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IoTとバーチャル病院の世界市場 - 2023-2030


Global IoT and Virtual Hospital Market - 2023-2030

概要 世界のIoTおよびバーチャル病院市場は、2022年にXX百万米ドルに達し、2030年にはXX百万米ドルに達すると予測され、予測期間2023-2030年にXX%の年平均成長率で成長すると予測される。 モノのインターネッ... もっと見る

 

 

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DataM Intelligence
データMインテリジェンス
2024年2月9日 US$4,350
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サマリー

概要
世界のIoTおよびバーチャル病院市場は、2022年にXX百万米ドルに達し、2030年にはXX百万米ドルに達すると予測され、予測期間2023-2030年にXX%の年平均成長率で成長すると予測される。
モノのインターネット(IoT)は、アクチュエータやセンサを使用して物理的およびアナログデバイスをインターネットを介して接続する最近の現象である。IoTアプリケーション開発技術は、これらの手動デバイスがデータを保存し、情報を共有することを可能にする。この技術を使用することで、人の介在が不要になり、ネットワークを介した情報伝達が可能になる。
バーチャル病院も新たなトレンドだ。これは遠隔医療アプリケーションを媒介として、患者と医師が相互に通信できるようにするものだ。このようなヒーリング・センターは、より広いアウトリーチを持ち、境界のない患者に対応することができる。
市場ダイナミクス:促進要因と阻害要因
コネクテッドデバイスとコネクティビティの採用増加
世界のIoTおよびバーチャル病院市場は、各分野でコネクテッド・デバイスが広く採用されていることから成長している。データ生成と分析の可能性が高まり、さまざまな医療部門がIoTソリューションを活用して患者ケアと業務効率を向上させている。遠隔患者監視デバイスは、仮想ICUや手術支援を可能にし、コストを最適化し、遠隔地へのリーチを拡大する。ウェアラブル・ヘルス・トラッカーは、個人が自宅から慢性疾患をモニターし、オンラインで医療アドバイスを求めることを可能にする。
さらに、世界のIoTおよびバーチャル病院市場は、技術の進歩、遠隔患者モニタリングの需要増加など、予測期間中の市場成長を後押しする様々な要因によっても牽引されている。
市場ダイナミクス阻害要因
医療にIoTを導入する際の顕著な課題は、データのセキュリティとプライバシーの問題である。IoMT機器はリアルタイムのデータを収集・送信するが、その多くは適切なデータ・プロトコルやセキュリティ対策を欠いている。データの所有権に関する規制が曖昧なことが、さらに問題を複雑にしている。この脆弱性により、患者や医師のデータが暴露され、サイバー攻撃を受けやすくなる。ハッカーは、医療用品を購入するために偽のIDを作成したり、保険請求を行うなどの不正行為のために、個人健康情報(PHI)を危険にさらす可能性がある。
セグメント分析
世界のIoTおよびバーチャル病院市場は、コンポーネント、アプリケーション、エンドユーザー、地域に基づいてセグメント化される。
コンポーネント・セグメントのソフトウェアとサービスは、IoTおよびバーチャル病院市場シェアの約42.7%を占めている。
コンポーネントセグメントのソフトウェアとサービスが約42.7%を占め、予測期間中は優位を占めると予想される。ソフトウェアとサービスは、IoTとバーチャル病院において極めて重要であり、効率性、患者ケア、全体的な医療体験を向上させる。
例えば、2021年6月、15を超える超専門病院、診断、統合在宅ケアサービスを展開するインド最大級のヘルスケアプロバイダーであるMax Healthcareは、国内初と謳う人工知能(AI)を搭載したデバイス統合型患者モニタリングフレームワークを開始した。Max Healthcareは、デジタルヘルス・ソリューション・プロバイダーのMyHealthcareと共同でサービスを開始した。
地理的分析
2022年の市場シェアは北米が約38.4%を占める
北米は、ここ数年のコネクテッド・ヘルスケア技術の進歩により、特に慢性疾患を持つ患者のより強固な遠隔モニタリングが可能になったなどの要因により、予測期間を通じて市場シェア全体の約38.4%を占めると推定される。
例えば、ヘルスケアIoTサイバーセキュリティソリューションの大手プロバイダーであるCynerio社は、2020年2月に自社のプラットフォームに仮想セグメンテーション機能を追加したことを発表した。安全で効果的なヘルスケアIoTセキュリティ・プロジェクトの実行には、ネットワーク・トポロジーや機密性の高いデバイス操作の可視化が不十分なため、1年以上かかることがある。効果的なサイバーセキュリティポリシーを構築するには、徹底的な分析と、影響度に応じてデバイスを文脈化し優先順位付けする能力が必要です。
COVID-19 インパクト分析
COVID-19は、ヘルスケアにおけるIoTの採用を大幅に加速し、スマート医療機器、病院向け遠隔モニタリング、検疫コンプライアンスと接触者モニタリングのためのIoTの使用に対する需要の増加につながった。これにより、医療サービスの提供が改善され、医療モノのインターネット(IoMT)が発展している。また、IoTの採用は、バーチャルリアリティを利用した患者のリハビリテーションシステムの開発や、IoT機器に関するセキュリティとプライバシーの問題への注目の高まりにもつながっている。
市場区分
コンポーネント別
- ソフトウェアとサービス
- ハードウェア
- コネクティビティ・デバイス

