リモートセンシングの世界市場 - 2023-2030Global Remote Sensing Market - 2023-2030 市場概要 世界のリモートセンシング市場は、2022年にXX百万米ドルに達し、2030年にはXX百万米ドルに達し、有利な成長が予測されている。予測期間中(2023-2030年)の年平均成長率は15.2%である。 リモートセン... もっと見る
サマリー市場概要世界のリモートセンシング市場は、2022年にXX百万米ドルに達し、2030年にはXX百万米ドルに達し、有利な成長が予測されている。予測期間中(2023-2030年)の年平均成長率は15.2%である。 リモートセンシングとは、対象物や地域、現象に直接触れることなく、その情報を取得・解釈することである。リモートセンシングは通常、可視光、赤外線、マイクロ波など様々な電磁放射を利用して行われる。 リモートセンシングは、地理学、地質学、農業、環境科学など、さまざまな分野で応用されている。リモートセンシングは、土地の利用や被覆を調査したり、地表の経年変化をモニターしたり、山火事や石油流出などの潜在的な環境災害を特定したりすることができる。 市場ダイナミクス 衛星ベースの画像・地図サービスに対する需要の増加 正確でリアルタイムのデータに対する需要の増加に伴い、衛星ベースのイメージングとマッピングは、様々な産業やアプリケーションにとって不可欠なツールとなっている。そのため、企業はリモートセンシングに投資し、市場成長の見通しを立てている。 例えば、2023年1月、Dragonfly Aerospace社は初の画像衛星EOS SAT-1を打ち上げた。この衛星は農業用に特別に設計された初のコンステレーションであり、南アフリカのステレンボッシュにあるDragonfly Aerospace社によって完全生産されている。EOS SAT-1の効果的なデータにより、農業・林業部門は持続可能な農業を改善し、収益性を保証することができる。さらに、この衛星は、リモートセンシングを利用して農業部門を再構築し、国連の持続可能な開発目標に合致させることで、農業部門に直接影響を与える。 同様に、防衛・安全保障分野でも、リモートセンシング・データは国境監視、脅威評価、災害管理に利用されている。このデータは、軍事・安全保障組織が資源配分について情報に基づいた決定を下し、潜在的脅威により効果的に対応するのに役立っている。 リモートセンシング機器とサービスの高コスト リモートセンシング機器のコストが高い主な理由の一つは、高度な技術を使用していることである。リモート・センシングに使用されるセンサーは、高解像度のデータを収集するように設計されている。このデータを処理し送信するために必要な電子機器も非常に高価であるため、製造コストが高くなり、それが消費者に転嫁される。 リモートセンシング機器の高コストのもう一つの要因は、その特殊性にある。これらの機器は家電製品のように大量生産されるものではない。しかし、その代わりに、特定の要件を満たすために少量生産される。このような特殊な生産により、コストが高くなり、それがデバイスの価格に反映される。 COVID-19影響分析 COVID-19分析には、COVID前シナリオ、COVIDシナリオ、COVID後シナリオに加え、価格ダイナミクス(COVID前シナリオと比較したパンデミック中およびパンデミック後の価格変動を含む)、需給スペクトラム(取引制限、封鎖、およびその後の問題による需給シフト)、政府の取り組み(政府機関による市場、セクター、産業を活性化させる取り組み)、メーカーの戦略的取り組み(COVID問題を緩和するためにメーカーが行ったことをここで取り上げる)が含まれる。 セグメント分析 世界のリモートセンシング市場は、技術、プラットフォーム、アプリケーション、地域によって区分される。 物体や表面の粗さ、テクスチャ、トポグラフィに対する需要の高まりが、アクティブ・リモート・センシングの需要をエスカレートさせている。 アクティブリモートセンシングは、グローバルリモートセンシングの技術セグメントであり、世界市場で大きなシェアを占めると予想されている。アクティブ・リモート・センシングは、物体や表面に向けて信号を送信し、反射された信号の特性を測定する技術である。この手法は、地理学、地質学、環境科学など、さまざまな用途に用いられている。 アクティブ・リモート・センシングの主な利点のひとつは、パッシブ・リモート・センサーの視界を遮る雲や植生などの障害物を透過できることである。また、アクティブ・リモートセンシングは、対象物の表面の粗さ、質感、地形に関する情報を提供することができ、様々な用途に利用することができる。 地理的分析 地理空間情報に対する需要の増加と衛星技術の進歩が、アジア太平洋地域におけるリモートセンシングの需要をエスカレートさせている。 アジア太平洋地域のリモートセンシング市場は、地理空間情報に対する需要の増加、衛星技術の進歩、リモートセンシング技術の利点に対する意識の高まりなどの要因によって成長する産業である。 同市場は、航空、地上、衛星ベースのセンサーなど、様々なタイプのセンサーとプラットフォームで構成されている。農業、林業、環境モニタリング、都市計画など、さまざまな産業で利用されている。 アジア太平洋地域のリモートセンシング市場の主要な促進要因の一つは、同地域の政府や企業によるリモートセンシング技術の採用が増加していることである。政府はリモートセンシングを災害対応や環境モニタリング用途に、企業は資産管理や資源探査に利用している。 競争状況 同市場における世界の主要企業には、DigitalGlobe、Northrop Grumman Corporation、Esri、General Dynamics Mission Systems, Inc.、Lumasense Technologies, Inc.、Thales Group、Leica Geosystems Holdings AGHexagon AB、Lockheed Martin Corporation orbital Insight、Planet Labs Inc. レポートを購入する理由 - 技術、プラットフォーム、アプリケーション、地域に基づく世界のリモートセンシング市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレーヤーを理解する。 - トレンドと共同開発を分析することで、商機を見極めます。 - リモートセンシング市場レベルの数多くのデータを全セグメントでまとめたエクセルデータシート。 - PDFレポートは、徹底的な定性的インタビューと綿密な調査の後の包括的な分析で構成されています。 - 主要企業の主要製品で構成された製品マッピングをエクセルで提供。 世界のリモートセンシング市場レポートは約61表、56図、191ページを提供します。 対象読者 - メーカー/バイヤー - 業界投資家/投資銀行家 - 研究専門家 - 新興企業 目次1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Technology 3.2. Snippet by Platform 3.3. Snippet by Application 3.4. