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自動認識システムの世界市場 - 2023-2030


Global Automatic Identification System Market - 2023-2030

概要 自動識別システムの世界市場は、2022年に4億1020万米ドルに達し、2023年から2030年の予測期間中にCAGR 7.7%で成長し、2030年には6億8940万米ドルに達すると予測されている。 自動識別システムは、1隻の船... もっと見る

 

 

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2023年11月17日 US$4,350
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サマリー

概要
自動識別システムの世界市場は、2022年に4億1020万米ドルに達し、2023年から2030年の予測期間中にCAGR 7.7%で成長し、2030年には6億8940万米ドルに達すると予測されている。
自動識別システムは、1隻の船舶に関する動的、静的、航行データを、近隣の沿岸当局だけでなく、その地域の多くの船舶に提供することができる。例えば、2002年の海上安全保障に関する外交会議の改正は、重量300トンから5万トンの船舶に自動識別システムの搭載を義務付けている。
国際貿易に関する法規制の大幅な改正や海上輸送の進化は、いずれも海上交通量の増加に対応するための技術開発に影響を与えている。国際海事機関(IMO)は2000年、航海機器の搭載の必要性を修正し、すべての船舶に自動識別システムの搭載を義務付けた。
予測期間中、アジア太平洋地域は世界の自動識別システム市場の約1/4を占める急成長地域である。同地域におけるAIS配備に関する政府規則の高まりが市場拡大の原動力となっている。マレーシア南部地域海洋局は2021年2月に港湾通達02/2021号を発表し、運航を許可されたすべての船舶に自動識別システム(AIS)の起動を随時強制する可能性があると海事関係者に警告している。
ダイナミクス
マリ貿易の増加と船隊管理の必要性
海運会社は、船隊管理ツールを使用することで、船隊をリアルタイムで運用することができ、不測の天候でも船を航行させることができる。船隊管理者は事前にアラームを設定できるようになり、船員は迅速な判断を下せるようになった。船舶数の増加に伴い、海運会社は、報告要件や排出規制が改善され続ける中、こうした巨大な船隊を管理・分析することが困難であることに気づいている。
UNCTADのReview of Maritime Transport 2021 Internationalによると、海上輸送量は3.8%減の1,065万トンとなった。2021年初頭、世界の船隊は100総トン以上の船舶99,800隻で構成され、2,134,639,907DWT(載貨重量トン)に相当し、2021年1月1日に先立つ1年間に世界の船隊は3%増加した。
政府規制の強化
政府は船舶の安全・安心を向上させるため、AISの導入に必要な規制を設けている。近年、海上貨物は世界中で大きく成長している。世界的に、海洋産業への大規模な投資が行われており、その結果、特に船舶追跡用のAISの需要が増加している。厳しい政府規制は、自動識別システム市場の成長を促進すると予想される。
例えば、英国は5つの主要分野に焦点を当てた「5カ年海事貿易投資計画」を策定した:グリーン・マリタイム、デジタル技術、自律型船舶、海洋科学、海事専門家およびビジネス・サービスである。ミャンマーはまた、海上保安を向上させるため、沿岸および漁船へのAIS導入を宣言した。AISステーションは19の桟橋に設置され、AISを制御し、航行情報を共有する。
国際海事機関(IMO)は2000年、船舶情報を他の船舶や沿岸当局に自動的に伝達できるAISを全船舶に搭載するよう指示した。この規則では、国際航海に参加する300総トン以上の船舶、国際航海に参加しない500総トン以上の貨物船、およびあらゆる規模の旅客船にAISの搭載を義務付けている。
高いイニシャルコスト
