フェイシャルワイプの世界市場 - 2023-2030Global Facial Wipes Market - 2023-2030 概要 フェイシャルワイプの世界市場は、2022年に25億米ドルに達し、2023年から2030年の予測期間中に年平均成長率7.2%で成長し、2030年には44億米ドルに達すると予測されている。 フェイシャル・ワイプは、頑固... もっと見る
サマリー概要フェイシャルワイプの世界市場は、2022年に25億米ドルに達し、2023年から2030年の予測期間中に年平均成長率7.2%で成長し、2030年には44億米ドルに達すると予測されている。 フェイシャル・ワイプは、頑固なメイクアップ、皮脂、垢、顔の汚れを簡単に取り除くのに役立つ。このワイプは超ソフトで、あらかじめ湿らせてあるため、あらゆる汚れを素早く溶かす。アロエベラエキス、カモミール、グリセリンの3つの有効成分を配合。顔にうるおいとツヤを与え、毛穴を引き締めます。 フェイスワイプは、従来のクレンジング方法に代わるもので、誰もが気軽に使える理想的なアイテムだ。このワイプはたくさんの種類があり、一人ひとりの顔のメイク、汚れ、油分を取り除くことができる。また、一日中肌をリフレッシュさせるのにも最適で、脂っぽさを残すことなくメイクを落とせるよう特別に処方されている。 さらに、世界のフェイシャルワイプ市場は、新製品の革新、美容とスキンケアのトレンドの上昇、改善されたライフスタイル、化粧品の上昇、研究開発の進歩などの様々な要因によって駆動され、Himalaya Wellness Company、Beiersdorf AG、Nice-Pak Products、Rocklineindなどのような重要な主要プレーヤーを持つ予測期間中にこの市場をさらに加速させる。 ダイナミクス 洗顔ワイプにおける最近のイノベーションの台頭 フェイシャルワイプにおける最近の技術革新は、予測期間中に市場を成長させる重要な要因の一つである。パーソナルケア用ワイプの消費者は、以前よりも選択肢が増えた。簡単で効率的なクレンジングを実現するため、新旧両方のブランドが頭からつま先までを対象とした革新的な製品を提供している。 例えば、2023年2月、オーストラリアを拠点とするConserving Beauty社は、InstaMelt Day Dissolverという洗顔ワイプを発売した。このワイプは、オイルベースの処方と特許技術を使用しており、使用後に瞬時に水に溶け、マイクロプラスチックや廃棄物を残さない。 小型パック入り洗顔ワイプの利用増加 便利さと携帯性は、消費者がおしりふきを購入する際に考慮する2大要素である。消費者の多様なニーズに対応するため、スキンケア製品のメーカー各社は、小型パックや旅行用サイズのパック入りの洗顔ワイプを発売している。これらの小型パックは持ち運びが可能で、低価格で入手できる。小型パックが提供するこうした利点は、多忙なライフスタイルを送り、頻繁に旅行する消費者にとって価値ある提案となる。米国、英国、ドイツ、日本、オーストラリアなどの先進国市場では、小型パック入りおしりふきの普及率が比較的高い。 個人の衛生習慣に対する意識の高まり 個人プレーヤーの間で衛生習慣に対する意識が高まっていることは、市場成長にとって極めて重要である。顔の清潔さは個人の健康にとって不可欠であり、適切な個人衛生は様々な疾病を予防・管理する。顔の衛生習慣には、洗顔、歯、口、目、コンタクトレンズ、耳の手入れなどが含まれる。 顔拭きに伴う副作用 洗顔ワイプは、汚れを落として洗うのではなく、皮膚の表面に付着した汚れを伝播させるものである。さらに、フェイスワイプを使用して洗浄するために必要なこする動作は、皮膚バリアを研磨する可能性があり、刺激、炎症、損傷を引き起こす可能性がある。さらに、フェイスワイプを使用する際に皮膚刺激が生じることが多く、予測される年を通して市場の拡大を妨げている。 セグメント分析 世界のフェイシャルワイプ市場は、カテゴリー、タイプ、素材、用途、流通チャネル、地域によって区分される。 カテゴリー別ではオーガニック洗顔ワイプが洗顔ワイプシェアの約41.5%を占める 美容・スキンケア産業におけるオーガニック・ナチュラル製品への消費者嗜好の高まりにより、カテゴリー別ではオーガニック洗顔ワイプが41.5%を占め、予測期間中は同セグメントが優位を占めると予想される。オーガニック洗顔ワイプは生分解性で環境に優しい成分から製造されており、持続可能性と環境保全の重要性に対する意識の高まりと一致している。さらに、オーガニック・フェイスティッシュには、アロエベラ、カモミール、エッセンシャルオイルなど、栄養価が高く心を落ち着かせる物質が頻繁に配合されている。これらの化合物は、保湿、穏やかな刺激、肌の健康促進といったスキンケア上の利点を提供する。 地理的浸透 北米が市場シェアの約38.4%を占める 北米は、ミレニアル世代の人口増加、主要企業による新発売、フェイシャルワイプにおける最近の技術革新、保湿、地域における多様な製品の利用可能性、皮膚を脱水させることなく個々の顔をリフレッシュするため、予測期間を通じて市場シェア全体の約38.4%を占めると推定される。 例えば、2021年12月、カイリースキンはメイク落としワイプの新ラインを発表した。これらのタオルケットは敏感肌にも安全で、ウォータープルーフのアイメイク、リップメイク、フェイスメイクを拭き取ることができる。例えば、2020年11月、クブ・ワイプスは、肌のクレンジング用コットン・ドライワイプと、手指や家庭内のディープクリーニング用アルコールベースのワイプを発売した。100%高級コットン繊維から作られたこれらのウェットティッシュは、液体や化学物質を含まず、抗菌・防カビ性に優れている。従来のティッシュよりも大きく、耐久性と吸収性に優れているため、新生児や敏感肌の方にも適しています。低刺激性で、あらゆる肌タイプに適している。 競争状況 市場の主な世界企業には、Himalaya Wellness Company、Beiersdorf AG、Nice-Pak Products、Rocklineind、Albaad、Nivea、Hengan、Kimberly-Clark Professional、CLH Healthcare、Simple Skincareなどがある。 COVID-19の影響分析 COVID-19は、大量の使い捨てウェットティッシュやマスクが環境に流入し、プラスチックやマイクロプラスチック汚染の状況を覆い隠すことになった顔拭き市場に大きな影響を与えた。おしりふきやマスクはプラスチック繊維でできており、ビニール袋やペットボトルなど他のプラスチック製品よりも環境中での分解が早い。おしりふきやマスクは環境中で徐々に分解され、最終的にはマイクロプラスチック繊維やナノプラスチックにまで変化する。 カテゴリー別 - オーガニック洗顔ワイプ - 従来のフェイシャル・ワイプ タイプ別 - ウェットタイプ - ドライタイプ 素材別 - ポリエステル - コットン - 湿潤紙 - 不織布 ハイドロエンタングルファブリック oスパンレース織物 用途別 - 使い捨て - 非使い捨て 流通経路別 - 病院薬局 - 小売薬局 - オンライン薬局 地域別 - 北米 o 米国 o カナダ o メキシコ - ヨーロッパ o ドイツ o イギリス o フランス o イタリア o ロシア o その他のヨーロッパ - 南アメリカ o ブラジル o アルゼンチン o その他の南米諸国 - アジア太平洋 o 中国 o インド o 日本 o オーストラリア o その他のアジア太平洋地域 - 中東およびアフリカ 主な展開 2023年7月、レンチングはニュートロジーナと提携し、市場をリードするメイク落としワイプの生産を100%植物由来のヴェオセル繊維に移行した。この新しいワイプは、持続可能な方法で管理され認証された森林からの再生可能な木材を使用したVeocelブランドの繊維を利用している。このメイク落としワイプは、家庭で35日以内に堆肥化することができ、埋立地に廃棄されるゴミをなくすことができる。 2021年9月、有力企業のニースパック・プロダクツは、簡単で効果的なメイク落としのためにデザインされた洗顔用タオルケットを製造している。同社は植物由来の繊維を使用し、100%持続可能で優れた洗浄力を持つワイプを製造している。 レポートを購入する理由 - カテゴリー、タイプ、素材、用途、流通チャネル、地域に基づく世界のフェイシャルワイプ市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレーヤーを理解する。 - トレンドと共同開発の分析による商機の特定。 - 顔拭きワイパー市場レベルの全セグメントを網羅した多数のデータポイントを収録したエクセルデータシート。 - PDFレポートは、徹底的な定性的インタビューと綿密な調査の後の包括的な分析で構成されています。 - すべての主要企業の主要製品で構成されるエクセルで利用可能な製品マッピング。 世界のおしりふき市場レポートは、約61表、58図、186ページを提供します。 2023年ターゲットオーディエンス - メーカー/バイヤー - 業界投資家/投資銀行家 - 調査専門家 - 新興企業 目次1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Category 3.2. Snippet by Type 3.3. Snippet by Material 3.4. Snippet by Usage 3.5. Snippet by Distribution Channel 3.6. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Rise in the Recent Innovations in the Facial Wipes 4.1.1.2. Rise in Usage of Smaller Packs of Facial Wipes 4.1.1.3. Rising Awareness of Hygiene Practices Among Individual Players 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. Side effects associated with Facial Wipes 4.1.3. Opportunity 4.1.3.1. Expanding e-Commerce Platforms 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Force Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 5.5. Russia-Ukraine War Impact Analysis 5.6. DMI Opinion 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID 6.1.2. Scenario During COVID 6.1.3. Scenario Post COVID 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Category 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Category 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Category 7.2. Organic Facial Wipes* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Conventional Facial Wipes 8. By Type 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Type 8.2. Wet Facial Wipes* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Dry Facial Wipes 9. By Material 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Material 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Material 9.2. Polyster* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Cotton 9.4. Wet-strength paper 9.5. Non-woven Fabric 10. By Usage 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Usage 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Usage 10.2. Disposable* 10.2.1. Introduction 10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 10.3. Non-Disposable 11. By Distribution Channel 11.1. Introduction 11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel 11.2. Hospital Pharmacies* 11.2.1. Introduction 11.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 11.3. Retail Pharmacies 11.4. Online Pharmacies 12. By Region 12.1. Introduction 12.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 12.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 12.2. North America 12.2.1. Introduction 12.2.2. Key Region-Specific Dynamics 12.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Category 12.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 12.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Material 12.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Usage 12.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 12.2.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 12.2.8.1. U.S. 12.2.8.2. Canada 12.2.8.3. Mexico 12.3. Europe 12.3.1. Introduction 12.3.2. Key Region-Specific Dynamics 12.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Category 12.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 12.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Material 12.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Usage 12.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 12.3.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 12.3.8.1. Germany 12.3.8.2. UK 12.3.8.3. France 12.3.8.4. Italy 12.3.8.5. Spain 12.3.8.6. Rest of Europe 12.4. South America 12.4.1. Introduction 12.4.2. Key Region-Specific Dynamics 12.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Category 12.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 12.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Material 12.