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A型肝炎ワクチン市場


Hepatitis A Vaccine Market

市場概要 A型肝炎ワクチンはA型肝炎を予防するワクチンである。A型肝炎はA型肝炎ウイルスによって引き起こされる肝臓疾患で、軽症から重症に至る。A型肝炎ウイルス(HAV)は、汚染された食物や水の摂取、または... もっと見る

 

 

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2023年5月22日 US$4,350
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サマリー

市場概要
A型肝炎ワクチンはA型肝炎を予防するワクチンである。A型肝炎はA型肝炎ウイルスによって引き起こされる肝臓疾患で、軽症から重症に至る。A型肝炎ウイルス(HAV)は、汚染された食物や水の摂取、または感染者との直接接触によって感染する。この病気は周期的に再発する傾向があり、世界的な流行となっている。本疾患に反応して導入された抗体は生涯持続し、感染の再発を防ぐが、そのための最良の方法はワクチン接種である。その最良の方法はワクチン接種である。ワクチン接種は6ヵ月間隔で2回行われる。
A型肝炎ワクチン市場の成長を促進する主な要因は、世界的にA型肝炎の有病率が増加し、ワクチン接種に対する関心が高まっていることである。A型肝炎患者数の増加により、各国政府や医療機関は、この病気に対する認識を高め、リスクの高い地域でのワクチン接種を管理するための対策を導入している。さらに、A型肝炎ワクチンの普及に向けた市場プレイヤーの継続的な取り組みが、市場の成長を後押ししている。
A型肝炎ワクチン市場の動向とダイナミクス
予防のための政府イニシアチブの増加
A型肝炎ワクチンは、増加するA型肝炎の症例を沈めるために使用される。疾病管理センターによると、2018年、米国では合計12,474件のA型肝炎症例が報告され、同機関は、未診断の症例があるため、この年に報告された実際の症例数は24,900件になると推定している。このため、各国政府は、啓発、診断、治療、ワクチン接種への取り組みを強化する必要に迫られている。2022年4月21日現在、WHOヨーロッパ地域の11カ国とWHOアメリカ地域の1カ国から、少なくとも169件の原因不明の急性肝炎の症例が報告されている。WHOによると、衛生環境や衛生習慣が不十分な先進国では、10歳までに約90.0%の子どもがA型肝炎ウイルスに感染しているという。政府によるワクチン接種プログラムが、発展途上国におけるA型肝炎ワクチンの世界市場を後押ししている。
一方、A型肝炎に関する個人の認識不足は、予測期間中の世界市場の成長を抑制すると予想される主要因である。さらに、診断に対する住民の抵抗感も市場成長を阻害している。
A型肝炎ワクチン市場のセグメンテーション分析
予測期間中、不活化ワクチンセグメントが市場を支配すると予測
不活化ワクチンは2019年の世界市場を支配し、またまもなくかなりの成長を示すと予想される。不活化ワクチンは安全で高機能である。特にA型肝炎に感染するリスクが高い旅行者や免疫不全者には、従来から2回接種のスケジュールが推奨されている。しかし、安定した人であれば1回接種でも同等の効果が得られている。このことは、間もなくこのセグメントの成長を促進すると予想される。
用途別では、予測期間中、政府機関が世界市場で支配的な地位を占めている。患者はA型肝炎の診断と適切なワクチン接種を公的医療機関に依存しており、予測期間中の同分野の成長を支えている。さらに、ワクチン接種を推進する政府プログラムの急増は、予測期間中にかなりのCAGRを予測する見込みである。
A型肝炎ワクチンの世界市場地域別シェア
アジア太平洋地域が世界のA型肝炎ワクチン市場を支配する見込み
2021年の世界のA型肝炎ワクチン市場では、アジア太平洋地域が圧倒的な地位を占めている。アジア太平洋地域では、中国が予測期間中にかなりの成長を示すと予想される。中国と同様に、弱毒生A型肝炎ワクチンは、この病気に取り組むための有利な要素になりつつあります。さらに、欧州は予測期間中、金額ベースで大きな成長が見込まれている。比較的低コストでワクチンを容易に入手できることが、同地域全体の市場成長を促進すると予想される。アジア太平洋地域のA型肝炎ワクチン市場は、特にインドと中国における政府の政策やプログラムに支えられ、予測期間中に急速な成長が見込まれます。さらに、小児人口の増加やワクチン接種に対する意識の高まりにより、インドや中国などの新興国におけるA型肝炎ワクチンの需要が増加しており、アジア太平洋地域のA型肝炎ワクチン市場の成長が期待されています。
A型肝炎ワクチン市場の企業と競争状況:
A型肝炎ワクチン市場は、主要市場プレイヤーの存在により、競争が激しい。世界市場の成長に貢献している主要なA型肝炎ワクチン企業は、グラクソ・スミスクライン、Merck & Co.Inc.、Sanofi、Sinovac、Zhejiang Pukang、Changchun Institute of Biological、KM Biologics、IMBCA、ChangSheng、Convacなどが挙げられる。主要企業はA型肝炎ワクチン市場の世界的成長のために新たな拡大戦略を採用している。
COVID-19のA型肝炎ワクチン市場への影響
世界のA型肝炎ワクチン市場へのマイナスの影響
COVID-19の発生は、世界のA型肝炎ワクチン市場の成長にマイナスの影響を与えている。パンデミックの中、サプライチェーンの混乱が市場の成長に大きな影響を与えている。COVID-19ワクチンの開発、製品タイプ、流通に重点が置かれるようになったことで、A型肝炎ワクチンの勢いは衰えた。したがって、COVID-19パンデミックは2021年のA型肝炎ワクチン市場の市場価値を阻害している。
世界のA型肝炎ワクチン市場レポートでは、約48の市場データテーブル、43の図、190ページへのアクセスを提供します。


