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難治性多発性骨髄腫の世界市場 - 2023-2030


Global Refractory Multiple Myeloma Market - 2023-2030

市場概要 難治性多発性骨髄腫の世界市場は、2022年に24億米ドルに達し、2030年には34億米ドルに達するなど、有利な成長が予測されている。世界の難治性多発性骨髄腫市場は、予測期間2023-2030年に4.7%のCAGRを示... もっと見る

 

 

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2023年6月15日 US$4,350
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サマリー

市場概要
難治性多発性骨髄腫の世界市場は、2022年に24億米ドルに達し、2030年には34億米ドルに達するなど、有利な成長が予測されている。世界の難治性多発性骨髄腫市場は、予測期間2023-2030年に4.7%のCAGRを示すと予測される。技術の進歩や新薬の臨床試験の増加が、難治性多発性骨髄腫の市場動向の需要を牽引しています。
多発性骨髄腫は依然として不治の病ですが、カルフィルゾミブ、ボルテゾミブ、イキサゾミブなどのプロテアソーム阻害剤(PI)や、レナリドミド、サリドマイド、ポマリドミドなどの免疫調節薬の開発により、過去15年間で医療は改善しました。
難治性多発性骨髄腫の市場範囲は、プロテアソーム阻害剤、免疫調節剤、抗 CD38 モノクローナル抗体、キメラ抗原受容体(CAR-T)療法、その他などの薬剤タイプで構成され、難治性多 発性骨髄腫の市場シェアを拡大している。
難治性多発性骨髄腫の世界市場は、研究開発の増加や各国での今後の新規製品承認などの要因により拡大しており、難治性多発性骨髄腫市場の成長にも明るい見通しが生まれています。
市場ダイナミクス
新製品上市の増加が難治性多発性骨髄腫市場の成長を促進する。
過去数年間、多発性骨髄腫研究のための新規製品上市の数が大幅に増加している。難治性多発性骨髄腫治療を改善するために、世界的に数多くの研究が行われています。最近の研究によると、多発性骨髄腫(MM)患者は生存率を高めるために長期的かつ継続的な治療が必要である。
例えば、2022年12月8日、Folotynのジェネリック代替品として、プララトレキサート注射液が、再発または耐性化した末梢性T細胞リンパ腫の治療薬として、ヘルスケア企業であるFresenius Kabi社から発売されました。米国医療における注射可能な腫瘍治療薬の最大のラインナップに新たに加わったのが、フレゼニウス・カビ社のプララトレキサート注である。
再発性または難治性の末梢性T細胞リンパ腫の成人患者には、フレゼニウス・カビ・プララトレキサート注射液というジェネリック医薬品の治療選択肢がある。フレゼニウス・カビ・プララトレキサート注射液には2種類の単回用量バイアルがあります:40mg/2mLと20mg/1mLである。
規制当局の承認とパイプラインの増加により、メーカーに有利な機会が生まれる。
多くの研究者やフェローによる臨床研究や基礎科学研究への貢献は、新規治療法の開発を加速させ、疾患の起源や経過に関する理解を著しく向上させている。いくつかの臨床試験が実施され、肯定的な結果をもたらしている。
例えば、2023年5月16日、ロシュ・グループの子会社であるジェネンテック社から、再発型多発性硬化症(RMS)の患者を対象に実験的な経口フェネブルチニブを試験するFENopta試験の第2相から得られた良好な結果が発表された。
この研究では、経口フェネブルチニブがプラセボと比較して、脳のMS疾患活動性を示す磁気共鳴画像(MRI)マーカーを有意に減少させ、主要および副次的目標を達成したことが実証された。さらに、前臨床試験では、現在MSを対象とした第III相試験で試験されている唯一の可逆的阻害剤であるフェネブルチニブの効力と優れた選択性が示された。
薬剤に関連する副作用が市場の成長を妨げる。
しかし、治療負担は依然としてMM治療の期間を短くしている。そのため、治療による患者のQOLへの悪影響を軽減する方法を開発することが極めて重要である。血小板減少や好中球減少のような血液学的副作用、悪心、嘔吐、下痢のような消化器系副作用、深部静脈血栓症や肺塞栓症のような静脈血栓性副作用、発疹や末梢神経障害のような副作用は、これらの治療に関連する最も頻繁に報告される問題です。