アプリケーション別
- 遠隔患者モニタリング
- 遠隔医療
- ストア・アンド・フォワード遠隔医療
- メンタルヘルス
- その他
エンドユーザー別
- 病院
- 外科センター
- 臨床研究機関
- その他
地域別
- 北米
o 米国
o カナダ
メキシコ
- ヨーロッパ
o ドイツ
o イギリス
o フランス
o イタリア
o スペイン
o その他のヨーロッパ
- 南アメリカ
o ブラジル
o アルゼンチン
o その他の南米諸国
- アジア太平洋
o 中国
o インド
o 日本
o オーストラリア
o その他のアジア太平洋地域
- 中東およびアフリカ
競争状況
市場の主な世界的プレーヤーには、マイクロソフト、IBM、オラクル、GEヘルスケア、シーメンス・ヘルスケア、マッケソン、Koninklijke Philips、メドトロニック、サイエンスソフトUSAコーポレーション、ブリジェラなどが含まれる。
主な動き
 2023年4月、ヘルスケアプロバイダーであるセント・ジョセフ病院は、患者ケアを向上させながら人材確保の問題に対処する新しい看護ケアモデルの立ち上げを祝った。4月18日、病院幹部は、CHIセントジョセフヘルスをこのケアモデルを開拓するパイロットサイトとして選んだコモンスピリット・ヘルスが開発した事実上統合されたケア技術に関する最新情報を共有した。
 2021年9月、ヘルステック新興企業のMFineは、ムーア・ストラテジック・ベンチャーズとBEENEXTが主導し、既存投資家のステラリス・ベンチャー・パートナーズ、SBIグループ・ジャパン、SBIベン・キャピタル・シンガポール、ヘリタス・キャピタル、プライム・ベンチャー・パートナーズ、Y'S Investment Pte Ltd.、アルテリア・キャピタルが参加するシリーズC資金調達ラウンドで4,800万米ドルを調達したと発表した。
レポートを購入する理由
- コンポーネント、アプリケーション、エンドユーザー、地域に基づく世界のIoTおよびバーチャル病院市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産およびプレーヤーを理解するため。
- トレンドと共同開発の分析による商機の特定。
- IoTとバーチャル病院市場レベルの多数のデータを全セグメントでまとめたExcelデータシート。
- PDFレポートは、徹底的な定性的インタビューと綿密な調査の後の包括的な分析で構成されています。
- 主要企業の主要製品からなる製品マッピングをエクセルで提供。
世界のIoTおよびバーチャル病院市場レポートは、約69の表、70の図、183ページを提供します。
対象読者
- メーカー/バイヤー
- 業界投資家/投資銀行家
- 研究専門家
- 新興企業