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目次

1. Scope and Methodology
1.1. Research Methodology
1.2. Scope of the Market
2. Key Trends and Developments
3. Executive Summary
3.1. Market Snippet by Product Type
3.2. Market Snippet by Application
3.3. Market Snippet by Region
4. Market Dynamics
4.1. Market impacting factors
4.1.1. Drivers
4.1.2. Restraints
4.1.3. Opportunities
4.2. Impact analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's five forces analysis
5.2. Supply Chain analysis
5.3. PEST Analysis
5.4. Pricing Analysis
5.5. Reimbursement Analysis
5.6. Regulatory Analysis
5.7. Unmet Needs
5.8. Patent Trends
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of Covid-19 on the Market
6.1.1. Before COVID-19 Market Scenario
6.1.2. Present COVID-19 Market Scenario
6.1.3. After COVID-19 or Future Scenario
6.2. Pricing Dynamics Amid Covid-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
7. By Product Type
7.1. Introduction
7.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Product Type Segment
7.1.2. Market attractiveness index, By Product Type Segment
7.2. Inactivated Vaccine*
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2020-2029 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2021-2029
7.3. Live Attenuated Vaccine
8. By Application
8.1. Introduction
8.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Application Segment
8.1.2. Market attractiveness index, By Application Segment
8.2. Government Institution *
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2020-2029 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2021-2029
8.3. Private Sector
8.4. Other
9. By Region
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Region
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
9.2. North America
9.2.1. Introduction
9.2.2. Key region-specific dynamics
9.2.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Product Type
9.2.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application
9.2.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country
9.2.5.1. U.S.
9.2.5.2. Canada
9.2.5.3. Mexico
9.3. South America
9.3.1. Introduction
9.3.2. Key Region-Specific Dynamics
9.3.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Product Type
9.3.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application
9.3.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country
9.3.5.1. Brazil
9.3.5.2. Argentina
9.3.5.3. Rest of South America
9.4. Europe
9.4.1. Introduction
9.4.2. Key Region-Specific Dynamics
9.4.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Product Type
9.4.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application
9.4.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country
9.4.5.1. Germany
9.4.5.2. U.K.
9.4.5.3. France
9.4.5.4. Spain
9.4.5.5. Italy
9.4.5.6. Rest of Europe
9.5. Asia Pacific
9.5.1. Introduction
9.5.2. Key Region-Specific Dynamics
9.5.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Product Type
9.5.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application
9.5.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country
9.5.5.1. China
9.5.5.2. India
9.5.5.3. Japan
9.5.5.4. Australia
9.5.5.5. Rest of Asia Pacific
9.6. Middle East and Africa
9.6.1. Introduction
9.6.2. Key Region-Specific Dynamics
9.6.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Product Type
9.6.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application
10. Competitive Landscape
10.1. Competitive scenario
10.2. Competitor strategy analysis
10.3. Market positioning/share analysis
10.4. Mergers and acquisitions analysis
11. Company Profiles
11.1. GlaxoSmithKline *
11.1.1. Company Overview
11.1.2. Product Portfolio and Description
11.1.3. Key Highlights
11.1.4. Financial Overview
11.2. Merck & Co., Inc.
11.3. Sanofi
11.4. Sinovac
11.5. Zhejiang Pukang
11.6. Changchun Institute of Biological
11.7. KM Biologics
11.8. IMBCA
11.9. ChangSheng
11.10. Convac(*List not Exhaustive*)
12. DataM Intelligence
12.1. Appendix
12.2. About us and services
12.3. Contact us

