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ヘルスケアにおける仮想現実と拡張現実の世界市場 - 2023-2030


Global Virtual and Augment Reality in Healthcare Market - 2023-2030

概要 ヘルスケアにおける仮想現実と拡張現実の世界市場は、2022年にXX億米ドルに達し、2023年から2030年の予測期間中にXX%の年平均成長率で成長し、2030年にはXX億米ドルに達すると予測されている。 ヘルスケア... もっと見る

 

 

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DataM Intelligence
データMインテリジェンス
2023年9月27日 US$4,350
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195 英語

 

サマリー

概要
ヘルスケアにおける仮想現実と拡張現実の世界市場は、2022年にXX億米ドルに達し、2023年から2030年の予測期間中にXX%の年平均成長率で成長し、2030年にはXX億米ドルに達すると予測されている。
ヘルスケアにおける仮想現実と拡張現実の市場動向は、技術的進歩とAIの利用の高まりに起因するサービス開始の上昇を示している。360度バーチャルリアリティ体験では、ユーザーは周囲の環境と相互作用し、変化させることができる。具体的な現実の上に、インタラクティブなレイヤーが追加され、イベント広告のためのいくつかのチャンスが可能になります。
さらに、技術、アプリケーション、コンポーネントの利用可能性の上昇、市場におけるソフトウェア数の増加、研究開発の増加により、ヘルスケアにおける仮想現実と拡張現実の製品採用が増加しており、ヘルスケアにおける仮想現実と拡張現実の市場規模を押し上げている。
同市場は、この分野における進歩の高まりの結果、北米地域の製品に対する需要が伸びている。Real Response社、Microsoft社、Laerdal Medical社、Koninklijke Philips N.V.社などの競合企業が積極的に市場に参入している。
ダイナミクス
シミュレーショントレーニングへのバーチャルリアリティの採用が増加し、医療におけるバーチャルリアリティと拡張現実市場の成長を促進
医療業界ではAR/VR技術の利用が大きく伸びている。VRシミュレーションの使用により、外科医は事前に手術を計画し、患者を危険にさらす可能性のある状況を予測し、侵襲性の低い治療を頻繁に行うことができる。さらに、遠隔医療サービスや心的外傷後ストレス障害の管理に、それぞれVRやARが利用されるようになり、画期的な進歩を遂げている。
観光とマーケティングでは、QRコードをスキャンしてより多くのコンテンツやメディアにアクセスできるAR技術の利用が伸びている。これらのコードは現在、パンフレットや広告、芸術作品の端に表示されている。前述のような主張の結果、市場は予測期間を通じて主導権を握ると予測される。
医療におけるVRの進歩と応用の増加が市場成長の機会を生み出す
バーチャルリアリティを利用した新しいアプリケーションを発見するために、研究者たちによっていくつかの研究が行われている。2023年6月22日、ImmersiveTouch社の最先端手術計画技術は、患者の解剖学的構造の拡張現実と仮想現実の3Dモデルを生成し、視覚化の改善、個別化された手術ソリューション、患者コミュニケーションの強化を実現するもので、ニューヨーク州のノースウェル・レノックス・ヒル病院が初めて使用した。
FDA承認のこのシステムは、CTやMRI画像などの一般的な画像ファイルをインポートして、患者の解剖学的構造のバーチャル3Dモデルを即座に作成する。このような開発により、パーソナライズされたデジタル設計図、手術ガイダンス、再建用ハードウェアの作成が効率化され、術前準備から手術までの間隔が短縮される。このような研究や進歩は、医療におけるバーチャル・リアリティやオーグメント・リアリティの成長につながるだろう。
医療における仮想現実と拡張現実に関する技術的限界が市場成長の妨げになる
医療における仮想現実と拡張現実にはいくつかの課題が関連しており、その1つが技術的な限界です。幅広いユースケースをカバーするこの大きなカテゴリーへの回答は、これを反映している。VR機器の大きさが、特定のヘルスケア文脈での使用を妨げる人もいるかもしれない。また、ポケットサイズのPCでは、モバイルVRプラットフォームを通じての没入感は限られると感じる人もいるだろう。
また、医療センターによっては、デバイスの解像度やコンピュータの制約による制限に直面する場合もある。VRARAデジタルヘルス委員会のメンバーは、これらの問題に対する短期的な解決策を開発しています。ムーアの法則と市場競争力の結果、この分野でもサイズとパワーの両方が時間の経過とともに進歩すると確信している。
セグメント分析
ヘルスケアにおける仮想現実と拡張現実の世界市場は、コンポーネント、アプリケーション、テクノロジー、エンドユーザー、地域に基づいてセグメント化される。
高い需要により、コンポーネントからのサービスがヘルスケアにおける仮想現実と拡張現実市場シェアの約57.7%を占める
2022年には、コンポーネントからのサービスカテゴリが最大の市場シェアを占め、人口の間で世界的に外科手術や医療シミュレーショントレーニングが増加しているため、予測期間中もその優位性を維持すると予測されている。現在市場では、シミュレーショントレーニングプラットフォームサービスに特化した学生、看護師、医師向けの医療・教育トレーニングなど、数多くのサービスが提供されている。学生や医療従事者がバーチャルトレーニングにアクセスできるようにするためである。
