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投薬管理の世界市場 - 2023-2030


Global Medication Management Market - 2023-2030

市場概要 世界の投薬管理市場規模は、2022年に24億6,934万米ドルと評価され、2030年には101億2,943万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2023-2030年)の年平均成長率は20.00%である。 投薬管理とは、患者... もっと見る

 

 

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2023年3月28日 US$4,350
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サマリー

市場概要
世界の投薬管理市場規模は、2022年に24億6,934万米ドルと評価され、2030年には101億2,943万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2023-2030年)の年平均成長率は20.00%である。
投薬管理とは、患者や介護者とコミュニケーションをとり、消費されたすべての薬の正確で徹底した在庫を作成する戦略である。完全で正確な処方リストは、薬剤調整と管理の問題を解決するための第一歩である。これらのツールは、薬の過剰摂取や過小摂取、飲み忘れ、あるいは服薬アドヒアランスを阻害するその他の重要な状況要因など、患者が薬物関連の有害事象のリスクにさらされる可能性のある行動を特定するのにも役立ちます。
市場ダイナミクス
世界の投薬管理市場を牽引する主な要因としては、業界参入企業による製品投入が市場の発展を後押ししていること、革新的な技術に資金を投入する病院が増加していること、世界的な処方件数の増加に伴い業界が急成長すると予測されていることなどが挙げられます。
業界参加者による製品投入が市場の成長を後押ししている。
新製品の発売、医療プロセス管理の改善、処方箋ミスの減少に向けた投資の増加は、市場拡大の原動力になると予測される。
例えば、2023年1月にZhongxin Medical Technology Co.(Ltd.(以下「中新」)は、WeChat上でがん患者の様々な問題を管理するための服薬管理支援ミニプログラム(以下「プログラム」)を開始した。この発表は、がん患者やその他の重篤な疾患の患者にサービスを提供するプラットフォームベースのインターネット・テクノロジー企業であるZhongchao Inc.が行った。がん患者が医薬品の問題をナビゲートし克服できるよう、中新は本プログラムを設立した。
そして2020年11月、マサチューセッツ州ボストンを拠点とするデジタル治療薬コンパニオンプラットフォームMedisafe社は、革新的なMedisafe Maestroプラットフォームの即時導入を発表した。この最先端のシステムは、服薬アドヒアランスの旅を正確かつ迅速に編成し、デジタル医薬品コンパニオンを通じて提供されるパーソナライズされた患者ケアリソースを作成します。Medisafeは、統合されたCare Connectorを通じて製薬業界にデジタル患者ケアリソースを提供し、リアルタイムの患者関与とパーソナライズされたデジタル薬剤同伴を実現します。
認知度の不足が市場の成長を妨げると予想される。
しかし、投薬管理システム市場の成長を阻害するその他の要因には、低開発国におけるこのようなシステムの認知度の低さや、このようなシステムに関連するコストの高さなどがある。
COVID-19の影響分析
COVID-19パンデミックは経済に好影響を与えた。パンデミックの結果、世界中の医療施設が大きなストレスを受けている。病気の蔓延を避けるため、施錠や社会的隔離が実施された。日常的な治療や投薬のために医療機関にアクセスできない慢性疾患の患者は苦しんだ。小売薬局のおかげで、これらの人々は迅速かつ容易に助けを得ることができます。地域薬剤師は、COVID-19パンデミック時に薬物治療を提供する際、自分の施設に来る顧客の薬物治療上の困難を予防し、特定し、解決することに集中する。
彼らはCOVID-19パンデミック時に最も近づきやすい医療専門家グループであるため、地域薬剤師はこのポジションに適している。彼らは不適切な薬物使用という深刻な問題に対処し、一般市民や慢性疾患患者のような特別な集団に合理的な薬物使用を促進することができる。パンデミックの間、慢性的な健康状態の管理や服薬アドヒアランスの推進に地域薬剤師が参加することは、世界の過重労働の医療システムに対する圧力を緩和する上で極めて重要でした。
セグメント分析
投薬分析サービス分野は、予測期間中(2022-2030年)に最も速いCAGRで成長すると予想される。
