世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

ラトビアのRtds


Rtds in Latvia

2021年、RTDの数量は、2020年のCOVID-19流行のピーク時の不振から力強く回復し、オン・トレード、オフ・トレードともに堅調に増加しました。しかし、2020年に記録した売上高のマイナス成長は2021年に部分的に回復... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Euromonitor International
ユーロモニターインターナショナル
2022年8月10日 US$990
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
24 英語

 

サマリー

2021年、RTDの数量は、2020年のCOVID-19流行のピーク時の不振から力強く回復し、オン・トレード、オフ・トレードともに堅調に増加しました。しかし、2020年に記録した売上高のマイナス成長は2021年に部分的に回復したものの、このカテゴリーの売上がCOVID-19以前の水準に戻るにはまだ長い道のりがある。しかしながら、夏と2021年は異常に暖かく、COVID-19の制圧が続いているため、オン・トレードでのカクテルの入手が制限されていること...

Euromonitor InternationalのラトビアのRTDレポートでは、国レベルでの市場規模と形状の包括的なガイドを提供しています。最新の小売販売データ(2017-2021年)を提供し、成長を促進する部門を特定することができます。主要企業、主要ブランドを特定し、市場に影響を与える主要要因(法律、流通、価格問題など)の戦略的分析を提供しています。2026年までの予測は、市場がどのように変化していくかを示しています。

対象製品モルトベースRTD、その他RTD、スピリッツベースRTD、ワインベースRTD。

データ範囲:市場規模(過去および予測)、企業シェア、ブランドシェア、流通データ。

本レポートを購入する理由
* RTD市場の詳細なイメージを得ることができます。
* 成長分野を特定し、変化を促す要因を特定します。
* 競争環境、市場の主要プレーヤー、主要ブランドの理解。
* 5年後を予測することで、市場の発展予測を評価することができます。

ユーロモニター・インターナショナルは、市場調査レポート、ビジネス参考書、オンライン情報システムの出版で40年以上の経験を有しています。ロンドン、シカゴ、シンガポール、上海、ビリニュス、ドバイ、ケープタウン、サンティアゴ、シドニー、東京、バンガロールにオフィスを構え、世界中に800人以上のアナリストのネットワークを持つユーロモニター・インターナショナルは、情報に基づいた戦略立案を支援する信頼できる情報資源を開発する独自の能力を有しています。


