MRI造影剤の世界市場 - 2023-2030Global MRI Contrast Media Agents Market - 2023-2030 市場概要 世界のMRI造影剤市場は2022年に21億米ドルに達し、2030年には35億米ドルに達するなど、有利な成長が見込まれている。世界のMRI造影剤市場は、予測期間中(2023~2030年)に6.9%のCAGRを示すと予測され... もっと見る
サマリー市場概要世界のMRI造影剤市場は2022年に21億米ドルに達し、2030年には35億米ドルに達するなど、有利な成長が見込まれている。世界のMRI造影剤市場は、予測期間中(2023~2030年)に6.9%のCAGRを示すと予測されている。 高磁場MRIシステム、マルチパラメトリックイメージング、機能的MRIなどのMRI技術の向上により、MRIの臨床用途が増加している。これらの開発により、より優れた画質と診断精度を提供できる、より強力で特殊な造影剤が望まれている。 市場ダイナミクス MRI造影剤の金融庁認可が予測期間中の世界MRI造影剤市場の成長を後押し 例えば、2023年2月には、BraccoとGuerbetが共同開発したガドピクレノールという全く新しいMRI造影剤がほぼ同時に発表された。この薬剤は同じ分子構造に基づいており、各事業者がそれぞれのブランド名でガドピクレノールを販売しているにもかかわらず、ガドリニウムの半分の投与量で造影MRI検査の可能性を提供する。 食品医薬品局(FDA)は、良好な弛緩性と低ガドリニウム投与量を実現する新規磁気共鳴画像(MRI)造影剤であるガドピクレノールを承認した。 積極的な主要プレーヤーが世界のMRI造影剤市場に成長機会を提供 例えば、2023年4月、GE HealthCare社は、磁気共鳴画像法(MRI)用の大環状非イオン性ガドリニウム系造影剤(GBCA)であるPixxoscan(gadobutrol)の発売を発表した。Pixxoscanはオーストリアで販売許可を取得し、承認申請中であるが、規制当局のDCP(decentralized procedure)評価を経て、2023年には他の欧州諸国でも使用可能となる予定である。 審査によると、ガドビスト参照製剤と質・量ともに同じ有効成分・賦形剤組成であり、製剤形態も同じである。 COVID-19の影響分析 COVID-19の流行はMRI造影剤市場に大きな影響を与えた。この流行は、資源の配分と医療の優先順位に変化をもたらした。COVID-19に関連した患者のケアとトリアージを支援するため、MRIスキャナーや造影剤などの画像診断資源が再配分された。COVID-19以外の用途のMRI造影剤の入手可能性と適用は、この資源の再配分によって影響を受ける可能性がある。 ロシア・ウクライナ紛争分析 ロシア・ウクライナ紛争がMRI造影剤市場に与える影響は複雑かつ多面的である。紛争状況は、MRIスキャナーのような最先端の医療機器の使用を妨げる可能性がある。紛争によって医療施設や医療インフラが破壊されたり、アクセスできなくなったりすると、影響を受けた地域でのMRI造影剤の使用が制限される可能性がある。 セグメント分析 世界のMRI造影剤市場は、タイプ、製品、適応症、エンドユーザー、地域によって区分される。 超常磁性薬剤セグメントが2022年の市場シェア42.7%を占める 超常磁性薬剤セグメントは、2022年のMRI造影剤市場シェアの約42.7%を占めている。超常磁性体は、外部磁場に曝されると磁場と同調し、磁場を離すと速やかに消磁する。外部磁場がなくても磁化する強磁性体とは対照的に、超常磁性体は残留磁化を示さない。超常磁性物質の主な目的は、MRI検査のコントラストを向上させることである。 これらの物質は、静脈内に投与されると、肝臓、脾臓、リンパ節、血液動脈など、関心のある特定の臓器や血管に凝集する。造影剤はその磁気特性により局所的な磁場の歪みを生じ、隣接する水のプロトンの緩和時間を変化させる。その結果、信号強度が変化し、造影剤を保持する構造物や領域が、その後のMRI画像で識別しやすくなる。 地理的分析 MRI造影剤の進歩が北米地域を支配 北米はMRI造影剤市場の約39.4%を占め、同市場を支配すると予想されている。MRIのような最新の医療用画像診断法は、北米全域で広く使用されている。神経学、循環器学、癌、筋骨格系の画像診断を含むいくつかの治療専門分野では、MRI検査が頻繁に採用されている。MRI造影剤市場を牽引しているのは、北米におけるMRI検査の利用拡大である。同地域では、医療用画像処理技術の開発が先行している。 同地域の研究開発努力は、強化された画像特性、安全性プロファイル、標的化能力を持つ新規造影剤の創出に集中している。MRI造影剤の開発は、同地域のトップ製薬企業や医療機器企業の存在によって支えられている。 競争状況 同市場における世界の主要企業には、GE Healthcare、Bracco Imaging SPA、Bayer AG、Guerbet、Lantheus Medical Imaging、Unijules Life Sciences、B. Chemicals and Pharmaceuticals Ltd.、Sanochemia Pharmazeutika GmbH、Taejoon Pharm、Jodas Expoimなどがある。 レポートを購入する理由 - 製品、タイプ、適応症、エンドユーザー、地域に基づく世界のMRI造影剤市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレーヤーを理解する。 - トレンドと共同開発の分析による商機の特定。 - MRI造影剤市場レベルの全セグメントを網羅した多数のデータを収録したExcelデータシート。 - PDFレポートは、徹底的な定性的インタビューと綿密な調査の後の包括的な分析で構成されています。 - 主要企業の主要製品からなる製品マッピングをエクセルで提供。 世界のMRI造影剤市場レポートは、約69の表、66の図、195ページを提供します。 対象読者 - メーカー/バイヤー - 業界投資家/投資銀行家 - 研究専門家 - 新興企業 目次1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Product 3.2. Snippet by Type 3.3. Snippet by Indication 3.4. Snippet by End-user 3.5. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Increasing chronic diseases 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. Adverse reactions to MRI contrast media agents 4.1.3. Opportunity 4.1.3.1. Technological advancements 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's 5 Forces Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Unmet Needs 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID-19 6.1.2. Scenario During COVID-19 6.1.3. Scenario Post COVID-19 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During the Pandemic 6.5. Manufacturers’ Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. Russia-Ukraine War Analysis 8. Artificial Intelligence Analysis 9. By Product 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Product 9.2. Paramagnetic Agents* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Superparamagnetic Agents 10. By Indication 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Indication 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Indication 10.2. Clinical* 10.2.1. Introduction 10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 10.3. Preclinical 11. By Indication 11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Indication 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Indication 11.2. Cancer* 11.2.1. Introduction 11.