AIS導入の初期コストの高さは、世界的な業界において重要な障害となっている。データ送受信のために、AIS技術は船舶の船上トランシーバーと地上局または衛星装置の両方を必要とする。船舶にAISトランシーバーを装備する費用は、主に小規模の船舶運航者にとって大きな負担となる。
これには、機器の購入、設置、メンテナンス、乗組員の訓練が含まれる。同様に、沿岸局や陸上局など、地上ベースのAIS機器の設置や保守にも費用がかかる。初期費用がかかるため、中小企業や船舶オペレーターがAIS機器を使用することができず、普及が制限される可能性がある。
セグメント分析
世界の自動認識システム市場は、クラス、プラットフォーム、アプリケーション、地域に基づいてセグメント化される。
事前の計画とスケジュールを立てる船隊管理への需要の高まり
船隊管理は、予測期間2023-2030年に世界市場の約40.1%のシェアを占めると予想されている。船舶は船隊管理システムを通じて相互に通信し、重要な情報や最新情報を伝達することができる。あらかじめ設定されたゾーンへの船舶の到着と出発は、オペレーターが計画することができる。特に、混雑する港やあらかじめ設定されたゾーンを航行する際には、短時間しか利用できない発着枠を予約する必要がある。船会社はこのような航路枠の料金を支払わなければならず、時間通りに到着しなければ、さらに多くの料金を支払わなければならないかもしれない。
ビッグ・オーシャン・データのような企業は、5日間の天気予報やリスクベースのルーティングなどの機能を備えた船隊管理ソリューションを強化している。欧州連合(EU)は、排出量を監視するためのEU監視・報告・検証(MRV)法制化を計画しており、船隊管理ソリューションは、今後EUで運航する船舶にとって極めて重要になる。船隊管理システムは、速度、燃料消費量、公害、雇用統計の追跡に必要な時間と労力を削減することができる。
地理的普及
北米におけるAISの普及と導入の拡大
北米は、2022年の世界自動認識システム市場の1/3以上を占める主要地域である。米国沿岸警備隊(USCG)は北米におけるAISの受け入れと導入の主要な推進者である。USCGは、米国の海岸線と内陸水路の周辺にAIS受信機と送信機で構成される全国自動識別システム(NAIS)を設置した。USCGのAIS設置への献身は、北米市場のリーダーシップを強調するものである。
北米の主要なAIS技術プロバイダーは、市場に大きな貢献をしてきた。例えば、カナダに本社を置くexactEarth社は、衛星ベースのAIS製品の著名なプロバイダーである。同社は、リアルタイムの船舶追跡データをグローバルに提供する衛星システムを運営している。同様に、ORBCOMM社やKongsberg Maritime社など米国に設立された企業も、ハードウェア、ソフトウェア、分析を含むAISソリューションとサービスを北米内外の顧客に提供している。
競争状況
同市場における世界の主要企業には、Orbcomm Inc.、Furuno Electric Co.Ltd.、Exactearth Ltd.、Kongsberg Gruppen ASA、SAAB Transponder Tech AB、L-3 Communications Holdings Inc.、Garmin International Inc.、Honeywell International Inc.、Raytheon Ltd.、CNS Systems ABなどである。
COVID-19の影響分析
COVID-19パンデミックのため、地元当局は多くの貨物・旅客船が港に停泊することを禁止している。その結果、何人かの商船員が船自体で立ち往生した。また、船が領海内で長時間立ち往生したため、船主は追加料金を支払う義務を負った。さらに、伝染病の流行により、船舶の移動が制限され、その結果、雇用契約が終了し、更新を必要とする船員が大量に発生した。
さらに、COVID-19が蔓延する可能性を減らすため、製品や物品の輸出入が制限された。さらに、COVID-19の流行のため、造船や船舶の修理・整備作業はすべて停止されている。サプライチェーンが寸断され、経費を最小限に抑えるために契約が打ち切られたため、ハードウェア製造に不可欠な原材料が不足した。COVID-19パンデミックの結果、これらすべての問題が自動認識システム産業の成長に影響を与えた。
AIの影響