ページTOPに戻る


目次

Rtds in Latvia
Euromonitor International
August 2022

List Of Contents And Tables

RTDS IN LATVIA
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
Strong growth for RTDs in 2021 as the category rebounds from 2020 sales declines
The arrival of Lidl set to result in growth for private label and pressure on unit prices
Non alcoholic RTDs becomes an important new trend, in line with other categories
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
E-commerce set to become more important in the distribution of RTDs
RTDs to benefit from prevailing global trends which are increasingly relevant in Latvia
Non alcoholic RTDs to gain ground as the health and wellness trend develops
CATEGORY DATA
Table 1 Sales of RTDs by Category: Total Volume 2016-2021
Table 2 Sales of RTDs by Category: Total Value 2016-2021
Table 3 Sales of RTDs by Category: % Total Volume Growth 2016-2021
Table 4 Sales of RTDs by Category: % Total Value Growth 2016-2021
Table 5 Sales of RTDs by Off-trade vs On-trade: Volume 2016-2021
Table 6 Sales of RTDs by Off-trade vs On-trade: Value 2016-2021
Table 7 Sales of RTDs by Off-trade vs On-trade: % Volume Growth 2016-2021
Table 8 Sales of RTDs by Off-trade vs On-trade: % Value Growth 2016-2021
Table 9 GBO Company Shares of RTDs: % Total Volume 2017-2021
Table 10 NBO Company Shares of RTDs: % Total Volume 2017-2021
Table 11 LBN Brand Shares of RTDs: % Total Volume 2018-2021
Table 12 Forecast Sales of RTDs by Category: Total Volume 2021-2026
Table 13 Forecast Sales of RTDs by Category: Total Value 2021-2026
Table 14 Forecast Sales of RTDs by Category: % Total Volume Growth 2021-2026
Table 15 Forecast Sales of RTDs by Category: % Total Value Growth 2021-2026
ALCOHOLIC DRINKS IN LATVIA
EXECUTIVE SUMMARY
Alcoholic drinks in 2021: The big picture
2021 key trends
Competitive landscape
Retailing developments
On-trade vs. off-trade split
What next for alcoholic drinks?
MARKET BACKGROUND
Legislation
Legal purchasing age and legal drinking age
Drink driving
Advertising
Smoking ban
Opening hours
On-trade establishments
TAXATION AND DUTY LEVIES
Summary 1 Taxation and Duty Levies on Alcoholic Drinks 2021
OPERATING ENVIRONMENT
Contraband/parallel trade
Duty free
Cross-border/private imports
KEY NEW PRODUCT LAUNCHES
Outlook
MARKET INDICATORS
Table 16 Retail Consumer Expenditure on Alcoholic Drinks 2016-2021
MARKET DATA
Table 17 Sales of Alcoholic Drinks by Category: Total Volume 2016-2021
Table 18 Sales of Alcoholic Drinks by Category: Total Value 2016-2021
Table 19 Sales of Alcoholic Drinks by Category: % Total Volume Growth 2016-2021
Table 20 Sales of Alcoholic Drinks by Category: % Total Value Growth 2016-2021
Table 21 Sales of Alcoholic Drinks by Category by Off-trade vs On-trade: Volume 2021
Table 22 Sales of Alcoholic Drinks by Category by Off-trade vs On-trade: Value 2021
Table 23 Sales of Alcoholic Drinks by Category by Off-trade vs On-trade: % Volume 2021
Table 24 Sales of Alcoholic Drinks by Category by Off-trade vs On-trade: % Value 2021
Table 25 GBO Company Shares of Alcoholic Drinks: % Total Volume 2017-2021
Table 26 Distribution of Alcoholic Drinks by Format: % Off-trade Value 2016-2021
Table 27 Distribution of Alcoholic Drinks by Format and by Category: % Off-trade Volume 2020
Table 28 Forecast Sales of Alcoholic Drinks by Category: Total Volume 2021-2026
Table 29 Forecast Sales of Alcoholic Drinks by Category: Total Value 2021-2026
Table 30 Forecast Sales of Alcoholic Drinks by Category: % Total Volume Growth 2021-2026
Table 31 Forecast Sales of Alcoholic Drinks by Category: % Total Value Growth 2021-2026
DISCLAIMER
SOURCES
Summary 2 Research Sources

 

ページTOPに戻る


 

Summary

2021 saw volume sales of RTDs increase robustly in both on-trade and off-trade terms as the category rebounded emphatically from its poor showing at the peak of the COVID-19 pandemic in 2020. However while the negative sales growth recorded in 2020 was partially reversed during 2021, the category still has a long way to go before sales returned to pre-COVID-19 levels. Nonetheless, the unusually warm summer and 2021 and the limited availability of on-trade cocktails due to ongoing COVID-19 contro...

Euromonitor International's RTDs in Latvia report offers a comprehensive guide to the size and shape of the market at a national level. It provides the latest retail sales data (2017-2021), allowing you to identify the sectors driving growth. It identifies the leading companies, the leading brands and offers strategic analysis of key factors influencing the market - be they legislative, distribution or pricing issues. Forecasts to 2026 illustrate how the market is set to change.

Product coverage: Malt-based RTDs, Other RTDs, Spirit-based RTDs, Wine-based RTDs.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?
* Get a detailed picture of the RTDs market;
* Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
* Understand the competitive environment, the market’s major players and leading brands;
* Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

Euromonitor International has over 40 years' experience of publishing market research reports, business reference books and online information systems. With offices in London, Chicago, Singapore, Shanghai, Vilnius, Dubai, Cape Town, Santiago, Sydney, Tokyo and Bangalore and a network of over 800 analysts worldwide, Euromonitor International has a unique capability to develop reliable information resources to help drive informed strategic planning.



