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ナノ銀の世界市場 - 2023-2030


Global Nanosilver Market - 2023-2030

概要 ナノ銀の世界市場は2022年に15億米ドルに達し、2023-2030年の予測期間中にCAGR 19.5%で成長し、2030年には63億米ドルに達すると予測されている。 ナノ銀は、小型、高導電性、耐熱性、抗菌性などの優れた特... もっと見る

 

 

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2023年9月27日 US$4,350
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サマリー

概要
ナノ銀の世界市場は2022年に15億米ドルに達し、2023-2030年の予測期間中にCAGR 19.5%で成長し、2030年には63億米ドルに達すると予測されている。
ナノ銀は、小型、高導電性、耐熱性、抗菌性などの優れた特性により、浄水器、空気清浄機、ヘアードライヤー、洗濯機、靴下、医薬品、医療機器、食品包装などの製品への利用が拡大している。同市場は、太陽エネルギー、食品・飲料、医薬品、医療といった特殊産業における可能性を秘めており、需要の拡大が予測される。
ナノ銀の最大の最終用途はエレクトロニクスで、市場の35.2%以上を占めている。サムスン、LG、大宇を含む主要電子機器メーカーがナノ銀製品を販売している。ヘルスケア企業のスミス・アンド・ネフューとナノ・ケア・テクノロジーは、ナノ銀を含む製品を販売している。薬物送達、医薬品、クリーム、ローションに対する需要の高まりにより、市場の拡大が予想される。
ダイナミクス
化粧品およびパーソナルケア製品生産の増加
ナノ銀の急成長は、その抗菌性、抗真菌性、抗炎症性によるもので、ナノ銀は化粧品やパーソナルケア製品の防腐剤として主に採用されている。ナノ銀は化粧品やパーソナルケア製品に使用され、好ましくないバクテリアの繁殖を止め、製品の保存期間を延ばす。
国際貿易局(ITA)の報告によると、韓国は世界の美容事業のトップ10に入り、2019年の世界売上高の2.8%に貢献している。2019年の市場規模は94億米ドルで、現地の化粧品総生産高は前年比4.9%増となった。化粧品業界の成長は、ナノ銀市場の成長に直接良い影響を与えている。
水処理分野の拡大
ナノ銀を殺菌剤として使用することで、水中の有害なバクテリアを死滅させたり、増殖を防ぐことができる。水の浄化を改善し、微生物汚染を低下させるために、ろ過システム、膜、その他の処理手順に加えることができる。そのため、ナノ銀の需要は水処理分野で高まっている。
バイオフィルムと呼ばれる微生物のコロニーは、水中に沈んだ表面で増殖する。その結果、水処理システムが目詰まりを起こし、効率的に機能しなくなる可能性がある。水処理装置の効率を維持するために、ナノ銀コーティング表面やナノ銀分散液は、バイオフィルムの増殖を防ぐのに役立つ。
さらに、モロッコでは2021年12月に新しい廃水処理施設の建設工事が始まった。この施設は2023年に稼働を開始する予定である。この施設では、年間合計800万立方メートルの廃水を処理できる。その結果、これらの施設で利用されるフィルター媒体や膜システムの製造に必要なナノ銀の需要が、廃水処理プラントの新規開発によって増加すると予想される。今後数年間は、これらの要因が市場拡大を促進すると予想される。
環境におけるナノ商品の毒性に関する懸念
ナノ粒子の利用は、しばしばナノ汚染の生成と関連している。ナノ汚染は、ナノ材料の生産中に発生する廃棄物や副産物に起因する。ナノ材料の製造中に発生する廃棄物や副産物は、埋立地に捨てられたり、大気や水の供給にダメージを与えたりする可能性がある。
ナノ汚染が環境に与える影響の全容はまだ不明であるため、ナノ銀を含むナノテクノロジーの開発は、環境問題の拡大として捉えられている。また、製造過程で銀ナノ粒子に長時間さらされたり、吸入したりすると、心臓や肺に問題が生じる可能性がある。
したがって、予測期間を通じてのナノ銀セクターの発展は、ナノ材料の生産に関連するこうした環境・健康問題によって制約を受ける可能性がある。
