工業用マーガリンの世界市場 - 2023-2030Global Industrial Margarine Market - 2023-2030 市場概要 マーガリンは製パン、風味付け、調理に使用されるスプレッドである。バターの代替品としても使われる。主に天然植物油のブレンドで、パーム油、パーム核油、大豆油が最もよく使われる。塩と水を含む。... もっと見る
サマリー市場概要マーガリンは製パン、風味付け、調理に使用されるスプレッドである。バターの代替品としても使われる。主に天然植物油のブレンドで、パーム油、パーム核油、大豆油が最もよく使われる。塩と水を含む。マーガリンは主なカロリー源である。マーガリンは高脂肪である。心臓の健康に良い。マーガリンには植物ステロールやスタノールが豊富に含まれている。ビーガンやベジタリアン食の利点に関する消費者の意識の高まりは、予測期間における工業用マーガリン市場の成長を後押しする。近年の植物性食品に対する消費者の嗜好の変化が、市場の成長に寄与している。 世界の工業用マーガリン市場は、2022年にYY百万米ドルと評価された。2030年にはYY百万米ドルに達し、予測期間中(2023~2030年)のCAGRは4.12%で成長すると予測される。 市場ダイナミクス:ビーガン食品に対する消費者の嗜好の変化 業界で使用されるマーガリンは非乳製品である。菜食主義を採用する消費者の増加は、世界市場の成長を促進する重要な要因である。ヴィーガン協会の発表によると、2022年1月のヴィーガニュアリー・キャンペーンの登録者数は、228の国と地域から62万9,000人を超えた。さらに、消費者は植物由来の製品を摂取することの利点に気づきつつある。Vegconomistによると、香港にはビーガンやベジタリアンに優しいミシュランの星付きレストランが21軒ある。これらのヴィーガンレストランでは、調理に工業用マーガリンが採用されており、工業用マーガリンの売上を押し上げている。ヴィーガン製品の研究開発が進むにつれ、マーガリン製造のための技術が開発され、需要が増加し、マーガリン市場が選好されている。一方、生まれたばかりの子牛の多くが、授乳を始めるために1日以内に母親から強制的に引き離されている。このようなやり方は、母牛と子牛の双方を悩ませている。子牛は何日もお互いを呼び続けることになるのだ。世界中の動物活動家たちは、消費者が菜食主義に転向するのに十分な説得力を持つように、消費者に知識を与えようと懸命に努力している。 市場細分化:工業用マーガリンの世界市場では、万能セグメントが最も高いシェアを占めている。 タイプ別では、スプレッドタイプ、万能タイプ、バターブレンドタイプに分かれる。工業用万能マーガリンは、主要プレーヤーによる消費の増加により、最大の市場シェアを占めた。工業用万能マーガリンは、揚げる、焼く、塗るなどの用途に使用される。主にベーカリーで使用される。ベーカリー製品に対する消費者の需要が増加していることが、予測期間における同分野の成長を後押ししている。パッケージ食品に対する消費者の需要の増加も、予測期間におけるセグメントの成長を後押ししている。オール・パーパス・マーガリンは、汎用植物油ベースのマーガリンである。焼き菓子やスプレッドなど様々な用途に使用できる。 一方、ベーカリー用途の市場は2022年にYY百万米ドルと予測され、予測期間中(2023~2030年)にCAGR YY%で成長し、2030年にはYY百万米ドルに達すると予測される。ベーカリー業界におけるマーガリン需要の増加と、バターと比較した費用対効果の高さが、同分野の成長を後押ししている。主要プレーヤーによる製品発売の増加もセグメント成長を後押ししている。例えば、2020年12月、Bunge Loders Croklaanは100%シアベースのココアバター等価物(CBE)を発売した。この新製品は、味や品質に妥協することなく、健康志向で持続可能な選択肢を求める消費者の需要に食品メーカーが応えるのに役立つ。この製品は、ココアバターや他のCBEよりもステアリン酸を多く含み、飽和脂肪レベルが低い。同社はまた、ベーカリー用のクリーンラベルのシアベースのマーガリンも開発した。 地理的浸透:予測期間中は北米が圧倒的な地域 2022年には、北米の売上高シェアがほぼYY%と最も高かった。消費者の可処分所得の増加により、米国とカナダが同地域の主要シェア国となっている。市場の主な成長要因は、マーガリン消費の増加と消費者の購買行動の変化である。また、同地域の食品産業が高成長していることも、工業用マーガリン市場の需要を後押ししている。高血糖、糖尿病、便秘などの疾病の増加による健康志向の高まりが、工業用マーガリン市場に拍車をかけている。この地域の主要食品メーカーは、トランス脂肪酸を含まないマーガリン製品の製造に注力している。主要プレーヤーによる研究開発活動の増加も、工業用マーガリンの地域的成長を後押ししている。ベーカリーにおけるマーガリン需要の高まりは、予測期間における地域の成長を後押しすると思われる。健康と栄養、健康的な食事、体重管理、環境保護に対する消費者の意識の高まりが、近年の北米工業用マーガリン市場の成長を後押ししている。 競争環境: 世界の工業用マーガリン市場は競争が激しく、大手企業が圧倒的な収益シェアを獲得している。Wilmar International Ltd.、Bunge Limited、PURATOS、富士油脂、Vandemoortele、NMGK Group、EFKO Group、Royale Lacroix sa、Richardson International Limited、MUEZ-HEST INDIA PVT.LTD.は、手頃な価格で新商品を発売するための技術進歩に注力している。大手企業は、市場で強力な競争相手として際立つために、買収・合併、地域拡大、パートナーシップなどの戦略を活用している。R&Dと新製品発売への注力の増加は、主要プレーヤーが市場での存在感を高める追加的な方法である。市場の様々な大手企業による技術革新は、世界の工業用マーガリン市場のプレーヤーに有利な成長機会を提供すると期待されている。例えば、2019年12月、Bunge社はブラジルのマーガリンとマヨネーズをSeara Alimentos S.A.に売却する契約を締結した。この取引には3つの生産工場とこれら2つの製品に使用されるブランドが含まれる。売却の完了は規制当局の承認を条件とする。JBSはブンゲ・アリメントスのマーガリン資産を買収した。2022年6月、Vandemoortele社はMCC verstraete社と提携し、同社のマーガリンチューブ(250G)にモノ素材パッケージを採用した。単一素材パッケージはリサイクル可能である。 COVID-19の影響世界の工業用マーガリン市場にプラスの影響 労働力不足と原材料の入手不能のため、工業用マーガリンにマイナスの影響を与えた。パンデミックの間、多くのマーガリン製造施設が閉鎖された。商品の輸出入が制限され、運賃が高くなったため、貿易制限が市場の成長を妨げた。レストランやホテルがパンデミックの蔓延を食い止めるために閉鎖されたことも、業務用マーガリンの需要減少の一因となっている。食品や飲料の生産工場は、サプライチェーンの制限や施設の閉鎖など、深刻な混乱を経験した主要企業のひとつである。 しかし、マーガリンの健康への優位性によって正常な状態に戻った後、工業用マーガリンの需要は世界的に増加した。また、コンビニエンス食品の需要により、工業用マーガリンの需要は増加すると予想される。 この調査レポートは世界の工業用マーガリン市場を分析・予測し、69の市場データ表、64の図表、200ページから構成されています。 