例えば、2023年3月7日には、医療教育シミュレーションのトッププロバイダーであるPrecisionOS社によって、整形外科トレーニングのための革新的なバーチャルリアリティプログラムが発表された。同社は、北米および海外のすべての研修医制度向けに設計された包括的なリファレンスを作成した。このカリキュラムは、複数の外科医教育者の協力を得て開発されたもので、外科フェローのトレーニング方法を改善すると同時に、外科トレーニングにおけるスキル開発およびマイルストーンをより最新かつ支援的なものにすることを目的としている。
地域別普及率
北米は、主要プレイヤーの強い存在感と医療インフラ投資の増加により、2022年の市場シェアの約38.5%を占めた。
医療における仮想現実や拡張現実のニーズが高まっているため、北米のメーカーは事業を拡大する可能性がある。北米には多くのメーカーやサプライヤーが存在し、同地域の急速な経済成長のおかげで工業生産が拡大し、治療のためのヘルスケアにおける仮想現実と拡張現実の需要を牽引している。
医療への支出の増加とエンドユーザーの間での導入の増加、コンポーネントや技術の技術の進歩、地域全体での製薬事業の設立の増加も、この地域の医療における仮想現実と拡張現実の市場シェアの成長に寄与している。
また、主な医療機関や企業の共同研究プロジェクトや、利用可能なシミュレーショントレーニングの選択肢を常に改善しようとする新製品開発も、需要拡大に寄与すると予想される。より良いサービスを提供するために利用されている様々な先進製品について、個人の認識も高まっており、この地域の市場拡大に繋がっている。上記の要因は、世界規模での北米の優位性をさらに証明している。
競争状況
ヘルスケアにおける仮想現実および拡張現実市場における世界の主要企業には、Real Response、Microsoft、Laerdal Medical、CAE Healthcare Inc.、GE HealthCare、Koninklijke Philips N.V.、Fundamental Surgery、ImmersiveTouch, Inc.、PrecisionOS、Atheer, Inc.などが含まれる。
COVID-19影響分析
ロシア・ウクライナ紛争分析
この地域における主要市場参加者の不在と普及率の低さから、ロシア・ウクライナ紛争は世界のヘルスケアにおける仮想現実・拡張現実市場に大きな影響を与えないと予測される。しかし、世界の医療用バーチャルリアリティ市場の成長は、予測期間中、原材料の輸出入による影響を比較的受けないと予測される。
コンポーネント別
- ソフトウェア
- ハードウェア
- サービス別
技術別
- 拡張現実
- バーチャルリアリティ
- 複合現実
アプリケーション別
- 患者管理
- 医療トレーニングと教育
- フィットネス
- その他
エンドユーザー別
- 病院
- 診断センター
- 外来手術センター
地域別
- 北米
o 米国
カナダ
o メキシコ
- ヨーロッパ
o ドイツ
イギリス
o フランス
o スペイン
o イタリア
o その他のヨーロッパ
- 南アメリカ
o ブラジル
o アルゼンチン
o その他の南米諸国
- アジア太平洋
o 中国
o インド
o 日本
o オーストラリア
o その他のアジア太平洋地域
- 中東およびアフリカ
主な進展
- 2023年1月19日、ウォルターズ・クルワー(Wolters Kluwer, Health)とレールダル・メディカル(Laerdal Medical)は、実習準備の強化を目的とした完全没入型バーチャルリアリティ(VR)看護トレーニング体験「vrClinicals for Nursing」の創出を発表した。全米看護連盟(NLN)は、vrClinicalsのためにエビデンスに基づくシナリオを作成した。このシナリオは、本物の病院を模倣し、複数の患者シナリオや中断などの厳しい要素を含む。
- 2023年5月18日、PrecisionOSは新しい肩関節シミュレーションモジュールのリリースを発表します。PrecisionOSは、バーチャルリアリティ整形外科教育の定評あるサプライヤーです。CONMEDが後援するこの教育モジュールは、腱板修復に関連する適切な理論を学生に知らせることを目的としています。医療機関は、このモジュールの助けを借りて、研修医やフェローに、現実的でリスクのない環境で関節鏡視下手術による複列腱板整復術を学ぶ機会を提供することができる。
- 2020年1月17日、Microsoft HoloLens 2向けの最初のトレーニングソリューションにおいて、CAE Healthcareは、ホログラフィックでモデルベースの生理学を患者シミュレータに組み込むと述べている。学習者が人体解剖学を視覚化するのに役立つ3Dでインタラクティブな心臓、循環器、呼吸器系を提示することで、複合現実アプリケーションは学習を加速させるだろう。
レポートを購入する理由
- コンポーネント、アプリケーション、テクノロジー、エンドユーザー、地域に基づく世界のヘルスケアにおける仮想現実および拡張現実市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレーヤーを理解する。
- トレンドと共同開発の分析による商機の特定。
- ヘルスケアにおける仮想現実と拡張現実の市場レベルに関する多数のデータポイントを、すべてのセグメントとともに記載したエクセルデータシート。
- PDFレポートは、徹底的な定性的インタビューと詳細な調査後の包括的な分析で構成されています。
- 主要企業の主要製品からなる製品マッピングをエクセルで提供。
ヘルスケアにおける仮想現実と拡張現実の世界市場レポートは、約53の表、54の図、195ページを提供します。
対象読者
- メーカー/バイヤー
- 業界投資家/投資銀行家
- 研究専門家
- 新興企業

