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全地球測位システム(GPS)市場 - 2023-2030


Global Positioning System (GPS) Market - 2023-2030

市場概要 世界測位システム(GPS)市場は、2022年にXX百万米ドルに達し、2030年にはXX百万米ドルに達するなど、有利な成長が予測されている。予測期間中(2023~2030年)の年平均成長率は18.4%である。 GPSは、... もっと見る

 

 

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データMインテリジェンス
2023年3月28日 US$4,350
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サマリー

市場概要
世界測位システム(GPS)市場は、2022年にXX百万米ドルに達し、2030年にはXX百万米ドルに達するなど、有利な成長が予測されている。予測期間中(2023~2030年)の年平均成長率は18.4%である。
GPSは、信号がGPS衛星から地上のGPSレシーバーに到達するまでの時間を測定することで機能します。複数の衛星からの信号の時間差を測定することで、レシーバーは高い精度で地表上の位置を計算することができる。レシーバーは、3次元(緯度、経度、高度)の位置を決定するために、少なくとも4つの衛星の視界を遮るものがない必要があります。
最近のGPS技術の進歩には、より正確で信頼性の高い測位情報を提供するために、GPS、GLONASS(ロシア)、Galileo(欧州連合)、BeiDou(中国)など、複数の衛星システムからの信号を組み合わせたマルチコンステレーション・システムの開発が含まれます。
GPSはまた、ナビゲーション、フィットネス・トラッキング、ジオロケーション・ベースの広告など、幅広い位置情報サービスをサポートするために、スマートフォンやウェアラブル・デバイスなどのスマート・デバイスへの統合が進んでいます。GPSの普及により、GPSは日常生活に不可欠なツールとなり、世界中の何十億もの人々に位置、時間、移動に関する正確な情報を提供しています。
市場ダイナミクス
農場計画、フィールドマッピング、土壌サンプリングのための農業における高度な技術に対する需要の高まり
GPS技術は、様々なエンドユーザーの間で人気を得ており、これが市場成長の主要な推進力となっています。GPS技術は、作物の収量を向上させ、コストを削減する精密農業で使用されています。農家は、GPSを搭載したトラクター、コンバイン、その他の機器を使用して、マッピング、土壌サンプリング、作物散布を正確に実行します。大量の地理データを効率的に処理・分析できるのは、リアルタイム・データ収集と正確な位置データを結びつけるこれらの技術の能力による。
農場計画、圃場マッピング、土壌サンプリング、トラクター誘導、作物スカウティング、変量散布、収量マッピングはすべて、精密農業におけるGPSベースのテクノロジーを使って行われます。農家は、GPSのおかげで、雨、ほこり、霧、暗闇のような視界の悪い圃場状況でも労働できるようになりました。
企業はまた、農業アプリケーションのためのGPS技術に投資しているため、市場の収益を生み出しています。例えば、2022年8月24日に、戦略的提携の一環として、トリンブルとCLAASはCLAASトラクター、コンバイン、飼料収穫機のための精密農業システムを開発した。CLAAS CEMIS 1200スマート・ディスプレイ、GPS PILOTステアリング・システム、SAT 900 GNSSレシーバーは、すべて精密農業システムのコンポーネントである。
厳しいライセンス規制
GPS技術は民間で広く利用されているため、ほとんどの国ではGPS技術を使用するための厳しいライセンス規制はありません。しかし、GPS技術や機器の輸出については、特に米国ではいくつかの制限があります。
