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更年期のほてりの世界市場 - 2023-2030


Global Menopausal Hot Flashes Market - 2023-2030

概要 世界の更年期ほてり市場は、2022年にYY百万米ドルに達し、2023-2030年の予測期間中にYY%の年平均成長率で成長し、2030年にはYY百万米ドルに達すると予測されている。 更年期のほてりは、閉経期の50〜55歳... もっと見る

 

 

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データMインテリジェンス
2023年10月18日 US$4,350
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サマリー

概要
世界の更年期ほてり市場は、2022年にYY百万米ドルに達し、2023-2030年の予測期間中にYY%の年平均成長率で成長し、2030年にはYY百万米ドルに達すると予測されている。
更年期のほてりは、閉経期の50〜55歳の女性に見られる最も一般的な症状である。ホルモンの変動、特にエストロゲンの変動が原因であり、動悸やめまいを伴うこともある。ほてりの治療にはホルモンを配合した薬剤が使用され、主にこれが好まれている。
John Hopkin's Medicine, 2023によると、全女性の約75%がこのような突然、短時間、周期的な体温上昇を経験している。通常、ほてりは最後の生理前に始まります。80%の女性では、ほてりは2年以内に起こります。治療にはホルモン療法、抗うつ薬などがあります。しかし、エストロゲン療法は更年期のほてりを緩和する最も効果的な治療法である。
市場ダイナミクス:促進要因と阻害要因
更年期女性の増加
更年期障害は、女性なら誰もが一度は経験する最も一般的な症状の一つである。その症状は、ほてり、寝汗、性交時の痛み、気分の落ち込みなど個人差がある。更年期障害はほとんどの女性が50〜55歳で発症する。アメリカの国勢調査によると、45〜60歳の女性が1500万人以上働いている。提供されたデータによると、世界中で更年期女性の増加が観察されている。
閉経は、米国では中央値51.3歳で起こる。米国国立衛生研究所(National Institute of Health)は2023年、世界中の女性の80%近くが血管運動症状(VMS)に苦しんでおり、その程度は様々で、生活の質や健康全般に影響を及ぼすと述べている。
メイヨークリニック(2022年)によると、2030年までに世界の更年期および閉経後の女性人口は12億人に増加し、毎年4700万人が新規参入すると予測されている。
さらに、更年期ケアへの女性の支出の増加、女性の意識の向上、創薬における進歩の高まりは、今後の市場を牽引すると予想されるいくつかの要因である。
ホルモン剤の副作用
ホルモン療法の副作用には、長期使用による子宮内膜がんのリスク増加が含まれる。血栓や脳卒中のリスク増加が観察される。早期閉経によりホルモン療法が早期に開始された場合、女性では認知症の可能性が高まる。また、長期間服用を続けると、胆石や胆石症が起こりやすくなる。
セグメント分析
世界の更年期ほてりは、治療法、投与経路、流通チャネル、地域によってセグメント化されている。
ホルモン療法が市場シェアの約43.1%を占める
ホルモン療法が市場で最大のシェアを占めると予想される。例えば、エストロゲンなどのホルモンバランスの乱れが更年期障害の主な原因である。ホルモンレベルが低下すると、極端な症状(ほてり、寝汗)が現れる。多くの女性のほてりと闘うために、いくつかのヘルスケア新興企業がホルモンのサプリメントを発売した。
例えば、2023年8月、新興企業のリバランス・ヘルス社は、ほてりや寝汗などの症状を経験する更年期女性のホルモンバランスを整えるためのトローチを発売した。
さらに2022年5月、ホログラム・サイエンス社は、ほてり、寝汗、気分の落ち込みなど更年期障害の症状を軽減する栄養補助食品を扱う美容・健康ブランド、フェノロジーを立ち上げた。
2023年4月には、pH-D Feminine Healthが女性の更年期の健康をサポートする経口サプリメントの新ラインを発売した。
地理的分析
2022年の市場シェアは北米が約40.2%を占める
更年期症状を経験する女性が米国で活発に増加していることから、北米が最大の市場シェアを占めると予想されている。例えば、Cuyuna Regional Medical Organisationによると、2022年には更年期年齢にある50歳以上の米国女性は6,400万人に達する。
また、米国では45歳以上の働く女性が増えているため、更年期障害の治療費も増加している。例えば、ニューヨーク・タイムズ紙によると、2023年、更年期障害によるアメリカ人女性の労働時間の損失は年間18億ドルに上ると推定されている。
北米更年期学会(North American Menopause Society)によると、2023年 2025年までに、閉経後の女性の数は世界で11億人になると予想されている。
COVID-19影響分析
COVID-19の更年期ほてり市場への影響は中程度かそれ以下である。COVID-19症例の増加により、COVID-19を治療するための医薬品やワクチンの開発に焦点が移った。ロックダウンの実施によりサプライチェーンが混乱しており、これがこの市場に最も影響を及ぼしている。コビド19は管理されるだけで、治療することはできないため、感染が広がることを恐れて病院を訪れるのをためらう人々がいたため、家庭での治療法も検討された。
競争状況
更年期ほてり市場における世界の主要企業には、ファイザー、アッヴィ、バイエル、Amneal Pharmaceuticals LLC、Serum Institute of India Pvt.Ltd.、Cipla Limited、Camber Pharmaceuticals, Inc.、Merck KGaA、Algen Healthcare Ltd.、Biosynthなどがある。
主要開発
- 2023年5月、Astellas Pharma US, Inc.が開発したVeozah(fezolinetant)が、更年期障害による中等度から重度の血管運動症状(ほてり)の治療薬として米国食品医薬品局(FDA)の承認を取得した。
- 2023年10月、エルダヘルスは視野を広げるため、厳選された製品ポートフォリオを発表した。同社はインドを拠点としており、更年期障害に悩むインド人女性に力を与えることを目指している。
レポートを購入する理由
- 治療法、投与経路、流通チャネル、地域に基づく世界の更年期ほてり市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレイヤーを理解する。
- トレンドと共同開発の分析による商機の特定。
- 更年期性ほてり市場レベルの全セグメントを網羅した多数のデータを収録したエクセルデータシート。
- 徹底的な定性的インタビューと綿密な調査後の包括的分析からなるPDFレポート。
- 主要企業の主要製品からなる製品マッピングをエクセルで提供。
世界の更年期ほてり市場レポートは約61表、57図、195ページを提供します。
対象読者
- メーカー/バイヤー
- 業界投資家/投資銀行家
- 研究専門家
- 新興企業

