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再生PETの世界市場 - 2024-2031


Global Recycled PET Market - 2024-2031

概要 世界のリサイクルPET市場は2023年に105億米ドルに達し、2031年には174億米ドルに達すると予測され、予測期間2024-2031年の年平均成長率は6.5%である。 リサイクルPETは、プラスチック廃棄物、海洋汚染、気... もっと見る

 

 

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2024年5月2日 US$4,350
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サマリー

概要
世界のリサイクルPET市場は2023年に105億米ドルに達し、2031年には174億米ドルに達すると予測され、予測期間2024-2031年の年平均成長率は6.5%である。
リサイクルPETは、プラスチック廃棄物、海洋汚染、気候変動などの懸念に対する意識の高まりから、環境に優しいソリューションとして大きな需要がある。政府、企業、人々は、リサイクルプログラムを推進し、プラスチック廃棄物を削減することに注力している。世界中の政府は、リサイクル素材の使用を奨励し、プラスチック廃棄物を削減するための法律や政策を実施している。これには、拡大生産者責任イニシアティブ、プラスチック廃棄物の削減目標、梱包材に一定量のリサイクル材料を含めることを義務付ける法律などが含まれる。
資源のリサイクル、再利用、製造サイクルへの再導入は、人気を博している循環型経済の考え方の中核をなすものです。リサイクルPETは資源効率を促進し、バージン・プラスチックへの依存を減らすため、循環型経済の目標達成に不可欠です。リサイクル材料で作られた環境に優しいパッケージの製品は、ますます人気が高まっています。リサイクルPETのニーズは、このような顧客の期待の変化により、企業が持続可能なパッケージング・ソリューションを採用せざるを得ない状況に追い込まれている。業界には、食品・飲料、パーソナルケア、家庭用品などが含まれる。
アジア太平洋地域は、主要プレーヤーによる製品発売の増加により、市場を支配している地域である。例えば、2023年6月7日、ALPLAはCOCA-COLAを支援し、インド初の100%リサイクルペットボトル飲料水を発売した。キンレイは100%再生ペットボトルを使用したインド初のパッケージ飲料水ブランドである。同社の活動は、2031年までにすべての包装に少なくとも50%の再生材料を使用するというコカ・コーラ社の目標を支援することを目的としている。現在、同社のパッケージの90%はリサイクル可能であり、使用されているPETボトルの15%は世界中でリサイクルされている。
ダイナミクス
環境問題の高まり
プラスチック汚染が環境に及ぼす悪影響に対する意識の高まりにより、消費者の嗜好が変化し、PETなどのリサイクル素材を支持する法律が制定された。リサイクルを含むより良い廃棄物管理技術は、世界中の政府によって推進されている。公害に対する懸念と、プラスチックゴミが環境に与える一般的な影響が、この動きを後押ししているのです。
PETをリサイクルすることで、多くの資源を使用し、その過程で温室効果ガスを発生させるバージン・プラスチックの生産需要を減らすことができる。リサイクルPETを使用することで、二酸化炭素排出量が減少し、気候変動防止に貢献する。循環経済理論は、廃棄物を減らし、資源利用の効果を高めることを目的としている。再生PETは、プラスチック材料のループを閉じ、製造時に使用するエネルギーを減らし、原材料の採取を少なくするため、これらの目的を達成するために極めて重要です。プラスチック廃棄物に取り組み、リサイクルを促進するために、各国政府は法律や政策を整備しています。その中には、生産者の説明責任を強化したり、包装にリサイクル材料を使用するよう要求したりするなど、リサイクルPETの需要を高める政策も含まれています。
食品・飲料業界からのRPET需要の増加
飲料業界と食品業界は、環境責任と持続可能性に対する意識が高まっています。リサイクル材料の使用を奨励し、循環経済の原則を維持することで、RPET包装はこれらの目標に適合している。パッケージング・ソリューションにおけるRPETのニーズは、持続可能性を高く評価する企業によって煽られている。RPETはプラスチック廃棄物をシャットアウトし、食品・飲料セクターが循環型経済を実践することを可能にする。包装資材に再生ペットボトルを組み込むことで、バージン・プラスチックの必要性を減らし、資源効率を促進することで、持続可能なサプライ・チェーンを構築することができる。PET廃棄物は回収され、新しい包装資材にリサイクルされる。
