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中国アボカド市場概要、2029年

中国アボカド市場概要、2029年


China Avocado Market Overview, 2029

アボカドの中国市場への参入は2000年代初頭に遡り、国際貿易の増加と消費者が世界の食品トレンドに触れるようになったことが拍車をかけた。当時、アボカドは主に高級スーパーや専門店で見かけるニッチな商品で、... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 納期 ページ数 言語
Bonafide Research & Marketing Pvt. Ltd.
ボナファイドリサーチ
2024年9月2日 US$2,750
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サマリー

アボカドの中国市場への参入は2000年代初頭に遡り、国際貿易の増加と消費者が世界の食品トレンドに触れるようになったことが拍車をかけた。当時、アボカドは主に高級スーパーや専門店で見かけるニッチな商品で、大都市の中心部でのみ販売されていた。価格は通常の農産物よりはるかに高いにもかかわらず、これは非常に高級品とみなされたため、導入当初は普及が非常に遅れた。しかし、2010年頃から中国での市場シェアが上昇し始め、上昇志向の人々の健康意識がアボカドの健康効果に追いついた。人々がアボカドの健康効果を知れば知るほど、アボカドの人気は高まっていった。同時に、Eコマース・プラットフォームの普及と国際的なフード・ファッションの台頭により、アボカドはより簡単に入手できるようになり、より注目されるようになった。2010年代後半には、中国の消費者の間でアボカドが受け入れられつつあることを示すように、主流のスーパーマーケットやレストランでアボカドを見かけることが多くなった。2020年代に入ると、中国のアボカド市場は急上昇した。COVID-19の大流行によって消費のシフトが加速し、オンライン食料品ショッピングが促進され、健康とウェルネスがより高いプラットフォームに置かれるようになった。アボカドは中国でさまざまな方法で販売されている。主な販売方法は、スーパーやハイパーマーケットで生鮮品として販売されることである。加えて、アリババのTmallやJD.comのようなオンライン食料品プラットフォームがアボカド流通のより重要な方法となり、消費者が自宅でアボカドを購入する利便性を高めている。高級食材を扱う専門店やオーガニックマーケットは、この需要に対応するもう一つの道を形成している。例えば、オンライン食料品宅配サービスの拡大により、消費者はアボカドを2、3個注文して新しいレシピを試すことが比較的容易になった。中国におけるアボカド市場のインセンティブには、ペルーとの自由貿易協定とメキシコとの包括的戦略協定がある。いずれも特恵貿易条件を確保し、果実の輸入にかかる関税を引き下げている。このような協定は、アボカドをより良い価格で供給する上で重要である。また、市場に出回るアボカドが安全で高品質であることを保証するため、税関による輸入アボカドの厳格な基準と品質管理措置が確保・実施されている。中国のアボカド市場は様々な課題に直面している。

Bonafide Research社の調査レポート「中国アボカド市場の概要、2029年」によると、中国アボカド市場は2024年から2029年にかけて年平均成長率9%以上で成長すると予測されている。まず、アボカドの価格であるが、輸入関税や輸送コストの高さから、価格に敏感な消費者にとっては非常に高価なものとなっている。また、品質を保つためには効率的なコールドチェーン物流が必要であるため、腐敗しやすいという課題もある。その他の課題としては、アボカドが他の輸入果物や国産果物との厳しい競争にさらされていることが挙げられる。例えば、アボカドはリンゴやバナナなど、比較的安価で広く出回っている他の主食用果物と競合する。アボカドの消費量は増加し、多くの家庭やレストランの主食となった。チェーン供給のインフラが改善され、貿易協定が強化された効果もあり、輸入が容易になったため、全国で入手できるようになった。中国はアボカドの重要な生産国ではないが、著名な輸入国に変貌している。アボカドの消費は確かに増加しており、主要生産国からの輸入も増加している。ここ数年、中国は地元での生産を増やしており、特に海南省や雲南省のような気候条件からアボカド栽培に最適な地方での生産が増えている。中国におけるアボカド市場のチャンスは、現地での栽培産業、アボカド製品の革新、電子商取引の活用である。地元でのアボカド栽培に投資することで、輸入が減少し、新鮮で高品質なアボカドへのアクセスが増加する。加えて、ワカモレやアボカドオイルといったアボカドを使った製品は、利便性と高級食材という消費者の新たな関心に合致する。電子商取引が拡大すれば、アボカドはより多くの消費者にリーチし、市場の成長も後押しするだろう。中国におけるアボカドの消費は、この果実が多くの料理用途に使われるようになったことで、多様化した。アボカドを最初に利用したのは、健康志向の消費者と外国人だった。アボカドが主流になったのはごく最近のことである。