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目次

1.方法論と範囲
1.1.調査方法
1.2.調査目的と調査範囲
2.定義と概要
3.エグゼクティブサマリー
3.1.コンポーネント別スニペット
3.2.アプリケーション別スニペット
3.3.エンドユーザー別スニペット
3.4.地域別スニペット
4.市場ダイナミクス
4.1.影響要因
4.1.1.促進要因
4.1.1.1.コネクテッド・デバイスとコネクティビティの採用増加
4.1.1.2.新技術の台頭
4.1.2.阻害要因
4.1.2.1.データ・セキュリティとプライバシー
4.1.3.機会
4.1.4.影響分析
5.産業分析
5.1.ポーターのファイブフォース分析
5.2.サプライチェーン分析
5.3.価格分析
5.4.規制分析
5.5.アンメット・ニーズ
5.6.DMI意見書
6.COVID-19分析
6.1.COVID-19の分析
6.1.1.COVID以前のシナリオ
6.1.2.COVID中のシナリオ
6.1.3.COVID後のシナリオ
6.2.COVID中の価格ダイナミクス-19
6.3.需給スペクトラム
6.4.パンデミック時の市場に関する政府の取り組み
6.5.メーカーの戦略的取り組み
6.6.おわりに
7.コンポーネント別
7.1.はじめに
7.1.1.コンポーネント別市場規模分析および前年比成長率分析(%)
7.1.2.市場魅力度指数(コンポーネント別
7.2.ソフトウェアとサービス
7.2.1.はじめに
7.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)
7.3.ハードウェア
7.4.コネクティビティ・デバイス
8.アプリケーション別
8.1.はじめに
8.1.1.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 用途別
8.1.2.市場魅力度指数(用途別
8.2.遠隔患者モニタリング
8.2.1.はじめに
8.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)
8.3.遠隔医療
8.4.ストア・アンド・フォワード遠隔医療
8.5. mhealth
8.6.その他
9.エンドユーザー別
9.1.はじめに
9.1.1.エンドユーザー別市場規模分析および前年比成長率分析(%)
9.1.2.市場魅力度指数(エンドユーザー別
9.2.病院
9.2.1.はじめに
9.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)
9.3.手術センター
9.4.臨床研究機関
9.5.その他
10.地域別
10.1.はじめに
10.1.1.地域別市場規模分析および前年比成長率分析(%)
10.1.2.市場魅力度指数、地域別
10.2.北米
10.2.1.はじめに
10.2.2.主な地域別ダイナミクス
10.2.3.市場規模分析と前年比成長率分析(%), コンポーネント別
10.2.4.市場規模分析とYoY成長率分析(%), アプリケーション別
10.2.5.市場規模分析および前年比成長率分析(%):エンドユーザー別
10.2.6.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 国別
10.2.6.1.米国
10.2.6.2.カナダ
10.2.6.3.メキシコ
10.3.ヨーロッパ
10.3.1.はじめに
10.3.2.地域別の主な動き
10.3.3.市場規模分析と前年比成長率分析(%), コンポーネント別
10.3.4.市場規模分析とYoY成長率分析(%), アプリケーション別
10.3.5.市場規模分析および前年比成長率分析(%), エンドユーザー別
10.3.6.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 国別
10.3.6.1.ドイツ
10.3.6.2.イギリス
10.3.6.3.フランス
10.3.6.4.イタリア
10.3.6.5.スペイン
10.3.6.6.その他のヨーロッパ
10.4.南米
10.4.1.はじめに
10.4.2.地域別主要市場
10.4.3.市場規模分析および前年比成長率分析(%), コンポーネント別
10.4.4.市場規模分析とYoY成長率分析(%), アプリケーション別
10.4.5.市場規模分析および前年比成長率分析(%), エンドユーザー別
10.4.6.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 国別
10.4.6.1.ブラジル
10.4.6.2.アルゼンチン
10.4.6.3.その他の南米地域
10.5.アジア太平洋
10.5.1.はじめに
10.5.2.市場規模分析および前年比成長率分析(%), コンポーネント別
10.5.3.市場規模分析と前年比成長率分析(%), アプリケーション別
10.5.4.市場規模分析および前年比成長率分析(%), エンドユーザー別
10.5.5.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 国別
10.5.5.1.中国
10.5.5.2.インド
10.5.5.3.日本
10.5.5.4.オーストラリア
10.5.5.5.その他のアジア太平洋地域
10.6.中東・アフリカ
10.6.1.はじめに
10.6.2.地域別の主な動き
10.6.3.市場規模分析と前年比成長率分析(%), コンポーネント別
10.6.4.市場規模分析とYoY成長率分析(%), アプリケーション別
10.6.5.市場規模分析および前年比成長率分析(%), エンドユーザー別
11.競争環境
11.1.競争シナリオ
11.2.市場ポジショニング/シェア分析
11.3.M&A分析
12.企業プロフィール
12.1.マイクロソフト
12.1.1.会社概要
12.1.2.製品ポートフォリオと説明
12.1.3.財務概要
12.1.4.主な展開
12.2.IBM
12.3.オラクル
12.4.GEヘルスケア
12.5.シーメンスヘルスケア
12.6.マッケソン
12.7.フィリップス
12.8.メドトロニック
12.9.サイエンスソフトUSAコーポレーション
12.10.Bridgera
リストは網羅的ではない
13.付録
13.1.会社概要とサービス
13.2.お問い合わせ

