世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

子宮鏡検査の世界市場 - 2023-2030


Global Hysteroscopy Market - 2023-2030

概要 世界の子宮鏡検査市場は、2022年にXX億米ドルに達し、2023-2030年の予測期間中にXX%のCAGRで成長し、2030年にはXX億米ドルに達すると予測されている。 子宮鏡検査は主に、子宮異常出血、多量の月経出血、... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
DataM Intelligence
データMインテリジェンス
2023年9月11日 US$4,350
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
195 英語

 

サマリー

概要
世界の子宮鏡検査市場は、2022年にXX億米ドルに達し、2023-2030年の予測期間中にXX%のCAGRで成長し、2030年にはXX億米ドルに達すると予測されている。
子宮鏡検査は主に、子宮異常出血、多量の月経出血、月経間の不規則な点状出血、閉経後の出血を引き起こす状態を特定し治療するために使用される。この手術では、子宮鏡と呼ばれる器具を使って子宮の中を観察します。通常、病院または外来手術センターで行われ、全身麻酔または脊椎麻酔で行われます。
子宮鏡検査は、診断過程だけでなく治療過程の一部でもあります。診断的子宮鏡検査は、子宮の構造的な不整を特定し、超音波検査などの他の検査結果を確認するためにも用いられます。手術的子宮鏡検査は診断的子宮鏡検査で検出された異常を治療し、子宮内膜焼灼術は異常子宮出血を治療する一般的な処置である。
さらに、技術的進歩の増加、製品の発売、投資の増加などの重要な成長ドライバーは、将来の市場成長を生じさせる。Medtronic Plc.、Olympus Corporation、B. Braun Melsungen AG、Stryker Corporation、Hologic Inc.などの主要企業が市場で活発に活動している。
ダイナミクス
子宮鏡検査機器の製品上市の増加
子宮鏡検査は、子宮頸部や子宮内部を検査するために膣内に挿入する細くて光の当たる管である子宮鏡を使用して行われる。大手企業による製品の発売は市場成長の原動力となり、こうした効果的な研究開発は、何百万人もの婦人科疾患を患う人々のケアを改善するための新たな診断、治療のための製品発売に役立っている。
例えば、2023年7月、GenWorks Health社は、子宮内組織の除去に簡単な機械的アプローチを使用する機械的子宮鏡組織除去システムを発売した。これは低侵襲性のシステムで、より短時間で子宮内膜筋腫やポリープも完全に除去できることが実証されている。
さらに、2022年6月、UroViu Corporationは、UroViuのAlways Ready内視鏡プラットフォームと互換性のある単回使用子宮鏡、新しいHystero-Vを発売した。Hystero-Vは12Frの半硬性で、親水性コーティングが施されており、優しい挿入と優れた可視化により、非常に効果的な子宮内検査を可能にする。従って、上記の要因により、予測期間中に市場は拡大すると予想される。
子宮鏡検査への投資の増加
子宮鏡検査は、多くの子宮内および子宮頸管内問題の診断と治療に使用できる低侵襲的介入である。主要企業からの大規模な投資は市場の成長を促進するのに役立ち、国家機関や企業からのこれらの効果的な資金は、研究発見を婦人科疾患の新しい診断や治療に変えるのに役立つ。