アボカドは現在、アボカド・トーストやサラダなどの定番料理だけでなく、アボカド・スムージーやアボカド巻き寿司など、真に新しく革新的なレシピにも使われている。上海、北京、広州など、世界的な食のトレンドに敏感な国際人が多い主要大都市がアボカド消費をリードしている。中国から見たアボカドに関する世界需要は非常に大きく、輸入に依存している。中国への主な輸出国はメキシコ、ペルー、チリ、ケニアなどである。実際、メキシコは、確立された貿易関係と中国市場への近接性により、中国へのトップ・サプライヤーの1つである。2023年には、中国へのアボカド輸入量の最大はメキシコからであった。ペルーとチリもこの市場において非常に重要であり、彼らのアボカドは中国の様々な消費者チャネルに進出している。アボカドの輸入量は、自由貿易協定や物流の改善による需要の増加や効率化を反映しているようだ。中国国際輸入博覧会(China International Import Expo)のような最近の動きは、アボカドを中国の消費者や小売業者に直接販売する国際的なアボカド・サプライヤーのフォーラムを通じて、アボカドに再び大きな注目を集めるようになった。さらに、中国食品安全法は食品安全に関する厳格な規則を監督しており、アボカドの輸入・販売方法に支障をきたす可能性が高い。

中国のアボカド市場はダイナミックで多様性に富み、何百種類ものアボカドが競合している。その中で、ハス種は明らかに市場のリーダーであり、90%以上の市場シェアを占めている。ハス種のアボカドはクリーミーな食感とナッツのような風味が特徴で、一年中入手可能だ。ハス種のアボカドは主にメキシコ、チリ、ペルーといった国々から調達されている。これは、ハスが大々的にマーケティングされ、消費者がこの製品に慣れ親しんでいるからかもしれない。ハスの次にニッチなのはリード・アボカドで、独特の味と大きな種で需要がある。アメリカとチリ産で、リードアボカドは通常、夏から秋口にかけて主流となる。フエルテ種のアボカドは、皮が滑らかで薄く、水っぽい食感が特徴で、季節的で消費者にまだあまり知られていないため、市場シェアはさらに小さい。ほとんどがチリやメキシコから輸入されており、輸入時期は晩秋から早春にかけてである。その他、ベーコン、ズタノ、ピンカートンなどの品種があるが、これらはごく少量しか流通しておらず、一部の消費者のニーズに応えるもので、高級レストランや専門店に置かれていることが多い。アボカド市場は最近中国で成長しているが、その主な理由は、アボカドの健康効果に対する消費者の意識の高まりと、各国料理への嗜好の高まりによるものである。アボカドは需要を満たすために中国に輸入されており、国内生産が限られているため、輸入品種が市場を独占している。市場が常に成熟しているため、成長の大きな可能性がある一方、アボカドの品種をさまざまな消費者層に提供することも可能である。消費者の間で健康志向と美食探求が着実に高まっているため、中国からの旺盛な需要は今後もアボカド・カテゴリーの原動力となるだろう。

ここ最近、アボカド市場は中国で高い成長を記録している。それ以外にも、この人気は多くの最終用途分野にも波及している。食品や飲料におけるアボカドの利用範囲は幅広く、ワカモレやアボカド・トーストがよく受け入れられているほか、アボカド・ベースのスムージーやミルクセーキも多数ある。健康志向の風が中国全土に吹き荒れる中、消費者はより健康的な選択肢に手を伸ばし、アボカドは健康的な脂肪、ビタミン、強力な抗酸化物質を含む最新のスーパーフードであることが判明した。食料品店やスーパーマーケットの小売部門では、アボカドの棚スペースがますます広くなっている。特産品売り場では、一般的なハス種からあまり知られていない品種まで、多種多様なアボカドをより多くの棚に並べるようになっている。これにより、より多くの中国の家庭が家庭での調理にアボカドを使ってみるようになった。小売業者もまた、アボカドを食生活に取り入れる方法を消費者に知ってもらうため、レシピや下ごしらえのヒントでアボカドの万能性をアピールしている。アボカド・マニアは化粧品やパーソナル・ケア業界にも波及し、アボカドの豊富な美容成分を利用した無数の美容製品が販売されている。アボカドをベースにしたフェイスマスク、保湿剤、ヘアケア製品は、中国の消費者がスキンケアや身だしなみのために自然や植物に目を向けるにつれて、どんどん増えていくだろう。アボカドのエキスは、すでに大手化粧品メーカーの製剤に配合されており、スーパーフードがもたらす健康効果や贅沢な気分をもたらすと言われている。このような大規模な最終用途分野以外にも、外食産業、特に特別料理を専門とする高級レストランやカフェでのアボカドの用途が拡大している。さらにもう一つの傾向として、ホームウェアからアパレルに至るまで、アボカドをテーマにした商品が登場しており、アボカドに関連した商品が中国の消費者に届く道を開いている。