顧客は、持続可能性への取り組みを示す環境問題への意識を高めている。RPET包装は、環境に優しい選択肢を求める環境意識の高い消費者にアピールし、環境への影響を減らすことに尽力する企業を支援する。食品・飲料業界では、RPETの採用は、環境に優しいパッケージの選択肢を求める消費者の需要の高まりによって推進されている。リサイクル素材は、業界基準と衛生規制を遵守する限り、食品包装に利用される。食品・飲料メーカーは、食品と接触する用途で規制に適合するRPETを受け入れ、利用することが多く、コンプライアンスを保証し、持続可能性の目標を推進している。
高いコスト
リサイクルPETの製造にかかる総費用は、選別・回収設備、洗浄・加工設備、品質管理工程を含むリサイクルインフラの確立と維持に影響されます。特殊なリサイクル技術と品質保証手順には、多額の初期費用と継続費用が必要です。
高度なリサイクル技術や工程を使用して、高品質のリサイクルPETやグレードA材料を生成するためには、複雑な歯車、複雑な選別方法、エネルギー集約的な手順が頻繁に必要になります。リサイクルPETは、これらの技術の複雑さや特殊な装置の必要性から製造コストが上昇し、市場での競争力が低下する可能性があります。
再生PETプラスチックの安全性、純度、品質を保証するためには、特に食品包装、飲料、医薬品に使用する場合は、厳格な品質管理と試験手順が必要である。色選別、材料試験、汚染物質除去は品質保証手順の一例であり、製造コストを上昇させ、グレードA再生PETの価格上昇につながる。市場の需要、製造数、規模の経済はすべて、再生PETの単位当たりの価格に影響します。大規模なリサイクル施設に比べ、小規模なリサイクル事業者は、処理量が少なく、非効率的な手順や管理コストが大きいため、製造コストが高くなります。単位当たりの費用を削減し、市場競争力を高めることが、規模の経済を達成する2つの利点である。
セグメント分析
世界の再生PET市場は、供給源、グレード、タイプ、色、エンドユーザー、地域によって区分される。
グレードA再生PETの世界的な産業利用の拡大
再生PET市場は、処理工程によって、機械的処理、化学機械的処理、電解研磨処理、化学処理、プラズマアシスト処理、その他に区分される。
厳密な品質基準を満たすために大規模な選別、洗浄、加工を経た再生PETは、グレードA再生PETと呼ばれます。プレミアム再生PET樹脂を製造するためには、汚染物質、ラベル、不純物を取り除かなければなりません。材料の品質、一貫性、性能の最高水準を求める分野や用途の増加により、グレードA再生PETの必要性が高まっています。PET包装材料は、多くの市場や業界で品質基準や業界規制を満たす必要があります。グレードA再生PETは、これらの法的要件を満たし、あるいはそれ以上の性能を持つため、食品包装、飲料容器、医薬品、化粧品など、純度と安全性が極めて重要な産業での使用に適しています。グレードA再生PETの市場は法律によって動いています。
顧客は、環境の持続可能性への関心が高まるにつれ、グレードA再生PETのような再生材料から作られたものを求めるようになっている。顧客の要望に応え、メーカーがAグレード再生PETを容器や製品に使用することで、環境に配慮した意思決定と循環型経済が促進されます。企業責任、グリーンな実践、持続可能性への取り組みは、企業やブランドにとって最優先事項です。グレードA再生PETを使用することで、二酸化炭素排出量を削減し、ブランドの評判を向上させ、環境処理への献身を示すことができます。Aグレード再生PETの需要は、持続可能性の目標を達成するために環境に配慮する市場のリーダーや企業が牽引している。
地域別普及率
アジア太平洋地域が再生PET市場を支配している
アジア太平洋地域には、インドや中国など人口密度の高い国々を含め、世界人口のかなりの部分が集中している。この人口規模は、PETベースの製品を含む商品と包装材料の大量消費に貢献しています。この地域では、包装需要を満たすためにリサイクルPETが非常に求められている。この地域は、消費者製品、自動車、繊維など様々な産業における製造の主要拠点となっている。リサイクルPETはこれらのセクターでボトル、容器、繊維製品などの生産に使用されている。この地域で再生PETのニーズが高まっているのは、製造企業の存在によるものです。
アジア太平洋地域では、プラスチック廃棄物管理と環境の持続可能性に関する問題が増加している。廃棄物削減のための戦略が消費者や企業によって採用されている。バージンPETに代わる競争力のある代替品としての再生PETの需要は、環境保護が重視されていることが背景にある。アジア太平洋諸国の政府は、環境に優しい材料と循環型経済活動を支援する法律とインセンティブを制定しています。リサイクルに対する拡大生産者責任は、再生PETの使用を促し、市場の拡大を促進します。同地域の主要企業はPETボトルの使用量を増やし、予測期間における同地域の市場成長を後押ししています。
例えば、2023年10月18日、SLMG Beverages社はコカ・コーラ向けに100%リサイクルPETボトルを発売した。これは、環境保護に対する同社の献身を反映するものであると同時に、インドの飲料業界の展望における極めて重要な瞬間を意味するものでもある。同社はウッタル・プラデーシュ州で90%、ウッタラーカンド州で100%のコカ・コーラボトルを供給しており、ビハール州とマディヤ・プラデーシュ州にも進出している。同社はウッタル・プラデーシュ州に7つの工場を有し、1日当たり41兆本の生産能力を持つ。