 

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Summary

Overview
Global IoT and Virtual Hospital Market reached US$ XX million in 2022 and is expected to reach US$ XX million by 2030, growing with a CAGR of XX % during the forecast period 2023-2030.
The Internet of Things (IoT) is a recent phenomenon which connects physical and analogue devices through the Internet with the use of actuators and sensors. The IoT application development technology allows these manual devices to store data and share information. The use of this technology eliminates the need for human intervention and enables the transfer of information over a network.
Virtual Hospitals are also an emerging trend. It uses telemedicine applications as a medium through which patients and doctors can communicate with each other. Such healing centres have a wider outreach and can cater to patients without boundaries.
Market Dynamics: Drivers and Restraints
Rise in adoption of connected devices and connectivity
The global IoT and virtual hospital market is growing due to the widespread adoption of connected devices across sectors. The potential for data generation and analysis has increased, leading to various health sectors leveraging IoT solutions to improve patient care and operational efficiency. Remote patient monitoring devices enable virtual ICUs and surgical assistance, optimizing costs and expanding reach to remote areas. Wearable health trackers enable individuals to monitor chronic conditions from home and seek medical advice online.
Furthermore, the global IoT and virtual hospital market is also driven by various factors like, advancements in technologies, a rise in the demand for remote patient monitoring and others that help the market to grow during the forecast period.
Market Dynamics: Restraint
A prominent challenge of implementing IoT in healthcare is the issue of data security and privacy. IoMT devices gather and transmit real-time data, but many lack adequate data protocols and security measures. Ambiguity around data ownership regulation further complicates matters. This vulnerability exposes patient and doctor data, making it susceptible to cyberattacks. Hackers could compromise Personal Health Information (PHI) for fraudulent activities, such as creating fake IDs to buy medical supplies or filing insurance claims.
Segment Analysis
The global IoT and virtual hospital market is segmented based on component, application, end-user and region.
The software and services from the component segment accounted for approximately 42.7% of the IoT and Virtual Hospital market share
The software and services from the component segment accounted for approximately 42.7% and is expected to dominate during the forecast period. Software and services are pivotal in IoT and virtual hospitals, enhancing efficiency, patient care, and overall healthcare experience.
For instance, in June 2021, Max Healthcare, one of the largest healthcare providers in India with over 15 super speciality hospitals, diagnostics and integrated home care services, launched an artificial intelligence (AI) powered device integrated patient monitoring framework, claimed to be the first in the country. Max Healthcare has launched the service in collaboration with digital health solutions provider MyHealthcare.
Geographical Analysis
North America accounted for approximately 38.4% of the market share in 2022
North America is estimated to hold about 38.4% of the total market share throughout the forecast period owing to the factors like advancements in connected healthcare technologies over the past few years that have enabled more robust remote monitoring of patients, especially among those with chronic conditions.
For instance, in February 2020, Cynerio, a leading provider of healthcare IoT cybersecurity solutions, stated the addition of the virtual segmentation capability to their platform. Safe and effective healthcare IoT security projects can take over a year to execute due to a lack of visibility into network topology and sensitive device operations. Building effective cybersecurity policy requires thorough analysis and the ability to contextualise and prioritise devices according to impact.
COVID-19 Impact Analysis
COVID-19 has significantly accelerated the adoption of IoT in healthcare, leading to increased demand for smart medical devices, telemonitoring for hospitals, and the use of IoT for quarantine compliance and contact monitoring. This has improved healthcare service delivery and the development of the Internet of Medical Things (IoMT). The adoption of IoT has also led to the development of virtual reality patient rehabilitation systems and a greater focus on security and privacy issues related to IoT devices.
Market Segmentation
By Component
• Software and Services
• Hardware
• Connectivity Devices