ここ数年、中国のアボカド市場は生鮮品と加工品の2つのカテゴリーに分かれている。かつてはニッチ商品であった生鮮アボカドも、消費者がこの果物に隠された栄養価をより意識するようになり、今では着実に主流人気を享受している。健康志向の高まりと中産階級の台頭が相まって、健康的な脂肪、ビタミン、ミネラルを豊富に含む新鮮なアボカドへの需要が高まっている。アボカドへの関心は高まっており、中国の小売店やスーパーマーケットでは生鮮アボカドの輸入量が大幅に増加する一方、取扱品目も拡大している。一方、アボカド加工品分野には、アボカドオイル、ワカモレ、アボカドベースのスナックなどがある。アボカドを無数の加工食品に含めることが増えているため、このセグメントの成長は間もなく高くなるだろう。アボカド加工食品は利便性と多用途性を備えており、食品メーカーや健康志向の高い外出中の消費者にとって魅力的な存在であり続けるだろう。アボカド・オイルは、高い発煙点を持ちながら高い栄養価を誇り、食品や化粧品への応用が期待されている。効果的な物流・流通経路で構成される効果的なサプライチェーンは、新鮮な製品が速やかに消費者に届くようにすることで、中国アボカド市場を支えている。市場関係者は、アボカド用の冷蔵倉庫の建設や、アボカドの梱包技術の向上に投資し、小売レベルでの保存期間を延ばした新鮮で高品質な製品を保証している。また、地元の流通業者が国際的な生産者とパートナーシップを結ぶことで、市場の広がりと製品の入手性が向上する。

中国のアボカド市場は急速に変化しており、オンラインとオフラインのチャネルが流通の二大戦略となっている。アボカドのオンライン流通は、同国における電子商取引の爆発的な増加の結果、大幅に増加した。中国の消費者の間では、アボカドのような生鮮食品を含む食料品の買い物をオンライン・プラットフォームに頼る傾向が強まっている。アリババのTmallやJD.comなどの大手eコマース企業は、消費者が自宅で簡単にアボカドを購入できる新鮮な果物のための特別エリアを開設している。競争力のある価格やキャンペーンを提供するほか、宅配サービスもあるため、こうしたチャネルはアボカドを手に入れるのに非常に便利だ。さらに、オンライン・ツー・オフライン・モデルの台頭により、地域宅配サービスとの統合が容易になり、消費者の利便性が高まっている。特に新興の一、二級都市では、新鮮で健康的な食品に対する需要が急速に高まっており、この傾向はより進んでいる。一方、中国のアボカド市場では、オフラインの流通が依然として大きな比重を占めている。伝統的な販売チャネルには、スーパーマーケット、ハイパーマーケット、地元の食料品店などがある。中国のアボカド消費者の大半は、新鮮な食材を自分の目で見てから購入することを好むため、実店舗が競争力を持つ。消費者の健康食への関心が高まるにつれ、ウォルマートやカルフールなどアボカドを扱う小売店も増えている。販促活動や店内での試食ができることは、オフラインの市場活動を通じて市場を拡大するのに役立つだろう。前者では、アボカドの消費促進のため、アボカドの利点や用途に関する消費者の意識を高める。



本レポートの考察
- 歴史的な年2018
- 基準年2023
- 推定年2024
- 予測年2029

本レポートの対象分野
- アボカド市場の展望とその価値とセグメント別予測
- 様々な促進要因と課題
- 進行中のトレンドと開発
- 注目企業
- 戦略的提言

タイプ別
- ハス
- リード
- フエルテ
- その他

エンドユーザー別
- 食品・飲料
- 小売
- 化粧品・パーソナルケア
- その他

形態別
- フレッシュ
- 加工品

流通別
- オンライン
- オフライン

レポートのアプローチ
本レポートは、一次調査と二次調査を組み合わせたアプローチで構成されている。当初は、市場を理解し、そこに存在する企業をリストアップするために二次調査を行った。二次調査は、プレスリリース、企業の年次報告書、政府が作成した報告書やデータベースなどの第三者情報源からなる。二次情報源からデータを収集した後、一次調査は、市場がどのように機能しているかについて主要プレーヤーに電話インタビューを行い、市場のディーラーや流通業者と取引コールを行うことによって実施した。その後、消費者を地域、階層、年齢層、性別で均等にセグメンテーションし、一次調査を開始した。一次データが揃えば、二次ソースから得た詳細の検証を開始することができる。

