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天然繊維の世界市場 - 2024-2031


Global Natural Fibers Market - 2024-2031

概要 天然繊維の世界市場は、2023年に53億米ドルに達し、2031年には97億米ドルに達すると予測され、予測期間2024-2031年の年平均成長率は7.9%である。 自然保護と持続可能性が世界規模で注目されるにつれ、天然... もっと見る

 

 

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2024年5月2日 US$4,350
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サマリー

概要
天然繊維の世界市場は、2023年に53億米ドルに達し、2031年には97億米ドルに達すると予測され、予測期間2024-2031年の年平均成長率は7.9%である。
自然保護と持続可能性が世界規模で注目されるにつれ、天然繊維の需要は増加している。綿、ジュート、麻、竹に見られるような天然繊維は、合成繊維に比べて炭素集約性が低く、生分解性で再生可能である。顧客や企業のエコロジーに対する意識や関心の高まりにより、天然繊維の人気はますます高まっている。
技術の進歩により、天然繊維業界ではより正確で新しい繊維や素材が開発されています。加工方法、繊維の混合、機能仕上げの進歩により、天然繊維はより多目的に使えるようになり、用途も広がっています。天然繊維は現在、より多様な分野や消費者に適応し、丈夫で魅力的なため、技術的な向上が市場拡大の原動力となっている。
北米は、世界の天然繊維市場の1/3以上を占める成長地域のひとつである。綿、ジュート、麻、竹のような天然繊維作物は、アジア太平洋に見られる広大な農地で栽培される可能性がある。バングラデシュ、中国、インドといった国々の良好な気候と肥沃な土地によって、天然繊維市場向けの安定した信頼できる原料供給が保証されている。
ダイナミクス
自動車産業における天然繊維需要の拡大
天然繊維の市場は、自動車産業からの需要の増加により、まもなく発展すると予想される。自動車産業には、自動車の設計、開発、生産、販売促進、小売に関わる幅広い事業が含まれる。ベルギーにある自動車メーカーの団体である欧州自動車工業会は2023年5月、2022年の世界の自動車生産台数が8,540万台に増加し、2021年から5.7%増加したことを証明した。
さらに、英国のブランド評価機関Brand Finance PLCが2022年2月に発表した統計によると、自動車産業は2022年に約7,800万台の販売台数を達成し、10%の大幅な伸びを示した。したがって、天然繊維市場の成長を促進する主な要因の1つは、自動車業界における需要の増加である。
製品イノベーションと加工技術の発展
加工方法と新製品イノベーションの継続的な成長は、天然繊維の世界市場を推進するもう一つの要因である。技術の進歩により天然繊維の加工方法が改善され、天然繊維ベースの製品生産の品質、効率、多様性が向上している。例えば、編み、織り、紡績、不織布技術の開発により、建設資材、繊維製品、自動車部品、包装における天然繊維の使用が増加している。
例えば2021年、木材からセルロース繊維を生産するオーストリアのレンチング社は、乾式技術を用いた疎水性リヨセル繊維を発表した。疎水性で液体をコントロールする特性を持つこの繊維は、紙おむつや女性用衛生用品、大人用失禁用品に最適だ。VEOCEL商標の乾式技術によるリヨセル繊維は、パーソナルケアおよび衛生産業において、化石燃料から作られる素材に代わる持続可能な代替素材を提供します。リヨセル繊維の目標は、パーソナル・ケア製品に優れた快適性、柔らかさ、乾燥性を与えることです。
加工の難しさとコスト
天然繊維をさまざまな用途に適した原料に加工するには、特殊な加工方法が必要になることが多い。合成繊維に比べ、これらの加工技術は高価で時間がかかり、複雑な場合がある。麻や亜麻のような天然繊維は、効率的に繊維を抽出し不純物を取り除くために、レッチング、スカッチング、その他の機械的工程を経る必要がある。
さらに、天然繊維の品質や品質にばらつきがあるのは避けられないため、一貫性を保証するために慎重な処理や加工が必要になることもある。価格に敏感な市場では、天然繊維は特殊な機械、熟練した人材、余分な加工工程を必要とするため製造コストが高くなり、競争力が低下する可能性がある。
合成繊維の競争