By Application
• Remote Patient Monitoring
• Telemedicine
• Store and Forward Telemedicine
• mhealth
• Others
By End User
• Hospitals
• Surgical Centers
• Clinical Research Organizations
• Others
By Region
• North America
o U.S.
o Canada
o Mexico
• Europe
o Germany
o UK
o France
o Italy
o Spain
o Rest of Europe
• South America
o Brazil
o Argentina
o Rest of South America
• Asia-Pacific
o China
o India
o Japan
o Australia
o Rest of Asia-Pacific
• Middle East and Africa
Competitive Landscape
The major global players in the market include Microsoft, IBM, Oracle, GE Healthcare, Siemens Healthcare, McKesson, Koninklijke Philips, Medtronic, ScienceSoft USA Corporation, Bridgera and among others.
Key Developments
 In April 2023, Saint Joseph Hospital, a healthcare provider celebrated the launch of a new model of nursing care that will address staffing challenges while enhancing patient care. On April 18, hospital leaders shared an update about the virtually integrated care technology developed by CommonSpirit Health, which selected CHI Saint Joseph Health as a pilot site to pioneer this model of care.
 In September 2021, MFine, a health tech startup, announced that it had raised US$ 48 million in a Series C funding round led by Moore Strategic Ventures and BEENEXT with participation from existing investors, Stellaris Venture Partners, SBI Group Japan, SBI Ven Capital Singapore, Heritas Capital, Prime Venture Partners, Y’S Investment Pte Ltd., and Alteria Capital.
Why Purchase the Report?
• To visualize the global IoT and virtual hospital market segmentation based on component, application, end user and region as well as understand key commercial assets and players.
• Identify commercial opportunities by analysing trends and co-development.
• Excel data sheet with numerous data points of IoT and virtual hospital market-level with all segments.
• PDF report consists of a comprehensive analysis after exhaustive qualitative interviews and an in-depth study.
• Product mapping available as excel consisting of key products of all the major players.
The global IoT and virtual hospital market report would provide approximately 69 tables, 70 figures and 183 pages.
Target Audience 2023
• Manufacturers/ Buyers
• Industry Investors/Investment Bankers
• Research Professionals
• Emerging Companies



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Table of Contents

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet by Component
3.2. Snippet by Application
3.3. Snippet by End User
3.4. Snippet by Region
4. Market Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. Rise in adoption of connected devices and connectivity
4.1.1.2. Rise in new technologies
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. Data security and privacy
4.1.3. Opportunity
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Force Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
5.5. Unmet Needs
5.6. DMI Opinion
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19
6.1.1. Scenario Before COVID
6.1.2. Scenario During COVID
6.1.3. Scenario Post COVID
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Component
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Component
7.2. Software and Services*
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Hardware
7.4. Connectivity Devices
8. By Application
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Application
8.2. Remote Patient Monitoring*
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Telemedicine
8.4. Store and Forward Telemedicine
8.5. mhealth
8.6. Others
9. By End User
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User
9.1.2. Market Attractiveness Index, By End User
9.2. Hospitals *
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. Surgical Centers
9.4. Clinical Research Organizations
9.5. Others
10. By Region
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
10.2. North America
10.2.1. Introduction
10.2.2. Key Region-Specific Dynamics
10.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component
10.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
10.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User
10.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.2.6.1. U.S.
10.2.6.2. Canada
10.2.6.3. Mexico
10.3. Europe
10.3.1. Introduction
10.3.2. Key Region-Specific Dynamics
10.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component
10.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
10.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User
10.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.3.6.1. Germany
10.3.6.2. UK
10.3.6.3. France
10.3.6.4. Italy
10.3.6.5. Spain
10.3.6.6. Rest of Europe
10.4. South America
10.4.1. Introduction
10.4.2. Key Region-Specific Dynamics
10.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component
10.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
10.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User
10.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.4.6.1. Brazil
10.4.6.2. Argentina
10.4.6.3. Rest of South America
10.5. Asia-Pacific
10.5.1. Introduction
10.5.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component
10.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
10.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User
10.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.5.5.1. China
10.5.5.2. India
10.5.5.3. Japan
10.5.5.4. Australia
10.5.5.5. Rest of Asia-Pacific
10.6. Middle East and Africa
10.6.1. Introduction
10.6.2. Key Region-Specific Dynamics
10.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component
10.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
10.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User
11. Competitive Landscape
11.1. Competitive Scenario
11.2. Market Positioning/Share Analysis
11.3. Mergers and Acquisitions Analysis
12. Company Profiles
12.1. Microsoft*
12.1.1. Company Overview
12.1.2. Product Portfolio and Description
12.1.3. Financial Overview
12.1.4. Key Developments
12.2. IBM
12.3. Oracle
12.4. GE Healthcare
12.5. Siemens Healthcare
12.6. McKesson
12.7. Koninklijke Philips
12.8. Medtronic
12.9. ScienceSoft USA Corporation
12.10. Bridgera
LIST NOT EXHAUSTIVE
13. Appendix
13.1. About Us and Services
13.2. Contact Us

 

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