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目次

Table of Contents
1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet by Treatment
3.2. Snippet by Route of Administration
3.3. Snippet by Distribution Channel
3.4. Snippet by Region
4. Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Driver
4.1.1.1. Increasing menopausal women
4.1.1.2. YY
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. Side effects of hormonal drugs
4.1.2.2. YY
4.1.3. Opportunity
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Force Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Menopausal women stats
5.5. Regional Analysis
5.6. Regulatory Analysis
5.7. DMI Opinion
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19
6.1.1. Scenario Before COVID
6.1.2. Scenario During COVID
6.1.3. Scenario Post COVID
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Treatment
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Treatment
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Treatment
7.2. Hormone Therapy*
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.2.2.1. Estrogen
7.2.2.1.1. Premarin
7.2.2.1.2. Vivelle-Dot
7.2.2.1.3. Others
7.2.2.2. Progesterone
7.2.2.2.1. Prometrium
7.2.2.2.2. Others
7.2.2.3. Combination
7.2.2.3.1. Prempro
7.2.2.3.2. Duavee
7.3. Antidepressants
7.3.1. Paroxetine
7.3.2. Venlafaxine
7.4. Others
8. By Route of Administration
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Route of Administration
8.2. Oral*
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Injectables
8.4. Others
9. By Distribution Channel
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel
9.2. Hospital Pharmacies*
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. Retail Pharmacies
9.4. Online Pharmacies
10. By Region
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
10.2. North America
10.2.1. Introduction
10.2.2. Key Region-Specific Dynamics
10.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Treatment
10.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration
10.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
10.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.2.6.1. U.S.
10.2.6.2. Canada
10.2.6.3. Mexico
10.3. Europe
10.3.1. Introduction
10.3.2. Key Region-Specific Dynamics
10.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Treatment
10.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration
10.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
10.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.3.6.1. Germany
10.3.6.2. UK
10.3.6.3. France
10.3.6.4. Italy
10.3.6.5. Spain
10.3.6.6. Rest of Europe
10.4. South America
10.4.1. Introduction
10.4.2. Key Region-Specific Dynamics
10.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Treatment
10.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration
10.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
10.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.4.6.1. Brazil
10.4.6.2. Argentina
10.4.6.3. Rest of South America
10.5. Asia-Pacific
10.5.1. Introduction
10.5.2. Key Region-Specific Dynamics
10.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Treatment
10.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration
10.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
10.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.5.6.1. China
10.5.6.2. India
10.5.6.3. Japan
10.5.6.4. Australia
10.5.6.5. Rest of Asia-Pacific
10.6. Middle East and Africa
10.6.1. Introduction
10.6.2. Key Region-Specific Dynamics
10.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Treatment
10.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration
10.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
11. Competitive Landscape
11.1. Competitive Scenario
11.2. Market Positioning/Share Analysis
11.3. Mergers and Acquisitions Analysis
12. Company Profiles
12.1. Pfizer Inc.
12.1.1. Company Overview
12.1.2. Product Portfolio and Description
12.1.3. Financial Overview
12.1.4. Key Developments
12.2. AbbVie Inc.
12.3. Bayer
12.4. Amneal Pharmaceuticals LLC
12.5. Serum Institute of India Pvt. Ltd.
12.6. Cipla Limited
12.7. Camber Pharmaceuticals, Inc.
12.8. Merck KGaA
12.9. Algen Healthcare Ltd
12.10. Biosynth
LIST NOT EXHAUSTIVE
13. Appendix
13.1. About Us and Services
13.2. Contact Us