対象読者
本レポートは、アボカド産業に関連する業界コンサルタント、メーカー、サプライヤー、団体、組織、政府機関、その他のステークホルダーが市場中心の戦略を調整する際に役立ちます。マーケティングやプレゼンテーションに加え、この業界に関する競合知識を高めることもできます。
キーワード
アボカド, ハス, リード, フエルテ, 食品&飲料, 小売, 化粧品&パーソナルケア, 生鮮, 加工, オンライン, オフライン

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目次

目次

1.要旨
2.市場構造
2.1.市場考察
2.2.前提条件
2.3.制限事項
2.4.略語
2.5.出典
2.6.定義
2.7.地理
3.研究方法
3.1.二次調査
3.2.一次データ収集
3.3.市場形成と検証
3.4.レポート作成、品質チェック、納品
4.中国マクロ経済指標
5.市場ダイナミクス
5.1.市場促進要因と機会
5.2.市場の阻害要因と課題
5.3.市場動向
5.3.1.XXXX
5.3.2.XXXX
5.3.3.XXXX
5.3.4.XXXX
5.3.5.XXXX
5.4.コビッド19効果
5.5.サプライチェーン分析
5.6.政策と規制の枠組み
5.7.業界専門家の見解
6.中国アボカド市場概要
6.1.市場規模(金額ベース
6.2.市場規模および予測、タイプ別
6.3.市場規模・予測:エンドユーザー別
6.4.市場規模・予測:形態別
6.5.市場規模・予測:流通別
6.6.市場規模・予測:地域別
7.中国アボカド市場のセグメンテーション
7.1.中国アボカド市場:タイプ別
7.1.1.中国アボカド市場規模、ハス別、2018年~2029年
7.1.2.中国アボカド市場規模:リード別、2018年~2029年
7.1.3.中国アボカド市場規模:フエルテ別、2018年-2029年
7.1.4.中国アボカド市場規模:その他別、2018年-2029年
7.2.中国アボカド市場:エンドユーザー別
7.2.1.中国アボカド市場規模:食品・飲料別、2018年~2029年
7.2.2.中国アボカド市場規模:小売業別、2018年~2029年
7.2.3.中国アボカド市場規模:化粧品・パーソナルケア別、2018年-2029年
7.2.4.中国アボカド市場規模:その他:2018-2029年
7.3.中国アボカド市場規模:形態別
7.3.1.中国アボカド市場規模:生鮮食品別、2018年~2029年
7.3.2.中国アボカド市場規模:加工品別、2018年~2029年
7.4.中国アボカド市場規模:流通別
7.4.1.中国アボカド市場規模:オンライン別、2018年~2029年
7.4.2.中国アボカド市場規模:オフライン別、2018年~2029年
7.5.中国アボカド市場規模:地域別
7.5.1.中国アボカド市場規模:北部別、2018年~2029年
7.5.2.中国アボカド市場規模:東部別、2018年~2029年
7.5.3.中国アボカド市場規模:西部別、2018年~2029年
7.5.4.中国アボカド市場規模:南部別、2018年~2029年
8.中国アボカド市場の機会評価
8.1.タイプ別、2024年~2029年
8.2.エンドユーザー別、2024~2029年
8.3.形態別、2024~2029年
8.4.流通別、2024~2029年
8.5.地域別、2024~2029年
9.競争環境
9.1.ポーターの5つの力
9.2.会社概要
9.2.1.企業1
9.2.1.1.会社概要
9.2.1.2.会社概要
9.2.1.3.財務ハイライト
9.2.1.4.地理的洞察
9.2.1.5.事業セグメントと業績
9.2.1.6.製品ポートフォリオ
9.2.1.7.主要役員
9.2.1.8.戦略的な動きと展開
9.2.2.会社概要
9.2.3.会社3
9.2.4.4社目
9.2.5.5社目
9.2.6.6社
9.2.7.7社
9.2.8.8社
10.戦略的提言
11.免責事項

図表一覧

図1:中国アボカド市場規模:金額別(2018年、2023年、2029年)(単位:百万米ドル)
図2:市場魅力度指数(タイプ別
図3:市場魅力度指数(エンドユーザー別
図4:市場魅力度指数(形態別
図5:市場魅力度指数:流通別
図6: 市場魅力度指数, 地域別
図7:中国アボカド市場のポーターの5つの力

