向精神薬の世界市場 - 2023-2030Global Nootropics Market - 2023-2030 市場概要 世界の向精神薬市場は、2022年に110億5,550万米ドルに達し、2030年には312億6,650万米ドルに達し、有利な成長が予測されている。世界の向精神薬市場は、予測期間中(2023-2030年)に14.3%のCAGRを示す... もっと見る
サマリー市場概要世界の向精神薬市場は、2022年に110億5,550万米ドルに達し、2030年には312億6,650万米ドルに達し、有利な成長が予測されている。世界の向精神薬市場は、予測期間中(2023-2030年)に14.3%のCAGRを示すと予測されている。 脳機能と認知力を高めるためのスマートドラッグ(向精神薬)の消費は、急速な盛り上がりを見せている。この傾向は、特に様々なスポーツに携わる人々の間で顕著であり、彼らは精神的な鋭敏さと集中力の向上を求めている。その結果、企業はアスリートに特化した製品を提供することで、この消費者層を活用している。 例えば、コロラド州にある向精神飲料会社コイオスは、プロスポーツ選手を起用したコマーシャルで積極的に製品を宣伝している。その結果、この新たなトレンドは、認知機能強化を求めるアスリート向けの市場セグメントの収益成長に好影響を与えると予想される。 向精神薬(ヌートロピック)は、認知増強剤またはスマートドラッグとも呼ばれ、認知機能、記憶力、創造力、集中力、総合的な精神的パフォーマンスを高めるために使用される物質である。これらの物質は天然または合成化合物であり、サプリメント、飲料、医薬品の形で摂取されることが多い。 向精神薬は様々な作用機序で働く。アセチルコリンの産生や放出の増加、ドーパミン受容体の調節など、神経伝達物質の機能を高めるものもある。また、脳血流を促進したり、神経保護作用をもたらしたり、脳の神経可塑性(神経を再編成して新しい神経結合を形成する能力)を高めたりするものもある。 一般的な天然およびハーブの向精神薬には、カフェイン、イチョウ葉、バコパ・モニエリ、ロディオラ・ロゼアなどがある。ラセタム(ピラセタム、アニラセタムなど)、モダフィニル、フェニルピラセタムなどの合成化合物もよく使われる。さらに、オメガ3脂肪酸、ビタミン、ミネラルのような特定の栄養補助食品は、認知に効果がある可能性があり、向精神薬に分類されることもある。 さらに、認知機能強化に対する需要の高まり、認知度や教育の向上、有名人やアスリート、ソーシャルメディアによる向精神薬の推奨の増加が、予測期間中の促進要因として期待されている。 例えば、DBEM Journalの2023年の記事によると、Andrew Huberman博士、Rich Roll、Gabrielle Lyon博士などの著名人がThesisという特定の向精神薬ブランドを支持している。アンドリュー・ヒューバーマン博士は、テシスを1年以上使用しており、その向精神薬が彼の日課に変化をもたらすと考えていると述べている。 同様に、CEO、有名人、ハイパフォーマーに携わることで知られるガブリエル・リオン博士は、集中力と認知力を高めるためにテシスを推薦し、個人的に摂取している。彼女は、TEDxでの講演を成功させるために、このブランドの向精神薬を役立てたとさえ言っている。以上のことから、同市場は予測期間中に拡大するとみられる。 市場ダイナミクス 主要市場プレイヤーによる向精神薬の上市の増加が市場成長を牽引すると予想される。 2022年3月、No.8は、向精神薬の利点とマインドフルな実践を組み合わせることで、高まるメンタルヘルスの危機に取り組むことを目的としたメンタルウェルネスブランドを立ち上げた。この発売は、米国を含め世界的に不安やうつ病の割合が大幅に増加している時期に行われた。No.8は4種類のグミを発売する:睡眠」、「エネルギー」、「落ち着き」、「集中」である。 これらのグミは天然素材を使用し、低糖質、ヴィーガン、非遺伝子組み換え、グルテンフリー、人工甘味料や合成充填剤不使用に設計されている。グミには天然の向精神薬が配合されており、健康な成人を対象とした臨床試験でその効果が実証されている。したがって、上記の要因から、予測期間中、市場は牽引役となることが期待される。 向精神薬の規制と監視の欠如が世界の向精神薬市場の成長を阻害している。 向精神薬を取り巻く規制の状況は不明確で一貫性がないことが多い。米国を含む多くの国では、栄養補助食品や向精神薬に使用される一部の天然成分は、医薬品のような厳格な試験や規制の対象にはなっていない。このような監視体制の欠如は、製品の品質、安全性、有効性に関する懸念につながる可能性がある。 さらに、認知増強剤の利用は、向精神薬を「スマート・ドラッグ」や不正行為の手段と分類する誤解や固定観念のために、社会的なスティグマ(汚名)を背負っている。このスティグマは、個人がこれらの物質の潜在的な利点を探求する意欲を失わせる可能性がある。したがって、上記の要因のために、市場は予測期間中に低迷すると予想される。 COVID-19の影響分析 COVID-19の流行は、向精神薬市場にさまざまな影響を与えた。パンデミックは、ストレス、不安、うつ病などのメンタルヘルス問題に対する世界的な意識と関心を著しく高めた。その結果、向精神薬を含め、認知機能や精神的健康全般の改善に役立つソリューションへの関心が高まっている。 さらに、外出禁止、身体活動の制限、リモートワークの実施に伴い、人々は在宅勤務の課題に対処しながら、集中力、生産性、気分を高める方法を模索している。このため、認知パフォーマンスや精神の明瞭さをサポートする認知増強剤や向精神薬の需要が高まっている。 これとは対照的に、COVID-19の大流行によって、向精神薬を含む栄養補助食品や健康食品に対する監視や規制の目が厳しくなっている。規制当局は公衆衛生上の懸念を優先しているため、地域によっては製品承認が遅れたり、規制が厳しくなったりする可能性がある。これらの要因が相まって、向精神薬市場のダイナミクスに大きな影響を与えている。 ロシア・ウクライナ紛争分析 2014年に始まったロシアとウクライナの戦争は、向精神薬市場に直接的な影響は限定的である。この紛争は主にロシアとウクライナの間の政治的、領土的、軍事的紛争に関わるものであり、その影響は主にそれらの地域に及んでいる。しかし、地政学的緊張や地域の不安定性が、向精神薬市場を含む様々な産業に間接的な影響を与える可能性があることは注目に値する。 さらに、もし紛争が向精神薬の特定の原料や製造施設がある地域に影響を及ぼすと、関連製品のサプライチェーンに混乱を引き起こす可能性がある。これは、特定の向精神薬の製剤の遅延や欠品につながる可能性がある。 また、政情が不安定な場合、政府は国家安全保障や緊急対応など、他の分野を優先することがある。そのため、向精神薬の生産と販売を管理する規制プロセスが遅れたり変更されたりする可能性がある。 セグメント分析 世界の向精神薬市場は、剤形、タイプ、用途、流通チャネル、地域によって区分される。 予測期間中、オンライン薬局セグメントが市場で支配的な地位を占めると予想される。 オンライン薬局セグメントは、2022年に向精神薬市場の約1/3を占め、最も高い市場シェアを占めている。電子商取引の台頭は、人々が向精神薬を含む医薬品や健康食品を購入する方法に大きな影響を与えている。オンライン薬局は、便利で効率的に幅広い製品にアクセスできる人気のプラットフォームとなっている。 利便性は、オンライン薬局の人気を牽引する重要な要因の一つである。