ページTOPに戻る


Table of Contents

Rtds in Latvia
Euromonitor International
August 2022

List Of Contents And Tables

RTDS IN LATVIA
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
Strong growth for RTDs in 2021 as the category rebounds from 2020 sales declines
The arrival of Lidl set to result in growth for private label and pressure on unit prices
Non alcoholic RTDs becomes an important new trend, in line with other categories
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
E-commerce set to become more important in the distribution of RTDs
RTDs to benefit from prevailing global trends which are increasingly relevant in Latvia
Non alcoholic RTDs to gain ground as the health and wellness trend develops
CATEGORY DATA
Table 1 Sales of RTDs by Category: Total Volume 2016-2021
Table 2 Sales of RTDs by Category: Total Value 2016-2021
Table 3 Sales of RTDs by Category: % Total Volume Growth 2016-2021
Table 4 Sales of RTDs by Category: % Total Value Growth 2016-2021
Table 5 Sales of RTDs by Off-trade vs On-trade: Volume 2016-2021
Table 6 Sales of RTDs by Off-trade vs On-trade: Value 2016-2021
Table 7 Sales of RTDs by Off-trade vs On-trade: % Volume Growth 2016-2021
Table 8 Sales of RTDs by Off-trade vs On-trade: % Value Growth 2016-2021
Table 9 GBO Company Shares of RTDs: % Total Volume 2017-2021
Table 10 NBO Company Shares of RTDs: % Total Volume 2017-2021
Table 11 LBN Brand Shares of RTDs: % Total Volume 2018-2021
Table 12 Forecast Sales of RTDs by Category: Total Volume 2021-2026
Table 13 Forecast Sales of RTDs by Category: Total Value 2021-2026
Table 14 Forecast Sales of RTDs by Category: % Total Volume Growth 2021-2026
Table 15 Forecast Sales of RTDs by Category: % Total Value Growth 2021-2026
ALCOHOLIC DRINKS IN LATVIA
EXECUTIVE SUMMARY
Alcoholic drinks in 2021: The big picture
2021 key trends
Competitive landscape
Retailing developments
On-trade vs. off-trade split
What next for alcoholic drinks?
MARKET BACKGROUND
Legislation
Legal purchasing age and legal drinking age
Drink driving
Advertising
Smoking ban
Opening hours
On-trade establishments
TAXATION AND DUTY LEVIES
Summary 1 Taxation and Duty Levies on Alcoholic Drinks 2021
OPERATING ENVIRONMENT
Contraband/parallel trade
Duty free
Cross-border/private imports
KEY NEW PRODUCT LAUNCHES
Outlook
MARKET INDICATORS
Table 16 Retail Consumer Expenditure on Alcoholic Drinks 2016-2021
MARKET DATA
Table 17 Sales of Alcoholic Drinks by Category: Total Volume 2016-2021
Table 18 Sales of Alcoholic Drinks by Category: Total Value 2016-2021
Table 19 Sales of Alcoholic Drinks by Category: % Total Volume Growth 2016-2021
Table 20 Sales of Alcoholic Drinks by Category: % Total Value Growth 2016-2021
Table 21 Sales of Alcoholic Drinks by Category by Off-trade vs On-trade: Volume 2021
Table 22 Sales of Alcoholic Drinks by Category by Off-trade vs On-trade: Value 2021
Table 23 Sales of Alcoholic Drinks by Category by Off-trade vs On-trade: % Volume 2021
Table 24 Sales of Alcoholic Drinks by Category by Off-trade vs On-trade: % Value 2021
Table 25 GBO Company Shares of Alcoholic Drinks: % Total Volume 2017-2021
Table 26 Distribution of Alcoholic Drinks by Format: % Off-trade Value 2016-2021
Table 27 Distribution of Alcoholic Drinks by Format and by Category: % Off-trade Volume 2020
Table 28 Forecast Sales of Alcoholic Drinks by Category: Total Volume 2021-2026
Table 29 Forecast Sales of Alcoholic Drinks by Category: Total Value 2021-2026
Table 30 Forecast Sales of Alcoholic Drinks by Category: % Total Volume Growth 2021-2026
Table 31 Forecast Sales of Alcoholic Drinks by Category: % Total Value Growth 2021-2026
DISCLAIMER
SOURCES
Summary 2 Research Sources

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート

  • 本レポートと同じKEY WORDの最新刊レポートはありません。

よくあるご質問


Euromonitor International社はどのような調査会社ですか?


Euromonitor International(ユーロモニターインターナショナル)は年17,000以上の市場調査レポートを発行しています。あらゆる国や産業のトレンド、消費者動向を分析し、詳細カテゴ... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/21 10:26

156.13 円

165.08 円

200.38 円

ページTOPに戻る