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セラミックタイルの世界市場 - 2024-2031


Global Ceramic Tiles Market - 2024-2031

概要 セラミックタイルの世界市場は、2023年に2,441億米ドルに達し、2031年には4,419億米ドルに達すると予測され、予測期間2024-2031年の年平均成長率は7.7%である。 セラミック・タイルは、壁材や床材といった... もっと見る

 

 

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2024年5月2日 US$4,350
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サマリー

概要
セラミックタイルの世界市場は、2023年に2,441億米ドルに達し、2031年には4,419億米ドルに達すると予測され、予測期間2024-2031年の年平均成長率は7.7%である。
セラミック・タイルは、壁材や床材といった従来の用途に加え、調理台、ファサード、家具といった独創的な用途にも利用されている。その適応性の高さから、居住空間と商業空間の両方が、革新的で多目的のデザイン・アイデアから恩恵を受ける可能性がある。セラミック・タイルは、耐久性があり、様々な用途に適応する素材を求める消費者の間で人気が高まっている。
消費者は、空間の美的魅力を高めるために、ユニークなデザインや柄のセラミックタイルをますます求めるようになっている。メーカーは、セラミックタイルに複雑でカスタマイズ可能なデザインを可能にするデジタル印刷などの革新的な技術に投資することで対応している。この傾向は、住宅、商業施設、施設環境において、視覚に訴える表面に対する需要の高まりに対応している。
アジア太平洋地域は、世界のセラミックタイル市場の1/3以上を占める成長地域の一つである。デジタル印刷技術により、セラミックタイル上に詳細なデザインやパターンを作成することができ、カスタマイズの可能性を提供し、視覚的に魅力的な表面に対するニーズの高まりを満たしている。都市化、インフラ強化、持続可能性への取り組み、技術進歩といった要因が、アジア太平洋地域のセラミックタイル市場の成長を大きく後押ししている。
ダイナミクス
都市化と人口増加、住宅・商業開発
人口増加と農村部から都市部への世界的なシフトが、セラミックタイル需要増加の原動力となっている。国連人口部の予測によると、世界の人口は2050年までに95億人に達し、都市部が総人口の少なくとも66.4%を占めるようになる。人口動態の変遷は、住宅、商業、インフラ開発に対する要求の高まりを浮き彫りにしており、これらすべてが世界的なセラミックタイル需要の急増に拍車をかけている。
生活水準の好転は、衛生環境の改善を促進すると予想される。アジア太平洋地域、特にインドや中国のような新興市場では、セラミックタイル市場が大きく成長している。2050年までに、アジアの都市は世界の都市人口の52.3%を受け入れ、過去最大の労働人口になると予測されている。
発展途上国の建設セクターにおける需要拡大
この市場を牽引しているのは、発展途上国の建設セクターの拡大である。つまり、世界人口のためにインフラ建設や改修への政府支出が増加していることである。公共公園、学校、病院、交通機関の建設により、製品の消費量が増加している。空港や駅のような公共スペースを高級規格にアップグレードするために政府が支出した結果、需要が増加している。
例えば2021年、建設資材最大手のアパルナ・エンタープライゼスは、「Vitra」と名付けた壁用タイルの新シリーズを発表し、タイルブランド「Vitero Tiles」の拡大計画を発表した。56の色相を持つ新シリーズ「Vitra」は、ハイエンドの職人技、最先端のデザイン、モダンな美学にインスパイアされている。この新たな導入により、壁タイルのポートフォリオに約4シリーズ、400以上の色相が揃うことになる。インドでVitraを販売するディーラーは275社以上になる。
原材料の変動費
タイルの製造は非常に労働集約的な作業であり、ガス、電気、輸送にかかる費用はセラミックタイルの価格に大きく影響する。安定したエネルギー供給と合理的な価格の燃料は、セラミック・タイル産業拡大の必須条件である。不安定で柔軟性のない市場は、生産組織に悪影響を及ぼす可能性がある。
さらに、セラミックタイルの生産に使用される原材料のコストは非常に不安定である。揮発性の材料には、ベントナイト、長石、カオリン、珪砂などがある。原材料費は、セラミックタイル製造にかかる総額を押し上げる。増大する費用と原材料費の不測の変動はサプライチェーンに負担をかけ、生産者がセラミックタイル業界で競争力を維持することを困難にしている。
環境への懸念