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. The increase in demand for satellite-based imaging and mapping services 4.1.1.2. XX 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. The high cost of remote sensing equipment and services 4.1.2.2. XX 4.1.3. Opportunity 4.1.3.1. XX 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Forces Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Before COVID-19 Scenario 6.1.2. Present COVID-19 Scenario 6.1.3. Post COVID-19 or Future Scenario 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Technology 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Technology 7.2. Active * 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Passive 8. By Platform 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Platform 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Platform 8.2. Satellite * 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Aerial Systems 9. By Application 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Application 9.2. Agriculture & Living Resources * 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Disaster Management 9.4. Infrastructure 9.5. Military & Intelligence 9.6. Weather 9.7. Others 10. By Region 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 10.2. North America 10.2.1. Introduction 10.2.2. Key Region-Specific Dynamics 10.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 10.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Platform 10.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.2.6.1. U.S. 10.2.6.2. Canada 10.2.6.3. Mexico 10.3. Europe 10.3.1. Introduction 10.3.2. Key Region-Specific Dynamics 10.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 10.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Platform 10.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.3.6.1. Germany 10.3.6.2. UK 10.3.6.3. France 10.3.6.4. Italy 10.3.6.5. Russia 10.3.6.6. Rest of Europe 10.4. South America 10.4.1. Introduction 10.4.2. Key Region-Specific Dynamics 10.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 10.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Platform 10.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.4.6.1. Brazil 10.4.6.2. Argentina 10.4.6.3. Rest of South America 10.5. Asia-Pacific 10.5.1. Introduction 10.5.2. Key Region-Specific Dynamics 10.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 10.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Platform 10.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.5.6.1. China 10.5.6.2. India 10.5.6.3. Japan 10.5.6.4. Australia 10.5.6.5. Rest of Asia-Pacific 10.6. Middle East and Africa 10.6.1. Introduction 10.6.2. Key Region-Specific Dynamics 10.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 10.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Platform 10.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11. Competitive Landscape 11.1. Competitive Scenario 11.2. Market Positioning/Share Analysis 11.3. Mergers and Acquisitions Analysis 12. Company Profiles 12.1. DigitalGlobe * 12.1.1. Company Overview 12.1.2. Product Portfolio and Description 12.1.3. Financial Overview 12.1.4. Key Developments 12.2. Northrop Grumman Corporation 12.3. Esri 12.4. General Dynamics Mission Systems, Inc 12.5. Lumasense Technologies, Inc 12.6. Thales Group 12.7. Leica Geosystems Holdings AGHexagon AB 12.8. Lockheed Martin Corporation 12.9. Orbital Insight 12.10. Planet Labs Inc LIST NOT EXHAUSTIVE 13. Appendix 13.1. About Us and Services 13.2. Contact Us
