がん診断薬の世界市場 - 2023-2030Global Cancer Diagnostic Market - 2023-2030 概要 世界の癌診断市場は2022年にYY百万米ドルに達し、2023-2030年の予測期間中にYY%の年平均成長率で成長し、2030年にはYY百万米ドルに達すると予測されている。 分子診断技術は、がん発見に急速に利用されて... もっと見る
サマリー概要世界の癌診断市場は2022年にYY百万米ドルに達し、2023-2030年の予測期間中にYY%の年平均成長率で成長し、2030年にはYY百万米ドルに達すると予測されている。 分子診断技術は、がん発見に急速に利用されている。これは、腫瘍の位置、広がり、病期分類とともに、特定の種類の癌を確認するための手順を含む。組織生検は現在、がん診断のゴールドスタンダードであるが、侵襲的な性質のため、生検を繰り返すことが課題となっている。 CTやMRIのような画像検査により、医師は非侵襲的な方法で骨や内臓を調べることができる。がんを発見する唯一の方法はなく、通常、複数の診断手順を経て、特定のがん種が医師に確認される。さまざまながん診断法の臨床的有効性や費用対効果は十分ではない。そのため、新しい診断方法が毎日のように登場している。 市場ダイナミクス:促進要因と阻害要因 主要企業による戦略的開発 Thermo Fisher Scientific Inc.、Agilent Technologies Inc.、Roche Diagnosticsなどの主要企業による戦略的開発は、より優れたがん診断へのアクセスを強化する。がん領域では研究開発が活発化しており、がん診断薬の有効性を高めるための研究開発活動が活発化している。 例えば、2023年5月、ファイザー社はサーモフィッシャーサイエンティフィック社と提携し、乳がんおよび肺がん診断のための次世代シーケンシング(NGS)ベースの検査へのアクセスを拡大した。 さらに、2023年1月には、アジレント・テクノロジー・インクがクエスト・ダイアグノスティックスと提携し、全米の患者がAgilent Resolution ctDx FIRSTリキッドバイオプシー次世代シーケンシング(NGS)検査にアクセスできるようになった。 2023年3月、ロシュ・ダイアグノスティックス・インドはCAPED(Cancer Awareness Prevention and Early Detection Trust)とがん検診プログラムを開始するための覚書を締結した。 偽陽性または偽陰性 がん診断では偽陽性が発生し、誤った治療や全く治療を行わないことにつながる可能性がある。JAMA Internal Medicine, 2023によると、検査結果は時に偽陽性または偽陰性を示すことがあり、健康状態を改善することなく検査回数を増やすことにつながる。それは、個人の健康に影響を与える過剰診断につながる。例えば、コンピューター断層撮影による放射線は肺がんリスクの上昇につながる。大腸内視鏡検査は出血やその他の合併症を引き起こす可能性がある。 このレポートの詳細について - サンプル請求 セグメント分析 世界のがん診断市場は、製品タイプ、技術、がんタイプ、エンドユーザー、地域によって区分される。 消耗品セグメントは市場シェアの約37.4%を占める 消耗品は同セグメントで最大のシェアを占めると予想される。診断用消耗品は、安定した反復可能なバッチで生産されなければならない。研究者は様々な新しい知見を利用して、様々な癌に対する新しい製品や治療法を生み出すことができる。同分野の拡大を後押ししている主な理由は、がん診断用消耗品の使用量の増加、研究開発費の増加、がん有病率の上昇、高齢者人口の増加、技術的に洗練された機器のリリースなどである。 例えば、2023年10月、Delfi Diagnosticsは血液ベースの肺がんスクリーニング検査を開始した。 2023年7月、クエスト・ダイアグノスティックスはエンビジョン・サイエンシズと共同で新規の前立腺がん検査を開始した。 地理的分析 2022年の市場シェアは北米が約39.2%を占める 例えば、国立保健統計センターによると、2023年には米国で新たに195万8310人のがん患者が発生し、60万9820人が死亡すると予測されている。 さらに、国立がん研究所によると、リストに最も多く含まれるがんの種類は乳がんで、2023年には米国で300,590人の新規症例が発生すると予測されている。 2022年には、米国で約4万3250人以上の女性が乳がんで死亡している。また、乳がん診断薬のメーカーによる開発の増加が、この地域の市場成長を促進している。 COVID-19影響分析 診断・治療機器に対する需要は病院で劇的に増加している。例えば、人工呼吸器、人工呼吸器、体外診断(IVD)検査に対するニーズは、この地域の各国の病院で急激に高まっている。 多くの医療施設が緊急性のない処置や癌のスクリーニングを延期したため、定期検査を受ける人の数に影響が出た。さらに、医療現場でのウイルス感染への恐怖や移動の制限により、検診率はさらに低下した。これらの要因により、パンデミック期間中、市場は縮小傾向にあった。 競合他社の状況 がん診断市場における世界の主要企業は、Thermo Fisher Scientific Inc、Agilent Technologies, Inc、Abbott Laboratories、F. Hoffmann-La Roche Ltd、BioMérieux SA、Illumina, Inc、Biocare Medical, LLC、GE Healthcare、Biocept Inc、Qiagenなどである。 主要開発 - 2023年4月、Agilent Technologies Inc.は韓国のTheragen Bioと、がんゲノムプロファイリングデザインを中心としたプレシジョン・オンコロジーを強化するための覚書を締結した。 - 2023年6月、分子バイオプシー技術企業からNGSベースのアッセイ「PreCheck Comprehensive Cancer Panel」が発表された。 - 2022年10月、サーモフィッシャーサイエンティフィック社ががん診断メーカーのザ・バインディングサイトを26億ドルで買収。がん診断分野における更なるイノベーションを目指している。 レポートを購入する理由 - 製品タイプ、技術、がんタイプ、エンドユーザー、地域に基づく世界のがん診断市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレーヤーを理解する。 - トレンドと共同開発を分析することにより、商機を特定する。 - がん診断薬市場レベルの全セグメントを網羅した多数のデータを収録したExcelデータシート。 - 徹底的な定性インタビューと綿密な調査による包括的な分析結果。 - 主要企業の主要製品からなる製品マッピングをエクセルで提供。 世界のがん診断市場レポートは約69の表、72の図、195ページを提供します。 対象読者 - メーカー/バイヤー - 業界投資家/投資銀行家 - 研究専門家 - 新興企業 目次Table of Contents1. Methodology and Scope 1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Product Type 3.2. Snippet by Technology 3.3. Snippet by Cancer Type 3.4. Snippet by End User 3.5. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Driver 4.1.1.1. Strategic developments by key companies 4.1.1.2. YY 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. False positive or negative results 4.1.2.2. YY 4.1.3. Opportunity 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Force Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 5.5. DMI Opinion 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID 6.1.2. Scenario During COVID 6.1.3. Scenario Post COVID 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Product Type 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Product Type 7.2. Consumables* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.2.2.1. Antibodies 7.2.2.2. Kits & Reagents 7.2.2.3. Probes 7.2.2.4. Others 7.3. Instruments 7.3.1. Pathology-based 7.3.1.1. Tissue Processing Systems 7.3.1.2. Cell Processors 7.3.1.3. PCR Instruments 7.3.1.4. Microarrays 7.3.1.5. Others 7.3.2. Imaging 7.3.2.1. CT Systems 7.3.2.2. Ultrasound Systems 7.3.2.3. MRI Systems 7.3.2.4. Mammography Systems 