例えば、2020年10月、Meditrina社は子宮内病変を治療するAvetaシステムを商品化するために1,300万ドルを調達した。Avetaシステムは、独自の拡張可能なワーキングチャンネル子宮鏡と、流体管理・切除システムを使用し、連続流下条件下で子宮鏡下組織片切除を行うように設計されている。
子宮鏡検査に伴う欠点が市場成長を妨げる
子宮鏡検査に関連する欠点には、子宮鏡検査装置と処置の高コスト、発展途上国における訓練された専門家の不足、処置に伴う合併症と感染のリスク、一部の地域における低侵襲処置に対する認識不足と消極的姿勢、子宮鏡検査装置の承認に関する厳しい規制、地方における高度医療施設へのアクセスの制限などがある。例えば、米国では子宮鏡検査の総費用は2800ドルから4800ドルの間である。したがって、これらの要因が市場の成長を制限している。
セグメント分析
世界の子宮鏡検査市場は、製品、アプリケーション、エンドユーザー、地域によってセグメント化される。
製品タイプ別セグメントの組織除去ヒステロスコピーシステムが世界のヒステロスコピー市場の約XX%を占める
機械的組織除去子宮鏡システムの使用は、子宮内病変の治療の第一選択としてより頻繁に実施されている。子宮鏡下組織除去・回収は、局所麻酔または全身麻酔下で行われる処置で、医師が子宮内を確認し、直視下でポリープや筋腫を除去することができる。組織除去子宮鏡システムは、製品の発売や技術進歩の増加により、予測期間中最大の市場シェアを占めると予想されている。
例えば、2022年11月、Medtronic plcは、子宮内異常(IUA)の安全で効果的な治療に使用される機械式子宮鏡組織除去システムであるTruClearシステムを発売した。TruClearは次世代型の装置で、施術者にはクリアな術野を、患者には手技中に穏やかな機械的切除を提供し、子宮鏡検査の効率的な実施を支援する。
さらに2021年2月、VirtaMedは子宮鏡検査と婦人科腹腔鏡検査の混合組織除去プラットフォームを発売した。VirtaMed社の子宮鏡システムは更新され、診断、ポリープ切除、筋腫切除、組織切除の50以上の症例に加え、MyoSure組織除去の16症例が追加された。したがって、上記の要因は市場の成長を加速させるのに役立っている。
地理的浸透
北米が2022年の市場シェアの約38.4%を占める
世界の子宮鏡市場は、北米、欧州、アジア太平洋、南米、中東、アフリカに区分される。北米は近年、子宮鏡検査市場で大きな割合を維持しており、この傾向は子宮摘出術の普及率や発生率の上昇、子宮鏡検査装置の製品発売などの要因により、予測期間中も続くと予測されている。
例えば、米国疾病予防管理センター(Centers for Disease Control and Prevention,2022)によると、子宮摘出術は女性にとって2番目に一般的な外科手術であり、米国では毎年約60万件の子宮摘出術が行われている。さらに、2012年から2020年にかけて、米国の成人女性における年齢標準化した子宮摘出有病率は17.9%であった。年齢層が上がるごとに着実に増加し、80歳以上の女性(48.8%)で最も高かった。
さらに2020年12月、ホロジック社は、診断と治療の両方の子宮鏡下手術のために設計された、高度な可視化機能を備えた革新的な3in1モジュラースコープであるオムニ子宮鏡を発売した。米国食品医薬品局(FDA)から510(k)認可を受けたOmniスコープは、医師が患者の診断と治療のプロセスを合理化できるように設計されている。
競争状況