図表一覧

表1:アボカド市場の影響要因(2023年
表2:中国アボカド市場規模・予測:タイプ別(2018年~2029年)(単位:百万米ドル)
表3:中国アボカド市場規模・予測:エンドユーザー別(2018年~2029年) (単位:百万米ドル)
表4:中国アボカド市場規模・予測:形態別(2018~2029F) (単位:百万米ドル)
表5:中国アボカド市場規模・予測:流通別(2018~2029F)(単位:百万米ドル)
表6:中国アボカド市場規模・予測:地域別(2018~2029F)(単位:百万米ドル)
表7:中国アボカドのハス市場規模(2018年~2029年)(単位:百万米ドル
表8:中国アボカドのリードの市場規模(2018年~2029年)(単位:百万米ドル
表9:中国アボカドのフエルテ市場規模(2018年~2029年)(百万米ドル
表10:中国アボカドのその他市場規模(2018年~2029年)(百万米ドル
表11:中国アボカドの食品・飲料市場規模(2018年~2029年)(百万米ドル
表12:中国アボカドの小売市場規模(2018年~2029年)(百万米ドル
表13:中国 アボカドの化粧品・パーソナルケア市場規模(2018~2029年)(百万米ドル
表14:中国 アボカドのその他市場規模(2018年~2029年)(百万米ドル
表15:中国アボカドの生鮮食品市場規模(2018年~2029年)(百万米ドル
表16:中国 アボカドの加工市場規模(2018年~2029年)(百万米ドル
表17:中国 アボカドのオンライン市場規模(2018年~2029年)(百万米ドル
表18:中国 アボカドのオフライン市場規模(2018年~2029年)(百万米ドル
表19:中国アボカドの北の市場規模(2018年~2029年)(百万米ドル
表20:中国アボカドの東部市場規模(2018年~2029年)(百万米ドル
表21:中国アボカドの西の市場規模(2018年~2029年)(百万米ドル
表22:中国アボカドの南部市場規模(2018年~2029年)(百万米ドル

 

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Summary

Avocado entry into the Chinese market dates back to the early 2000s and is spurred by increasing international trade and exposure of consumers to global food trends. At that time, avocados were a niche product found mostly in high-end supermarkets and specialty stores, only operating in the largest urban centers. This was considered very premium, even though the price was much higher than regular produce, thus diffusing very poorly in the first years of introduction. The market share began to rise in China around 2010, driven by upwardly mobile people whose health consciousness caught up with these health benefits of avocados. The more people learned about these health benefits, the more popular avocados became. At the same time, with the popularization of e-commerce platforms and the rise of international food fashion, avocado became easier to source and more visible. By the late 2010s, avocados could increasingly be found in mainstream supermarkets and restaurants as a signal of their growing acceptance among Chinese consumers. Fast forward to the 2020s and China's avocado market has skyrocketed. The shifts in consumption have been accelerated by the COVID-19 pandemic, which promotes online grocery shopping and puts health and wellness on a higher platform. The avocados are sold in China in various ways. The main way is for it to be sold fresh in supermarkets and hypermarkets due to the largest share of all sales and in highly diverse assortments of other fruits, which were also imported. In addition, online grocery platforms such as Alibaba's Tmall and JD.com turn into more vital ways of avocado distribution, allowing adding convenience for consumers to buy avocados from home. Specialty stores and organic markets that deal in high-end produce form another avenue to service this demand. For example, the expansion of online grocery delivery services has made it relatively easy for consumers to order a couple of avocados and experiment with new recipes. Some of the incentives on the avocado market in China are a free trade agreement with Peru and comprehensive strategic agreements with Mexico. They both secure preferential trade conditions and lower tariffs on their import of the fruit. Such agreements are important in improving the avocado supply at better prices. It also ensures and enforces strict standards and quality control measures on imported avocado by the Customs Administration to ensure the avocados in the market are safe and of high quality. Various challenges face the avocado market in China.

According to the research report "China Avocado Market Overview, 2029," published by Bonafide Research, the China Avocado Market is anticipated to grow at more than 9% CAGR from 2024 to 2029. The first one is the price of avocados, which is high due to tariffs on imports and the high cost of transportation, making them very expensive for price-sensitive consumers. The challenge is associated with their perishability since efficient cold chain logistics should be in place to avoid quality. Other challenges will be that avocados face stiff competition from other imported fruits and the domestically grown ones. For example, avocados compete with other staple fruits such as apples and bananas which are relatively cheap and widely available. Avocado consumption increased and turned into a staple in many households and restaurants. Improved infrastructure in chain supply, together with the effects of boosting trade agreements, makes importation to be easier and therefore increases availability all over the country. China is not a significant producer of avocado but turns into a prominent importer; its avocado consumption indeed increases, so too is imported from main producing countries. In the past years, China has been increasing the local production, especially in those provinces like Hainan and Yunnan perfect for avocado farming because of its climatic conditions. The opportunities that avail themselves for the avocado market in China are a local growing industry, the innovation of avocado product, and leveraging e-commerce. Investing in local growing of avocados will ensure that there is a decrease in imports and an increase in the access to fresh and quality avocados. In addition, avocado-based products, such as guacamole and avocado oil, are in line with the emerging interests of consumers in the fields of convenience and premium quality of food. Increased e-commerce would make it reach out to the broader audience and also boost up a growth in the market. Avocado consumption in China became varied with the fruit finding its place in a host of culinary applications. The initial customers who adopted the use of the fruit were health-conscious consumers and foreigners. It gained favor with the mainstream only recently.