天然繊維と合成繊維の熾烈な競争は、天然繊維の世界市場にとって大きな障壁となっている。天然繊維に比べ、ポリエステルやナイロンを含む合成繊維は、コスト削減、安定した品質、幅広い用途といった利点がある。天然繊維の風合いや外観を模倣した合成繊維の誕生も、競争を激化させた技術改良の結果である。
2022年には、持続可能性に焦点を当てた取り組みによって生産された天然繊維の割合がわずかに上昇した。その中には、2021年の25%から2022年の27%に上昇した綿と、2021年の3%から2022年の4.3%に上昇したウールが含まれる。しかし、化石燃料から作られるバージン合成繊維の量は6,300万トンから6,700万トンに増加した。2022年には生産量の54%がポリエステルになると予想され、ポリエステルは世界で最も多く生産されている繊維である。
セグメント分析
世界の天然繊維市場は、製品、タイプ、加工方法、エンドユーザー、地域によって区分される。
ファッション業界における植物ベースの需要の高まり
植物ベースセグメントは、世界の天然繊維市場の1/3以上を占める成長地域の一つである。植物ベースの代替素材への需要は、顧客や企業の間で持続可能性への懸念に対する意識が高まっていることが原動力となっており、これが植物ベースの素材と世界の天然繊維市場の成長に寄与している。
例えば、2021年にAllbirds社は天然繊維溶接に200万米ドルを投資し、持続可能な代替革の開発につながった。Mirumの技術で作られたプラントレザーは、世界で最も環境に優しい選択肢であると主張されている。植物油、天然ゴム、その他のバイオ成分から作られるこのレザーは、持続可能な画期的な製品である。環境に優しい素材へのこだわりで知られるオールバーズは、プラント・レザーの生産を拡大することを目指している。このイノベーションは、ファッション業界における環境負荷の低減に対するブランドの献身を強調するものである。
地理的浸透
アジア太平洋地域で高まる政府の取り組みと新製品の発表
アジア太平洋地域は世界の天然繊維市場で圧倒的な強さを誇っている。アジア太平洋地域の天然繊維生産は、綿、ジュート、麻、竹を含む天然繊維作物開発のための豊富な選択肢を提供する地域の広範な農業基盤のために急速に成長している。これらの繊維は、バングラデシュ、中国、インド、その他気候が良く土壌が豊かな国々で栽培され、入手可能性と生産性を高めている。
さらに、天然繊維の使用を奨励する政府のプログラムや規制も大きな成長要因となっている。アジア太平洋地域のさまざまな国が、天然繊維の生産と使用を奨励・促進する政策を打ち出している。こうした政策には、研究開発プロジェクト、農家への補助金、持続可能性を支援する規制の枠組みなどが含まれる。
さらに、この地域の人口拡大と生活水準の向上は、天然繊維で作られた商品に対する消費者の需要を煽り、市場を拡大し、天然繊維分野への投資家を誘致している。一般に、アジア太平洋地域の天然繊維需要の拡大は、政府の政策支援、持続可能性を高める消費者の嗜好、優れた農業環境などのいくつかの要因によって推進されている。
例えば、2022年、豊島株式会社と、未利用農業資源由来の天然繊維専門メーカーである株式会社FOOD REBORNは、戦略的業務提携契約を締結した。この提携は、未利用農産物を原料とする革新的な天然繊維素材の開発に焦点を当てたものである。このパートナーシップは、環境スチュワードシップを優先した環境に優しい素材の創造を開拓することで、持続可能なイニシアチブを促進することを目的としている。
COVID-19の影響分析
COVID-19の大流行は、供給網の混乱、消費者行動の変化、市場力学の変化など、天然繊維業界に世界的な影響を及ぼしている。ロックダウンや渡航制限により農業への取り組みが妨げられ、パンデミックの初期段階では天然繊維の生産と流通に遅れが生じた。
天然繊維は繊維、自動車、その他生産に依存するセクターで使用されており、サプライチェーンの混乱と不足を招いた。さらに、パンデミックによる景気減速の結果、特に必需品以外の消費支出が減少した。そのため天然繊維の需要は、特に衣料品やファッションなどの産業で減少した。
小売店の閉店や、社会的距離の縮小策や遠隔地での仕事により、顧客の嗜好がよりインフォーマルで快適な衣服へと移行した結果、フォーマルで高級な衣服に使用される天然繊維の需要が特に高まった。しかし、こうした困難の中で、パンデミックは天然繊維のいくつかの市場動向を加速させた。持続可能性とエコロジーへの意識が高まるにつれ、天然素材と持続可能な素材へのニーズが急増した。
購入したものが環境に与える影響について顧客の間で知識が深まり、オーガニックコットン、麻、竹などの天然繊維への需要が高まった。さらに、デジタル・プラットフォームやeコマース・プラットフォームへの移行は、企業が流通やマーケティング計画を変更し、顧客と直接接触する機会を与え、持続可能な商品に対する需要の高まりを利用するきっかけとなった。
