特殊食品原料の世界市場 - 2023-2030Global Specialty Food Ingredients Market - 2023-2030 市場概要 世界の特殊食品原料市場は、2022年に1124億米ドルに達し、2030年には最大1億6860万米ドルに達することで有利な成長を目撃すると予測されている。予測期間2023-2030年の年平均成長率は5.2%である。 世... もっと見る
サマリー市場概要世界の特殊食品原料市場は、2022年に1124億米ドルに達し、2030年には最大1億6860万米ドルに達することで有利な成長を目撃すると予測されている。予測期間2023-2030年の年平均成長率は5.2%である。 世界の特殊食品原料市場は、より健康的で自然な食品を求める消費者需要の増加を背景に、予測期間中に大幅な成長を遂げる構えである。可処分所得の増加、食生活の嗜好の変化、食品加工技術の進歩といった要因に後押しされ、市場は堅調な拡大が見込まれる。 継続的な製品革新と研究開発努力が、市場の将来形成に極めて重要な役割を果たすと思われる。クリーンラベル原料の重視や、健康とウェルネスのトレンドへの関心の高まりは、特殊食品原料の需要を促進すると予想される。 市場ダイナミクス 可処分所得の増加と食生活嗜好の変化が市場成長の原動力 可処分所得が増加するにつれて、消費者の購買力は高まり、高品質で特殊な食品への投資も厭わなくなる。より健康的な食習慣の採用、菜食主義、菜食主義など、食生活の嗜好の変化が、こうした特定の食生活ニーズに対応する特殊食品原料の需要を促進している。消費者行動のこの変化は、特殊食品素材メーカーが進化する食生活の嗜好に沿った製品を開発・提供する大きな市場機会をもたらす。 例えば、2021年9月、インドのDivi's Nutraceuticals社は、幅広い食品・飲料製品に濃い黄色からオレンジ色の着色を提供するよう設計された天然由来の食品素材「CaroNat」を発表した。この革新的な成分は、特に乳製品産業での用途に適しており、様々な乳製品に自然で鮮やかな色の選択肢を提供する。 特殊食品成分の健康効果に関する意識の高まりが市場成長を牽引 消費者の健康意識が高まるにつれて、特定の栄養的メリットや機能的特性を提供する食品を積極的に求めるようになっている。プロバイオティクス、抗酸化物質、オメガ 3 系脂肪酸などの特殊食品素材は、その潜在的な健康増進効果により人気を集めている。このような意識の高まりとより健康的な選択肢を求める需要の高まりが、メーカー各社が特殊食品成分を製品処方に組み入れる原動力となり、市場の成長を後押ししている。 例えば、2023年2月24日、特殊食材サプライヤーであるSensus America社は、新しい植物性タンパク質の選択肢を導入することにより、食材ポートフォリオを拡大した。Sensus社の姉妹会社であるCosun Protein社が開発したTendra Fava Protein Isolateは、空豆由来の高タンパク質を提供している。このタンパク質分離物は優れた溶解性と乳化特性を誇り、様々な用途に適している。 COVID-19の影響分析 COVID-19パンデミックは世界の特殊食品原料市場に大きな影響を与えた。広範な封鎖措置と移動制限により市場は混乱に見舞われ、サプライチェーンの課題と製造の中断につながった。レストラン、カフェ、その他の外食施設の閉鎖も特殊食品原料の需要に影響を与えた。 しかし、パンデミックは消費者行動の変化ももたらし、家庭料理への注目が高まり、健康とウェルネスに対する意識が高まった。このため、機能的な利点、ナチュラルでクリーンなラベルの選択肢、免疫力を高める特性を提供する特殊食品素材への需要が急増した。 セグメント分析 世界の特殊食品原料市場は、タイプ、用途、地域によって区分される。 様々な食品への需要の増加が特殊デンプンおよびテクスチャ剤セグメントの成長を牽引 世界の特殊食品原料市場で優位性を確立しているのは、特殊デンプンおよびテクスチャ剤セグメントである。改善された食感、安定性、官能的な魅力を持つ食品に対する需要の増加に伴い、特殊澱粉とテクスチャ剤は消費者の嗜好を満たす上で重要な役割を果たしている。特殊澱粉・糊料市場は、成長する食品加工産業と革新的な食感ソリューションへのニーズによって力強い成長を遂げている。この分野のメーカーは、拡大する市場機会を活用するため、継続的に新しい配合を開発・共同研究し、製品ポートフォリオを拡大している。 例えば、2020年7月10日、グリフィス・フーズとゼノンアークは共同で、北米におけるグリフィス・フーズの特定顧客の特定のニーズに特化した専用の商業チャネルであるグリフィス・フーズ・コネクトを設立した。グリフィス・フーズ・コネクトの設立は、グリフィス・フーズの革新的な食品原料を利用する顧客に、強化されたサポートとオーダーメードのソリューションを提供する上で重要なマイルストーンとなった。 地理的分析 アジア太平洋地域で拡大する食品加工産業 アジア太平洋地域は、2022 年の世界の特殊食品原料市場で支配的な市場に浮上した。人口の増加、可処分所得の増加、消費者の嗜好の変化により、この地域では特殊食品原料の需要が急増している。 この地域が優位に立つ要因としては、伝統料理の人気、都市化の進展、食品加工産業の拡大などが挙げられる。市場関係者はアジア太平洋市場に大きなビジネスチャンスがあることを認識しており、製品開発や成長戦略に積極的に投資して需要の拡大に対応している。例えば、2021年10月21日、天然で持続可能な食品素材とソリューションの世界的リーダーであるオラム・フード・インジェディエンツ(OFI)は、過去に新ブランドを発表した。 このブランド・アイデンティティは、事業のあらゆる側面でイノベーションを推進するOFIの能力を捉え、顧客にさらなる成長とインパクトを提供できるよう、慎重に作り上げられた。新ブランドは、広告キャンペーンや専用ウェブサイトなど、様々なチャネルを通じて世に送り出されました。 競争環境 世界の特殊食品原料市場の主なプレーヤーには、カーギル、ADM、デュポン、イングレディオン、ケリーグループPlc、DSM、Chr.ハンセン、センシエント、テート&ライル、ジボダンなどが含まれる。 レポートを購入する理由 - タイプ、アプリケーション、地域に基づく世界の特殊食品原料市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレイヤーを理解する。 - トレンドと共同開発を分析することで商機を特定する。 - すべてのセグメントを含む多数の特殊食品原料市場レベルのデータポイントを記載したExcelデータシート。 - PDFレポートは、徹底的な定性的インタビューと綿密な調査後の包括的分析で構成されています。 - すべての主要企業の主要製品で構成されたエクセルで利用可能な製品マッピング。 世界の特殊食品原料市場レポートは、約53の表、56の図と109ページを提供するであろう。 2023年ターゲットオーディエンス - メーカー/バイヤー - 業界投資家/投資銀行家 - 研究専門家 - 新興企業 目次1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Type 3.2. Snippet by Application 3.3. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Growing consumer demand for healthier and natural food products drives the market growth 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. Fluctuating prices of raw materials and ingredients hamper the market growth 4.1.3. Opportunity 4.1.3.1. Expansion of the food service industry and demand for high-quality ingredients drive market growth 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Force Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID-19 6.1.2. Scenario During COVID-19 6.1.3. Post COVID-19 & Future Scenario 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Type 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Type 7.2. Functional Food Ingredients* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Specialty Starch and Textaurants 7.4. Sweeteners 7.5. Flavors 7.6. Acidulants 7.7. Preservatives 7.8. Others 8. By Application 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Application 8.2. Beverages* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Sauces 8.4. Dressing 8.5. Condiments 8.6. Bakery 8.7. Dairy 8.8. Confectionery 8.9. Others 9. By Region 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 9.2. North America 9.2.1. Introduction 9.2.2. Key Region-Specific Dynamics 9.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 9.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 9.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 9.2.5.1. The U.S. 9.2.5.2. Canada 9.2.5.3. Mexico 9.3. Europe 9.3.1. Introduction 9.3.2. Key Region-Specific Dynamics 9.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 9.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 9.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 9.3.5.1. Germany 9.3.5.2. The UK 9.3.5.3. France 9.3.5.4. Italy 9.3.5.5. Spain 9.3.5.6. Rest of Europe 9.4. South America 9.4.1. Introduction 9.4.2. Key Region-Specific Dynamics 9.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 9.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 9.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 9.4.5.1. Brazil 9.4.5.2. Argentina 9.4.5.3. Rest of South America 9.5. Asia-Pacific 9.5.1. Introduction 9.5.2. Key Region-Specific Dynamics 9.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 9.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 9.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 9.5.5.1. China 9.5.5.2. India 9.5.5.3. Japan 9.5.5.4. Australia 9.5.5.5. Rest of Asia-Pacific 9.6. Middle East and Africa 9.6.1. Introduction 9.6.2. Key Region-Specific Dynamics 9.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 9.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10. Competitive Landscape 10.1. Competitive Scenario 10.2. Market Positioning/Share Analysis 10.3. Mergers and Acquisitions Analysis 11. Company Profiles 11.1. Cargill* 11.1.1. Company Overview 11.1.2. Product Portfolio and Description 11.1.3. Financial Overview 11.1.4. Key Developments 11.2. ADM 11.3. DuPont 11.4. Ingredion 11.5. Kerry Group Plc 11.6. DSM 11.7. Chr. Hansen 11.8. Sensient 11.9. Tate & Lyle 11.10. Givaudan LIST NOT EXHAUSTIVE 12. Appendix 12.1. About Us and Services 12.2. Contact Us