さらに、NASAは、衛星航法におけるGPSレシーバーの最低性能レベルを含め、GPSを宇宙アプリケーションで使用するための基準を設定しています。NASAによって設定された規制は、GPSが宇宙船、衛星、その他の宇宙ミッションに正確で信頼できるナビゲーション情報を提供することを保証します。さらに、NASAは、深宇宙や高緯度地域などの極限環境も含め、宇宙アプリケーションにおける信号の可用性とカバレッジを確保するためにGPSの使用を規制しています。
COVID-19影響分析
COVID-19分析には、COVID前シナリオ、COVIDシナリオ、COVID後シナリオに加え、価格ダイナミクス(COVID前シナリオと比較したパンデミック中およびパンデミック後の価格変動を含む)、需給スペクトラム(取引制限、ロックダウン、およびその後の問題による需要と供給のシフト)、政府の取り組み(政府機関による市場、セクター、産業の復興に向けた取り組み)、メーカーの戦略的取り組み(COVID問題を緩和するためにメーカーが行った取り組み)が含まれる。
セグメント分析
全地球測位システム(GPS)市場は、タイプ、展開、アプリケーション、および地域に基づいてセグメント化されます。
より正確な測位技術への需要の高まりにより、A-GPSの市場シェアが拡大
全地球測位システム(GPS)のタイプ・セグメントであるA-GPSは、世界市場で大きなシェアを占めると予想されています。A-GPS(Assisted Global Positioning System)は、携帯電話ネットワークからの追加情報を使用することで、GPS位置情報サービスの精度と速度を向上させる技術です。A-GPSは、スマートフォンやその他のモバイル・デバイスで一般的に使用されています。
従来のGPSレシーバーは、衛星からの信号に頼って位置を特定していた。しかし、都市部の峡谷や屋内など、衛星の視認性が悪い場所では、GPSロックの取得に時間がかかることがあります。A-GPSは、近隣のセル・タワーからの情報を利用しておおよその位置を素早く特定し、その情報を利用してGPSロック・プロセスを高速化することで、この問題に対処しています。
地理的分析
ロジスティクス、輸送、ヘルスケア分野でのGPS技術の利用が増加した結果、北米が市場を支配しています。
北米は現在、物流、運輸、医療分野でのGPS技術の使用量の増加により、市場を支配しています。さらに、モバイルデバイスの普及率の増加や、地域政府と規制機関の軍事費の高い普及率は、GPS市場の成長に影響を与える要因となっています。
GPS技術を後押しする米国政府の資金援助が拡大していることが、市場の将来的な成長見通しを生み出しています。例えば、2022年3月28日、ホワイトハウスは2023会計年度予算案を発表した。この文書には、国家のGPSプログラムの各要素およびその他の関連予算項目に対する2023年度の資金要求額、認可額、充当額が記載されています。政府は、国防総省のGPSプログラムに対して18億4,000万米ドルの資金提供を承認しました。
競争状況
市場の主なグローバルプレーヤーには、Broadcom Inc.、Trimble Navigation Limited、MiTAC Digital Technology Corporation、Qualcomm Inc.、Hexagon AB、TomTom N.V.、Rockwell Collins Inc.、Texas Instruments Inc.、Garmin Ltd.、Mio Technology Corporationなどがあります。
レポートを購入する理由
- タイプ、展開、アプリケーション、地域に基づく世界の測位システム(GPS)市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレイヤーを理解する。
- トレンドと共同開発の分析による商機の特定。
- 測位システム(GPS)市場レベルの多数のデータを全セグメントでまとめたExcelデータシート。
- PDFレポートは、徹底的な定性的インタビューと詳細な調査後の包括的な分析で構成されています。
- すべての主要企業の主要製品で構成されたエクセルで利用可能な製品マッピング。
世界の測位システム(GPS)市場レポートは、約61表、60図、198ページを提供します。
2023年のターゲットオーディエンス
- メーカー/バイヤー
- 業界投資家/投資銀行家
- 研究の専門家
- 新興企業

