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ポリアリールエーテルケトン(PAEK)の世界市場 - 2024-2031


Global Polyaryletherketone (PAEK) Market - 2024-2031

概要 ポリアリールエーテルケトン(PAEK)の世界市場は2023年に10億米ドルに達し、2031年には17億米ドルに達すると予測され、予測期間2024-2031年のCAGRは7.2%で成長する。 3Dプリンティング技術の進歩は、今後... もっと見る

 

 

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2024年6月5日 US$4,350
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サマリー

概要
ポリアリールエーテルケトン(PAEK)の世界市場は2023年に10億米ドルに達し、2031年には17億米ドルに達すると予測され、予測期間2024-2031年のCAGRは7.2%で成長する。
3Dプリンティング技術の進歩は、今後も世界市場の成長を増大させるだろう。例えば、シリコンバレーの新興企業Arevo Labsは2023年11月、PAEKとPEEKを使用して3Dプリント炭素繊維強化エンジニアリング部品を製造するための新しい独自の3Dプリント技術を開発した。
PAEKの生産が一部の大規模企業に限定されることは、今後数年間の市場成長に大きな影響を及ぼすだろう。この分野の技術革新のペースが上がっているにもかかわらず、少数の大手企業が支配的であるため、これらの企業は既存の製品群による大きな収益を危険にさらしたくないため、新しい発明の商業化が遅れている。
ダイナミクス
新世代航空機における複合材使用の増加
歴史的に、民間航空機はアルミニウム合金で作られていたが、材料科学の進歩により、現代の航空機には複合材料が選ばれるようになった。しかし、航空会社は今日、最大限の燃料効率と航続距離の延長をより重視しており、そのため航空機メーカーは、軽量化と運航効率の向上を実現できる複合材の使用量を増やす方向にシフトしている。
例えば、エアバスA350-1000型長距離ワイドボディ旅客機は、機体構造の52%近くを複合材が占めている。同様に、ボーイング787は胴体の50%近くに複合材を使用している。ボーイング777Xのような次世代航空機は現在開発中であるため、航空宇宙用途におけるPAEKの利用は今後ますます拡大するだろう。
電気自動車生産の加速
国際エネルギー機関(IEA)が最近発表したデータによると、2023年の世界の電気自動車販売台数は前年比35%増の350万台だった。EVの生産・販売台数の伸びは、メーカーによる研究開発費の増加、政府による手厚い補助金の支給、自動車メーカー間の激しい競争による消費者向け価格の引き下げに起因している。
電気自動車製造におけるPAEKの使用には、独自の利点がある。まず、強度対重量比が高く、車体パネル部品の製造に最適である。もうひとつの利点は誘電率が低いことで、リチウムイオンバッテリーのケーシングやエンクロージャーの製造に使用できる。現在、Victrex plcのような企業が、EVに特化したPAEK材料の開発を進めている。
加工における課題
ポリアリールエーテルケトンは溶融温度が高く、それぞれのタイプに特有の加工要件があるため、メーカーにとって加工時に一定の課題がある。ポリアリールエーテルケトンの大規模生産には、高温押出成形や自動射出成形システムのような特殊な工業設備が使用される。
さらに、要求される材料特性を達成し、生産工程全体で品質を維持するためには、加工パラメーターを極めて正確に制御する必要がある。技術の複雑さは、新規参入企業にとって市場参入の大きな障壁となっている。PAEKの生産を少数の大手企業の手に限定することは、技術革新を阻害し、世界市場の成長を制限する。
セグメント分析
世界のポリアリールエーテルケトン(PAEK)市場は、タイプ、フィラー、形状、エンドユーザー、地域によって区分される。
航空宇宙産業は今後も主要エンドユーザーであり続ける
PAEKは、航空宇宙産業、特に航空機のボディパネル製造で採用が進んでいる。無人航空機は、軽量化だけでなくレーダー探知を回避できるため、PAEKのような複合材料で全体が設計されている。新世代の宇宙船も、過酷な運用環境に耐えるために複合材を利用するようになってきている。
電気自動車へのシフトは、PAEKの主要な需要源として自動車産業にも門戸を開いている。電気自動車メーカーは、より軽量で航続距離の長い、大容量のバッテリーを搭載した自動車を製造している。そのため、ほとんどの自動車メーカーは軽量化を達成するためにポリアリールエーテルケトン(PAEK)の使用を拡大している。
地域別普及率
アジア太平洋地域が最も急成長する市場