ナノ銀に関連するリスク
ナノ粒子、特にナノ銀は、製品の使用、製造工程、製品の廃棄など、さまざまな方法で環境に入り込む可能性がある。これらのナノ粒子が環境や水源に蓄積されると、自然のプロセスが阻害され、陸上動物や水生動物に影響を及ぼす可能性がある。
数多くのナノ粒子、特にナノ銀が、水生生物や他の種類の生物にダメージを与える可能性があることが、増えつつある研究によって明らかになっている。代謝機能や細胞構造の破壊、発育や生殖への影響など、あらゆるダメージが考えられる。ナノ粒子が長期にわたって生物種に蓄積されると、食物連鎖における生物濃縮が起こる可能性がある。
この蓄積の結果、捕食者や高次の種におけるナノ粒子濃度が高くなることから、人間の健康に対するリスクが生じる可能性がある。ナノ粒子は比較的新しい化合物であるため、長期的に環境や人々の健康にどのような影響を与えるかはまだ不明である。将来的に予期せぬ影響が出る可能性についての懸念は、この曖昧さによって掻き立てられ、ナノ銀市場の成長を抑制している。
セグメント分析
世界のナノ銀市場は、形状、用途、エンドユーザー、地域によって区分される。
ヘルスケア産業における医薬品・医療機器製造需要の高まり
ナノシルバー市場分析レポートでは、ヘルスケアセグメントが2022年に31.8%の最大のナノシルバー市場シェアを占めた。この成長は、医薬品と医療機器の世界的な製造の増加によるものである。
例えば、ベトナムの医薬品事業は、同国における医薬品生産と販売の増加の結果、2017年から2028年の間に毎年10%の割合で発展すると予測されている。インド経済調査2021の最近の調査結果によると、同国の国内医薬品産業は今後10年間で3倍の規模になると予測されている。
さらに、メキシコの医療機器市場は2020年に168億米ドル規模になると国際貿易局(ITA)は推定しており、2019年の152億7,000万米ドルから10%増加している。さらに、カナダの医療機器市場は2020年に86億米ドル(米国)になると推定された。これらすべての上記の要因が市場の成長に寄与している。
地理的浸透
医療業界の需要で成長するアジア太平洋地域
アジア太平洋地域のナノ銀市場は、ナノ銀市場分析において2022年に38.3%の最大市場シェアを占めた。ナノ銀は、医療機器、創傷用ドレッシング材、抗菌コーティングなどに使用される可能性があり、これらはすべて創傷治療と感染症対策に不可欠なものである。APAC地域における医療インフラの成長と医療技術の進歩が、このような製品に対する需要を促進している可能性がある。
ヘルスケア産業におけるナノ銀の需要の高まりにより、この地域でのナノ銀の消費量は特に高い。インド・ブランド・エクイティ財団(IBEF)は、保健家族福祉省(MoHFW)が2022-2023年度連邦予算で、同国の医療部門を強化するため、施設、商品、サービスとともに86,200.65クローを受け取ったと主張している。
ベトナム統計局の推計によると、ベトナムの全医薬品生産額は2020年に34億8450万米ドルとなり、2019年の32億5560万米ドルから約7%増加した。また、日本政府の厚生労働省によると、2019年の日本における医薬品製造額は8,703万米ドルで、前年比39%増であった。これらすべての上記要因が市場成長に寄与している。
競争状況
世界的な主要企業には、シルヴィックス、ナノマステクノロジーズ、ノヴァセントリックス、ナノシルバー・マニュファクチャリング、クリエイティブ・テクノロジー・ソリューションズ、アプライド・ナノテック・ホールディングス、エイムズ・ゴールドスミス・コーポレーション、アドバンスド・ナノ・プロダクツ、ナノホライゾンズ、シーマ・ナノテクなどがある。
COVID-19影響分析
ナノ銀市場はCOVID-19によってプラスの影響を受けているが、これは主にヘルスケア産業における需要によるものである。COVID-19は非常に伝染性の高い病気で、現在のところ実行可能な治療法やワクチンがないため、感染の予防は極めて重要である。社会的隔離、マスクとPPEの使用、衛生習慣の強化はすべて、ウイルスの蔓延を食い止めようとするために行われてきた。