セラミック・タイルの世界市場もまた、環境要因によって大きな制約を受けている。セラミック・タイルは長寿命でリサイクル可能であるため、通常は環境的に好ましいとみなされているが、生産工程におけるいくつかの要素が懸念を生んでいる。例えば、セラミック・タイルの一般的な製造方法は、焼成工程で温室効果ガスやその他の汚染物質を排出することにより、大気汚染や環境悪化の原因となっている。
さらに、古いセラミック・タイル、特に割れたり使えなくなったりしたタイルのリサイクルや適切な処分は困難な場合がある。さらに、セラミック・タイル製造のための原材料の採取は、自然生息地の劣化、土壌浸食、資源の枯渇をもたらす可能性があり、これらすべてが持続可能性への懸念をもたらす。代替材料の採用や環境に優しいセラミックタイル製品の需要は、こうした環境問題への懸念から生じる可能性があり、顧客の嗜好や購買決定にも影響を与え、市場ダイナミクスを変化させる可能性がある。
セグメント分析
世界のセラミックタイル市場は、タイプ、仕上げ、建築タイプ、用途、エンドユーザー、地域によって区分される。
住宅産業におけるセラミックタイル需要の高まり
世界のセラミックタイル市場において、住宅分野は市場の1/3以上を占める成長地域の一つである。世界人口の増加と都市化が住宅分野を牽引し、より多くの住宅に対するニーズを生み出している。可処分所得の増加と、より見た目が美しく長持ちする建材を求める顧客の嗜好の動きは、この上昇を促す他の2つの要因である。
セラミック・タイルは、その手頃な価格と多用途性から、キッチンや浴室の表面、壁の外装、床材、新築住宅のアップグレードに人気の選択肢となっている。世界人口の継続的な拡大、特に大都市圏での人口増加により、住宅建築の活発化が顕著になっている。より良い将来性を求めて都市部に移り住む人が増えているため、住宅に対するニーズは新築・改築の両面で高まっている。
地理的浸透
アジア太平洋地域で高まる政府の取り組みと生産工場
アジア太平洋地域は世界のセラミックタイル市場において支配的な力を持っている。アジア太平洋地域におけるセラミックタイル市場拡大の主な原動力は、先に述べたように、この地域の急速な工業化と都市化、そしてコスト面での優位性である。世界のセラミックタイル市場では、中国とインドが数量ベースで圧倒的な地位を占めている。また、税制優遇措置やその他のインセンティブを含む政府の枠組みや法律によって、多くの重要企業がアジア太平洋地域での事業拡大に引き寄せられた。
さらに、アジア太平洋地域のセラミックタイル市場の成長は、生産プロセスにおける技術的進歩と改善に起因している可能性がある。生産企業は、変化する顧客の需要に対応するため、製品のデザイン、性能、耐久性を向上させる研究開発に多くの資金を費やしている。
例えば、2023年、セラミックタイル、衛生陶器、バス用品の大手メーカーであるヴァルモラ・グループは、モルビに新しいタイル製造工場の建設を開始した。約250億ルピーを投資するこの施設は、国内市場に対応するだけでなく、世界的な需要の高まりにも対応する。最先端技術を備えたこの工場は、大理石や木材などの天然素材に代わる革新的な選択肢を提供し、卓越したデザインと仕上げで名高いタイルを生産することを目指している。
例えば、2022年、カジャリア・セラミックスは南アジア・セラミック・タイルの株式51%を取得し、子会社化した。この買収により、南インドにおけるカジャリアの足場が強化され、市場範囲が拡大した。この買収はKajariaの取締役会によって承認され、買収額は28.5億ルピーに上る。買収完了後、South Asian Ceramic Tiles社はKajaria Ceramics社の傘下となり、同社の市場での地位が向上する。
COVID-19の影響分析
セラミックタイルの世界市場は、COVID-19の大流行によっていくつかの影響を受けている。世界的な政府による封鎖と規制は当初、サプライチェーン、生産活動、建設活動に支障をきたし、セラミックタイル分野に大きな遅れをもたらした。安全衛生規制を遵守するため、いくつかのセラミック・タイル工場は一時的に閉鎖するか、生産能力を落として操業せざるを得なくなり、生産の遅れと供給不足を招いた。
さらに、金融危機とパンデミックがもたらした不安定な状況は、消費者の信頼感と消費力を低下させ、住宅・商業両部門のセラミックタイル需要に影響を与えた。パンデミックの間、建築活動の減少、復旧プロジェクトの延期、インフラプロジェクトへの投資の減少により、セラミックタイルの需要はさらに弱体化した。
加えて、メーカー各社は販売量と収益性の維持が困難となり、市場環境の変化に合わせて生産水準や販売戦術の変更を余儀なくされた。しかし、パンデミックは、困難にもかかわらず、セラミックタイル分野でのいくつかの開発を前進させた。