実店舗を訪れる代わりに、消費者は自宅に居ながらにして商品を閲覧・購入することができる。オンライン・プラットフォームは年中無休でアクセスできるため、従来の薬局の営業時間に縛られることなく、自分の都合に合わせて購入することができる。 さらに、オンライン薬局は実店舗に比べて幅広い品揃えを提供している。多くの場合、様々な向精神薬を含む医薬品、サプリメント、健康食品の膨大な在庫を持っている。この豊富な品揃えにより、消費者は様々なブランド、処方、用量を調べることができ、自分のニーズや好みに合った特定の向精神薬サプリメントを見つけることができる。 例えば、ウォルグリーンはオンライン・プラットフォームを運営しており、顧客は一部の向精神薬を含む医薬品や健康食品を購入することができる。宅配サービスもあり、品揃えも豊富である。 同様に、CVSファーマシーも、薬や健康製品を購入するためのオンラインプラットフォームを提供する有名な小売薬局チェーンである。CVSファーマシーは、様々なサプリメントや市販薬を提供しており、その中には向精神薬の可能性も含まれている。 このように、上記の要因から、同市場セグメントは予測期間中に最大の市場シェアを占めると予想されている。 地理的分析 消費者の認知度向上、主要プレイヤーの存在、医薬品・サプリメントへの支出増が北米地域を支配 北米は、この市場の約3分の1を占め、向精神薬市場を支配すると予想されている。 例えば、Onnit Labs LLC、Mental Mojo, LLCなどの主要な市場プレーヤーがこの地域に存在する。さらに、ワシントン・ポスト紙に掲載された記事によると、アメリカ人はビタミン、ミネラル、植物性サプリメントに300億ドル以上を費やしている。これらの要因は、この地域の向精神薬市場の成長にプラスの影響を与えている。 競争状況 同市場における主な世界的プレーヤーには、Nootrobox, Inc.、Purelife Bioscience Co.Ltd.、Peak Nootropics、Nootrico、SupNootropic Biological Technology Co.Ltd.、AlternaScript LLC、Accelerated Intelligence, Inc.、Onnit Labs LLC、Powder City LLC、Ceretropic、Nootropic Sourceなどが挙げられる。 レポートを購入する理由 - 剤形、タイプ、用途、流通チャネル、地域に基づく世界の向精神薬市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレイヤーを理解する。 - トレンドと共同開発の分析による商機の特定。 - 向精神薬市場レベルの数多くのデータを全セグメントでまとめたエクセルデータシート。 - PDFレポートは、徹底的な定性的インタビューと綿密な調査の後の包括的な分析で構成されています。 - 全主要企業の主要製品からなる製品マッピングをエクセルで提供。 世界の向精神薬市場レポートは約49表、53図、195ページを提供します。 対象読者 - メーカー/バイヤー - 業界投資家/投資銀行家 - 研究専門家 - 新興企業 目次1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Dosage Form 3.2. Snippet by Type 3.3. Snippet by Application 3.4. Snippet by Distribution Channel 3.5. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Increasing Launches of Nootropics by the Key Market Players is Expected to Drive Market Growth. 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. Lack of Regulation and Oversight in Nootropics is Hampering the Growth of the Global Nootropics Market. 4.1.3. Opportunity 4.1.3.1. Increasing consumer awareness and demand 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter’s 5 Forces Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Unmet Needs 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID-19 6.1.2. Scenario During COVID-19 6.1.3. Scenario Post COVID-19 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During the Pandemic 6.5. Manufacturers’ Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. Russia-Ukraine War Analysis 8. By Dosage Form 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Dosage Form 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Dosage Form 8.2. Tablets* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Capsules 8.4. Injections 8.5. Powder 8.6. Drinks 9. By Type 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Type 9.2. Memory Enhancement* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.2.2.1. Ginkgo Biloba 9.2.2.2. Panax Ginseng 9.2.2.3. Rhodiola Rosea 9.2.2.4. Nicotine 9.2.2.5. Caffeine 9.2.2.6. Racetams 9.2.2.6.1.1. Piracetam 9.2.2.6.1.2. Pramiracetam 9.2.2.6.1.3. Phenylpiracetam 9.2.2.6.1.4. Aniracetam 9.2.2.6.1.5. Others 9.2.2.7. L-theanine 9.2.2.8. CDP-choline 9.2.2.9. Creatine monohydrate 9.2.2.10. Bacopa monnieri 9.2.2.11. Noopept 9.2.2.12. Omega-3 fatty acids 9.2.2.13. Others 9.3. Prescription 9.3.1.1. Modafinil (Provigil) 9.3.1.2. Adderall 