自宅で経口薬を服用している患者は、できるだけ早く、できれば治療が困難になる前に症状を報告すべきである。MM療法が効果的で、長続きし、実用的であるかどうかは、このような治療関連の副作用を適切に管理し、食事療法と薬物療法の組み合わせをモニターし、患者の自己負担費用を援助するかどうかにかかっている。
COVID-19の影響分析
COVID-19の流行と世界的な封鎖は、あらゆる業界の企業の財務状況に影響を及ぼしている。その結果、米国食品医薬品局(FDA)は、COVID-19健康緊急事態に対するガイドラインを発表した。このガイドラインには、スポンサーや研究者を支援し、試験参加者の安全を確保し、適正臨床実施基準(GCP)に従い、試験の完全性に対するリスクを低減するための一般的な考慮事項が含まれている。
ロシア・ウクライナ紛争の影響分析
ロシア・ウクライナ紛争は、世界の難治性多発性骨髄腫市場に与える影響は低いと推定される。しかし、原材料の輸出入の影響は、予測期間中、世界の難治性多発性骨髄腫市場の成長にほとんど影響を与えないと予測される。
セグメント分析
世界の難治性多発性骨髄腫市場は、薬剤タイプ、投与経路、製品タイプ、エンドユーザー、地域に基づいてセグメント化される。
薬剤タイプ別では経口剤が市場シェアの76.3%を占める。入手可能性の高まり
新規治療薬の時代には、経口MMレジメンは免疫調節薬+副腎皮質ステロイド(最も一般的なのはデキサメタゾン)、または免疫調節薬+副腎皮質ステロイド、アルキル化剤(シクロホスファミドとデキサメタゾン[Cd]、メルファランとプレドニゾン[MP]など)で構成されることが多い。
標準治療であるレナリドミド-デキサメタゾン(Rd)、レナリドミド-シクロホスファミド-プレドニゾン、レナリドミドとMPの3剤併用レジメン(MPR)と比較すると、特に有益とは言えない。ボルテゾミブ、カーフィルゾミブ、イキサゾミブを Rd と併用した場合にみられるように、免疫調節薬または PI を含む 3 剤併用療法は、迅速で深い奏効を引き出し、無増悪生存期間を延長するのに特に有効であることが研究で示されている。
アローラル免疫調節薬とPIを含む3剤併用療法は、少なくとも1つの前治療を受けたMM患者に対して、Rdと併用したイキサゾミブが最近米国食品医薬品局(FDA)から認可されたことにより、利用しやすくなりました。ポマリドマイドにデキサメタゾンまたはカドミウムを併用したレジメンも、再発した MM 患者に有効な経口レジメンです。
地理的分析
北米が市場シェアの約42.7%を占め、これは主要プレイヤーの強力なプレゼンスと技術的進歩の高まりによるものである。
北米では難治性多発性骨髄腫の進歩に対する需要が高まっているため、メーカーはこの地域で事業を拡大するチャンスがある。この地域には多くの生産者やサプライヤーが存在し、急速な経済発展が難治性多発性骨髄腫の工業生産を高め、需要を増加させている。
北米には多くのメーカーやサプライヤーが存在する。この地域の急速な経済成長の結果、工業生産が拡大し、多発性骨髄腫の治療に対する欲求を養っている。
新たな治療品目や技術が出現すれば、市場は拡大する。技術開発の高まり、政府の承認、新製品の導入が成長に寄与する。人々は新しい技術や骨髄腫に対する認識を深めており、この地域の市場を拡大している。これらの要因が北米の優位性を示している。
競争状況
難治性多発性骨髄腫市場における世界の主要企業には、Bristol Myers Squibb社、Pfizer Inc.社、Teva Pharmaceutical Industries Ltd.社、Janssen Global Services, LLC社、Fresenius Kabi社、Gilead Sciences, Inc.社、GSK plc.社、武田薬品工業株式会社、Novartis AG社、Genentech, Inc.社などがあります。
レポートを購入する理由
- 薬剤タイプ、投与経路、製品タイプ、エンドユーザー、地域に基づく世界の難治性多発性骨髄腫市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレイヤーを理解するため。
- トレンドと共同開発の分析による商機の特定。
- 難治性多発性骨髄腫市場レベルのデータポイントを全セグメントで多数収録したExcelデータシート。
- PDFレポートは、徹底的な定性的インタビューと綿密な調査後の包括的分析で構成されています。
- 主要企業の主要製品で構成された製品マッピングをエクセルで提供。
世界の難治性多発性骨髄腫市場レポートは、約53の表、54の図、195ページを提供します。
対象読者
- メーカー/バイヤー
- 業界投資家/投資銀行家
- 研究専門家
- 新興企業