目次Scope and Methodology1.1. Research Methodology 1.2. Scope of the Market 2. Key Trends and Developments 3. Executive Summary 3.1. Market Snippet by Type 3.2. Market Snippet by Form 3.3. Market Snippet by Source 3.4. Market Snippet by Application 3.5. Market Snippet by Region 4. Market Dynamics 4.1. Market impacting factors 4.1.1. Drivers 4.1.2. Restraints 4.1.3. Opportunities 4.2. Impact analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's five forces analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Demand and Supply Side Analysis 5.4. Regulatory Analysis 5.5. Technological Advancements 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of Covid-19 on the Market 6.1.1. Before COVID-19 Market Scenario 6.1.2. Present COVID-19 Market Scenario 6.1.3. After COVID-19 or Future Scenario 6.2. Pricing Dynamics Amid Covid-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 7. By Type 7.1. Introduction 7.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Type Segment 7.1.2. Market attractiveness index, By Type Segment 7.2. Spreadable* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2021-2030 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2022-2030 7.3. All-Purpose 7.4. Butter Blend 8. By Form 8.1. Introduction 8.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Form Segment 8.1.2. Market attractiveness index, By Form Segment 8.2. Hard* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2021-2030 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2022-2030 8.3. Soft 9. Source 9.1. Introduction 9.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Source Segment 9.1.2. Market attractiveness index, By Source Segment 9.2. Animal Source* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2021-2030 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2022-2030 9.3. Plant Source 10. Application 10.1. Introduction 10.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Application Segment 10.1.2. Market attractiveness index, By Application Segment 10.2. Bakery* 10.2.1. Introduction 10.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2021-2030 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2022-2030 10.3. Spreads, Sauces, and Toppings 10.4. Confectionery 10.5. Others 11. By Region 11.1. Introduction 11.1.1. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Region 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 11.2. North America 11.2.1. Introduction 11.2.2. Key region-specific dynamics 11.2.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type 11.2.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Form 11.2.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Source 11.2.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application 11.2.7. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country 11.2.7.1. U.S. 11.2.7.2. Canada 11.2.7.3. Mexico 11.3. South America 11.3.1. Introduction 11.3.2. Key Region-Specific Dynamics 11.3.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type 11.3.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Form 11.3.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Source 11.3.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application 11.3.7. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country 11.3.7.1. Brazil 11.3.7.2. Argentina 11.3.7.3. Rest of South America 11.4. Europe 11.4.1. Introduction 11.4.2. Key Region-Specific Dynamics 11.4.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type 11.4.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Form 11.4.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Source 11.4.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application 11.4.7. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country 11.4.7.1. Germany 11.4.7.2. U.K. 11.4.7.3. France 11.4.7.4. Spain 11.4.7.5. Italy 11.4.7.6. Rest of Europe 11.5. Asia Pacific 11.5.1. Introduction 11.5.2. Key Region-Specific Dynamics 11.5.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type 11.5.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Form 11.5.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Source 11.5.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application 11.5.7. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country 11.5.7.1. China 11.5.7.2. India 11.5.7.3. Japan 11.5.7.4. Australia 11.5.7.5. Rest of Asia Pacific 11.6. Middle East and Africa 11.6.1. Introduction 11.6.2. Key Region-Specific Dynamics 11.6.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type 11.6.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Form 11.6.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Source 11.6.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application 12. Competitive Landscape 12.1. Competitive scenario 12.2. Competitor strategy analysis 12.3. Market positioning/share analysis 12.4. Mergers and acquisitions analysis 13. Company Profiles 13.1. Wilmar International Ltd.* 13.1.1. Company Overview 13.1.2. Product Portfolio and Description 13.1.3. Key Highlights 13.1.4. Financial Overview 13.2. Bunge Limited 13.3. PURATOS 13.4. FUJI OIL CO., LTD. 13.5. Vandemoortele 13.6. NMGK Group 13.7. EFKO Group 13.8. Royale Lacroix sa 13.9. Richardson International Limited 13.10. MUEZ-HEST INDIA PVT.LTD. *List not Exhaustive* 14. DataM 14.1. Appendix 14.2. About us and services 14.3. Contact us
SummaryMarket Overview Table of ContentsScope and Methodology1.1. Research Methodology 1.2. Scope of the Market 2. Key Trends and Developments 3. Executive Summary 3.1. Market Snippet by Type 3.2. Market Snippet by Form 3.3. Market Snippet by Source 3.4. Market Snippet by Application 3.5. Market Snippet by Region 4. Market Dynamics 4.1. Market impacting factors 4.1.1. Drivers 4.1.2. Restraints 4.1.3. Opportunities 4.2. Impact analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's five forces analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Demand and Supply Side Analysis 5.4. Regulatory Analysis 5.5. Technological Advancements 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of Covid-19 on the Market 6.1.1. Before COVID-19 Market Scenario 6.1.2. Present COVID-19 Market Scenario 6.1.3. After COVID-19 or Future Scenario 6.2. Pricing Dynamics Amid Covid-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 7. By Type 7.1. Introduction 7.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Type Segment 7.1.2. Market attractiveness index, By Type Segment 7.2. Spreadable* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2021-2030 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2022-2030 7.3. All-Purpose 7.4. Butter Blend 8. By Form 8.1. Introduction 8.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Form Segment 8.1.2. Market attractiveness index, By Form Segment 8.2. Hard* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2021-2030 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2022-2030 8.3. Soft 9. Source 9.1. Introduction 9.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Source Segment 9.1.2. Market attractiveness index, By Source Segment 9.2. Animal Source* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2021-2030 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2022-2030 9.3. Plant Source 10. Application 10.1. Introduction 10.