電気自動車のサプライチェーンは中国がほぼ独占していることから、予測期間中、アジア太平洋地域が最も速い成長率を示すだろう。2024年4月、中国最大の家電メーカーのひとつであるシャオミは、1万台目の量産EV「SU7」の発売を発表した。ベトナムのVinFastのような他の企業も、中国に効果的に対抗するため、自社生産を強化している。
中国は、エアバスA320やボーイング737に対抗するナローボディ機、COMAC C919を発表し、この地域の航空宇宙産業を支配するようにもなった。2024年4月、中国国際航空は100機以上のC919を発注し、国産航空機モデルを大きく後押しした。中国はまた、近隣諸国やアフリカのような新興地域へのC919の輸出を増やしたいと考えている。
COVID-19の影響分析
パンデミック期間中、PAEKメーカーにとって大きな課題となったのは、既存注文の生産を維持することであった。ロックダウンやその他の制限により、多くの企業が主要取引先に供給できない状況に陥った。ウイルスの感染者数が急増し、パンデミックが深刻化するにつれ、自動車および航空宇宙セクターからの全体的な需要は急激に減少した。業界は1年近く厳しい市場環境に耐えなければならなかった。
全体的な見通しが改善し、集団予防接種によって感染者が減少し始めると、需要は徐々に回復し、より鋭い成長を目の当たりにするようになった。各企業は現在、将来の用途に向けてPAEKの性能特性の向上に注力している。全体として、パンデミックが世界市場の長期的成長に打撃を与えることはないだろう。
ロシア・ウクライナ戦争の影響分析
特にロシアとウクライナの両国が浮遊弾や他のタイプの戦闘用UAVの生産を強化したため、戦争はPAEKの需要を増加させた。ドローン戦争が急増した主な要因は、大規模な攻勢のための歩兵部隊の節約と、ドローンの運用コストの低下である。
米国とEUのロシア市場に対する禁輸措置は、ロシアの民間航空機産業に大きな問題をもたらした。ボーイングやエアバスが提供するナローボディ機に対するロシア国内の競争相手であるイルクートMC-21は、その開発スケジュールが大きく後退している。この航空機の開発元であるユナイテッド・エアクラフト社は、西側諸国の部品を輸入代替した新バージョンを2026年初頭までに初飛行させると発表している。
タイプ別
- ポリエーテルエーテルケトン(PEEK)
- ポリエーテルケトン(PEKK)
- ポリエーテルケトン(PEK)
充填材別
- ガラス充填
- カーボン充填
- 未充填
- その他
形状別
- テープ
- コンパウンド
- シート
- 繊維
- フィルム
エンドユーザー別
- 石油・ガス
- 自動車
- 航空宇宙
- 電気・電子
- 医療
- その他
地域別
- 北米
- 米国
- カナダ
- メキシコ
- 欧州
- ドイツ
- 英国
- フランス
- イタリア
- スペイン
- その他のヨーロッパ
- 南米
- ブラジル
- アルゼンチン
- その他の南米
- アジア太平洋
- 中国
- インド
- 日本
- オーストラリア
- その他のアジア太平洋地域
- 中東・アフリカ
主要開発
- 2023年5月、SABICはエレクトロニクスと建築用途を目的とした、より高い難燃性を持つ新しいPAEK材料Ultem 1000Gを発売した。
- 2023年4月、ソルベイSAは欧州のPAEK生産施設の拡張を発表した。この決定は、欧州の自動車産業からのPAEKコンポジットに対する需要の高まりを背景としたものである。
- 2023年2月、Victrex plcは耐摩耗性に優れたPAEKの新グレード、Victrex PEEK 450Gを発表した。同社はこの材料を海洋および航空宇宙用途向けに開発した。
競争状況
市場の主なグローバルプレーヤーには、Victrex plc、Solvay SA、Evonik Industries AG、Arkema、SABIC、Ensinger、三菱化学グループ、Panjin Zhongrun、RTP Company、Celanese Corporationが含まれる。
レポートを購入する理由
- 世界のポリアリールエーテルケトン(PAEK)市場をタイプ、フィラー、フォーム、エンドユーザー、地域に基づき細分化し、主要な商業資産とプレイヤーを理解する。
- トレンドと共同開発の分析による商機の特定。
- ポリアリールエーテルケトン(PAEK)市場レベルの全セグメントを網羅した多数のデータを収録したExcelデータシート。
- PDFレポートは、徹底的な定性的インタビューと綿密な調査の後の包括的な分析で構成されています。
- 主要企業の主要製品で構成される製品マッピングをエクセルで提供。
世界のポリアリールエーテルケトン(PAEK)市場レポートでは、約69の表、69の図、198ページを提供します。
対象顧客
- 自動車関連企業
- 航空宇宙メーカー
- 電子機器メーカー
- 業界投資家/投資銀行家
- リサーチ関係者