 

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Summary

Market Overview
Hepatitis A vaccine is a vaccine that prevents hepatitis A. The disease is a liver disorder caused by the hepatitis A virus leading from mild to severe illness. The Hepatitis A Virus (HAV) is transferred through either ingestion of contaminated food and water or direct contact with an infectious person. The disease has a propensity for cyclic reappearances, which occurs in epidemics globally. The antibodies introduced in response to the disease last through life and protect against the recurrence of infection, the best way for which is through vaccination. It is given in two doses injected six months apart.
The major factors propelling the growth of the Hepatitis A vaccine market are the increasing prevalence of hepatitis A globally, which leads to increasing concerns for vaccination. The rise in the number of Hepatitis A cases propels the national governments and healthcare organizations to introduce steps to increase awareness about the disease and manage vaccination drives in risk-prone areas. Further continuous efforts by the market players to promote Hepatitis A vaccines drive the market growth.
Hepatitis A Vaccine Market Trends and Dynamics
Increasing government initiatives for prevention
Hepatitis A Vaccine is used to submerge the rising cases of Hepatitis A. As per the Center for Disease Control, in 2018, the U.S. reported a total of 12,474 hepatitis A cases, and the organization estimated the actual number of cases reported in the year to be 24,900 owing to the undiagnosed cases. This has propelled governments to increase their efforts for awareness, diagnosis, treatment, and vaccination. As of 21 April 2022, at least 169 cases of acute hepatitis of unknown origin have been reported from 11 countries in the WHO European Region and one country in the WHO Region of the Americas. According to the WHO, approximately 90.0% of children are infected with the hepatitis A virus before 10 years in developed countries with inadequate sanitary conditions and sanitation habits. Government vaccination programs are propelling the worldwide market for hepatitis A vaccines in developing countries.
On the other hand, lack of awareness concerning the Hepatitis A disease among individuals is a key factor expected to curtail the global market's growth over the forecast period. Moreover, resistance among the population for diagnosis also obstructs market growth.
Hepatitis A Vaccine Market Segmentation Analysis
Inactivated vaccine segment is projected to be the dominant segment in the market during the forecast period
Inactivated vaccines dominated the global market in 2019, also it is expected to present considerable growth shortly. Inactivated Vaccines are safe and highly functional. A two-dose schedule is traditionally recommended, particularly for travelers at significant risk of contracting hepatitis A and immunocompromised individuals. However, with a single dosage, equivalent efficacy has been achieved in stable people. This is expected to propel segmental growth soon.
Based on application, government institutions held the dominant position in the global market during the forecast period. Patients depend on public healthcare facilities for diagnosis and proper vaccination of Hepatitis A, supporting the segment growth during the forecast period. Moreover, the surging government programs offering vaccination drives are expected to project a considerable CAGR during the forecast period.
Global Hepatitis A Vaccine Market Geographical Share
Asia-Pacific is expected to dominate the global Hepatitis A Vaccine market
Asia-Pacific held a dominant position in the global Hepatitis A Vaccine market in 2021. In Asia-Pacific, China is expected to represent considerable growth during the forecast period. As in China, the live attenuated Hepatitis A Vaccine is becoming a favorable element to tackle the disease. Moreover, Europe is expected to represent significant growth in terms of value during the forecast period. The easy availability of vaccines at a comparatively lower cost is expected to propel market growth across the region. The Hepatitis A Vaccine market for the Asia Pacific is expected to observe rapid growth over the forecast period, backed by government policies and programs, especially in India and China. Moreover, the rise in the pediatric population and increased awareness about vaccination results in increasing demand for Hepatitis A Vaccine in emerging economies, such as India and China, which is expected to augment Asia Pacific's growth Hepatitis A Vaccine market.
Hepatitis A Vaccine Market Companies and Competitive Landscape:
The Hepatitis A Vaccine market is highly competitive, owing to the presence of major market players. The key Hepatitis A Vaccine player contributing to the global market's growth include GlaxoSmithKline, Merck & Co. Inc., Sanofi, Sinovac, Zhejiang Pukang, Changchun Institute of Biological, KM Biologics, IMBCA, ChangSheng, Convac, among others. The major players are adopting new expansion strategies for global growth in the Hepatitis A Vaccine market.
COVID-19 Impact on Hepatitis A Vaccine Market
Negative impact on the global Hepatitis A Vaccine market
The outbreak of COVID-19 has negatively impacted the growth of the Hepatitis A Vaccine market globally. The disruption in the supply chain has majorly impacted the growth of the market amidst the pandemic. The escalated focus on COVID-19 vaccine development, product type, and distribution has led to de-escalation in Hepatitis A vaccines. Therefore, the COVID-19 pandemic has hampered the market value of the Hepatitis A Vaccine market in 2021
The global Hepatitis A Vaccine market report would provide an access to approximately 48 market data tables, 43 figures and 190 pages.