 

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Summary

Overview
Global Menopausal Hot Flashes Market reached US$ YY million in 2022 and is expected to reach US$ YY million by 2030 growing at a CAGR of YY% during the forecast period 2023-2030.
Menopausal hot flashes are the most common symptoms observed in 50-55 years women during menopause. It is caused by hormone fluctuation, especially estrogen; heart palpitations and dizziness can accompany this symptom. Hormone-infused drugs are used to treat hot flashes, which is preferred mostly.
According to John Hopkin's Medicine, 2023, About 75% of all women have these sudden, brief, periodic increases in their body temperature. Usually, hot flashes start before a woman's last period. For 80% of women, hot flashes occur for two years or less. The treatment includes hormonal therapy, antidepressants, etc. However, estrogen therapy is the most effective treatment for relieving menopausal hot flashes.
Market Dynamics: Drivers & Restraints
Increasing menopausal women
Menopause is one of the most common conditions every woman has to go through once in life. The symptoms vary in individuals, such as hot flashes, night sweats, pain during sexual intercourse, mood swings, etc. It occurs at 50-55 in most women: the U.S. census data more than 15 million women ages 45 to 60 in the workplace. An increase in number of menopausal women worldwide is observed according to the data provided.
Menopause occurs at a median age of 51.3 years in the United States. National Institute of Health, in 2023, stated that nearly 80% of women worldwide suffer from vasomotor symptoms (VMS) that can range in severity and affect quality of life and overall health.
According to Mayo Clinic, 2022, By 2030, the world population of menopausal and postmenopausal women is projected to increase to 1.2 billion, with 47 million new entrants each year.
Furthermore, increase in expenditure of women in menopause care, increase in awareness among women, rising advancements in drug discoveries are few factors that are expected to drive the market in the forthcoming period.
Side effects of Hormonal drugs
Side effects of hormone therapy include an increased risk of endometrial cancer with long-term use. Increased risk of blood clots and stroke are observed. If the hormone therapy was started at early stages due to early menopause, there is an increased chance of dementia in women. Gallstones and gallstone problems are also common if the medication is continued for a long time.
Segment Analysis
The global menopausal hot flashes are segmented based on treatment, route of administration, distribution channel and region.
The Hormone therapy segment accounted for approximately 43.1% of the market share
Hormone therapy is expected to hold the largest share of the market. For instance, the imbalance of hormones like estrogen is the main reason for menopausal symptoms. A decrease in the level of hormones shows extreme symptoms (hot flashes, night sweats). A few healthcare startups launched hormonal supplements to combat the hot flashes in most women.
For instance, in August 2023, Rebalance Health, a startup, launched lozenges to help rebalance hormones in menopausal women who experience symptoms like hot flashes, night sweats, etc.
Furthermore, in May 2022, Hologram Sciences launched Phenology, a beauty and wellness brand with curated nutritional supplements to lower the symptoms of menopause, such as hot flashes, night sweats, mood swings, etc.
In April 2023, pH-D Feminine Health launched a new line of oral supplements to support women's menopausal health.
Geographical Analysis
North America accounted for approximately 40.2% of the market share in 2022
North America is expected to hold the largest market share due to the presence of women who experience menopausal symptoms increasing actively in the US. For instance, according to Cuyuna Regional Medical Organisation, in 2022, sixty-four million US women are 50 and older who are at menopausal age.
The cost of menopausal care is also increasing in the US because more working women are present in the US who are older than 45. For instance, according to The New York Times, 2023, Menopause costs American women an estimated $1.8 billion in lost working time per year.
According to the North American Menopause Society, 2023 By 2025, the number of postmenopausal women is expected to rise to 1.1 billion worldwide.
COVID-19 Impact Analysis
COVID-19 impact is moderate or less on the menopausal hot flashes market. Due to the rise in COVID-19 cases, there was a shift in the focus on developing drugs and vaccines to treat covid 19. The supply chain has been disrupted due to the implementation of lockdowns; this has the most impact on this market. As it is only managed and cannot be treated, home remedies were also considered as people feared visiting hospitals because of the infection spread.
Competitive Landscape
The major global players in the menopausal hot flashes market include Pfizer Inc., AbbVie Inc., Bayer, Amneal Pharmaceuticals LLC, Serum Institute of India Pvt. Ltd., Cipla Limited, Camber Pharmaceuticals, Inc., Merck KGaA, Algen Healthcare Ltd, Biosynth among others.
Key Developments
• In May 2023, Veozah (fezolinetant) developed by Astellas Pharma US, Inc. received US Food and Drug Administration approval for the treatment of moderate to severe vasomotor symptoms, or hot flashes, caused by menopause.
• In October 2023, Elda Health launched a curated product portfolio to expand its horizons. It is based in India and hence aims to empower Indian women who are suffering from menopause.
Why Purchase the Report?
• To visualize the global menopausal hot flashes market segmentation based on treatment, route of administration, distribution channel and region as well as understand key commercial assets and players.
• Identify commercial opportunities by analyzing trends and co-development.
• Excel data sheet with numerous data points of menopausal hot flashes market-level with all segments.
• PDF report consists of a comprehensive analysis after exhaustive qualitative interviews and an in-depth study.
• Product mapping available as excel consisting of key products of all the major players.
The global menopausal hot flashes market report would provide approximately 61 tables, 57 figures, and 195 Pages.
Target Audience 2023
• Manufacturers/ Buyers
• Industry Investors/Investment Bankers
• Research Professionals
• Emerging Companies



