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MRI造影剤の世界市場 - 2023-2030


Global MRI Contrast Media Agents Market - 2023-2030

市場概要 世界のMRI造影剤市場は2022年に21億米ドルに達し、2030年には35億米ドルに達するなど、有利な成長が見込まれている。世界のMRI造影剤市場は、予測期間中(2023~2030年)に6.9%のCAGRを示すと予測され... もっと見る

 

 

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データMインテリジェンス
2023年7月27日 US$4,350
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サマリー

市場概要
世界のMRI造影剤市場は2022年に21億米ドルに達し、2030年には35億米ドルに達するなど、有利な成長が見込まれている。世界のMRI造影剤市場は、予測期間中(2023~2030年)に6.9%のCAGRを示すと予測されている。
高磁場MRIシステム、マルチパラメトリックイメージング、機能的MRIなどのMRI技術の向上により、MRIの臨床用途が増加している。これらの開発により、より優れた画質と診断精度を提供できる、より強力で特殊な造影剤が望まれている。
市場ダイナミクス
MRI造影剤の金融庁認可が予測期間中の世界MRI造影剤市場の成長を後押し
例えば、2023年2月には、BraccoとGuerbetが共同開発したガドピクレノールという全く新しいMRI造影剤がほぼ同時に発表された。この薬剤は同じ分子構造に基づいており、各事業者がそれぞれのブランド名でガドピクレノールを販売しているにもかかわらず、ガドリニウムの半分の投与量で造影MRI検査の可能性を提供する。
食品医薬品局(FDA)は、良好な弛緩性と低ガドリニウム投与量を実現する新規磁気共鳴画像(MRI)造影剤であるガドピクレノールを承認した。
積極的な主要プレーヤーが世界のMRI造影剤市場に成長機会を提供
例えば、2023年4月、GE HealthCare社は、磁気共鳴画像法(MRI)用の大環状非イオン性ガドリニウム系造影剤(GBCA)であるPixxoscan(gadobutrol)の発売を発表した。Pixxoscanはオーストリアで販売許可を取得し、承認申請中であるが、規制当局のDCP(decentralized procedure)評価を経て、2023年には他の欧州諸国でも使用可能となる予定である。
審査によると、ガドビスト参照製剤と質・量ともに同じ有効成分・賦形剤組成であり、製剤形態も同じである。
COVID-19の影響分析
COVID-19の流行はMRI造影剤市場に大きな影響を与えた。この流行は、資源の配分と医療の優先順位に変化をもたらした。COVID-19に関連した患者のケアとトリアージを支援するため、MRIスキャナーや造影剤などの画像診断資源が再配分された。COVID-19以外の用途のMRI造影剤の入手可能性と適用は、この資源の再配分によって影響を受ける可能性がある。
ロシア・ウクライナ紛争分析
ロシア・ウクライナ紛争がMRI造影剤市場に与える影響は複雑かつ多面的である。紛争状況は、MRIスキャナーのような最先端の医療機器の使用を妨げる可能性がある。紛争によって医療施設や医療インフラが破壊されたり、アクセスできなくなったりすると、影響を受けた地域でのMRI造影剤の使用が制限される可能性がある。
セグメント分析
世界のMRI造影剤市場は、タイプ、製品、適応症、エンドユーザー、地域によって区分される。
超常磁性薬剤セグメントが2022年の市場シェア42.7%を占める
超常磁性薬剤セグメントは、2022年のMRI造影剤市場シェアの約42.7%を占めている。超常磁性体は、外部磁場に曝されると磁場と同調し、磁場を離すと速やかに消磁する。外部磁場がなくても磁化する強磁性体とは対照的に、超常磁性体は残留磁化を示さない。超常磁性物質の主な目的は、MRI検査のコントラストを向上させることである。
これらの物質は、静脈内に投与されると、肝臓、脾臓、リンパ節、血液動脈など、関心のある特定の臓器や血管に凝集する。造影剤はその磁気特性により局所的な磁場の歪みを生じ、隣接する水のプロトンの緩和時間を変化させる。その結果、信号強度が変化し、造影剤を保持する構造物や領域が、その後のMRI画像で識別しやすくなる。
地理的分析
MRI造影剤の進歩が北米地域を支配
北米はMRI造影剤市場の約39.4%を占め、同市場を支配すると予想されている。MRIのような最新の医療用画像診断法は、北米全域で広く使用されている。神経学、循環器学、癌、筋骨格系の画像診断を含むいくつかの治療専門分野では、MRI検査が頻繁に採用されている。MRI造影剤市場を牽引しているのは、北米におけるMRI検査の利用拡大である。同地域では、医療用画像処理技術の開発が先行している。
同地域の研究開発努力は、強化された画像特性、安全性プロファイル、標的化能力を持つ新規造影剤の創出に集中している。MRI造影剤の開発は、同地域のトップ製薬企業や医療機器企業の存在によって支えられている。
競争状況
同市場における世界の主要企業には、GE Healthcare、Bracco Imaging SPA、Bayer AG、Guerbet、Lantheus Medical Imaging、Unijules Life Sciences、B. Chemicals and Pharmaceuticals Ltd.、Sanochemia Pharmazeutika GmbH、Taejoon Pharm、Jodas Expoimなどがある。
レポートを購入する理由
- 製品、タイプ、適応症、エンドユーザー、地域に基づく世界のMRI造影剤市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレーヤーを理解する。
- トレンドと共同開発の分析による商機の特定。
- MRI造影剤市場レベルの全セグメントを網羅した多数のデータを収録したExcelデータシート。
- PDFレポートは、徹底的な定性的インタビューと綿密な調査の後の包括的な分析で構成されています。
- 主要企業の主要製品からなる製品マッピングをエクセルで提供。
世界のMRI造影剤市場レポートは、約69の表、66の図、195ページを提供します。
対象読者
- メーカー/バイヤー
- 業界投資家/投資銀行家
- 研究専門家
- 新興企業

