brand Koreans are fond of a good deal Consumers are worried about rising costs Most consumers are still averse to renting Young people expect to save more in the short term Shopper reinvented Nike opens world’s first Nike Style concept store in Seoul Gen X most likely to seek bespoke experiences Many products now purchased more frequently online Koreans are reluctant to interact with brands Millennials are the most interested in s-commerce Sustainable living Most are concerned about the impact of global warming Koreans take recycling seriously Reducing food waste is top of the agenda Consumers are keen to make their votes count Compostable packaging is considered the most sustainable Wellness One Day Chocolate tablet offers snack alternative for health-conscious Koreans Consumers turn to sleep aids in times of stress Koreans are enthusiastic about health supplements People continue to be concerned about personal safety Leverage the power of megatrends to shape your strategy today
SummaryThis Megatrends report highlights long-term trends resulting from shifts in consumer values and behaviour. It provides a summary of each of Euromonitor International’s eight focus megatrends and insights as to how each trend has manifested in South Korea. Table of ContentsScopeThe drivers shaping consumer behaviour Megatrends framework Businesses harness megatrends to renovate, innovate and disrupt Convenience Woowa Brothers launches indoor delivery robot at Seoul’s Trade Tower Millennials most likely to use tech to make life easier Consumers are staying closer to home Shoppers want to see what they are buying Convenience drives demand for e-commerce Consumers prefer convenient food options Digital living Woori Bank offers exclusive in-game rewards targeting the esports community Millennials make the greatest use of VR Half of consumers actively manage their data settings Gen X are least comfortable with sharing data Consumer reviews hold the most sway Consumers expect more face-to-face activity post-pandemic Diversity and inclusion Yuhan-Kimberly empowering women leaders in South Korea Baby Boomers are the most vocal in sharing opinions online Millennials want to make a difference to the world Koreans show an interest in other cultures Millennials are the most wary of companies’ intentions Experience more Virtual K-pop band MAVE enjoys success in the metaverse Shopping is the top leisure activity Koreans pay heed to food quality when travelling Consumers prefer real world to online experiences Personalisation Amway Korea offers precision probiotics using customers’ faecal samples Gen Z are the most enthusiastic about virtual experiences Tailor-made activities are gaining traction Premiumisation Nutriplan expands its Holic range of premium dog foods Millennials are the most individualistic cohort Gen X are the most confident in their long-term investments Consumers prioritise nutrition, quality and comfort Pursuit of value Traders Wholesale Club launches paid membership programme and new store brand Koreans are fond of a good deal Consumers are worried about rising costs Most consumers are still averse to renting Young people expect to save more in the short term Shopper reinvented Nike opens world’s first Nike Style concept store in Seoul Gen X most likely to seek bespoke experiences Many products now purchased more frequently online Koreans are reluctant to interact with brands Millennials are the most interested in s-commerce Sustainable living Most are concerned about the impact of global warming Koreans take recycling seriously Reducing food waste is top of the agenda Consumers are keen to make their votes count Compostable packaging is considered the most sustainable Wellness One Day Chocolate tablet offers snack alternative for health-conscious Koreans Consumers turn to sleep aids in times of stress Koreans are enthusiastic about health supplements People continue to be concerned about personal safety Leverage the power of megatrends to shape your strategy today
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(消費財)の最新刊レポート
Euromonitor International社の消費者ライフスタイル分野での最新刊レポート本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート
よくあるご質問Euromonitor International社はどのような調査会社ですか?Euromonitor International(ユーロモニターインターナショナル)は年17,000以上の市場調査レポートを発行しています。あらゆる国や産業のトレンド、消費者動向を分析し、詳細カテゴ... もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
|