聴覚機器の世界市場 - 2023-2030Global Audiology Devices Market - 2023-2030 概要 聴力検査装置の世界市場は、2022年にYY百万米ドルに達し、2023-2030年の予測期間中にYY%の年平均成長率で成長し、2030年にはYY百万米ドルに達すると予測されている。 難聴は、脳から耳への神経経路の変化... もっと見る
サマリー概要聴力検査装置の世界市場は、2022年にYY百万米ドルに達し、2023-2030年の予測期間中にYY%の年平均成長率で成長し、2030年にはYY百万米ドルに達すると予測されている。 難聴は、脳から耳への神経経路の変化により、高齢者に起こりやすい。聴力検査装置は、難聴や異常の検出と治療に使用される。聴力検査機器は一般的に補聴器として知られ、人々の聴力問題を監視・調査するために使用されます。 補聴器、人工内耳、骨固定型聴覚インプラントはすべて、難聴の人々をサポートします。補聴器は、内蔵のマイク、アンプ、スピーカーを使って音を増幅します。補聴器は、聴覚障害を持つ人々を支援するために設計された、音を増幅する装置である。 市場ダイナミクス:促進要因と阻害要因 機器発売数の増加 高度に先進的な機器の発売数の増加は、高い効率で聴覚ソリューションを提供する能力により、市場の成長を促進すると予想される。 例えば、2023年9月25日、AIを搭載した補聴器とオーディオソリューションを提供するELEHEAR社は、初のOTC補聴器デバイスを発表した。 2023年8月7日、ユニトロンは、最近発売されたビバンテ・プラットフォーム上で動作する新しい充電式補聴器Moxi V-RSを発売した。 さらに、2022年10月17日、レキシーヒアリングは、ボーズ搭載のレキシーB2補聴器を発売し、同社のオーディオロジスト品質の補聴器製品群に第3の補聴器モデルを追加した。さらに、難聴患者の増加や製品の技術的進歩も市場成長の原動力となっている。 阻害要因 補聴器にかかるコストの高さ 人工内耳の平均費用は、保険なしで3万ドルから5万ドルに及ぶ。そのため、ほとんどの人が高額な人工内耳を購入することができず、市場成長の妨げとなっている。 セグメント分析 世界の聴覚機器市場は、技術、製品タイプ、適応症、流通チャネル、地域によって区分される。 人工内耳分野が市場シェアの56.3%を占める 人工内耳分野が市場シェアで大きな位置を占めている。人工内耳は、内耳の損傷による重度の難聴者の聴力を改善する電子機器である。先進的な人工内耳の発売が増加しており、同分野の成長を牽引すると期待されている。 例えば、2023年8月18日、Cochlear Limitedは、伝音性難聴者の聴力改善を目的とした、3.0TのMRIが可能な次世代Cochlear Osiaシステムを発表した。 例えば、2021年8月、コクレア社はシンガポールでNucleus Kanso 2サウンドプロセッサーを発売しました。この新発売は、スマートフォンとの接続を可能にし、難聴者の聴力改善に貢献する聴覚技術の革新に対するコクリアの継続的なコミットメントを反映したものです。このように、聴覚に役立つ先進的な製品の発売増加は、このセグメントの成長を促進すると予想される。 地理的分析 北米は世界の聴覚機器市場シェアで重要な位置を占めると予想される 北米は聴覚問題の増加により、聴覚機器市場で圧倒的な強さを誇っている。高齢者人口の増加や医療機器メーカーの存在も、同地域における市場成長の推進要因となっている。この傾向は予測期間を通じて続くと予想される。 例えば、National Council on Aging, Inc.が2023年に発表したレポートによると、現在4800万人のアメリカ人がある程度の難聴を経験していると推定されている。難聴を抱えるアメリカ人の数は、今後40年間で3000万人増加すると予想されている。 さらに、国立衛生研究所が2022年3月に発表した論文によると、耳硬化症は300万人以上のアメリカ人に影響を及ぼしています。耳硬化症の多くは遺伝すると考えられています。耳硬化症は、耳の中の骨が徐々に難聴を引き起こす疾患である。したがって、難聴の症例数の増加は、聴覚機器の需要を増加させ、市場の成長を促進すると予想される。 COVID-19影響分析 パンデミックは世界の聴覚機器市場に大きな影響を与えている。病院が緊急サービスしか提供しないため、定期的な診察とフォローアップケアを受ける患者が中断された。そのため、聴覚障害の治療は緊急性のない治療とみなされるため、多くの患者が放置された。このように、COVID-19は市場の成長にマイナスの影響を与えている。 競争状況 大きな市場シェアを持つ主要企業には、Oticon Medical、Med-EL、Starkey Hearing Technologies、Phonak、Advanced Bionics、Audina Hearing Instruments, Inc、Coselgi、Sonova AG、WS Audiology A/S、BHM-Tech Produktionsgesellschaft mbHなどがある。 主な動向 - 2023年8月29日、ルーシッド・ヒアリング社は店頭販売(OTC)補聴器Talaを発売した。テキサスに本社を置くルーシッド・ヒアリングは、ブルートゥース対応のワイヤレス・ストリーミング機能を備えたタラを設計した。 - 2023年6月21日、ソノバが初のOTC補聴器「インクリニックケアパッケージ」を発売。 - 2022年11月1日、コクリア・リミテッドがコクリア™・ニュークリアス8サウンドプロセッサーの米国食品医薬品局(FDA)認可を取得。 レポートを購入する理由 - 技術、製品タイプ、適応症、流通チャネル、地域に基づく世界のオーディオロジー機器市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレーヤーを理解する。 - トレンドと共同開発の分析による商機の特定。 - オージオロジーデバイス市場レベルの多数のデータポイントを全セグメントで収録したExcelデータシート。 - PDFレポートは、徹底的な定性的インタビューと詳細な調査後の包括的な分析で構成されています。 - すべての主要企業の主要製品で構成されたエクセルで利用可能な製品マッピング。 世界のオーディオロジー機器市場レポートは、約69の表、71の図、186ページを提供します。 対象読者 - メーカー/バイヤー - 業界投資家/投資銀行家 - 研究専門家 - 新興企業 目次Table of Contents1. Methodology and Scope 1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Technology 3.2. Snippet by Product Type 3.3. Snippet by Indication 3.4. Snippet by Distribution Channel 3.5. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Increase in the number of device launches 4.1.1.2. YY 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. High costs associated with the devices 4.1.3. Opportunity 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Force Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 5.5. Russia-Ukraine War Impact Analysis 5.6. DMI Opinion 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID 6.1.2. Scenario During COVID 6.1.3. Scenario Post COVID 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Technology 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Technology 7.2. Digital * 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Analog 