ロシア・ウクライナ戦争の影響分析
現在進行中のロシアとウクライナの戦争は、天然繊維の世界市場に大きな影響を及ぼしている。ウクライナの農業活動に影響を及ぼしている戦闘のため、作物生産とサプライ・チェーンに懸念が生じている。
さらに、繊維、自動車部品、その他の用途で天然繊維に依存しているセクターは、世界的な天然繊維セクターの混乱がもたらす供給不足と価格上昇の影響を受ける可能性がある。ロシアの紛争参加による貿易の混乱や世界的な紛争への懸念により、市場の変動はさらに悪化している。
さらに、貿易制限と制裁によりロシアとウクライナから世界市場への天然繊維の供給が不足し、サプライチェーンのボトルネックとボラティリティの上昇を招く可能性がある。さらに、この地域の不安定化により、消費者が天然繊維の他の供給先を探すようになり、中長期的な市場力学と世界貿易パターンが変化する可能性がある。
製品別
- 綿
- ウール
- 亜麻
- シルク
- ジュート
- 麻
- サイザル麻
- ケナフ
- リネン
- 皮革
- その他
種類別
- 植物性
- 動物性
加工方法別
- 紡績
- 織る
- 編み物
- その他
エンドユーザー別
- 繊維
- 自動車
- 建設
- 農業
- 包装
- 紙・パルプ
- 医療
- 家具
- 電気・電子
- その他
地域別
- 北米
o 米国
o カナダ
メキシコ
- ヨーロッパ
o ドイツ
o イギリス
o フランス
o イタリア
o ロシア
o その他のヨーロッパ
- 南アメリカ
o ブラジル
o アルゼンチン
o その他の南米諸国
- アジア太平洋
o 中国
o インド
o 日本
o オーストラリア
o その他のアジア太平洋地域
- 中東およびアフリカ
主要開発
- 2021年7月13日、皮革、発泡体、織物などの素材にプラスチックを使用しない天然素材の代替品を製造する業界のリーダーであるNatural Fiber Welding, Inc.は、BMW i Venturesから出資を受けた。今回の資本参加により、同社は材料のバッチ処理にとどまらず、商業用ロールtoロールの生産も可能になる。NFWは最先端技術を駆使し、合成皮革など従来の石油化学製品に代わる素材と、天然素材を成型して、天然素材で完全にリサイクル可能な、長持ちする皮革代替素材「ミルム」を開発した。
- 2022年2月17日、高級天然繊維メーカーのバスト・ファイバー・テクノロジーズ社は、ジョージア・パシフィック社のランバートン・セルロースLLCの買収を完了した。現在BFTランバートンとして知られるこの施設は、高度なオートメーションと約25人の従業員を誇る。BFTは、年間3万トン以上の生産を目指し、大幅な増産を計画しており、BFTランバートンを北米における主要な天然繊維加工拠点として位置づける。
- 2022年10月31日、豊嶋産業株式会社は、未利用農業資源由来の天然繊維専門メーカーである株式会社FOOD REBORNと戦略的業務提携契約を締結した。この提携は、未利用農産物を原料とする革新的な天然繊維素材の開発に焦点を当てたものである。この提携は、環境スチュワードシップを優先した環境に優しい素材の創出を開拓することで、持続可能なイニシアチブを促進することを目的としている。
競争状況
市場の主な世界的プレーヤーには、BASF SE、Vardhman Textiles Limited、Grasim Industries Limited、Flexform Technologies、Bharatiya Natural Fibres、Sanko Textile、Lenzing AG、Procotex、J. Rettenmaier & Söhne GmbH + Co KG、Bast Fibre Technologies Inc.などがいる。
レポートを購入する理由
- 製品、タイプ、加工方法、エンドユーザー、地域に基づく世界の天然繊維市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレーヤーを理解する。
- トレンドと共同開発の分析による商機の特定。
- 天然繊維市場レベルの多数のデータを全セグメントでまとめたエクセルデータシート。
- PDFレポートは、徹底的な定性的インタビューと綿密な調査の後の包括的な分析で構成されています。
- すべての主要企業の主要製品で構成されたエクセルとして利用可能な製品マッピング。
世界の天然繊維市場レポートは、約70表、77図、199ページを提供します。
2024年のターゲットオーディエンス
- メーカー/バイヤー
- 業界投資家/投資銀行家
- 研究専門家
新興企業