サービスセグメントは、世界の投薬管理市場で最も高い市場ホルダーである。データ分析とは、パターン、結論、プロセス改善のために未処理のデータセットを調査することである。医療業界におけるアナリティクスは、現在と過去のデータの両方を使用して、患者と企業の意思決定をサポートするマクロとミクロの洞察を生成する。市場をリードするのは、大手企業によるMedication Analytic Services分野である。各社は新製品を導入し、顧客が簡単に利用できるようにしている。
例えば、2021年7月、LGMファーマは医薬品開発者、製造業者、調剤薬局に受託分析試験と安定性サービスを提供すると発表した。LGMファーマは現在、一貫した開発・製造受託(CDMO)事業の一環として分析サービスを提供しているが、今後は施設とスタッフを独立した受託サービスとして利用できるようにする。
さらに2022年6月には、データ分析と人工知能の助けを借りて、南インド(ハイデラバード)で最も急成長しているオンライン薬局とeヘルス&ウェルネス小売業者であるMetroMediが、顧客の健康とウェルビーイングのためのヘルスアドバイザリーサービスを導入した。データ分析は、医療業界における患者ケアと業務管理のあらゆる面で恩恵をもたらす。疾病予防の促進、臨床ケアの提供の強化、様々な治療法の有効性の評価などに役立つ。
そして2023年1月、アマゾンは処方箋薬の割引プログラムを開始し、ヘルスケア事業を拡大する。アマゾンは火曜日、プライム会員向けの定期購入サービス「RxPass」を導入すると発表した。アマゾンによると、顧客は毎月5米ドルを支払うことで、約50種類のジェネリック医薬品の中から必要な処方箋を何枚でも受け取ることができる。
地理的分析
世界の投薬管理市場で最大のシェアを占めるのは北米である。
北米が世界の投薬管理市場を支配している主な理由は、大手企業の存在、同地域における慢性疾患の高い有病率、確立された医療インフラなどの要因によるもので、市場成長の主な要因のほんの一部に過ぎない。北米は、医療におけるITの普及、技術の向上、感染症や慢性疾患の流行により、世界の薬剤管理市場を支配している。処方箋の増加は、同地域の優位性に寄与する主な要因の1つである。
貢献変数には、さまざまな病院や薬局に投薬管理システムを提供する複数の中小企業、新技術への高い習熟度、プライマリケア医のニーズなどがある。
例えば、2022年3月、Hamilton Beach Brands, Inc.とHealthBeacon plcは、米国でSmart Sharps Bin Injection Care Management Systemを発表した。Smart Sharps Binは、注射コンプライアンスを追跡し、スマートな投薬管理リマインダーを提供し、24時間体制でライブのカスタマーアシスタンスを提供し、米国郵便公社の承認された郵送返却プログラムを通じて安全で便利な注射器廃棄を提供する。この分野でのこのような製品の発売は、予想される期間を通じて、北米での投薬管理システムの成長をサポートすると思われる。
競争環境
投薬管理市場は、ローカル企業やグローバル企業の存在により、中程度の競争状態にある。GE Healthcare、QUALCOMM Incorporated、Omnicell, Inc、Talyst, LLC、Allscripts Healthcare Solutions Inc、ARxIUM、Becton Dickinson and Company、Cerner Corporation、QuadraMed Affinity Corporation、McKesson Corporationなどである。主要企業は、製品投入、M&A、提携、協業など様々な成長戦略を採用しており、市場の成長に貢献している。例えば、2022年8月、CareDx Inc,は、患者が自宅にいる間に健康データを収集することができ、AlloCareアプリでアクセス可能な汎臓器患者モニタリングツールであるAlloHomeの発売を発表したが、最近、AlloHomeが導入された。AlloHomeを使用する患者は、血圧計やグルコースメーターなどのブルートゥースガジェットを入手し、すぐに家の中のスマートハブとペアリングする。データは患者のAlloCareアプリにも送られる。
オムニセル社
概要医療技術の大手プロバイダーであるオムニセル社は、カリフォルニア州マウンテンビューに本社を置く。病院やその他の医療施設で処方箋を処理するための自動化ソリューションに加え、患者エンゲージメントや服薬アドヒアランス・パッケージングのためのソフトウェアも開発している。OmnicellとEnlivenHealthのブランド名で製品を販売している。
製品ポートフォリオ
オムニセルのポイント・オブ・ケア規制薬物ディスペンサーで看護師のカウントバックをなくし、効率と在庫の正確性を向上。Omnicell社のADCでは、EHRから直接薬剤をリモートで事前選択し、迅速な検索が可能。
世界の投薬管理市場レポートでは、約45以上の市場データ表、40以上の図表、200ページ(概算)にアクセスできます。