このような状況の中、効率的な洗浄液やPPEを開発するため、ナノテクノロジーを利用した製品に投資した企業がいくつかある。研究によると、銀ナノ粒子は細菌やウイルス、その他の微生物に対して最も効果的な金属殺菌剤のひとつであり、強力な抗菌性を持っている。古来、銀は病気の治療に使われてきた。
ナノ銀市場はCOVID-19によってプラスの影響を受けており、その主な理由はヘルスケア産業における需要である。多くの製薬メーカーが製品ラインにナノ銀を採用している。この戦略を採用するマレーシアのSHEPROS社は、電子輸送系の基礎代謝を抑制することで細胞代謝に悪影響を与え、細胞増殖を防ぐことで、ウイルスを含む様々な微生物を死滅させるナノシルバーと呼ばれる殺菌剤を開発した。
ナノシルバーは、25nmの銀ナノ粒子の懸濁液を含んでいる。この物質は販売されており、SARS-CoV-2の除菌剤として機能している。これと同様に、Weinnovate Biosolutionsという会社は、アルコールフリーの水性コロイド銀溶液を開発し、ウイルス陰性鎖RNAの産生とウイルスの出芽を阻止することにより、抗ウイルス特性を示している。殺菌剤や除菌剤として販売されている銀ベースのナノ製剤は他にもある。
ロシア・ウクライナ戦争の影響
国際的なパートナーシップや研究協力は、ウクライナ・ロシア紛争の影響を受けた。研究機関や企業が地政学的な問題のために共同研究を成功させることができず、ナノ銀分野での科学的ブレークスルーや発見が妨げられた。この戦いは、消費者の購買習慣や公共イメージ、消費者の嗜好を変化させた。これは、衣料品や化粧品など、ナノ銀を含む消費財市場にも影響を与えた。
製品別
- ナノ銀コロイド
- ナノ銀粒子
- ナノシルバーナノワイヤー
合成方法別
- 物理的方法
- 化学的方法
- 生物学的方法
用途別
- 食品包装
- 抗菌剤
- 電気・電子
- ヘルスケア
- 繊維製品
- その他
エンドユーザー別
- ヘルスケア
o ドラッグデリバリー
医療機器
o 外科・創傷治療
o その他
- 化粧品とパーソナルケア
o スキンケア
ヘアケア
その他
- 電気・電子
家電製品
半導体
その他
- 繊維産業
カジュアル
プロテクティブ
スポーツ
その他
- 水処理
- 食品と飲料
- ソーラー
- その他
地域別
- 北米
o 米国
o カナダ
メキシコ
- ヨーロッパ
o ドイツ
o イギリス
o フランス
o イタリア
o ロシア
o その他のヨーロッパ
- 南アメリカ
o ブラジル
o アルゼンチン
o その他の南米諸国
- アジア太平洋
o 中国
o インド
o 日本
o オーストラリア
o その他のアジア太平洋地域
- 中東およびアフリカ
主な進展
- 2023年5月13日、日本の東洋インキグループのポリマー材料事業であるトーヨーケムは、PCIM Europe 2023で、自動車用途のパワーエレクトロニクス接合用に特別に設計された焼結ナノ銀ペーストを発表した。
- 2023年4月5日、デンタルケア製品のトップサプライヤーであるフレッシュマウス社は、従来のフッ素入り歯磨き粉に代わる効果的な天然歯磨き粉を発表した。この新ブランドのノンフッ化物歯磨き粉にはナノ銀粒子が含まれている。
- 2020年10月29日、ケベック州のA2Zホールセール社との販売契約により、細菌やウイルスを99.9%殺菌する銀イオン抗菌フィルム「POSTsilver」がカナダで発売された。POSTsilverと呼ばれる半透明のスマートポリマーは、COVID-19を含む細菌やウイルスの再感染を防ぐために開発された。
レポートを購入する理由
- 製品、合成方法、用途、エンドユーザー、地域に基づく世界のナノ銀市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレーヤーを理解する。
- トレンドと共同開発の分析による商機の特定。
- ナノ銀市場レベルの数多くのデータを全セグメントでまとめたエクセルデータシート。
- PDFレポートは、徹底的な定性的インタビューと綿密な調査の後の包括的な分析で構成されています。
- 全主要プレイヤーの主要技術からなる技術マッピングをエクセルで提供。
世界のナノ銀市場レポートは、約69の表、75の図、181ページを提供します。
対象読者:2023年
- メーカー/バイヤー
- 業界投資家/投資銀行家
- 研究専門家
- 新興企業