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目次

1.方法論と範囲
1.1.調査方法
1.2.調査目的と調査範囲
2.定義と概要
3.エグゼクティブサマリー
3.1.製品別スニペット
3.2.タイプ別スニペット
3.3.製法別スニペット
3.4.エンドユーザー別スニペット
3.5.地域別スニペット
4.ダイナミクス
4.1.影響要因
4.1.1.推進要因
4.1.1.1.自動車産業における天然繊維需要の増大
4.1.1.2.製品イノベーションと加工技術の発展
4.1.2.阻害要因
4.1.2.1.加工の難しさとコスト
4.1.2.2.合成繊維の競争
4.1.3.チャンス
4.1.4.影響分析
5.産業分析
5.1.ポーターのファイブフォース分析
5.2.サプライチェーン分析
5.3.価格分析
5.4.規制分析
5.5.ロシア・ウクライナ戦争影響分析
5.6.DMI意見書
6.COVID-19分析
6.1.COVID-19の分析
6.1.1.COVID以前のシナリオ
6.1.2.COVID中のシナリオ
6.1.3.COVID後のシナリオ
6.2.COVID中の価格ダイナミクス-19
6.3.需給スペクトラム
6.4.パンデミック時の市場に関する政府の取り組み
6.5.メーカーの戦略的取り組み
6.6.おわりに
7.製品別
7.1.はじめに
7.1.1.製品別市場規模分析および前年比成長率分析(%)
7.1.2.市場魅力度指数(製品別
7.2.コットン
7.2.1.はじめに
7.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)
7.3.ウール
7.4.亜麻
7.5.シルク
7.6.ジュート
7.7.麻
7.8.サイザル麻
7.9.ケナフ
7.10.リネン
7.11.レザー
7.12.その他
8.タイプ別
8.1.はじめに
8.1.1.タイプ別市場規模分析および前年比成長率分析(%)
8.1.2.市場魅力度指数(タイプ別
8.2.植物ベース
8.2.1.はじめに
8.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)
8.3.動物ベース
9.製法別
9.1.はじめに
9.1.1.プロセス方法別市場規模分析と前年比成長率分析(%)
9.1.2.市場魅力度指数(プロセス方法別
9.2.紡績
9.2.1.はじめに
9.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)
9.3.製織
9.4.ニット
9.5.その他
10.エンドユーザー別
10.1.はじめに
10.1.1.市場規模分析および前年比成長率分析(%)、エンドユーザー別
10.1.2.市場魅力度指数(エンドユーザー別
10.2.繊維製品
10.2.1.序論
10.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)
10.3.自動車
10.4.建設
10.5.農業
10.6.包装
10.7.紙・パルプ
10.8.医療
10.9.家具
10.10.電気・電子
10.11.その他
11.地域別
11.1.はじめに
11.1.1.地域別市場規模分析および前年比成長率分析(%)
11.1.2.市場魅力度指数、地域別
11.2.北米
11.2.1.はじめに
11.2.2.主な地域別ダイナミクス
11.2.3.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 製品別
11.2.4.市場規模分析と前年比成長率分析(%), タイプ別
11.2.5.市場規模分析および前年比成長率分析(%), プロセス方法別
11.2.6.市場規模分析および前年比成長率分析(%):エンドユーザー別
11.2.7.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 国別
11.2.7.1.米国
11.2.7.2.カナダ
11.2.7.3.メキシコ
11.3.ヨーロッパ
11.3.1.はじめに
11.3.2.地域別の主な動き
11.3.3.市場規模分析と前年比成長率分析(%), 製品別
11.3.4.市場規模分析とYoY成長率分析(%), タイプ別
11.3.5.市場規模分析および前年比成長率分析(%), プロセス方法別
11.3.6.市場規模分析および前年比成長率分析(%):エンドユーザー別
11.3.7.市場規模分析および前年比成長率分析(%)、国別
11.3.7.1.ドイツ
11.3.7.2.イギリス
11.3.7.3.フランス
11.3.7.4.ロシア
11.3.7.5.スペイン
11.3.7.6.その他のヨーロッパ
11.4.南米
11.4.1.はじめに
11.4.2.地域別主要市場
11.4.3.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 製品別
11.4.4.市場規模分析と前年比成長率分析(%), タイプ別
11.4.5.市場規模分析および前年比成長率分析(%), プロセス方法別
11.4.6.市場規模分析および前年比成長率分析(%):エンドユーザー別
11.4.7.市場規模分析および前年比成長率分析(%)、国別
11.4.7.1.ブラジル
11.4.7.2.アルゼンチン
11.4.7.3.その他の南米地域
11.5.アジア太平洋
11.5.1.はじめに
11.5.2.主な地域別ダイナミクス
11.5.3.市場規模分析と前年比成長率分析(%), 製品別
11.5.4.市場規模分析とYoY成長率分析(%), タイプ別
11.5.5.市場規模分析および前年比成長率分析(%), プロセス方法別
11.5.6.市場規模分析および前年比成長率分析(%)、エンドユーザー別
11.5.7.市場規模分析および前年比成長率分析(%)、国別
11.5.7.1.中国
11.5.7.2.インド
11.5.7.3.日本
11.5.7.4.オーストラリア
11.5.7.5.その他のアジア太平洋地域
11.6.中東・アフリカ
11.6.1.はじめに
11.6.2.地域別の主な動き
11.6.3.市場規模分析と前年比成長率分析(%), 製品別
11.6.4.市場規模分析とYoY成長率分析(%), タイプ別
11.6.5.市場規模分析および前年比成長率分析(%), プロセス方法別
11.6.6.市場規模分析および前年比成長率分析(%):エンドユーザー別
12.競争環境
12.1.競争シナリオ
12.2.市場ポジショニング/シェア分析
12.3.M&A分析
13.企業プロフィール
13.1.BASF SE*.
13.1.1.会社概要
13.1.2.製品ポートフォリオと内容
13.1.3.財務概要
13.1.4.主な展開
13.2.ヴァードマン・テキスタイルズ・リミテッド
13.3.グラシム・インダストリーズ社
13.4.フレックスフォーム・テクノロジーズ
13.5.バーラティヤ天然繊維
13.6.サンコー・テキスタイル
13.7.レンチングAG
13.8.プロコテックス
13.9.J.レッテンマイヤー&ゾーネGmbH + Co KG
13.10.バストファイバーテクノロジーズ
リストは網羅的ではない
14.付録
14.1.会社概要とサービス
14.2.お問い合わせ