競争状況
市場の主な世界的プレーヤーには、プラコン、クリアパス・リサイクルLLC、ベルデコ・リサイクリング社、インドラマ・ベンチャーズ・パブリック社、浙江安順ペテックス・ファイバー社、ポリクエスト、エバーグリーン・プラスチックス社、フェオニクス・テクノロジーズ社、リボロン社、ビッファ社が含まれる。
COVID-19の影響分析
パンデミックは、世界的な供給システムを混乱させることにより、消費者PET廃棄物の回収と処理に影響を与えた。ロックダウンや消費者行動の変化の結果、リサイクルPET原料の供給が変動し、流通に影響を与えました。リサイクルPETは包装材や繊維製品に利用されているが、パンデミックによって購買パターンや顧客の需要が変化した。リサイクルPET材料の市場は、閉鎖期間中の包装された食品や飲料の需要の変動によって影響を受けた。
リサイクル・インフラの効率性は、閉鎖中のリサイクル工場の閉鎖や操業上の困難によって影響を受けた。再生PET製品の製造コストと価格戦略は、原油価格の変動と市場の不確実性によって影響を受け、その結果、市場のダイナミクスに影響を与えた。リサイクルPETの市場への供給は、廃棄物回収の遅れやリサイクル業務の混乱によって妨げられた。パンデミックは原料コストの変化を引き起こし、バージンPETと再生PETに影響を与えた。
ロシア・ウクライナ戦争影響分析
ウクライナとロシアはプラスチック分野の主要参加国であるため、戦争は再生PETのサプライチェーンに影響を与えた。原料供給と物流の混乱は、再生PETの世界市場における供給不足と価格変動を引き起こす。再生PETを含むPET製造のための重要な原料である天然ガスと原油の価格は、現在進行中の紛争の結果として変動します。原料価格の変動は、再生PETの製造コストだけでなく、価格戦略や市場力学にも直接的な影響を与えます。
この地域のリサイクルインフラは、紛争の地政学的・財政的影響を受けています。投資とリサイクル関連のビジネス慣行の世界的な変動は、リサイクルPETの量と質に影響を与えます。貿易パターンと地域需要の変化は、紛争が市場力学に影響を与える可能性のある方法のほんの一部に過ぎません。地政学的な変化に対応して、再生PET業界で事業を展開する企業は、調達戦略、市場拡大の目標、リスク管理のアプローチを再評価する可能性があります。
ソース別
- ボトル・容器
- フィルム・シート
グレード別
- グレードA
- グレードB
タイプ別
- フレーク
- チップス
色別
- クリア
- カラー
エンドユーザー別
- 繊維
- フィルム・シート
- 食品・飲料容器・ボトル
- 非食品容器・ボトル
- その他
地域別
- 北米
o 米国
カナダ
メキシコ
- ヨーロッパ
o ドイツ
o イギリス
o フランス
o イタリア
o スペイン
o その他のヨーロッパ
- 南アメリカ
o ブラジル
o アルゼンチン
o その他の南米諸国
- アジア太平洋
o 中国
o インド
o 日本
o オーストラリア
o その他のアジア太平洋地域
- 中東およびアフリカ
主な進展
- 2023年10月4日、Coca-Cola India社は、主力ブランドであるCoca-Colaの750mlと250mlの完全リサイクルPETボトルを国内の様々な市場で発売した。この再生ペットボトルは食品グレードの再生ポリエチレンテレフタレート(PET)から作られており、米国FDAと欧州食品安全機関(EFSA)の承認を得ている。
- 2023年9月25日、インドラマ・ベンチャーズは1000億本のPETボトルリサイクルのマイルストーンを達成した。210万トンの廃棄物を環境から転換し、製品のライフサイクルから290万トンの二酸化炭素排出量を削減した。
- 2023年8月6日、PTTグローバルケミカル(GC)とALPLAの合弁会社であるENVICCOは、タイ初の食品用rPETを市場に投入し、すでにタイ初の100%rPETボトルに使用されている。ペプシ(Pepsi)とミネレ(Mineré)の2社は、エンビコ(ENVICCO)の高品質なポストコンシューマーリサイクル(PCR)材料をペットボトルに採用している。
レポートを購入する理由
- 供給元、グレード、種類、色、エンドユーザー、地域に基づく世界の再生PET市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレーヤーを理解する。
- トレンドと共同開発の分析による商機の特定。
- 再生PETの市場レベルについて、全セグメントを網羅した多数のデータを収録したエクセルデータシート。
- PDFレポートは、徹底的な定性的インタビューと綿密な調査の後の包括的な分析で構成されています。
- 主要企業の主要製品で構成された製品マッピングをエクセルで提供。
世界の再生PET市場レポートは、約78の表、70の図、201ページを提供します。
2024年ターゲットオーディエンス
- メーカー/バイヤー
- 業界投資家/投資銀行家
- 調査専門家
- 新興企業