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目次

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet By Product
3.2. Snippet By Synthesis Method
3.3. Snippet By Application
3.4. Snippet By End-User
3.5. Snippet by Region
4. Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. An Increase in Cosmetic and Personal Care Product Production
4.1.1.2. Expansion of the Water Treatment Sector
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. Concerns about the Toxicity of Nano Goods in the Environment
4.1.2.2. Risks Associated with Nanosilver
4.1.3. Opportunity
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Force Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19
6.1.1. Scenario Before COVID
6.1.2. Scenario During COVID
6.1.3. Scenario Post COVID
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers’ Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Product
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Product
7.2. Nanosilver Collids*
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Nanosilver Particles
7.4. Nanosilver Nanowires
8. By Synthesis Method
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Synthesis Method
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Synthesis Method
8.2. Physical Method*
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Chemical Method
8.4. Biological Method
9. By Application
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Application
9.2. Food Packaging*
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. Antimicrobial Agents
9.4. Electricals and Electronics
9.5. Healthcare
9.6. Textiles
9.7. Others
10. By End-User
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
10.1.2. Market Attractiveness Index, By End-User
10.2. Healthcare*
10.2.1. Introduction
10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
10.2.3. Drug Delivery
10.2.4. Medical Devices
10.2.5. Surgical and Wound Care
10.2.6. Others
10.3. Cosmetics and Personal Care
10.3.1. Skin Care
10.3.2. Hair Care
10.3.3. Others
10.4. Electrical and Electronics
10.4.1. Appliances
10.4.2. Semiconductor
10.4.3. Others
10.5. Textile Industry
10.5.1. Casual
10.5.2. Protective
10.5.3. Sports
10.5.4. Others
10.6. Water Treatment
10.7. Food and Beverage
10.8. Solar
10.9. Others
11. By Region
11.1. Introduction
11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
11.2. North America
11.2.1. Introduction
11.2.2. Key Region-Specific Dynamics
11.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
11.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Synthesis Method
11.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
11.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
11.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.2.7.1. U.S.
11.2.7.2. Canada
11.2.7.3. Mexico
11.3. Europe
11.3.1. Introduction
11.3.2. Key Region-Specific Dynamics
11.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
11.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Synthesis Method
11.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
11.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
11.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.3.7.1. Germany
11.3.7.2. UK
11.3.7.3. France
11.3.7.4. Italy
11.3.7.5. Russia
11.3.7.6. Rest of Europe
11.4. South America
11.4.1. Introduction
11.4.2. Key Region-Specific Dynamics
11.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
11.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Synthesis Method
11.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
11.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
11.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.4.7.1. Brazil
11.4.7.2. Argentina
11.4.7.3. Rest of South America
11.5. Asia-Pacific
11.5.1. Introduction
11.5.2. Key Region-Specific Dynamics
11.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
11.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Synthesis Method
11.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
11.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
11.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.5.7.1. China
11.5.7.2. India
11.5.7.3. Japan
11.5.7.4. Australia
11.5.7.5. Rest of Asia-Pacific
11.6. Middle East and Africa
11.6.1. Introduction
11.6.2. Key Region-Specific Dynamics
11.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
11.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Synthesis Method
11.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
11.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
12. Competitive Landscape
12.1. Competitive Scenario
12.2. Market Positioning/Share Analysis
12.3. Mergers and Acquisitions Analysis
13. Company Profiles
13.1. Silvix*
13.1.1. Company Overview
13.1.2. Type Portfolio and Description
13.1.3. Financial Overview
13.1.4. Recent Developments
13.2. NanoMas Technologies
13.3. NovaCentrix
13.4. Nano Silver Manufacturing
13.5. Creative Technology Solutions
13.6. Applied Nanotech Holdings
13.7. Ames Goldsmith Corporation
13.8. Advanced Nano Products
13.9. NanoHorizons
13.10. Cima NanoTech
LIST NOT EXHAUSTIVE
14. Appendix
14.1. About Us and Services
14.2. Contact Us

