コレステロール検査製品の世界市場 - 2023-2030Global Cholesterol Testing Products Market - 2023-2030 市場概要 コレステロール検査製品の世界市場規模は2022年に85億米ドルに達し、2030年には159億米ドルに達するなど、有利な成長が予測されている。予測期間2023-2030年のCAGRは8.3%である。 コレステロール検査... もっと見る
サマリー市場概要コレステロール検査製品の世界市場規模は2022年に85億米ドルに達し、2030年には159億米ドルに達するなど、有利な成長が予測されている。予測期間2023-2030年のCAGRは8.3%である。 コレステロール検査製品は、血液中のコレステロール値を測定・監視するために使用される医療機器、検査キット、試薬、消耗品である。血液中のコレステロール値が高いと、心臓発作や脳卒中などの心血管疾患のリスクが高まります。医療従事者は、心血管疾患の患者やそのリスクのある患者のコレステロール値を測定・監視するためにこれらの製品を使用する。 コレステロール検査製品の市場は、心血管疾患、脳卒中、糖尿病など、高コレステロール値に関連する健康リスクに対する意識の高まりによって牽引されている。このため、医療提供者、患者、個人によるコレステロール検査製品に対する需要が増加している。同市場は、生活習慣病、コレステロール監視に対する意識の高まり、コレステロール検査製品の技術的進歩により成長が見込まれている。 市場ダイナミクス 生活習慣病の有病率の増加 生活習慣病の有病率の増加は、コレステロール検査製品市場の成長を促進する主な要因の1つである。肥満、糖尿病、高血圧などの生活習慣病は、高コレステロール値や心血管疾患の危険因子として知られている。 例えば、世界保健機関(WHO)によると、心血管疾患、糖尿病、がんなどの非感染性疾患は、世界全体の死亡原因の約71%を占めている。運動不足、不健康な食生活、たばこの使用といった不健康な生活習慣は、これらの病気の主な危険因子である。 これらの生活習慣病の有病率が上昇を続ける中、効果的な予防、診断、管理戦略の必要性が高まっている。コレステロール検査製品は、高コレステロール値や心血管疾患を早期に発見し、管理する上で重要な役割を果たしている。このため、医療提供者は生活習慣病の負担増に対処し、患者の予後を改善しようとするため、コレステロール検査製品に対する需要が高まっている。 製品の高コストと厳しい規制要件 市場の主な課題は、コレステロール検査製品の高コストと厳しい規制要件である。コレステロール検査製品の開発・商品化には多額の研究開発費がかかるため、最終製品の価格が高くなる可能性がある。このため、低所得国や十分なサービスを受けていない人々における利用が制限され、新興国における市場の成長が制限される可能性がある。 コレステロール検査製品に対する規制要件は、特に先進国では厳しい場合がある。これらの要件には、市販前承認、臨床試験、基準や規制の遵守などが含まれる。規制を遵守しなかった場合、罰金やその他の罰則が課される可能性があり、中小企業の市場参入や大手企業との競争を難しくしている。 COVID-19の影響分析 COVID-19パンデミックはコレステロール検査製品市場に影響を与えた。パンデミックの初期段階では、医療システムはCOVID-19患者であふれかえり、定期的なコレステロール検査を含む選択的処置の減少につながった。しかし、パンデミックが継続し、医療システムが新しい正常な状態に適応するにつれて、コレステロール検査製品に対する需要は回復し始めた。 さらに、パンデミックは遠隔医療と遠隔モニタリングの急増につながり、コレステロール検査製品に新たな機会をもたらした。患者は現在、遠隔地からコレステロール検査製品にアクセスし、医療提供者とバーチャルな相談を受けることができる。 ロシア・ウクライナ紛争分析 ロシアとウクライナの紛争は、ヘルスケア業界を含む世界の政治・経済情勢に大きな影響を与えている。ウクライナでは、紛争により国内避難民が大幅に増加し、医療施設やインフラが破壊された。 ロシアでは、紛争が貿易制限や経済制裁につながり、医療機器や供給品の入手が制限され、サプライチェーンが寸断されたため、企業はヘルスケア製品の製造や流通をより困難なものにしている。このような制限により、医療機器や供給品の入手が制限され、サプライチェーンが混乱し、企業がヘルスケア製品を製造・販売することがより困難になっている。 セグメント分析 コレステロール検査製品の世界市場は、製品、検査タイプ、エンドユーザー、地域によって区分される。 製品別では、機器セグメントが市場シェアを独占すると予測される。 デバイスセグメントは、信頼性が高く正確なデバイスに対する需要の増加により、2022年のコレステロール検査製品市場の約52.4%を占め、市場占有率が最も高い。これらの機器には、携帯型コレステロール検査機器、ポイントオブケア検査機器、家庭用コレステロール検査キットなどが含まれる。さらに、コレステロール値の自己モニタリング傾向の高まりが、家庭用コレステロール検査キットの需要を高めている。 機器分野は、技術の進歩、ポイントオブケア検査需要の増加、糖尿病や肥満などの生活習慣病の有病率の上昇により、今後数年間で大きな成長が見込まれている。また、携帯型およびワイヤレスのコレステロール検査機器の開発も、このセグメントの成長を後押しすると予想される。 地域別分析 北米は、心血管疾患の有病率の上昇とPOCT製品に対する需要の増加により、最も高い市場シェアを獲得する。 北米は、心血管疾患の有病率の増加とポイントオブケア検査(POCT)製品に対する需要の高まりにより、コレステロール検査製品市場で約39.6%の大きな市場シェアを占めている。心血管疾患(CVD)は北米における公衆衛生の主要な関心事であり、高コレステロールはCVD発症の重大な危険因子である。同地域におけるCVDの有病率の増加は、検査室ベースおよびPOCTデバイスを含むコレステロール検査製品に対する需要の増加をもたらしている。 さらに北米では、迅速で正確な検査結果、利便性、費用対効果に対するニーズから、POCT製品に対する需要が高まっている。POCT機器により、検体を分析機関に送ることなく、医師の診察室や診療所などのポイント・オブ・ケアでコレステロール検査を実施することができる。 さらに、この地域にはコレステロール検査製品市場の主要企業が複数存在し、コレステロール検査に対する需要の高まりに対応するため、常に革新的な新製品を発表している。これらの企業はまた、コレステロール検査製品の精度と信頼性を向上させるために研究開発に投資している。 競争状況 同市場における世界の主要企業には、Abbott Laboratories、F. Hoffmann-La Roche AG、Siemens Healthineers、Danaher Corporation、Bio-Rad Laboratories Inc.、ACON Laboratories Inc.、Lepu Medical Technology、SD BIOSENSOR INC.、Ciga Healthcare、SpectraCell Laboratories Inc.などがあります。 レポートを購入する理由 - 製品、検査タイプ、エンドユーザー、地域に基づく世界のコレステロール検査製品市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレイヤーを理解するため。 - トレンドと共同開発の分析による商機の特定。 - コレステロール検査製品市場レベルのデータポイントを全セグメントで多数収録したExcelデータシート。 - PDFレポートは、徹底的な定性的インタビューと綿密な調査後の包括的分析で構成されています。 - 主要企業の主要製品で構成された製品マッピングをエクセルで提供。 世界のコレステロール検査製品市場レポートは、約54の表、46の図と195ページを提供するでしょう。 対象読者 - メーカー/バイヤー - 業界投資家/投資銀行家 - 研究専門家 - 新興企業 目次1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Product 3.2. Snippet by Test Type 3.3. Snippet by End-User 3.4. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Increased Prevalence of Lifestyle Diseases 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. High Cost of the Products and Stringent Regulatory Requirements 4.1.3. Opportunity 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Forces Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID-19 6.1.2. Scenario During COVID-19 6.1.3. Post COVID-19 or Future Scenario 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During the Pandemic 6.5. Manufacturer’s Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Product 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Product 7.2. Devices* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.2.3. Handheld cholesterol monitoring devices 7.2.4. Bench-top cholesterol monitoring devices 7.2.5. Consumables 7.3. Test Kits 7.4. Others 8. By Test Type 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Test Type 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Test Type 8.2. Total Cholesterol* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Low-Density Lipoprotein (LDL) Cholesterol 8.4. High-Density Lipoprotein (HDL) Cholesterol 8.5. Triglycerides 8.6. Very Low-Density Lipoprotein (VLDL) Cholesterol 9. By End-User 9.1. Hospitals 9.2. Diagnostic centers 9.3. Home healthcare 9.4. Research laboratories 10. By Region 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 10.2. North America 10.2.1. Introduction 10.2.2. Key Region-Specific Dynamics 10.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 10.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Test Type 10.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 10.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.2.6.1. The U.S. 10.2.6.2. Canada 10.2.6.3. Mexico 10.3. Europe 10.3.1. Introduction 10.3.2. Key Region-Specific Dynamics 10.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 10.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Test Type 10.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 10.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.3.6.1. Germany 10.3.6.2. The UK 10.3.6.3. France 10.3.6.4. Italy 10.3.6.5. Spain 10.3.6.6. Rest of Europe 10.4. South America 10.4.1. Introduction 10.4.2. Key Region-Specific Dynamics 10.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 10.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Test Type 10.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 10.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.4.6.1. Brazil 10.4.6.2. Argentina 10.4.6.3. Rest of South America 10.5. Asia-Pacific 10.5.1. Introduction 10.5.2. Key Region-Specific Dynamics 10.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 10.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Test Type 10.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 10.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.5.6.1. China 10.5.6.2. India 10.5.6.3. Japan 10.5.6.4. Australia 10.5.6.5. Rest of Asia-Pacific 10.6. Middle East and Africa 10.6.1. Introduction 10.6.2. Key Region-Specific Dynamics 10.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 10.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Test Type 10.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 11. Competitive Landscape 11.1. Competitive Scenario 11.2. Market Positioning/Share Analysis 11.3. Mergers and Acquisitions Analysis 12. Company Profiles 12.1. Abbott Laboratories* 12.1.1. Company Overview 12.1.2. Product Portfolio and Description 12.1.3. Financial Overview 12.1.4. Key Developments 12.2. F. Hoffmann-La Roche AG 12.3. Siemens Healthineers 12.4. Danaher Corporation 12.5. Bio-Rad Laboratories Inc. 12.6. ACON Laboratories Inc. 12.7. Lepu Medical Technology 12.8. SD BIOSENSOR INC. 12.9. Ciga Healthcare 12.10. SpectraCell Laboratories Inc. LIST NOT EXHAUSTIVE 13. Appendix 13.1. About Us and Services 13.2. Contact Us