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 11.3. Gastrointestinal 11.4. Hepatobiliary 11.5. Neurological Imaging 11.6. Others 12. By End-user 12.1. Introduction 12.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-user 12.1.2. Market Attractiveness Index, By End-user 12.2. Hospitals* 12.2.1. Introduction 12.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 12.3. Imaging Centers 12.4. Other 13. By Region 13.1. Introduction 13.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 13.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 13.2. North America 13.2.1. Introduction 13.2.2. Key Region-Specific Dynamics 13.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 13.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 13.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Indication 13.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-user 13.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 13.2.7.1. U.S. 13.2.7.2. Canada 13.2.7.3. Mexico 13.3. Europe 13.3.1. Introduction 13.3.2. Key Region-Specific Dynamics 13.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 13.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 13.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Indication 13.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-user 13.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 13.3.7.1. Germany 13.3.7.2. U.K. 13.3.7.3. France 13.3.7.4. Italy 13.3.7.5. Spain 13.3.7.6. Rest of Europe 13.4. South America 13.4.1. Introduction 13.4.2. Key Region-Specific Dynamics 13.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 13.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 13.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Indication 13.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-user 13.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 13.4.7.1. Brazil 13.4.7.2. Argentina 13.4.7.3. Rest of South America 13.5. Asia-Pacific 13.5.1. Introduction 13.5.2. Key Region-Specific Dynamics 13.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 13.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 13.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Indication 13.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-user 13.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 13.5.7.1. China 13.5.7.2. India 13.5.7.3. Japan 13.5.7.4. Australia 13.5.7.5. Rest of Asia-Pacific 13.6. Middle East and Africa 13.6.1. Introduction 13.6.2. Key Region-Specific Dynamics 13.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 13.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 13.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Indication 13.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-user 14. Competitive Landscape 14.1. Competitive Scenario 14.2. Product Benchmarking 14.3. Company Share Analysis 14.4. Key Developments and Strategies 15. Company Profiles 15.1. GE Healthcare* 15.1.1. Company Overview 15.1.2. Product Portfolio and Description 15.1.3. Financial Overview 15.1.4. Key Developments 15.2. Bracco Imaging SPA 15.3. Bayer AG 15.4. Guerbet 15.5. Lantheus Medical Imaging 15.6. Unijules Life Sciences 15.7. B. Chemicals and Pharmaceuticals Ltd. 15.8. SANOCHEMIA Pharmazeutika GmbH 15.9. Taejoon Pharm 15.10. Jodas Expoim LIST NOT EXHAUSTIVE 16. Appendix 16.1. About Us and Services 16.2. Contact Us
SummaryMarket Overview Table of Contents1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Product 3.2. Snippet by Type 3.3. Snippet by Indication 3.4. Snippet by End-user 3.5. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Increasing chronic diseases 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. Adverse reactions to MRI contrast media agents 4.1.3. Opportunity 4.1.3.1. Technological advancements 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's 5 Forces Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Unmet Needs 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID-19 6.1.2. Scenario During COVID-19 6.1.3. Scenario Post COVID-19 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During the Pandemic 6.5. Manufacturers’ Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. Russia-Ukraine War Analysis 8. Artificial Intelligence Analysis 9. By Product 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Product 9.2. Paramagnetic Agents* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Superparamagnetic Agents 10. By Indication 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Indication 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Indication 10.2. Clinical* 10.2.1. Introduction 10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 10.3. Preclinical 11. By Indication 11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Indication 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Indication 11.2. Cancer* 11.2.1. Introduction 11.