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目次

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet by Drug Type
3.2. Snippet by Route of Administration
3.3. Snippet by Product Type
3.4. Snippet by End User
3.5. Snippet by Region
4. Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. The Rising Novel Product Launches
4.1.1.2. Increasing Incidence of Multiple Myeloma
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. Side Effects Associated with the Treatment
4.1.3. Opportunity
4.1.3.1. Rising Regulatory Approval and Pipeline
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter’s 5 Forces Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19
6.1.1. Scenario Before COVID-19
6.1.2. Scenario During COVID-19
6.1.3. Scenario Post COVID-19
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Drug Type
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drug Type
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Drug Type
7.2. Proteosome Inhibitor *
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Immunomodulators
7.4. Anti-CD38 Monoclonal Antibody
7.5. Others
8. By Route of Administration
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Route of Administration
8.2. Oral *
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Parenteral
9. By Product Type
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Product Type
9.2. Tablet *
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. Capsule
9.4. Solution
9.5. Suspension
10. By End User
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User
10.1.2. Market Attractiveness Index, By End User
10.2. Hospitals *
10.2.1. Introduction
10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
10.3. Surgical Centres/ Clinics
10.4. Others
11. By Region
11.1. Introduction
11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
11.2. North America
11.2.1. Introduction
11.2.2. Key Region-Specific Dynamics
11.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drug Type
11.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration
11.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type
11.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User
11.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.2.7.1. The U.S.
11.2.7.2. Canada
11.2.7.3. Mexico
11.3. Europe
11.3.1. Introduction
11.3.2. Key Region-Specific Dynamics
11.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drug Type
11.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration
11.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type
11.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User
11.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.3.7.1. Germany
11.3.7.2. The U.K.
11.3.7.3. France
11.3.7.4. Spain
11.3.7.5. Italy
11.3.7.6. Rest of Europe
11.4. South America
11.4.1. Introduction
11.4.2. Key Region-Specific Dynamics
11.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drug Type
11.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration
11.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type
11.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User
11.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.4.7.1. Brazil
11.4.7.2. Argentina
11.4.7.3. Rest of South America
11.5. Asia-Pacific
11.5.1. Introduction
11.5.2. Key Region-Specific Dynamics
11.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drug Type
11.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration
11.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type
11.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User
11.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.5.7.1. China
11.5.7.2. India
11.5.7.3. Japan
Australia
11.5.7.4. Rest of Asia-Pacific
11.6. Middle East and Africa
11.6.1. Introduction
11.6.2. Key Region-Specific Dynamics
11.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drug Type
11.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration
11.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type
11.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User
12. Competitive Landscape
12.1. Competitive Scenario
12.2. Market Positioning/Share Analysis
12.3. Mergers and Acquisitions Analysis
13. Company Profiles
13.1. Bristol Myers Squibb *
13.1.1. Company Overview
13.1.2. Product Portfolio and Description
13.1.3. Financial Overview
13.1.4. Key Developments
13.2. Teva Pharmaceutical Industries Ltd.
13.3. Pfizer Inc.
13.4. Janssen Global Services, LLC
13.5. Gilead Sciences, Inc.
13.6. Fresenius Kabi
13.7. GSK plc.
13.8. Novartis AG
13.9. Takeda Pharmaceutical Company Limited
13.10. Genentech, Inc.
LIST NOT EXHAUSTIVE
14. Appendix
14.1. About Us and Services
14.2. Contact Us