さらに、特にレストラン、医療機関、家庭の台所や浴室で、人々が衛生や清潔さを意識するようになったため、抗菌性があり洗浄が容易なセラミックタイルの需要が急増した。さらに、リモートワークやバーチャル・コミュニケーションの流行により、自宅の修繕や改築にお金をかける顧客も出てきたため、住宅のリフォーム・プロジェクトに使われるセラミック・タイルの市場も拡大した。
ロシア・ウクライナ戦争の影響分析
ロシアとウクライナの戦争はセラミックタイルの世界市場に大きな影響を与えた。ロシアとウクライナはともに、セラミックタイルの原料である粘土、長石、カオリンなどの重要な生産国である。紛争によるサプライチェーンの混乱により、主要原材料の不足や価格変動が発生しており、世界中のセラミックタイル生産者の製造コストに影響を与えている。
加えて、いくつかの生産者は、市場の期待に応えるための安定した価格設定と定期的な供給を維持することが困難になっている。さらに、戦闘によって貿易ルートや物流網が妨害され、出荷が遅れ、世界各地の顧客にセラミックタイルを予定通りに供給することが難しくなっている。セラミック・タイル分野の生産者、流通業者、小売業者にとって、このサプライ・チェーンの混乱は、リードタイムの長期化と物流の困難化につながっている。
さらに、地政学的情勢が予断を許さないため、市場参加者は慎重な姿勢をとっており、影響を受けた地域での事業拡大や投資の意向にも影響を及ぼしている。ロシアとウクライナの戦争は、市場におけるセラミックタイルの需要だけでなく、消費者ムードやサプライチェーンの中断にも影響を及ぼしている。地政学的な懸念や紛争の経済的不安定性により、建設や個人消費が鈍化している地域もある。
種類別
- 磁器
- 釉薬
- 無釉
仕上げ別
- マット
- 光沢
建築タイプ別
- 新築
- リフォーム
用途別
- 床
- 内壁
- 外壁
- 天井タイル
- 屋根瓦
- その他
エンドユーザー別
- 住宅用
- 商業用
- 工業用
地域別
- 北米
o 米国
o カナダ
メキシコ
- ヨーロッパ
o ドイツ
o イギリス
o フランス
o イタリア
o ロシア
o その他のヨーロッパ
- 南アメリカ
o ブラジル
o アルゼンチン
o その他の南米諸国
- アジア太平洋
o 中国
o インド
o 日本
o オーストラリア
o その他のアジア太平洋地域
- 中東およびアフリカ
主な動き
- 2022年7月22日、カジャリア・セラミックスは南アジア・セラミック・タイルの株式51%を取得し、子会社化した。これにより、南インドにおけるカジャリアの足場が強化され、市場範囲が拡大する。この買収はKajariaの取締役会によって承認され、買収額は28.5億ルピーに上る。買収完了後、South Asian Ceramic Tiles社はKajaria Ceramics社の傘下となり、同社の市場での地位が向上する。
- 2023年4月19日、セラミックタイル、衛生陶器、バス用品の大手メーカーであるヴァルモラ・グループは、モルビに新しいタイル製造工場の建設を開始した。約250億ルピーを投資するこの工場は、国内市場だけでなく、世界的な需要の高まりにも対応する。最先端技術を備えたこの工場は、大理石や木材などの天然素材に代わる革新的な製品を提供し、卓越したデザインと仕上げで名高いタイルを生産することを目的としている。
- 2021年4月20日、建設資材最大手のアパルナ・エンタープライゼスは、壁用タイルの新シリーズ「Vitra」を発表し、タイルブランド「Vitero Tiles」の拡大計画を発表した。新シリーズ「Vitra」は56の色相を持ち、ハイエンドの職人技、最先端のデザイン、モダンな美学からインスピレーションを得ている。この新たな導入により、壁タイルのポートフォリオに約4シリーズ、400以上の色相が揃うことになる。インドでVitraを販売するディーラーは275社以上になる。
競争状況
同市場の主な世界的プレーヤーには、MOHAWK INDUSTRIES, INC.、Grupo Lamosa、Roca Group、PORCELANOSA Group、Kajaria Ceramics Limited、China Ceramics Co.Ltd.、RAK Ceramics、Florim Ceramiche S.p.A.、Crossville Inc.、Marca Corona S.p.a.などがいる。
レポートを購入する理由
- 世界のセラミックタイル市場をタイプ、仕上げ、構造タイプ、用途、エンドユーザー、地域に基づき細分化し、主要な商業資産とプレーヤーを理解する。
- トレンドと共同開発の分析による商機の特定。
- セラミックタイル市場レベルの数多くのデータを全セグメントで収録したエクセルデータシート。
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世界のセラミックタイル市場レポートは、約78の表、73の図、204ページを提供します。
対象読者
- メーカー/バイヤー
- 業界投資家/投資銀行家
- 調査専門家
- 建設会社
- 新興企業