SummaryMarket Overview Table of Contents1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Technology 3.2. Snippet by Platform 3.3. Snippet by Application 3.4. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. The increase in demand for satellite-based imaging and mapping services 4.1.1.2. XX 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. The high cost of remote sensing equipment and services 4.1.2.2. XX 4.1.3. Opportunity 4.1.3.1. XX 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Forces Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Before COVID-19 Scenario 6.1.2. Present COVID-19 Scenario 6.1.3. Post COVID-19 or Future Scenario 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Technology 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Technology 7.2. Active * 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Passive 8. By Platform 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Platform 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Platform 8.2. Satellite * 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Aerial Systems 9. By Application 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Application 9.2. Agriculture & Living Resources * 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Disaster Management 9.4. Infrastructure 9.5. Military & Intelligence 9.6. Weather 9.7. Others 10. By Region 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 10.2. North America 10.2.1. Introduction 10.2.2. Key Region-Specific Dynamics 10.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 10.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Platform 10.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.2.6.1. U.S. 10.2.6.2. Canada 10.2.6.3. Mexico 10.3. Europe 10.3.1. Introduction 10.3.2. Key Region-Specific Dynamics 10.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 10.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Platform 10.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.3.6.1. Germany 10.3.6.2. UK 10.3.6.3. France 10.3.6.4. Italy 10.3.6.5. Russia 10.3.6.6. Rest of Europe 10.4. South America 10.4.1. Introduction 10.4.2. Key Region-Specific Dynamics 10.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 10.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Platform 10.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.4.6.1. Brazil 10.4.6.2. Argentina 10.4.6.3. Rest of South America 10.5. Asia-Pacific 10.5.1. Introduction 10.5.2. Key Region-Specific Dynamics 10.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 10.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Platform 10.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.5.6.1. China 10.5.6.2. India 10.5.6.3. Japan 10.5.6.4. Australia 10.5.6.5. Rest of Asia-Pacific 10.6. Middle East and Africa 10.6.1. Introduction 10.6.2. Key Region-Specific Dynamics 10.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 10.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Platform 10.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11. Competitive Landscape 11.1. Competitive Scenario 11.2. Market Positioning/Share Analysis 11.3. Mergers and Acquisitions Analysis 12. Company Profiles 12.1. DigitalGlobe * 12.1.1. Company Overview 12.1.2. Product Portfolio and Description 12.1.3. Financial Overview 12.1.4. Key Developments 12.2. Northrop Grumman Corporation 12.3. Esri 12.4. General Dynamics Mission Systems, Inc 12.5. Lumasense Technologies, Inc 12.6. Thales Group 12.7. Leica Geosystems Holdings AGHexagon AB 12.8. Lockheed Martin Corporation 12.9. Orbital Insight 12.10. Planet Labs Inc LIST NOT EXHAUSTIVE 13. Appendix 13.1. About Us and Services 13.2. Contact Us
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