9.3.1.3. Methylphenidate (Ritalin) 9.3.1.4. Memantine (Axura) 9.3.1.5. Others 10. By Application 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Application 10.2. Memory Enhancement* 10.2.1. Introduction 10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 10.3. Mood and Depression 10.4. Attention and Focus 10.5. Longevity and Anti-aging 10.6. Sleep 10.7. Recovery and Dream Enhancement 10.8. Anxiety 10.9. Others 11. By Distribution Channel 11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel 11.2. Hospital Pharmacies* 11.2.1. Introduction 11.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 11.3. Retail Pharmacies 11.4. Online Pharmacies 11.5. Others 12. By Region 12.1. Introduction 12.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 12.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 12.2. North America 12.2.1. Introduction 12.2.2. Key Region-Specific Dynamics 12.2.3. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Dosage Form 12.2.4. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 12.2.5. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 12.2.6. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 12.2.7. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 12.2.7.1. The U.S. 12.2.7.2. Canada 12.2.7.3. Mexico 12.3. Europe 12.3.1. Introduction 12.3.2. Key Region-Specific Dynamics 12.3.3. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Dosage Form 12.3.4. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 12.3.5. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 12.3.6. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 12.3.7. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 12.3.7.1. Germany 12.3.7.2. The U.K. 12.3.7.3. France 12.3.7.4. Italy 12.3.7.5. Spain 12.3.7.6. Rest of Europe 12.4. South America 12.4.1. Introduction 12.4.2. Key Region-Specific Dynamics 12.4.3. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Dosage Form 12.4.4. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 12.4.5. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 12.4.6. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 12.4.7. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 12.4.7.1. Brazil 12.4.7.2. Argentina 12.4.7.3. Rest of South America 12.5. Asia Pacific 12.5.1. Introduction 12.5.2. Key Region-Specific Dynamics 12.5.3. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Dosage Form 12.5.4. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 12.5.5. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 12.5.6. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 12.5.7. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 12.5.7.1. China 12.5.7.2. India 12.5.7.3. Japan 12.5.7.4. Australia 12.5.7.5. Rest of Asia Pacific 12.6. Middle East and Africa 12.6.1. Introduction 12.6.2. Key Region-Specific Dynamics 12.6.3. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Dosage Form 12.6.4. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 12.6.5. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 12.6.6. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 13. Competitive Landscape 13.1. Competitive Scenario 13.2. Product Benchmarking 13.3. Company Share Analysis 13.4. Key Developments and Strategies 14. Company Profiles 14.1. Nootrobox, Inc.