7.3.2.5. Others 8. By Technology 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Technology 8.2. IVD Testing* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.2.2.1. In Situ Hybridization (ISH) 8.2.2.2. Next-generation Sequencing (NGS) 8.2.2.3. Others 8.2.3. Imaging 8.2.3.1. Magnetic Resonance Imaging (MRI) 8.2.3.2. Computed Tomography (CT) 8.2.3.3. Others 9. By Cancer Type 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Cancer Type 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Cancer Type 9.2. Breast Cancer* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Colorectal Cancer 9.4. Cervical Cancer 9.5. Lung Cancer 9.6. Others 10. By End User 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 10.1.2. Market Attractiveness Index, By End User 10.2. Hospitals and Clinics* 10.2.1. Introduction 10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 10.3. Diagnostic Laboratories 10.4. Cancer Care and Research Institutes 10.5. Others 11. By Region 11.1. Introduction 11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 11.2. North America 11.2.1. Introduction 11.2.2. Key Region-Specific Dynamics 11.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 11.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Cancer Type 11.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 11.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.2.7.1. U.S. 11.2.7.2. Canada 11.2.7.3. Mexico 11.3. Europe 11.3.1. Introduction 11.3.2. Key Region-Specific Dynamics 11.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 11.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Cancer Type 11.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 11.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.3.7.1. Germany 11.3.7.2. UK 11.3.7.3. France 11.3.7.4. Italy 11.3.7.5. Spain 11.3.7.6. Rest of Europe 11.4. South America 11.4.1. Introduction 11.4.2. Key Region-Specific Dynamics 11.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 11.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Cancer Type 11.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 11.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.4.7.1. Brazil 11.4.7.2. Argentina 11.4.7.3. Rest of South America 11.5. Asia-Pacific 11.5.1. Introduction 11.5.2. Key Region-Specific Dynamics 11.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 11.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Cancer Type 11.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 11.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.5.7.1. China 11.5.7.2. India 11.5.7.3. Japan 11.5.7.4. Australia 11.5.7.5. Rest of Asia-Pacific 11.6. Middle East and Africa 11.6.1. Introduction 11.6.2. Key Region-Specific Dynamics 11.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 11.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Cancer Type 11.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 12. Competitive Landscape 12.1. Competitive Scenario 12.2. Market Positioning/Share Analysis 12.3. Mergers and Acquisitions Analysis 13. Company Profiles 13.1. Thermo Fisher Scientific Inc 13.1.1. Company Overview 13.1.2. Product Portfolio and Description 13.1.3. Financial Overview 13.1.4. Key Developments 13.2. Agilent Technologies, Inc 13.3. Abbott Laboratories 13.4. F. Hoffmann-La Roche Ltd 13.5. BioMérieux SA 13.6. Illumina, Inc 13.7. Biocare Medical, LLC 13.8. GE Healthcare 13.9. Biocept Inc 13.10. Qiagen LIST NOT EXHAUSTIVE 14. Appendix 14.1. About Us and Services 14.2. Contact Us
SummaryOverview Table of ContentsTable of Contents1. Methodology and Scope 1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Product Type 3.2. Snippet by Technology 3.3. Snippet by Cancer Type 3.4. Snippet by End User 3.5. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Driver 4.1.1.1. Strategic developments by key companies 4.1.1.2. YY 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. False positive or negative results 4.1.2.2. YY 4.1.3. Opportunity 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Force Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 5.5. DMI Opinion 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID 6.1.2. Scenario During COVID 6.1.3. Scenario Post COVID 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Product Type 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Product Type 7.2. Consumables* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.2.2.1. Antibodies 7.2.2.2. Kits & Reagents 7.2.2.3. Probes 7.2.2.4. Others 7.3. Instruments 7.3.1. Pathology-based 7.3.1.1. Tissue Processing Systems 7.3.1.2. Cell Processors 7.3.1.3. PCR Instruments 7.3.1.4. Microarrays 7.3.1.5. Others 7.3.2. Imaging 7.3.2.1. CT Systems 7.3.2.2. Ultrasound Systems 7.3.2.3. MRI Systems 7.3.2.4. Mammography Systems 7.3.2.5. Others 8. By Technology 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Technology 8.2. IVD Testing* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.2.2.1. In Situ Hybridization (ISH) 8.2.2.2. Next-generation Sequencing (NGS) 8.2.2.3. Others 8.2.3. Imaging 8.2.3.1. Magnetic Resonance Imaging (MRI) 8.2.3.2. Computed Tomography (CT) 8.2.3.3. Others 9. By Cancer Type 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Cancer Type 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Cancer Type 9.2. Breast Cancer* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Colorectal Cancer 9.4. Cervical Cancer 9.5. Lung Cancer 9.6. Others 10. By End User 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 10.1.2. Market Attractiveness Index, By End User 10.2. Hospitals and Clinics* 10.2.1. Introduction 10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 10.3. Diagnostic Laboratories 10.4. Cancer Care and Research Institutes 10.5. Others 11. By Region 11.1. Introduction 11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 11.2. North America 11.2.1. Introduction 11.2.2. Key Region-Specific Dynamics 11.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 11.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Cancer Type 11.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 11.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.2.7.1. U.S. 11.2.7.2. Canada 11.2.7.3. Mexico 11.3. Europe 11.3.1. Introduction 11.3.2. Key Region-Specific Dynamics 11.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 11.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Cancer Type 11.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 11.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.3.7.1. Germany 11.3.7.2. UK 11.3.7.3. France 11.3.7.4. Italy 11.3.7.5. Spain 11.3.7.6. Rest of Europe 11.4. South America 11.4.1. Introduction 11.4.2. Key Region-Specific Dynamics 11.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 11.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Cancer Type 11.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 11.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.4.7.1. Brazil 11.4.7.2. Argentina 11.4.7.3. Rest of South America 11.5. Asia-Pacific 11.5.1. Introduction 11.5.2. Key Region-Specific Dynamics 11.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 11.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Cancer Type 11.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 11.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.5.7.1. China 11.5.7.2. India 11.5.7.3. Japan 11.5.7.4. Australia 11.5.7.5. Rest of Asia-Pacific 11.6. Middle East and Africa 11.6.1. Introduction 11.6.2. Key Region-Specific Dynamics 11.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 11.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Cancer Type 11.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 12. Competitive Landscape 12.1. Competitive Scenario 12.2. Market Positioning/Share Analysis 12.3. Mergers and Acquisitions Analysis 13. Company Profiles 13.1. Thermo Fisher Scientific Inc 13.1.1. Company Overview 13.1.2. Product Portfolio and Description 13.1.3. Financial Overview 13.1.4. Key Developments 13.2. Agilent Technologies, Inc 13.3. Abbott Laboratories 13.4. F. Hoffmann-La Roche Ltd 13.5. BioMérieux SA 13.6. Illumina, Inc 13.7. Biocare Medical, LLC 13.8. GE Healthcare 13.9. Biocept Inc 13.10. Qiagen LIST NOT EXHAUSTIVE 14. Appendix 14.1. About Us and Services 14.2. Contact Us
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(医薬)の最新刊レポートDataM Intelligence社の医薬分野での最新刊レポート本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート
よくあるご質問DataM Intelligence社はどのような調査会社ですか?DataM Intelligenceは世界および主要地域の広範な市場に関する調査レポートを出版しています。 もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
詳細検索
2024/11/15 10:26 157.84 円 166.62 円 202.61 円 |