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目次

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Market Definition and Overview
3. Executive Summary
4. Market Dynamics
4.1. Market Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. Product launches by industry participants are aiding the market to develop.
4.1.1.2. The growing number of hospitals putting more money into innovative technology.
4.1.2. Restraints:
4.1.2.1. Lack of awareness is expected to hamper the market’s growth.
4.1.3. Opportunity
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1 Porter's Five Forces Analysis
5.2 Supply Chain Analysis
5.3 Pricing Analysis
5.4 Regulatory Analysis
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of Covid-19 on the Market
6.1.1. Before COVID-19 Market Scenario
6.1.2. Present COVID-19 Market Scenario
6.1.3. After COVID-19 or Future Scenario
6.2. Pricing Dynamics Amid Covid-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During the Pandemic
6.5. Manufacturer’s Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Software Type
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Software Type
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Software Type
7.2. Computerized Physician Order Entry (CPOE)
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis US$ Million, 2021-2030 and Y-o-Y Growth Analysis (%), 2022-2030
7.2.3. Clinical Decision Support System (CDSS)
7.2.4. Electronic Medication Administration Records
7.2.5. Inventory Management System
7.2.6. Others
8. By Service
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Service
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Service
8.2. Medication Analytic Services
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis US$ Million, 2021-2030 and Y-o-Y Growth Analysis (%), 2022-2030
8.3. ADE Surveillance Services
8.4. Point of Care Verification Services
9. By Mode of Delivery
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Mode of Delivery
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Mode of Delivery
9.2. Web-based
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis US$ Million, 2021-2030 and Y-o-Y Growth Analysis (%), 2022-2030
9.3. Cloud-based
9.4. On-premise
10. By End User
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User
10.1.2. Market Attractiveness Index, By End User
10.2. Hospitals
10.2.1. Introduction
10.2.2. Market Size Analysis US$ Million, 2021-2030 and Y-o-Y Growth Analysis (%), 2022-2030
10.3. Pharmacies
10.4. Others
11. By Region
11.1. Introduction
11.1.1. Market Size Analysis US$ Million, 2021-2030 and Y-o-Y Growth Analysis (%), 2022-2030, By Region
11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
11.2. North America
11.2.1. Introduction
11.2.2. Key Region-Specific Dynamics
11.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Software Type
11.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Service
11.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Mode of Delivery
11.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User
11.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.2.7.1. U.S.
11.2.7.2. Canada
11.2.7.3. Mexico
11.3. Europe
11.3.1. Introduction
11.3.2. Key Region-Specific Dynamics
11.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Software Type
11.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Service
11.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Mode of Delivery
11.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User
11.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.3.7.1. Germany
11.3.7.2. U.K.
11.3.7.3. France
11.3.7.4. Italy
11.3.7.5. Spain
11.3.7.6. Rest of Europe
11.4. South America
11.4.1. Introduction
11.4.2. Key Region-Specific Dynamics
11.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Software Type
11.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Service
11.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Mode of Delivery
11.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User
11.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.4.7.1. Brazil
11.4.7.2. Argentina
11.4.7.3. Rest of South America
11.5. Asia Pacific
11.5.1. Introduction
11.5.2. Key Region-Specific Dynamics
11.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Software Type
11.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Service
11.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Mode of Delivery
11.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User
11.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.5.7.1. China
11.5.7.2. India
11.5.7.3. Japan
11.5.7.4. Australia
11.5.7.5. Rest of Asia Pacific
11.6. Middle East and Africa
11.6.1. Introduction
11.6.2. Key Region-Specific Dynamics
11.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Software Type
11.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Service
11.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Mode of Delivery
11.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User
12. Competitive Landscape
12.1. Key Developments and Strategies
12.2. Company Share Analysis
12.3. Products Benchmarking
12.4. List of Key Companies to Watch
13. Company Profiles
13.1. GE Healthcare
13.1.1. Company Overview
13.1.2. Product Portfolio and Description
13.1.3. Key Highlights
13.1.4. Financial Overview
13.2. QUALCOMM Incorporated
13.3. Omnicell, Inc
13.4. Talyst, LLC
13.5. Allscripts Healthcare Solutions Inc.
13.6. ARxIUM
13.7. Becton Dickinson and Company
13.8. Cerner Corporation
13.9. QuadraMed Affinity Corporation
13.10. McKesson Corporation
LIST NOT EXHAUSTIVE
14. Global Medication management Market – DataM
14.1. Appendix
14.2. About Us and Application
14.3. Contact Us

