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リモートセンシングの世界市場 - 2023-2030


Global Remote Sensing Market - 2023-2030

市場概要 世界のリモートセンシング市場は、2022年にXX百万米ドルに達し、2030年にはXX百万米ドルに達し、有利な成長が予測されている。予測期間中(2023-2030年)の年平均成長率は15.2%である。 リモートセン... もっと見る

 

 

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DataM Intelligence
データMインテリジェンス
2023年3月28日 US$4,350
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サマリー

市場概要
世界のリモートセンシング市場は、2022年にXX百万米ドルに達し、2030年にはXX百万米ドルに達し、有利な成長が予測されている。予測期間中(2023-2030年)の年平均成長率は15.2%である。
リモートセンシングとは、対象物や地域、現象に直接触れることなく、その情報を取得・解釈することである。リモートセンシングは通常、可視光、赤外線、マイクロ波など様々な電磁放射を利用して行われる。
リモートセンシングは、地理学、地質学、農業、環境科学など、さまざまな分野で応用されている。リモートセンシングは、土地の利用や被覆を調査したり、地表の経年変化をモニターしたり、山火事や石油流出などの潜在的な環境災害を特定したりすることができる。
市場ダイナミクス
衛星ベースの画像・地図サービスに対する需要の増加
正確でリアルタイムのデータに対する需要の増加に伴い、衛星ベースのイメージングとマッピングは、様々な産業やアプリケーションにとって不可欠なツールとなっている。そのため、企業はリモートセンシングに投資し、市場成長の見通しを立てている。
例えば、2023年1月、Dragonfly Aerospace社は初の画像衛星EOS SAT-1を打ち上げた。この衛星は農業用に特別に設計された初のコンステレーションであり、南アフリカのステレンボッシュにあるDragonfly Aerospace社によって完全生産されている。EOS SAT-1の効果的なデータにより、農業・林業部門は持続可能な農業を改善し、収益性を保証することができる。さらに、この衛星は、リモートセンシングを利用して農業部門を再構築し、国連の持続可能な開発目標に合致させることで、農業部門に直接影響を与える。
同様に、防衛・安全保障分野でも、リモートセンシング・データは国境監視、脅威評価、災害管理に利用されている。このデータは、軍事・安全保障組織が資源配分について情報に基づいた決定を下し、潜在的脅威により効果的に対応するのに役立っている。
リモートセンシング機器とサービスの高コスト
リモートセンシング機器のコストが高い主な理由の一つは、高度な技術を使用していることである。リモート・センシングに使用されるセンサーは、高解像度のデータを収集するように設計されている。このデータを処理し送信するために必要な電子機器も非常に高価であるため、製造コストが高くなり、それが消費者に転嫁される。
リモートセンシング機器の高コストのもう一つの要因は、その特殊性にある。これらの機器は家電製品のように大量生産されるものではない。しかし、その代わりに、特定の要件を満たすために少量生産される。このような特殊な生産により、コストが高くなり、それがデバイスの価格に反映される。
COVID-19影響分析
COVID-19分析には、COVID前シナリオ、COVIDシナリオ、COVID後シナリオに加え、価格ダイナミクス(COVID前シナリオと比較したパンデミック中およびパンデミック後の価格変動を含む)、需給スペクトラム(取引制限、封鎖、およびその後の問題による需給シフト)、政府の取り組み(政府機関による市場、セクター、産業を活性化させる取り組み)、メーカーの戦略的取り組み(COVID問題を緩和するためにメーカーが行ったことをここで取り上げる)が含まれる。
セグメント分析
世界のリモートセンシング市場は、技術、プラットフォーム、アプリケーション、地域によって区分される。
物体や表面の粗さ、テクスチャ、トポグラフィに対する需要の高まりが、アクティブ・リモート・センシングの需要をエスカレートさせている。
アクティブリモートセンシングは、グローバルリモートセンシングの技術セグメントであり、世界市場で大きなシェアを占めると予想されている。アクティブ・リモート・センシングは、物体や表面に向けて信号を送信し、反射された信号の特性を測定する技術である。この手法は、地理学、地質学、環境科学など、さまざまな用途に用いられている。
アクティブ・リモート・センシングの主な利点のひとつは、パッシブ・リモート・センサーの視界を遮る雲や植生などの障害物を透過できることである。また、アクティブ・リモートセンシングは、対象物の表面の粗さ、質感、地形に関する情報を提供することができ、様々な用途に利用することができる。
地理的分析
地理空間情報に対する需要の増加と衛星技術の進歩が、アジア太平洋地域におけるリモートセンシングの需要をエスカレートさせている。
アジア太平洋地域のリモートセンシング市場は、地理空間情報に対する需要の増加、衛星技術の進歩、リモートセンシング技術の利点に対する意識の高まりなどの要因によって成長する産業である。
同市場は、航空、地上、衛星ベースのセンサーなど、様々なタイプのセンサーとプラットフォームで構成されている。農業、林業、環境モニタリング、都市計画など、さまざまな産業で利用されている。
アジア太平洋地域のリモートセンシング市場の主要な促進要因の一つは、同地域の政府や企業によるリモートセンシング技術の採用が増加していることである。政府はリモートセンシングを災害対応や環境モニタリング用途に、企業は資産管理や資源探査に利用している。
競争状況
同市場における世界の主要企業には、DigitalGlobe、Northrop Grumman Corporation、Esri、General Dynamics Mission Systems, Inc.、Lumasense Technologies, Inc.、Thales Group、Leica Geosystems Holdings AGHexagon AB、Lockheed Martin Corporation orbital Insight、Planet Labs Inc.
レポートを購入する理由
- 技術、プラットフォーム、アプリケーション、地域に基づく世界のリモートセンシング市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレーヤーを理解する。
- トレンドと共同開発を分析することで、商機を見極めます。
- リモートセンシング市場レベルの数多くのデータを全セグメントでまとめたエクセルデータシート。
- PDFレポートは、徹底的な定性的インタビューと綿密な調査の後の包括的な分析で構成されています。
- 主要企業の主要製品で構成された製品マッピングをエクセルで提供。
世界のリモートセンシング市場レポートは約61表、56図、191ページを提供します。
対象読者
- メーカー/バイヤー
- 業界投資家/投資銀行家
- 研究専門家
- 新興企業