SummaryMarket Overview Table of Contents1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Type 3.2. Snippet by Application 3.3. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Growing consumer demand for healthier and natural food products drives the market growth 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. Fluctuating prices of raw materials and ingredients hamper the market growth 4.1.3. Opportunity 4.1.3.1. Expansion of the food service industry and demand for high-quality ingredients drive market growth 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Force Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID-19 6.1.2. Scenario During COVID-19 6.1.3. Post COVID-19 & Future Scenario 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Type 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Type 7.2. Functional Food Ingredients* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Specialty Starch and Textaurants 7.4. Sweeteners 7.5. Flavors 7.6. Acidulants 7.7. Preservatives 7.8. Others 8. By Application 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Application 8.2. Beverages* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Sauces 8.4. Dressing 8.5. Condiments 8.6. Bakery 8.7. Dairy 8.8. Confectionery 8.9. Others 9. By Region 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 9.2. North America 9.2.1. Introduction 9.2.2. Key Region-Specific Dynamics 9.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 9.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 9.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 9.2.5.1. The U.S. 9.2.5.2. Canada 9.2.5.3. Mexico 9.3. Europe 9.3.1. Introduction 9.3.2. Key Region-Specific Dynamics 9.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 9.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 9.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 9.3.5.1. Germany 9.3.5.2. The UK 9.3.5.3. France 9.3.5.4. Italy 9.3.5.5. Spain 9.3.5.6. Rest of Europe 9.4. South America 9.4.1. Introduction 9.4.2. Key Region-Specific Dynamics 9.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 9.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 9.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 9.4.5.1. Brazil 9.4.5.2. Argentina 9.4.5.3. Rest of South America 9.5. Asia-Pacific 9.5.1. Introduction 9.5.2. Key Region-Specific Dynamics 9.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 9.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 9.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 9.5.5.1. China 9.5.5.2. India 9.5.5.3. Japan 9.5.5.4. Australia 9.5.5.5. Rest of Asia-Pacific 9.6. Middle East and Africa 9.6.1. Introduction 9.6.2. Key Region-Specific Dynamics 9.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 9.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10. Competitive Landscape 10.1. Competitive Scenario 10.2. Market Positioning/Share Analysis 10.3. Mergers and Acquisitions Analysis 11. Company Profiles 11.1. Cargill* 11.1.1. Company Overview 11.1.2. Product Portfolio and Description 11.1.3. Financial Overview 11.1.4. Key Developments 11.2. ADM 11.3. DuPont 11.4. Ingredion 11.5. Kerry Group Plc 11.6. DSM 11.7. Chr. Hansen 11.8. Sensient 11.9. Tate & Lyle 11.10. Givaudan LIST NOT EXHAUSTIVE 12. Appendix 12.1. About Us and Services 12.2. Contact Us
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