AI技術は、さまざまな方法でAISの有効性と効率を改善する可能性を秘めている。AIを搭載した自動認識システムは、罰則違反のリスクが高い組織をリストアップされる前に積極的に特定することで、荷主を支援することができる。船隊を監視し、リスクの高い船舶との取引にかかる費用を把握することで、AIを活用した海上追跡は荷主の評判維持に役立つ。
外国資産管理局(OFAC)はこれらの犯罪を深刻に受け止めており、「米国財務省の外国資産管理局は、対象となる外国、テロリスト、国際麻薬密売人、大量破壊兵器の拡散に関連する活動やその他の脅威に関与する者に対し、米国の外交政策と国家安全保障の目標に従って経済制裁と貿易制裁を運用し、支持している」と述べている。
ロシア・ウクライナ戦争の影響
ロシアとウクライナの危機は、特に黒海地域における海洋安全保障への懸念を高めている。これらの地域では、船舶を追跡し、海上の状況認識を向上させるために、AISの利用が不可欠である。政府、国際機関、海洋機関は、船舶の動きをより効率的に監視するため、AISインフラと能力の強化に投資する可能性があり、それによって市場の成長に貢献する。
紛争は、黒海地域や近隣海域の海上ルートや航路パターンに影響を与える可能性がある。船舶運航者がこのような状況の変化に対応するにつれ、リアルタイムの監視と衝突回避のためのAISの必要性が高まる。船舶所有者や運航者は、船舶や貨物の安全を守るためにAIS技術に投資する可能性があり、その結果AIS市場が拡大する。
クラス別
クラスA
クラスB
AISベースステーション
プラットフォーム別
船舶ベース
陸上ベース
アプリケーション別
船舶管理
船舶追跡
海上セキュリティ
その他
地域別
北米
米国
カナダ
メキシコ
ヨーロッパ
o ドイツ
o イギリス
o フランス
o イタリア
o ロシア
その他のヨーロッパ
南アメリカ
o ブラジル
o アルゼンチン
その他の南米
アジア太平洋
o 中国
o インド
o 日本
o オーストラリア
その他のアジア太平洋地域
中東・アフリカ
主な展開
2022年6月、シンガポール海事研究所(SMI)とシンガポール国立研究財団(National Research Foundation Singapore)は、人工知能(AI)ベースの船舶リスク・プロファイリングを推進するため、研究開発パートナーシップRightship Maritime Artificial Intelligence(RMAI)研究開発(R&D)を設立した。Rightshipは、80人以上のシンガポールのAI専門家に対し、最大450万米ドルの研究助成金を提供し、潜在的な共同研究提案を行います。
2022年6月、ABBのターボチャージング子会社であるAccelleron社は、Hoppe Marine社およびDanelec Marine社と、それぞれ2つの新しいデータ収集・分析提携を締結した。Danelec社との新たな共同サービスは、アクセロンの船舶性能分析システム「Tekomar XPERT」と海事IoT(Internet of Things)製品「DanelecConnect」を組み合わせることで、リアルタイムの運航データを提供する。
2022年5月、東京サミットでQUAD首脳は、加盟国が違法漁業や「黒船」、その他の戦術レベルの活動を監視できるようにする海洋安全保障パートナーシップなど、多くのイニシアチブを立ち上げることを計画した。海洋イニシアティブは、暗黒海運や、海上でのランデブーなどの戦術レベルの動きを追跡する。
レポートを購入する理由
クラス、プラットフォーム、アプリケーション、地域に基づく世界の自動認識システム市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレイヤーを理解する。
トレンドと共同開発の分析による商機の特定
自動認識システム市場レベルの全セグメントを網羅した多数のデータを収録したエクセルデータシート。
徹底的な定性インタビューと綿密な調査による包括的な分析結果をPDFファイルで提供。
全主要企業の主要製品で構成されたエクセルによる製品マッピング。
世界の自動認識システム市場レポートは約61の表、57の図、202ページを提供します。
対象読者
- メーカー/バイヤー
- 業界投資家/投資銀行家
- 調査専門家
- 新興企業