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目次

1.方法論と範囲
1.1.調査方法
1.2.調査目的と調査範囲
2.定義と概要
3.エグゼクティブサマリー
3.1.タイプ別スニペット
3.2.フィラー別スニペット
3.3.フォーム別スニペット
3.4.エンドユーザー別スニペット
3.5.地域別スニペット
4.ダイナミクス
4.1.影響要因
4.1.1.推進要因
4.1.1.1.新世代航空機における複合材使用の増加
4.1.1.2.電気自動車生産の加速
4.1.2.阻害要因
4.1.2.1.加工上の課題
4.1.3.機会
4.1.4.影響分析
5.産業分析
5.1.ポーターのファイブフォース分析
5.2.サプライチェーン分析
5.3.価格分析
5.4.規制分析
5.5.ロシア・ウクライナ戦争影響分析
5.6.DMI意見書
6.COVID-19分析
6.1.COVID-19の分析
6.1.1.COVID-19以前のシナリオ
6.1.2.COVID-19開催中のシナリオ
6.1.3.COVID-19後のシナリオ
6.2.COVID-19中の価格ダイナミクス
6.3.需給スペクトラム
6.4.パンデミック時の市場に関する政府の取り組み
6.5.メーカーの戦略的取り組み
6.6.おわりに
7.タイプ別
7.1.はじめに
7.1.1.タイプ別市場規模分析および前年比成長率分析(%)
7.1.2.市場魅力度指数(タイプ別
7.2.ポリエーテルエーテルケトン(PEEK)*1
7.2.1.はじめに
7.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)
7.3.ポリエーテルケトンケトン(PEKK)
7.4.ポリエーテルケトン(PEK)
8.フィラー別
8.1.はじめに
8.1.1.フィラー別の市場規模分析と前年比成長率分析(%)
8.1.2.市場魅力度指数(フィラー別
8.2.ガラスフィルド
8.2.1.はじめに
8.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)
8.3.カーボン充填
8.4.非充填
8.5.その他
9.フォーム別
9.1.はじめに
9.1.1.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 形態別
9.1.2.市場魅力度指数(形態別
9.2.テープ
9.2.1.はじめに
9.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)
9.3.コンパウンド
9.4.シート
9.5.繊維
9.6.フィルム
10.エンドユーザー別
10.1.はじめに
10.1.1.市場規模分析および前年比成長率分析(%)、エンドユーザー別
10.1.2.市場魅力度指数(エンドユーザー別
10.2.石油・ガス*市場
10.2.1.はじめに
10.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)
10.3.自動車
10.4.航空宇宙
10.5.電気・電子
10.6.医療
10.7.その他
11.地域別
11.1.はじめに
11.1.1.地域別市場規模分析および前年比成長率分析(%)
11.1.2.市場魅力度指数、地域別
11.2.北米
11.2.1.はじめに
11.2.2.主な地域別ダイナミクス
11.2.3.タイプ別市場規模分析と前年比成長率分析(%) 2.4.
11.2.4.市場規模分析と前年比成長率分析(%), 充填剤別
11.2.5.市場規模分析および前年比成長率分析(%), フォーム別
11.2.6.市場規模分析および前年比成長率分析(%):エンドユーザー別
11.2.7.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 国別
11.2.7.1.米国
11.2.7.2.カナダ
11.2.7.3.メキシコ
11.3.ヨーロッパ
11.3.1.はじめに
11.3.2.地域別の主な動き
11.3.3.タイプ別市場規模分析と前年比成長率分析(%) 3.4.
11.3.4.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 充填剤別
11.3.5.市場規模分析および前年比成長率分析(%), フォーム別
11.3.6.市場規模分析および前年比成長率分析(%), エンドユーザー別
11.3.7.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 国別
11.3.7.1.ドイツ
11.3.7.2.イギリス
11.3.7.3.フランス
11.3.7.4.イタリア
11.3.7.5.スペイン
11.3.7.6.その他のヨーロッパ
11.4.南米
11.4.1.はじめに
11.4.2.地域別主要市場
11.4.3.市場規模分析および前年比成長率分析(%), タイプ別
11.4.4.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 充填剤別
11.4.5.市場規模分析および前年比成長率分析(%), フォーム別
11.4.6.市場規模分析および前年比成長率分析(%):エンドユーザー別
11.4.7.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 国別
11.4.7.1.ブラジル
11.4.7.2.アルゼンチン
11.4.7.3.その他の南米地域
11.5.アジア太平洋
11.5.1.はじめに
11.5.2.主な地域別ダイナミクス
11.5.3.市場規模分析および前年比成長率分析(%), タイプ別
11.5.4.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 充填剤別
11.5.5.市場規模分析および前年比成長率分析(%), フォーム別
11.5.6.市場規模分析および前年比成長率分析(%), エンドユーザー別
11.5.7.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 国別
11.5.7.1.中国
11.5.7.2.インド
11.5.7.3.日本
11.5.7.4.オーストラリア
11.5.7.5.その他のアジア太平洋地域
11.6.中東・アフリカ
11.6.1.はじめに
11.6.2.地域別の主な動き
11.6.3.市場規模分析および前年比成長率分析(%), タイプ別
11.6.4.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 充填剤別
11.6.5.市場規模分析および前年比成長率分析(%), フォーム別
11.6.6.市場規模分析および前年比成長率分析(%):エンドユーザー別
12.競合情勢
12.1.競争シナリオ
12.2.市場ポジショニング/シェア分析
12.3.M&A分析
13.企業プロフィール
13.1.ビクトレックス社
13.1.1.会社概要
13.1.2.製品ポートフォリオと概要
13.1.3.財務概要
13.1.4.主な展開
13.2.ソルベイSA
13.3.エボニック・インダストリーズAG
13.4.アルケマ
13.5.SABIC
13.6.エンシンガー
13.7.三菱化学グループ
13.8.磐金中潤
13.9.RTP社
13.10.セラニーズコーポレーション
リストは網羅的ではない
14.付録
14.1.会社概要とサービス
14.2.お問い合わせ