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目次

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet by Component
3.2. Snippet by Application
3.3. Snippet by Technology
3.4. Snippet by End User
3.5. Snippet by Region
4. Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. Increasing adoption of Virtual Reality for Simulation Training
4.1.1.2. Rising Novel Product Launches
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. Technical limitations Associated with Virtual and Augment Reality in Healthcare
4.1.3. Opportunity
4.1.3.1. Rising Advancements and Applications of VR in Healthcare
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter’s Five Forces Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19
6.1.1. Scenario Before COVID-19
6.1.2. Scenario During COVID-19
6.1.3. Scenario Post COVID-19
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Component
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Component
7.2. Software *
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Hardware
7.4. Services
8. By Technology
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Applicationl
8.2. Augment reality*
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Virtual reality
8.4. Mixed Reality
9. By Application
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Application
9.2. Patient Care Mangement *
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. Medical Training and Education
9.4. Fitness
9.5. Others
10. By End User
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User
10.1.2. Market Attractiveness Index, By End User
10.2. Hospitals *
10.2.1. Introduction
10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
10.3. Diagnostic Centers
10.4. Ambulatory Surgical Centers
11. By Region
11.1. Introduction
11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
11.2. North America
11.2.1. Introduction
11.2.2. Key Region-Specific Dynamics
11.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component
11.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
11.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
11.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User
11.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.2.7.1. U.S.
11.2.7.2. Canada
11.2.7.3. Mexico
11.3. Europe
11.3.1. Introduction
11.3.2. Key Region-Specific Dynamics
11.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component
11.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
11.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
11.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User
11.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.3.7.1. Germany
11.3.7.2. U.K.
11.3.7.3. France
11.3.7.4. Spain
11.3.7.5. Italy
11.3.7.6. Rest of Europe
11.4. South America
11.4.1. Introduction
11.4.2. Key Region-Specific Dynamics
12.4.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component
12.4.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
12.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
12.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User
12.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
12.4.5.1. Brazil
12.4.5.2. Argentina
12.4.5.3. Rest of South America
11.5. Asia-Pacific
11.5.1. Introduction
11.5.2. Key Region-Specific Dynamics
11.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component
11.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
11.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
11.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User
11.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.5.7.1. China
11.5.7.2. India
11.5.7.3. Japan
11.5.7.4. Australia
11.5.7.5. Rest of Asia-Pacific
11.6. Middle East and Africa
11.6.1. Introduction
11.6.2. Key Region-Specific Dynamics
11.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component
11.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
11.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
11.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User
12. Competitive Landscape
12.1. Competitive Scenario
12.2. Market Positioning/Share Analysis
12.3. Mergers and Acquisitions Analysis
13. Company Profiles
13.1. Real Response *
13.1.1. Company Overview
13.1.2. Product Portfolio and Description
13.1.3. Financial Overview
13.1.4. Key Developments
13.2. Microsoft
13.3. Laerdal Medical
13.4. CAE Healthcare Inc.
13.5. GE HealthCare
13.6. Koninklijke Philips N.V.
13.7. Fundamental Surgery
13.8. ImmersiveTouch, Inc.
13.9. PrecisionOS
13.10. Atheer, Inc
LIST NOT EXHAUSTIVE
14. Appendix
14.1. About Us and Services
14.2. Contact Us