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目次

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet by Class
3.2. Snippet by Platform
3.3. Snippet by Application
3.4. Snippet by Region
4. Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. Rising Mari Trade and Need for Fleet Management
4.1.1.2. Rising Government Regulations
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. High Initial Costs
4.1.3. Opportunity
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Force Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
5.5. Russia-Ukraine War Impact Analysis
5.6. DMI Opinion
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19
6.1.1. Scenario Before COVID
6.1.2. Scenario During COVID
6.1.3. Scenario Post COVID
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Class
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Class
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Class
7.2. Class A*
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Class B
7.4. AIS Base Station
8. By Platform
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Platform
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Platform
8.2. Vessel Based*
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Onshore Based
9. By Application
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Application
9.2. Fleet Management*
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. Vessel Tracking
9.4. Maritime Security
9.5. Others
10. By Region
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
10.2. North America
10.2.1. Introduction
10.2.2. Key Region-Specific Dynamics
10.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Class
10.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Platform
10.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
10.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.2.6.1. U.S.
10.2.6.2. Canada
10.2.6.3. Mexico
10.3. Europe
10.3.1. Introduction
10.3.2. Key Region-Specific Dynamics
10.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Class
10.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Platform
10.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
10.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.3.6.1. Germany
10.3.6.2. UK
10.3.6.3. France
10.3.6.4. Italy
10.3.6.5. Russia
10.3.6.6. Rest of Europe
10.4. South America
10.4.1. Introduction
10.4.2. Key Region-Specific Dynamics
10.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Class
10.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Platform
10.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
10.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.4.6.1. Brazil
10.4.6.2. Argentina
10.4.6.3. Rest of South America
10.5. Asia-Pacific
10.5.1. Introduction
10.5.2. Key Region-Specific Dynamics
10.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Class
10.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Platform
10.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
10.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.5.6.1. China
10.5.6.2. India
10.5.6.3. Japan
10.5.6.4. Australia
10.5.6.5. Rest of Asia-Pacific
10.6. Middle East and Africa
10.6.1. Introduction
10.6.2. Key Region-Specific Dynamics
10.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Class
10.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Platform
10.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
11. Competitive Landscape
11.1. Competitive Scenario
11.2. Market Positioning/Share Analysis
11.3. Mergers and Acquisitions Analysis
12. Company Profiles
12.1. Orbcomm Inc*
12.1.1. Company Overview
12.1.2. Product Portfolio and Description
12.1.3. Financial Overview
12.1.4. Key Developments
12.2. Furuno Electric Co. Ltd
12.3. Exactearth Ltd
12.4. Kongsberg Gruppen ASA
12.5. SAAB Transponder Tech AB
12.6. L-3 Communications Holdings Inc.
12.7. Garmin International Inc
12.8. Honeywell International Inc
12.9. Raytheon Ltd.
12.10. CNS Systems AB
LIST NOT EXHAUSTIVE
13. Appendix
13.1. About Us and Services
13.2. Contact Us

 