 

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Summary

Overview
Global Natural Fibers Market reached US$ 5.3 billion in 2023 and is expected to reach US$ 9.7 billion by 2031, growing with a CAGR of 7.9% during the forecast period 2024-2031.
The demand for natural fibers has increased as natural conservation and sustainability have gained more attention on a globally scale. Natural fibers, such as those found in cotton, jute, hemp and bamboo, are less carbon-intensive, biodegradable and renewable than synthetic fibers. Natural fibers are becoming increasingly popular due to customers' and businesses' increased ecologic awareness and concern.
New and more accurate fibers and materials are being developed in the natural fibers industry due to ongoing advances in technology. Natural fibers are becoming more versatile and have more uses because of advancements in processing methods, fiber mixing and functional finishes. Because natural fibers are now more adaptable, robust and appealing to a larger variety of sectors and consumers, technical improvements are driving market expansion.
North America is among the growing regions in the global natural fibers market covering more than 1/3rd of the market. Natural fiber crops like cotton, jute, hemp and bamboo may be grown on the large agricultural plains found in the Asia-Pacific. A steady and dependable supply of raw materials for the market for natural fibers is guaranteed by the favorable climate and fertile land of nations like Bangladesh, China and India.
Dynamics
Growing Natural Fibers Demand in the Automotive Industry
The market for natural fibers is expected to develop shortly due to the increasing demand from the automotive sector. A wide range of businesses involved in the design, development, production, promotion and retailing of automobiles are included in the automotive industry. The European Automobile Manufacturers Organization, an association of car manufacturers located in Belgium, provided proof in May 2023 that the manufacturing of motor vehicles globally increased to 85.4 million units in 2022, a notable 5.7% rise from 2021.
Furthermore, statistics from UK-based brand valuation organization Brand Finance PLC showed in February 2022 that the automotive industry achieved around 78 million unit sales in 2022, indicating a significant 10% rise. Therefore, one of the key factors driving the growth of the natural fibers market is the increasing demand within the automotive industry.
Developments in Product Innovation and Processing Technologies
The continuous growth of processing methods and new product innovations is another factor propelling the globally market for natural fibers. Technological advancements have improved natural fiber processing methods, increasing natural fiber-based product production's quality, efficiency and variety. For example, developments in knitting, weaving, spinning and nonwoven technologies have increased the use of natural fibers in construction materials, textiles, automotive parts and packaging.
For instance, in 2021, The Austrian business Lenzing AG, which produces cellulose fibers from wood, introduced hydrophobic lyocell fibers using dry technology. Because of their hydrophobic and liquid-controlling properties, the fibers are ideal for use in diapers, feminine hygiene products and adult incontinence products. The dry technology lyocell fibers under the VEOCEL trademark provide a sustainable alternative to materials made from fossil fuels for the personal care and hygiene industry. The goal of lyocell fibers is to give personal hygiene and care products outstanding comfort, softness and dryness.
Processing Difficulties and Expenses
Processing natural fibers in a way that makes raw materials suitable for a range of uses frequently calls for specific processing methods. Compared to synthetic fibers, these processing techniques can be expensive, time-consuming and complicated. To efficiently extract fibers and eliminate impurities, natural fibers like hemp or flax may need to undergo retting, scutching and other mechanical procedures.
Furthermore, the unavoidable variety in quality and qualities of natural fibers may necessitate careful treatment and processing to guarantee consistency. In price-sensitive markets, natural fibers may become less competitive due to higher manufacturing costs resulting from the requirement for specialized machinery, skilled personnel and extra processing stages.
Synthetic Fibers' Competition
The fierce rivalry between natural and synthetic fibers is a major barrier to the globally market for natural fibers. Compared to natural fibers, synthetic fibers including polyester and nylon offer benefits like reduced costs, dependable quality and a wider range of uses. The creation of synthetic fibers that imitate the texture and appearance of natural fibers is another result of technological improvements that have increased competition.