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目次

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet by Product
3.2. Snippet by Type
3.3. Snippet by Indication
3.4. Snippet by End-user
3.5. Snippet by Region
4. Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. Increasing chronic diseases
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. Adverse reactions to MRI contrast media agents
4.1.3. Opportunity
4.1.3.1. Technological advancements
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's 5 Forces Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Unmet Needs
5.4. Regulatory Analysis
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19
6.1.1. Scenario Before COVID-19
6.1.2. Scenario During COVID-19
6.1.3. Scenario Post COVID-19
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During the Pandemic
6.5. Manufacturers’ Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. Russia-Ukraine War Analysis
8. Artificial Intelligence Analysis
9. By Product
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Product
9.2. Paramagnetic Agents*
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. Superparamagnetic Agents
10. By Indication
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Indication
10.1.2. Market Attractiveness Index, By Indication
10.2. Clinical*
10.2.1. Introduction
10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
10.3. Preclinical
11. By Indication
11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Indication
11.1.2. Market Attractiveness Index, By Indication
11.2. Cancer*
11.2.1. Introduction
11.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
11.3. Gastrointestinal
11.4. Hepatobiliary
11.5. Neurological Imaging
11.6. Others
12. By End-user
12.1. Introduction
12.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-user
12.1.2. Market Attractiveness Index, By End-user
12.2. Hospitals*
12.2.1. Introduction
12.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
12.3. Imaging Centers
12.4. Other
13. By Region
13.1. Introduction
13.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
13.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
13.2. North America
13.2.1. Introduction
13.2.2. Key Region-Specific Dynamics
13.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
13.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
13.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Indication
13.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-user
13.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
13.2.7.1. U.S.
13.2.7.2. Canada
13.2.7.3. Mexico
13.3. Europe
13.3.1. Introduction
13.3.2. Key Region-Specific Dynamics
13.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
13.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
13.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Indication
13.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-user
13.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
13.3.7.1. Germany
13.3.7.2. U.K.
13.3.7.3. France
13.3.7.4. Italy
13.3.7.5. Spain
13.3.7.6. Rest of Europe
13.4. South America
13.4.1. Introduction
13.4.2. Key Region-Specific Dynamics
13.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
13.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
13.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Indication
13.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-user
13.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
13.4.7.1. Brazil
13.4.7.2. Argentina
13.4.7.3. Rest of South America
13.5. Asia-Pacific
13.5.1. Introduction
13.5.2. Key Region-Specific Dynamics
13.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
13.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
13.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Indication
13.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-user
13.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
13.5.7.1. China
13.5.7.2. India
13.5.7.3. Japan
13.5.7.4. Australia
13.5.7.5. Rest of Asia-Pacific
13.6. Middle East and Africa
13.6.1. Introduction
13.6.2. Key Region-Specific Dynamics
13.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
13.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
13.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Indication
13.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-user
14. Competitive Landscape
14.1. Competitive Scenario
14.2. Product Benchmarking
14.3. Company Share Analysis
14.4. Key Developments and Strategies
15. Company Profiles
15.1. GE Healthcare*
15.1.1. Company Overview
15.1.2. Product Portfolio and Description
15.1.3. Financial Overview
15.1.4. Key Developments
15.2. Bracco Imaging SPA
15.3. Bayer AG
15.4. Guerbet
15.5. Lantheus Medical Imaging
15.6. Unijules Life Sciences
15.7. B. Chemicals and Pharmaceuticals Ltd.
15.8. SANOCHEMIA Pharmazeutika GmbH
15.9. Taejoon Pharm
15.10. Jodas Expoim
LIST NOT EXHAUSTIVE
16. Appendix
16.1. About Us and Services
16.2. Contact Us