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Usage 12.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 12.4.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 12.4.8.1. Brazil 12.4.8.2. Argentina 12.4.8.3. Rest of South America 12.5. Asia-Pacific 12.5.1. Introduction 12.5.2. Key Region-Specific Dynamics 12.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Category 12.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 12.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Material 12.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Usage 12.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 12.5.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 12.5.8.1. China 12.5.8.2. India 12.5.8.3. Japan 12.5.8.4. Australia 12.5.8.5. Rest of Asia-Pacific 12.6. Middle East and Africa 12.6.1. Introduction 12.6.2. Key Region-Specific Dynamics 12.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Category 12.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 12.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Material 12.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Usage 12.6.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 12.6.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 13. Competitive Landscape 13.1. Competitive Scenario 13.2. Market Positioning/Share Analysis 13.3. Mergers and Acquisitions Analysis 14. Company Profiles 14.1. Himalaya Wellness Company* 14.1.1. Company Overview 14.1.2. Product Portfolio and Description 14.1.3. Financial Overview 14.1.4. Key Developments 14.2. Beiersdorf AG 14.3. Nice-Pak Products 14.4. Rocklineind 14.5. Albaad 14.6. Nivea 14.7. Hengan 14.8. Kimberly-Clark Professional 14.9. CLH Healthcare 14.10. Simple Skincare LIST NOT EXHAUSTIVE 15. Appendix 15.1. About Us and Services 15.2. Contact Us
SummaryOverview Table of Contents1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Category 3.2. Snippet by Type 3.3. Snippet by Material 3.4. Snippet by Usage 3.5. Snippet by Distribution Channel 3.6. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Rise in the Recent Innovations in the Facial Wipes 4.1.1.2. Rise in Usage of Smaller Packs of Facial Wipes 4.1.1.3. Rising Awareness of Hygiene Practices Among Individual Players 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. Side effects associated with Facial Wipes 4.1.3. Opportunity 4.1.3.1. Expanding e-Commerce Platforms 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Force Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 5.5. Russia-Ukraine War Impact Analysis 5.6. DMI Opinion 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID 6.1.2. Scenario During COVID 6.1.3. Scenario Post COVID 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Category 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Category 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Category 7.2. Organic Facial Wipes* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Conventional Facial Wipes 8. By Type 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Type 8.2. Wet Facial Wipes* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Dry Facial Wipes 9. By Material 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Material 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Material 9.2. Polyster* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Cotton 9.4. Wet-strength paper 9.5. Non-woven Fabric 10. By Usage 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Usage 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Usage 10.2. Disposable* 10.2.1. Introduction 10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 10.3. Non-Disposable 11. By Distribution Channel 11.1. Introduction 11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel 11.2. Hospital Pharmacies* 11.2.1. Introduction 11.