In 2022, the proportion of natural fibers produced through sustainability-focused initiatives had a minor rise. The included cotton, which climbed from 25% in 2021 to 27% in 2022 and wool, which increased from 3% in 2021 to 4.3% in 2022. However, the amount of virgin synthetic fibers made from fossil fuels increased from 63 million to 67 million tons. With 54% of production expected in 2022, polyester is the most extensively manufactured fiber globally.
Segment Analysis
The global natural fibers market is segmented based on product, type, process method, end-user and region.
Rising Demand for Plant-Based in the Fashion Industry
The Plant Based segment is among the growing regions in the global natural fibers market covering more than 1/3rd of the market. The demand for plant-based alternatives is being driven by escalating awareness of sustainability concerns among customers and companies, which is contributing to the growth of plant-based materials and the global natural fibers market.
For Instance, in 2021, Allbirds invested US$2 million in Natural Fiber Welding, leading to the development of a sustainable leather alternative. Plant Leather, created with Mirum technology, is claimed to be the world’s most eco-friendly option. Derived from vegetable oil, natural rubber and other bio-ingredients, it represents a sustainable breakthrough sustainably. Allbirds, known for its commitment to eco-friendly materials, aims to scale up production of Plant Leather. The innovation underscores the brand's dedication to reducing environmental impact in the fashion industry.
Geographical Penetration
Growing Government Initiatives and New Product Launches in Asia-Pacific
Asia-Pacific has been a dominant force in the global natural fibers market. Natural fiber production in the Asia-Pacific is growing rapidly due to the region's extensive agricultural base, which offers a wealth of options for the development of natural fiber crops including cotton, jute, hemp and bamboo. The fibers are grown in Bangladesh, China, India and other countries with favorable climates and rich soil, which increases availability and productivity.
Moreover, government programs and regulations encouraging the use of natural fibers have been a major growth factor. A variety of Asia-Pacific nations have put policies in place to encourage and promote the production and use of natural fibers. The policies include research and development projects, farmer subsidies and frameworks for regulations that support sustainability.
Furthermore, the region's expanding population and rising standard of living have fueled consumer demand for goods made from natural fibers, expanding the market and luring investors into the natural fiber sector. In general, the Asia-Pacific's growing demand for natural fibers is being driven by some factors, including supporting government policies, consumer tastes that are becoming more sustainable and excellent agricultural circumstances.
For Instance, in 2022, Toyoshima & Co., Ltd. and FOOD REBORN Co., Ltd., a manufacturer specializing in natural fibers derived from unused agricultural resources, entered into a strategic business alliance agreement. The collaboration focuses on the development of innovative natural fiber materials sourced from untapped agricultural products. The partnership aims to foster sustainability initiatives by pioneering the creation of eco-friendly materials that prioritize environmental stewardship.
COVID-19 Impact Analysis
The COVID-19 pandemic has impacted the natural fibers industry globally in some ways, including by disrupting supply networks, changing consumer behavior and changing market dynamics. Lockdowns and travel restrictions hindered agricultural efforts and caused delays in the production and distribution of natural fibers in the early stages of the pandemic.
Natural fibers are used in the textile, automotive and other sectors that depend on them for production, which led to supply chain disruptions and shortages. Additionally, consumer spending fell as a result of the pandemic-induced economic slowdown, especially on non-essential items. Natural fiber demand thus declined, particularly in industries like clothing and fashion.
Natural fibers used in formal and luxury garments were in particularly high demand, as a result of retail shops closing and customer preferences moving toward more informal and comfortable wear owing to social distancing measures and remote work. However, in these difficulties, the pandemic also sped up several market trends for natural fibers. The need for natural and sustainable materials surged as sustainability and ecologic awareness gained prominence.