 

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Summary

Market Overview
The Global Refractory Multiple Myeloma Market reached US$ 2.4 billion in 2022 and is projected to witness lucrative growth by reaching up to US$ 3.4 billion by 2030. The Global Refractory Multiple Myeloma Market is expected to exhibit a CAGR of 4.7% during the forecast period 2023-2030. The increasing technological advancements and the growing clinical trials for novel drugs drive demand for refractory multiple myeloma market trends.
Even though MM is still incurable, medical care has improved over the past 15 years thanks to the development of proteasome inhibitors (PIs) such as carfilzomib, bortezomib, and ixazomib as well as immunomodulatory medications like lenalidomide, thalidomide, and pomalidomide.
The refractory multiple myeloma market scope comprises drug type as proteasome inhibitors, immunomodulators, anti-CD38 monoclonal antibodies, chimeric antigen receptor (CAR-T) therapy and others, which has increased the refractory multiple myeloma market share.
The global market for refractory multiple myeloma is expanding due to factors including increasing research and development and their upcoming novel product approvals across countries are also creating a positive outlook for the refractory multiple myeloma market growth.
Market Dynamics
The Rising Novel Product Launches Drive the Growth of the Refractory Multiple Myeloma Market.
Over the past few years, there has been a considerable increase in the number of novel product launches for multiple myeloma research. Numerous studies are being carried out globally to improve refractory multiple myeloma treatment to study the illness. According to recent research, multiple myeloma (MM) patients need long-term, ongoing treatment to increase survival.
For instance, on December 8, 2022, as a generic alternative to Folotyn, Pralatrexate Injection has been made available by the healthcare company Fresenius Kabi for the treatment of peripheral T-cell lymphoma that has returned or become resistant. The newest addition to the greatest array of injectable oncology medications in American healthcare is Fresenius Kabi Pralatrexate Injection, which is currently available in the country.
Adult patients with recurrent or refractory peripheral T-cell lymphoma have a generic therapeutic option with Fresenius Kabi Pralatrexate Injection. There are two single-dose vial presentations of Fresenius Kabi Pralatrexate Injection: 40 mg/2 mL and 20 mg/1 mL.
Rising Regulatory Approval and Pipeline Creates Lucrative Opportunities for Manufacturers.
Contributions to clinical research and fundamental science research from a number of researchers or fellows have accelerated the development of novel treatments and significantly improved the understanding of the origins and course of disorders. Several clinical trials are being conducted, resulting in positive outcomes.
For instance, on May 16, 2023, Positive findings from the second phase of the FENopta study testing experimental oral fenebrutinib in people having relapsing types of multiple sclerosis (RMS) were released by Genentech, a subsidiary of the Roche Group.
The research demonstrated that oral fenebrutinib significantly decreased magnetic resonance imaging (MRI) markers for MS disease activity in the brain when compared to placebo, demonstrating that it accomplished its primary and secondary goals. In addition, pre-clinical studies showed the potency and good selectivity of fenebrutinib, the one and only reversible inhibitor now being tested in Phase III studies for MS.
Side Effects Linked with Drugs will Hamper the Growth of the Market.
However, the treatment burden still shortens the duration of MM therapy; as a result, it is crucial to develop ways to reduce the negative effects of treatment on the patient's quality of life. Hematologic side effects like thrombocytopenia and neutropenia, gastrointestinal side effects like nausea, vomiting, and diarrhea, venous thrombotic side effects like deep-vein thrombosis or pulmonary embolism, and side effects like rash and peripheral neuropathy are the most frequently reported problems associated with these treatments.
Patients taking oral medicines at home should report symptoms as soon as possible, preferably before they become challenging to treat. Effective, long-lasting, and practical MM therapy depends on properly managing such treatment-related adverse effects, monitoring both dietary and drug combinations, and assisting with out-of-pocket expenses for patients.
