中国・香港のベビー・子供関連商品Baby and Child-Specific Products in Hong Kong, China 2022年には、日本のベビー・子供用品の普及率が大幅に上昇した。この増加傾向は、小売網の拡大やオンライン・ショッピングの利便性によって日本ブランドの入手可能性が高まったことが主な要因である。この成長の... もっと見る
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サマリー2022年には、日本のベビー・子供用品の普及率が大幅に上昇した。この増加傾向は、小売網の拡大やオンライン・ショッピングの利便性によって日本ブランドの入手可能性が高まったことが主な要因である。この成長の主な要因は、ドン・ドンキ、マツキヨ清、イオンといった日本のドラッグストアやスーパーマーケットの進出と、それらの小売網が高知県に拡大したことである。ユーロモニター・インターナショナルの調査レポート「香港(中国)のベビー用品と子供用品の市場」は、国レベルの市場規模と形状に関する包括的なガイドを提供しています。2018年から2022年までの最新の小売販売データを提供しており、成長を促進するセクターを特定することができます。2027年までの予測では、市場がどのように変化するかを示しています。 対象製品ベビー・子供用ヘアケア、ベビー・子供用スキンケア、ベビー・子供用サンケア、ベビー・子供用トイレタリー、ベビー用おしりふき、ベビー・子供用薬用製品、おむつかぶれ治療薬 データ範囲:市場規模(過去と予測)、企業シェア、ブランドシェア、流通データ。 本レポートを購入する理由 * ベビー・子供用製品市場の詳細な把握; * 成長分野を特定し、変化を促す要因を特定する; * 競争環境、市場の主要プレーヤー、主要ブランドを理解する; * 5年間の予測を用いて、市場がどのように発展するかを評価する。 ユーロモニター・インターナショナルは、市場調査レポート、ビジネス参考書、オンライン情報システムの出版において40年以上の経験を有しています。ロンドン、シカゴ、シンガポール、上海、ヴィリニュス、ドバイ、ケープタウン、サンティアゴ、シドニー、東京、バンガロールにオフィスを構え、世界中に800人以上のアナリストのネットワークを持つユーロモニター・インターナショナルは、情報に基づいた戦略立案を支援する信頼性の高い情報資源を開発する独自の能力を有しています。 目次Baby and Child-Specific Products in Hong Kong, ChinaEuromonitor International June 2023 List Of Contents And Tables BABY AND CHILD-SPECIFIC PRODUCTS IN HONG KONG, CHINA KEY DATA FINDINGS 2022 DEVELOPMENTS Rising penetration of Japanese brands within baby and child-specific products Local pharmacies emerge as new distribution channel Social selling emerges as a powerful growth driver PROSPECTS AND OPPORTUNITIES Eczema remains leading concern for baby and child-specific skin care Growth to be boosted by availability of international products Exhibitions provide opportunities for brand growth and customer acquisition CATEGORY DATA Table 1 Sales of Baby and Child-specific Products by Category: Value 2017-2022 Table 2 Sales of Baby and Child-specific Products by Category: % Value Growth 2017-2022 Table 3 Sales of Baby and Child-specific Products by Premium vs Mass: % Value 2017-2022 Table 4 NBO Company Shares of Baby and Child-specific Products: % Value 2018-2022 Table 5 LBN Brand Shares of Baby and Child-specific Products: % Value 2019-2022 Table 6 LBN Brand Shares of Baby and Child-specific Skin Care: % Value 2019-2022 Table 7 LBN Brand Shares of Premium Baby and Child-specific Products: % Value 2019-2022 Table 8 Forecast Sales of Baby and Child-specific Products by Category: Value 2022-2027 Table 9 Forecast Sales of Baby and Child-specific Products by Category: % Value Growth 2022-2027 Table 10 Forecast Sales of Baby and Child-specific Products by Premium vs Mass: % Value 2022-2027 BEAUTY AND PERSONAL CARE IN HONG KONG, CHINA EXECUTIVE SUMMARY Beauty and personal care in 2022: The big picture 2022 key trends Competitive landscape Retailing developments What next for beauty and personal care? MARKET DATA Table 11 Sales of Beauty and Personal Care by Category: Value 2017-2022 Table 12 Sales of Beauty and Personal Care by Category: % Value Growth 2017-2022 Table 13 GBO Company Shares of Beauty and Personal Care: % Value 2018-2022 Table 14 NBO Company Shares of Beauty and Personal Care: % Value 2018-2022 Table 15 LBN Brand Shares of Beauty and Personal Care: % Value 2019-2022 Table 16 Penetration of Private Label in Beauty and Personal Care by Category: % Value 2017-2022 Table 17 Distribution of Beauty and Personal Care by Format: % Value 2017-2022 Table 18 Distribution of Beauty and Personal Care by Format and Category: % Value 2022 Table 19 Forecast Sales of Beauty and Personal Care by Category: Value 2022-2027 Table 20 Forecast Sales of Beauty and Personal Care by Category: % Value Growth 2022-2027 DISCLAIMER SOURCES Summary 1 Research Sources