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目次

1.方法論と範囲
1.1.調査方法
1.2.調査目的と調査範囲
2.定義と概要
3.エグゼクティブサマリー
3.1.ソース別スニペット
3.2.グレード別抜粋
3.3.タイプ別スニペット
3.4.色別スニペット
3.5.エンドユーザー別スニペット
3.6.地域別スニペット
4.ダイナミクス
4.1.影響要因
4.1.1.推進要因
4.1.1.1.世界的な電気自動車(EV)普及の高まり
4.1.1.2.パワーエレクトロニクスおよび半導体デバイスにおけるSiCウェーハの採用拡大
4.1.2.阻害要因
4.1.2.1.初期投資の高さ
4.1.3.機会
4.1.4.インパクト分析
5.産業分析
5.1.ポーターのファイブフォース分析
5.2.サプライチェーン分析
5.3.価格分析
5.4.規制分析
5.5.ロシア・ウクライナ戦争影響分析
5.6.DMI意見書
6.COVID-19分析
6.1.COVID-19の分析
6.1.1.COVID-19以前のシナリオ
6.1.2.COVID-19開催中のシナリオ
6.1.3.COVID-19後のシナリオ
6.2.COVID-19中の価格ダイナミクス
6.3.需給スペクトラム
6.4.パンデミック時の市場に関する政府の取り組み
6.5.メーカーの戦略的取り組み
6.6.おわりに
7.ソース別
7.1.はじめに
7.1.1.ソース別市場規模分析および前年比成長率分析(%).
7.1.2.市場魅力度指数(ソース別
7.2.ボトル・容器
7.2.1.序論
7.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)
7.3.フィルム・シート
8.グレード別
8.1.はじめに
8.1.1.グレード別市場規模分析および前年比成長率分析(%)
8.1.2.市場魅力度指数(グレード別
8.2.グレードA
8.2.1.はじめに
8.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)
8.3.グレードB
9.タイプ別
9.1.はじめに
9.1.1.タイプ別市場規模分析および前年比成長率分析(%)
9.1.2.市場魅力度指数(タイプ別
9.2.フレーク
9.2.1.序論
9.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)
9.3.チップス
10.色別
10.1.はじめに
10.1.1.市場規模分析と前年比成長率分析(%), 色別
10.1.2.市場魅力度指数(色別
10.2.クリア
10.2.1.はじめに
10.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)
10.3.カラー
11.エンドユーザー別
11.1.はじめに
11.1.1.市場規模分析および前年比成長率分析(%)、エンドユーザー別
11.1.2.市場魅力度指数(エンドユーザー別
11.2.繊維
11.2.1.はじめに
11.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)
11.3.フィルム・シート
11.4.食品・飲料容器・ボトル
11.5.非食品容器・ボトル
11.6.その他
12.地域別
12.1.はじめに
12.1.1.地域別市場規模分析と前年比成長率分析(%)
12.1.2.市場魅力度指数、地域別
12.2.北米
12.2.1.はじめに
12.2.2.主な地域別ダイナミクス
12.2.3.ソース別市場規模分析と前年比成長率分析(%) 2.4.
12.2.4.市場規模分析と前年比成長率分析(%), グレード別
12.2.5.市場規模分析と前年比成長率分析(%), タイプ別
12.2.6.市場規模分析および前年比成長率分析(%):色別
12.2.7.市場規模分析および前年比成長率分析(%):エンドユーザー別
12.2.8.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 国別
12.2.8.1.米国
12.2.8.2.カナダ
12.2.8.3.メキシコ
12.3.ヨーロッパ
12.3.1.はじめに
12.3.2.地域別の主な動き
12.3.3.ソース別市場規模分析と前年比成長率分析(%) 3.4.
12.3.4.市場規模分析と前年比成長率分析(%), グレード別
12.3.5.市場規模分析および前年比成長率分析(%), タイプ別
12.3.6.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 色別
12.3.7.市場規模分析および前年比成長率分析(%):エンドユーザー別
12.3.8.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 国別
12.3.8.1.ドイツ
12.3.8.2.イギリス
12.3.8.3.フランス
12.3.8.4.イタリア
12.3.8.5.スペイン
12.3.8.6.その他のヨーロッパ
12.4.南米
12.4.1.はじめに
12.4.2.地域別主要市場
12.4.3.ソース別市場規模分析と前年比成長率分析(%) 4.4.
12.4.4.市場規模分析と前年比成長率分析(%), グレード別
12.4.5.市場規模分析と前年比成長率分析(%), タイプ別
12.4.6.市場規模分析および前年比成長率分析(%):色別
12.4.7.市場規模分析および前年比成長率分析(%):エンドユーザー別
12.4.8.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 国別
12.4.8.1.ブラジル
12.4.8.2.アルゼンチン
12.4.8.3.その他の南米地域
12.5.アジア太平洋
12.5.1.はじめに
12.5.2.主な地域別ダイナミクス
12.5.3.ソース別市場規模分析と前年比成長率分析(%) 5.4.
12.5.4.市場規模分析と前年比成長率分析(%), グレード別
12.5.5.市場規模分析と前年比成長率分析(%), タイプ別
12.5.6.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 色別
12.5.7.市場規模分析および前年比成長率分析(%):エンドユーザー別
12.5.8.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 国別
12.5.8.1.中国
12.5.8.2.インド
12.5.8.3.日本
12.5.8.4.オーストラリア
12.5.8.5.その他のアジア太平洋地域
12.6.中東・アフリカ
12.6.1.はじめに
12.6.2.地域別の主な動き
12.6.3.ソース別市場規模分析と前年比成長率分析(%) 6.4.
12.6.4.市場規模分析と前年比成長率分析(%), グレード別
12.6.5.市場規模分析と前年比成長率分析(%), タイプ別
12.6.6.市場規模分析および前年比成長率分析 (%)、色別
12.6.7.市場規模分析および前年比成長率分析(%):エンドユーザー別
13.競争環境
13.1.競争シナリオ
13.2.市場ポジショニング/シェア分析
13.3.M&A分析
14.企業プロフィール
14.1.プラコン*社
14.1.1.会社概要
14.1.2.製品ポートフォリオと説明
14.1.3.財務概要
14.1.4.主な展開
14.2.クリアパス・リサイクリングLLC
14.3.ベルデコ・リサイクリング社
14.4.インドラマ・ベンチャーズ・パブリック・リミテッド
14.5.浙江安順ペテックスファイバー有限公司
14.6.ポリクエスト
14.7.エバーグリーンプラスチックス
14.8.フェニックス・テクノロジーズ
14.9.リボロン
14.10.ビッファ
リストは網羅的ではない
15.付録
15.1.会社概要とサービス
15.2.お問い合わせ