COVID-19 Impact Analysis
The COVID-19 epidemic and the worldwide lockdown have affected the financial health of businesses in all industries. As a result, the U.S. Food and Drug Administration (FDA) released guidelines for the COVID-19 health emergency that include general considerations to assist sponsors and researchers, ensure trial participants' safety, follow good clinical practice (GCP), and reduce risks to trial integrity.
Russia-Ukraine War Impact Analysis
The Russia-Ukraine conflict is estimated to have a low impact on the global refractory multiple myeloma market, owing to the low number of key market players in this region. However, the impact of the import and export of raw materials is expected to have little influence over the global refractory multiple myeloma market growth over the forecast period.
Segment Analysis
The Global Refractory Multiple Myeloma Market is segmented based on drug type, route of administration, product type, end user and region.
Oral from Drug Type Segment Accounts for 76.3% of the Market Share. Owing to Rising Availability
In the era of new therapeutics, oral MM regimens often consist of an immunomodulatory medication plus a corticosteroid (most commonly dexamethasone) or an immunomodulatory medication plus a corticosteroid or an alkylating agent (like cyclophosphamide and dexamethasone [Cd] or melphalan and prednisone [MP]).
Although compared to the standard of treatment lenalidomide-dexamethasone (Rd), lenalidomide cyclophosphamide-prednisone and the triplet regimens lenalidomide with MP (MPR) be not particularly beneficial. As seen with bortezomib, carfilzomib, and ixazomib when combined with Rd, studies have indicated that an immunomodulatory drug- or PI-containing triplet therapy is particularly effective at eliciting rapid, profound responses and enhancing progression-free survival.
An alloral immunomodulatory medication and PI-containing triplet regimen is accessible with the recent US Food and Medication Administration (FDA) clearance of ixazomib when combined with Rd for individuals with MM who have undergone at least one prior therapy. Pomalidomide with dexamethasone or Cd is another active all-oral regimen for individuals with relapsed illness.
Geographical Analysis
North America Accounted for Approximately 42.7% of the Market Share, Owing to the Strong Presence of Major Players and Rising Technological Advancements.
Manufacturers have chances to expand their operations in this region because of the rising demand for refractory multiple myeloma for advancements in North America. The area has many producers and suppliers, and its rapid economic development has raised industrial production of refractory multiple myeloma, increasing demand.
There are many manufacturers and suppliers in North America. As a result of the region's rapid economic growth, industrial production has expanded, feeding the desire for the treatment of multiple myeloma.
The market will grow as new items or technology for treatment emerge. Rising technological developments, governmental approvals, and introducing of new products contribute to growth. People are becoming more aware of novel technologies and myelomas, expanding the market in this region. These factors show the dominance of North America.
Competitive Landscape
The major global players in the refractory multiple myeloma market include Bristol Myers Squibb, Pfizer Inc., Teva Pharmaceutical Industries Ltd., Janssen Global Services, LLC, Fresenius Kabi, Gilead Sciences, Inc., GSK plc., Takeda Pharmaceutical Company Limited, Novartis AG and Genentech, Inc. among others.
Why Purchase the Report?
• To visualize the Global Refractory Multiple Myeloma Market segmentation based on drug type, route of administration, product type, end user and region, and understand key commercial assets and players.
• Identify commercial opportunities by analyzing trends and co-development.
• Excel data sheet with numerous refractory multiple myeloma market-level data points with all segments.
• PDF report consists of a comprehensive analysis after exhaustive qualitative interviews and an in-depth study.
• Product mapping available as Excel consisting of key products of all the major players.
The Global Refractory Multiple Myeloma Market Report Would Provide Approximately 53 Tables, 54 Figures And 195 Pages.
Target Audience 2023
• Manufacturers/ Buyers
• Industry Investors/Investment Bankers
• Research Professionals
• Emerging Companies