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 11.3. Retail Pharmacies 11.4. Online Pharmacies 12. By Region 12.1. Introduction 12.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 12.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 12.2. North America 12.2.1. Introduction 12.2.2. Key Region-Specific Dynamics 12.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Category 12.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 12.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Material 12.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Usage 12.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 12.2.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 12.2.8.1. U.S. 12.2.8.2. Canada 12.2.8.3. Mexico 12.3. Europe 12.3.1. Introduction 12.3.2. Key Region-Specific Dynamics 12.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Category 12.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 12.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Material 12.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Usage 12.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 12.3.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 12.3.8.1. Germany 12.3.8.2. UK 12.3.8.3. France 12.3.8.4. Italy 12.3.8.5. Spain 12.3.8.6. Rest of Europe 12.4. South America 12.4.1. Introduction 12.4.2. Key Region-Specific Dynamics 12.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Category 12.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 12.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Material 12.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Usage 12.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 12.4.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 12.4.8.1. Brazil 12.4.8.2. Argentina 12.4.8.3. Rest of South America 12.5. Asia-Pacific 12.5.1. Introduction 12.5.2. Key Region-Specific Dynamics 12.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Category 12.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 12.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Material 12.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Usage 12.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 12.5.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 12.5.8.1. China 12.5.8.2. India 12.5.8.3. Japan 12.5.8.4. Australia 12.5.8.5. Rest of Asia-Pacific 12.6. Middle East and Africa 12.6.1. Introduction 12.6.2. Key Region-Specific Dynamics 12.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Category 12.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 12.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Material 12.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Usage 12.6.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 12.6.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 13. Competitive Landscape 13.1. Competitive Scenario 13.2. Market Positioning/Share Analysis 13.3. Mergers and Acquisitions Analysis 14. Company Profiles 14.1. Himalaya Wellness Company* 14.1.1. Company Overview 14.1.2. Product Portfolio and Description 14.1.3. Financial Overview 14.1.4. Key Developments 14.2. Beiersdorf AG 14.3. Nice-Pak Products 14.4. Rocklineind 14.5. Albaad 14.6. Nivea 14.7. Hengan 14.8. Kimberly-Clark Professional 14.9. CLH Healthcare 14.10. Simple Skincare LIST NOT EXHAUSTIVE 15. Appendix 15.1. About Us and Services 15.2. Contact Us
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(医療)の最新刊レポート
DataM Intelligence社の医療分野での最新刊レポート本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート
よくあるご質問DataM Intelligence社はどのような調査会社ですか?DataM Intelligenceは世界および主要地域の広範な市場に関する調査レポートを出版しています。 もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|