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目次

1.方法論と範囲
1.1.調査方法
1.2.調査目的と調査範囲
2.定義と概要
3.エグゼクティブサマリー
3.1.タイプ別スニペット
3.2.仕上がり別スニペット
3.3.建設タイプ別スニペット
3.4.用途別
3.5.エンドユーザー別スニペット
3.6.地域別スニペット
4.ダイナミクス
4.1.影響要因
4.1.1.推進要因
4.1.1.1.都市化と人口増加、住宅・商業開発
4.1.1.2.発展途上国の建設セクターにおける需要拡大
4.1.2.阻害要因
4.1.2.1.原材料の変動費
4.1.2.2.環境への懸念
4.1.3.機会
4.1.4.影響分析
5.産業分析
5.1.ポーターのファイブフォース分析
5.2.サプライチェーン分析
5.3.価格分析
5.4.規制分析
5.5.ロシア・ウクライナ戦争影響分析
5.6.DMI意見書
6.COVID-19分析
6.1.COVID-19の分析
6.1.1.COVID以前のシナリオ
6.1.2.COVID中のシナリオ
6.1.3.COVID後のシナリオ
6.2.COVID中の価格ダイナミクス
6.3.需給スペクトラム
6.4.パンデミック時の市場に関する政府の取り組み
6.5.メーカーの戦略的取り組み
6.6.おわりに
7.タイプ別
7.1.はじめに
7.1.1.タイプ別市場規模分析および前年比成長率分析(%)
7.1.2.市場魅力度指数(タイプ別
7.2.磁器
7.2.1.序論
7.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)
7.3.釉薬
7.4.無釉
8.仕上げ
8.1.はじめに
8.1.1.市場規模分析と前年比成長率分析(%), 仕上げ別
8.1.2.市場魅力度指数, 仕上げ別
8.2.マット
8.2.1.はじめに
8.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)
8.3.光沢
9.建設タイプ別
9.1.はじめに
9.1.1.建設タイプ別市場規模分析および前年比成長率分析(%)
9.1.2.市場魅力度指数(建設タイプ別
9.2.新築
9.2.1.はじめに
9.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)
9.3.リノベーション
10.用途別
10.1.はじめに
10.1.1.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 用途別
10.1.2.市場魅力度指数(用途別
10.2.床
10.2.1.序論
10.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)
10.3.内壁
10.4.外壁
10.5.天井タイル
10.6.屋根瓦
10.7.その他
11.エンドユーザー別
11.1.はじめに
11.1.1.市場規模分析および前年比成長率分析(%)、エンドユーザー別
11.1.2.市場魅力度指数(エンドユーザー別
11.2.住宅*市場
11.2.1.はじめに
11.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)
11.3.商業
11.4.工業用
12.地域別
12.1.はじめに
12.1.1.地域別市場規模分析と前年比成長率分析(%)
12.1.2.市場魅力度指数、地域別
12.2.北米
12.2.1.はじめに
12.2.2.主な地域別ダイナミクス
12.2.3.タイプ別市場規模分析と前年比成長率分析(%) 2.4.
12.2.4.市場規模分析とYoY成長率分析(%)、仕上げ別
12.2.5.市場規模分析および前年比成長率分析(%):建設タイプ別
12.2.6.市場規模分析と前年比成長率分析(%):用途別
12.2.7.市場規模分析および前年比成長率分析(%):エンドユーザー別
12.2.8.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 国別
12.2.8.1.米国
12.2.8.2.カナダ
12.2.8.3.メキシコ
12.3.ヨーロッパ
12.3.1.はじめに
12.3.2.地域別の主な動き
12.3.3.タイプ別市場規模分析と前年比成長率分析(%) 3.4.
12.3.4.市場規模分析と前年比成長率分析(%), 仕上げ別
12.3.5.市場規模分析と前年比成長率分析(%):建設タイプ別
12.3.6.市場規模分析および前年比成長率分析 (%)、用途別
12.3.7.市場規模分析および前年比成長率分析(%):エンドユーザー別
12.3.8.市場規模分析および前年比成長率分析(%)、国別
12.3.8.1.ドイツ
12.3.8.2.イギリス
12.3.8.3.フランス
12.3.8.4.ロシア
12.3.8.5.スペイン
12.3.8.6.その他のヨーロッパ
12.4.南米
12.4.1.はじめに
12.4.2.地域別主要市場
12.4.3.市場規模分析および前年比成長率分析(%), タイプ別
12.4.4.市場規模分析とYoY成長率分析(%)、仕上げ別
12.4.5.市場規模分析および前年比成長率分析(%):建築タイプ別
12.4.6.市場規模分析および前年比成長率分析 (%)、用途別
12.4.7.市場規模分析および前年比成長率分析(%):エンドユーザー別
12.4.8.市場規模分析および前年比成長率分析(%)、国別
12.4.8.1.ブラジル
12.4.8.2.アルゼンチン
12.4.8.3.その他の南米地域
12.5.アジア太平洋
12.5.1.はじめに
12.5.2.主な地域別ダイナミクス
12.5.3.市場規模分析および前年比成長率分析(%), タイプ別
12.5.4.市場規模分析と前年比成長率分析(%), 仕上げ別
12.5.5.市場規模分析および前年比成長率分析(%):建設タイプ別
12.5.6.市場規模分析および前年比成長率分析 (%)、用途別
12.5.7.市場規模分析および前年比成長率分析(%):エンドユーザー別
12.5.8.市場規模分析および前年比成長率分析(%)、国別
12.5.8.1.中国
12.5.8.2.インド
12.5.8.3.日本
12.5.8.4.オーストラリア
12.5.8.5.その他のアジア太平洋地域
12.6.中東・アフリカ
12.6.1.はじめに
12.6.2.地域別の主な動き
12.6.3.市場規模分析および前年比成長率分析(%), タイプ別
12.6.4.市場規模分析とYoY成長率分析(%), 仕上げ別
12.6.5.市場規模分析および前年比成長率分析(%):建設タイプ別
12.6.6.市場規模分析および前年比成長率分析 (%)、用途別
12.6.7.市場規模分析および前年比成長率分析(%):エンドユーザー別
13.競争環境
13.1.競争シナリオ
13.2.市場ポジショニング/シェア分析
13.3.M&A分析
14.企業プロフィール
14.1.モホークインダストリーズ
14.1.1.会社概要
14.1.2.製品ポートフォリオと概要
14.1.3.財務概要
14.1.4.主な展開
14.2.グルーポ・ラモサ
14.3.ロカ・グループ
14.4.ポルセラノサ・グループ
14.5.カジャリア・セラミックス・リミテッド
14.6.チャイナセラミックス
14.7.RAKセラミックス
14.8.フローリム・セラミッケ S.p.A.
14.9.クロスヴィル社
14.10.マルカ・コロナ社
リストは完全ではありません
15.付録
15.1.会社概要とサービス
15.2.お問い合わせ