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Summary

Overview
Global Automatic Identification System Market reached US$ 410.2 Million in 2022 and is expected to reach US$ 689.4 Million by 2030, growing with a CAGR of 7.7% during the forecast period 2023-2030.
The automatic identification system can provide dynamic, static and journey data on a single ship to many ships in the area as well as neighboring coastal authorities. For example, a 2002 amendment to the Diplomatic Conference on Maritime Security requires ships weighing 300 to 50,000 tons to have automatic identification systems.
Major modifications to international trade laws and regulations and also the evolution of marine transport, have all had an impact on the development of technology required to deal with rising marine traffic. The International Maritime Organization modified the need to carry navigational equipment and mandated that all ships have automated identifying systems in 2000.
During the forecast period, Asia-Pacific is the fastest growing regions in the global automatic identification system market about 1/4th of the market. Rising government rules for AIS deployment in the region are driving market expansion. The Malaysian Southern Region Marine Department published Port Circular No. 02/2021 in February 2021, alerting the maritime community that it may compel all vessels authorized for operation to start their Automatic Identification System (AIS) at times.
Dynamics
Rising Mari Trade and Need for Fleet Management
Shipping firms can operate their fleet in real-time with the use of fleet management tools, allowing ships to sail around any unforeseen weather conditions. Fleet managers can now set alarms with no advance time, allowing ship crews to make quick decisions. With the increasing number of ships, shipping corporations have found it challenging to manage and analyze these enormous fleets as reporting requirements and emission regulations continue to improve.
According to UNCTAD's Review of Maritime Transport 2021 International, maritime shipments fell 3.8% to 10.65 Million metric tons. In early 2021, the world fleet consisted of 99,800 ships of 100 gross metric tons or more, equivalent to 2,134,639,907 DWT (deadweight tonnage) and the global shipping fleet grew by 3% in the year preceding January 1, 2021.
Rising Government Regulations
The government has made necessary regulations for the implementation of AIS to improve ship safety and security. In recent years, sea freight has grown significantly over the world. Globally, significant investments are being made in the marine industry, which has resulted in an increase in demand for AIS, particularly for vessel tracking. Strict government regulation is expected to drive the growth of the market for automatic identification systems.
For example, UK developed a Five-Year Maritime Trade and Investment Plan that focused on five major areas: Green Maritime, Digital Technologies, Autonomous Vessels, Marine Science, Maritime Professional and Business Services. Myanmar also declared the implementation of AIS on its coastal and fishing vessels to improve maritime security. AIS stations are anticipated to be erected at 19 jetties to control AIS and share navigation information, with an AIS range of 48-80 km.
The International Maritime Organization (IMO) directed in 2000 that all ships carry AIS able to automatically communicating ship information to other ships and coastal authorities. The regulation requires AIS to be installed on all ships of 300 gross tonnage or bigger that are participating in international journeys, cargo ships of 500 gross tonnage or larger that are not participating in international voyages and passenger ships of any size.
High Initial Costs
The high initial costs of AIS adoption are a key impediment in the global industry. For data transmission and reception, AIS technology needs both onboard transceivers in for vessels and ground-based stations or satellite equipment. The expense of equipping vessels with AIS transceivers can be major, mainly for smaller vessel operators.
It includes the acquisition of equipment and also the installation, maintenance and training of crew members. Similarly, the installation and maintenance of ground-based AIS equipment, such as coastal and shore stations, is expensive. The initial expenses may prevent smaller businesses and vessel operators from using AIS equipment, limiting its wider adoption.
Segment Analysis
The global automatic identification system market is segmented based class, platform, application and region.
Growing Demand for Fleet Management to Plan and Schedule in Advance
Fleet management are expected to cover a share of around 40.1% of the global market during the forecast period 2023-2030. Ships can communicate with one another via the fleet management system, transmitting vital information and updates. The arrival and departure of ships in preset zones can be planned by the operators. The is especially important while travelling through busy ports and pre-defined zones where they must book slots that are only available for a short time. Shipping companies must pay for these slots and they may have to pay much more if they do not arrive on time.
Companies like Big Ocean Data are enhancing their fleet management solutions with features like a 5-day weather forecast and risk-based routing. As the European Union (EU) plans the forthcoming EU monitoring, reporting and verification (MRV) legislation to monitor emissions, fleet management solutions will be crucial for ships operating in the EU in the future. The fleet management system may decrease the amount of time and effort needed to track speed, fuel consumption, pollution and job statistics.
Geographical Penetration
Growing Promotion and Implementation of AIS in North America
North America is the dominant region in the global automatic identification system market holding more than 1/3rd of the market in 2022. U.S. Coast Guard (USCG) has been a major proponent of AIS acceptance and implementation in North America. USCG has set up the Nationwide Automatic Identification System (NAIS), consisting of AIS receivers and transmitters around U.S.’s coastline and inland waterways. The USCG's dedication to AIS installation underscores North America's market leadership.