 

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Summary

Overview
Global Polyaryletherketone (PAEK) Market reached US$ 1.0 billion in 2023 and is expected to reach US$ 1.7 billion by 2031, growing with a CAGR of 7.2% during the forecast period 2024-2031.
The advances in 3D printing technology will continue to augment global market growth. For example, in November 2023, Arevo Labs, a silicon valley startup, developed a new proprietary 3D printing technology for producing a range of 3D printed carbon fiber-reinforced engineering components using PAEK and PEEK.
The restriction of PAEK production to a few large-scale companies will have major consequence for market growth in the upcoming years. Even as the pace of innovation in this sector has increased, the dominance of a few major companies means that commercialization of new inventions is slow since these companies do not want to jeopardize their big revenue making existing range of products.
Dynamics
Increasing Usage of Composites in New Generation Aircraft
Historically, commercial aircraft were made from aluminum alloys, however, advances in material science have made composites the preferred choice for modern aircrafts. However, airlines are today more concerned with maximum fuel efficiency and longer range, hence, aircraft manufacturers have shifted towards increased composites usage as it offers better weight savings and more operational efficiency.
For instance, the Airbus A350-1000 long range widebody airliner has composites accounting for nearly 52% of its body structure. Similarly, the Boeing 787 uses composites for nearly 50% of it fuselage. As next generation aircraft like the Boeing 777X are currently under development, the usage of PAEK in aerospace applications will only grow in the future.
Acceleration of Electric Vehicle Production
Recently released data from the International Energy Agency (IEA) highlights the fact that global electric vehicle sales were 3.5 million higher in 2023 than the previous year, representing a 35% Y-o-Y increase. The growth in EV production and sales can be attributed to an increase in R&D spending by manufacturers, disbursal of generous government subsidies and intense competition among automakers leading to lowered prices for consumers.
PAEK usage in electric vehicle manufacturing offers its own distinct advantages. Firstly, it has high strength-to-weight ratio, making it ideal for manufacturing body panel components. Another advantage is its low dielectric constant, which can be used for making lithium-ion battery casings and enclosures. Companies like Victrex plc are currently developing a range of EV-specific PAEK materials.
Challenges in Processing
Polyaryletherketone poses presents certain challenges for manufacturers during processing, since they have high melting temperatures and each type has its own specific processing requirements. Specialized industrial equipment, like high-temperature extrusion or automated injection molding systems are used for their large-scale production.
Furthermore, it is necessary to ensure extremely precise control of processing parameters in order to achieve the required material properties and maintain quality throughout the production process. The technological complexity acts as a major barrier to market entry for new players. Limiting PAEK production in the hands of a few major companies stifles innovation and limits global market growth.
Segment Analysis
The global polyaryletherketone (PAEK) market is segmented based on type, filler, form, end-user and region.
The Aerospace Industry Will Continue to be a Leading End-user
PAEK is being increasingly adopted in the aerospace industry, particularly in making airplane body panels. Unmanned aerial vehicles are being entirely designed out of composites like PAEK, since it allows for weight reduction as well as evading radar detection. New generation spacecraft are also increasingly utilizing composites to withstand the harsh operational environments.
The shift towards electric vehicles is also opening up the automotive industry as a major demand source for PAEK. EV manufacturers are ensuring that their vehicles are more lightweight and have longer range with bigger capacity batteries. Therefore, most automotive companies are expanding the usage of polyaryletherketone (PAEK) for achieving weight reduction.
Geographical Penetration
Asia-Pacific Will Have the Fastest Growing Market