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Application Segment 10.1.2. Market attractiveness index, By Application Segment 10.2. Bakery* 10.2.1. Introduction 10.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2021-2030 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2022-2030 10.3. Spreads, Sauces, and Toppings 10.4. Confectionery 10.5. Others 11. By Region 11.1. Introduction 11.1.1. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Region 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 11.2. North America 11.2.1. Introduction 11.2.2. Key region-specific dynamics 11.2.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type 11.2.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Form 11.2.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Source 11.2.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application 11.2.7. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country 11.2.7.1. U.S. 11.2.7.2. Canada 11.2.7.3. Mexico 11.3. South America 11.3.1. Introduction 11.3.2. Key Region-Specific Dynamics 11.3.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type 11.3.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Form 11.3.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Source 11.3.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application 11.3.7. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country 11.3.7.1. Brazil 11.3.7.2. Argentina 11.3.7.3. Rest of South America 11.4. Europe 11.4.1. Introduction 11.4.2. Key Region-Specific Dynamics 11.4.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type 11.4.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Form 11.4.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Source 11.4.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application 11.4.7. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country 11.4.7.1. Germany 11.4.7.2. U.K. 11.4.7.3. France 11.4.7.4. Spain 11.4.7.5. Italy 11.4.7.6. Rest of Europe 11.5. Asia Pacific 11.5.1. Introduction 11.5.2. Key Region-Specific Dynamics 11.5.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type 11.5.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Form 11.5.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Source 11.5.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application 11.5.7. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country 11.5.7.1. China 11.5.7.2. India 11.5.7.3. Japan 11.5.7.4. Australia 11.5.7.5. Rest of Asia Pacific 11.6. Middle East and Africa 11.6.1. Introduction 11.6.2. Key Region-Specific Dynamics 11.6.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type 11.6.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Form 11.6.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Source 11.6.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application 12. Competitive Landscape 12.1. Competitive scenario 12.2. Competitor strategy analysis 12.3. Market positioning/share analysis 12.4. Mergers and acquisitions analysis 13. Company Profiles 13.1. Wilmar International Ltd.* 13.1.1. Company Overview 13.1.2. Product Portfolio and Description 13.1.3. Key Highlights 13.1.4. Financial Overview 13.2. Bunge Limited 13.3. PURATOS 13.4. FUJI OIL CO., LTD. 13.5. Vandemoortele 13.6. NMGK Group 13.7. EFKO Group 13.8. Royale Lacroix sa 13.9. Richardson International Limited 13.10. MUEZ-HEST INDIA PVT.LTD. *List not Exhaustive* 14. DataM 14.1. Appendix 14.2. About us and services 14.3. Contact us
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