* 14.1.1. Company Overview 14.1.2. Product Portfolio and Description 14.1.3. Financial Overview 14.1.4. Key Developments 14.2. Purelife Bioscience Co. Ltd. 14.3. Peak Nootropics 14.4. Nootrico 14.5. SupNootropic Biological Technology Co. Ltd. 14.6. AlternaScript LLC 14.7. Accelerated Intelligence, Inc. 14.8. Onnit Labs LLC 14.9. Powder City LLC 14.10. Ceretropic 14.11. Nootropic Source LIST NOT EXHAUSTIVE 15. Appendix 15.1. About Us and Services 15.2. Contact Us
SummaryMarket Overview Table of Contents1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Dosage Form 3.2. Snippet by Type 3.3. Snippet by Application 3.4. Snippet by Distribution Channel 3.5. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Increasing Launches of Nootropics by the Key Market Players is Expected to Drive Market Growth. 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. Lack of Regulation and Oversight in Nootropics is Hampering the Growth of the Global Nootropics Market. 4.1.3. Opportunity 4.1.3.1. Increasing consumer awareness and demand 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter’s 5 Forces Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Unmet Needs 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID-19 6.1.2. Scenario During COVID-19 6.1.3. Scenario Post COVID-19 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During the Pandemic 6.5. Manufacturers’ Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. Russia-Ukraine War Analysis 8. By Dosage Form 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Dosage Form 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Dosage Form 8.2. Tablets* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Capsules 8.4. Injections 8.5. Powder 8.6. Drinks 9. By Type 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Type 9.2. Memory Enhancement* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.2.2.1. Ginkgo Biloba 9.2.2.2. Panax Ginseng 9.2.2.3. Rhodiola Rosea 9.2.2.4. Nicotine 9.2.2.5. Caffeine 9.2.2.6. Racetams 9.2.2.6.1.1. Piracetam 9.2.2.6.1.2. Pramiracetam 9.2.2.6.1.3. Phenylpiracetam 9.2.2.6.1.4. Aniracetam 9.2.2.6.1.5. Others 9.2.2.7. L-theanine 9.2.2.8. CDP-choline 9.2.2.9. Creatine monohydrate 9.2.2.10. Bacopa monnieri 9.2.2.11. Noopept 9.2.2.12. Omega-3 fatty acids 9.2.2.13. Others 9.3. Prescription 9.3.1.1. Modafinil (Provigil) 9.3.1.2. Adderall 9.3.1.3. Methylphenidate (Ritalin) 9.3.1.4. Memantine (Axura) 9.3.1.5. Others 10. By Application 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Application 10.2. Memory Enhancement* 10.2.1. Introduction 10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 10.3. Mood and Depression 10.4. Attention and Focus 10.5. Longevity and Anti-aging 10.6. Sleep 10.7. Recovery and Dream Enhancement 10.8. Anxiety 10.9. Others 11. By Distribution Channel 11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel 11.2. Hospital Pharmacies* 11.2.1. Introduction 11.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 11.3. Retail Pharmacies 11.4. Online Pharmacies 11.5. Others 12. By Region 12.1. Introduction 12.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 12.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 12.2. North America 12.2.1. Introduction 12.2.2. Key Region-Specific Dynamics 12.2.3. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Dosage Form 12.2.4. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 12.2.5. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 12.2.6. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 12.2.7. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 12.2.7.1. The U.S. 12.2.7.2. Canada 12.2.7.3. Mexico 12.3. Europe 12.3.1. Introduction 12.3.2. Key Region-Specific Dynamics 12.3.3. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Dosage Form 12.3.4. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 12.3.5. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 12.3.6. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 12.3.7. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 12.3.7.1. Germany 12.3.7.2. The U.K. 12.3.7.3. France 12.3.7.4. Italy 12.3.7.5. Spain 12.3.7.6. Rest of Europe 12.4. South America 12.4.1. Introduction 12.4.2. Key Region-Specific Dynamics 12.4.3. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Dosage Form 12.4.4. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 12.4.5. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 12.4.6. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 12.4.7. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 12.4.7.1. Brazil 12.4.7.2. Argentina 12.4.7.3. Rest of South America 12.5. Asia Pacific 12.5.1. Introduction 12.5.2. Key Region-Specific Dynamics 12.5.3. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Dosage Form 12.5.4. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 12.5.5. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 12.5.6. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 12.5.7. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 12.5.7.1. China 12.5.7.2. India 12.5.7.3. Japan 12.5.7.4. Australia 12.5.7.5. Rest of Asia Pacific 12.6. Middle East and Africa 12.6.1. Introduction 12.6.2. Key Region-Specific Dynamics 12.6.3. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Dosage Form 12.6.4. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 12.6.5. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 12.6.6. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 13. Competitive Landscape 13.1. Competitive Scenario 13.2. Product Benchmarking 13.3. Company Share Analysis 13.4. Key Developments and Strategies 14. Company Profiles 14.1. Nootrobox, Inc.* 14.1.1. Company Overview 14.1.2. Product Portfolio and Description 14.1.3. Financial Overview 14.1.4. Key Developments 14.2. Purelife Bioscience Co. Ltd. 14.3. Peak Nootropics 14.4. Nootrico 14.5. SupNootropic Biological Technology Co. Ltd. 14.6. AlternaScript LLC 14.7. Accelerated Intelligence, Inc. 14.8. Onnit Labs LLC 14.9. Powder City LLC 14.10. Ceretropic 14.11. Nootropic Source LIST NOT EXHAUSTIVE 15. Appendix 15.1. About Us and Services 15.2. Contact Us
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(医薬)の最新刊レポートDataM Intelligence社の医薬分野での最新刊レポート本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート
よくあるご質問DataM Intelligence社はどのような調査会社ですか?DataM Intelligenceは世界および主要地域の広範な市場に関する調査レポートを出版しています。 もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
詳細検索
2024/11/15 10:26 157.84 円 166.62 円 202.61 円 |