同市場の世界的な主要企業には、Medtronic Plc.、Olympus Corporation、B. Braun Melsungen AG、Stryker Corporation、Hologic Inc.、CooperSurgical Inc.、XION GmbH、Richard Wolf GmbH、Karl Storz SE & Co.、Delmont Imagingなどがある。
COVID-19の影響分析
COVID-19パンデミックは世界の子宮鏡市場に大きな影響を与えた。2020年初頭にパンデミックが発生したことで、広範囲で閉鎖や制限が行われ、世界中の定期検診、予約、機器の発売、診察に影響が出た。多くの病院がCOVID-19の症例に集中しているため、様々な婦人科・産科疾患に苦しむ多くの患者の診断が減少している。
さらに、研究開発努力の焦点はパンデミックの間にシフトし、COVID-19用のワクチンや治療法の開発に重点が置かれるようになった。したがって、上記の要因によって、子宮鏡検査市場は予測期間中、中程度の影響を受けると予想される。
製品別
- 体液管理子宮鏡システム
- 組織除去子宮鏡システム
- ハンドヘルド子宮鏡システム
- 子宮鏡
o 軟性子宮鏡
o 硬性子宮鏡
o 接触型ヒステロスコープ
- ヒステロシース
- その他
用途別
- 卵管避妊手術
- 子宮摘出術
- ポリペクトミー
- 子宮筋腫核出術
- 子宮内膜焼灼術
- その他
エンドユーザー別
- 病院
- 外来手術センター
- その他
地域別
- 北米
o 米国
カナダ
メキシコ
- ヨーロッパ
o ドイツ
イギリス
o フランス
o イタリア
o スペイン
o その他のヨーロッパ
- 南アメリカ
o ブラジル
o アルゼンチン
o その他の南米諸国
- アジア太平洋
o 中国
o インド
o 日本
o オーストラリア
o その他のアジア太平洋地域
- 中東およびアフリカ
主な展開
- 2022年10月、UroViu CorporationはVA DoD Purchasingの医療機器ECAT契約を獲得した。このシングルユースプラットフォームは、12Frの診断用セミリジッド膀胱鏡と同等の子宮鏡、薬剤投与用の針が内蔵された14Frの注射用膀胱鏡、フレキシブルで屈折可能、回転可能な16.5Frの膀胱鏡など多岐にわたる。
- 2021年10月、ホロジック社は包括的な婦人科手術製品である拡張オムニスイートを発売した。拡大されたOmniスイートは、ヨーロッパ、アフリカ、中東(EMEA)における診断および手術用子宮鏡検査の最適化を目的としている。拡張された製品群には、Omni 30°子宮鏡、Omni Lok子宮頸部シール、Omni 5 Frenchシールが含まれる。
レポートを購入する理由
- 製品、用途、エンドユーザー、地域に基づく世界の子宮鏡検査市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレーヤーを理解する。
- トレンドと共同開発の分析による商機の特定。
- 世界の子宮鏡検査市場レベルの多数のデータポイントをすべてのセグメントでまとめたExcelデータシート。
- PDFレポートは、徹底的な定性的インタビューと綿密な調査後の包括的な分析で構成されています。
- すべての主要企業の主要製品で構成されるエクセルで利用可能な製品マッピング。
世界の子宮鏡検査市場レポートは、約69の表、70の図、195ページを提供します。
2023年ターゲットオーディエンス
- メーカー/バイヤー
- 業界投資家/投資銀行家
- 研究専門家
- 新興企業