The growing knowledge among customers regarding the environmental consequences of their purchases led to an increased demand for natural fibers such as organic cotton, hemp and bamboo. In addition, the move to digital and e-commerce platforms gave businesses the chance to modify their distribution and marketing plans to contact customers directly and take advantage of the rising demand for sustainable goods.
Russia-Ukraine War Impact Analysis
The ongoing war between Russia and Ukraine has significant effects on the world market for natural fibers, especially because Ukraine is a major producer and exporter of several natural fibers, such as sunflower and flax. There are now concerns regarding crop production and supply chains due to the fighting affecting agricultural activity in Ukraine.
Additionally, the sectors that depend on natural fibers for textiles, automotive components and other uses may be impacted by shortages and price increases brought about by this disruption in the globally natural fiber sector. Market volatility has been further exacerbated by worries about trade disruptions and global conflicts resulting from Russia's participation in the conflict.
Furthermore, the lack of natural fiber supplies from Russia and Ukraine to global markets due to trade restrictions and sanctions might result in supply chain bottlenecks and elevated volatility. Furthermore, the instability in the area can lead consumers to look for other suppliers of natural fibers, which might change medium- to long-term market dynamics and global trade patterns.
By Product
• Cotton
• Wool
• Flax
• Silk
• Jute
• Hemp
• Sisal
• Kenaf
• Linen
• Leather
• Others
By Type
• Plant Based
• Animal Based
By Process Method
• Spinning
• Weaving
• Knitting
• Others
By End-User
• Textile
• Automotive
• Construction
• Agriculture
• Packaging
• Paper & Pulp
• Medical
• Furniture
• Electrical & Electronics
• Others
By Region
• North America
o U.S.
o Canada
o Mexico
• Europe
o Germany
o UK
o France
o Italy
o Russia
o Rest of Europe
• South America
o Brazil
o Argentina
o Rest of South America
• Asia-Pacific
o China
o India
o Japan
o Australia
o Rest of Asia-Pacific
• Middle East and Africa
Key Developments
• On July 13, 2021, Natural Fiber Welding, Inc., the industry leader in producing plastic-free, all-natural substitutes for materials including leather, foam and textiles, acquired investment from BMW i Ventures. The capital round will allow the business to go beyond processing materials in batches to producing commercial roll-to-roll. With the use of cutting-edge technology, NFW has been able to replace conventional petrochemical-based materials (such as synthetic leathers) and mold natural inputs into MIRUM, an all-natural, totally recyclable, long-lasting alternative to leather.
• On February 17, 2022, Bast Fibre Technologies Inc., a premium natural fiber manufacturer, finalized its acquisition of Georgia-Pacific's Lumberton Cellulose LLC. The facility, now known as BFT Lumberton, boasts advanced automation and a staff of around 25 employees. BFT plans to ramp up production significantly, aiming for over 30,000 Tons per year, positioning BFT Lumberton as a leading natural fiber processing hub in North America.
• On October 31, 2022, Toyoshima & Co., Ltd. and FOOD REBORN Co., Ltd., a manufacturer specializing in natural fibers derived from unused agricultural resources, entered into a strategic business alliance agreement. The collaboration focuses on the development of innovative natural fiber materials sourced from untapped agricultural products. The partnership aims to foster sustainability initiatives by pioneering the creation of eco-friendly materials that prioritize environmental stewardship.
Competitive Landscape
The major global players in the market include BASF SE, Vardhman Textiles Limited, Grasim Industries Limited, Flexform Technologies, Bharatiya Natural Fibres, Sanko Textile, Lenzing AG, Procotex, J. Rettenmaier & Söhne GmbH + Co KG and Bast Fibre Technologies Inc.
Why Purchase the Report?
• To visualize the global natural fibers market segmentation based on product, type, process method, end-user and region, as well as understand key commercial assets and players.
• Identify commercial opportunities by analyzing trends and co-development.
• Excel data sheet with numerous data points of natural fibers market-level with all segments.
• PDF report consists of a comprehensive analysis after exhaustive qualitative interviews and an in-depth study.
• Product mapping available as Excel consisting of key products of all the major players.
The global natural fibers market report would provide approximately 70 tables, 77 figures and 199 Pages.
Target Audience 2024
• Manufacturers/ Buyers
• Industry Investors/Investment Bankers
• Research Professionals
Emerging Companies