Avocados are being used nowadays in not only the classic preparations, including avocado toasts and salads, but also in some truly new, innovative recipes, for instance, avocado smoothies and avocado sushi rolls. Key metropolitan cities with large cosmopolitans exposed to global food trends, such as Shanghai, Beijing, and Guangzhou, led in avocado consumption. The global demand with respect to avocados in terms of China is very heavy and depends on imports. Major exporting countries into China include Mexico, Peru, Chile, and Kenya. In fact, Mexico is one of the top suppliers to China due to the trade relationship that has been established and the close proximity to the Chinese market. In 2023, the largest volume of avocado imports into China came from Mexico. Peru and Chile are also very relevant in the market, and their avocados break into the different consumer channels of China. Visa-a-vis volume, avocado import seems to be emulating increasing demand and efficiency in free trade agreements and logistical improvements. Recent developments, such as the China International Import Expo, once again brought avocados to even greater public attention through a forum of international avocado suppliers selling their products directly to the Chinese consumer and retailers. More so, the China Food Safety Law oversees stringent rules concerning food safety that are likely to impede the ways in which avocados will be imported and marketed.

The avocado market in China is dynamic and diversified, hosting hundreds of competing avocado varieties. Out of these, the Hass variety is the clear market leader, capturing more than 90% market share. Hass avocados have a creamy texture, nutty flavor, and year-round availability; Hass avocados are sourced mainly from countries like Mexico, Chile, and Peru. This could be because Hass has been heavily marketed and consumers are familiar with this product. According to Hass, the next niche product is Reed avocados, which have their demand due to their peculiar taste and bigger seed. Coming from the United States and Chile, Reed avocados usually dominate during summertime until early fall. Fuerte avocados have smooth, thin skin and a watery texture, which has an even smaller market share, as they are seasonal and not so well known to consumers yet. Most of them are imported from Chile and Mexico, with the importation season being late fall to early spring. Other varieties include Bacon, Zutano, and Pinkerton avocados, which are available in very small portions, meeting the needs of a few consumers; they are often in high-class restaurants and specialty stores. The avocado market has recently grown in China, driven mainly by growing awareness among consumers about the health benefits of the fruit, as well as a growing appetite for international cuisines. Avocados are imported into China to satiate demand, and imported varieties dominate the market because domestic production is limited. With the constant maturation of the market, there is huge potential for growth, while the offering of avocado varieties is also possible to different consumer segments. Strong demand from China will continue to be a driving force in the avocado category as health consciousness and gastronomic exploration are on a steady rise among consumers.

In recent times, the avocado market has been recording high growth in China. Other than this, this popularity was spilling over into a host of end-use segments. The range of uses of avocados in food and beverages is wide-ranging are guacamole and avocado toast have been well embraced, as also a host of avocado-based smoothies and milkshakes. With the winds of health consciousness blowing across China, consumers reach out to healthier options, and avocados have turned out to be the newest superfood loaded with healthy fats, vitamins, and powerful antioxidants. Increasingly, avocados occupy more shelf space in the retail sector within grocery stores and supermarkets. Specialty produce sections are giving more shelf area to a great variety of avocado types, from the common Hass to other cultivars less well-known. This has facilitated more Chinese families to try using avocados in their food preparation at home. Retailers are also touting the fruit's versatility with recipes and prep tips to help educate consumers on ways to get avocados into their diet. The avocado mania has ed into the cosmetics and personal care industry, which cashes in on the fruit for its enriching properties in a myriad of beauty products. Avocado-based face masks, moisturizers, and hair care products will keep on rolling as Chinese consumers turn to nature and flora for their skincare and grooming regime. The extracts of avocados have already found their way into formulations by leading cosmetic houses, said to bring along associated health benefits and feelings of indulgence and luxury from the superfood. Besides these large end-use sectors, there are also growing applications of avocados in the food service industry, notably high-end restaurants and cafes that specialize in special dishes. Yet another trend is that avocado-themed merchandise is cropping up in everything from homeware to apparel, paving the way for avocado-adjacent products to reach the Chinese consumer.

