注射剤デリバリーの世界市場 - 2023-2030Global Injectable Drug Delivery Market - 2023-2030 市場概要 注射薬デリバリーの世界市場は、2022年に6,073億ドルに達し、2030年には1兆3,641億ドルに達し、有利な成長が予測されている。注射剤市場は、2023年から2030年の予測期間中に10.9%のcagrを示すと予想さ... もっと見る
サマリー市場概要注射薬デリバリーの世界市場は、2022年に6,073億ドルに達し、2030年には1兆3,641億ドルに達し、有利な成長が予測されている。注射剤市場は、2023年から2030年の予測期間中に10.9%のcagrを示すと予想されている。 継続的な技術革新は、特定のリマインダー、デバイスの自己使用、スマートフォンの接続性などの助けを借りて、注射薬物送達中の患者の経験を改善するために課せられている。さらに、ペン型注射器や針を使わない注射器など、現在の自己注射装置は、注射薬送達を比較的容易にしている。 注射剤とは、注射によって体内に投与される薬剤のことである。注射剤の開発・承認件数の増加などが、予測期間中の注射剤デリバリーの世界市場の成長を後押ししている。 市場ダイナミクス 市場開発数の増加が予測期間における注射剤デリバリーの世界市場成長を牽引 製品導入、製品承認、買収、提携、合併、拡大、投資などの市場展開の増加が、予測期間中の注射剤デリバリーの世界市場の成長を促進している。 例えば、2022年2月、日本の多国籍製薬企業である武田薬品は、成人および小児患者(12歳以上)における遺伝性血管性浮腫(HAE)のエピソードを回避するために使用されるタキヒロ(ラナデルマブ・フライオ)注射剤単回投与プレフィルドシリンジ(PFS)について、米国FDAの承認を取得した。 増加する老年人口が注射薬デリバリーの世界市場に有望な成長機会をもたらす 非経口薬物送達は、治療指数が狭い、あるいは経口バイオアベイラビリティが低い薬剤の治療濃度を達成・維持するために、老年人口に広く利用されている。したがって、老年人口の増加は、今後数年間における将来の成長機会を世界市場にもたらす。 例えば、国連の「World Population Prospects 2022」によると、80歳以上の人口は2022年の1億5700万人から2050年には3倍の4億5900万人に増加すると予測されている。 COVID-19影響分析 COVID-19の分析には、COVID前シナリオ、COVIDシナリオ、COVID後シナリオに加え、価格ダイナミクス(COVID前シナリオと比較したパンデミック中およびパンデミック後の価格変動を含む)、需給スペクトラム(取引制限、封鎖、およびその後の問題による需給の変化)、政府の取り組み(政府機関による市場、セクター、産業を活性化させる取り組み)、メーカーの戦略的取り組み(COVID問題を緩和するためにメーカーが行ったことをここで取り上げる)が含まれる。 ロシア・ウクライナ戦争の影響分析 ロシアがウクライナに侵攻して以来、ロシア・ウクライナ戦争は市場に悪影響を及ぼしている。292件の攻撃により、218の病院や診療所が損壊・破壊され、救急車への攻撃は65件以上、血液センター、歯科診療所、薬局などのその他の医療インフラへの攻撃は181件に及んでいる。 世界不況の影響分析 世界中でインフレが進行し、世界の注射剤市場に大きな影響を与えている。ほとんどの製薬会社は原材料価格の上昇を観察しており、利益率の低下を予想している。 医療市場は、ジェネリック医薬品や処方箋医薬品の価格に関しては、かなりコントロールされている。それにもかかわらず、製薬企業は薬価に対するストレスが高まっている。このような価格設定のひずみの主な原因は、インフレ率の上昇であり、世界市場の成長に悪影響を及ぼしている。 人工知能の影響分析 人工知能は、製品開発の増加により、世界の注射薬デリバリー市場にプラスの影響を与えている。例えば、ある研究者グループは、グーグルのAIベンチャーであるDeepMindを活用し、がん殺傷薬や遺伝子治療薬などのタンパク質をヒト細胞に直接注入できる細菌注入システムを設計した。 セグメント分析 注射薬デリバリーの世界市場は、製品タイプ、パッケージング、治療用途、投与経路、流通チャネル、地域に基づいてセグメント化される。 ホルモン治療用途セグメントが世界市場で最も高いシェアを占めると推定される。 ホルモン障害に対する製品承認の増加とホルモン障害の症例の増加により、ホルモン治療用途セグメントは世界の注射薬デリバリー市場の30.9%を占めると推定される。 例えば、2022年7月、欧州医薬品庁(EMA)のヒト用医薬品委員会(CHMP)は、2型糖尿病に対するMounjaro(tirzepatide)自動注射ペンの使用について好意的な見解を示し、同意を示唆した。さらに、CDCによる2022年全国糖尿病統計報告書によると、米国では1億3,000万人以上の成人が糖尿病または糖尿病予備軍であると推定されている。 地理的分析 予測期間中、注射薬デリバリーの世界市場で欧州が第2位のシェアを占めると推定される 欧州における製品承認の増加により、同地域は2030年までに世界の注射薬デリバリー市場の約29.6%を占めると推定される。 例えば、ゼリス・ファーマシューティカルズは2021年2月、糖尿病の小児、成人、2歳以上の青少年における極端な低血糖の治療を適応とするオグルオ(グルカゴン)プレフィルドペンの承認を欧州委員会(EC)から取得した。 競争状況 市場の主なグローバルプレイヤーには、Becton Dickinson & Company、Baxter International, Inc.、Gerresheimer AG、Pfizer, Inc.、Schott AG、Eli Lilly and Company、Sandoz、Terumo Corporation、Teva Pharmaceutical Industries Ltd.、Corning Incorporatedなどが含まれます。 レポートを購入する理由 - 製品タイプ、包装、治療用途、投与経路、流通チャネル、地域に基づく注射剤デリバリーの世界市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレイヤーを理解するため。 - トレンドや共同開発を分析することにより、商機を見極めることができます。 - 注射剤市場レベルのデータポイントを全セグメントで多数収録したExcelデータシート。 - PDFレポートは、徹底的な定性的インタビューと綿密な調査後の包括的な分析で構成されています。 - 主要企業の主要製品で構成された製品マッピングをエクセルで提供。 注射剤デリバリーの世界市場レポートは、約53の表、54の図と195ページを提供します。 対象読者 - メーカー/バイヤー - 業界投資家/投資銀行家 - 研究専門家 - 新興企業 目次1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Product Type 3.2. Snippet by Packaging 3.3. Snippet by Therapeutic Application 3.4. Snippet by Route of Administration 3.5. Snippet by Distribution Channel 3.6. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Product Advancements 4.1.1.2. Market Developments 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. Needle Stick injuries 4.1.2.2. The Increasing Use of Alternative Drug Delivery Systems 4.1.3. Opportunity 4.1.4. Government Initiatives 4.1.5. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's 5 Forces Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID-19 6.1.2. Scenario During COVID-19 6.1.3. Post COVID-19 & Future Scenario 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During the Pandemic 6.5. Manufacturers’ Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. Russia-Ukraine War Analysis 8. Global Recession Analysis 9. Artificial Intelligence Impact Analysis 10. By Product Type 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Product Type 10.2. Devices 10.2.1. Introduction 10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 10.2.3. Conventional injection devices 10.2.4. Self-injection devices 10.2.5. Autoinjectors 10.2.6. Pen Injectors 10.2.7. Wearable injectors 10.2.8. Other devices 10.3. Formulations 10.3.1. Conventional drug delivery formulation 10.3.1.1. Solutions 10.3.1.2. Reconstituted/Lyophilized Formulations 10.3.1.3. Suspensions 10.3.1.4. Emulsions 10.3.2. Novel drug formulations 10.3.2.1. Niosomes 10.3.2.2. Liposomes 10.3.2.3. Polymeric/mixed cells 10.3.2.4. Microparticles 11. By Packaging 11.1. Introduction 11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Packaging 11.2. Vials* 11.2.1. Introduction 11.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 11.3. Ampule 11.4. Bottle 11.5. Cartridges 11.6. Others 12. By Therapeutic Application 12.1. Introduction 12.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Therapeutic Application 12.1.2. Market Attractiveness Index, By Therapeutic Application 12.2. Autoimmune Disease 12.2.1. Introduction 12.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 12.3. Hormonal Disorders 12.4. Orphan disease 12.5. Cancer 12.6. Other therapeutic diseases 13. By Route of Administration 13.1. Introduction 13.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration 13.1.2. Market Attractiveness Index, By Route of Administration 13.2. Intradermal 13.2.1. Introduction 13.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 13.3. Central Nervous System 13.4. Others 14. By Distribution Channel 14.1. Introduction 14.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 14.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel 14.2. Online Pharmacies 14.2.1. Introduction 14.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 14.3. Retail pharmacies 14.4. Hospital Pharmacies 14.5. Others 15. By Region 15.1. Introduction 15.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 15.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 15.2. North America 15.2.1. Introduction 15.2.2. Key Region-Specific Dynamics 15.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 15.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging 15.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Therapeutic application 15.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration 15.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 15.2.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 15.2.8.1. The U.S. 15.2.8.2. Canada 15.2.8.3. Mexico 15.3. Europe 15.3.1. Introduction 15.3.2. Key Region-Specific Dynamics 15.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 15.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging 15.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Therapeutic application 15.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration 15.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 15.3.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 15.3.8.1. Germany 15.3.8.2. The U.K. 15.3.8.3. France 15.3.8.4. Italy 15.3.8.5. Russia 15.3.8.6. Rest of Europe 15.4. South America 15.4.1. Introduction 15.4.2. Key Region-Specific Dynamics 15.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 15.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging 15.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Therapeutic application 15.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration 15.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 15.4.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 15.4.8.1. Brazil 15.4.8.2. Argentina 15.4.8.3. Rest of South America 15.5. Asia-Pacific 15.5.1. Introduction 15.5.2. Key Region-Specific Dynamics 15.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 15.