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Table of Contents

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet by Drug Type
3.2. Snippet by Route of Administration
3.3. Snippet by Product Type
3.4. Snippet by End User
3.5. Snippet by Region
4. Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. The Rising Novel Product Launches
4.1.1.2. Increasing Incidence of Multiple Myeloma
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. Side Effects Associated with the Treatment
4.1.3. Opportunity
4.1.3.1. Rising Regulatory Approval and Pipeline
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter’s 5 Forces Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19
6.1.1. Scenario Before COVID-19
6.1.2. Scenario During COVID-19
6.1.3. Scenario Post COVID-19
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Drug Type
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drug Type
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Drug Type
7.2. Proteosome Inhibitor *
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Immunomodulators
7.4. Anti-CD38 Monoclonal Antibody
7.5. Others
8. By Route of Administration
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Route of Administration
8.2. Oral *
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Parenteral
9. By Product Type
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Product Type
9.2. Tablet *
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. Capsule
9.4. Solution
9.5. Suspension
10. By End User
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User
10.1.2. Market Attractiveness Index, By End User
10.2. Hospitals *
10.2.1. Introduction
10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
10.3. Surgical Centres/ Clinics
10.4. Others
11. By Region
11.1. Introduction
11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
11.2. North America
11.2.1. Introduction
11.2.2. Key Region-Specific Dynamics
11.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drug Type
11.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration
11.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type
11.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User
11.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.2.7.1. The U.S.
11.2.7.2. Canada
11.2.7.3. Mexico
11.3. Europe
11.3.1. Introduction
11.3.2. Key Region-Specific Dynamics
11.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drug Type
11.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration
11.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type
11.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User
11.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.3.7.1. Germany
11.3.7.2. The U.K.
11.3.7.3. France
11.3.7.4. Spain
11.3.7.5. Italy
11.3.7.6. Rest of Europe
11.4. South America
11.4.1. Introduction
11.4.2. Key Region-Specific Dynamics
11.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drug Type
11.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration
11.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type
11.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User
11.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.4.7.1. Brazil
11.4.7.2. Argentina
11.4.7.3. Rest of South America
11.5. Asia-Pacific
11.5.1. Introduction
11.5.2. Key Region-Specific Dynamics
11.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drug Type
11.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration
11.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type
11.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User
11.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.5.7.1. China
11.5.7.2. India
11.5.7.3. Japan
Australia
11.5.7.4. Rest of Asia-Pacific
11.6. Middle East and Africa
11.6.1. Introduction
11.6.2. Key Region-Specific Dynamics
11.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drug Type
11.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration
11.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type
11.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User
12. Competitive Landscape
12.1. Competitive Scenario
12.2. Market Positioning/Share Analysis
12.3. Mergers and Acquisitions Analysis
13. Company Profiles
13.1. Bristol Myers Squibb *
13.1.1. Company Overview
13.1.2. Product Portfolio and Description
13.1.3. Financial Overview
13.1.4. Key Developments
13.2. Teva Pharmaceutical Industries Ltd.
13.3. Pfizer Inc.
13.4. Janssen Global Services, LLC
13.5. Gilead Sciences, Inc.
13.6. Fresenius Kabi
13.7. GSK plc.
13.8. Novartis AG
13.9. Takeda Pharmaceutical Company Limited
13.10. Genentech, Inc.
LIST NOT EXHAUSTIVE
14. Appendix
14.1. About Us and Services
14.2. Contact Us

 

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