Over the past years, the avocado market in China has retained its division into two separate categories include fresh and processed. Fresh avocados, once a niche product in this country, now steadily enjoy mainstream popularity as consumers become more aware of the nutritional value hidden behind this fruit. Growing health consciousness, combined with that of the rising middle class, has driven demand for fresh avocados rich in healthy fats, vitamins, and minerals. Interest in the fruit is gaining momentum, with retailers and supermarkets in China expanding their offerings while import volumes of fresh avocados increase significantly. On the other hand, some of the products involved in the processed avocado segment are avocado oil, guacamole, and avocado-based snacks. Growth in this segment will soon be high due to the increasing inclusion of avocados into a myriad of processed food products. Processed avocados offer convenience and versatility, which will continue to make them attractive to food manufacturers and health-conscious consumers on the go. The product with massive growth potential is avocado oil, which enjoys a high smoke point while also boasting a high nutritional level, topping it in food and, in fact, cosmetics applications. An effective supply chain, consisting of effective logistic and distribution channels, supports the China avocado market by ensuring the fresh product reaches the consumers promptly. Market principals invest in constructing cold storage for avocados and improved packing techniques for avocados that will guarantee fresh, high-quality products with an increased shelf life at the retail level. The outreach of the market and the availability of its products are also improved by the partnerships local distributors make with international growers.

The avocado market in China is fast-changing, with online and offline channels as the twin strategies for distribution. Online avocado distribution has increased considerably as a result of the explosion in e-commerce in the country. There is a growing tendency among Chinese consumers to rely on online platforms for grocery shopping, including fresh produce like avocados. Large e-commerce firms, such as Alibaba's Tmall and JD.com, open special areas for fresh fruits, where consumers can easily buy avocados at home. Besides offering competitive prices and promotions, home delivery services make these channels much more convenient to reach avocados. Besides, the rise of online-to-offline models makes it easier to integrate with local delivery services, thus providing greater convenience to consumers. Especially in new first- and second-tier cities, this trend is more advanced with fast-growing demand for fresh and healthy food. The other way around, offline distribution still holds a large chunk in the avocado market of China. Traditional sales channels include supermarkets, hypermarkets, and local grocers. Most avocado consumers in China prefer to see fresh produce with their own eyes before buying, hence giving brick-and-mortar stores a competitive edge. With increasing interest in healthy eating by consumers, more and more retailers like Walmart and Carrefour are now stocking avocados. The ability to hold promotional activities and in-store tastings will help augment the market through offline market activities. The former shall raise consumer awareness with respect to the benefits and usages of avocados in order to promote their consumption.



Considered in this report
• Historic year: 2018
• Base year: 2023
• Estimated year: 2024
• Forecast year: 2029

Aspects covered in this report
• Avocado market Outlook with its value and forecast along with its segments
• Various drivers and challenges
• On-going trends and developments
• Top profiled companies
• Strategic recommendation

By Type
• Hass
• Reed
• Fuerte
• Others

By End User
• Food & Beverages
• Retail
• Cosmetics & Personal Care
• Others

By Form
• Fresh
• Processed

By Distribution
• Online
• Offline

The approach of the report:
This report consists of a combined approach of primary and secondary research. Initially, secondary research was used to get an understanding of the market and list the companies that are present in it. The secondary research consists of third-party sources such as press releases, annual reports of companies, and government-generated reports and databases. After gathering the data from secondary sources, primary research was conducted by conducting telephone interviews with the leading players about how the market is functioning and then conducting trade calls with dealers and distributors of the market. Post this; we have started making primary calls to consumers by equally segmenting them in regional aspects, tier aspects, age group, and gender. Once we have primary data with us, we can start verifying the details obtained from secondary sources.

Intended audience
This report can be useful to industry consultants, manufacturers, suppliers, associations, and organizations related to the Avocado industry, government bodies, and other stakeholders to align their market-centric strategies. In addition to marketing and presentations, it will also increase competitive knowledge about the industry.
Keywords:
Avocado, Hass, Reed, Fuerte, Food & Beverages, Retail, Cosmetics & Personal Care, Fresh, Processed, Online, Offline