 

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Summary

Market Overview
The global MRI contrast media agents market reached US$ 2.1 billion in 2022 and is expected to witness lucrative growth by reaching up to US$ 3.5 billion by 2030. The global MRI contrast media agents market is expected to exhibit a CAGR of 6.9% during the forecast period (2023-2030).
The clinical uses of MRI have increased as a result of improvements in MRI technology, including high-field MRI systems, multi-parametric imaging, and functional MRI. Because of these developments, there is now a desire for more potent and specialized contrast media agents that can deliver better image quality and diagnostic precision.
Market Dynamics
FSA Approval For MRI Contrast Media Agents is Boosting the Global MRI Contrast Media Agents Market Growth During the Forecast Period
For instance, in February 2023, the unveiling of a brand-new MRI contrast agent called gadopiclenol that Bracco and Guerbet jointly created took place almost simultaneously. The agents are based on the same molecular structure and offer the possibility of contrast-enhanced MRI scans at half the dose of gadolinium, despite the fact that each business is marketing gadopiclenol under its respective brand names.
The Food and Drug Administration (FDA) has approved gadopiclenol, a novel magnetic resonance imaging (MRI) contrast agent that delivers good relaxivity and a lower gadolinium dose.
Active Key Players Provide Global MRI Contrast Media Agents with Market Growth Opportunities
For instance, in April 2023, GE HealthCare announced the availability of Pixxoscan (gadobutrol), a macrocyclic, non-ionic gadolinium-based contrast agent (GBCA) for magnetic resonance imaging (MRI). With a marketing license in place in Austria and pending approval, Pixxoscan has undergone regulatory decentralized procedure (DCP) evaluation and will be available in other European nations in 2023.
According to a review, it has the same active ingredient and excipient composition in terms of both quality and quantity, as well as the same pharmaceutical form, as the Gadovist reference product.
COVID-19 Impact Analysis
The COVID-19 pandemic has had a significant impact on the MRI contrast media agents market. The epidemic has caused a change in the allocation of resources and healthcare priorities. In order to support patient care and triage linked to COVID-19, imaging resources such as MRI scanners and contrast media agents were reallocated. The availability and application of MRI contrast media agents for non-COVID-19 use may be impacted by this resource reallocation.
Russia-Ukraine Conflict Analysis
The impact of the Russia-Ukraine war on the MRI contrast media agents market is complex and multifaceted. Conflict circumstances may prevent people from using cutting-edge medical equipment, such as MRI scanners. Conflict can restrict the use of MRI contrast media agents in impacted areas if medical facilities or healthcare infrastructure are destroyed or inaccessible.
Segment Analysis
The global MRI contrast media agents market is segmented based on type, product, indication, end-user, and region.
The Superparamagnetic Agent Segment is Holding 42.7% market share in the Market in 2022
The superparamagnetic agents segment accounted for approximately 42.7% of the MRI contrast media agents market share in 2022. When exposed to an external magnetic field, superparamagnetic substances can align with it and quickly demagnetize when the field is withdrawn. Superparamagnetic agents do not show any residual magnetization, in contrast to ferromagnetic materials, which do so even in the absence of an external field. The main purpose of superparamagnetic substances is to improve contrast in MRI scans.
These substances aggregate in certain organs or blood vessels of interest when given intravenously, including the liver, spleen, lymph nodes, and blood arteries. They produce a local magnetic field distortion because of their magnetic characteristics, which changes the relaxation durations of adjacent water protons. The structures or regions holding the contrast agent are now easier to discern in the subsequent MRI images as a result of this modification, which results in a change in signal intensity.
Geographical Analysis
Advancements in MRI Contrast Media Agents Dominate the North American Region
North America is expected to dominate the MRI contrast media agents market, accounting for around 39.4% of this market. Modern medical imaging methods, such as MRI, are widely used throughout North America. In several therapeutic specialties, including neurology, cardiology, cancer, and musculoskeletal imaging, MRI scans are frequently employed. The market for MRI contrast media agents is driven by the rising use of MRI scans in North America. The development of medical imaging technology is leading the way in the region.
The region's research and development efforts are concentrated on creating novel contrast media agents with enhanced imaging characteristics, safety profiles, and targeted targeting abilities. The development of MRI contrast media agents is aided by the presence of top pharmaceutical and medical device businesses in the region.
Competitive Landscape
The major global players in the market include GE Healthcare, Bracco Imaging SPA, Bayer AG, Guerbet, Lantheus Medical Imaging, Unijules Life Sciences, B. Chemicals and Pharmaceuticals Ltd., Sanochemia Pharmazeutika GmbH, Taejoon Pharm, and Jodas Expoim among others.
Why Purchase the Report?
• To visualize the global MRI contrast media agent’s market segmentation based on the product, type, indication, end-user, and region, as well as understand key commercial assets and players.
• Identify commercial opportunities by analyzing trends and co-development.
• Excel data sheet with numerous data points of MRI contrast media agents market-level with all segments.
• PDF report consists of a comprehensive analysis after exhaustive qualitative interviews and an in-depth study.
• Product mapping available as excel consisting of key products of all the major players.
The global MRI contrast media agents market report would provide approximately 69 tables, 66 figures, and 195 Pages.
Target Audience 2023
• Manufacturers/ Buyers
• Industry Investors/Investment Bankers
• Research Professionals
• Emerging Companies



