血圧計の世界市場 - 2023-2030Global Sphygmomanometer Market - 2023-2030 概要 世界の血圧計市場は2022年に28億米ドルに達し、2030年には52億米ドルに達することで有利な成長を目撃すると推定されている。世界の血圧計市場は、予測期間(2023-2030年)に8.3%のCAGRを示すと予測されてい... もっと見る
サマリー概要世界の血圧計市場は2022年に28億米ドルに達し、2030年には52億米ドルに達することで有利な成長を目撃すると推定されている。世界の血圧計市場は、予測期間(2023-2030年)に8.3%のCAGRを示すと予測されています。在宅医療現場での血圧計の採用増加は、市場の主要トレンドの1つである。 血圧計は、腕に巻き付けるゴム製のカップ、カップを内在させるバルブ、圧力を解放するバルブ、カップの圧力を測定する測定器で構成される。デジタルまたは電子血圧計は、オシロメトリック測定法を採用しています。操作は簡単で、電池式で自動化されており、水銀を使用していません。 デジタル血圧計には、手動式、自動式、手首式、上腕式、新生児用、小児用の血圧計があります。最も頻繁に使用される血圧計は、手首式と自動式のデジタル血圧計である。 市場ダイナミクス 血圧計の技術的進歩 血圧計は診断と管理のための血圧測定に不可欠であり、その機能性と技術の進歩に注目したレビューが行われている。ウェアラブル技術、アプリ、モバイルの革新、小売業者や製造業者の平均販売価格の引き下げなど、コンシューマーヘルスケアのカテゴリーにおける技術の進歩が、企業の成長を後押ししている。 Microlife WatchBP home A、QardioArm、LifeSource Sophisticated one-step auto inflate blood pressure monitor、Omron HealthcareのiHealth blood pressure monitorは、市場で最も技術的に洗練されたデジタルBPモニターである。Omron Healthcareは、Omron PlatinumやEvolv Wireless Upper Arm Monitorを含むデジタル血圧モニターの有名なメーカーである。 在宅ケアにおける血圧計の採用増加 ここ数年、遠隔医療の利用が増加しています。Covid-19の大流行が、通常の診療所受診からバーチャルな受診へと移行した理由であったにもかかわらず、患者はすぐに遠隔医療にはさらなる利点があることに気づきました。遠隔医療は、以前は医師が求めていた的確で迅速な医療提案を提供することができる。このように遠隔医療が普及するにつれて、血圧などの健康データを家庭でモニターする必要性が重要になってきた。 在宅ケア環境における血圧計は、患者が自宅で血圧を測定できるようにすることで、利便性、アクセス性、健康アウトカムの改善を提供します。その結果、より頻繁なモニタリング、高血圧コントロールの改善、早期診断と異常の回避、迅速な治療、個人に合わせたケアが可能になります。また、家庭血圧モニタリングは、診療所への受診を減らし、問題や入院を回避するため、費用対効果が高くなります。 市場における競争の激化 血圧計市場の成長を妨げる主な要因の1つは、プロバイダー間の強い競争と非認可製品の存在である。この業界は、老舗ベンダーだけでなく、複数の新興企業や小規模企業が存在する結果、非常に競争が激しくなっている。血圧計の大半は、形状も技術も同等であり、外資系・地場系業者から入手可能である。多国籍企業は、利益率を最大化するために、マーケティング、プロモーション、ブランドの品質開発に多くの投資を行っている。 COVID-19の影響分析 COVID-19は血圧計産業に多くの影響を与えるだろう。なぜなら、高血圧の人はウイルス性疾患を間接的に感染させるため、感染症にかかりやすくなるからである。血圧計は医療従事者が一般的に使用するものであり、人の皮膚を通して感染する可能性のある細菌やバクテリアを含んでいる。その結果、感染のリスクを冒すことなく、自分自身の血圧を検査・監視できるようになれば、市場収益を押し上げることになる。 ロシア・ウクライナ紛争の影響分析 ロシア・ウクライナ紛争は、これまで最大の割合を占めていた慢性非感染性疾患の医療負担を増加させた。アルコール使用や喫煙の増加といった否定的な対処法がこうした健康上の懸念を悪化させ、心血管リスク、特に高血圧を増加させる可能性があり、将来的に血圧計の必要性が高まる。 セグメント分析 世界の血圧計は、製品、操作、設定、エンドユーザー、地域に基づいてセグメント化されます。 エンドユーザーによる在宅ケア用設定が市場シェアの37.3%を占める、新製品上市の増加が要因 患者情報を臨床医にワイヤレスで伝達できる高度な技術を備えた在宅ケア用デジタル血圧計の利用が増加しているため、エンドユーザーによる在宅ケア設定が約37.3%のシェアを占め、予測期間中に優位に立つと予想される。 例えば、2022年1月、オムロン株式会社の子会社であるオムロンヘルスケア株式会社は、遠隔患者モニタリングサービスを開始した。このサービスは、デジタルヘルスサービスを拡大し、消費者の心臓の健康の旅の各ステップをサポートするものである。さらに、このサービスは、行動変容、患者と医師のつながり、リスク低減のガイドを強化するために作成される。 地理的分析 アジア太平洋地域が市場シェアの約38.4%を占めると推定 アジア太平洋地域は、未開拓の可能性の利用可能性、高血圧有病率の増加、意識レベルの上昇により、予測期間中に市場全体の約38.4%のシェアを占めると推定され、予測期間中に大幅な増加が見込まれる。 医療施設の急速な改善と誤診患者の増加が、地域市場の拡大を促進している。国民の意識を向上させるための政府の取り組みや、対象疾患人口の急速な増加が、この地域のBPモニタリング機器産業の有利な拡大に貢献している。 例えば、2023年3月、XiaomiはMIJIA電子血圧計として知られるMIJIA電子血圧計を中国で発売した。このネクタイ不要の装置は、クランプとスティック1本で血圧を測定するため、カフの調整を繰り返す必要がない。 競争状況 血圧計の主要グローバルプレーヤーには、オムロン株式会社、3B Scientific、Acoma Medical Industry Co.、AmbulanceMed、American Diagnostic Corporation、Amico Group of Companies、A D Company Ltd、Bremed Ltd、CIGA Healthcare Ltd、HEINE Optotechnik GmbHCo.KGなどがある。 レポートを購入する理由 - 製品、操作、構成、エンドユーザー、地域に基づく世界の血圧計市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレイヤーを理解するため。 - トレンドと共同開発の分析による商機の特定。 - 血圧計市場レベルの全セグメントを網羅した多数のデータを収録したExcelデータシート。 - PDFレポートは、徹底的な定性的インタビューと綿密な調査の後の包括的な分析で構成されています。 - 主要企業の主要製品で構成される製品マッピングをエクセルで提供。 世界の血圧計レポートは、約53表、54図、195ページを提供します。 2023年ターゲットオーディエンス - メーカー/バイヤー - 業界投資家/投資銀行家 - 研究専門家 - 新興企業 目次1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Product 3.2. Snippet by Operation 3.3. Snippet by Configuration 3.4. Snippet by End User 3.5. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Technological Advancements in Sphygmomanometers 4.1.1.2. Increasing Adoption of Sphygmomanometers In Homecare Settings 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. Increasing Competition in the Market 4.1.3. Opportunity 4.1.3.1. Growth Opportunities in Emerging Markets 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter’s 5 Forces Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID-19 6.1.2. Scenario During COVID-19 6.1.3. Scenario Post Covid-19 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Product 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Product 7.2. Electronic Sphygmomanometer* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Aneroid Sphygmomanometer 7.4. Mercury Sphygmomanometer 