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Table of Contents

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet by Product
3.2. Snippet by Type
3.3. Snippet by Process Method
3.4. Snippet by End-User
3.5. Snippet by Region
4. Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. Growing Natural Fibers Demand in the Automotive Industry
4.1.1.2. Developments in Product Innovation and Processing Technologies
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. Processing Difficulties and Expenses
4.1.2.2. Synthetic Fibers' Competition
4.1.3. Opportunity
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Force Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
5.5. Russia-Ukraine War Impact Analysis
5.6. DMI Opinion
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19
6.1.1. Scenario Before COVID
6.1.2. Scenario During COVID
6.1.3. Scenario Post COVID
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Product
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Product
7.2. Cotton*
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Wool
7.4. Flax
7.5. Silk
7.6. Jute
7.7. Hemp
7.8. Sisal
7.9. Kenaf
7.10. Linen
7.11. Leather
7.12. Others
8. By Type
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Type
8.2. Plant Based*
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Animal Based
9. By Process Method
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Process Method
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Process Method
9.2. Spinning*
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. Weaving
9.4. Knitting
9.5. Others
10. By End-User
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
10.1.2. Market Attractiveness Index, By End-User
10.2. Textile*
10.2.1. Introduction
10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
10.3. Automotive
10.4. Construction
10.5. Agriculture
10.6. Packaging
10.7. Paper & Pulp
10.8. Medical
10.9. Furniture
10.10. Electrical & Electronics
10.11. Others
11. By Region
11.1. Introduction
11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
11.2. North America
11.2.1. Introduction
11.2.2. Key Region-Specific Dynamics
11.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
11.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
11.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Process Method
11.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
11.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.2.7.1. U.S.
11.2.7.2. Canada
11.2.7.3. Mexico
11.3. Europe
11.3.1. Introduction
11.3.2. Key Region-Specific Dynamics
11.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
11.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
11.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Process Method
11.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
11.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.3.7.1. Germany
11.3.7.2. UK
11.3.7.3. France
11.3.7.4. Russia
11.3.7.5. Spain
11.3.7.6. Rest of Europe
11.4. South America
11.4.1. Introduction
11.4.2. Key Region-Specific Dynamics
11.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
11.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
11.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Process Method
11.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
11.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.4.7.1. Brazil
11.4.7.2. Argentina
11.4.7.3. Rest of South America
11.5. Asia-Pacific
11.5.1. Introduction
11.5.2. Key Region-Specific Dynamics
11.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
11.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
11.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Process Method
11.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
11.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.5.7.1. China
11.5.7.2. India
11.5.7.3. Japan
11.5.7.4. Australia
11.5.7.5. Rest of Asia-Pacific
11.6. Middle East and Africa
11.6.1. Introduction
11.6.2. Key Region-Specific Dynamics
11.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
11.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
11.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Process Method
11.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
12. Competitive Landscape
12.1. Competitive Scenario
12.2. Market Positioning/Share Analysis
12.3. Mergers and Acquisitions Analysis
13. Company Profiles
13.1. BASF SE*
13.1.1. Company Overview
13.1.2. Product Portfolio and Description
13.1.3. Financial Overview
13.1.4. Key Developments
13.2. Vardhman Textiles Limited
13.3. Grasim Industries Limited
13.4. Flexform Technologies
13.5. Bharatiya Natural Fibres
13.6. Sanko Textile
13.7. Lenzing AG
13.8. Procotex
13.9. J. Rettenmaier & Söhne GmbH + Co KG
13.10. Bast Fibre Technologies Inc.
LIST NOT EXHAUSTIVE
14. Appendix
14.1. About Us and Services
14.2. Contact Us

 

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