 

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Summary

Market Overview
The global medication management market size was valued at US$ 2,469.34 million in 2022 and is estimated to reach US$ 10,129.43 million by 2030, growing at a CAGR of 20.00% during the forecast period (2023-2030).
Medication management is a strategy for communicating with patients and caregivers to create a precise and thorough inventory of all the medications consumed. A complete and accurate prescription list is the first step in solving medication reconciliation and management problems. These tools can also help identify behaviors that may put patients at risk for drug-related adverse events, such as overdosing or underdosing on medications, forgetting to take them, or other important contextual factors that impede adherence.
Market Dynamics
The major factors driving the global Medication management market the product launches by industry participants are aiding the market to develop, the growing number of hospitals putting more money into innovative technology and the industry is anticipated to grow quickly as the number of prescriptions worldwide increases.
Product launches by industry participants are aiding the market’s growth.
Increased investments in the launch of new products, improved healthcare process management, and reduced prescription error is predicted to drive market expansion.
For instance, in January 2023, Zhongxin Medical Technology Co., Ltd. ("Zhongxin"), one of the China operating entities with which the Company consolidates the financial results through certain contractual arrangements, launched the Medication Management Assistance Mini Program on WeChat (the "Program") to help cancer patients manage a variety of issues. Zhongchao Inc., a platform-based internet technology company that provides services to patients with oncology and other serious diseases, made the announcement. To help cancer patients navigate and overcome pharmaceutical problems, Zhongxin established the Program.
And in November 2020, the Boston, Massachusetts-based digital therapeutics companion platform Medisafe has announced the immediate implementation of its innovative Medisafe Maestro platform. This state-of-the-art system orchestrates medication adherence journeys with precision and speed while creating personalized patient care resources that are provided via a digital drug companion. Medisafe provides the pharmaceutical industry with digital patient care resources through its integrated Care Connector, which results in real-time patient involvement and personalized digital drug companions.
Lack of awareness is expected to hamper the market’s growth.
However, other factors impeding the growth of the medication management system market include limited awareness of such systems in underdeveloped nations and greater costs related to such systems.
COVID-19 Impact Analysis
The COVID-19 pandemic had a positive impact on the economy. Medical facilities all over the world are under a great deal of stress as a result of the pandemic. To avoid the illness from spreading, lockdowns and social isolation were implemented. Patients with chronic illnesses who could not access healthcare facilities for routine treatment and medication distribution suffered. Thanks to retail pharmacies, these people may get help quickly and easily. Community pharmacists will concentrate on preventing, identifying, and resolving drug therapy difficulties for clients coming to their facility when delivering pharmaceutical care during the COVID-19 pandemic.
Because they are the most approachable group of healthcare professionals during the COVID-19 pandemic, community pharmacists are well-suited for this position. They can address the serious problems of inappropriate medication use and promote rational medication use to members of the general public and special populations like patients with chronic illnesses. Community pharmacists' participation in these centers' management of chronic health conditions and promotion of medication adherence during the pandemic was crucial in easing the pressure on the world's overworked healthcare systems.
Segment Analysis
The medication analytic services segment is expected to grow at the fastest CAGR during the forecast period (2022-2030)
The service segment is the highest market holder in the global Medication management market. Data analytics is the practice of examining unprocessed datasets for patterns, conclusions, and process improvements. Analytics in the healthcare industry uses both present and historical data to generate macro and micro insights that support patient and Company decision-making. Due to the leading players, the Medication Analytic Services segment leads the market. The companies introduce new products and make them easily accessible to customers.