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging 15.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Therapeutic application 15.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration 15.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 15.5.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 15.5.8.1. China 15.5.8.2. India 15.5.8.3. Japan 15.5.8.4. Australia 15.5.8.5. Rest of Asia-Pacific 15.6. Middle East and Africa 15.6.1. Introduction 15.6.2. Key Region-Specific Dynamics 15.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 15.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging 15.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Therapeutic application 15.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration 15.6.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 16. Competitive Landscape 16.1. Competitive Scenario 16.2. Market Share Analysis 16.3. Mergers and Acquisitions Analysis 17. Company Profiles 17.1. Becton Dickinson & Company 17.1.1. Company Overview 17.1.2. Product Portfolio and Description 17.1.3. Financial Overview 17.1.4. Key Developments 17.2. Baxter International, Inc. 17.3. Gerresheimer AG 17.4. Pfizer, Inc. 17.5. Schott AG 17.6. ELI Lilly and Company 17.7. Sandoz (A Division of Novartis AG) 17.8. Terumo Corporation 17.9. Teva Pharmaceutical Industries Ltd. 17.10. Corning Incorporated LIST NOT EXHAUSTIVE 18. Appendix 18.1. About Us and Services 18.2. Contact Us
SummaryMarket Overview Table of Contents1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Product Type 3.2. Snippet by Packaging 3.3. Snippet by Therapeutic Application 3.4. Snippet by Route of Administration 3.5. Snippet by Distribution Channel 3.6. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Product Advancements 4.1.1.2. Market Developments 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. Needle Stick injuries 4.1.2.2. The Increasing Use of Alternative Drug Delivery Systems 4.1.3. Opportunity 4.1.4. Government Initiatives 4.1.5. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's 5 Forces Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID-19 6.1.2. Scenario During COVID-19 6.1.3. Post COVID-19 & Future Scenario 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During the Pandemic 6.5. Manufacturers’ Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. Russia-Ukraine War Analysis 8. Global Recession Analysis 9. Artificial Intelligence Impact Analysis 10. By Product Type 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Product Type 10.2. Devices 10.2.1. Introduction 10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 10.2.3. Conventional injection devices 10.2.4. Self-injection devices 10.2.5. Autoinjectors 10.2.6. Pen Injectors 10.2.7. Wearable injectors 10.2.8. Other devices 10.3. Formulations 10.3.1. Conventional drug delivery formulation 10.3.1.1. Solutions 10.3.1.2. Reconstituted/Lyophilized Formulations 10.3.1.3. Suspensions 10.3.1.4. Emulsions 10.3.2. Novel drug formulations 10.3.2.1. Niosomes 10.3.2.2. Liposomes 10.3.2.3. Polymeric/mixed cells 10.3.2.4. Microparticles 11. By Packaging 11.1. Introduction 11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Packaging 11.2. Vials* 11.2.1. Introduction 11.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 11.3. Ampule 11.4. Bottle 11.5. Cartridges 11.6. Others 12. By Therapeutic Application 12.1. Introduction 12.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Therapeutic Application 12.1.2. Market Attractiveness Index, By Therapeutic Application 12.2. Autoimmune Disease 12.2.1. Introduction 12.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 12.3. Hormonal Disorders 12.4. Orphan disease 12.5. Cancer 12.6. Other therapeutic diseases 13. By Route of Administration 13.1. Introduction 13.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration 13.1.2. Market Attractiveness Index, By Route of Administration 13.2. Intradermal 13.2.1. Introduction 13.