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目次

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet by Type
3.2. Snippet by Deployment
3.3. Snippet by Application
3.4. Snippet by Region
4. Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. Rising demand for advanced technology in agriculture for farm planning, field mapping and soil sampling
4.1.1.2. XX
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. Stringent licensing regulations
4.1.2.2. XX
4.1.3. Opportunity
4.1.3.1. XX
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Forces Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19
6.1.1. Before COVID-19 Scenario
6.1.2. Present COVID-19 Scenario
6.1.3. Post COVID-19 or Future Scenario
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Type
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Type
7.2. A-GPS *
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. S-GPS
7.4. D-GPS
7.5. Non-differential GPS
7.6. Others
8. By Deployment
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Deployment
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Deployment
8.2. Standalone Trackers *
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Portable Navigation Devices
8.4. Automotive Telematics Systems
8.5. Consumer Devices
8.6. Others
9. By Application
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Application
9.2. Road *
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. Aviation
9.4. Marine
9.5. Location-Based Services
9.6. Surveying and Mapping
9.7. Others
10. By Region
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
10.2. North America
10.2.1. Introduction
10.2.2. Key Region-Specific Dynamics
10.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
10.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Deployment
10.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
10.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.2.6.1. U.S.
10.2.6.2. Canada
10.2.6.3. Mexico
10.3. Europe
10.3.1. Introduction
10.3.2. Key Region-Specific Dynamics
10.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
10.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Deployment
10.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
10.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.3.6.1. Germany
10.3.6.2. UK
10.3.6.3. France
10.3.6.4. Italy
10.3.6.5. Russia
10.3.6.6. Rest of Europe
10.4. South America
10.4.1. Introduction
10.4.2. Key Region-Specific Dynamics
10.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
10.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Deployment
10.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
10.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.4.6.1. Brazil
10.4.6.2. Argentina
10.4.6.3. Rest of South America
10.5. Asia-Pacific
10.5.1. Introduction
10.5.2. Key Region-Specific Dynamics
10.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
10.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Deployment
10.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
10.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.5.6.1. China
10.5.6.2. India
10.5.6.3. Japan
10.5.6.4. Australia
10.5.6.5. Rest of Asia-Pacific
10.6. Middle East and Africa
10.6.1. Introduction
10.6.2. Key Region-Specific Dynamics
10.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
10.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Deployment
10.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
11. Competitive Landscape
11.1. Competitive Scenario
11.2. Market Positioning/Share Analysis
11.3. Mergers and Acquisitions Analysis
12. Company Profiles
12.1. Broadcom Inc*
12.1.1. Company Overview
12.1.2. Product Portfolio and Description
12.1.3. Financial Overview
12.1.4. Key Developments
12.2. Trimble Navigation Limited
12.3. MiTAC Digital Technology Corporation
12.4. Qualcomm Inc
12.5. Hexagon AB
12.6. TomTom N.V
12.7. Rockwell Collins Inc
12.8. Texas Instruments Inc
12.9. Garmin Ltd
12.10. Mio Technology Corporation
LIST NOT EXHAUSTIVE
13. Appendix
13.1. About Us and Services
13.2. Contact Us

 