 

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Summary

Overview
Global Ceramic Tiles Market reached US$ 244.1 billion in 2023 and is expected to reach US$ 441.9 billion by 2031, growing with a CAGR of 7.7% during the forecast period 2024-2031.
Ceramic tiles are being utilized for creative uses like worktops, facades, and furniture in addition to more conventional uses like wall cladding and flooring. Because of its adaptability, both residential and commercial spaces may benefit from innovative and multipurpose design ideas. Ceramic tiles are growing in popularity as consumers look for durable and adaptable materials for a range of uses.
Consumers are increasingly seeking ceramic tiles with unique designs and patterns to enhance the aesthetic appeal of their spaces. Manufacturers are responding by investing in innovative technologies such as digital printing, which allow for intricate and customizable designs on ceramic tiles. The trend caters to the growing demand for visually appealing surfaces in residential, commercial and institutional settings.
Asia-Pacific is among the growing regions in the global ceramic tiles market covering more than 1/3rd of the market. Digital printing technology enables the creation of detailed designs and patterns on ceramic tiles, providing customization possibilities and fulfilling the increasing need for visually appealing surfaces. Collectively, factors such as urbanization, infrastructure enhancements, sustainability efforts and technological progress significantly propel the growth of the ceramic tiles market in the Asia-Pacific.
Dynamics
Growing Urbanization and Population and Residential, Commercial Developments
Population growth and the global shift from rural to urban areas are driving forces behind the increasing demand for ceramic tiles. Projections suggest that the world's population will reach 9.5 billion by 2050, with urban areas accommodating at least 66.4% of the total population, as per United Nations Population Division. The demographic transition underscores the escalating requirements for residential, commercial and infrastructure development, all of which fuel the surge in ceramic tile demand globally.
A positive change in living standards is expected to drive improvements in hygiene and sanitation. The Asia-Pacific, particularly emerging markets like India and China, has seen significant growth in the ceramic tile market. By 2050, Asian cities are projected to host 52.3% of the world's urban population, representing the largest workforce ever recorded.
Expanding Demand in Developing Nations’ Construction Sector
The market is driven in part by the expansion of the construction sector in developing nations—the growth in government spending on infrastructure construction and renovation for the benefit of the global populace. Consumption of products has increased as a result of the construction of public parks, schools, hospitals and transportation. There has been an increase in demand as a result of government spending to upgrade public spaces like airports and train stations to premium standards.
For instance, in 2021, The largest construction materials company, Aparna Enterprises, introduced a new line of wall tiles named Vitra and announced the expansion plan for its tile brand, Vitero Tiles. The new series Vitra, which has 56 hues, is inspired by high-end craftsmanship, cutting-edge design and modern aesthetics. Around four series and more than 400 hues will be available in the wall tile portfolio with this new introduction. There will be more than 275 dealers selling Vitra in India.
Variable Costs for Raw Materials
The manufacturing of tiles is a very labor-intensive operation and expenses for gas, electricity and transportation significantly impact the price of ceramic tiles. A stable energy supply and reasonably priced fuel are prerequisites for the ceramic tile industry's expansion. Markets that are unstable and flexible might have negative effects on productive organizations.
Furthermore, the costs of the raw materials used to produce ceramic tiles are highly unstable. Volatile materials include bentonite, feldspar, kaolin and silica sand. The cost of materials drives up the total amount of money spent on ceramic tile manufacture. Growing expenses and unforeseen fluctuations in the cost of raw materials strain supply chains, making it challenging for producers to stay competitive in the ceramic tile industry.
Environmental Concerns
The globally market for ceramic tiles is also severely constrained by environmental factors. Though their longevity and recyclable nature make ceramic tiles usually regarded as environmentally favorable, several components of the production process give rise to concerns. By emitting greenhouse gases and other pollutants during the fire process, for example, the typical ceramic tile production method contributes to air pollution and environmental deterioration.