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Table of Contents

Table of Contents

1. Executive Summary
2. Market Structure
2.1. Market Considerate
2.2. Assumptions
2.3. Limitations
2.4. Abbreviations
2.5. Sources
2.6. Definitions
2.7. Geography
3. Research Methodology
3.1. Secondary Research
3.2. Primary Data Collection
3.3. Market Formation & Validation
3.4. Report Writing, Quality Check & Delivery
4. China Macro Economic Indicators
5. Market Dynamics
5.1. Market Drivers & Opportunities
5.2. Market Restraints & Challenges
5.3. Market Trends
5.3.1. XXXX
5.3.2. XXXX
5.3.3. XXXX
5.3.4. XXXX
5.3.5. XXXX
5.4. Covid-19 Effect
5.5. Supply chain Analysis
5.6. Policy & Regulatory Framework
5.7. Industry Experts Views
6. China Avocado Market Overview
6.1. Market Size By Value
6.2. Market Size and Forecast, By Type
6.3. Market Size and Forecast, By End user
6.4. Market Size and Forecast, By Form
6.5. Market Size and Forecast, By Distribution
6.6. Market Size and Forecast, By Region
7. China Avocado Market Segmentations
7.1. China Avocado Market, By Type
7.1.1. China Avocado Market Size, By Hass, 2018-2029
7.1.2. China Avocado Market Size, By Reed, 2018-2029
7.1.3. China Avocado Market Size, By Fuerte, 2018-2029
7.1.4. China Avocado Market Size, By Others, 2018-2029
7.2. China Avocado Market, By End user
7.2.1. China Avocado Market Size, By Food & Beverages, 2018-2029
7.2.2. China Avocado Market Size, By Retail, 2018-2029
7.2.3. China Avocado Market Size, By Cosmetics & Personal care, 2018-2029
7.2.4. China Avocado Market Size, By Others, 2018-2029
7.3. China Avocado Market, By Form
7.3.1. China Avocado Market Size, By Fresh, 2018-2029
7.3.2. China Avocado Market Size, By Processed, 2018-2029
7.4. China Avocado Market, By Distribution
7.4.1. China Avocado Market Size, By Online, 2018-2029
7.4.2. China Avocado Market Size, By Offline, 2018-2029
7.5. China Avocado Market, By Region
7.5.1. China Avocado Market Size, By North, 2018-2029
7.5.2. China Avocado Market Size, By East, 2018-2029
7.5.3. China Avocado Market Size, By West, 2018-2029
7.5.4. China Avocado Market Size, By South, 2018-2029
8. China Avocado Market Opportunity Assessment
8.1. By Type, 2024 to 2029
8.2. By End user, 2024 to 2029
8.3. By Form, 2024 to 2029
8.4. By Distribution, 2024 to 2029
8.5. By Region, 2024 to 2029
9. Competitive Landscape
9.1. Porter's Five Forces
9.2. Company Profile
9.2.1. Company 1
9.2.1.1. Company Snapshot
9.2.1.2. Company Overview
9.2.1.3. Financial Highlights
9.2.1.4. Geographic Insights
9.2.1.5. Business Segment & Performance
9.2.1.6. Product Portfolio
9.2.1.7. Key Executives
9.2.1.8. Strategic Moves & Developments
9.2.2. Company 2
9.2.3. Company 3
9.2.4. Company 4
9.2.5. Company 5
9.2.6. Company 6
9.2.7. Company 7
9.2.8. Company 8
10. Strategic Recommendations
11. Disclaimer

List of Figures

Figure 1: China Avocado Market Size By Value (2018, 2023 & 2029F) (in USD Million)
Figure 2: Market Attractiveness Index, By Type
Figure 3: Market Attractiveness Index, By End user
Figure 4: Market Attractiveness Index, By Form
Figure 5: Market Attractiveness Index, By Distribution
Figure 6: Market Attractiveness Index, By Region
Figure 7: Porter's Five Forces of China Avocado Market

List of Tables

Table 1: Influencing Factors for Avocado Market, 2023
Table 2: China Avocado Market Size and Forecast, By Type (2018 to 2029F) (In USD Million)
Table 3: China Avocado Market Size and Forecast, By End user (2018 to 2029F) (In USD Million)
Table 4: China Avocado Market Size and Forecast, By Form (2018 to 2029F) (In USD Million)
Table 5: China Avocado Market Size and Forecast, By Distribution (2018 to 2029F) (In USD Million)
Table 6: China Avocado Market Size and Forecast, By Region (2018 to 2029F) (In USD Million)
Table 7: China Avocado Market Size of Hass (2018 to 2029) in USD Million
Table 8: China Avocado Market Size of Reed (2018 to 2029) in USD Million
Table 9: China Avocado Market Size of Fuerte (2018 to 2029) in USD Million
Table 10: China Avocado Market Size of Others (2018 to 2029) in USD Million
Table 11: China Avocado Market Size of Food & Beverages (2018 to 2029) in USD Million
Table 12: China Avocado Market Size of Retail (2018 to 2029) in USD Million
Table 13: China Avocado Market Size of Cosmetics & Personal care (2018 to 2029) in USD Million
Table 14: China Avocado Market Size of Others (2018 to 2029) in USD Million
Table 15: China Avocado Market Size of Fresh (2018 to 2029) in USD Million
Table 16: China Avocado Market Size of Processed (2018 to 2029) in USD Million
Table 17: China Avocado Market Size of Online (2018 to 2029) in USD Million
Table 18: China Avocado Market Size of Offline (2018 to 2029) in USD Million
Table 19: China Avocado Market Size of North (2018 to 2029) in USD Million
Table 20: China Avocado Market Size of East (2018 to 2029) in USD Million
Table 21: China Avocado Market Size of West (2018 to 2029) in USD Million
Table 22: China Avocado Market Size of South (2018 to 2029) in USD Million

 

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