Leading AIS technology providers in North America have made major contributions to the market. For example, exactEarth, based in Canada, is a prominent provider of satellite-based AIS products. It run a satellite system that provides real-time vessel tracking data globally. Similarly, firms established in U.S., such as ORBCOMM and Kongsberg Maritime, provide AIS solutions and services, including hardware, software and analytics, to customers in North America and abroad.
Competitive Landscape
The major global players in the market include Orbcomm Inc, Furuno Electric Co. Ltd, Exactearth Ltd, Kongsberg Gruppen ASA, SAAB Transponder Tech AB, L-3 Communications Holdings Inc., Garmin International Inc, Honeywell International Inc, Raytheon Ltd. and CNS Systems AB.
COVID-19 Impact Analysis
Due to the COVID-19 pandemic, local authorities have prohibited many cargo and passenger ships from docking at ports. As a result, several merchant sailors were stuck on the ship itself. Shipowners were also obliged to pay additional fees because their ships were stuck in territorial waters for an extended length of time. Furthermore, due to the epidemic, ship movement was restricted, resulting in a high number of seafarers reaching the end of their employment contracts and requiring them to be renewed.
Furthermore, to decrease the possibility of COVID-19 spreading, import and export of products and goods have been reduced. Furthermore, because to the epidemic, all shipbuilding and ship repair and maintenance work has been halted. Because of supply chain disruptions and contract terminations to minimize expenses, there was a shortage of raw materials essential for hardware manufacturing. As a result of the COVID-19 pandemic, all of these issues impacted the growth of the automatic identification system industry.
AI Impact
AI technologies have the potential to improve AIS efficacy and efficiency in a variety of ways. AI-powered automatic identification systems can assist shippers in proactively identifying organizations at high risk of penalty violations before they are listed. By monitoring their fleet and understanding the expense of doing business with high-risk vessels, AI-powered maritime tracking can assist shippers in maintaining their reputations.
The Office of Foreign Assets Control (OFAC) takes these crimes seriously, stating that "the Office of Foreign Assets Control of U.S. Department of the Treasury operates and upholds economic and trade sanctions in accordance with U.S. foreign policy and national security goals with targeted foreign countries, terrorists, international narcotics traffickers, those who involved in activities associated to the proliferation of weapons of mass destruction and other threats.
Russia- Ukraine War Impact
The crisis between Russia and Ukraine has heightened concerns about marine security, particularly in the Black Sea region. The usage of AIS is critical in these locations for tracking vessels and improving maritime situational awareness. Governments, international organizations and marine agencies may invest in strengthening their AIS infrastructure and capabilities in order to more efficiently monitor vessel movements, thereby contributing to market growth.
The conflict may have an impact on maritime routes and shipping patterns in the Black Sea region and neighboring waters. As vessel operators negotiate these shifting conditions, the need of AIS for real-time monitoring and collision avoidance grows. Vessel owners and operators may invest in AIS technology to safeguard the safety of their ships and cargoes, thus increasing the AIS market.
By Class
● Class A
● Class B
● AIS Base Station
By Platform
● Vessel Based
● Onshore Based
By Application
● Fleet Management
● Vessel Tracking
● Maritime Security
● Others
By Region
● North America
o U.S.
o Canada
o Mexico
● Europe
o Germany
o UK
o France
o Italy
o Russia
o Rest of Europe
● South America
o Brazil
o Argentina
o Rest of South America
● Asia-Pacific
o China
o India
o Japan
o Australia
o Rest of Asia-Pacific
● Middle East and Africa
Key Developments
● On June 2022, the Singapore Maritime Institute (SMI) and the National Research Foundation Singapore formed the research and development partnership Rightship Maritime Artificial Intelligence (RMAI) research and development (R&D) to promote artificial intelligence (AI)-based vessel risk profiling. Rightship is offering a research grant of up to US$ 4.5 million to more than 80 Singaporean AI professionals as part of a potential collaboration working proposal.
● On June 2022, Accelleron, the renamed ABB Turbocharging subsidiary, signed two new data collecting and analysis collaborations with Hoppe Marine and Danelec Marine, respectively. The new joint service with Danelec will provide real-time operating data by combining Accelleron's Tekomar XPERT marine performance analysis system and the DanelecConnect maritime Internet of Things (IoT) product.
● On May 2022, at the Tokyo summit, QUAD leaders planned to launch many initiatives, including a marine security partnership allowing member nations to monitor illegal fishing, "black ships," and other tactical-level activities. The maritime initiative will track dark shipping and other tactical-level movements, such as rendezvous at sea.
Why Purchase the Report?
● To visualize the global automatic identification system market segmentation based on class, platform, application and region, as well as understand key commercial assets and players.
● Identify commercial opportunities by analyzing trends and co-development.
● Excel data sheet with numerous data points of automatic identification system market-level with all segments.
● PDF report consists of a comprehensive analysis after exhaustive qualitative interviews and an in-depth study.
● Product mapping available as excel consisting of key products of all the major players.
The global automatic identification system market report would provide approximately 61 tables, 57 figures and 202 pages.
Target Audience 2023
• Manufacturers/ Buyers
• Industry Investors/Investment Bankers
• Research Professionals
• Emerging Companies