Furthermore, recycling and appropriate disposal of old ceramic tile, especially broken or unusable tiles, can be difficult. Furthermore, the extraction of raw materials for the manufacture of ceramic tiles may result in the degradation of natural habitats, soil erosion and resource depletion, all of which raise sustainability concerns. The adoption of alternative materials or the demand for eco-friendly ceramic tile goods may result from these environmental concerns, which may also have an impact on customer preferences and purchasing decisions and alter market dynamics.
Segment Analysis
The global ceramic tiles market is segmented based on type, finish, construction type, application, end-user and region.
Rising Demand for Ceramic Tiles in the Residential Industry
The Residential segment is among the growing regions in the global ceramic tiles market covering more than 1/3rd of the market. The growing global population and urbanization are driving the residential segment and creating a need for more homes. Rising disposable incomes and a movement in customer tastes toward more visually beautiful and long-lasting building materials are two other factors driving this rise.
Ceramic tiles are becoming a popular option for kitchen and bathroom surfaces, wall cladding, flooring and upgrades in new residential buildings due to their affordability and versatility. There has been a noticeable upsurge in residential building activity due to the continuous expansion of the global population, especially in metropolitan regions. The need for housing is increasing, both in terms of new construction and restorations, as more people relocate to cities in quest of better prospects.
Geographical Penetration
Growing Government Initiatives and Production Plants in Asia-Pacific
Asia-Pacific has been a dominant force in the global ceramic tiles market. The primary drivers of the ceramic tile market's expansion in the Asia-Pacific are, as previously said, the area's fast industrialization and urbanization as well as cost advantages. China and India hold a dominant position in the global ceramic tiles market in terms of volume. A lot of important firms were also drawn to expand their operations in Asia-Pacific by government frameworks and laws, which included tax breaks and other incentives.
Additionally, the growth of the ceramic tile market in Asia-Pacific may be attributed to technical advances and improvements in the production processes. Producing companies are spending more money on R&D to improve product designs, performance qualities and durability to meet changing customer demands.
For Instance, in 2023, Varmora Group, a leading manufacturer of ceramic tiles, sanitaryware and bath fittings, initiated the construction of a new tiles manufacturing plant in Morbi. With an investment of around Rs. 250 crores, this facility will not only serve the domestic market but also meet the rising global demand. Equipped with cutting-edge technology, the plant aims to offer innovative alternatives to natural materials like marble and wood, producing tiles renowned for their exceptional designs and finishes.
For Instance, in 2022, Kajaria Ceramics acquired a 51% stake in South Asian Ceramic Tiles, making it a subsidiary. The move strengthens Kajaria's foothold in South India and expands its market reach. The acquisition, approved by Kajaria's Board of Directors, involves up to Rs28.50 crore. Upon completion, South Asian Ceramic Tiles will operate under Kajaria Ceramics, enhancing the company's market position.
COVID-19 Impact Analysis
The globally market for ceramic tiles has been impacted by the COVID-19 pandemic in some ways. The global government-imposed lockdowns and restrictions initially caused major delays in the ceramic tiles sector by interfering with supply chains, production operations and construction activities. To adhere to health and safety regulations, several ceramic tile plants had to temporarily close or operate at reduced capacity, which caused production delays and a lack of supplies.
Additionally, the financial crisis and instability brought on by the pandemic reduced consumer confidence and spending power, which impacted the demand for ceramic tiles in both the residential and commercial sectors. The demand for ceramic tiles was further undermined during the pandemic by a reduction in building activity, a postponement of restoration projects and a decline in investments in infrastructure projects.
In addition, manufacturers encountered difficulties in maintaining sales volumes and profitability, which prompted them to modify their production levels and marketing tactics to conform to evolving market conditions. However, the pandemic also advanced several developments in the ceramic tile sector despite the difficulties.