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Table of Contents

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet by Product
3.2. Snippet by Type
3.3. Snippet by Indication
3.4. Snippet by End-user
3.5. Snippet by Region
4. Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. Increasing chronic diseases
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. Adverse reactions to MRI contrast media agents
4.1.3. Opportunity
4.1.3.1. Technological advancements
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's 5 Forces Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Unmet Needs
5.4. Regulatory Analysis
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19
6.1.1. Scenario Before COVID-19
6.1.2. Scenario During COVID-19
6.1.3. Scenario Post COVID-19
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During the Pandemic
6.5. Manufacturers’ Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. Russia-Ukraine War Analysis
8. Artificial Intelligence Analysis
9. By Product
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Product
9.2. Paramagnetic Agents*
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. Superparamagnetic Agents
10. By Indication
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Indication
10.1.2. Market Attractiveness Index, By Indication
10.2. Clinical*
10.2.1. Introduction
10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
10.3. Preclinical
11. By Indication
11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Indication
11.1.2. Market Attractiveness Index, By Indication
11.2. Cancer*
11.2.1. Introduction
11.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
11.3. Gastrointestinal
11.4. Hepatobiliary
11.5. Neurological Imaging
11.6. Others
12. By End-user
12.1. Introduction
12.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-user
12.1.2. Market Attractiveness Index, By End-user
12.2. Hospitals*
12.2.1. Introduction
12.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
12.3. Imaging Centers
12.4. Other
13. By Region
13.1. Introduction
13.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
13.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
13.2. North America
13.2.1. Introduction
13.2.2. Key Region-Specific Dynamics
13.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
13.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
13.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Indication
13.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-user
13.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
13.2.7.1. U.S.
13.2.7.2. Canada
13.2.7.3. Mexico
13.3. Europe
13.3.1. Introduction
13.3.2. Key Region-Specific Dynamics
13.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
13.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
13.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Indication
13.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-user
13.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
13.3.7.1. Germany
13.3.7.2. U.K.
13.3.7.3. France
13.3.7.4. Italy
13.3.7.5. Spain
13.3.7.6. Rest of Europe
13.4. South America
13.4.1. Introduction
13.4.2. Key Region-Specific Dynamics
13.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
13.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
13.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Indication
13.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-user
13.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
13.4.7.1. Brazil
13.4.7.2. Argentina
13.4.7.3. Rest of South America
13.5. Asia-Pacific
13.5.1. Introduction
13.5.2. Key Region-Specific Dynamics
13.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
13.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
13.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Indication
13.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-user
13.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
13.5.7.1. China
13.5.7.2. India
13.5.7.3. Japan
13.5.7.4. Australia
13.5.7.5. Rest of Asia-Pacific
13.6. Middle East and Africa
13.6.1. Introduction
13.6.2. Key Region-Specific Dynamics
13.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
13.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
13.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Indication
13.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-user
14. Competitive Landscape
14.1. Competitive Scenario
14.2. Product Benchmarking
14.3. Company Share Analysis
14.4. Key Developments and Strategies
15. Company Profiles
15.1. GE Healthcare*
15.1.1. Company Overview
15.1.2. Product Portfolio and Description
15.1.3. Financial Overview
15.1.4. Key Developments
15.2. Bracco Imaging SPA
15.3. Bayer AG
15.4. Guerbet
15.5. Lantheus Medical Imaging
15.6. Unijules Life Sciences
15.7. B. Chemicals and Pharmaceuticals Ltd.
15.8. SANOCHEMIA Pharmazeutika GmbH
15.9. Taejoon Pharm
15.10. Jodas Expoim
LIST NOT EXHAUSTIVE
16. Appendix
16.1. About Us and Services
16.2. Contact Us

 

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