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Summary

Market Overview
The global positioning system (GPS) market reached US$ XX million in 2022 and is projected to witness lucrative growth by reaching up to US$ XX million by 2030. The market is growing at a CAGR of 18.4% during the forecast period (2023-2030).
GPS works by measuring the time it takes for a signal to travel from a GPS satellite to a GPS receiver on the ground. By measuring the time difference between signals from multiple satellites, the receiver can calculate its position on the Earth's surface with a high degree of accuracy. The receiver must have an unobstructed view of at least four satellites to determine its position in three dimensions (latitude, longitude and altitude).
Recent advancements in GPS technology include the development of multi-constellation systems, which combine signals from multiple satellite systems, such as GPS, GLONASS (Russia), Galileo (European Union) and BeiDou (China), to provide more accurate and reliable positioning information.
GPS is also increasingly being integrated into smart devices, such as smartphones and wearable devices, to support a wide range of location-based services, including navigation, fitness tracking and geolocation-based advertising. The widespread availability of GPS has made it an essential tool for everyday life, providing precise information about location, time and movement to billions of people worldwide.
Market Dynamics
Rising demand for advanced technology in agriculture for farm planning, field mapping and soil sampling
GPS technology has gained popularity among various end-user, which is the leading driver for market growth. GPS technology is used in precision agriculture to improve crop yields and reduce costs. Farmers use GPS-powered tractors, combines and other equipment to accurately perform mapping, soil sampling and crop spraying. Large volumes of geographic data may be effectively handled and analyzed due to these technologies' ability to connect real-time data collecting with precise position data.
Farm planning, field mapping, soil sampling, tractor guidance, crop scouting, variable rate applications and yield mapping are all done using GPS-based technologies in precision farming. Farmers can now labor in low visibility field situations like rain, dust, fog and darkness due to GPS.
Companies are also investing in GPS technology for agriculture applications, thus creating revenues for the market. For instance, on August 24, 2022, As part of a strategic alliance, Trimble and CLAAS developed a precision farming system for CLAAS tractors, combines and forage harvesters. The CLAAS CEMIS 1200 smart display, GPS PILOT steering system and SAT 900 GNSS receiver are all components of the precision farming system.
Stringent licensing regulations
Most countries have no stringent licensing regulations for using GPS technology, as it is widely available for civilian use. However, some restrictions exist on the export of GPS technology and equipment, particularly in U.S.
Furthermore, NASA sets standards for using GPS in space applications, including the minimum performance levels for GPS receivers in satellite navigation. The regulations set by NASA ensure that GPS provides accurate and reliable navigation information for spacecraft, satellites and other space missions. Furthermore, NASA regulates the use of GPS to ensure signal availability and coverage for space applications, including in extreme environments such as deep space and high-latitude regions.
COVID-19 Impact Analysis
The COVID-19 Analysis includes Pre-COVID Scenario, COVID Scenario and Post-COVID Scenario along with Pricing Dynamics (Including pricing change during and post-pandemic comparing it with pre-COVID scenarios), Demand-Supply Spectrum (Shift in demand and supply owing to trading restrictions, lockdown and subsequent issues), Government Initiatives (Initiatives to revive market, sector or Industry by Government Bodies) and Manufacturers Strategic Initiatives (What manufacturers did to mitigate the COVID issues will be covered here).
Segment Analysis
The global positioning system (GPS) market is segmented based on type, deployment, application and region.
The growing demand for more accurate positioning technology has increased the market share for A-GPS
A-GPS, a type segment of global positioning system (GPS), is expected to hold a significant share of the global market. A-GPS or Assisted Global Positioning System, is a technology that improves the accuracy and speed of GPS location services by using additional information from cellular networks. A-GPS is commonly used in smartphones and other mobile devices.
Traditional GPS receivers rely on signals from satellites to determine their location. Still, they can be slow to acquire a GPS lock in areas with poor satellite visibility, such as urban canyons or indoors. A-GPS addresses this problem by using information from nearby cell towers to determine an approximate location quickly and then using that information to speed up the GPS lock process.
Geographical Analysis
North America rules the market as a result of an increase in the usage of GPS technology in the logistics, transportation and healthcare sectors
North America now rules the market due to an increase in the usage of GPS technology in the logistics, transportation and healthcare sectors. Additionally, increasing mobile device penetration and high regional government and regulatory agency military spending penetration are factors influencing the growth of the GPS market.
U.S. government’s growing funding in boosting GPS technology is creating future growth prospects for the market. For instance, On March 28, 2022, the White House released the Fiscal Year 2023 budget proposal. The document lists the FY 2023 funding amounts requested, authorized and appropriated for each element of the nation's GPS program and other related budget items. The government approved the funding of US$ 1.84 Billion for the Department of Defense GPS program.
Competitive Landscape
The major global players in the market include Broadcom Inc., Trimble Navigation Limited, MiTAC Digital Technology Corporation, Qualcomm Inc., Hexagon AB, TomTom N.V, Rockwell Collins Inc., Texas Instruments Inc., Garmin Ltd. and Mio Technology Corporation.
Why Purchase the Report?
• To visualize the global positioning system (GPS) market segmentation based on type, deployment, application and region, as well as understand key commercial assets and players.
• Identify commercial opportunities by analyzing trends and co-development.
• Excel data sheet with numerous data points of positioning system (GPS) market-level with all segments.
• PDF report consists of a comprehensive analysis after exhaustive qualitative interviews and an in-depth study.
• Product mapping available as excel consisting of key products of all the major players.
The global positioning system (GPS) market report would provide approximately 61 tables, 60 figures and 198 Pages.
Target Audience 2023
• Manufacturers/ Buyers
• Industry Investors/Investment Bankers
• Research Professionals
• Emerging Companies