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目次

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet by Technology
3.2. Snippet by Platform
3.3. Snippet by Application
3.4. Snippet by Region
4. Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. The increase in demand for satellite-based imaging and mapping services
4.1.1.2. XX
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. The high cost of remote sensing equipment and services
4.1.2.2. XX
4.1.3. Opportunity
4.1.3.1. XX
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Forces Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19
6.1.1. Before COVID-19 Scenario
6.1.2. Present COVID-19 Scenario
6.1.3. Post COVID-19 or Future Scenario
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Technology
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Technology
7.2. Active *
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Passive
8. By Platform
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Platform
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Platform
8.2. Satellite *
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Aerial Systems
9. By Application
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Application
9.2. Agriculture & Living Resources *
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. Disaster Management
9.4. Infrastructure
9.5. Military & Intelligence
9.6. Weather
9.7. Others
10. By Region
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
10.2. North America
10.2.1. Introduction
10.2.2. Key Region-Specific Dynamics
10.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
10.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Platform
10.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
10.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.2.6.1. U.S.
10.2.6.2. Canada
10.2.6.3. Mexico
10.3. Europe
10.3.1. Introduction
10.3.2. Key Region-Specific Dynamics
10.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
10.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Platform
10.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
10.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.3.6.1. Germany
10.3.6.2. UK
10.3.6.3. France
10.3.6.4. Italy
10.3.6.5. Russia
10.3.6.6. Rest of Europe
10.4. South America
10.4.1. Introduction
10.4.2. Key Region-Specific Dynamics
10.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
10.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Platform
10.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
10.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.4.6.1. Brazil
10.4.6.2. Argentina
10.4.6.3. Rest of South America
10.5. Asia-Pacific
10.5.1. Introduction
10.5.2. Key Region-Specific Dynamics
10.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
10.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Platform
10.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
10.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.5.6.1. China
10.5.6.2. India
10.5.6.3. Japan
10.5.6.4. Australia
10.5.6.5. Rest of Asia-Pacific
10.6. Middle East and Africa
10.6.1. Introduction
10.6.2. Key Region-Specific Dynamics
10.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
10.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Platform
10.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
11. Competitive Landscape
11.1. Competitive Scenario
11.2. Market Positioning/Share Analysis
11.3. Mergers and Acquisitions Analysis
12. Company Profiles
12.1. DigitalGlobe *
12.1.1. Company Overview
12.1.2. Product Portfolio and Description
12.1.3. Financial Overview
12.1.4. Key Developments
12.2. Northrop Grumman Corporation
12.3. Esri
12.4. General Dynamics Mission Systems, Inc
12.5. Lumasense Technologies, Inc
12.6. Thales Group
12.7. Leica Geosystems Holdings AGHexagon AB
12.8. Lockheed Martin Corporation
12.9. Orbital Insight
12.10. Planet Labs Inc
LIST NOT EXHAUSTIVE
13. Appendix
13.1. About Us and Services
13.2. Contact Us