 

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Summary

Overview
Global Recycled PET Market reached US$ 10.5 Billion in 2023 and is expected to reach US$ 17.4 Billion by 2031, growing with a CAGR of 6.5% during the forecast period 2024-2031.
Recycled PET is in great demand for its green solutions due to growing awareness of concerns including plastic waste, ocean pollution and climate change. Governments, corporations and people are concentrating on promoting recycling programs and cutting down on plastic waste. Governments throughout the world are putting laws and policies into place to encourage the use of recycled materials and reduce plastic waste. The includes extended producer responsibility initiatives, goals for reducing plastic waste and laws requiring packaging to include a specific amount of recycled material.
Recycling, reusing and reintroducing resources into the manufacturing cycle is the core of the circular economy idea that has gained popularity. Recycled PET is essential to reaching the objectives of the circular economy since it promotes resource efficiency and reduces dependency on virgin plastics. Products with environmentally friendly packaging made of recycled materials are becoming increasingly popular. The need for recycled PET is being driven by this shift in customer expectations, which has forced firms to embrace sustainable packaging solutions. The industries include food and beverage, personal care and home items.
Asia-Pacific is the dominating region in the market due to the growing product launches by the major key players. For instance, on June 07, 2023, ALPLA, supported COCA-COLA in the launch of India’s first 100% recycled pet bottle for packaged drinking water. Kinley is India’s first packaging drinking water brand which use 100% recycled PET bottles. The company’s activities aim to support coca-colas goal of using at least 50% recycled material in all packaging by 2031. Currently 90% of the company’s packaging is recyclable and 15% of PET used is recycled globally.
Dynamics
Growing Environmental Concerns
Growing awareness of the harmful effects that plastic pollution poses to the environment has resulted in a change in consumer preferences and legislation that support recycled materials such as PET. Better waste management techniques, including recycling, are being pushed for by governments across the world. Concerns over pollution and the general effects of plastic trash on the environment are what are driving this movement.
Recycling PET reduces the demand for virgin plastic production, a process that uses a lot of resources and produces greenhouse gases in the process. By using recycled PET, carbon emissions is decreased, contributing to the prevention of climate change. The circular economy theory aims to reduce waste and increase the effectiveness of resource use. Because it closes the loop on plastic materials, uses less energy during manufacture and requires less extraction of raw materials, recycled PET is crucial for reaching these objectives. To tackle plastic waste and encourage recycling, governments are putting laws and policies into place. The includes policies that increase demand for recycled PET, such as increased producer accountability and demands that require packaging to contain recycled materials.
Growing Demand for the RPET from the Foood and Beverage Industry
The beverage and food industry are becoming increasingly conscious of environmental responsibility and sustainability. By encouraging the use of recycled materials and maintaining the principles of the circular economy, RPET packaging conforms with these goals. The need for RPET in packaging solutions is fueled by businesses that value sustainability highly. RPET shuts the door on plastic waste, enabling the food and beverage sector to implement circular economy practices. The incorporation of recycled plastic bottles into packaging materials creates a sustainable supply chain by lowering the need for virgin plastics and encouraging resource efficiency. PET waste is collected and recycled into new packaging goods.
Customers are becoming more conscious of environmental concerns that exhibit sustainability initiatives. RPET packaging appeals to environmentally conscious consumers who look for eco-friendly options and support businesses who are devoted to reducing their impact on the environment. In the food and beverage industry, RPET adoption is driven by consumers growing demand for environmentally friendly packaging choices. Recycled materials utilized in food packaging as long as they adhere to industry standards and hygienic regulations. Food and beverage producers often accept and utilize RPET that complies with regulations for applications involving food contact, assuring compliance and advancing sustainability objectives.
High Cost
