世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

インドネシアのメガネ


Spectacles in Indonesia

2023年のメガネの小売売上は、前年の傾向を引き継ぎ、恒常金額ベースでは伸び率が鈍化した。コンタクトレンズとは異なり、このカテゴリーはパンデミック期に健全な成長を記録したが、これはメガネが必需品とみな... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Euromonitor International
ユーロモニターインターナショナル
2023年5月19日 US$990
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
17 英語

※当ページの内容はウェブ更新時の情報です。
最新版の価格やページ数などの情報についてはお問合せください。

日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。
実際のレポートは英文のみでご納品いたします。


 

サマリー

2023年のメガネの小売売上は、前年の傾向を引き継ぎ、恒常金額ベースでは伸び率が鈍化した。コンタクトレンズとは異なり、このカテゴリーはパンデミック期に健全な成長を記録したが、これはメガネが必需品とみなされたためである。加えて、COVID-19に感染することを恐れて、多くの消費者がコンタクトレンズよりもメガネを選ぶようになった。また、リモートワークのトレンドも...

Euromonitor Internationalの調査レポート「インドネシアのメガネ」は、国レベルの市場規模と形状に関する包括的なガイドを提供しています。最新の小売販売データ(2018年~2022年)を提供しており、成長を促進する分野を特定することができます。主要企業、主要ブランドを特定し、新製品開発、流通、価格問題など、市場に影響を与える主要要因の戦略的分析を提供しています。2027年までの予測は、市場がどのように変化するかを示しています。

対象製品老眼鏡、メガネフレーム、メガネレンズ

データ範囲:市場規模(過去と予測)、企業シェア、ブランドシェア、流通データ。

このレポートを購入する理由
* メガネ市場の詳細な把握;
* 成長分野を特定し、変化を促す要因を特定する;
* 競争環境、市場の主要企業、主要ブランドを理解する;
* 5年間の予測を用いて、市場がどのように発展するかを評価する。

ユーロモニター・インターナショナルは市場調査レポート、ビジネス参考書、オンライン情報システムの出版で40年以上の実績があります。ロンドン、シカゴ、シンガポール、上海、ヴィリニュス、ドバイ、ケープタウン、サンティアゴ、シドニー、東京、バンガロールにオフィスを構え、世界中に800人以上のアナリストのネットワークを持つユーロモニター・インターナショナルは、情報に基づいた戦略立案を支援する信頼性の高い情報資源を開発する独自の能力を有しています。


ページTOPに戻る


目次

Spectacles in Indonesia
Euromonitor International
May 2023

List Of Contents And Tables

SPECTACLES IN INDONESIA
KEY DATA FINDINGS
2023 DEVELOPMENTS
Slowdown in growth in 2023, following normalisation of consumer lifestyles
Excessive use of electronic gadgets leads to growing incidence of myopia in children
Essilor remains its lead in the face of increasing competition from local players, which have a strong fashion focus
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Growing incidence of myopia and presbyopia will boost demand for spectacles
Optik Melawai seizes opportunity to tap into employee health insurance schemes
More optical stores will invest in new technology to facilitate e-commerce, as Optik Seis ventures into the metaverse
CATEGORY DATA
Table 1 Sales of Spectacles by Category: Volume 2018-2023
Table 2 Sales of Spectacles by Category: Value 2018-2023
Table 3 Sales of Spectacles by Category: % Volume Growth 2018-2023
Table 4 Sales of Spectacles by Category: % Value Growth 2018-2023
Table 5 Sales of Spectacle Lenses by Type: % Value 2018-2023
Table 6 NBO Company Shares of Spectacles: % Value 2018-2022
Table 7 LBN Brand Shares of Spectacles: % Value 2019-2022
Table 8 Distribution of Spectacles by Format: % Value 2018-2023
Table 9 Forecast Sales of Spectacles by Category: Volume 2023-2028
Table 10 Forecast Sales of Spectacles by Category: Value 2023-2028
Table 11 Forecast Sales of Spectacles by Category: % Volume Growth 2023-2028
Table 12 Forecast Sales of Spectacles by Category: % Value Growth 2023-2028
EYEWEAR IN INDONESIA
EXECUTIVE SUMMARY
Eyewear in 2023: The big picture
2023 key trends
Competitive landscape
Retailing developments
What next for eyewear?
MARKET DATA
Table 13 Sales of Eyewear by Category: Volume 2018-2023
Table 14 Sales of Eyewear by Category: Value 2018-2023
Table 15 Sales of Eyewear by Category: % Volume Growth 2018-2023
Table 16 Sales of Eyewear by Category: % Value Growth 2018-2023
Table 17 NBO Company Shares of Eyewear: % Value 2018-2022
Table 18 LBN Brand Shares of Eyewear: % Value 2019-2022
Table 19 Distribution of Eyewear by Format: % Value 2018-2023
Table 20 Forecast Sales of Eyewear by Category: Volume 2023-2028
Table 21 Forecast Sales of Eyewear by Category: Value 2023-2028
Table 22 Forecast Sales of Eyewear by Category: % Volume Growth 2023-2028
Table 23 Forecast Sales of Eyewear by Category: % Value Growth 2023-2028
DISCLAIMER
SOURCES
Summary 1 Research Sources