 

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Summary

Market Overview
The global remote sensing market reached US$ XX million in 2022 and is projected to witness lucrative growth by reaching up to US$ XX million by 2030. The market is growing at a CAGR of 15.2% during the forecast period (2023-2030).
Remote sensing is acquiring and interpreting information about an object, area or phenomenon without coming into direct contact with it. Remote sensing is typically accomplished using various forms of electromagnetic radiation, such as visible light, infrared and microwave radiation.
Remote sensing has many applications across multiple fields, including geography, geology, agriculture, environmental science, etc. It can study land use and cover, monitor Earth's surface changes over time and identify potential environmental hazards such as wildfires or oil spills.
Market Dynamics
The increase in demand for satellite-based imaging and mapping services
With the increasing demand for accurate and real-time data, satellite-based imaging and mapping have become essential tools for various industries and applications; therefore, companies are investing in remote sensing to create growth prospects for market growth.
For instance, in January 2023, Dragonfly Aerospace launched its first Imaging satellite, EOS SAT-1. The satellite is the first constellation specifically designed for agriculture and is entirely produced by Dragonfly Aerospace in Stellenbosch, South Africa. The agriculture and forestry sectors will benefit from EOS SAT-1's effective data, which will improve sustainable practices and guarantee profitability. Additionally, the satellite will directly impact the agricultural sector by using remote sensing to reshape it and align it with the UN's Sustainable Development Goals.
Similarly, in the defense and security sector, remote sensing data is used for border surveillance, threat assessment and disaster management. The data helps military and security organizations make informed decisions about resource allocation and respond more effectively to potential threats.
The high cost of remote sensing equipment and services
One of the primary reasons for the high cost of remote sensing devices is the use of advanced technology. The sensors used in remote sensing are designed to collect high-resolution data. The electronics required to process and transmit this data are also very expensive; this results in high manufacturing costs, which are then passed on to the consumer.
Another factor contributing to the high cost of remote sensing devices is their specialized nature. These devices are not mass-produced like consumer electronics. Still, they are instead built in smaller quantities to meet specific requirements—the specialized production results in higher costs, which are reflected in the price of the devices.
COVID-19 Impact Analysis
The COVID-19 Analysis includes Pre-COVID Scenario, COVID Scenario and Post-COVID Scenario along with Pricing Dynamics (Including pricing change during and post-pandemic comparing it with pre-COVID scenarios), Demand-Supply Spectrum (Shift in demand and supply owing to trading restrictions, lockdown and subsequent issues), Government Initiatives (Initiatives to revive market, sector or Industry by Government Bodies) and Manufacturers Strategic Initiatives (What manufacturers did to mitigate the COVID issues will be covered here).
Segment Analysis
The global remote sensing market is segmented based on technology, platform, application and region.
The rising demand for surface roughness, texture and topography of an object or surface has escalated the demand for active remote sensing
Active remote sensing, a technology segment of global remote sensing, is expected to hold a significant share of the global market. Active remote sensing is a technique that involves transmitting a signal toward an object or surface and measuring the properties of the signal that is reflected. The method is used in various applications, including geography, geology and environmental science.
One of the key advantages of active remote sensing is its ability to penetrate through clouds, vegetation and other obstacles that may obstruct the view of a passive remote sensor. Active remote sensing can also provide information on an object's surface roughness, texture and topography, which can be used for various applications.
Geographical Analysis
Increasing demand for geospatial information and advances in satellite technology has escalated the demand for remote sensing in Asia-Pacific
The Asia-Pacific remote sensing market is a growing industry driven by factors such as the increasing demand for geospatial information, advances in satellite technology and the growing awareness of the benefits of remote sensing technology.
The market comprises various types of sensors and platforms, including aerial, terrestrial and satellite-based sensors. It is used across various industries, such as agriculture, forestry, environmental monitoring and urban planning.
One key driver of the Asia-Pacific remote sensing market is the increasing adoption of remote sensing technologies by governments and businesses across the region. Governments use remote sensing for disaster response and environmental monitoring applications, while businesses use it for asset management and resource exploration.
Competitive Landscape
The major global players in the market include DigitalGlobe, Northrop Grumman Corporation, Esri, General Dynamics Mission Systems, Inc, Lumasense Technologies, Inc., Thales Group, Leica Geosystems Holdings AGHexagon AB, Lockheed Martin Corporation orbital Insight, Planet Labs Inc.
Why Purchase the Report?
• To visualize the global remote sensing market segmentation based on technology, platform, application and region, as well as understand key commercial assets and players.
• Identify commercial opportunities by analyzing trends and co-development.
• Excel data sheet with numerous data points of remote sensing market-level with all segments.
• PDF report consists of a comprehensive analysis after exhaustive qualitative interviews and an in-depth study.
• Product mapping available as excel consisting of key products of all the major players.
The global remote sensing market report would provide approximately 61 tables, 56 figures and 191 Pages.
Target Audience 2023
• Manufacturers/ Buyers
• Industry Investors/Investment Bankers
• Research Professionals
• Emerging Companies