 

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Summary

Overview
The global virtual and augment reality in healthcare market reached US$ XX billion in 2022 and is expected to reach US$ XX billion by 2030 growing with a CAGR of XX% during the forecast period 2023-2030.
The virtual and augment reality in healthcare market trends show rising services launches owing to the rising technological advancements and usage of AI. In a 360-degree virtual reality experience, users can interact with and alter their surroundings. Over concrete reality, it adds an interactive layer that enables several chances for event advertising.
Furthermore, rising adoption of products for virtual and augment reality in healthcare due to the rising availability of technology, application and component and increase in the number of software in the market, and an increase in the research and development is driving up the virtual and augment reality in healthcare market size.
The market is experiencing a growth demand for products from North American areas as a result of the rising advancements in this field. With significant competitors like Real Response, Microsoft, Laerdal Medical, and Koninklijke Philips N.V. actively operating in the market.
Dynamics
Increasing adoption of Virtual Reality for Simulation Training Drive the Growth of the Virtual and Augment Reality in Healthcare Market
The use of AR/VR technologies has grown significantly in the healthcare industry. With the use of VR simulation, surgeons may plan operations in advance, anticipate situations that might endanger patients, and frequently do less invasive treatments. Additionally, breakthroughs have been made in the use of VR and AR for tele-health services and for the management of post-traumatic stress disorder, respectively.
Tourism and marketing have seen a growth in the usage of AR technologies, which allow users to scan a QR code to access more content or media. These codes are now present in brochures, advertisements, as well as on the edges of artworks. The market is predicted to take the lead throughout the forecast period as a consequence of the aforementioned claims.
Rising Advancements and Applications of VR in Healthcare Creates Opportunities for the Growth of the Market
Several researches are being conducted by researchers for discovering novel applications utilizing virtual reality. On June 22, 2023, the cutting-edge surgical planning technology from ImmersiveTouch, which generates augmented and virtual reality 3D models of patients' anatomies for improved visualization, personalized surgical solutions, and enhanced patient communication, is being used for the first time by Northwell Lenox Hill Hospital in New York State.
The FDA-approved system imports common imaging files, such as CT and MRI images, to instantly create a virtual 3D model of a patient's anatomy. These developments shorten the interval between preoperative preparation and surgery by streamlining the production of personalized digital blueprints, surgical guidance, and reconstructive hardware. These kind of research and advancements will lead to growth of virtual and augment reality in healthcare.
Technical limitations Associated with Virtual and Augment Reality in Healthcare will hamper the growth of the market
Several challenges are linked with the virtual and augment reality in healthcare one of them is technical limitations. Responses to this large category, which covers a wide range of use cases, reflect this. The size of VR devices may prevent some people from using them in specific healthcare contexts. Others may find that a pocket-sized PC can only offer so much immersion through mobile VR platforms.
Some medical centers may additionally face restrictions due to device resolution and computer constraints. Members of the VRARA Digital Health Committee are developing short-term solutions to these problems. We are certain that as a result of Moore's law and market competitiveness, both size and power will advance over time in this field as well.
Segment Analysis
The global virtual and augment reality in healthcare market is segmented based component, application, technology, end user and region.
Owing to High Demand, the Services from Component Segment Accounted for Approximately 57.7% of the Virtual and Augment Reality in Healthcare Market Share
The services category from components held the largest market share in 2022 and is expected to maintain its dominance over the forecast period due to a growth in surgical or medical simulation training worldwide, amongst the population. Numerous services are currently available in the market including medical or educational training for students , nurses or doctors specially on simulation training platform services. In order to provide students and healthcare providers with access to the virtual training.
For instance on March 7, 2023, an innovative virtual reality program for orthopedic training was announced by PrecisionOS, a top provider of medical education simulation. A comprehensive reference designed for all residency schemes in North America and abroad has been created by the company. The curriculum, developed with collaboration from several surgeon educators, is intended to improve the way surgical fellows are trained while also making it more current and supportive of skill development and milestones in surgical training.