Asia-Pacific will have the fastest growth rate during the forecast period, given China’s near-dominance of electric vehicle supply chain. In April 2024, Xiaomi, one of China’s largest consumer electronics manufacturers, announced the roll out of its 10,000th serially produced EV, the SU7. Other companies, like Vietnam’s VinFast, are also stepping their own production to effectively compete with China.
China has also come to dominate the aerospace industry in the region, with the launch of the COMAC C919, a narrow body aircraft challenging the Airbus A320 and the Boeing 737. In April 2024, Air China placed an order for more than 100 C919 aircraft in a major boost for the domestic aircraft model. China is also hoping to increase the exports of C919 to neighboring countries and emerging regions like Africa.
COVID-19 Impact Analysis
A major challenge for PAEK manufacturers during the pandemic period was keeping up production for existing orders. The lockdowns and other restrictions had left many companies unable to supply their major clients. As the virus caseload surged and the pandemic grew more severe, the overall demand from automotive and aerospace sectors dropped sharply. The industry had to endure nearly a year of harsh market conditions.
As the overall outlook improved and cases starting reducing with mass vaccinations, demand gradually recovered and witnessed a much sharper growth. Companies are now focusing on improving the performance characteristics of PAEK for future applications. Overall, the pandemic will not hurt the long-term growth of the global market.
Russia-Ukraine War Impact Analysis
The war increased PAEK demand, especially as both Russia and Ukraine stepped up the production of loitering munitions and other types of combat UAVs. The main factors behind the surge in drone warfare was the conservation of infantry troops for large-scale offensives and the lower operating costs of drones.
The trade embargoes of U.S. and EU on the Russian market have created major problems for the Russian civilian aircraft industry. The Irkut MC-21, Russia’s domestic competitor for narrow body offerings from Boeing and Airbus, has witnessed a major pushback on its developmental timeline. United Aircraft Corporation, the airplane’s developer, has announced that a new version with import-substitution of western parts will undertake its first flight by early 2026.
By Type
- Polyetheretherketone (PEEK)
- Polyetherketoneketone (PEKK)
- Polyetherketone (PEK)
By Filler
- Glass Filled
- Carbon Filled
- Unfilled
- Other
By Form
- Tape
- Compound
- Sheet
- Fiber
- Film
By End-User
- Oil and Gas
- Automotive
- Aerospace
- Electrical & Electronics
- Medical
- Others
By Region
- North America
- U.S.
- Canada
- Mexico
- Europe
- Germany
- UK
- France
- Italy
- Spain
- Rest of Europe
- South America
- Brazil
- Argentina
- Rest of South America
- Asia-Pacific
- China
- India
- Japan
- Australia
- Rest of Asia-Pacific
- Middle East and Africa
Key Developments
- In May 2023, SABIC launched Ultem 1000G, a new PAEK material with a higher degree of flame-resistance and intended for electronics and construction applications.
- In April 2023, Solvay SA announced the expansion of its PAEK production facility in Europe. The decision comes on the back of growing demand for PAEK composites from the European automotive industry.
- In February 2023, Victrex plc launched the Victrex PEEK 450G, a new grade of PAEK material with higher wear resistance. The company has developed this material for marine and aerospace applications.
Competitive Landscape
The major global players in the market include Victrex plc, Solvay SA, Evonik Industries AG, Arkema, SABIC, Ensinger, Mitsubishi Chemical Group, Panjin Zhongrun, RTP Company and Celanese Corporation.
Why Purchase the Report?
- To visualize the global polyaryletherketone (PAEK) market segmentation based on type, filler, form, end-user and region, as well as understand key commercial assets and players.
- Identify commercial opportunities by analyzing trends and co-development.
- Excel data sheet with numerous data points of polyaryletherketone (PAEK) market-level with all segments.
- PDF report consists of a comprehensive analysis after exhaustive qualitative interviews and an in-depth study.
- Product mapping available as excel consisting of key products of all the major players.
The global polyaryletherketone (PAEK) market report would provide approximately 69 tables, 69 figures and 198 Pages.
Target Audience 2024
- Automotive Companies
- Aerospace Companies
- Electronic Manufacturers
- Industry Investors/Investment Bankers
- Research Professionals