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Table of Contents

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet by Technology
3.2. Snippet by Platform
3.3. Snippet by Application
3.4. Snippet by Region
4. Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. The increase in demand for satellite-based imaging and mapping services
4.1.1.2. XX
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. The high cost of remote sensing equipment and services
4.1.2.2. XX
4.1.3. Opportunity
4.1.3.1. XX
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Forces Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19
6.1.1. Before COVID-19 Scenario
6.1.2. Present COVID-19 Scenario
6.1.3. Post COVID-19 or Future Scenario
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Technology
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Technology
7.2. Active *
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Passive
8. By Platform
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Platform
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Platform
8.2. Satellite *
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Aerial Systems
9. By Application
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Application
9.2. Agriculture & Living Resources *
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. Disaster Management
9.4. Infrastructure
9.5. Military & Intelligence
9.6. Weather
9.7. Others
10. By Region
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
10.2. North America
10.2.1. Introduction
10.2.2. Key Region-Specific Dynamics
10.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
10.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Platform
10.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
10.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.2.6.1. U.S.
10.2.6.2. Canada
10.2.6.3. Mexico
10.3. Europe
10.3.1. Introduction
10.3.2. Key Region-Specific Dynamics
10.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
10.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Platform
10.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
10.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.3.6.1. Germany
10.3.6.2. UK
10.3.6.3. France
10.3.6.4. Italy
10.3.6.5. Russia
10.3.6.6. Rest of Europe
10.4. South America
10.4.1. Introduction
10.4.2. Key Region-Specific Dynamics
10.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
10.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Platform
10.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
10.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.4.6.1. Brazil
10.4.6.2. Argentina
10.4.6.3. Rest of South America
10.5. Asia-Pacific
10.5.1. Introduction
10.5.2. Key Region-Specific Dynamics
10.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
10.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Platform
10.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
10.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.5.6.1. China
10.5.6.2. India
10.5.6.3. Japan
10.5.6.4. Australia
10.5.6.5. Rest of Asia-Pacific
10.6. Middle East and Africa
10.6.1. Introduction
10.6.2. Key Region-Specific Dynamics
10.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
10.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Platform
10.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
11. Competitive Landscape
11.1. Competitive Scenario
11.2. Market Positioning/Share Analysis
11.3. Mergers and Acquisitions Analysis
12. Company Profiles
12.1. DigitalGlobe *
12.1.1. Company Overview
12.1.2. Product Portfolio and Description
12.1.3. Financial Overview
12.1.4. Key Developments
12.2. Northrop Grumman Corporation
12.3. Esri
12.4. General Dynamics Mission Systems, Inc
12.5. Lumasense Technologies, Inc
12.6. Thales Group
12.7. Leica Geosystems Holdings AGHexagon AB
12.8. Lockheed Martin Corporation
12.9. Orbital Insight
12.10. Planet Labs Inc
LIST NOT EXHAUSTIVE
13. Appendix
13.1. About Us and Services
13.2. Contact Us

 

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