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Table of Contents

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet by Class
3.2. Snippet by Platform
3.3. Snippet by Application
3.4. Snippet by Region
4. Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. Rising Mari Trade and Need for Fleet Management
4.1.1.2. Rising Government Regulations
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. High Initial Costs
4.1.3. Opportunity
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Force Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
5.5. Russia-Ukraine War Impact Analysis
5.6. DMI Opinion
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19
6.1.1. Scenario Before COVID
6.1.2. Scenario During COVID
6.1.3. Scenario Post COVID
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Class
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Class
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Class
7.2. Class A*
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Class B
7.4. AIS Base Station
8. By Platform
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Platform
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Platform
8.2. Vessel Based*
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Onshore Based
9. By Application
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Application
9.2. Fleet Management*
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. Vessel Tracking
9.4. Maritime Security
9.5. Others
10. By Region
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
10.2. North America
10.2.1. Introduction
10.2.2. Key Region-Specific Dynamics
10.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Class
10.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Platform
10.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
10.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.2.6.1. U.S.
10.2.6.2. Canada
10.2.6.3. Mexico
10.3. Europe
10.3.1. Introduction
10.3.2. Key Region-Specific Dynamics
10.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Class
10.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Platform
10.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
10.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.3.6.1. Germany
10.3.6.2. UK
10.3.6.3. France
10.3.6.4. Italy
10.3.6.5. Russia
10.3.6.6. Rest of Europe
10.4. South America
10.4.1. Introduction
10.4.2. Key Region-Specific Dynamics
10.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Class
10.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Platform
10.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
10.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.4.6.1. Brazil
10.4.6.2. Argentina
10.4.6.3. Rest of South America
10.5. Asia-Pacific
10.5.1. Introduction
10.5.2. Key Region-Specific Dynamics
10.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Class
10.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Platform
10.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
10.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.5.6.1. China
10.5.6.2. India
10.5.6.3. Japan
10.5.6.4. Australia
10.5.6.5. Rest of Asia-Pacific
10.6. Middle East and Africa
10.6.1. Introduction
10.6.2. Key Region-Specific Dynamics
10.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Class
10.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Platform
10.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
11. Competitive Landscape
11.1. Competitive Scenario
11.2. Market Positioning/Share Analysis
11.3. Mergers and Acquisitions Analysis
12. Company Profiles
12.1. Orbcomm Inc*
12.1.1. Company Overview
12.1.2. Product Portfolio and Description
12.1.3. Financial Overview
12.1.4. Key Developments
12.2. Furuno Electric Co. Ltd
12.3. Exactearth Ltd
12.4. Kongsberg Gruppen ASA
12.5. SAAB Transponder Tech AB
12.6. L-3 Communications Holdings Inc.
12.7. Garmin International Inc
12.8. Honeywell International Inc
12.9. Raytheon Ltd.
12.10. CNS Systems AB
LIST NOT EXHAUSTIVE
13. Appendix
13.1. About Us and Services
13.2. Contact Us

 

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