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 11.3. Gastrointestinal 11.4. Hepatobiliary 11.5. Neurological Imaging 11.6. Others 12. By End-user 12.1. Introduction 12.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-user 12.1.2. Market Attractiveness Index, By End-user 12.2. Hospitals* 12.2.1. Introduction 12.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 12.3. Imaging Centers 12.4. Other 13. By Region 13.1. Introduction 13.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 13.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 13.2. North America 13.2.1. Introduction 13.2.2. Key Region-Specific Dynamics 13.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 13.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 13.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Indication 13.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-user 13.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 13.2.7.1. U.S. 13.2.7.2. Canada 13.2.7.3. Mexico 13.3. Europe 13.3.1. Introduction 13.3.2. Key Region-Specific Dynamics 13.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 13.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 13.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Indication 13.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-user 13.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 13.3.7.1. Germany 13.3.7.2. U.K. 13.3.7.3. France 13.3.7.4. Italy 13.3.7.5. Spain 13.3.7.6. Rest of Europe 13.4. South America 13.4.1. Introduction 13.4.2. Key Region-Specific Dynamics 13.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 13.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 13.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Indication 13.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-user 13.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 13.4.7.1. Brazil 13.4.7.2. Argentina 13.4.7.3. Rest of South America 13.5. Asia-Pacific 13.5.1. Introduction 13.5.2. Key Region-Specific Dynamics 13.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 13.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 13.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Indication 13.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-user 13.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 13.5.7.1. China 13.5.7.2. India 13.5.7.3. Japan 13.5.7.4. Australia 13.5.7.5. Rest of Asia-Pacific 13.6. Middle East and Africa 13.6.1. Introduction 13.6.2. Key Region-Specific Dynamics 13.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 13.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 13.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Indication 13.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-user 14. Competitive Landscape 14.1. Competitive Scenario 14.2. Product Benchmarking 14.3. Company Share Analysis 14.4. Key Developments and Strategies 15. Company Profiles 15.1. GE Healthcare* 15.1.1. Company Overview 15.1.2. Product Portfolio and Description 15.1.3. Financial Overview 15.1.4. Key Developments 15.2. Bracco Imaging SPA 15.3. Bayer AG 15.4. Guerbet 15.5. Lantheus Medical Imaging 15.6. Unijules Life Sciences 15.7. B. Chemicals and Pharmaceuticals Ltd. 15.8. SANOCHEMIA Pharmazeutika GmbH 15.9. Taejoon Pharm 15.10. Jodas Expoim LIST NOT EXHAUSTIVE 16. Appendix 16.1. About Us and Services 16.2. Contact Us
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(医療)の最新刊レポート
DataM Intelligence社の医療分野での最新刊レポート本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート
よくあるご質問DataM Intelligence社はどのような調査会社ですか?DataM Intelligenceは世界および主要地域の広範な市場に関する調査レポートを出版しています。 もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|