The total expense of producing recycled PET is influenced by the establishment and maintenance of recycling infrastructure, which includes sorting and collection facilities, equipment for washing and processing and quality control processes. Specialized recycling technology and quality assurance procedures require significant initial and ongoing costs.
Complex gear, complex sorting methods and energy-intensive procedures are frequently needed to generate the high-quality recycled PET or Grade A material, using advanced recycling technologies and processes. Recycled PET could grow less competitive in the market as a result of production costs increasing due to the complexity of these technologies and the requirement for specialized equipment.
Strict quality control and testing procedures are needed to guarantee the safety, purity and quality of recycled PET plastic, particularly for use in food packaging, drinks and medications. Color sorting, material testing and contaminant removal are instances of quality assurance procedures that raise manufacturing costs and lead to increased pricing for Grade A recycled PET. Demand in the market, manufacturing numbers and economies of scale all affect the price per unit of recycled PET. Compared to large-scale recycling facilities, smaller recycling businesses have higher production costs because of their lower throughput, inefficient procedures and greater administrative costs. Reducing expenses per unit and enhancing market competitiveness are two benefits of achieving economies of scale.
Segment Analysis
The global recycled PET market is segmented based on source, grade, type, color, end-user and region.
Growing Industrial Adoption of Grade A Recycled PET Globally
Based on the process, the recycled PET market is segmented into mechanical, chemical–mechanical, electropolishing, chemical, plasma-assisted and others.
PET recycled that has gone through extensive sorting, cleaning and processing to fulfil exacting quality criteria is referred to as grade A recycled PET. For the production of premium recycled PET resin, pollutants, labels and impurities have to be removed. A increasing number of sectors and applications that demand the finest standards of material quality, consistency and performance are driving the need for Grade A recycled PET. PET packaging materials have to satisfy quality standards and industry regulations in many markets and industries. Grade A recycled PET fulfils or exceeds these legal requirements, making it appropriate for use in industries where purity and safety are crucial, such as food packaging, beverage containers, drugs and cosmetics. The market for Grade A recycled PET is driven by laws.
Customers are looking for things created from recycled materials, such as Grade A recycled PET, as they become more concerned about environmental sustainability. In accordance with customer desires and manufacturers utilize Grade A recycled PET in their containers and products, encouraging environmentally conscious decisions and the circular economy. Corporate responsibility, green practices and sustainability efforts receive top priority by businesses and brands. Utilizing Grade A recycled PET reduces carbon footprint, improves brand reputation and shows a dedication to environmental treatment. Demand for Grade A recycled PET is driven by market leaders and companies that care about the environment in order to accomplish sustainability targets.
Geographical Penetration
Asia-Pacific is Dominating the Recycled PET Market
Asia-Pacific is home to a significant portion of the world's population, including densely populated countries such as India and China. The population size contributes to substantial consumption of goods and packaging materials, including PET-based products. Recycled PET is extremely sought after in the area to fulfil demands for packaging. The region is a major hub for manufacturing across various industries such as consumer products, automotive and textiles. Recycled PET is used by these sectors for producing bottles, containers, textiles and other objects. The growing need for recycled PET in the area is fueled by the existence of manufacturing enterprises.
In Asia-Pacific, issues about plastic waste management and environmental sustainability are increasing. Strategies for waste reduction have been adopted by consumers and businesses. The demand for recycled PET as a competitive alternative to virgin PET is driven by the emphasis on protecting the environment. Asia-Pacific governments have enacted laws and incentives to support eco-friendly materials and circular economy operations. Extended producer responsibility for recycling encourages the usage of recycled PET and promotes market expansion. Major key players in the region increased their use of PET bottles helps to boost regional market growth over the forecast period.
For instance, on October 18, 2023, SLMG Beverages launched 100% recycled PET bottles for Coca-Cola. It helps to reflect company's dedication towards environmental stewardship but also signifies a pivotal moment in the beverage industry's landscape in India. The company successfully supplies 90% coca Coca-Cola bottles in Uttar Pradesh and 100% in Uttarakhand and it has a presence in also Bihar and Madhya Pradesh. The company has 7 plants in Uttar Pradesh with a production capacity of 41 crore bottles a day.