SummaryMarket Overview Table of Contents1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Product 3.2. Snippet by Test Type 3.3. Snippet by End-User 3.4. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Increased Prevalence of Lifestyle Diseases 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. High Cost of the Products and Stringent Regulatory Requirements 4.1.3. Opportunity 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Forces Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID-19 6.1.2. Scenario During COVID-19 6.1.3. Post COVID-19 or Future Scenario 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During the Pandemic 6.5. Manufacturer’s Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Product 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Product 7.2. Devices* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.2.3. Handheld cholesterol monitoring devices 7.2.4. Bench-top cholesterol monitoring devices 7.2.5. Consumables 7.3. Test Kits 7.4. Others 8. By Test Type 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Test Type 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Test Type 8.2. Total Cholesterol* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Low-Density Lipoprotein (LDL) Cholesterol 8.4. High-Density Lipoprotein (HDL) Cholesterol 8.5. Triglycerides 8.6. Very Low-Density Lipoprotein (VLDL) Cholesterol 9. By End-User 9.1. Hospitals 9.2. Diagnostic centers 9.3. Home healthcare 9.4. Research laboratories 10. By Region 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 10.2. North America 10.2.1. Introduction 10.2.2. Key Region-Specific Dynamics 10.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 10.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Test Type 10.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 10.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.2.6.1. The U.S. 10.2.6.2. Canada 10.2.6.3. Mexico 10.3. Europe 10.3.1. Introduction 10.3.2. Key Region-Specific Dynamics 10.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 10.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Test Type 10.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 10.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.3.6.1. Germany 10.3.6.2. The UK 10.3.6.3. France 10.3.6.4. Italy 10.3.6.5. Spain 10.3.6.6. Rest of Europe 10.4. South America 10.4.1. Introduction 10.4.2. Key Region-Specific Dynamics 10.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 10.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Test Type 10.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 10.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.4.6.1. Brazil 10.4.6.2. Argentina 10.4.6.3. Rest of South America 10.5. Asia-Pacific 10.5.1. Introduction 10.5.2. Key Region-Specific Dynamics 10.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 10.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Test Type 10.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 10.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.5.6.1. China 10.5.6.2. India 10.5.6.3. Japan 10.5.6.4. Australia 10.5.6.5. Rest of Asia-Pacific 10.6. Middle East and Africa 10.6.1. Introduction 10.6.2. Key Region-Specific Dynamics 10.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 10.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Test Type 10.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 11. Competitive Landscape 11.1. Competitive Scenario 11.2. Market Positioning/Share Analysis 11.3. Mergers and Acquisitions Analysis 12. Company Profiles 12.1. Abbott Laboratories* 12.1.1. Company Overview 12.1.2. Product Portfolio and Description 12.1.3. Financial Overview 12.1.4. Key Developments 12.2. F. Hoffmann-La Roche AG 12.3. Siemens Healthineers 12.4. Danaher Corporation 12.5. Bio-Rad Laboratories Inc. 12.6. ACON Laboratories Inc. 12.7. Lepu Medical Technology 12.8. SD BIOSENSOR INC. 12.9. Ciga Healthcare 12.10. SpectraCell Laboratories Inc. LIST NOT EXHAUSTIVE 13. Appendix 13.1. About Us and Services 13.2. Contact Us
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