 

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Summary

Overview
Global Nanosilver Market reached US$ 1.5 Billion in 2022 and is expected to reach US$ 6.3 Billion by 2030, growing with a CAGR of 19.5% during the forecast period 2023-2030.
Nanosilver has become increasingly used in products including water and air purifiers, hair dryers, washing machines, socks, pharmaceuticals, medical devices and food packaging due to its superior capabilities, which include small size, high conductivity along with thermal and antibacterial characteristics. The market has potential in specialized industries like solar energy, food and beverage, pharmaceuticals and medicine, which are predicted to drive up demand.
The greatest end-use for nanosilver, accounting for more than 35.2% of the market, is electronics. Important electronics manufacturers including Samsung, LG and Daewoo have nanosilver products available. Healthcare firms Smith & Nephew and Nano Care Technology sell items that include nanosilver. Due to rising demand for medication delivery, pharmaceuticals, creams and lotions, the market is anticipated to expand.
Dynamics
An Increase in Cosmetic and Personal Care Product Production
The rapid growth of nanosilver is due to its anti-microbial, anti-fungal and anti-inflammatory qualities, nanosilver is largely employed as a preservative in cosmetics and personal care products. Nanosilver is used in cosmetics and personal care products to stop the growth of unwelcome bacteria, hence increasing the shelf life of the product.
The International Trade Administration (ITA) reports that South Korea is one of the top ten worldwide beauty businesses, contributing 2.8% of global sales in 2019. In 2019, the market was valued at US$ 9.4 billion, with a 4.9% increase in total local cosmetic output over the previous year. The growth in the cosmetic industry is directly impacting the growth of the nanosilver market in a positive way.
Expansion of the Water Treatment Sector
Killing or preventing the growth of hazardous bacteria in water can be accomplished by using nanosilver as a disinfectant. To improve water purification and lower microbiological contamination, it can be added to filtration systems, membranes or other treatment procedures. So, the demand for nanosilver is increasing in the water treatment sector.
Microorganism colonies called biofilms grow on surfaces that are submerged in water. As a result, water treatment systems may clog and perform less effectively. In order to preserve the efficiency of water treatment machinery, nanosilver-coated surfaces or nanosilver dispersions can aid in preventing the growth of biofilms.
Additionally, work on the construction of a new wastewater treatment facility in Morocco started in December 2021. In 2023, the facility is expected to start operating. A total of 8 million cubic metres of wastewater can be treated annually at the facility. As a result, it is anticipated that the demand for nanosilver, which is needed to make the filter media and membrane systems utilized in these facilities, will rise as a result of the new development of wastewater treatment plants. In subsequent years, these factors are expected to fuel market expansion.
Concerns about the Toxicity of Nano Goods in the Environment
The utilization of nanoparticles is frequently associated with the production of nano pollution. Nano pollution results from waste or byproducts produced during the production of nanomaterial. The waste and byproducts produced during the manufacturing of nanomaterials may wind up in landfills and damage the air and water supply.
Since it is yet unclear what the entire scope of nano pollution will do to the environment, the development of nanotechnology, including nanosilver, is seen as a growing environmental problem. In addition, prolonged exposure to or inhalation of silver nanoparticles during their production process may result in heart and lung issues.
The development of the nanosilver sector throughout the predicted period may therefore be constrained by these environmental and health issues related to the production of nanomaterials.
Risks Associated with Nanosilver