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Table of Contents

1. Scope and Methodology
1.1. Research Methodology
1.2. Scope of the Market
2. Key Trends and Developments
3. Executive Summary
3.1. Market Snippet by Product Type
3.2. Market Snippet by Application
3.3. Market Snippet by Region
4. Market Dynamics
4.1. Market impacting factors
4.1.1. Drivers
4.1.2. Restraints
4.1.3. Opportunities
4.2. Impact analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's five forces analysis
5.2. Supply Chain analysis
5.3. PEST Analysis
5.4. Pricing Analysis
5.5. Reimbursement Analysis
5.6. Regulatory Analysis
5.7. Unmet Needs
5.8. Patent Trends
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of Covid-19 on the Market
6.1.1. Before COVID-19 Market Scenario
6.1.2. Present COVID-19 Market Scenario
6.1.3. After COVID-19 or Future Scenario
6.2. Pricing Dynamics Amid Covid-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
7. By Product Type
7.1. Introduction
7.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Product Type Segment
7.1.2. Market attractiveness index, By Product Type Segment
7.2. Inactivated Vaccine*
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2020-2029 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2021-2029
7.3. Live Attenuated Vaccine
8. By Application
8.1. Introduction
8.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Application Segment
8.1.2. Market attractiveness index, By Application Segment
8.2. Government Institution *
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2020-2029 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2021-2029
8.3. Private Sector
8.4. Other
9. By Region
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Region
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
9.2. North America
9.2.1. Introduction
9.2.2. Key region-specific dynamics
9.2.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Product Type
9.2.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application
9.2.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country
9.2.5.1. U.S.
9.2.5.2. Canada
9.2.5.3. Mexico
9.3. South America
9.3.1. Introduction
9.3.2. Key Region-Specific Dynamics
9.3.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Product Type
9.3.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application
9.3.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country
9.3.5.1. Brazil
9.3.5.2. Argentina
9.3.5.3. Rest of South America
9.4. Europe
9.4.1. Introduction
9.4.2. Key Region-Specific Dynamics
9.4.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Product Type
9.4.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application
9.4.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country
9.4.5.1. Germany
9.4.5.2. U.K.
9.4.5.3. France
9.4.5.4. Spain
9.4.5.5. Italy
9.4.5.6. Rest of Europe
9.5. Asia Pacific
9.5.1. Introduction
9.5.2. Key Region-Specific Dynamics
9.5.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Product Type
9.5.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application
9.5.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country
9.5.5.1. China
9.5.5.2. India
9.5.5.3. Japan
9.5.5.4. Australia
9.5.5.5. Rest of Asia Pacific
9.6. Middle East and Africa
9.6.1. Introduction
9.6.2. Key Region-Specific Dynamics
9.6.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Product Type
9.6.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application
10. Competitive Landscape
10.1. Competitive scenario
10.2. Competitor strategy analysis
10.3. Market positioning/share analysis
10.4. Mergers and acquisitions analysis
11. Company Profiles
11.1. GlaxoSmithKline *
11.1.1. Company Overview
11.1.2. Product Portfolio and Description
11.1.3. Key Highlights
11.1.4. Financial Overview
11.2. Merck & Co., Inc.
11.3. Sanofi
11.4. Sinovac
11.5. Zhejiang Pukang
11.6. Changchun Institute of Biological
11.7. KM Biologics
11.8. IMBCA
11.9. ChangSheng
11.10. Convac(*List not Exhaustive*)
12. DataM Intelligence
12.1. Appendix
12.2. About us and services
12.3. Contact us

 

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