Furthermore, demand for antimicrobial and easily cleaned ceramic tiles surged as people became more conscious of hygiene and cleanliness, especially in restaurants, healthcare institutions and home kitchens and bathrooms. Additionally, the trend toward remote work and virtual communication enticed some customers to spend money on repairs and renovations for their homes, which increased the market for ceramic tiles used in residential remodeling projects.
Russia-Ukraine War Impact Analysis
The war between Russia and Ukraine has had a big impact on the world market for ceramic tiles. Russia and Ukraine are both significant producers of raw materials such as clay, feldspar and kaolin that are used to make ceramic tiles. Due to the conflict's disruption of the supply chain, there are shortages and price variations in key raw materials, which affects the cost of manufacturing for ceramic tile producers around the globe.
In addition, several producers have had difficulties in upholding steady pricing and regular supply to satisfy market expectations. Additionally, the fighting has interfered with trade routes and logistical networks, delaying shipments and making it more difficult to supply ceramic tiles on time to clients in different parts of the world. For producers, distributors and retailers in the ceramic tile sector, this supply chain disruption has led to longer lead times and more difficult logistics.
Furthermore, market participants have adopted a cautious stance due to the geopolitical situation's unpredictability, which has an impact on their intentions for expansion and investment in the impacted regions. The war between Russia and Ukraine has affected the demand for ceramic tiles in the market as well as consumer mood and supply chain interruptions. Construction and consumer expenditure have slowed down in certain areas due to geopolitical concerns and the conflict's economic instability.
By Type
• Porcelain
• Glazed
• Unglazed
By Finish
• Matt
• Gloss
By Construction Type
• New Construction
• Renovation
By Application
• Floor
• Internal Wall
• External Wall
• Ceiling Tiles
• Roofing Tiles
• Others
By End-User
• Residential
• Commercial
• Industrial
By Region
• North America
o U.S.
o Canada
o Mexico
• Europe
o Germany
o UK
o France
o Italy
o Russia
o Rest of Europe
• South America
o Brazil
o Argentina
o Rest of South America
• Asia-Pacific
o China
o India
o Japan
o Australia
o Rest of Asia-Pacific
• Middle East and Africa
Key Developments
• On July 22, 2022, Kajaria Ceramics acquired a 51% stake in South Asian Ceramic Tiles, making it a subsidiary. The move strengthens Kajaria's foothold in South India and expands its market reach. The acquisition, approved by Kajaria's Board of Directors, involves up to Rs28.50 crore. Upon completion, South Asian Ceramic Tiles will operate under Kajaria Ceramics, enhancing the company's market position.
• On April 19, 2023, Varmora Group, a leading manufacturer of ceramic tiles, sanitaryware and bath fittings, initiated the construction of a new tiles manufacturing plant in Morbi. With an investment of around Rs. 250 crores, this facility will not only serve the domestic market but also meet the rising global demand. Equipped with cutting-edge technology, the plant aims to offer innovative alternatives to natural materials like marble and wood, producing tiles renowned for their exceptional designs and finishes.
• On April 20, 2021, The largest construction materials company, Aparna Enterprises, introduced a new line of wall tiles named Vitra and announced the expansion plan for its tile brand, Vitero Tiles. The new series Vitra, which has 56 hues, is inspired by high-end craftsmanship, cutting-edge design and modern aesthetics. Around four series and more than 400 hues will be available in the wall tile portfolio with this new introduction. There will be more than 275 dealers selling Vitra in India.
Competitive Landscape
The major global players in the market include MOHAWK INDUSTRIES, INC., Grupo Lamosa, Roca Group, PORCELANOSA Group, Kajaria Ceramics Limited, China Ceramics Co., Ltd., RAK Ceramics, Florim Ceramiche S.p.A., Crossville Inc. and Marca Corona S.p.a.
Why Purchase the Report?
• To visualize the global ceramic tiles market segmentation based on type, finish, construction type, application, end-user and region, as well as understand key commercial assets and players.
• Identify commercial opportunities by analyzing trends and co-development.
• Excel data sheet with numerous data points of ceramic tiles market-level with all segments.
• PDF report consists of a comprehensive analysis after exhaustive qualitative interviews and an in-depth study.
• Product mapping available as Excel consisting of key products of all the major players.
The global ceramic tiles market report would provide approximately 78 tables, 73 figures and 204 Pages.
Target Audience 2024
• Manufacturers/ Buyers
• Industry Investors/Investment Bankers
• Research Professionals
• Construction Companies
• Emerging Companies