8. By Product Type 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Product Type 8.2. Hearing Aids * 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Cochlear Implants 8.4. Bone Conduction Devices 8.5. Diagnostic Devices 9. By Indication 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Indication 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Indication 9.2. Otosclerosis * 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Meniere’s Disease 9.4. Acoustic Tumors 9.5. Otitis Media 9.6. Others 10. By Distribution Channel 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel 10.2. Retail Sales * 10.2.1. Introduction 10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 10.3. Online Stores 10.4. Government Purchases 10.5. E-Commerce 10.6. Others 11. By Region 11.1. Introduction 11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 11.2. North America 11.2.1. Introduction 11.2.2. Key Region-Specific Dynamics 11.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 11.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Indication 11.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.2.7.1. U.S. 11.2.7.2. Canada 11.2.7.3. Mexico 11.3. Europe 11.3.1. Introduction 11.3.2. Key Region-Specific Dynamics 11.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 11.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Indication 11.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.3.7.1. Germany 11.3.7.2. UK 11.3.7.3. France 11.3.7.4. Italy 11.3.7.5. Spain 11.3.7.6. Rest of Europe 11.4. South America 11.4.1. Introduction 11.4.2. Key Region-Specific Dynamics 11.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 11.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Indication 11.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.4.7.1. Brazil 11.4.7.2. Argentina 11.4.7.3. Rest of South America 11.5. Asia-Pacific 11.5.1. Introduction 11.5.2. Key Region-Specific Dynamics 11.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 11.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Indication 11.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.5.7.1. China 11.5.7.2. India 11.5.7.3. Japan 11.5.7.4. Australia 11.5.7.5. Rest of Asia-Pacific 11.6. Middle East and Africa 11.6.1. Introduction 11.6.2. Key Region-Specific Dynamics 11.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 11.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Indication 11.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 12. Competitive Landscape 12.1. Competitive Scenario 12.2. Market Positioning/Share Analysis 12.3. Mergers and Acquisitions Analysis 13. Company Profiles 13.1. Oticon Medical * 13.1.1. Company Overview 13.1.2. Product Portfolio and Description 13.1.3. Financial Overview 13.1.4. Key Developments 13.2. Med-EL 13.3. Starkey Hearing Technologies 13.4. Phonak 13.5. Advanced Bionics 13.6. Audina Hearing Instruments, Inc. 13.7. Coselgi 13.8. Sonova AG 13.9. WS Audiology A/S 13.10. BHM-Tech Produktionsgesellschaft mbH LIST NOT EXHAUSTIVE 14. Appendix 14.1. About Us and Services 14.2. Contact Us
SummaryOverview Table of ContentsTable of Contents1. Methodology and Scope 1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Technology 3.2. Snippet by Product Type 3.3. Snippet by Indication 3.4. Snippet by Distribution Channel 3.5. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Increase in the number of device launches 4.1.1.2. YY 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. High costs associated with the devices 4.1.3. Opportunity 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Force Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 5.5. Russia-Ukraine War Impact Analysis 5.6. DMI Opinion 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID 6.1.2. Scenario During COVID 6.1.3. Scenario Post COVID 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Technology 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Technology 7.2. Digital * 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Analog 8. By Product Type 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Product Type 8.2. Hearing Aids * 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Cochlear Implants 8.4. Bone Conduction Devices 8.5. Diagnostic Devices 9. By Indication 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Indication 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Indication 9.2. Otosclerosis * 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Meniere’s Disease 9.4. Acoustic Tumors 9.5. Otitis Media 9.6. Others 10. By Distribution Channel 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel 10.2. Retail Sales * 10.2.1. Introduction 10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 10.3. Online Stores 10.4. Government Purchases 10.5. E-Commerce 10.6. Others 11. By Region 11.1. Introduction 11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 11.2. North America 11.2.1. Introduction 11.2.2. Key Region-Specific Dynamics 11.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 11.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Indication 11.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.2.7.1. U.S. 11.2.7.2. Canada 11.2.7.3. Mexico 11.3. Europe 11.3.1. Introduction 11.3.2. Key Region-Specific Dynamics 11.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 11.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Indication 11.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.3.7.1. Germany 11.3.7.2. UK 11.3.7.3. France 11.3.7.4. Italy 11.3.7.5. Spain 11.3.7.6. Rest of Europe 11.4. South America 11.4.1. Introduction 11.4.2. Key Region-Specific Dynamics 11.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 11.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Indication 11.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.4.7.1. Brazil 11.4.7.2. Argentina 11.4.7.3. Rest of South America 11.5. Asia-Pacific 11.5.1. Introduction 11.5.2. Key Region-Specific Dynamics 11.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 11.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Indication 11.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.5.7.1. China 11.5.7.2. India 11.5.7.3. Japan 11.5.7.4. Australia 11.5.7.5. Rest of Asia-Pacific 11.6. Middle East and Africa 11.6.1. Introduction 11.6.2. Key Region-Specific Dynamics 11.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 11.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Indication 11.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 12. Competitive Landscape 12.1. Competitive Scenario 12.2. Market Positioning/Share Analysis 12.3. Mergers and Acquisitions Analysis 13. Company Profiles 13.1. Oticon Medical * 13.1.1. Company Overview 13.1.2. Product Portfolio and Description 13.1.3. Financial Overview 13.1.4. Key Developments 13.2. Med-EL 13.3. Starkey Hearing Technologies 13.4. Phonak 13.5. Advanced Bionics 13.6. Audina Hearing Instruments, Inc. 13.7. Coselgi 13.8. Sonova AG 13.9. WS Audiology A/S 13.10. BHM-Tech Produktionsgesellschaft mbH LIST NOT EXHAUSTIVE 14. Appendix 14.1. About Us and Services 14.2. Contact Us
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(医療機器)の最新刊レポート
DataM Intelligence社の医療分野での最新刊レポート本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート
よくあるご質問DataM Intelligence社はどのような調査会社ですか?DataM Intelligenceは世界および主要地域の広範な市場に関する調査レポートを出版しています。 もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
詳細検索
2024/11/15 10:26 157.84 円 166.62 円 202.61 円 |