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Table of Contents

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet by Type
3.2. Snippet by Filler
3.3. Snippet by Form
3.4. Snippet by End-User
3.5. Snippet by Region
4. Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. Increasing usage of composites in new generation aircraft
4.1.1.2. Acceleration of electric vehicle production
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. Challenges in processing
4.1.3. Opportunity
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Force Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
5.5. Russia-Ukraine War Impact Analysis
5.6. DMI Opinion
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19
6.1.1. Scenario Before COVID-19
6.1.2. Scenario During COVID-19
6.1.3. Scenario Post COVID-19
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Type
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Type
7.2. Polyetheretherketone (PEEK)*
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Polyetherketoneketone (PEKK)
7.4. Polyetherketone (PEK)
8. By Filler
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Filler
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Filler
8.2. Glass Filled*
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Carbon Filled
8.4. Unfilled
8.5. Other
9. By Form
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Form
9.2. Tape*
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. Compound
9.4. Sheet
9.5. Fiber
9.6. Film
10. By End-User
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
10.1.2. Market Attractiveness Index, By End-User
10.2. Oil and Gas*
10.2.1. Introduction
10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
10.3. Automotive
10.4. Aerospace
10.5. Electrical & Electronics
10.6. Medical
10.7. Others
11. By Region
11.1. Introduction
11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
11.2. North America
11.2.1. Introduction
11.2.2. Key Region-Specific Dynamics
11.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
11.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Filler
11.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form
11.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
11.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.2.7.1. U.S.
11.2.7.2. Canada
11.2.7.3. Mexico
11.3. Europe
11.3.1. Introduction
11.3.2. Key Region-Specific Dynamics
11.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
11.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Filler
11.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form
11.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
11.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.3.7.1. Germany
11.3.7.2. UK
11.3.7.3. France
11.3.7.4. Italy
11.3.7.5. Spain
11.3.7.6. Rest of Europe
11.4. South America
11.4.1. Introduction
11.4.2. Key Region-Specific Dynamics
11.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
11.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Filler
11.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form
11.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
11.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.4.7.1. Brazil
11.4.7.2. Argentina
11.4.7.3. Rest of South America
11.5. Asia-Pacific
11.5.1. Introduction
11.5.2. Key Region-Specific Dynamics
11.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
11.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Filler
11.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form
11.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
11.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.5.7.1. China
11.5.7.2. India
11.5.7.3. Japan
11.5.7.4. Australia
11.5.7.5. Rest of Asia-Pacific
11.6. Middle East and Africa
11.6.1. Introduction
11.6.2. Key Region-Specific Dynamics
11.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
11.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Filler
11.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form
11.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
12. Competitive Landscape
12.1. Competitive Scenario
12.2. Market Positioning/Share Analysis
12.3. Mergers and Acquisitions Analysis
13. Company Profiles
13.1. Victrex plc*
13.1.1. Company Overview
13.1.2. Product Portfolio and Description
13.1.3. Financial Overview
13.1.4. Key Developments
13.2. Solvay SA
13.3. Evonik Industries AG
13.4. Arkema
13.5. SABIC
13.6. Ensinger
13.7. Mitsubishi Chemical Group
13.8. Panjin Zhongrun
13.9. RTP Company
13.10. Celanese Corporation
LIST NOT EXHAUSTIVE
14. Appendix
14.1. About Us and Services
14.2. Contact Us

 

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