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 13.3. Central Nervous System 13.4. Others 14. By Distribution Channel 14.1. Introduction 14.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 14.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel 14.2. Online Pharmacies 14.2.1. Introduction 14.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 14.3. Retail pharmacies 14.4. Hospital Pharmacies 14.5. Others 15. By Region 15.1. Introduction 15.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 15.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 15.2. North America 15.2.1. Introduction 15.2.2. Key Region-Specific Dynamics 15.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 15.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging 15.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Therapeutic application 15.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration 15.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 15.2.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 15.2.8.1. The U.S. 15.2.8.2. Canada 15.2.8.3. Mexico 15.3. Europe 15.3.1. Introduction 15.3.2. Key Region-Specific Dynamics 15.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 15.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging 15.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Therapeutic application 15.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration 15.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 15.3.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 15.3.8.1. Germany 15.3.8.2. The U.K. 15.3.8.3. France 15.3.8.4. Italy 15.3.8.5. Russia 15.3.8.6. Rest of Europe 15.4. South America 15.4.1. Introduction 15.4.2. Key Region-Specific Dynamics 15.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 15.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging 15.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Therapeutic application 15.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration 15.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 15.4.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 15.4.8.1. Brazil 15.4.8.2. Argentina 15.4.8.3. Rest of South America 15.5. Asia-Pacific 15.5.1. Introduction 15.5.2. Key Region-Specific Dynamics 15.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 15.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging 15.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Therapeutic application 15.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration 15.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 15.5.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 15.5.8.1. China 15.5.8.2. India 15.5.8.3. Japan 15.5.8.4. Australia 15.5.8.5. Rest of Asia-Pacific 15.6. Middle East and Africa 15.6.1. Introduction 15.6.2. Key Region-Specific Dynamics 15.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 15.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging 15.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Therapeutic application 15.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration 15.6.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 16. Competitive Landscape 16.1. Competitive Scenario 16.2. Market Share Analysis 16.3. Mergers and Acquisitions Analysis 17. Company Profiles 17.1. Becton Dickinson & Company 17.1.1. Company Overview 17.1.2. Product Portfolio and Description 17.1.3. Financial Overview 17.1.4. Key Developments 17.2. Baxter International, Inc. 17.3. Gerresheimer AG 17.4. Pfizer, Inc. 17.5. Schott AG 17.6. ELI Lilly and Company 17.7. Sandoz (A Division of Novartis AG) 17.8. Terumo Corporation 17.9. Teva Pharmaceutical Industries Ltd. 17.10. Corning Incorporated LIST NOT EXHAUSTIVE 18. Appendix 18.1. About Us and Services 18.2. Contact Us
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