Nanoparticles, particularly nanosilver, can enter the environment in a variety of ways, including through the usage of products, during manufacturing processes, along with product disposal. The accumulation of these nanoparticles in environments and water sources might interfere with natural processes and have an effect on both terrestrial and aquatic animals.
Numerous nanoparticles, particularly nanosilver, may be damaging to aquatic life and other sorts of life, according to a growing body of studies. Damage to disruption of metabolic functions and cellular structures and consequences for development and reproduction are all possible. Nanoparticle accumulation in species over time may result in bioaccumulation in the food chain.
Risks to human health could come from greater nanoparticle concentrations in predators or higher-order species as a result of this accumulation. Since nanoparticles are relatively new compounds, it is still unclear how they will affect the environment and people's health in the long run. Concerns about the possibility of unanticipated effects in the future are sparked by this ambiguity, which is restraining the nanosilver market growth.
Segment Analysis
The global Nanosilver market is segmented based on form, application, end-user and region.
Rising Demand For Manufacturing of Drugs and Medical Equipment in Healthcare Industry
The healthcare segment held the largest nanosilver market share of 31.8% in 2022 in the nanosilver market analysis report. The growth is due to the increased global manufacturing of drugs and medical equipment.
For instance, the pharmaceutical business in Vietnam is predicted to develop at a rate of 10% annually between 2017 and 2028 as a result of a rise in pharmaceutical production and sales in the nation. According to recent findings from the Indian Economic Survey 2021, the country's domestic pharmaceutical industry is predicted to triple in size over the next ten years.
Additionally, the Mexican medical equipment market was estimated by the International Trade Administration (ITA) to be worth US$16.80 billion in 2020, an increase of 10% from US$15.27 billion in 2019. Additionally, the market for medical devices in Canada was estimated to be worth US$ 8.6 billion U.S. in 2020. All these above-mentioned factors contribute to the growth of the market.
Geographical Penetration
Asia-Pacific Growing with the Demand in Healthcare Industry
Asia-Pacific nanosilver market held the largest market share of 38.3% in 2022 in the nanosilver market analysis. Nanosilver has the potential to be used in medical devices, dressings for wounds and antibacterial coatings—all of which are crucial for wound care and infection control. The growing healthcare infrastructure and advancements in medical technology in the APAC area may be fueling demand for such products.
Due to the rising demand for nanosilver in the healthcare industry, consumption of this metal is particularly high in this region. The Ministry of Health and Family Welfare (MoHFW) received INR 86,200.65 crore in the Union Budget 2022–2023 to enhance the country's healthcare sectors, along with its facilities, goods and services, claims the India Brand Equity Foundation (IBEF).
The General Statistics Office of Vietnam estimates that Vietnam's entire pharmaceutical production was worth US$ 3,484.5 million in 2020, up around 7% from US$ 3,255.6 million in 2019. In addition, the manufacture of pharmaceuticals in Japan was valued at US$87.03 million in 2019, up 39% from the previous year, according to the Ministry of Health, Labour and Welfare (MHLW) of the Government of Japan. All these above-mentioned factors contribute to the market growth.
Competitive Landscape
The major global players include Silvix, NanoMas Technologies, NovaCentrix., Nano Silver Manufacturing, Creative Technology Solutions, Applied Nanotech Holdings., Ames Goldsmith Corporation, Advanced Nano Products., NanoHorizons and Cima NanoTech.
COVID-19 Impact Analysis
The nanosilver market has been positively impacted by COVID-19, majorly due to its demand in the healthcare industry. Preventing the transmission of infection is crucial because COVID-19 is a highly contagious disease and there are currently no viable treatments or vaccines for it. Social seclusion, the use of masks and PPE and the reinforcement of hygiene practices have all been used to try to stop the virus from spreading.