ページTOPに戻る


目次

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet by Product
3.2. Snippet by Application
3.3. Snippet by End Users
3.4. Snippet by Region
4. Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. Increasing Product Launches for Hysteroscopy Devices
4.1.1.2. Rising Investments in Hysteroscopy
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. Drawbacks Associated with Hysteroscopy
4.1.3. Opportunity
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter’s 5 Forces Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Unmet Needs
5.4. Regulatory Analysis
5.5. DMI Opinion
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19
6.1.1. Scenario Before COVID-19
6.1.2. Scenario During COVID-19
6.1.3. Scenario Post COVID-19
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During the Pandemic
6.5. Manufacturers’ Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Product
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Product
7.2. Fluid Management Hysteroscopy Systems
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Tissue Removal Hysteroscopy Systems
7.4. Hand-held Hysteroscopy Systems
7.5. Hysteroscopes
7.5.1. Flexible hysteroscopes
7.5.2. Rigid hysteroscopes
7.5.3. Contact hysteroscopes
7.6. Hysterosheaths
7.7. Others
8. By Application
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Application
8.2. Tubal Sterilization
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Hysterectomy
8.4. Polypectomy
8.5. Myomectomy
8.6. Endometrial Ablation
8.7. Others
9. By End Users
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End Users
9.1.2. Market Attractiveness Index, By End Users
9.2. Hospitals
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. Ambulatory Surgical Centers
9.4. Others
10. By Region
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
10.2. North America
10.2.1. Introduction
10.2.2. Key Region-Specific Dynamics
10.2.3. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
10.2.4. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Applications
10.2.5. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End Users
10.2.6. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.2.6.1. U.S.
10.2.6.2. Canada
10.2.6.3. Mexico
10.3. Europe
10.3.1. Introduction
10.3.2. Key Region-Specific Dynamics
10.3.3. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
10.3.4. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Applications
10.3.5. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End Users
10.3.6. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.3.6.1. Germany
10.3.6.2. U.K.
10.3.6.3. France
10.3.6.4. Italy
10.3.6.5. Spain
10.3.6.6. Rest of Europe
10.4. South America
10.4.1. Introduction
10.4.2. Key Region-Specific Dynamics
10.4.3. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
10.4.4. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Applications
10.4.5. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End Users
10.4.6. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.4.6.1. Brazil
10.4.6.2. Argentina
10.4.6.3. Rest of South America
10.5. Asia Pacific
10.5.1. Introduction
10.5.2. Key Region-Specific Dynamics
10.5.3. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
10.5.4. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Applications
10.5.5. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End Users
10.5.6. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.5.6.1. China
10.5.6.2. India
10.5.6.3. Japan
10.5.6.4. Australia
10.5.6.5. Rest of Asia Pacific
10.6. Middle East and Africa
10.6.1. Introduction
10.6.2. Key Region-Specific Dynamics
10.6.3. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
10.6.4. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Applications
10.6.5. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End Users
11. Competitive Landscape
11.1. Competitive Scenario
11.2. Product Benchmarking
11.3. Company Share Analysis
11.4. Key Developments and Strategies
12. Company Profiles
12.1. Medtronic Plc.*
12.1.1. Company Overview
12.1.2. Product Portfolio and Description
12.1.3. Financial Overview
12.1.4. Key Developments
12.2. Olympus Corporation
12.3. B. Braun Melsungen AG
12.4. Stryker Corporation
12.5. Hologic Inc.
12.6. CooperSurgical Inc.
12.7. XION GmbH
12.8. Richard Wolf GmbH
12.9. Karl Storz SE & Co.
12.10. Delmont Imaging
LIST NOT EXHAUSTIVE
13. Appendix
13.1. About Us and Services
13.2. Contact Us

 

ページTOPに戻る


 