Geographical Penetration
North America Accounted for Approximately 38.5% of the Market Share in 2022, Owing to the Strong Presence of Major Players and Increasing Healthcare Infrastructure Investment
Due to the rising need for virtual and augment reality in healthcare for knowledge purpose in healthcare, manufacturers in North America have chances of increasing their operations. There are many producers and suppliers in North America and owing to the quick economic growth of the region, industrial production has expanded, driving the demand for virtual and augment reality in healthcare for treatment.
Increasing expenditure on healthcare and rising adoption among end users, advancement of technologies for component or technology, and increase in pharmaceutical business establishment across the region are also contributing to the growth of virtual and augment reality in healthcare market share of this region.
It is also anticipated that the main healthcare organizations' and enterprises' collaborative research projects as well as new product development, which constantly seeks to improve available simulation training alternatives, will contribute to the expanding demand. Individuals are becoming more aware of various advanced products that are being utilized for providing better services, leading to the expansion of the market in this region. The above-mentioned factors further proves the dominance of North America on a global scale.
Competitive Landscape
The major global players in the virtual and augment reality in healthcare market include Real Response, Microsoft, Laerdal Medical, CAE Healthcare Inc., GE HealthCare, Koninklijke Philips N.V., Fundamental Surgery, ImmersiveTouch, Inc., PrecisionOS and Atheer, Inc among others.
COVID-19 Impact Analysis
Russia Ukraine Conflict Analysis
Due to the low prevalence as well as absence of major market participants in this region, it is predicted that the Russia-Ukraine conflict will not have a significant effect on the worldwide virtual and augment reality in healthcare market. The growth of the global virtual and augment reality in healthcare market, however, is anticipated to be relatively unaffected by the import and export of raw materials over the forecast period.
By Component
• Software
• Hardware
• Services
By Technology
• Augment Reality
• Virual Reality
• Mixed Reality
By Application
• Patient Care Mangement
• Medical Training and Education
• Fitness
• Others
By End User
• Hospitals
• Diagnostic Centers
• Ambulatory Surgical Centers
By Region
• North America
o U.S.
o Canada
o Mexico
• Europe
o Germany
o U.K.
o France
o Spain
o Italy
o Rest of Europe
• South America
o Brazil
o Argentina
o Rest of South America
• Asia-Pacific
o China
o India
o Japan
o Australia
o Rest of Asia-Pacific
• Middle East and Africa
Key Developments
• On January 19, 2023, the creation of vrClinicals for Nursing, a fully immersive virtual reality (VR) nursing training experience aimed at enhancing practice preparedness, was announced by Wolters Kluwer, Health, and Laerdal Medical. The National League for Nursing (NLN) created evidence-based scenarios for vrClinicals that imitate a genuine hospital setting and include demanding components like multiple patient scenarios and interruptions in order to better prepare students for providing high-quality patient care.
• On May 18, 2023, PrecisionOS is proud to announce the release of their new shoulder simulation module. PrecisionOS is an established supplier of virtual reality orthopedic surgery education. This instructional module, which is sponsored by CONMED, intends to inform students of the pertinent theories relating to rotator cuff restoration. Medical institutions can provide residents and fellows with the chance to learn arthroscopic double-row rotator cuff restoration in a realistic, risk-free setting with the help of this module.
• On January 17, 2020, in its first training solutions for Microsoft HoloLens 2, CAE Healthcare says it would incorporate holographic, model-based physiology in its patient simulators. By presenting 3D, interactive cardiac, circulatory and respiratory systems that help learners visualize human anatomy, mixed reality applications will speed up learning.
Why Purchase the Report?
• To visualize the global virtual and augment reality in healthcare market segmentation based on component, application, technology, end user and region as well as understand key commercial assets and players.
• Identify commercial opportunities by analyzing trends and co-development.
• Excel data sheet with numerous data points of virtual and augment reality in healthcare market-level with all segments.
• PDF report consists of a comprehensive analysis after exhaustive qualitative interviews and an in-depth study.
• Product mapping available as excel consisting of key products of all the major players.
The global virtual and augment reality in healthcare market report would provide approximately 53 tables, 54 figures and 195 Pages.
Target Audience 2023
• Manufacturers/ Buyers
• Industry Investors/Investment Bankers
• Research Professionals
• Emerging Companies