8. By Operation 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Operation 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Operation 8.2. Automatic * 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Semi automatic 8.4. Others 9. By Configuration 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Configuration 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Configuration 9.2. Portable * 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Desk Mounted 9.4. Floor standing 9.5. Wall Mounted 10. By End User 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 10.1.2. Market Attractiveness Index, By End User 10.2. Hospitals * 10.2.1. Introduction 10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 10.3. Diagnostic Laboratories 10.4. Homecare 11. By Region 11.1. Introduction 11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 11.2. North America 11.2.1. Introduction 11.2.2. Key Region-Specific Dynamics 11.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 11.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Operation 11.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Configuration 11.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 11.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.2.7.1. U.S. 11.2.7.2. Canada 11.2.7.3. Mexico 11.3. Europe 11.3.1. Introduction 11.3.2. Key Region-Specific Dynamics 11.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 11.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Operation 11.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Configuration 11.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 11.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.3.7.1. Germany 11.3.7.2. U.K. 11.3.7.3. France 11.3.7.4. Spain 11.3.7.5. Italy 11.3.7.6. Rest of Europe 11.4. South America 11.4.1. Introduction 11.4.2. Key Region-Specific Dynamics 11.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 11.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Operation 11.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Configuration 11.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 11.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.4.7.1. Brazil 11.4.7.2. Argentina 11.4.7.3. Rest of South America 11.5. Asia-Pacific 11.5.1. Introduction 11.5.2. Key Region-Specific Dynamics 11.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 11.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Operation 11.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Configuration 11.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 11.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.5.7.1. China 11.5.7.2. India 11.5.7.3. Japan 11.5.7.4. Australia 11.5.7.5. Rest of Asia-Pacific 11.6. Middle East and Africa 11.6.1. Introduction 11.6.2. Key Region-Specific Dynamics 11.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 11.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Operation 11.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Configuration 11.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 12. Competitive Landscape 12.1. Competitive Scenario 12.2. Market Positioning/Share Analysis 12.3. Mergers and Acquisitions Analysis 13. Company Profiles 13.1. OMRON Corporation* 13.1.1. Company Overview 13.1.2. Product Portfolio and Description 13.1.3. Financial Overview 13.1.4. Key Developments 13.2. 3B Scientiifc 13.3. Acoma Medical Industry Co 13.4. AmbulanceMed 13.5. American Diagnostic Corporation 13.6. Amico Group of Companies 13.7. A D Company Ltd 13.8. Bremed Ltd. 13.9. CIGA Healthcare Ltd 13.10. HEINE Optotechnik GmbHCo. KG LIST NOT EXHAUSTIVE 14. Appendix 14.1. About Us and Services 14.2. Contact Us