Several companies made investments in nanotechnology-based goods to create efficient cleaning solutions and PPE in this context. According to research, silver nanoparticles are one of the most effective metal disinfectants against bacteria, viruses and other microorganisms and have strong antibacterial properties. Since ancient times, silver has been used to treat illnesses.
The nanosilver market has been positively impacted by COVID-19, majorly due to its demand in the healthcare industry. Many pharma manufacturers employ nanosilver in their product lines. Employing this strategy A Malaysian company named SHEPROS has created a disinfectant called Nano Silver that kills a variety of microorganisms, including viruses, by adversely affecting cellular metabolism and preventing cell growth by suppressing the basal metabolism of the electron transport system.
Nano Silver contains a suspension of silver nanoparticles with a size of 25 nm. This substance is offered for sale and functions as a sanitizer for SARS-CoV-2. Similar to this, a company called Weinnovate Biosolutions, has created an alcohol-free, aqueous-based colloidal silver solution that exhibits antiviral properties by preventing the production of viral negative-strand RNA and viral budding. Other silver-based nanoformulations sold as disinfectants and sanitizers
Russia- Ukraine War Impact
International partnerships and research collaborations were impacted by the Ukraine-Russia conflict. The research institutes or businesses were unable to successfully collaborate due to geopolitical issues, scientific breakthroughs and discoveries within the nanosilver field were hampered. The battle altered consumer buying habits and public image as well as consumer preferences. This had an effect on the market for consumer goods containing nanosilver, such as clothing or cosmetics.
By Product
• Nanosilver Collids
• Nanosilver Particles
• Nanosilver Nanowires
By Synthesis Method
• Physical Method
• Chemical Method
• Biological Method
By Application
• Food Packaging
• Antimicrobial Agents
• Electricals and Electronics
• Healthcare
• Textiles
• Others
By End-User
• Healthcare
o Drug Delivery
o Medical Devices
o Surgical and Wound Care
o Others
• Cosmetics and Personal Care
o Skin Care
o Hair Care
o Others
• Electrical and Electronics
o Appliances
o Semiconductor
o Others
• Textile Industry
o Casual
o Protective
o Sports
o Others
• Water Treatment
• Food and Beverage
• Solar
• Others
By Region
• North America
o U.S.
o Canada
o Mexico
• Europe
o Germany
o UK
o France
o Italy
o Russia
o Rest of Europe
• South America
o Brazil
o Argentina
o Rest of South America
• Asia-Pacific
o China
o India
o Japan
o Australia
o Rest of Asia-Pacific
• Middle East and Africa
Key Developments
• On May 13, 2023, at PCIM Europe 2023, Toyochem, the polymer materials business of the Japanese Toyo Ink Group, unveiled sintering nano-silver pastes specifically designed for power electronics bonding in automotive applications.
• On April 5, 2023, An effective and all-natural substitute for conventional fluoride toothpaste was introduced by Fresh Mouth, a top supplier of dental care products. This new brand of non-fluoride toothpaste contains nanosilver particles.
• On October 29, 2020, POSTsilver, a silver ion antimicrobial film with a 99.9% kill rate for bacteria and viruses, was introduced in Canada through a distribution deal with A2Z Wholesale Inc. of Quebec. A translucent smart polymer called POSTsilver was developed to guard against the retransmission of bacteria and viruses, including COVID-19, on high-touch surfaces.
Why Purchase the Report?
• To visualize the global nanosilver market segmentation based on product, synthesis method, application, end-user and region, as well as understand key commercial assets and players.
• Identify commercial opportunities by analyzing trends and co-development.
• Excel data sheet with numerous data points of nanosilver market-level with all segments.
• PDF report consists of a comprehensive analysis after exhaustive qualitative interviews and an in-depth study.
• Technology mapping available as Excel consisting of key technologies of all the major players.
The global nanosilver market report would provide approximately 69 tables, 75 figures and 181 Pages.
Target Audience: 2023
• Manufacturers/ Buyers
• Industry Investors/Investment Bankers
• Research Professionals
• Emerging Companies