For instance, in July 2021, LGM Pharma announced that it would provide pharmaceutical developers, manufacturers, and compounding pharmacies with contract analytical testing and stability services. The business currently provides analytical services as a component of its integrated contract development and manufacturing (CDMO) operations, but it is now making its facilities and staff available as a stand-alone contract service.
Additionally in June 2022, With the help of data analytics and artificial intelligence, MetroMedi, the fastest-growing online pharmacy and e-health and wellness retailer in South India (Hyderabad), has introduced health advisory services for their customers' health and wellbeing. Data analytics can benefit every facet of patient care and operational management in the healthcare industry. It aids in boosting disease prevention, enhancing clinical care delivery, and assessing the efficacy of various treatment methods.
And in January 2023, Amazon is increasing its healthcare business by launching a prescription drug discount program. The retail behemoth announced Tuesday that it would introduce RxPass, a subscription service for Prime subscribers. According to Amazon, customers will pay USD 5 per month to fill as many prescriptions as they require from a list of approximately 50 generic pharmaceuticals, which are typically less expensive equivalents of name-brand drugs.
Geographical Analysis
North America holds the largest market share in the global Medication management market.
North America dominates the global Medication management market primarily due to factors like the presence of major companies, the high prevalence of chronic diseases in the area, and the well-established healthcare infrastructure are only a few of the major factors responsible for the market's growth. North America dominates the global medication management market due to the widespread use of IT in healthcare, technological improvements, and the prevalence of infectious and chronic diseases. The increase in prescriptions is one of the main factors contributing to the region's dominance.
Contributing variables include multiple small- and medium-sized businesses that offer medication management systems to different hospitals and pharmacies, a high familiarity with new technology, and a need for primary care physicians.
For instance, in March 2022, Hamilton Beach Brands, Inc. and HealthBeacon plc introduced the Smart Sharps Bin Injection Care Management System in the US. The Smart Sharps Bin tracks injection compliance, provides smart medication management reminders, and provides live customer assistance around-the-clock and safe and convenient syringe disposal through the United States Postal Service's approved mail-back Program. Such product launches in the area are likely to support the growth of the medication management system in North America throughout the anticipated time frame.
Competitive Landscape
The Medication management market is moderately competitive with local and global companies’ presence. GE Healthcare, QUALCOMM Incorporated, Omnicell, Inc, Talyst, LLC, Allscripts Healthcare Solutions Inc., ARxIUM, Becton Dickinson and Company, Cerner Corporation, QuadraMed Affinity Corporation, McKesson Corporation and more. The key players are adopting various growth strategies such as product launches, mergers & acquisitions, partnerships, and collaborations, contributing to the market’s growth. For instance, in August 2022, CareDx Inc.,announced the launch of AlloHome, a pan-organ patient monitoring tool that can gather health data while a patient is at home and is accessible on the AlloCare app, has recently been introduced. Patients who use AlloHome get Bluetooth gadgets, such a blood pressure cuff and a glucose meter, that immediately pair with a smart hub in the house. Data is also sent to the patient's AlloCare app.
Omnicell, Inc.
Overview: Omnicell, Inc., a major provider of healthcare technology, has its corporate headquarters in Mountain View, California. In addition to automated solutions for handling prescriptions in hospitals and other healthcare facilities, it also develops software for patient engagement and medication adherence packaging. Under the brand names Omnicell and EnlivenHealth, it sells its products.
Product Portfolio:
Omnicell’s Point of Care: Eliminate nurse countbacks with the Controlled Substance Dispenser for greater efficiency and inventory accuracy. Remotely preselect medications directly from the EHR for fast retrieval at Omnicell ADC.
The global Medication management market report would provide access to approx.: 45+market data table, 40+figures and 200 (approximate) pages.