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Table of Contents

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet by Type
3.2. Snippet by Deployment
3.3. Snippet by Application
3.4. Snippet by Region
4. Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. Rising demand for advanced technology in agriculture for farm planning, field mapping and soil sampling
4.1.1.2. XX
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. Stringent licensing regulations
4.1.2.2. XX
4.1.3. Opportunity
4.1.3.1. XX
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Forces Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19
6.1.1. Before COVID-19 Scenario
6.1.2. Present COVID-19 Scenario
6.1.3. Post COVID-19 or Future Scenario
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Type
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Type
7.2. A-GPS *
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. S-GPS
7.4. D-GPS
7.5. Non-differential GPS
7.6. Others
8. By Deployment
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Deployment
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Deployment
8.2. Standalone Trackers *
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Portable Navigation Devices
8.4. Automotive Telematics Systems
8.5. Consumer Devices
8.6. Others
9. By Application
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Application
9.2. Road *
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. Aviation
9.4. Marine
9.5. Location-Based Services
9.6. Surveying and Mapping
9.7. Others
10. By Region
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
10.2. North America
10.2.1. Introduction
10.2.2. Key Region-Specific Dynamics
10.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
10.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Deployment
10.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
10.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.2.6.1. U.S.
10.2.6.2. Canada
10.2.6.3. Mexico
10.3. Europe
10.3.1. Introduction
10.3.2. Key Region-Specific Dynamics
10.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
10.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Deployment
10.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
10.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.3.6.1. Germany
10.3.6.2. UK
10.3.6.3. France
10.3.6.4. Italy
10.3.6.5. Russia
10.3.6.6. Rest of Europe
10.4. South America
10.4.1. Introduction
10.4.2. Key Region-Specific Dynamics
10.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
10.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Deployment
10.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
10.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.4.6.1. Brazil
10.4.6.2. Argentina
10.4.6.3. Rest of South America
10.5. Asia-Pacific
10.5.1. Introduction
10.5.2. Key Region-Specific Dynamics
10.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
10.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Deployment
10.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
10.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.5.6.1. China
10.5.6.2. India
10.5.6.3. Japan
10.5.6.4. Australia
10.5.6.5. Rest of Asia-Pacific
10.6. Middle East and Africa
10.6.1. Introduction
10.6.2. Key Region-Specific Dynamics
10.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
10.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Deployment
10.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
11. Competitive Landscape
11.1. Competitive Scenario
11.2. Market Positioning/Share Analysis
11.3. Mergers and Acquisitions Analysis
12. Company Profiles
12.1. Broadcom Inc*
12.1.1. Company Overview
12.1.2. Product Portfolio and Description
12.1.3. Financial Overview
12.1.4. Key Developments
12.2. Trimble Navigation Limited
12.3. MiTAC Digital Technology Corporation
12.4. Qualcomm Inc
12.5. Hexagon AB
12.6. TomTom N.V
12.7. Rockwell Collins Inc
12.8. Texas Instruments Inc
12.9. Garmin Ltd
12.10. Mio Technology Corporation
LIST NOT EXHAUSTIVE
13. Appendix
13.1. About Us and Services
13.2. Contact Us

 

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