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Table of Contents

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet By Product
3.2. Snippet By Synthesis Method
3.3. Snippet By Application
3.4. Snippet By End-User
3.5. Snippet by Region
4. Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. An Increase in Cosmetic and Personal Care Product Production
4.1.1.2. Expansion of the Water Treatment Sector
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. Concerns about the Toxicity of Nano Goods in the Environment
4.1.2.2. Risks Associated with Nanosilver
4.1.3. Opportunity
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Force Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19
6.1.1. Scenario Before COVID
6.1.2. Scenario During COVID
6.1.3. Scenario Post COVID
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers’ Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Product
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Product
7.2. Nanosilver Collids*
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Nanosilver Particles
7.4. Nanosilver Nanowires
8. By Synthesis Method
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Synthesis Method
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Synthesis Method
8.2. Physical Method*
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Chemical Method
8.4. Biological Method
9. By Application
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Application
9.2. Food Packaging*
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. Antimicrobial Agents
9.4. Electricals and Electronics
9.5. Healthcare
9.6. Textiles
9.7. Others
10. By End-User
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
10.1.2. Market Attractiveness Index, By End-User
10.2. Healthcare*
10.2.1. Introduction
10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
10.2.3. Drug Delivery
10.2.4. Medical Devices
10.2.5. Surgical and Wound Care
10.2.6. Others
10.3. Cosmetics and Personal Care
10.3.1. Skin Care
10.3.2. Hair Care
10.3.3. Others
10.4. Electrical and Electronics
10.4.1. Appliances
10.4.2. Semiconductor
10.4.3. Others
10.5. Textile Industry
10.5.1. Casual
10.5.2. Protective
10.5.3. Sports
10.5.4. Others
10.6. Water Treatment
10.7. Food and Beverage
10.8. Solar
10.9. Others
11. By Region
11.1. Introduction
11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
11.2. North America
11.2.1. Introduction
11.2.2. Key Region-Specific Dynamics
11.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
11.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Synthesis Method
11.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
11.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
11.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.2.7.1. U.S.
11.2.7.2. Canada
11.2.7.3. Mexico
11.3. Europe
11.3.1. Introduction
11.3.2. Key Region-Specific Dynamics
11.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
11.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Synthesis Method
11.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
11.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
11.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.3.7.1. Germany
11.3.7.2. UK
11.3.7.3. France
11.3.7.4. Italy
11.3.7.5. Russia
11.3.7.6. Rest of Europe
11.4. South America
11.4.1. Introduction
11.4.2. Key Region-Specific Dynamics
11.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
11.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Synthesis Method
11.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
11.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
11.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.4.7.1. Brazil
11.4.7.2. Argentina
11.4.7.3. Rest of South America
11.5. Asia-Pacific
11.5.1. Introduction
11.5.2. Key Region-Specific Dynamics
11.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
11.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Synthesis Method
11.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
11.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
11.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.5.7.1. China
11.5.7.2. India
11.5.7.3. Japan
11.5.7.4. Australia
11.5.7.5. Rest of Asia-Pacific
11.6. Middle East and Africa
11.6.1. Introduction
11.6.2. Key Region-Specific Dynamics
11.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
11.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Synthesis Method
11.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
11.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
12. Competitive Landscape
12.1. Competitive Scenario
12.2. Market Positioning/Share Analysis
12.3. Mergers and Acquisitions Analysis
13. Company Profiles
13.1. Silvix*
13.1.1. Company Overview
13.1.2. Type Portfolio and Description
13.1.3. Financial Overview
13.1.4. Recent Developments
13.2. NanoMas Technologies
13.3. NovaCentrix
13.4. Nano Silver Manufacturing
13.5. Creative Technology Solutions
13.6. Applied Nanotech Holdings
13.7. Ames Goldsmith Corporation
13.8. Advanced Nano Products
13.9. NanoHorizons
13.10. Cima NanoTech
LIST NOT EXHAUSTIVE
14. Appendix
14.1. About Us and Services
14.2. Contact Us

 

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