SummaryA significant surge in the penetration rate of Japanese baby and child-specific products was witnessed in 2022. This upward trend can be primarily attributed to the increasing availability of Japanese brands facilitated by the expansion of retail networks, as well as the convenience of online shopping. A key factor contributing to this growth was the influx of Japanese drugstores and supermarkets, such as Don Don Donki, Matsukiyo Kiyoshi, and Aeon, and the extension of their retail networks in H... Table of ContentsBaby and Child-Specific Products in Hong Kong, ChinaEuromonitor International June 2023 List Of Contents And Tables BABY AND CHILD-SPECIFIC PRODUCTS IN HONG KONG, CHINA KEY DATA FINDINGS 2022 DEVELOPMENTS Rising penetration of Japanese brands within baby and child-specific products Local pharmacies emerge as new distribution channel Social selling emerges as a powerful growth driver PROSPECTS AND OPPORTUNITIES Eczema remains leading concern for baby and child-specific skin care Growth to be boosted by availability of international products Exhibitions provide opportunities for brand growth and customer acquisition CATEGORY DATA Table 1 Sales of Baby and Child-specific Products by Category: Value 2017-2022 Table 2 Sales of Baby and Child-specific Products by Category: % Value Growth 2017-2022 Table 3 Sales of Baby and Child-specific Products by Premium vs Mass: % Value 2017-2022 Table 4 NBO Company Shares of Baby and Child-specific Products: % Value 2018-2022 Table 5 LBN Brand Shares of Baby and Child-specific Products: % Value 2019-2022 Table 6 LBN Brand Shares of Baby and Child-specific Skin Care: % Value 2019-2022 Table 7 LBN Brand Shares of Premium Baby and Child-specific Products: % Value 2019-2022 Table 8 Forecast Sales of Baby and Child-specific Products by Category: Value 2022-2027 Table 9 Forecast Sales of Baby and Child-specific Products by Category: % Value Growth 2022-2027 Table 10 Forecast Sales of Baby and Child-specific Products by Premium vs Mass: % Value 2022-2027 BEAUTY AND PERSONAL CARE IN HONG KONG, CHINA EXECUTIVE SUMMARY Beauty and personal care in 2022: The big picture 2022 key trends Competitive landscape Retailing developments What next for beauty and personal care? MARKET DATA Table 11 Sales of Beauty and Personal Care by Category: Value 2017-2022 Table 12 Sales of Beauty and Personal Care by Category: % Value Growth 2017-2022 Table 13 GBO Company Shares of Beauty and Personal Care: % Value 2018-2022 Table 14 NBO Company Shares of Beauty and Personal Care: % Value 2018-2022 Table 15 LBN Brand Shares of Beauty and Personal Care: % Value 2019-2022 Table 16 Penetration of Private Label in Beauty and Personal Care by Category: % Value 2017-2022 Table 17 Distribution of Beauty and Personal Care by Format: % Value 2017-2022 Table 18 Distribution of Beauty and Personal Care by Format and Category: % Value 2022 Table 19 Forecast Sales of Beauty and Personal Care by Category: Value 2022-2027 Table 20 Forecast Sales of Beauty and Personal Care by Category: % Value Growth 2022-2027 DISCLAIMER SOURCES Summary 1 Research Sources
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よくあるご質問Euromonitor International社はどのような調査会社ですか?Euromonitor International(ユーロモニターインターナショナル)は年17,000以上の市場調査レポートを発行しています。あらゆる国や産業のトレンド、消費者動向を分析し、詳細カテゴ... もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
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