Summary

Overview
Global Hysteroscopy Market reached US$ XX billion in 2022 and is expected to reach US$ XX billion by 2030 growing with a CAGR of XX% during the forecast period 2023-2030.
Hysteroscopy is primarily used to identify and treat conditions that cause abnormal uterine bleeding, heavy menstrual bleeding, irregular spotting between periods, and bleeding after menopause. The procedure allows the surgeon to look inside of uterus with a tool called a hysteroscope. It is typically performed in a hospital or outpatient surgical center and is usually done under general or spinal anesthesia.
Hysteroscopy can be a part of the diagnostic process, as well as the treatment process. Diagnostic hysteroscopy identifies structural irregularities in the uterus and also can be used to confirm the results of other tests such as an ultrasound. Operative hysteroscopy treats an abnormality detected during a diagnostic hysteroscopy and endometrial ablation is a common procedure that treats abnormal uterine bleeding.
Furthermore, significant growth drivers such as increasing technological advancements, product launches, and rising investments give rise to future market growth. Significant key players like Medtronic Plc., Olympus Corporation, B. Braun Melsungen AG, Stryker Corporation, Hologic Inc., and others are actively operating in the market.
Dynamics
Increasing Product Launches for Hysteroscopy Devices
Hysteroscopy is done using a hysteroscope which is a thin, lighted tube that is inserted into the vagina to examine the cervix and inside of the uterus. The product launches by major companies help to drive market growth and these effective research and developments help in product launches for new diagnoses, and treatments to improve care for millions of people with gynecological diseases.
For instance, in July 2023, GenWorks Health launched a mechanical hysteroscopic tissue removal system that uses a simple mechanical approach for removing intrauterine tissues. It is a minimally invasive system that has been demonstrated to be quicker and can also completely remove endometrial fibroids and polyps.
Additionally, in June 2022, UroViu Corporation launched the new Hystero-V, a single-use hysteroscope compatible with UroViu's Always Ready endoscopy platform. The 12-Fr, semi-rigid, Hystero-V features a hydrophilic coating enabling gentle insertion and superior visualization for highly effective intrauterine examinations. Hence, due to the above factors, the market is expected to boost over the forecast period.
Rising Investments in Hysteroscopy
Hysteroscopy is a minimally invasive intervention that can be used to diagnose and treat many intrauterine and endocervical problems. The major investments from key companies help to drive market growth and these effective funds from national organizations and companies help to transform research discoveries into new diagnoses and treatments for gynecology diseases.
For instance, in October 2020, Meditrina raised $13 million to commercialize the Aveta system for treating intrauterine pathologies. The Aveta system is designed to use a proprietary expandable working channel hysteroscope, along with a fluid management and resection system, for hysteroscopic tissue chip resection under continuous flow conditions
Drawbacks Associated with Hysteroscopy will Hamper the Market Growth
Drawbacks associated with hysteroscopy include the high cost of hysteroscopy devices and procedures, lack of trained professionals in developing countries, risk of complications and infections associated with the procedure, lack of awareness and reluctance towards minimally invasive procedures in some regions, stringent regulations for approval of hysteroscopy devices and limited access to advanced healthcare facilities in rural areas. For instance, in the United States, the total cost of hysteroscopy varies between $2800 and $4800. Hence, these factors are limiting the market growth.
Segment Analysis
The global hysteroscopy market is segmented based on product, application, end users, and region.
Tissue Removal Hysteroscopy Systems from the Product Type Segment Accounted for Approximately XX% of the Global Hysteroscopy Market
The use of mechanical tissue removal hysteroscopy systems is more frequently implemented as the first-line approach for the treatment of intrauterine pathology. Hysteroscopic tissue removal and retrieval is a procedure performed under local or general anesthesia that allows the doctor to check inside the uterus and remove any polyps or fibroids under direct vision. Tissue removal hysteroscopy systems are expected to hold the largest market share over the period forecast owing to increasing product launches and technical advancements.
For instance, in November 2022, Medtronic plc, launched the TruClear system, a mechanical hysteroscopic tissue removal system used for the safe and effective treatment of intrauterine abnormalities (IUA). TruClear is a next-generation device that provides practitioners with a clear operative field and patients with gentle mechanical resection during the procedure to help efficiently execute a hysteroscopy.