Competitive Landscape
The major global players in the market include Placon, Clear Path Recycling LLC, Verdeco Recycling Inc., Indorama Ventures Public Ltd., Zhejiang Anshun Pettechs Fibre Co., Ltd., PolyQuest, Evergreen Plastics Inc., Pheonix Technologies, Libolon and Biffa.
COVID-19 Impact Analysis
The pandemic affected post-consumer PET waste collection and processing by disrupting global supply systems. The supply of recycled PET feedstock fluctuated as a consequence of lockdowns and changes in consumer behavior, which had an effect on distribution. Recycled PET is utilized in packaging and textile however, the pandemic changed buying patterns and customer demand. The market for recycled PET materials was impacted by fluctuations in the demand for packaged foods and drinks during lockdowns.
The efficiency of recycling infrastructure was impacted by the closure of recycling plants and operational difficulties during lockdowns. The cost of manufacturing and pricing strategies for recycled PET products were affected by fluctuations in oil prices and market uncertainty, which in turn impacted the dynamics of the market. The supply of recycled PET to the market was hampered by delays in waste collection and disruptions in recycling operations. The pandemic caused changes in raw material costs, affecting virgin and recycled PET.
Russia-Ukraine War Impact Analysis
The war had an impact on supply chains for recycled PET, as Ukraine and Russia are major participants in the plastics sectors. Disruptions in the raw material supply and logistics cause shortages and price fluctuations in the globally market for recycled PET. Prices for natural gas and crude oil, which are crucial feedstocks for the manufacture of PET, including recycled PET, fluctuate as a result of the ongoing dispute. Fluctuations in the price of raw materials have a direct impact on the cost of producing recycled PET, as well as pricing strategies and market dynamics.
The region's recycling infrastructure is impacted by the conflict's geopolitical and financial consequences. globally variations in investment and recycling-related business practices affect the quantity and quality of recycled PET. Changes in trade patterns and regional demand are just a few of the ways that the conflict could impact market dynamics. In reaction to geopolitical changes, companies operating in the recycled PET industry could reevaluate their sourcing strategy, goals for market expansion and approaches to risk management.
By Source
• Bottles & Containers
• Films & Sheets
By Grade
• Grade A
• Grade B
By Type
• Flakes
• Chips
By Color
• Clear
• Colored
By End-User
• Fibers
• Films & Sheets
• Food & Beverage Containers & Bottles
• Non-Food Containers & Bottles
• Others
By Region
• North America
o U.S.
o Canada
o Mexico
• Europe
o Germany
o UK
o France
o Italy
o Spain
o Rest of Europe
• South America
o Brazil
o Argentina
o Rest of South America
• Asia-Pacific
o China
o India
o Japan
o Australia
o Rest of Asia-Pacific
• Middle East and Africa
Key Developments
• On October 04, 2023, Coca-Cola India launched fully recycled PET bottles for its flagship Coca-Cola brand in pack sizes of 750 ml and 250 ml across various markets in the country. The recycled bottles are made from food-grade recycled polyethylene terephthalate (PET) and is approved by US FDA and European Food Safety Authority (EFSA).
• On September 25, 2023, Indorama Ventures achieved 100 billion PET bottles recycling milestone. The has diverted 2.1 million tons of waste from the environment and saved 2.9 million tons of carbon footprint from the product lifecycles.
• On August 06, 2023, ENVICCO, a joint venture between PTT Global Chemical (GC) and ALPLA launched Thailand's first food-grade rPET to the market which is already being used for Thailand's first 100% rPET bottles. Pepsi and Mineré two companies are adopting the high-quality Post-Consumer Recycled (PCR) material from ENVICCO for their plastic bottles.
Why Purchase the Report?
• To visualize the global recycled PET market segmentation based on source, grade, type, color, end-user and region, as well as understand key commercial assets and players.
• Identify commercial opportunities by analyzing trends and co-development.
• Excel data sheet with numerous data points of recycled PET market-level with all segments.
• PDF report consists of a comprehensive analysis after exhaustive qualitative interviews and an in-depth study.
• Product mapping available as excel consisting of key products of all the major players.
The global recycled PET market report would provide approximately 78 tables, 70 figures and 201 Pages.
Target Audience 2024
• Manufacturers/ Buyers
• Industry Investors/Investment Bankers
• Research Professionals
• Emerging Companies