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Table of Contents

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Market Definition and Overview
3. Executive Summary
4. Market Dynamics
4.1. Market Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. Product launches by industry participants are aiding the market to develop.
4.1.1.2. The growing number of hospitals putting more money into innovative technology.
4.1.2. Restraints:
4.1.2.1. Lack of awareness is expected to hamper the market’s growth.
4.1.3. Opportunity
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1 Porter's Five Forces Analysis
5.2 Supply Chain Analysis
5.3 Pricing Analysis
5.4 Regulatory Analysis
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of Covid-19 on the Market
6.1.1. Before COVID-19 Market Scenario
6.1.2. Present COVID-19 Market Scenario
6.1.3. After COVID-19 or Future Scenario
6.2. Pricing Dynamics Amid Covid-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During the Pandemic
6.5. Manufacturer’s Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Software Type
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Software Type
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Software Type
7.2. Computerized Physician Order Entry (CPOE)
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis US$ Million, 2021-2030 and Y-o-Y Growth Analysis (%), 2022-2030
7.2.3. Clinical Decision Support System (CDSS)
7.2.4. Electronic Medication Administration Records
7.2.5. Inventory Management System
7.2.6. Others
8. By Service
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Service
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Service
8.2. Medication Analytic Services
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis US$ Million, 2021-2030 and Y-o-Y Growth Analysis (%), 2022-2030
8.3. ADE Surveillance Services
8.4. Point of Care Verification Services
9. By Mode of Delivery
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Mode of Delivery
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Mode of Delivery
9.2. Web-based
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis US$ Million, 2021-2030 and Y-o-Y Growth Analysis (%), 2022-2030
9.3. Cloud-based
9.4. On-premise
10. By End User
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User
10.1.2. Market Attractiveness Index, By End User
10.2. Hospitals
10.2.1. Introduction
10.2.2. Market Size Analysis US$ Million, 2021-2030 and Y-o-Y Growth Analysis (%), 2022-2030
10.3. Pharmacies
10.4. Others
11. By Region
11.1. Introduction
11.1.1. Market Size Analysis US$ Million, 2021-2030 and Y-o-Y Growth Analysis (%), 2022-2030, By Region
11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
11.2. North America
11.2.1. Introduction
11.2.2. Key Region-Specific Dynamics
11.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Software Type
11.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Service
11.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Mode of Delivery
11.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User
11.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.2.7.1. U.S.
11.2.7.2. Canada
11.2.7.3. Mexico
11.3. Europe
11.3.1. Introduction
11.3.2. Key Region-Specific Dynamics
11.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Software Type
11.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Service
11.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Mode of Delivery
11.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User
11.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.3.7.1. Germany
11.3.7.2. U.K.
11.3.7.3. France
11.3.7.4. Italy
11.3.7.5. Spain
11.3.7.6. Rest of Europe
11.4. South America
11.4.1. Introduction
11.4.2. Key Region-Specific Dynamics
11.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Software Type
11.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Service
11.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Mode of Delivery
11.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User
11.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.4.7.1. Brazil
11.4.7.2. Argentina
11.4.7.3. Rest of South America
11.5. Asia Pacific
11.5.1. Introduction
11.5.2. Key Region-Specific Dynamics
11.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Software Type
11.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Service
11.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Mode of Delivery
11.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User
11.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.5.7.1. China
11.5.7.2. India
11.5.7.3. Japan
11.5.7.4. Australia
11.5.7.5. Rest of Asia Pacific
11.6. Middle East and Africa
11.6.1. Introduction
11.6.2. Key Region-Specific Dynamics
11.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Software Type
11.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Service
11.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Mode of Delivery
11.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User
12. Competitive Landscape
12.1. Key Developments and Strategies
12.2. Company Share Analysis
12.3. Products Benchmarking
12.4. List of Key Companies to Watch
13. Company Profiles
13.1. GE Healthcare
13.1.1. Company Overview
13.1.2. Product Portfolio and Description
13.1.3. Key Highlights
13.1.4. Financial Overview
13.2. QUALCOMM Incorporated
13.3. Omnicell, Inc
13.4. Talyst, LLC
13.5. Allscripts Healthcare Solutions Inc.
13.6. ARxIUM
13.7. Becton Dickinson and Company
13.8. Cerner Corporation
13.9. QuadraMed Affinity Corporation
13.10. McKesson Corporation
LIST NOT EXHAUSTIVE
14. Global Medication management Market – DataM
14.1. Appendix
14.2. About Us and Application
14.3. Contact Us

 

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