Additionally, in February 2021, VirtaMed launched a hysteroscopy and gynecological laparoscopy mixed tissue removal platform. VirtaMed’s hysteroscopy system has been updated to include 16 cases for MyoSure tissue removal, added to over 50 cases in diagnostics, polypectomy, myomectomy, and tissue ablation. Hence, the above factors help to accelerate the market growth.
Geographical Penetration
North America Accounted for Approximately 38.4% of the Market Share in 2022
The global hysteroscopy market is segmented into North America, Europe, Asia Pacific, South America, Middle East, and Africa. North America has maintained a significant proportion of the hysteroscopy market in recent years, and this trend is anticipated to continue throughout the forecast period due to factors such as the rising prevalence and incidence of hysterectomy, and product launches in hysteroscopy devices.
For instance, according to the Centers for Disease Control and Prevention,2022, it states that hysterectomy is the second most common surgical procedure for women and approximately 600,000 hysterectomies are performed in the United States each year. Additionally, From 2012 to 2020, the age-standardized hysterectomy prevalence among adult U.S. women was 17.9%. It steadily increased with each consecutive age group and was highest among women aged more than 80 years (48.8%).
Furthermore, in December 2020, Hologic, Inc. launched its Omni hysteroscope which is an innovative three-in-one modular scope with advanced visualization capabilities designed for both diagnostic and therapeutic hysteroscopic procedures. The Omni scope, which received 510(k) clearance from the U.S. Food and Drug Administration (FDA) is designed to help physicians streamline the process of diagnosing and treating patients
Competitive Landscape
The major global players in the market include Medtronic Plc., Olympus Corporation, B. Braun Melsungen AG, Stryker Corporation, Hologic Inc., CooperSurgical Inc., XION GmbH, Richard Wolf GmbH, Karl Storz SE & Co., Delmont Imaging among others.
COVID-19 Impact Analysis
The COVID-19 pandemic has had a significant impact on the global hysteroscopy market. The onset of the pandemic in early 2020 led to widespread lockdowns and restrictions, impacting regular check-ups, appointments, device launches, and consultations worldwide. Many hospitals are focused on COVID-19 cases, and this reduces the diagnosis of many patients suffering from various gynecology and obstetrics disorders.
Moreover, the focus of research and development efforts shifted during the pandemic, with a significant emphasis on developing vaccines and treatments for COVID-19. Therefore, owing to the above factors, the hysteroscopy market is expected to be moderately affected over the forecast period.
By Product
• Fluid Management Hysteroscopy Systems
• Tissue Removal Hysteroscopy Systems
• Hand-held Hysteroscopy Systems
• Hysteroscopes
o Flexible hysteroscopes
o Rigid hysteroscopes
o Contact hysteroscopes
• Hysterosheaths
• Others
By Application
• Tubal Sterilization
• Hysterectomy
• Polypectomy
• Myomectomy
• Endometrial Ablation
• Others
By End Users
• Hospitals
• Ambulatory Surgical Centers
• Others
By Region
• North America
o U.S.
o Canada
o Mexico
• Europe
o Germany
o U.K.
o France
o Italy
o Spain
o Rest of Europe
• South America
o Brazil
o Argentina
o Rest of South America
• Asia-Pacific
o China
o India
o Japan
o Australia
o Rest of Asia-Pacific
• Middle East and Africa
Key Developments
• In October 2022, UroViu Corporation secured a medical equipment ECAT contract for VA DoD Purchasing. The single-use platform ranges from a 12-Fr diagnostic semi-rigid cystoscope and equivalent hysteroscope, a 14-Fr injection cystoscope with an integrated needle for drug delivery, to a flexible, deflectable, and rotatable 16.5-Fr cystoscope.
• In October 2021, Hologic, Inc. launched an expanded Omni suite, a comprehensive gynecological surgical offering. The expanded Omni suite aims to optimize diagnostic and operative hysteroscopy in Europe, Africa, and the Middle East (EMEA). The expanded offering includes the Omni 30° hysteroscope, Omni Lok cervical seal, and Omni 5 French seal.
Why Purchase the Report?
• To visualize the global hysteroscopy market segmentation based on product, application, end users, and region, as well as understand key commercial assets and players.
• Identify commercial opportunities by analyzing trends and co-development.
• Excel data sheet with numerous data points of global hysteroscopy market-level with all segments.
• PDF report consists of a comprehensive analysis after exhaustive qualitative interviews and an in-depth study.
• Product mapping available as excel consisting of key products of all the major players.
The global hysteroscopy market report would provide approximately 69 tables, 70 figures, and 195 Pages.
Target Audience 2023
• Manufacturers/ Buyers
• Industry Investors/Investment Bankers
• Research Professionals
• Emerging Companies