SummaryOverview Table of Contents1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Product 3.2. Snippet by Operation 3.3. Snippet by Configuration 3.4. Snippet by End User 3.5. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Technological Advancements in Sphygmomanometers 4.1.1.2. Increasing Adoption of Sphygmomanometers In Homecare Settings 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. Increasing Competition in the Market 4.1.3. Opportunity 4.1.3.1. Growth Opportunities in Emerging Markets 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter’s 5 Forces Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID-19 6.1.2. Scenario During COVID-19 6.1.3. Scenario Post Covid-19 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Product 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Product 7.2. Electronic Sphygmomanometer* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Aneroid Sphygmomanometer 7.4. Mercury Sphygmomanometer 8. By Operation 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Operation 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Operation 8.2. Automatic * 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Semi automatic 8.4. Others 9. By Configuration 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Configuration 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Configuration 9.2. Portable * 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Desk Mounted 9.4. Floor standing 9.5. Wall Mounted 10. By End User 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 10.1.2. Market Attractiveness Index, By End User 10.2. Hospitals * 10.2.1. Introduction 10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 10.3. Diagnostic Laboratories 10.4. Homecare 11. By Region 11.1. Introduction 11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 11.2. North America 11.2.1. Introduction 11.2.2. Key Region-Specific Dynamics 11.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 11.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Operation 11.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Configuration 11.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 11.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.2.7.1. U.S. 11.2.7.2. Canada 11.2.7.3. Mexico 11.3. Europe 11.3.1. Introduction 11.3.2. Key Region-Specific Dynamics 11.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 11.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Operation 11.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Configuration 11.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 11.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.3.7.1. Germany 11.3.7.2. U.K. 11.3.7.3. France 11.3.7.4. Spain 11.3.7.5. Italy 11.3.7.6. Rest of Europe 11.4. South America 11.4.1. Introduction 11.4.2. Key Region-Specific Dynamics 11.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 11.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Operation 11.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Configuration 11.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 11.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.4.7.1. Brazil 11.4.7.2. Argentina 11.4.7.3. Rest of South America 11.5. Asia-Pacific 11.5.1. Introduction 11.5.2. Key Region-Specific Dynamics 11.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 11.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Operation 11.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Configuration 11.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 11.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.5.7.1. China 11.5.7.2. India 11.5.7.3. Japan 11.5.7.4. Australia 11.5.7.5. Rest of Asia-Pacific 11.6. Middle East and Africa 11.6.1. Introduction 11.6.2. Key Region-Specific Dynamics 11.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 11.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Operation 11.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Configuration 11.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 12. Competitive Landscape 12.1. Competitive Scenario 12.2. Market Positioning/Share Analysis 12.3. Mergers and Acquisitions Analysis 13. Company Profiles 13.1. OMRON Corporation* 13.1.1. Company Overview 13.1.2. Product Portfolio and Description 13.1.3. Financial Overview 13.1.4. Key Developments 13.2. 3B Scientiifc 13.3. Acoma Medical Industry Co 13.4. AmbulanceMed 13.5. American Diagnostic Corporation 13.6. Amico Group of Companies 13.7. A D Company Ltd 13.8. Bremed Ltd. 13.9. CIGA Healthcare Ltd 13.10. HEINE Optotechnik GmbHCo. KG LIST NOT EXHAUSTIVE 14. Appendix 14.1. About Us and Services 14.2. Contact Us
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