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Table of Contents

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet by Component
3.2. Snippet by Application
3.3. Snippet by Technology
3.4. Snippet by End User
3.5. Snippet by Region
4. Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. Increasing adoption of Virtual Reality for Simulation Training
4.1.1.2. Rising Novel Product Launches
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. Technical limitations Associated with Virtual and Augment Reality in Healthcare
4.1.3. Opportunity
4.1.3.1. Rising Advancements and Applications of VR in Healthcare
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter’s Five Forces Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19
6.1.1. Scenario Before COVID-19
6.1.2. Scenario During COVID-19
6.1.3. Scenario Post COVID-19
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Component
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Component
7.2. Software *
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Hardware
7.4. Services
8. By Technology
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Applicationl
8.2. Augment reality*
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Virtual reality
8.4. Mixed Reality
9. By Application
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Application
9.2. Patient Care Mangement *
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. Medical Training and Education
9.4. Fitness
9.5. Others
10. By End User
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User
10.1.2. Market Attractiveness Index, By End User
10.2. Hospitals *
10.2.1. Introduction
10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
10.3. Diagnostic Centers
10.4. Ambulatory Surgical Centers
11. By Region
11.1. Introduction
11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
11.2. North America
11.2.1. Introduction
11.2.2. Key Region-Specific Dynamics
11.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component
11.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
11.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
11.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User
11.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.2.7.1. U.S.
11.2.7.2. Canada
11.2.7.3. Mexico
11.3. Europe
11.3.1. Introduction
11.3.2. Key Region-Specific Dynamics
11.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component
11.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
11.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
11.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User
11.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.3.7.1. Germany
11.3.7.2. U.K.
11.3.7.3. France
11.3.7.4. Spain
11.3.7.5. Italy
11.3.7.6. Rest of Europe
11.4. South America
11.4.1. Introduction
11.4.2. Key Region-Specific Dynamics
12.4.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component
12.4.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
12.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
12.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User
12.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
12.4.5.1. Brazil
12.4.5.2. Argentina
12.4.5.3. Rest of South America
11.5. Asia-Pacific
11.5.1. Introduction
11.5.2. Key Region-Specific Dynamics
11.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component
11.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
11.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
11.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User
11.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.5.7.1. China
11.5.7.2. India
11.5.7.3. Japan
11.5.7.4. Australia
11.5.7.5. Rest of Asia-Pacific
11.6. Middle East and Africa
11.6.1. Introduction
11.6.2. Key Region-Specific Dynamics
11.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component
11.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
11.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
11.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User
12. Competitive Landscape
12.1. Competitive Scenario
12.2. Market Positioning/Share Analysis
12.3. Mergers and Acquisitions Analysis
13. Company Profiles
13.1. Real Response *
13.1.1. Company Overview
13.1.2. Product Portfolio and Description
13.1.3. Financial Overview
13.1.4. Key Developments
13.2. Microsoft
13.3. Laerdal Medical
13.4. CAE Healthcare Inc.
13.5. GE HealthCare
13.6. Koninklijke Philips N.V.
13.7. Fundamental Surgery
13.8. ImmersiveTouch, Inc.
13.9. PrecisionOS
13.10. Atheer, Inc
LIST NOT EXHAUSTIVE
14. Appendix
14.1. About Us and Services
14.2. Contact Us

 

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