ページTOPに戻る


Table of Contents

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet by Product
3.2. Snippet by Application
3.3. Snippet by End Users
3.4. Snippet by Region
4. Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. Increasing Product Launches for Hysteroscopy Devices
4.1.1.2. Rising Investments in Hysteroscopy
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. Drawbacks Associated with Hysteroscopy
4.1.3. Opportunity
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter’s 5 Forces Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Unmet Needs
5.4. Regulatory Analysis
5.5. DMI Opinion
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19
6.1.1. Scenario Before COVID-19
6.1.2. Scenario During COVID-19
6.1.3. Scenario Post COVID-19
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During the Pandemic
6.5. Manufacturers’ Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Product
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Product
7.2. Fluid Management Hysteroscopy Systems
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Tissue Removal Hysteroscopy Systems
7.4. Hand-held Hysteroscopy Systems
7.5. Hysteroscopes
7.5.1. Flexible hysteroscopes
7.5.2. Rigid hysteroscopes
7.5.3. Contact hysteroscopes
7.6. Hysterosheaths
7.7. Others
8. By Application
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Application
8.2. Tubal Sterilization
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Hysterectomy
8.4. Polypectomy
8.5. Myomectomy
8.6. Endometrial Ablation
8.7. Others
9. By End Users
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End Users
9.1.2. Market Attractiveness Index, By End Users
9.2. Hospitals
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. Ambulatory Surgical Centers
9.4. Others
10. By Region
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
10.2. North America
10.2.1. Introduction
10.2.2. Key Region-Specific Dynamics
10.2.3. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
10.2.4. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Applications
10.2.5. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End Users
10.2.6. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.2.6.1. U.S.
10.2.6.2. Canada
10.2.6.3. Mexico
10.3. Europe
10.3.1. Introduction
10.3.2. Key Region-Specific Dynamics
10.3.3. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
10.3.4. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Applications
10.3.5. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End Users
10.3.6. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.3.6.1. Germany
10.3.6.2. U.K.
10.3.6.3. France
10.3.6.4. Italy
10.3.6.5. Spain
10.3.6.6. Rest of Europe
10.4. South America
10.4.1. Introduction
10.4.2. Key Region-Specific Dynamics
10.4.3. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
10.4.4. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Applications
10.4.5. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End Users
10.4.6. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.4.6.1. Brazil
10.4.6.2. Argentina
10.4.6.3. Rest of South America
10.5. Asia Pacific
10.5.1. Introduction
10.5.2. Key Region-Specific Dynamics
10.5.3. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
10.5.4. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Applications
10.5.5. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End Users
10.5.6. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.5.6.1. China
10.5.6.2. India
10.5.6.3. Japan
10.5.6.4. Australia
10.5.6.5. Rest of Asia Pacific
10.6. Middle East and Africa
10.6.1. Introduction
10.6.2. Key Region-Specific Dynamics
10.6.3. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
10.6.4. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Applications
10.6.5. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End Users
11. Competitive Landscape
11.1. Competitive Scenario
11.2. Product Benchmarking
11.3. Company Share Analysis
11.4. Key Developments and Strategies
12. Company Profiles
12.1. Medtronic Plc.*
12.1.1. Company Overview
12.1.2. Product Portfolio and Description
12.1.3. Financial Overview
12.1.4. Key Developments
12.2. Olympus Corporation
12.3. B. Braun Melsungen AG
12.4. Stryker Corporation
12.5. Hologic Inc.
12.6. CooperSurgical Inc.
12.7. XION GmbH
12.8. Richard Wolf GmbH
12.9. Karl Storz SE & Co.
12.10. Delmont Imaging
LIST NOT EXHAUSTIVE
13. Appendix
13.1. About Us and Services
13.2. Contact Us

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野(医療機器)の最新刊レポート

本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート

  • 本レポートと同じKEY WORDの最新刊レポートはありません。

よくあるご質問


DataM Intelligence社はどのような調査会社ですか?


DataM Intelligenceは世界および主要地域の広範な市場に関する調査レポートを出版しています。 もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/15 10:26

157.84 円

166.62 円

202.61 円

ページTOPに戻る