 

ページTOPに戻る


 

Summary

Retail sales of spectacles advanced at a slower rate in constant value terms in 2023, continuing the trend of the previous year. Unlike contact lenses, the category registered healthy growth during the pandemic years, due to the fact that glasses were seen as essential items. In addition, the fear of being infected with COVID-19 drove many consumers to opt for spectacles, rather than contact lenses, as the former offered some form of protection against the virus. The remote working trend also ha...

Euromonitor International's Spectacles in Indonesia report offers a comprehensive guide to the size and shape of the market at a national level. It provides the latest retail sales data (2018-2022), allowing you to identify the sectors driving growth. It identifies the leading companies, the leading brands and offers strategic analysis of key factors influencing the market – be they new product developments, distribution or pricing issues. Forecasts to 2027 illustrate how the market is set to change.

Product coverage: Readymade Reading Glasses, Spectacle Frames, Spectacle Lenses.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?
* Get a detailed picture of the Spectacles market;
* Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
* Understand the competitive environment, the market’s major players and leading brands;
* Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

Euromonitor International has over 40 years' experience of publishing market research reports, business reference books and online information systems. With offices in London, Chicago, Singapore, Shanghai, Vilnius, Dubai, Cape Town, Santiago, Sydney, Tokyo and Bangalore and a network of over 800 analysts worldwide, Euromonitor International has a unique capability to develop reliable information resources to help drive informed strategic planning.



ページTOPに戻る


Table of Contents

Spectacles in Indonesia
Euromonitor International
May 2023

List Of Contents And Tables

SPECTACLES IN INDONESIA
KEY DATA FINDINGS
2023 DEVELOPMENTS
Slowdown in growth in 2023, following normalisation of consumer lifestyles
Excessive use of electronic gadgets leads to growing incidence of myopia in children
Essilor remains its lead in the face of increasing competition from local players, which have a strong fashion focus
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Growing incidence of myopia and presbyopia will boost demand for spectacles
Optik Melawai seizes opportunity to tap into employee health insurance schemes
More optical stores will invest in new technology to facilitate e-commerce, as Optik Seis ventures into the metaverse
CATEGORY DATA
Table 1 Sales of Spectacles by Category: Volume 2018-2023
Table 2 Sales of Spectacles by Category: Value 2018-2023
Table 3 Sales of Spectacles by Category: % Volume Growth 2018-2023
Table 4 Sales of Spectacles by Category: % Value Growth 2018-2023
Table 5 Sales of Spectacle Lenses by Type: % Value 2018-2023
Table 6 NBO Company Shares of Spectacles: % Value 2018-2022
Table 7 LBN Brand Shares of Spectacles: % Value 2019-2022
Table 8 Distribution of Spectacles by Format: % Value 2018-2023
Table 9 Forecast Sales of Spectacles by Category: Volume 2023-2028
Table 10 Forecast Sales of Spectacles by Category: Value 2023-2028
Table 11 Forecast Sales of Spectacles by Category: % Volume Growth 2023-2028
Table 12 Forecast Sales of Spectacles by Category: % Value Growth 2023-2028
EYEWEAR IN INDONESIA
EXECUTIVE SUMMARY
Eyewear in 2023: The big picture
2023 key trends
Competitive landscape
Retailing developments
What next for eyewear?
MARKET DATA
Table 13 Sales of Eyewear by Category: Volume 2018-2023
Table 14 Sales of Eyewear by Category: Value 2018-2023
Table 15 Sales of Eyewear by Category: % Volume Growth 2018-2023
Table 16 Sales of Eyewear by Category: % Value Growth 2018-2023
Table 17 NBO Company Shares of Eyewear: % Value 2018-2022
Table 18 LBN Brand Shares of Eyewear: % Value 2019-2022
Table 19 Distribution of Eyewear by Format: % Value 2018-2023
Table 20 Forecast Sales of Eyewear by Category: Volume 2023-2028
Table 21 Forecast Sales of Eyewear by Category: Value 2023-2028
Table 22 Forecast Sales of Eyewear by Category: % Volume Growth 2023-2028
Table 23 Forecast Sales of Eyewear by Category: % Value Growth 2023-2028
DISCLAIMER
SOURCES
Summary 1 Research Sources

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります


よくあるご質問


Euromonitor International社はどのような調査会社ですか?


Euromonitor International(ユーロモニターインターナショナル)は年17,000以上の市場調査レポートを発行しています。あらゆる国や産業のトレンド、消費者動向を分析し、詳細カテゴ... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/12/20 10:28

158.95 円

165.20 円

201.28 円

ページTOPに戻る