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Table of Contents

Table of Contents
1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet by Treatment
3.2. Snippet by Route of Administration
3.3. Snippet by Distribution Channel
3.4. Snippet by Region
4. Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Driver
4.1.1.1. Increasing menopausal women
4.1.1.2. YY
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. Side effects of hormonal drugs
4.1.2.2. YY
4.1.3. Opportunity
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Force Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Menopausal women stats
5.5. Regional Analysis
5.6. Regulatory Analysis
5.7. DMI Opinion
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19
6.1.1. Scenario Before COVID
6.1.2. Scenario During COVID
6.1.3. Scenario Post COVID
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Treatment
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Treatment
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Treatment
7.2. Hormone Therapy*
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.2.2.1. Estrogen
7.2.2.1.1. Premarin
7.2.2.1.2. Vivelle-Dot
7.2.2.1.3. Others
7.2.2.2. Progesterone
7.2.2.2.1. Prometrium
7.2.2.2.2. Others
7.2.2.3. Combination
7.2.2.3.1. Prempro
7.2.2.3.2. Duavee
7.3. Antidepressants
7.3.1. Paroxetine
7.3.2. Venlafaxine
7.4. Others
8. By Route of Administration
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Route of Administration
8.2. Oral*
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Injectables
8.4. Others
9. By Distribution Channel
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel
9.2. Hospital Pharmacies*
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. Retail Pharmacies
9.4. Online Pharmacies
10. By Region
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
10.2. North America
10.2.1. Introduction
10.2.2. Key Region-Specific Dynamics
10.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Treatment
10.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration
10.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
10.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.2.6.1. U.S.
10.2.6.2. Canada
10.2.6.3. Mexico
10.3. Europe
10.3.1. Introduction
10.3.2. Key Region-Specific Dynamics
10.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Treatment
10.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration
10.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
10.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.3.6.1. Germany
10.3.6.2. UK
10.3.6.3. France
10.3.6.4. Italy
10.3.6.5. Spain
10.3.6.6. Rest of Europe
10.4. South America
10.4.1. Introduction
10.4.2. Key Region-Specific Dynamics
10.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Treatment
10.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration
10.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
10.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.4.6.1. Brazil
10.4.6.2. Argentina
10.4.6.3. Rest of South America
10.5. Asia-Pacific
10.5.1. Introduction
10.5.2. Key Region-Specific Dynamics
10.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Treatment
10.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration
10.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
10.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.5.6.1. China
10.5.6.2. India
10.5.6.3. Japan
10.5.6.4. Australia
10.5.6.5. Rest of Asia-Pacific
10.6. Middle East and Africa
10.6.1. Introduction
10.6.2. Key Region-Specific Dynamics
10.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Treatment
10.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration
10.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
11. Competitive Landscape
11.1. Competitive Scenario
11.2. Market Positioning/Share Analysis
11.3. Mergers and Acquisitions Analysis
12. Company Profiles
12.1. Pfizer Inc.
12.1.1. Company Overview
12.1.2. Product Portfolio and Description
12.1.3. Financial Overview
12.1.4. Key Developments
12.2. AbbVie Inc.
12.3. Bayer
12.4. Amneal Pharmaceuticals LLC
12.5. Serum Institute of India Pvt. Ltd.
12.6. Cipla Limited
12.7. Camber Pharmaceuticals, Inc.
12.8. Merck KGaA
12.9. Algen Healthcare Ltd
12.10. Biosynth
LIST NOT EXHAUSTIVE
13. Appendix
13.1. About Us and Services
13.2. Contact Us

 

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2024/09/27 10:27

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