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Table of Contents

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet by Type
3.2. Snippet by Finish
3.3. Snippet by Construction Type
3.4. Snippet by Application
3.5. Snippet by End-User
3.6. Snippet by Region
4. Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. Growing Urbanization and Population and Residential, Commercial Developments
4.1.1.2. Expanding Demand in Developing Nations’ Construction Sector
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. Variable Costs for Raw Materials
4.1.2.2. Environmental Concerns
4.1.3. Opportunity
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Force Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
5.5. Russia-Ukraine War Impact Analysis
5.6. DMI Opinion
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19
6.1.1. Scenario Before COVID
6.1.2. Scenario During COVID
6.1.3. Scenario Post COVID
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Type
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Type
7.2. Porcelain*
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Glazed
7.4. Unglazed
8. By Finish
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Finish
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Finish
8.2. Matt*
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Gloss
9. By Construction Type
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Construction Type
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Construction Type
9.2. New Construction*
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. Renovation
10. By Application
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
10.1.2. Market Attractiveness Index, By Application
10.2. Floor*
10.2.1. Introduction
10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
10.3. Internal Wall
10.4. External Wall
10.5. Ceiling Tiles
10.6. Roofing Tiles
10.7. Others
11. By End-User
11.1. Introduction
11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
11.1.2. Market Attractiveness Index, By End-User
11.2. Residential*
11.2.1. Introduction
11.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
11.3. Commercial
11.4. Industrial
12. By Region
12.1. Introduction
12.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
12.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
12.2. North America
12.2.1. Introduction
12.2.2. Key Region-Specific Dynamics
12.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
12.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Finish
12.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Construction Type
12.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
12.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
12.2.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
12.2.8.1. U.S.
12.2.8.2. Canada
12.2.8.3. Mexico
12.3. Europe
12.3.1. Introduction
12.3.2. Key Region-Specific Dynamics
12.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
12.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Finish
12.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Construction Type
12.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
12.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
12.3.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
12.3.8.1. Germany
12.3.8.2. UK
12.3.8.3. France
12.3.8.4. Russia
12.3.8.5. Spain
12.3.8.6. Rest of Europe
12.4. South America
12.4.1. Introduction
12.4.2. Key Region-Specific Dynamics
12.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
12.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Finish
12.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Construction Type
12.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
12.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
12.4.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
12.4.8.1. Brazil
12.4.8.2. Argentina
12.4.8.3. Rest of South America
12.5. Asia-Pacific
12.5.1. Introduction
12.5.2. Key Region-Specific Dynamics
12.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
12.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Finish
12.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Construction Type
12.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
12.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
12.5.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
12.5.8.1. China
12.5.8.2. India
12.5.8.3. Japan
12.5.8.4. Australia
12.5.8.5. Rest of Asia-Pacific
12.6. Middle East and Africa
12.6.1. Introduction
12.6.2. Key Region-Specific Dynamics
12.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
12.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Finish
12.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Construction Type
12.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
12.6.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
13. Competitive Landscape
13.1. Competitive Scenario
13.2. Market Positioning/Share Analysis
13.3. Mergers and Acquisitions Analysis
14. Company Profiles
14.1. MOHAWK INDUSTRIES, INC.*
14.1.1. Company Overview
14.1.2. Product Portfolio and Description
14.1.3. Financial Overview
14.1.4. Key Developments
14.2. Grupo Lamosa
14.3. Roca Group
14.4. PORCELANOSA Group
14.5. Kajaria Ceramics Limited
14.6. China Ceramics Co., Ltd.
14.7. RAK Ceramics
14.8. Florim Ceramiche S.p.A.
14.9. Crossville Inc.
14.10. Marca Corona S.p.a.
LIST NOT EXHAUSTIVE
15. Appendix
15.1. About Us and Services
15.2. Contact Us

 

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