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Table of Contents

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet by Source
3.2. Snippet by Grade
3.3. Snippet by Type
3.4. Snippet by Color
3.5. Snippet by End-User
3.6. Snippet by Region
4. Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. Rise in Electric Vehicle (EV) Adoption Globally
4.1.1.2. Growing Adoption of SiC Wafers in Power Electronics and Semiconductor Devices
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. High Initial Investment
4.1.3. Opportunity
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Force Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
5.5. Russia-Ukraine War Impact Analysis
5.6. DMI Opinion
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19
6.1.1. Scenario Before COVID-19
6.1.2. Scenario During COVID-19
6.1.3. Scenario Post COVID-19
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Source
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Source
7.2. Bottles & Containers*
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Films & Sheets
8. By Grade
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Grade
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Grade
8.2. Grade A*
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Grade B
9. By Type
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Type
9.2. Flakes*
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. Chips
10. By Color
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Color
10.1.2. Market Attractiveness Index, By Color
10.2. Clear*
10.2.1. Introduction
10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
10.3. Colored
11. By End-User
11.1. Introduction
11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
11.1.2. Market Attractiveness Index, By End-User
11.2. Fibers*
11.2.1. Introduction
11.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
11.3. Films & Sheets
11.4. Food & Beverage Containers & Bottles
11.5. Non-Food Containers & Bottles
11.6. Others
12. By Region
12.1. Introduction
12.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
12.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
12.2. North America
12.2.1. Introduction
12.2.2. Key Region-Specific Dynamics
12.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source
12.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Grade
12.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
12.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Color
12.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
12.2.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
12.2.8.1. U.S.
12.2.8.2. Canada
12.2.8.3. Mexico
12.3. Europe
12.3.1. Introduction
12.3.2. Key Region-Specific Dynamics
12.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source
12.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Grade
12.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
12.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Color
12.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
12.3.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
12.3.8.1. Germany
12.3.8.2. UK
12.3.8.3. France
12.3.8.4. Italy
12.3.8.5. Spain
12.3.8.6. Rest of Europe
12.4. South America
12.4.1. Introduction
12.4.2. Key Region-Specific Dynamics
12.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source
12.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Grade
12.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
12.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Color
12.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
12.4.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
12.4.8.1. Brazil
12.4.8.2. Argentina
12.4.8.3. Rest of South America
12.5. Asia-Pacific
12.5.1. Introduction
12.5.2. Key Region-Specific Dynamics
12.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source
12.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Grade
12.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
12.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Color
12.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
12.5.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
12.5.8.1. China
12.5.8.2. India
12.5.8.3. Japan
12.5.8.4. Australia
12.5.8.5. Rest of Asia-Pacific
12.6. Middle East and Africa
12.6.1. Introduction
12.6.2. Key Region-Specific Dynamics
12.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source
12.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Grade
12.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
12.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Color
12.6.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
13. Competitive Landscape
13.1. Competitive Scenario
13.2. Market Positioning/Share Analysis
13.3. Mergers and Acquisitions Analysis
14. Company Profiles
14.1. Placon*
14.1.1. Company Overview
14.1.2. Product Portfolio and Description
14.1.3. Financial Overview
14.1.4. Key Developments
14.2. Clear Path Recycling LLC
14.3. Verdeco Recycling Inc.
14.4. Indorama Ventures Public Ltd.
14.5. Zhejiang Anshun Pettechs Fibre Co., Ltd.
14.6. PolyQuest
14.7. Evergreen Plastics Inc.
14.8. Pheonix Technologies
14.9. Libolon
14.10. Biffa
LIST NOT EXHAUSTIVE
15. Appendix
15.1. About Us and Services
15.2. Contact Us

 

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